נושא בעייתי 696859
זה אחד מהתחומים שבהם אין לי דעה ברורה מה נכון לעשות.
ברמה העקרונית אני נגד חקיקה שמגבילה את היכולת של בני אדם לבצע דברים מרצונם ובהסכמה הדדית. לו כל הזונות (נראה לי שהגענו כבר לשלב שאסור להגיד זונות אלא רק ''עוסקות בזנות'', אבל שיקפצו לי) היו עוסקות במקצוע מתוך בחירה, כאשר במילה ''בחירה'' הכוונה היא שיש להן באמת אפשרויות לבחור מהן, הייתי חושב שמדובר ברעיון גרוע. בפועל, חלק משמעותי מהזונות הגיעו למקצוע בעקבות פגיעה מינית בצעירותן וחלק גדול מהן מכור לסמים ולא באמת מסוגל לבחור בדרך אחרת, כך שלא מדובר באמת בבחירה חופשית אלא יותר בניצול של אוכלוסיה חלשה (''מוחלשת'' לפי אלו שאוסרים לקרוא להן זונות). אם מדובר ברוב המקרים בניצול ולא בעסקה שנעשית מרצון ומתוך בחירה חופשית, אז בהחלט יש למדינה זכות לאסור על כך (בדומה לאיסור על סחר בבני אדם או באיברים) ולהפוך את הלקוח לעבריין. במקרה הזה, השאלה החשובה היא אם מדובר בצעד שיועיל לזונות או יפגע בהן. אם המדינה תדאג לשיקום הזונות ולתמיכה בהן ולא רק תרדוף את הלקוחות, אז יש סיכוי שהמצב ישתפר, אבל אם המדינה תסתפק בהענשת הלקוחות בלי שלזונות תהיה אלטרנטיבה, התוצאה תהיה כנראה הורדת המקצוע למחתרת וחיזוק הגורמים העבריינים שעומדים מאחוריו תוך פגיעה קשה יותר בזונות עצמן.
נושא בעייתי 696860
עיינתי בדו״ח המסכם ולא מצאתי נימוקים ברורים להחלטה ללכת על גישת ההפללה. אם אני מבין נכון, כתב המינוי (עמ' 101) התווה את הכיוון הזה: בין השאר הוא ביקש מחברי הוועדה לבחון את האפשרות של קביעת עבירה של קבלת שרותי זנות מבגירים. הדו״ח מציין שקיימות שתי גישות (הליברלית והרדיקלית) ותומך ברדיקלית. נספח ב' (עמ' 107) מציג את הגישה הליברלית.
נושא בעייתי 696861
מה הנימוקים שמועלים שם כנגד התופעה/המקצוע?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים