327986
כל הדיון הוא בין שני קווים מקבילים. אני ממש לא רוצה להכנס ללבו של הדיון, ולכן זו תהיה ההודעה היחידה שלי בנושא. אם מישהו רוצה להרחיב ולהביא קישורים, הוא מוזמן.

למי שלא יודע (רוב המתדיינים לעיל?), המלה של היום והמלה של ימי קדם אינו אותו האקט. בימי אברהם אבינו המלה היתה אופרציה קלה יותר, שלא כללה הסרה של כל העורלה. זה היה כנראה משהו בין הקזת דם והסרה חלקית.
בעקבות התנגדות להשפעות הלניסטיות, מצוות המילה הפכה להסרה של כל העורלה, כך שהשוני החיצוני יהיה ברור ולא הפיך.
הרחב פרט והסבר, בבקשה 328024
תוכל להביא הוכחות לשונות המילה?
הרחב פרט והסבר, בבקשה 328094
"הוכחות" ולינקים הם דברים די משעממים. אני אסתפק בהסבר מן הזיכרון. אם מנחש שדרור הקצר־בזמן התכוון לפעולת הפריעה המתבצעת במהלך ברית המילה. קשה לי לתאר את התהליך בלי לשלב את הרגליים בחזקה, אבל מדובר בפעולת מתיחה שנועדה לשטֵחַ את הצלקת מן החיתוך, ובכך להעלים את כפל־העור האפייני לערלה. המקור לפעולה זה מאוחר יחסית, בתקופה ההלניסטית - אם אינני טועה המשנה מדברת בגנות ה"מושכים בערלתם", אשר באמצעות משקולות וכד' האריכו את שאריות הערלה ולשיוו לעצמם מראה יותר ייצוגי בגימנאזיום. מטרת הפריעה היא להעלים כל שריד לערלה, ולמנוע זאת.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים