415503
"שבע ייפול צדיק וקם"
בתור אחד שבא מ-‏7 שנים בשטח אנסה גם כן לתרום את שני הסנט שלי.
מומלץ כרקע לעיין קודם בתגובה של המורה המחליף להיסטוריה ג.שמעון:
תגובה 70751
1.
מצער אם זה באמת ככה שתלמידה בכיתה ו' צריכה לשנן פרטים על האלים היווניים למבחן ידע, בתחושה שעל זה מבוססת ההערכה שמעריכים אותה בקשר לנושא.
במיוחד שמדובר בסיפורת נהדרת שחבל להרוס במטלות כמו שינון תפקידו של כל אחד בפנתיאון לקראת מבחן מסכם. לאן נגיע עוד כמה שנים? למבחן מסכם בגן על צבע הכובע של כל גמד משלגיה?
בכיתה ה' (פעם) העליתי עם התלמידים שלי הצגה קטנה על מלחמת טרויה, דקלמנו כמה מקצבים יווניים, עשינו תרגילי ספורט אולימפיים, והיה בוחן קטן בלי ציון, רק עם הערכה מילולית שבו בטבלת השוואה הם כתבו על ספרטנים מול אתונאים. לפרוייקט סיום נושא כל אחד בחר תחום לעבודה, נניח מקדש דלפי עשוי מחימר עם סיכום קטן על הנושא, או מגן יווני עגול ומצוייר מדיקט והייתה תערוכה אליה הוזמנו כיתות אחרות והורים.
2.
לאיזה מחתרת היית מצטרף? נמק. שאלה כזו אני שואל ב-ח'-ט', אבל לא ב-י' כשאני מגיש לבגרות.
שלחתי את התלמידים מ-י' לחופש סוכות לקרוא על פרשת אוגנדה ולכתוב את עיקריה + דעה בעד ודעה נגד.
שואלת תלמידה, אתה מתכוון לדעה *שלי*? (פתאום היא נזכרת בנוסטלגיה במשימה שנתתי להם בכיתה ח' כשלמדנו על הרצל,) חס וחלילה עניתי לה, בבגרות אף אחד לא מעונין בדעה שלך הבוחן לא מוסמך לתת נקודות על דיעה אישית.
3.
מאחר ואת תוכניות הלימודים מעצבים אנשי אקדמיה הן נראות לעיתים כמו סילבוס אקדמי. אין תפישה התפתחותית של הילדים הנוגעת בצורך שלהם בגיל צעיר בסיפור בעל מבנה קלאסי עלילתי עם התחלה אמצע וסוף, בגיל ההתבגרות להזדהות עם דמויות מופת ואידיאלים, ומתייחסים אליהם כמו לסטודנטים שבאים לפתח כישורי חשיבה ותו לא, למרות שאתה צודק שבסך הכל מפאת מגבלת השעות ביחס למשימה של הצלחה בבגרות במתכונתה הנוכחית גם כישורי חשיבה לא מפתחים כמעט פרט לשינון, שהוא הכישור היחיד הנדרש לבגרות.
אני מקבל בבוקר תלמידים בני 14 שאתמול עד מאוחר ראו את שר הטבעות, או הארי פוטר עם כל הסאונד אפקט וכל השאר וצריך לגרום להם להתעניין באנשי העלייה השנייה. אם לא אצור שם דרמה והזדהות מתוך ההתלהבות שלי לנושא, אין לי סיכוי.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים