עכשיו גילית? 4899
זה די מוזר מה שניתן להבין לגבי כותב המאמר הזה. רק עכשיו התברר לך שהתנ"ך אינו אוסף של 'עובדות היסטוריות'? אז מה חשבת קודם? שמשה באמת חצה את ים סוף; שהמקל ההוא באמת הפך לנחש וכו'? מי אמר לך שרוב התושבים כאן ייכנסו להלם אם "יוכח" ש"התנ"ך הוא מיתוס". ברור שזה מה שהוא, כמובן עם נקודות ואחיזות עובדתיות כאלה ואחרות. להערכתי, כבר בלימוד תנ"ך בביה"ס יסודיים מובהר שמדובר בסיפורים, שערכם סימלי וכו', ולאוו דווקא היסטורי. ברור גם שאין זה משנה כלל, ולא גורע ולא מוסיף לערכה של היצירה האמורה.
תגובה ל''עכשיו גילית'' '' 4907
לא אני לא גיליתי עכשיו שהסיפור על חציית ים סוף הוא דימיון והוצאת מיים מהסלע הם דימיון , את זה ידעתי תמיד , אבל זה בהחלט בא לי בהפתעה כאשר גיליתי ( ליפני כמה שנים טובות ) שגם אירועים שניראו לי כהיסטוריים באופן יחסי כמו כיבוש הארץ בידי יהושע גם הם ככל הנראה דימיון טהור לא פחות מכל סיפורי הניסים .ולדעתי זה באמת לא משנה , יש כל מיני ספרים בתנ"ך שהייתי מוחק אותם בשימחה ( ספר יהשע בראשם ) , אבל מצד שני אני ציניקן שטוען שלא רואה סיבה להתווכח עם הצלחה. התנ"ך כיוון את גורלם של מיליוני אנשי במשך2000 שנה , אז כנראה שיש בה משהו ביצירה הספרותית הזאת .. ..
להשליך אותה לחלוטין ככלי אין חפץ בו הוא לדעתי מעשה של התאבדות תרבותית

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים