שנים עשר שבטיא 71489
WELL , על רקע כל הנאמר צריך להזכר גם ברחמים מלאכותיים, בגידול רקמות אנושיות על בעלי חיים ועוד תפלצות משונות שהן כורח המציאות WHATSOEVER . יש לזה ביקוש, יש בזה הגיון, והפתרון לא יכול להשאר ברמת איזה מוסר גלובלי. ובטח שיהיה קשה לכפות את החוק על אנשים שבזמנם הפנוי משבטים צבאות. אבל לא זאת הנקודה.

הנקודה היא שבאמצעות הרפואה המערבית גם מוטציות חלשות מאוד מצליחות לשרוד לא רע. חולים במחלות ניווניות מאריכים ימים, נכים מגיעים לגילאים מופלגים ורואים נכדים ונינים (שתים עשרה נקודות למי שימנע מהמלה "ספרטה" בתגובתו). ההנדסה הגנטית היא במובן מסויים BACKDOOR הכרחי למצב של מין שכמעט כל המוטציות שלו לגיטימיות ושרידות. אני מסכים עם אותה תגובה שטענה שההנדסה הגנטית תדלל את האוכלוסיה השרידה ותהפוך את המטען הגנטי שלנו לפחות מגוון . אני רק לא בטוח שזה רע. המצב כיום רחוק עשרות מונים מהמצב הטבעי, כי מוטציות "טובות" מתקשות להשתלט, ומוטציות "רעות" שורדות דורות רבים. במילים אחרות - כיום המטען הגנטי של האנושות הוא יותר מדי מגוון.

ובאשר לתגובה אודות הרע שמדגיש את הטוב וכיוב', אני מכיר את הגישה הפילוסופית הזו , ושולל אותה מכל בכל.
אני מאמין שליופי ולטוב יש ערך כשלעצמם , בלי הכיעור והרוע. אני חושב שאדם שמגדיר את עצמו באמצעות כשליו של הזולת, ועוד רוצה שכשלים אלו ישרדו , על מנת שיוכל להמשיך להיות עליון עליו הוא נוול. אני אישית הייתי מאושר מאוד אם כל המין האנושי היה מורכב מאנשים יפים וחכמים יותר. עובדה זו לא מאיימת עלי. אמנם כמובן שכל המערך האקונומי שמניע את החברה האנושית היה מתהפך על פיו, אך חברה כזו היתה שרידה יותר , יפה יותר ומעניינת יותר לטעמי.
שנים עשר שבטיא 72453
ספרטה.
שיט! הלכו הנקודות! : )

קצת מפליא אותי שכללת בנשימה אחת רחמים מלאכותיים, וגידול רקמות אנושיות על בעלי חיים, בזמן שהאחרון הוא דבר אפשרי והראשון הוא רחוק מאפשרי כרגע.

ניתן לטעון שהרפואה פועלת כנגד האנושות בכך שהיא מקיימת את מי שלא היה שורד סלקציה בטבע.
הנדסה גנטית יכולה לתקן עוול זה, מעין תחליף מושכל לסלקציה טבעית.
אבל, צריך להזהר כי אם תסנן יותר מדי תפגע בשונות האנושית, וכאן אני חולק על דעתך.
מקור כוחנו ואוננו כאנושות היא במגוון הגנטי, מפני שבו טמונות הפתרונות לבעיות שאתה אפילו לא יכול להעלות על דעתך (כי עוד לא פגשנו בהן).
חשוב אם כן להמנע מיצירת הומוגניות אנושית, ולא רק כי זה משעמם בעין.

גם על קיומו של טוב בלי רע, ויפה בלי מכוער יש לי מחלוקת איתך, אני מאמין שתכונות הפוכות קשורות מפני שעצם הגדרתם היא יחסית, והם מושווים זה לזה.
גם בעולם שכולו גאונים יהיו לך טיפשים וטמבלים שיזכו לבוז כי הם יודעים לפתור בע"פ רק משוואות מסדר שני, ולא מסר רביעי וחמישי - נראה לך לעניין?
שנים עשר שבטיא 72908
כמו הרבה דברים, גם הניקוד שלי הוא דבר מוחלט. זאת אומרת - לא הלכו לך הנקודות, כי הן מעולם לא ניתנו לך. היה לך הניקוד שהיה לך, והוא נשאר שלך.

גם רחמים מלאכותיים וגם גידול רקמות על בע"ח הם טכנולוגיות בדרך. ההיכרות שלי עם עולם מדעי החי היא שטחית ומטה כך שלא אתווכח על כמה כל אחת מהן ישימה או קרובה. עד כמה שזכור לי יש איזה רחם מלאכותי שהחזיק עז למשך שבוע (או שבועיים?) כך שזה רחוק - אבל מחכה באופק. כמו גם השתלות - שניתן לעשות אבל רק על עכברים (ושאר צורות נחותות אבולוציונית) כי בע"ח מורכבים יותר (שדווקא עליהם חלקנו היו שמחים לגדל רקמות) בד"כ דוחים את הרקמות. (באופן כללי כל הניסויים האלה די מבחילים, גם בלי להכנס לדילמות מוסריות עמוקות).

בעניין "התחליף המושכל לסלקציה הטבעית" דעותינו אינן חלוקות. ברור שאי אפשר לקחת איזו בריכה גנטית ולהגיד שכל מוטציה מחוץ לבריכה אסור וכל מה שבפנים מותר. זה הרי מתנגד לכל העקרון האבולוציוני שאנו מנסים לחקות.

ובאשר לעניין הטוב והרע ומה שבאמצע - לא נראה לי שנוכל להפגש בעמק השווה. אנשים לקחו את אינשטיין יותר מדי ברצינות. לא ה כ ל יחסי. ונסגר המעגל עם תחילת התגובה...

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים