תגובה 43382
מר עמנואל וליקובסקי הוסמך בשנת 1921 באוניברסיטה של מוסקבה לפסיכולוגיה ‏1, אך כותב רבות בתחומים מגוונים, שבהם אין לו כל הסמכה מקצועית - ביולוגיה, אסטרופיסיקה, גיואלוגיה, ארכאולוגיה וגו'. כאשר אני מבקש מידע בנושא בריאותי, אני פונה לרופא, ולא למכונאי רכב, גם מהגאונים שבהם. כאשר אני מחפש מידע ארכאולוגי, אני פונה לארכאולוג, ולא לפסיכיאטר, גם מהגאונים שבהם.
באם וליקובסקי מעוניין לאבחן את מצבם הפסיכולוגי של המומיות במצרים, שיבושם לו.

וליקובסקי מתפקד כדמות מפתח בטיעוני בריאתנים, הן בארצות הניכר (מפי נוצרים אדוקים) והן בארץ הקודש (מפי יהודים דתיים), גם לאור תורת הקטסטרופיזם, המאפשרת, תאורטית, לפסול כל ידע שיש לאדם על העבר, בתואנת 'היה אסון ששינה את הכל'.
כמו כן, תרגומו הסלקטיבי ‏2 מתוך פפירוס Ipuwer מעמיד אותו בשורה ראשונה עם שאר הבריאתנים (מ. טרופ, נ. וידאל וכיוצא באלו) החביבים כל כך על המסיונרים באשר הם.

את מחקרו של וליקובסקי מבקרים אנשים מנקודת מבט של תחביב‏3.

המחקר המדעי המודרני מתעלם מספריו (כמעט), מאותה סיבה שהוא מתעלם מכל ספרי השטות, מנבואות נוסטרדאמוס ועד לספרי בריאתנים. הדרך היחידה לבקר נושא מסויים הוא בעיתונות מדעית בעלת שם, בה החוקר חשוף לביקורת עמיתים. כתוצאה מכך, כל גבב היוצא מפי חוקרי בריאה מופץ באלפי עותקים למוחותיהם של המסיונרים, ונאמר עשרות פעמים. בשיטה זו נוקטים מספר רב של חוקרי בריאה - פרסום בנושא שבו אין להם כל השכלה פורמלית, במדיום שאינו נבחן בידי האחר. לספרים שכאלו _אין_ Peer Review. כל שטות יכולה להתפרסם, והאמת? היא מתפרסמת.

J-Bar

1
ביוגרפיה תמציתית של חייו
תרגום מלא של הפפירוס:
חובבנים כמו החבר'ה מ TalkOrigins
ההסבה המקצועית אינה הבעיה 43393
וליקובסקי לא חטא בהתעסקו בתחומים החורגים מהשכלתו הפורמלית. המתודה הפסאודו-מדעית בה השתמש היא אבן הנגף בתורתו, והיא הסיבה להסתערות הקולקטיבית של עולם המדע כנגדו. גם אם היסטוריון מוסמך היה נעזר במתודות דומות היה על עולם המדע להוקיעו. הייתי אומר שגם אילו היה יוצא בתיאוריות פסאודו-מדעיות בפסיכולוגיה היה נדרש גינוי, מצד שני פסיכולוגיה פרוידיאנית ממילא אינה מדע מן המניין (ע' התייחסויות של גורביץ לנושא). ובכלל יש מתאם מובהק בין בכירותו של פסיכולוג פרוידיאני למעורבותו בפרשיות מין מזעזעות, אבל זה כבר עניין אחר.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים