עונשו של שקולניק 3342
החברה שלנו דנה אדם על פי מידות המוסר שלו.
ככל שהן יותר גרועות כך העונש יותר כבד.

אני לא חושב שזה רלוונטי להשוות את המקרה של שקולניק לזה של ברוך גולדשטיין.
שניהם רוצחי ערבים אומנם אבל גולדשטיין מת כך שאין מה להשוות בחומרת העונש.

שקולניק הרג רוצח מכיוון שהוא רוצח.
הרוצח היה כפות ולכן הוא הורשע ברצח.
אבל , אין מה להשוות בין רציחת רוצח לבין רציחת אדם חף מפשע.

אם שודדת-רוצחת משתחררת אחרי 15 שנים יש בהחלט מקום לשחרר את שקולניק אחרי שבע שנים.
אמות המוסר של שקולניק גבוהות מזו של יערי. הוא לא שדד ורצח אדם חף מפשע.

מיותר לציין שמתבקשת הקלה משמעותית כזו גם כשהנרצח הוא יהודי.
עונשו של שקולניק 3343
תקן אותי אם אני טועה, אך שקולניק רצח אדם שנחשד ברצח, ולא אדם שהורשע ברצח.
היות ומרבים כאן לצטט את חזקת חפותו של אדם שטרם הורשע, הרי ששקולניק רצח אדם חף מפשע.
עונשם של אוילים 3344
"אין מה להשוות בין רציחת רוצח לבין רציחת אדם חף מפשע."

ועל פי הגיון מופלא זה, יניב, כל שנשאר לי הוא להחליט כי *אתה* רוצח, ומיד להורגך על סמך טיעון זה. נכון?
ודאי שלא. למה? כי זוהי מדינת *חוק* - או כזו היא אמורה וצריכה להיות. ולכן לא יקח אדם את החוק לידיו, וכמובן שלא יהרוג אדם אחר. אפילו המדינה - הקובעת את החוקים ואוכפת אותם - אינה מרשה לעצמה עונש מוות בחוק. מיהו אדם פרטי, אם כן, שישמש שופט, קטיגור ותליין?
"אמות המוסר" של שקולניק אינן גבוהות או נמוכות מאלו של יערי, שכן רצח הוא רצח (ע"ע הגדרותי מלמעלה). כמו כן, אין החברה שלנו שופטת אדם ע"פ אמות המוסר שלו. יש לי חידוש מרענן בשבילך - השיפוט הוא, הפלא ופלא, ע"פ *המעשה שנעשה*. מוזר, אה?

חשוב, בפעם הבאה, בטרם תיגש לכתוב.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים