תגיד לי, תומס 3600
אז תגיד לי, תומס, אם המסר נשאר עמום ונסתר , מה בדיוק התועלת של הכתבה הזו
תגיד לי אילני 3608
אילני (סליחה אך כינויי החיבה הם לכורח, לדאבוני אנו מכירים, אל תעלב מר. מעוז, בלבד הסבר שכזה) אז אמרתי כי איני מוצא זאת לתועלת לפרוס כאן מולך את דקדוקה ופרטונותה של זה הקרוי לשמצה - מאמרי, אף על פי שהקובלנות מורות על מסר אלמוני, מטושטש ומעורפל מה, אני אקום ואסנגר את מילותיי, משום שאינני מוצא בהם חסרי שחר, לחלוטין, ההבנה הטבועה בבשר המשמעות, אשר לטענתך הנה מוכמנת, אך אזוטרית לי ולמספר נוספים, באה כאן לטעות, משום שאילני היקר, ראה כי אני אינני היחיד אשר תגובתו מצוייה כאן עמנו, בלבדי, מר. מעוז, ינשם עוד אחרים אשר את הכתוב פענחו, מבין הגווילים העלו והוציעו המשמעויות, אכן, ידידי, כפועל יוצא עלינו להקיש ולהסיק מעובדה חורצת זו, כי משני הסיבות אשר ראשיתם בחוסר עמידה על טבעו של זה, ניצבת בפרכוס מה, ובחוסר יציבות מדאיג, המחלה הקרויה - אלגוריה, רבות בשנים אילני, ועדיין אין אנו יכולים בדיוק לעמוד על טיבה, לכן אינני מצטער כי בדבר ערפולו של מאמרי, ואינני מתחסד ומתרצה לשפרו, חודו, מר. מעוז הוא בהשלכה, בסיפור ובמשל, ולא בלבד בכמה מילים פסקניות
תודה רבה......תום
תגיד לי תומס 3618
מר תום כהן הנכבד-
הנחרצות בה התנערת משאלתו של אילן מעלה את הרושם שלא בידך תשובות ובמיוחד תגובתך מעלה שאלות רבות בנוגע למאמר-
1) האמרה של אילן "עמום ונסתר" לקוחה ישירות מתוך המאמר ומתייחסת אל המסר המובא בו...
2)את משמעות הטקסט הבאת הצורה בוטה למדי ואך "קישטת" מסביב בעזרת מספר מילים יפות, לרוב כאשר מובאת אלגוריה, עליה להיות מובנית בצורה בה "פיצוח" האלגוריה מובא בסוף ולא בתחילה. (לפחות נאה יותר לקריאה)
3) סוף הכתבה מעוררת חיוך משום ההומור הטמון בה- לחיוב או לשלילה?
4)הקנקן או תוכנו?
האם הילוך הטווס מקנה יופי לקריאתו?

אף אל פי כן נהניתי לקרוא את המאמר ובתור אוהד סוויפט, בראוו!
נר. גולדווסר היקר 3640
הידד לרישמיות ההדדית כי זו הופכת את יחסנו לפורמליים גרידא, מעניין הוא גם שאין האקספוזיציה יכולה שלא להתאפיין בקורטוב מה של אירוניה אשר לתיכוניסטים משועממים שכמונו, הרי מר. דותן, מיודעי משכבר הימים, הילוך הטווס יפה לו למאמר, ומסכים אני איתך שכתיבה יפה וכמה מילים רוויות מליצות ורהיטות אין בהן די על מנת למלא משמעות או הסבר לכוונה, פואנטה, ובכן, אינני מוצא שהמאמר מתבסס על פיגורה שכיחה זו של מבנה, הרי קוצרו מעיד על חיוניתו של רצץ מסויים, ומהלכיו, אף אם לא מגובשים בתכלית, וכן גם וודאי אינם מובילים לקשר כלשהו אשר יעדו במשפט חורץ לבבות, אאלץ להשיב לטענותיך, כי לדידי המסר הנו ברור וסמוי כאחד, פיצוחו תלוי בהבנת המצב, חשיבותו, אך אם נסתפק במעט מן היומרה והיהירות, ידיעת הסיפור על בוריו, האלגוריה משחקת תפקיד חשוב, הדמוי כלשעצמו בה אך ורק כדי להוכיח דבר מה, הרי כולנו, או לפחות רובנו מכירים כמעט באל פה את משל הביצה, לכן הפואנטה הנה די ברורה ושקופה עד כי איני מוצא טעם בחתירה שרירותית כלפיה......תודה רבה....תום
(אלוהים ישמור, אין לנו חיים)
תמיכה לשם שינוי 3643
דומני שהמחבר לא התכוון באומרו כי המסר נשאר עמום ונסתר כי אין מסר או שהוא נכשל בהעברת המסר, דומני כי כוונתו היא שאותו לקח אשר ניסה, ולדעתי אף הצליח להעביר באמצעות המאמר, אינו נלמד על ידי אותם גופים אשר צריכים באמת להפנימו. הטעות אומנם היא בניסוח, אך לא במשמעות.
תמיכה לשם שינוי 3672
יורשה לי לחזק את ידיו של מר כהן, שהוציא בחוד מקלדתו מאמר לעילא, אם כי הסגנון הוא לצנינים בקרב בני הפלוגתא בעלי הנטיות היותר קונקרטיות. כשרות לציבור להלן כוונת הדברים בלשון בני אדם (גרסת 'פירוש רבינוביץ') ויסלח לי מר כהן אם יתברר כי לא בכל כיוונתי לדעתו.
התזה של המאמר היא שהעמדות בשיח הפוליטי בישראל הן מחנאיות ולא ענייניות. אם צד אחד מחזיק, לדבריו, במונופול על התרבות היהודית, והוא ספרדי ברובו ודוגל בהתנחלויות ביהודה ושומרון, הרי שמייד האשכנזי חש צורך עז להתנער בכל מה שהפרימיטיבי הזה מאמין בו, כלומר: להיות חילוני ולנסות להיפטר מכל שטח שהושג לאחר מלחמת השיחרור. מובן שהוא מתבל מייד את דעותיו בנימוקים מלומדים, שאף אחד מהם אינו הסיבה האמיתית, שהיא רצונו להזדהות עם המחנה 'שלו'.
תמיכה לשם שינוי 3683
טעות. אם אתה תושב עיירת פיתוח עובד במפעל טקסטיל בסכנת סגירה, סביר להניח שאתה ספרדי, סביר להניח שאתה מסורתי ולכן סביר להניח שאתה רואה את ארץ ישראל השלמה כנחלת אבותיך ולכן אתה מתנגד למסירת שטחים לערבים (עליהם שמעת סיפורי זועה מסבא שלך מנוחתו עדן שבמרוקו נהגו להתעלל בו ובמישפחתו).
מין הסתם אתה תשתייך למחנה שמבטיח לטפל בבעיותיך הדחופות ביותר קרי סכנת האבטלה ופחד מהידרדרות ילדיך לפשע (עם כל הכבוד לראציונאליזם וחופש, כל הורה יעדיף ילדים בישיבה על ילדים בבית סוהר ולפעמים אילו האופציות היחידות) ואם יש כאן גם זיקה למסורת וגאווה לאומית, מה טוב.
לעומת זאת אם אתה עובד חברת היי טק, משכיל (ולכן מרוחק מהדת) אתה יכול להיות גם ספרדי אבל אתה נחשב משתאכנז, אתה תשתייך למחנה שמבטיח שלום איזורי ובכך פריחה כלכלית, גידול ההשקעות בתחום העבודה שלך וכתוצאה ישירה גידול בערך האופציות שלך. לא ממש איכפת לך ממצב האבטלה ומכך שהשר היחיד בעל הזיקה החברתית במחנה שלך מדבר בשפה שאף אדם בעל פחות מ 12 שנות לימוד (ורצוי תואר אקדמי או שניים) לא מבין.

בקיצור. הפער הכלכלי הוא הבסיס לחלוקה למחנות, עליו מוספים לאומיות ודת(כשאין לך כסף, עדיף שיהיה לך אלוהים שיעזור לך וכשהבית שלך קטן עדיף שתהיה לך ארץ גדולה) שנגזרים מהמצב הכלכלי. למחנה אחד טוב שיש אנשים עניים מכיון שהם מביאים לו כוח. למחנה השני זה רע אבל הוא לא מוכן לעשות כלום כדי לשנות את זה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים