מעניין 365862
מאמר מחדש ומסקרן. תודה.

יש לי מספר שאלות לכותב:
1. מה דעתך על העובדה שאין הפסקות (למעט אחת) בין השיעורים? והאם זה לא פוגע באפשרות ליצירת קשרים חברתיים בין התלמידים?
2. מה קורה עם תלמידים שלא מסתדרים עם המסגרת הזאת? האם יש בביה"ס בעיות משמעת וכיצד הן מטופלות?
3. האם אתה רואה איזה שהוא יתרון לביה"ס שלמדת בו בישראל או שאחרי שהכרת את שתי המערכות, הכף נוטה לצד אחד בלבד?
מעניין 366014
לדעתי, העובדה שאין הרבה הפסקות לא מקשה על הלימודים או על הקשרים החברתיים. לדעתי זה מכין אותנו ללימודים באוניברסיטה, וכשנגיע לאוניברסיטה (מה שמצופה מרוב הילדים) זו לא תהיה מערכת חדשה לחלוטין - היא תהיה מוכרת לנו. בנוסף להפסקות יש שני שיעורי בחירה ביום שלא גורמים ללחץ גדול בקרב התלמידים וחלקם הגדול מהנים וגם משעשעים, וזה נותן לכל תלמיד להירגע קצת. בעניין קשרים חברתיים, נכון שיש רק הפסקה אחת אבל זה לא מקשה על הכרת חברים. בכל הכיתות יש פרוייקטים ועבודות משותפים שבהם עובדים ביחד, לפעמים בזוג, שלישייה או יותר. מחליפים מקומות מדי פעם כדי להכיר אנשים חדשים. ישנם כמה שיעורים עם זוגות למידה (עובדים ולומדים בכתה ביחד), ויש עוד הרבה הרכבים.

גם לי היה קצת קשה להתרגל למסגרת החדשה, אבל כמובן שבימים הראשונים לא מענישים אף אחד, ולאחר שבוע, שבוע וחצי מתרגלים. מספר המורים שנוכחים במסדרונות מאפשר לתלמידים חדשים או כאלה שצריכים עזרה להסתדר. בנוסף, בית הספר מחולק לששה חלקים. כתובת של כיתה היא מספר - A,B,C,D,E או F (לפי החלק שבו בחדר נמצא), לאחר מכן מספר שמייצג את הקומה (ראשונה או שנייה), ואז זוג ספרות למספר החדר, כך שיחסית קל לנווט בבית הספר הזה. לגבי משמעת ראה את תגובתי הקודמת.

כמובן שבית ספר זה הוא לא גן עדן ויש בו חסרונות. כמו שכתבתי במאמר, כשהתחלתי ללמוד כאן, הייתי צריך ללכת לשיעור ESL (אנגלית שפה שנייה). המורה בכתה זו לא בדיוק מלאך, ולמזלי לא הייתי צריך את ה - ESL, ובמקום התחלתי ללמוד צרפתית. עוד בעיה היא הסעות. רב האוטובוסים מגיעים בזמן, אך יש מספר קטן של אוטובוסים (שלצערי, באחד מהם אני נוסע) שמאחרים בעשרים, שלושים דקות. בסופו של דבר - הכף פחות או יותר נוטה לצד אחד.
מעניין 366021
מהנסיון הצר שלי באוניברסיטה שבה אני לומד (הטכניון), דווקא יש בלימודים אוניברסיטאיים יותר הפסקות (לי יש עשר דקות בין כל שעת הרצאה, וכמובן שיש גם ''חלונות''). מה שכן, הקושי של החומר ועומס שיעורי הבית גדול יותר.
מעניין 366058
אבל אתה צריך לעבור בין ההרצאות בין כיתות שעשויות להיות מרוחקות זו מזו מרחק ת''ק פרסאות (בערך).
מעניין 366068
אבל סביר שהרגליים שלו יותר ארוכות...
מעניין 366079
ראשית, לא בהכרח. במסלול שאני לומד, כמעט כל הלימודים שלי הם במשולש הקדוש אמדאו-טאוב-אולמן (הבניינים למתמטיקה - מדעי המחשב - כללי) שדי קרובים אחד לשני (לא יותר מחמש דקות הליכה), וכמובן שיש הרבה שיעורים שהם באותו בניין. אלא שאני כיוונתי יותר לכך שבהרצאות של שעתיים (ויש הרבה כאלו) יש הפסקה של עשר דקות בין שני חלקי ההרצאה, וזה דבר שדומני שהתלמידים בבית הספר המתואר לא זוכים לו.
מעניין 366108
אם לחזור לענייננו הקודם - מיהם אמדאו, טאוב ואולמן - ובמה זכו שיקראו למבני הטכניון על שמם?
מעניין 366111
תרמו כסף (לעומת זאת, בניין הפקולטה להנדסה אזרחית נקרא על שם רבין, ועוד בניין מרכזי נקרא על שם צ'רצ'יל).
מעניין 366125
למה הם כן וסמי ואביבה עופר לא?
סתאם.
מעניין 366208
כי הם אשכנזים!
סתאם.
מעניין 366238
אני לא יודע בדיוק מי היו אולמן ואמאדו. טאוב הם משפחה אשר מעורבת בקשר עם הטכניון כבר שנים רבות. הנרי טאוב הוא בעל תפקיד בכיר מבין התורמים לטכניון. יש לפחות בנין אחר בטכניון ע"ש טאוב (מרכז התקשורת שמתחת לאולמן. אם כי זה אינו בניין מסדר הגודל של "השילוש" שגדי הזכיר).

כלומר: לפחות במקרה של טאוב יש כאן כמה הבדלים:

1. תרומה עקבית לאורך השנים

2. ישנם מספר בניינים בטכניון (כמו גם אגפים במוזאון). מוזאון או קריית טכניון, יש רק אחד.

וחוץ מזה, איך אפשר לקרוא למוזאון ע"ש "ואב עו"?
מעניין 367686
אפשר להסתגל למשטר באוניברסיטאות, לפחות כאן בארץ, מהר ובקלות, זה לא דורש 12 שנות הכנה.
מעניין 367760
מעניין 367891
נתונים מעניינים. לא תיארתי לעצמי. אפשר יותר פירוט על הסיבות והמשמעות של "לא לומדים"?
מעניין 367948
אני לא יכול לעזור לך בזה. אולי מישהו יודע איך להגיע למבוא שמוזכר בתחתית הדף?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים