התמונה המלאה 482685
לטור הוּספה כקישור הגרסה הלא-מצונזרת של החידה השנייה. מחבר החידה רואה בזאת פתרון, והוא כנראה צודק, אבל לא מיותר שמישהו שמבין באמת מה זה ולמה זה טוב יסביר לשאר הכיתה (אני, למשל, לא הייתי יודע).

וכמובן, נשאר התרגיל המשעשע, אני מקווה, לנחש מי שלח את החידה.
התמונה המלאה 482688
עכשיו זה כבר נהיה עניין של גיגול וויקיפדיה. זה טוב בשביל סוטים טובים.
התמונה המלאה 482702
מעניין שהאינטואיציה שלי גרמה לי לחשוד שמדובר ברכבת ובאיזי כבר עם פרסום החידה, אבל המטען נראה לי סובל מתת משקל בשביל קטר.
התמונה המלאה 482774
אכן, איזי נבו. בהיוודע הפתרון, מה שיכול להסגיר את המחבר הוא דיון 2295.

איזי, רוצה לתת עוד פרטים - מה זה turnout, מהי בדיוק הלוחית והיכן צולמה?
התמונה המלאה 482782
לפי הבנתי, זה מסוט [ויקיפדיה].
התמונה המלאה 482786
זה אכן מסוט, מסוט ימני (RH) כלומר הוא מאפשר פניה ימינה מהמסילה הראשית, יחס הסטיה ימינה הוא 1/12, כלומר על כל 12 מטרים של התקדמות סוטים מטר ימינה. היחס קובע את מהירות הנסיעה המותרת בזמן פניה (בנסיעה ישר אין מגבלת מהירות שונה מאשר לשאר המסילה), במקרה הזה סביב 40 קמ"ש.
הלוחית (והמסוט) צולמו לפני כשנתיים בזמן הנחת המסילות בקו למודיעין סמוך לגשר הרכבת מעל לכביש 1. המסוט הזה משמש כיום את החיבור בין הקו למודיעין ובין לוד.
למעוניינים, הנה תמונה בה רואים זוג מסוטים, הקרוב יותר הוא שמאלי והרחוק ימני, והלוחית שצולמה היתה מחוברת אליו.
התמונה המלאה 482788
מדוע משתמשים במסוט באדני עץ ולא באדני מלט (או שזה בטון)?
התמונה המלאה 482789
יותר גמיש, ולכן עמיד למאמצים אופקיים?
התמונה המלאה 482790
כסף.
אדני בטון הם אידאלים מבחינת חוזק וגם קל וזול לייצר אותם בייצור המוני באמצעות תבניות יציקה.
הבעיה היא שבמסוטים האדנים באים באורכים שונים ואז צריך להכין כל אחד מהם בנפרד, מה שגורם לעלויות יצור גבוהות לאדני בטון בהשוואה לאדני עץ.
התמונה המלאה 482806
אה, היינו קונים כאלה לרכבות צעצוע. הם רק שקלו הרבה פחות (-:
התמונה המלאה 482709
אפשר לקבל כבר הסבר?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים