העתיד מי ישורנו? 60211
נוח לבנות איש מקש ואז לתקוף אותו, נכון?
הקביעה כאילו "הימין, כאשר לוחצים אותו אל הפינה, מדבר על טרנספר או לחילופין על הישארותם של הפלסטינים בישראל כאנשים "חסרי פנים", חסרי זכויות אזרח." היא כמובן מכלילה ומטעה. בני איילון, למשל, הציע לפני כחודש, באחת מתוכניות הבוקר, לספח את השטחים ולאפשר אוטונומיה תרבותית ליושביהם, במתכונת ערביי ישראל. הבאתי פעם כדוגמא את שמואל מאיר המנוח, שהיה מראשי העוסקים ברכישת בתים בשכונות הערביות במזרח ירושלים שנשאל בראיון עיתונאי עם יאיר שלג מעיתון "הארץ" בשנת 1992 האם הוא אינו חושש מרכישות גומלין של ערבים בשכונות יהודיות? הוא ענה (בתשובה שאולי תפתיע את כותב המאמר) שלא, הדבר היחיד שמטריד אותו הוא חשש מהתבוללות וגם מזה הוא לא מודאג יתר על המידה. איני מכחיש שרבים בקרב המחנה המכונה "ימין" דווקא מאמצים את הדעות שמייחס להם הכותב, אולם לדעתי בעצם ההכללה עושה לעצמו הכותב חיים קלים כדי שלא להתמודד עם מגוון הדעות (המנוגדות לפעמים) במחנה המתקרא "ימין" (ובכל מחנה פוליטי כמובן).

אשר לתרחישים האפוקליפטיים. מוטב היה לו סייג עצמו הכותב בעוד כמה מילים מעבר למילה הבודדת "סביר". רוצה תרחיש "סביר" אחר? סין עוברת דמוקרטיזציה עקב חשיפת-יתר למערב, ארה"ב נשארת דומיננטית עקב תלות רוסית, לאירן ועירק עדיין אין נשק גרעיני. מה עכשיו?
נסיון העבר-מלכוד 67 60251
לפי התאוריה הזו בני אילון ובני חוגו היו צריכים להיות מן התומכים הראשונים בגישות הדוגלות ב"השתלבות במרחב".
הבעיה המרכזית שהם מנופפים במקביל בדגלי הלאומיות היהודית לדורותיה.שאינם מאפשרים להם להעתיק את המודל של ערביי ישראל לתוך השטחים.
כך שהמדינה הישראלית נמצאת בתוך מלכוד 67 שבני אילון וחוגו יצרו.השטחים הפכו ללב ההגדרה של הזהות היהודית אבל סיפוח מלא שלהם והטמעתם בתוך המדינה הישראלית יפגע אנושות באופיה היהודי של מדינה זו.
כך שמה שנותר הוא לקים מסגרת של אפרטהיד מגויר שהפלסטינאים מה לעשות לא משתפים איתו פעולה, ו"לחלום" על איזשהו "טרנספר" שיפתור את הפרדוקס.
רעיונות של "טרנספר" שכזה במצב הנוכחי הוא לא פחות מאשר קריאה לג'נוסיד.
והועלתה פה כבר ההנחה שחלקים בימין שואפים ליצירת מערך גורמים (מערך שידרדר את המציאות למצב של סף אפוקליפסה) שיאפשר את היתכנותו של ג'נוסיד שכזה.
העתיד מי ישורנו? 61160
קשה לי לראות כיצד יש יסוד לטענה שלך, כאילו בנה כותב המאמר "איש מקש" כדי לעשות לעצמו חיים קלים, כאשר הזכיר את פתרונותיו של הימין למצב.
שתי הגישות אותן מנה הכותב, הן אכן *הגישות השולטות* בימין, כפתרון ל"בעיית השטחים". הראשונה מדברת על טרנספר, כשהמהדרין מוסיפים כמה קריצות לקהל, והשניה על סוג של המשך הכיבוש, שוב בווריאציות שונות.
בוודאי שכותב המאמר עושה הכללה. ההכללה הזאת היא בלתי נמנעת, אם רוצים להתעמת באופן יעיל עם הגישות העיקריות במחנה הנגדי. מה בדיוק הוא היה אמור לעשות לשיטתך? לעבור אדם אדם בימין, ולאזכר את הפתרון היחודי לו?
אגב מה זאת אומרת שבני אלון מציע לערביי השטחים "אוטונומיה תרבותית במתכונת ערביי ישראל"? ה"אוטונומיה התרבותית" של ערביי ישראל כוללת כידוע גם אזרחות ישראלית, וזכות הצבעה בבחירות. משום מה לא נראה לי שזה בדיוק מה שמציע אלון.
אז שמואל מאיר המנוח אמר פעם משהו ברעיון עיתונאי ליאיר שלג. אני בטוח שתוכל למצוא בעצמך את הסעיף הרלוונטי להערתך זו, בהגדרותיו של גלעד ברזילי.
העתיד מי ישורנו? 61265
''מתכונת ערביי ישראל''- הלא הם ''חסרי הפנים'' של החברה שלנו. אני מכליל כי עוד לא שמעתי פתרון ריאלי של איש ימין. זה אוחז בפלפול א', זה בפלפול ב', אך המהות איננה משתנה. הנחת היסוד היא תמיד עליונותנו. כל איש ימין שרוצה להתבטא, הריהו מוזמן בזאת להציע פתרון אחר.

אכן, מוטב לו היה הכותב מסייג את עצמו. אלו מחשבות תיאורטיות לחלוטין שלי שאינן מבוססות על מחקר שיטתי. עם זאת, לב הפסקא נוגע לחורבן הפנימי שינבע מכיבוש מתמשך, ובנקודה זאת אפשר לומר בוודאות שהנזק יהיה רב עד בלתי נסבל.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים