486401
"וכך התחרות ביניהן תביא את המחיר למינימום שהן יכולות לעמוד בו מבלי להפסיד." - לא מדוייק, כלכלנים (או הגיון פשוט) מלמדים אותנו שהמחיר ירד עד שהעלות השולית של הדקה האחרונה הנמכרת של כל חברה תשתווה למחיר שהצרכן מוכן לשלם (בהיקף המדובר). חברה יכולה למכור את הדקה המיליארד ברווח אפס ועדיין להרוויח הרבה מאוד על כל הדקות שקדמו לה (שנמכרו כמובן באותו המחיר אבל בעלות ייצור שונה לחברה). ישנה כאן בעיה מובנית, שנובעת מעלות שולית פוחתת, מצב שכלכלנים מספרים לנו שהוא בעייתי לתחרות משוכללת (שימו לב למשל לשוק המעבדים או מערכות ההפעלה, עלות שולית פוחתת).
מכל מקום, למה לא לפתוח את השוק לכל שחקן שרוצה להיכנס ? תחת תחרות משוכללת המחירים כן ירדו.

נקודה מעניינת אחרת, כיום חברות הסלולר מוכנות להציע גישה לאינטרנט תמורת ב120 שקלים בחודש, מה שמאפשר לצרכן לנתב את כל השיחות שלו לרשת (כבר בדור הקודם) ושזה יהיה תשלומו היחיד. הבעיה היא כמובן מעבר המוני למספר מבוסס רשת.
486587
על איזה חיבור אינטרנט אתה מדבר?

חיבור אינטרנט סלולרי יקר כשלעצמו. אם משקללים אותו יחד עם עלות השיחה, לא בטוח שהתוצאה זולה יותר. ובדוק מהסיבה הזו המחיר שלו ימשיך להיות גבוה. המכשירים הסלולריים המתקדמים יותר הם הרי פלטפורמות אידאליות לטלפון VoIP נייד: זמינות גבוהה וכו'.

אגב, בכל תחום יש יתרון לגודל. בשוק מערכות ההפעלה יש דרך להתגבר על חסם הכניסה הגבוה. בעיקר אם הרווח שלך אינו ממערכת ההפעלה אלא מערכת ההפעלה היא מוצר משני למוצר אחר שלך. אבל נדמה לי שכבר היה לי באייל דיון ממושך בנושא הזה.
487068
מאה שלושים שקל לחודש לחיבור מהיר, בערך פי שתים ממה שאתה משלם היום על חיבור נייח.
אתה יכול תאורטית להעביר עליו את כל התקשורת שלך.

לא בכל תחום יש יתרון לגודל, המונחים המקובלים הם תשואה עולה לגודל, תשואה קבועה לגודל ותשואה יורדת לגודל. למשל תהיית פעם למה חברות מזון רבות עוברות לשיטת הזכיונות מעבר לגודל מסויים ? למה אין גני ילדים לאלף ילדים ? למה יצירות אומנות לא באות עם לוגו מוכר עליהן ?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים