א' אוהל, ב' זה בית, והשאר נלמד מחר 714083
ממה שאני רואה סביבי וסביב בנותיי, ייתכן ואחת הסיבות לכך היא שכיתה אלף הפכה מכיתה א' לגן, או במילים אחרות - שהיא לא ממלאת את ייעודה.
ממה שזכור לי מילדותי, ההנחה בכניסה לכיתה א' היתה שהילד מעולם לא ראה אות כתובה, ועד חנוכה - ראה זה פלא - כל הילדים יודעים לקרוא את כל האותיות והתנועות, כולל לכתוב את כולן ברמה זו או אחרת.
היום, קצב הלימוד הוא קצב של צב. משהו בסביבות שתיים-שלוש אותיות בשבוע, ואפילו בפסח ייתכן ויש עוד ילדים שלא קוראים, וחמור מזה.
מאחר ובית הספר איבד חלק מיכולתו ללמד במהירות ויעילות, המערכת כולה עוברת הסתגלות (אדפטציה), שחלק ממנה מתבטא בהעברת חלק מהתפקיד של לימוד קריאה לגן, כדי שנקודת הפתיחה של כיתה א' תהיה טובה יותר.
א' אוהל, ב' זה בית, והשאר נלמד מחר 714487
אולי הם צריכים להעביר חלקים עוד יותר גדולים לגן. לפי תחושתי, גם בשאר כ‍ִתות היסודי מלמדים לאין שעור (הה הה) פחות מהרצוי וממה שהתלמידים יכולים לקלוט.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים