586417
הרי בסופו של דבר גם אם ההכרה פיזיקלית לגמרי עדיין יכול להיות שיש תופעות בפיזיקלי שיכולות לגרום לרצון

כשאמרת קוואליות התכוונת למה שאמרתי עכשיו,או לזה שאמרתי שהנגזרת של הרצון החופשי(עצם חוויתה) אינה כפופה לחוקים הפיזיקלים?
מה זה קוואליה 586421
מה זה קוואליה 586424
קראתי חלק,זה ארוך...הבנתי מזה בגדול

השאלה שלי האם לדעתך גם אם הכל פיזיקלי כולל עצם החוויה של ההכרה(יכול להיות שיש דברים שלא קיימים בעולם הפיזיקלי?) עדיין יכול להיות רצון חופשי בגלל תופעה כזו או אחרת?(אני סבור שכן אבל מעניין אותי לדעת אם עוד משהו חושב ככה)
מה זה קוואליה 586558
כן, תגובה 466941.
מה זה קוואליה 586575
מה אומרת הגישה הקומפטביליסטית בגדול?
מה זה קוואליה 586592
קומפטביליזם זה לא גישה, זה סיווג של תשובה אפשרית לשאלה (אם תרצה, סוג של גישות). אני מניח שיש כמה תשובות קומפטביליסטיות אפשריות. בתגובה ההיא פירטתי את זו של דנט (ששכנע אותי).
מה זה קוואליה 586690
"הצופה משפיע על התצפית" מכירים?
מכניקת הקוונטים קשורה לנושא של בחירה חופשית יותר משכל אחד שיער,
ישנם פיזיקאים כגון amit goswami שהם הרבה שנים בתחום ויודעים את מכניקת הקוונטים לעומקה והם אומרים דבר ראשון שמכניקת הקוונטים היא המדע הכי מדוייק והמתמטי של העולם שלנו,וכל תנועה של עצמים ניתנת להסבר של ברמה של אפשריות,ולא מה שקרה בעצמו .
מכניקת הקוונטים מחשבת רק אפשריות וסיכויים,ואחרי זה באה השאלה מי בוחר בין הסיוכיים והאפשריות האלו כשאר בסופו של דבר מתבצעת הבחירה לאן העצם יזוז,ואז אנחנו רואים ישירות שהמודעות שייכת לפה,איננו יכולים להתעלם מהמודעות שכן היא "הצופה" הוא חלק מהעולם אך הוא לא שייך למכניקת הקוונטים,שכן היא יכולה לתאר רק את האובייקט ולא את הסובייקט,ומפה קיבלו את הרעיון שהסובייקט צריך להיות משהו יותר יסודי,המודעות היא משהו יסודי,המודעות היא חלק "מלהיות" שהאובייקטים הם חלק ממנה,אבל לא כולה.
האובייקטים האלו יכולים להיות מתוארים רק באפשריות ובסיוכים.ומכניקת הקוונטים מצליחה בלתת סיכויים אלו.
המודעות היא משהו "חושפי" כי אין הגדרה מתמטית לסובייקט במדע הזה רק לאובייקט.(ורק שהם אפשריות ) השאלה מי הבחור עדיין נשארת,וכשאנחנו מבינים את זה אנחנו רואים ש"הבחור"הוא חופשי מכל אילוץ,יש חופש בחירה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים