איום בתביעת הפרת זכויות יוצרים 700427
יוניברסל טוענת שיש דמיון בין הפזמון של "TOY" ללהיט "Seven Nation Army" של "וייט סטרייפס".

הקשבתי ולא שמעתי דמיון מיוחד, אולי הקצב. גם המלים שונות לגמרי.

יובל, אולי תוכל להסביר מה הבסיס המוסיקלי, אם יש, לטענה של יוניברסל?
איום בתביעת הפרת זכויות יוצרים 700428
לפי מה שאני מבין מהכתבה הזו, הטענה היא שפראזת הסינתסייזר ב"טוי", זו שמיד אחרי הפזמון, נגנבה מהריף הבסיסי של הבס (ואח"כ בס + גיטרה) ב-SNA.

תגובתי לטענה: פחחח. הדמיון הוא מינימלי, ומתקיים לצד הבדלים אדירים הרבה מקומות ומימדים אחרים של שני השירים. יש אין-ספור מקרים של דמיון הרבה יותר רציני בין שירים, כך שלי נראה שנסיון התביעה הוא מופרך לחלוטין. מצד שני, מאז המשפט של או ג'יי סימפסון למדתי שהקשר בין ההגיון המשפטי וההגיון הפרטי שלי הוא לפעמים רופף ביותר, אז מה אני יודע.
איום בתביעת הפרת זכויות יוצרים 700432
תודה. אכן יקומים משיקים.
איום בתביעת הפרת זכויות יוצרים 700429
הזכיר לי מקרה בו 3 שירי פופ מפורסמים (לאונרד כהן,לאו סאייר ואלטון ג'ון)השתמשו באותה פראזה מוזיקלית שנטען לגביה שמקורה מגיע עד לשוברט.
ref https://secondhandsongs.com/topic/59344> famous blue raincoat >
איום בתביעת הפרת זכויות יוצרים 700438
הנה הדגמה לדמיון הבס לזה של עוד כמה שירים.
איום בתביעת הפרת זכויות יוצרים 700440
הדגמה מצוינת עד כמה קניין רוחני על סדר מסוים של אקורדים הוא שטות.
איום בתביעת הפרת זכויות יוצרים 700442
העלה חיוך על פני (ופה הזכויות שמורות לדניאל רוגוב).
איום בתביעת הפרת זכויות יוצרים 700457
רק כשרוגוב מת התברר לי שהוא כתב באנגלית ותורגם ל''הארץ'' על-ידי מתרגמים אלמוניים, כך שכל מיני ביטויים שלו שלמדתי לאהוב היו בעצם של אותם אלמונים.
איום בתביעת הפרת זכויות יוצרים 700460
זה באמת מסביר את הבטוי הזה שתמיד נשמע לאוזן העברית שלי אעפס זר וצורם, אבל ייחודי. אם כבר ביקורות במסעדות של רוגוב והשפה שלו, אמנם קראתי אותם אבל תמיד הן לא עמדו הרף שהיה לי בראש, של ר. איסטניס, שקדם לרוגוב. לאיסטניס היו דודות מכל עדה, כולן מומחיות בבישול, הביקורת שלו תמיד הסתיימה במשפט או שנים על המקום הקטן. גם השפה שלו הייתה קצת יותר שנונה ופואטית. זה כנראה מוסבר באנגלית ל רוגוב.
איום בתביעת הפרת זכויות יוצרים 700445
טוב, זאת כבר קצת דמגוגיה מוזיקלית. אני לא חושב שמישהו טוען שמהלך (חוזר) זהה של שלושה אקורדים על פני ארבע תיבות זה פלגיאט. יש אין ספור דוגמאות של מהלכים הרמוניים יותר ארוכים ויותר מפורטים שמופיעים בכמה שירים (אפילו פה באייל דיברנו על מהלך כזה).

יש בחור מצחיק בשם אמיר אוגש שמעלה לפייסבוק מש-אפים של שירים לכאורה לא קשורים (למשל). אם אפגוש אותו פעם, אציע לו לערבב את Lay Lady Lay של דילן עם "הכוכבים דולקים על אש קטנה" של משינה.
איום בתביעת הפרת זכויות יוצרים 700446
אני חושב שהדמיון לפחות בחלק מן המקרים הוא רב (בגלל החזרה), אבל מסכים שלא מדובר בפלגיאט אלא יותר בתוצר של מוגבלות אוסף התבניות המוזיקליות אשר עשויות להסב הנאה לקהל רחב - ביחס לכמות העצומה של מוזיקה שנוצרה. אם לקחת את זה הלאה בניסוח פשטני: רוב המוזיקה המהנה כבר נוצרה‏1.
מעניין אם זה גם נכון לפתילים באייל - לדוגמא, פתיל העוסק בנושא זה.

חוץ מזה תודה על הקישורים. אגב זה, חיפשתי אקודים לשירו של דילן והגעתי לזה, שאצלי נפתח במילים:
Cultural Boycott: Access denied
As a contribution to a cultural boycott of the state of Israel...

1 אין צורך להעיר לי שבכל דור ודור אומרים את המשפט: כבר לא עושים שירים כאלו/יצירות כאלו על יצירה מאותו הדור. עדיין...
איום בתביעת הפרת זכויות יוצרים 700447
אצלי אין זכר לחרם. אולי יש להם רשימה של סמולנים?
איום בתביעת הפרת זכויות יוצרים 700448
אני מניח שזה לפי מאפייני IP, בהתאם לרשימה לא מעודכנת הקשורה לספקי האינטרנט בישראל. אולי אחליף לספק שמשרת כאלו שנמצאים בצד הנכון של ההיסטוריה.
איום בתביעת הפרת זכויות יוצרים 700467
ובזמר העברי: "חופים", בביצוע שלישיית המפעיל, הפתיחה האינסטרומנטלית, הכמה צלילים שמתחילים כאן, די זהים לפתיחה של "העגורים" / הגבעטרון, וביחד הם מנגינת הפזמון של "בשדה תלתן", במקצב אחר קצת.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים