נספח 554248
המאמר יצא ארוך, אז הנה כמה דברים צדדיים ששמרתי לתגובות.

הצחיק אותי לגלות שאפילו בנושא לכאורה נייטרלי כמו פנדר רודס, דיון באינטרנט יכול להידרדר עד כדי הטחת עלבונות (נתקלתי ב"נאצי"), ולהגיע לוויכוחים על סוציאליזם מול שוק חופשי. עם זאת, כמעט כל האנשים שהייתי אתם במגע לצורך הכנת המאמר שיתפו פעולה בשמחה ומיד. יצוינו במיוחד אלונה טוראל ויוני רכטר, שני אנשים נחמדים וצנועים באופן יוצא דופן.

הנה כמה קטעי רודס מיוטיוב שנשארו על רצפת חדר העריכה של קונצרן "האייל הקורא":
- מוזיקה קלאסית (דביסי) מנוגנת על רודס. מעניין.
- אם אלונה טוראל נגנה במנגינת הפתיחה של "רגע עם דודלי", אז יוני רכטר הלחין וניגן רודס (אני מרשה לעצמי לנחש שזה הוא) במנגינת הפתיחה של 'רחוב סומסום'.
- הנה בחור שארגן לעצמו חדר עם רודס סימן 7, סימן 2, סימן 1 וגם nord, ומשווה ביניהם.
- אחד האלבומים שאני הכי אוהב הוא אלבום נשכח יחסית של ג'ון מקלפלין בשם music spoken here. הקלידנית המרכזית שם היא קטיה לבק, אשתו דאז של מקלפלין, שמנגנת על סינקלוויר, אבל לצידה יש גם פנדריסט בשם פרנסואה קוטריה שמנגן נפלא. הנה קטע שלהם מהופעה; הסולו רודס מתחיל בערך ב-‏4:40, וזה שבתקליט הרבה יותר יפה.

הבחור שבין ברנדסטטר להרבי הנקוק בתמונה הלפני-אחרונה הוא ג'ייק סימפסון, הטכנאי הראשי של הרודס החדש. בנוסף לעבודה הזו שלו סימפסון הנ"ל הוא גם זמר, שמסתבר שזכה בתחרות כשרונות טלוויזיונית שארגנה אופרה וינפרי. באחת התוכניות שלה אחרי הזכייה וינפרי הכינה לו הפתעה שכדאי לראות.

זה גם המקום להודות לאיתי רוזנבאום, חבר יקר, על עזרה בהכנת המאמר. פה נסגר מעגל, כי אני חושב שהרודס הראשון שראיתי במו-עיני היה זה שהוא ניגן עליו בהופעה של הרכב הג'אז "צליל שכן" ז"ל, אלילי נעוריי, בסביבות 1987.
נספח 554266
בהקשר יוני רכטר שהזכרת: האם נכון הדבר שהיוצר המחונן הזה הגיע לכוורת, לפופ ולרוק בכלל מהכיוון של המוזיקה הקלאסית?

[תודה רבה על מאמר אורייני הזורק אור בתחום מקצועי-ייחודי צר לכאורה, שבפועל השפיע רבות על התרבות והחיים במאה שעברה]
נספח 554341
ליוני רכטר יש בהחלט רקע קלאסי מאד משמעותי - הוא למד פסנתר קלאסי מילדות, אח"כ למד באקדמיה למוזיקה, ועד היום לוקח שיעורים בנגינה קלאסית (ראה כאן). עם זאת, למיטב ידיעתי הוא מעולם לא הופיע כפסנתרן קלאסי ברסיטלים וכו', והתחיל להתעסק עם מוזיקה קלה (ביטוי קצת לא מוצלח בהקשר שלו, כי "קל" לכאורה מרמז על שטחיות) כבר בגיל צעיר. את "דמעות של מלאכים", למשל, הוא הלחין בתור תיכוניסט, ובמקביל ל"כוורת" הוא למד באקדמיה. כלומר הוא לא היה מוזיקאי קלאסי פר אקסלנס שמתישהו חצה את הקווים לפופ/ג'אז/רוק, כמו שלומי שבן או לין אריאל.
נספח 564987
יוני רכטר התארח ב"הינשופים" של מודי בראון. התכנית המלאה כאן, והחלק של יוני רכטר מתחיל ב-‏17:15. ב-‏26:15 הוא מתיישב להמשך הראיון ליד הפסנתר, ובין השאר, מדגים לחן שנפסל ל"עטור מצחך". מאד מעניין.
נספח 575911
לפני שעה קלה חזרתי מהופעה של הפסנתרן בראד מלדאו באמפיתאטרון שוני. את הדרך משער האמפי למכונית מצאתי את עצמי הולך לצד לא אחר מ... יוני רכטר! אזרתי אומץ ופניתי אליו, ולשמחתי הוא זכר אותי היטב, ואפילו התעניין בשלום האייל. כתבתי כבר במעלה הפתיל שהוא השאיר עלי רושם של אדם נחמד וצנוע באופן יוצא דופן, והשיחונת שלי איתו הערב רק חיזקה את ההרגשה (הוא באמת ובתמים התעניין במה אני חשבתי על ההופעה). וידאתי אתו שגם הוא יהיה בהופעה של צ'יק קוריאה עוד שבועיים, וכשהוא שאל אם גם אני מתכונן ללכת לפול סיימון, לא זיהיתי צליל של אכזבה בקולו כשאמרתי שאני מחויב לחזרה הגנרלית לפני מסיבת הסיום בגן של הילדה (לא נורא, את פול סיימון כבר ראיתי, בדיוק באותה הופעה שאלון עמית כתב עליה בתגובה 179523).
יחצנות ללא בושה 587435
אפרופו יוני רכטר - יוני רכטר חוגג היום את יום הולדתו ה 60.
אלון הקדיש אתמול את רובה של תכניתו השבועית חלום בתוך חלום ליוני רכטר, ובקטע הסיום הפנה את תשומת ליבם של המאזינים לקטע הרודס של רכטר.
יחצנות ללא בושה 587446
כל הכבוד לגלילי הצעיר, ואחלה שם לרדיו הטכניון - רדיו 1 מ'.
יחצנות ללא בושה 587464
וב"הארץ" פרסם בן שלו כתבה לכבוד יום ההולדת העגול של יוני רכטר.
ומה כאן לדעתך? 704771
מרגיש כמו אלונה טוראל. הקלידים נשמעים לי רודס אבל במצב מאוד "חד".

ומה כאן לדעתך? 704777
אני די בטוח שזאת אכן אלונה טוראל על הפסנתר ב"דלת הקסמים" - סגנון הנגינה, התקופה והזמרת (חוה אלברשטיין, ששיתפה אתה פעולה הרבה) מתאימים בול, ויש לי גם איזשהו זיכרון עמום שקראתי / שמעתי על העובדה הזו במפורש.

אבל הפסנתר נשמע לי כמו פסנתר אקוסטי רגיל לחלוטין, ולא פנדר רודס.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים