|
||||
|
||||
לא משנה לי סוג החנות, בתנאי שהיא נמצאת בדיוטי פרי. לא בגלל החנות אלא בגלל הדיוטי. אני פשוט אוהב לנסוע לחו''ל. בדיוטי פרי כמעט לא קונה כלום. יקר. ישראלי שומע דיוטי פרי- עבורו זה מלה נרדפת לזול. בכלל לא, ממה שבדקתי. |
|
||||
|
||||
גם אני אוהב לנסוע לחו''ל, אבל הדיוטי-פרי הוא בעיניי אחד המקומות המדכאים ביותר עלי אדמות (טוב, פרופורציה, אדמות הצרכנות). הגרוע שבקניונים הוא שוק רב קסם לעומת הדיוטי-פרי. הדבר היחיד שאני טיפה אוהב בו הוא שמץ תחושת העליונות שהוא נותן לי על פני שאר רעי הישראלים כשאני חולף על פני חנויותיו מבלי למצמץ לכיוונן, והולך ישר לשבת באזור ההמתנה לעלייה למטוס (שגם בו יש מן הדיכאון). |
|
||||
|
||||
אכן, שדות תעופה הם מקומות מדכאים וכלל לא קסומים כמו שמנסים להציג אותם בסרטים. בכל המתנה למטוס אני חושבת לעצמי "מחכים כאילו שתיכף יגיע האוטובוס לפתח תקוה". האזור המדכא ביותר בתוך השדה הוא פינת המעשנים. כשהייתי מעשנת חוויתי אותה - קוביית זכוכית סגורה ממוזגת פי כמה מהחלל הרגיל, כדי לספוג את העשן, ו-5-6 אנשים בתוכה בכל רגע נתון, לא יודעים אם להתעלם זה מזה או לשגר מבטי הזדהות. |
|
||||
|
||||
(כנראה שלא טסתי מספיק או שאופיי הנוח להתלהב שוב ושוב...-) ישנה איזו ציפייה, איזו התרגשות, תחושת החופשה מתחילה אצלי בשדה התעופה, כן, גם בתורים הארוכים, משהו קל ומתרגש (ואולי עדיין גם קצת ילדותי). לשתות קפה בשדה התעופה זה כיפ:)... נכון שמתישהו אני פונה לספר ועדיין. ב"מסעותי עם דודתי" הוא כותב על הערתה של הדודה בתחנת האוטובוסים המאד שגרתית: "מי יודע להיכן הם נוסעים" (ציטוט לא מדוייק) ובקולה ציפייה להרפתקאות, שלצערו היא כנראה אכן זכתה להן... אז משו כזה. |
|
||||
|
||||
כן, הציפייה לנסיעה באמת מלהיבה. שדה התעופה מרכך את ההתלהבות, שלא לומר מנחית נבוט על ראשה. (אני מדברת על סיטואציות כמו המתנה של 4 שעות בין טיסות, נניח). |
|
||||
|
||||
אני מצטרף. גם לאחר עשרות טיסות, החיבה שלי לשדות תעופה, הציפייה שהם יוצרים, ה"רגע לפני" המעבר למקום רחוק ואחר, המוני האדם הנוסעים ממקום למקום - הגוונים והלאומים השונים של האנשים הנעים זה על פני זה1. אני מאד אוהב את זה. אני גם נהנה מהטיסות עצמן, בדרך כלל. נראה לי שזה גם "מרחב הביניים" בו נמצא הנוסע - כבר לא ממש במדינה שיצא ממנה, עדיין לא במחוז חפצו - שמעניקים איכות מיוחדת, רוגע מיוחד2, למקומות האלה. ובאשר לדיוטי-פרי - לגמרי לא בארץ, הוא התקלקל אנושות במעבר לטרמינל 3. 1 בעיקר בשדות כמו בנגקוק, הונג קונג, וגם אחרים שמהווים "hub" לטיסות מעבר. שלנו לא כל כך מהבחינה הזאת 2 טוב, בעיקר אחרי שהסתיים הצ'ק-אין. |
|
||||
|
||||
כאן וכאן, וכאן, כמובן. |
|
||||
|
||||
אהבתי ומזדהה עם הגדרת "מרחב הביניים". את הטיסות גם אני אוהבת, כולל (אזהרה: פריוורטיה)הכיסאות הצרים וארוחות טיסה. נכון הוא שלא טסתי ארוכות (נאמר מעל עשר שעות)כך שנסיוני מוגבל. בדיוטי פרי, כיף לראות את הציפייה הסמויה (אולי בעיקר אצל הישראלים?)למציאות ואפילו להישתתף בכמו פסטיבל. |
|
||||
|
||||
מה עם שקיות הקאה? מה עם הנימול ברגליים? הערס המתרברב במושב לידך שכל הזמן מבקש לקום? השירותים החנוקים? וההמתנה המייאשת מרגע הנחיתה ועד פתיחת הדלתות? אותם את לא אוהבת? |
|
||||
|
||||
נימול ברגליים - להניע אצבעות, ולקום להליכה קצרה ומתיחת איברים מדי שעתיים-שלוש (ולשחרר נעליים לוחצות). הערס המתרברב - אל תטוסי אל על. השירותים החנוקים - אל תטוסי אל על. ההמתנה המייאשת - שבי בשלווה ובנחת במושב עד פתיחת הדלתות. "אבל כולם כבר עומדים"1 - אל תטוסי אל על. 1 ובדיחה נושנה: "This is your captain speaking. Llease remain sitted until the belt signs are turned off. On behalf of the crew we'd like to wish all the sitting passengers Merry Christmas, and a Happy Hanuka for the ones standing up" . |
|
||||
|
||||
יש חברות הרבה הרבה יותר גרועות מאל על. ___________________ ואם אתם רוצים אוכל אכיל, ועם אפשרות לצמחוני (לא, לא היה אפשר להזמין) ולא רוצים שיעירו אתכם בשביל עגלת הדיוטי פרי באישון לילה כשיש עוד שעה וחצי ויותר עד הנחיתה והטיסה כולה נמשכת 4 שעות - אל תטוסו Aigle Azur. |
|
||||
|
||||
איילים ממאדים וברקת מנגה. לא חיפשתי פתרונות, חיפשתי לקטר! |
|
||||
|
||||
:) כן, יש משהו מעצבן בכל ה"אוהבת, אוהבת, אוהבת!" הזה. כשבוחנים את החלופות (לי מאד קל לעשות זאת, אבי מאנשי "העולם רע ולא מציאה שלא להתחיל כלל לדבר על האנשים שרק רוצים לרמות אתכם" ואימי מאנשי "העולם יפה, האנשים טובים והטבע מופלא") ההעדפה ברורה. מה שכן בד"כ יש ברשותי אטמי שמע לאזניים ולפחות ספר אחד כך שיש אפשרות חלקית לברוח מהמולה ולהמתין בנחת. |
|
||||
|
||||
שקיות הקאה? סקר מאולתר: מי מכם - (1) הקיא בטיסה (2) ישב ליד מישהו שהקיא בטיסה (3) יודע על הקאה בטיסה של מישהו שהוא מכיר אישית (4) ראה בכלל שקית הקאה [(5) אופציה הומוריסטית, ושתהיה מגעילה]. אני לא, וצברתי כבר איזשהו קילומטרז' טיסות. |
|
||||
|
||||
אני ראיתי מישהו שהקיא בזמן המעצבן הזה של אחרי הנחיתה (מקרה קיצוני - בגלל איזו סיבה נאלצנו לחכות במושבים שעה פלוס והיה חנוק ומגעיל). מעבר לזה לא ראיתי - אבל שמעתי תיאוריה1 שבתקופה שבה התחילו הטיסות המסחריות להמונים, ההקאות היו שכיחות מאוד, וקשורות ללחץ ולהסתגלות לעצם רעיון הטיסה בשחקים, ואילו עכשיו כשהרעיון הופנם אנשים כמעט לא מקיאים יותר במטוסים. ניסיתי לחפש נתונים על זה אבל לא מצאתי. 1 שבטח בסך הכל קראתי אותה באייל פעם, ואם יש לי ממש מזל רע זו אני שכתבתי אותה מלכתחילה. |
|
||||
|
||||
הבת שלי הקיאה בטיסה (והשתמשה בשקית הקאה). אני מנחש שהקאות בטיסה, כמו בשייט, קורות בעיקר בתנאי מזג אוויר קשים. מן הסתם, פעם מטוסים היו יותר מושפעים מתנאי מזג האוויר, גם מסיבות טכניות וגם בגלל גובה טיסה נמוך יותר והקאות היו יותר נפוצות. |
|
||||
|
||||
אני קראתי איפשהו שכשמישהו אחד מקיא בטיסה, זה נוטה ''להדביק''. כך שברוב הטיסות אף אחד לא מקיא בכלל, אבל בטיסות מסויימות, לא מעט מקיאים. |
|
||||
|
||||
אולי אלה אותן טיסות בהן הים גלי עד גבה גלי1? אבל זו יכולה להיות דוגמא נהדרת למה אפשר (אבל לא כדאי) לעשות עם קורלציות, בהנחה שאכן זו הסיבה. מצד שני, אם פיהוקים מדבקים, למה לא קיאוקים? 1 כיסי אוויר או התופעה האווירית המקבילה. |
|
||||
|
||||
הריח של המקיאה הראשונה1 בהחלט עלול לגרום לאדם נוסף עם בחילה לעבור את סף ההקאה, וזאת התחלתה של תגובת שרשרת. זה מה שנקרא, ותסלחו לי על האסוציאציה המלבבת, מדרון חלקלק. ______________ 1- מי אמר שאני לא pc? |
|
||||
|
||||
אוי, גרמת לי להזכר בסצנת המסעדה של מונטי פייתון. בררר. (לא לרכי הללב והקיבה) |
|
||||
|
||||
[צווח בצחוק וחוזר לעצמו על הפואנטה בקול רם כדי לגעות שוב בצחוק] הפעם הגדשת את הסאה! |
|
||||
|
||||
לא. לא אמרו לך ביסודי שאין מוקדם ומאוחר בתנ"ך? אני משוכנע שיש עדיין מספיק אנשים שתגיד להם "שש והצי, מהר יום הולדת" והם יצחקו. אוסיף ואומר ששלשום בבוקר באוטו בדרך לעבודה אמרתי לעצמי בקול רם "מדרון חלקלק" ופרצתי בצחוק רם. |
|
||||
|
||||
אני שותף לברקת בדיכאון משדות תעופה, ונתב"ג בפרט. הרכבת לשדה התעופה היא מקום שבו עדיין אני מרגיש את ההתרגשות והכיף של לפני. בשדה, אחרי הצ'ק אין ובחיכיון למטוס, אני יודע שהדבר הבא שמצפה לי הוא טיסה, שהיא לא שיא הכיף בעצמה. כנראה מה שעוד מחמיר את הדימוי שיש לי מנתב"ג הוא שכמעט תמיד החיכיון הוא בשעות קטנות של הלילה, ואני מת לישון, לפעמים כבר לא יכול לקרוא, והכיסאות די נוחים לישיבה אבל כאילו עיצבו אותם להכעיס כך שאי אפשר יהיה לישון בהם1. אולי מה שעוד לא עוזר עכשיו הוא ששלוש הטיסות האחרונות שלי היו מהעבודה, לבד. לא תגידי, אלו היו נסיעות נעימות וכיפיות בכללותן - אבל בכל זאת אני מתאר לעצמי שנתב"ג היה הרבה יותר נחמד בטיסות לחופשה עם אשתי. 1 אולי באמת? אני יכול לדמיין שיקול כזה. |
|
||||
|
||||
דווקא שדה התעופה הוא בדרך כלל מקום נחמד, ובפרט נתב"ג שמאפשר לבעלי כרטיסי אשראי Business ו-Corporate (שיש כמעט לכל עובד היי-טק) כניסה חופשית לטרקלין דן, שם יש אוכל ושתייה חופשיים וכורסאות נוחות (אפילו לתנומה קצרה). בטיסות האחרונות שלי, גם כשהיתה לי המתנה לטיסת המשך, תמיד מצאתי לי מקום נוח לשבת ולקרוא או לגלוש עם I-Pad. החלק המדכא זה הטיסה. אני מתקשה מאוד לישון, המושב ממש לא נוח וזה פשוט לא נגמר. |
|
||||
|
||||
אנקדוטה אישית: טיסת העבודה האחרונה שלי למזרח הרחוק הכילה את השינה הרצופה הארוכה ביותר שלי בשנתיים האחרונות. |
|
||||
|
||||
למה "חיכיון" כשיש בעברית מלה הרבה יותר שימושית כמו "המתנה"? |
|
||||
|
||||
כי הצליל של ''חיכיון'' יפה יותר, ו(לפחות אצלי) הוא מעורר טוב יותר את בלוטות הציפיה. |
|
||||
|
||||
ההיפך. ''חיכיון'' נשמע כמו סוג של מחלה (דיכאון, שיגעון, מחלון וכיליון) שממנה סובל ירדן. |
|
||||
|
||||
אני מקוה שמקור המילה מוכר לדור הצעיר (''ציונה והעין המקולקלת'', שייקה אופיר). |
|
||||
|
||||
"הדור הצעיר" שלא מימי טיכו, אני מבין? |
|
||||
|
||||
אזהרה: אם תמשיך ככה אני אתחיל לחבב אותך. |
|
||||
|
||||
האמת שלא הכרתי, לפחות לא במודע. |
|
||||
|
||||
בחוויה שלי יש מובחנות ברורה של הנאת לבד והנאת ביחד, גם אם הנאת הלבד מהולה לפעמים ברגעים פחות מהנים. אולי שלוש טיסות לבד הן באמת קצת יותר מדי... (וההבדל בין טיסת עבודה/חופשה וודאי מוסיף). |
|
||||
|
||||
הנאת הלבד = לשחק בדד.. גם לי יוצאת הברקה לפעמים. |
|
||||
|
||||
אם כבר מדברים על טיסות, מישהו יכול להסביר לי מה עושות הדיילות בצ'ק אין? כל פעם שאני בשדה התעופה אני מופתע מכמות הזמן שזה לוקח, בעולם אידיאלי היית שם את המזוודה על המסוע, הדיילת הייתה מכנסיה את המספר דרכון למחשב, מדביקה את המדבקה, נותנת לך כרטיס ובלצ"ג תוך 25 שניות. במקום זה אתה מגיע, שם את המזוודה על המסוע, כעת עוברת דקה שבה הדיילת מתקתקת לה דברים על המחשב, ואז שואלת אותך שאלה או שתיים, מתקתקת עוד כמה תקתוקים, מוציאה את הכרטיס, מתקתקת עוד כמה תקתוקים, ולבסוף אחרי שתי דקות (אם אתה לבד), 3 אם אתה זוג, ועוד דקה נוספת לכל אדם בחבורה, אתה משוחרר לדרכך, מה קורה שם במחשב? מה היא מתקתקת שם? ולמה ההליך כזה מורכב? |
|
||||
|
||||
היום בהרבה מקרים אפשר לעשות צ'ק אין דרך האינטרנט, אני מנחש שהמסכים דומים למה שדייל הקרקע רואה. אם אכן זה המצב, למיטב זכרוני זו הפרוצדורה: האם מישהו נוסע עם תינוק? שמות הנוסעים, סוג תעודה מזהה ומספרה (בנסיעות לארה"ב גם לוודא ויזה וכתובת שהייה בארה"ב), בחירה או אישור המושבים, האם מוסרים מזוודה? כמה מזוודות? כמה מזוודות מעל המשקל המותר? דברים נוספים שהדיילים בטח עושים: מוודאים שהשם בדרכון זהה לשם על הכרטיס, לוודא שיעד המזוודות תואם ליעד הטיסה, להדפיס ולתגג את המזוודות. אגב, חלק מההמתנה היא פשוט כי מערכות המחשב איטיות. בהרבה מקומות יש מסופים בשדה שמאפשרים לך לעשות צ'ק אין עצמי (אותה פרוצדורה כמו באינטרנט) ואז דייל הקרקע רק בודק תעודה מזהה ולוקח את המזוודות. |
|
||||
|
||||
אכן. וגם בחו"ל זה ככה. בנסיעתי האחרונה נוכחתי איך אותם השוקולדים שנמכרים בחופן זלוטים בכל סופר זניח, בדיוטי קופץ מחירם פי 10. כאילו שהדיוטי פרי הפך מחנות זולה, פטורה ממכס, ל"שכחתם לקנות מתנות ועכשיו אתם קהל שבוי! נא!" |
|
||||
|
||||
זה לא כאילו. הדיוטי פרי1 הוא חנות זולה, פטורה ממכס, עבור מוצרים שיש עליהם מסוי גבוה - ובעברית: אלכוהול וטבק, ובשוליים מוצרי קוסמטיקה.2 לגבי שאר המוצרים לדיוטי פרי אין יתרון יחסי מצד אחד, ויש תקורות גבוהות מצד שני. בנוסף יש להם קהל שבוי שלא הספיק לקנות מתנות, וזאת התוצאה. ___ 1 לא רק בארץ, ברוב העולם. 2 מה שמפתיע שעדיין לא התחילו למכור בדיוטי פרי (לפחות בארץ) זה בנזין. |
|
||||
|
||||
גם אלכוהול הרושם שלי הוא שבסופר או בחנות המשקאות, בחו''ל, תקנה את הבקבוקים יותר בזול מבדיוטי-פרי באותה המדינה. |
|
||||
|
||||
זה תלוי ברמת המסוי במדינה המסויימת, מנסיוני לרוב זה לא כך. מה שכן, בדיוטי בד"כ מחזיקים את המותגים היקרים יותר.1 ____ 1 לא בהכרח את הכי יקרים, אבל בפרוש לא את הממש זולים. |
|
||||
|
||||
מיסוי או לא מיסוי, מחירי האלכוהול בדיוטי בארץ שערוריתיים לעומת דיוטי'ס אחרים, כולל באירופה ה''יקרה''. |
|
||||
|
||||
ההשוואה לדיוטי'ס אחרים, כולל באירופה ה"יקרה" היא השוואה לא נכונה. (אלא אם כן אתה עורך סקר שווקים לקראת מסע הקניות הבא שלך). ההשוואה הנכונה היא בין מחירי המוצרים השונים בחנויות הדיוטי פרי לעומת מחירם בחנויות הרגילות באותה מדינה. בהשוואה הזאת, בכל העולם1 הדיוטי מנצח בתחום הטבק והאלכוהול, נותן פייט טוב בתחום הפרפומריה, ומפסיד בכל שאר התחומים (בתחומי "מזכרות תיירים" ושוקולדים הוא לרוב ממש מובס). ____ 1 טוב, לא הייתי בכל העולם, אבל הייתי בלא מעט שדות תעופה. |
|
||||
|
||||
בהתחשב ביוקר המחיה בישראל בשנים האחרונות אני תוהה אם אירופה (ככל שאפשר לדבר על "אירופה" כמקשה אחת) באמת עדיין "יקרה".1 1כלומר, לתושבים. לא לתיירים. ובעצם, גם בהשוואה לתיירות אני לא בטוחה אם פה זול יותר. |
|
||||
|
||||
אם אירופה זה מוסקווה וציריך, אז כן. |
|
||||
|
||||
ואם אירופה זה אתונה ובילבאו? (זה מה שהעלמה כינתה 'לדבר על "אירופה" כמקשה אחת') |
|
||||
|
||||
למה ההשוואה לא נכונה? בד"כ טיסת ההלוך שלך תלווה בטיסת חזור, כעבור שבוע-שבועיים, ובאותה טיסה יתאפשר לך לקנות לפחות בדיוטי אחר אחד - או יותר כשיש לך טיסות מעבר. לכן התחרות המיידית של הדיוטי פרי המקומי הוא הדיוטי פרי ממנו תגיע חזרה, ולאו דווקא החנויות הרגילות. |
|
||||
|
||||
למה ההשוואה לא נכונה? בגלל ההחרגה שבסוגריים. אני מבין שהיא לא חלה עליך. לגיטימי. |
|
||||
|
||||
נראה שהיא לא חלה על כל תושבי הארץ שטסים על מנת לחזור, מלבד אלה שטסים לרילוקיישן. הייתי מנחש שזה אחוז די מכריע של החולפים בנתב''ג. |
|
||||
|
||||
עזוב, אנחנו לא מתנהלים באותו מישור. |
|
||||
|
||||
לא מבין. עוזב. |
|
||||
|
||||
2 נורא מגניב להתלונן על המצב בארץ, אבל בבריטניה, שהיא יצרנית נפט בפני עצמה, בנזין בתחנת הדלק עולה יותר מאצלנו. |
|
||||
|
||||
מילא בריטניה, אבל בנורווגיה, עם כמעט חצי מאוכלוסיית ישראל ופחות מעשירית מאוכלוסיית בריטניה שמייצרת כמעט פי שניים יותר נפט מבריטניה (לא לאדם) המחיר הוא שני בגובהו בעולם |
|
||||
|
||||
אבל התחבורה הציבורית שם1 אפקטיבית הרבה יותר. והשאלה המעניינת היא, כמה עולה ליטר בנזין בהשוואה למשכורות.3 1 זאת אומרת, בלונדון.2 לא מכירה את אנגליה ובטח שלא את בריטניה. 2 ועוד בהשוואה לגוש דן, לא ישראל כולה. 3 לא שאלה רטורית. אין לי מושג. |
|
||||
|
||||
1 הגלילי התבכיין על מיסוי הדלק בארץ; אין לנהי הזה הצדקה ועל כך הערתי. בלונדון יש טלוויזיה מצוינת, והאנשים יותר אדיבים, ומשתמשים אחרת בכספי המסים. ברור. |
|
||||
|
||||
הגלילי לא התבכיין1 על מיסוי הדלק בארץ (כמו שהגלילי לא התבכיין על מיסוי האלכוהול או הטבק בארץ). הגלילי ציין את הדלק כמוצר שרכיב המס במחירו הוא משמעותי ביותר (כמו גם האלכוהול והטבק), ומכאן כמוצר בו יש לדיוטי פרי יתרון על פני מקומות הממכר האחרים. _____ 1באופן כללי הגלילי לא נוטה להתבכיין, אבל אם לקטר על המיסים בארץ, הגלילי2 מעדיף לשנות את אופן השימוש בכספי המיסים, ולא את עצם המס. 2 איזה כיף זה לדבר על עצמך בגוף שלישי. |
|
||||
|
||||
2 ועוד מתחת לקו! ____________ העלמה עפרונית, וקו על הבוקר. |
|
||||
|
||||
שטייניץ אוהב להגיד את זה הרבה, שעוד יש מקומות בעולם בהם הבנזין עולה יותר. כמה מרוויחים בבריטניה וכמה בארץ? והאם יש לתושבי בריטניה חלופות יותר יעילות לרכב מהתחב"ץ שיש לנו בארץ? |
|
||||
|
||||
שקלתי לעבור לזמן-מה ללונדון. השקילה עדיין בתוקף, אבל המשכורות מאוד דומות למה שיש כאן, מס ההכנסה - גם, הדלק והאוכל קצת יותר יקרים, אבל הנדל''ן והגנון מטורפים באופן בלתי סביר. מזג האוויר זיפט, אבל הבירה זולה, והתחב''ץ, כמובן, תענוג. |
|
||||
|
||||
כדאי להזכיר שהתחבורה הציבורית בבריטניה לא רק יקרה בהרבה מבישראל, אלא גם יקרה בהרבה מרכב פרטי. |
|
||||
|
||||
450 ש"ח לחופשי-חודשי באוטובוס http://www.tfl.gov.uk/tickets/14415.aspx איזו מכונית אפשר לקנות ולהחזיק בסכום הזה? |
|
||||
|
||||
התכוונתי שתחבורה ציבורית בבריטניה יקרה יותר גם מהחזקת אוטו פרטי בבריטניה וגם מתחבורה ציבורית בישראל. למשל, לפי גוגל עלות הדלק של נסיעה מרידינג לבריסטול (77.5 מייל, 124 ק"מ) היא 10.77 ליש"ט שהם 67 ש"ח. מחיר של כרטיס רכבת בין רידינג לבריסטול הוא 31 ליש"ט שהם 192 ש"ח (שזה יותר מ-67). לפי גוגל המרחק בין חיפה לאשדוד הוא 149 ק"מ (שזה יותר מ-124). מחיר של כרטיס רכבת מחיפה לאשקלון יעלה לך 51 ש"ח (שזה פחות מ-67 ומ-192). למעשה, פעם הייתי צריך לסוע מאיזור לונדון לאיזור קרדיף לכמה שעות, ויצא לי יותר זול לשכור אוטו ליומיים כולל דלק וביטוח מאשר לקחת רכבות ואוטובוסים. |
|
||||
|
||||
במה אתה עוסק1? האם יתכן שבתחום שלך המשכורות דומות, אבל בתחומים אחרים - לא? * שכר מורה: לפי האתר הזה מורה, נניח ב-Main pay scale, מרוויח במינימום, בממוצע - £21,588 לשנה. כפול 6.2 וחלקי 12 - זה מקביל למשכורת חודשית של -11154 ש"ח אצלנו. * מעצב גרפי: לפי האתר הזה המשכורת למעצב מתחיל היא בין 14 אלף פאונד ל-21 אלף. כלומר - בין 7200 לחודש, שזה עדיין יותר מאשר בארץ, ל-10,850 - כמעט פי שתיים מבארץ. * עיתונאי מתחיל. מרוויח בסביבות 15 אלף פאונד. 7,750 שקל. מתברר שבבריטניה משכורות העיתונאים מטפסות עם הותק. עם 5-9 שנות נסיון מרוויחים בין 21,700 פאונד ל-35 אלף. כלומר, בין 11,211 ל-18,083. העיתונאים שהכרתי בארץ הרוויחו גרושים. גם עם ותק לא התקרבו לסכום הזה. * ומה לגבי משתכרי המינימום, שהם חלק עצום מהעובדים בישראל? באנגליה שכר המינימום הוא 6.19 פאונד לשעה, שהם 38 שקלים. בשעה טובה ומוצלחת, עלה שכר המינימום בארץ. כיום הוא עומד על 23 שקלים לשעה. ו-12 אגורות. 1 אם בהייטק - שמועה שמעתי שבמדינות אחרות בעולם אין פער עצום כל כך בין שכר עובדי ההייטק ליתר התחומים במשק. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |