פרס הפרסומת הדוחה‏1 2005 355805
And the Oscar Goes Tooooooooo............
הפרסומת שכיסתה כל חלקה טובה בלוחות המודעות ב כאילו-מודעות-אבל, אשר בהן מתבשרים האבלים הפוטנציאליים על מותם משעמום של מספר לא מבוטל של אנשים ששמותיהם קשורים כך או אחרת לשעמום, אבל רק באנגלית. שמות כמו רוברט דראוזינג, וג'יימס טידיאס, אא"ט. מי שנבהל מהשחור הרב ונעצר לעיין גילה שהנפטרים נהגו לנהוג במכוניות לבנות, או נסעו רק מהבית לעבודה, או לא ידעו מה זה סל"ד (מה זה?... הצילו, רופא!).
מכך עלתה בנפש היגעה התחלה של הבנה שאין זו אלא פרסומת מהסוג המתקרא בעברית "טיזינג", דהיינו שהמשך יבוא, ובו יתגלה לעוצרי-נשימתם-ממתח על מה מדובר.
ובאמת, לאחר פסק זמן נאות התברר שמדובר באוטו קטן ומשעמם כל כך שאין סיכוי שהוא יציל מישהו ממוות משעמום, אפילו שצבעו במודעות ההמשך הוא אדום. עובדה שהוא כ"כ משעמם שאני אפילו לא זוכרת את שמו, וגם לא מעוניינת שיזכירו לי, תודה.

על שלושה פשעי הקופירייטרים:
בתור סיפתח הם הלכו ונסכו דיכאון על כל הרחוב במודעותיהם השחורות והגדולות, אשר באזור הקטן שלי (רמת אביב הישנה), שבו יש לא מעט קשישים, הן גם מופיעות לצד מודעות אבל של מתים אמיתיים לא עלינו. ועכשיו כל האבל הזה, המדומה והאמיתי, מתקלף ומתפורר ונוטף מכל צד בגלל הגשם, וכדי בזיון ועצב.
ובנוסף הם לא טרחו לתרגם את השמות למונחים עבריים מקבילים, כדי שכל העסק "יעשה שכל" בעברית.
ובסוף מה שאמור להצילני ממוות מרוב שעמום הוא רכב שאפשר רק למות מצחוק מהרעיון שהוא התרופה לשעמום. אבל רק אם יש לכם חוש הומור משונה. אחרת זה סתם מעצבן.
ואם יגידו חכמי הפרסום שלעצבן זה טוב כי זה מושך תשומת לב למוצר- ובכן, יש עצבון ויש עצבון- והעצבון הזה הוא מהסוג שרק מקטין את המשיכה אל המוצר, שהיא קטנה מלכתחילה כזכור. שהרי במוחו של הקונה הפוטנציאלי עלול להיווצר קשר רגשי שלילי בין המוצר ומוות, ואז הוא ימנע מלקנות, בגלל הנאחס האפשרי שהרכב עלול להביא לו.

אז מה לעשות? לתת צדקה (יש טענות, אמנם לא מוכחות, שזה עוזר). ולפטר את הקופי רייטרים הדכאניים האלה.
יאללה die .

1מתוך מילון האייל: דוחה-
א. (ש'ע) בירת קטאר.
ב. (פ' ) ההפך ממה שפרסומת אמורה להשיג.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים