סגירת כבישים? 737195
לפי זה יותר כבישים מהירים גורמים ליותר פקקים, אם כך, אולי פחות כבישים (או כבישים יותר איטיים) יוריד את מספר הפקקים?
סגירת כבישים? 737323
הפתרון הוא פשוט. עבודה מהבית למי שיכול כמצב ברירת מחדל (והגעה למשרדים רק בימים ובשעות שבאמת צריך). האובססיה לשינוע של רוב האוכלוסיה באופן יומיומי ובשעות קבועות לכולם (במקום לפזר זאת על פני השבוע ועל פני שעות היום) היא לא פחות מפסיכוזה המונית בלתי מוסברת של המאה ה 21 / 20. התנהגות אנושית לא רציונלית. כמו זבובים חסרי מוח שמרגישים כולם שצריך לצאת החוצה ולחזור פנימה כל יום ובדיוק באותן שעות.

תקופת הקורונה היתה תענוג והעולם בחוץ היה מקום הרבה יותר נעים לחיות, לעבוד, להתנייד ולהסתובב בו. חבל שצריך מגפה כדי להכניס שיפור במבנה החברתי שלנו וחבל שברגע שהסכנה חולפת בני האדם חוזרים מיד להתנהגויות המוזרות שלהם, למרות שאפשר גם אחרת.
סגירת כבישים? 737372
חלק גדול מזה נובע ממערכת החינוך שמתברר שלא כל כך פשוט לתפעל אותה מרחוק... מה שכן, אפשר לשנות את שעות הפתיחה (והסגירה) של בתי הספר - אין שום סיבה שכל הכיתות בכל בתי הספר יפתחו ב-‏8:00.

בכל מקרה, הטענה היא שברגע שסוללים יותר כבישים אנשים קונים יותר מכוניות, וברגע שיש לאנשים יותר מכוניות, הם נוסעים יותר, ושהגידול בנסיעות מהיר יותר מהגידול בכבישים. זה לא קשור רק לנסיעות לעבודה.
סגירת כבישים? 737739
אני לא חושב שזוהי "פסיכוזה המונית בלתי מוסברת.."
יש ערך כלכלי לריכוז של עובדים באותו מקצוע, באותן שעות ובאותו מקום.
זה נכון כשמדובר בחקלאות, זה נכון כשמדובר במסחר, זה נכון שמדובר בייצור. זו לא תופעה חדשה; אתה יכול למצוא ימי שוק או רחוב הסנדלרים עוד בימי קדם.

הדבר ה"מוזר", מבחינה אנושית הם הפקקים - שהם תוצר לוואי של צפיפות אוכלוסיה; אילו לא היו פקקים אף אחד לא היה מעלה על דעתו את האופטימזציה הזו "פיזור על פני השבוע ועל פני היום".
סגירת כבישים? 737740
גם אם אפשר לקבל את הטיעון שיש מקצועות מסוימים להם יש יתרון בריכוז אנשים באותו הזמן באותו המקום, אף אחד לא חושב ולא מעלה בדעתו לעשות בדיקה מסודרת לכל מקצוע ולבחון מתי הגיוני לעשות זאת ומתי לא. זה שרוב העובדים במשק נעים באותו הזמן לאותם המקומות זה כן פסיכוזת המונים‏1, בעיקר כשחלק נכבד מכוח העבודה מגיעים למשרדים כדי לשבת מול מחשב ו/או אמצעי תקשורת שיש להם גם בבית. ברור שאני לא מדבר על בעל מכולת או חקלאי שצריכים להגיע למקום עבודה ספציפי בזמן ספציפי.

_____
1 פסיכוזה זאת מילה חזקה מידי. מדובר בשוונג התנהגותי / דפוסי התנהגות שאיתנו מאז המהפכה התעשייתית ורק מעטים, בעקבות משבר הקורונה, פתאום התחילו להבין שסתם דרשנו מאנשים להגיע אל המשרדים חמש פעמים בשבוע בשעות קבועות, למרות שאין שום סיבה רציונלית שעומדת מאחורי הדרישה הזאת כל הזמן ולכל סוגי המקצוע. לא מדובר במצב קיים בשל חוסר ברירה אלא במצב קיים בשל חוסר דמיון ו/או יכולת לחשוב מחוץ למטריקס.
מה שהיה, הוא לא מה שיהיה 740937
עובדים באפל שלחו מכתב מחאה להנהלה על שינוי המדיניות (לעבודה של שלושה ימים במשרד בשבוע). העובדים מתלוננים ומזהירים שעשרות מחבריהם לעבודה כבר התפטרו מעבודתם בשל שינוי המדיניות המתוכנן.

לא קל להחזיר את האנשים למטריקס, אחרי שהם התעוררו ממנו. הטעות שחברות כמו אפל עושות היא שהן לא השחקניות היחידות בשוק העבודה. עובדים הולכים להפוך את הדרישה לעבודה מרחוק (ו/או גמישות בנושא) לחלק בלתי נפרד מהתנאים שהם דורשים במהלך המשא ומתן על תנאי ההעסקה. חברה ללא גמישות מחשבתית בנושא והקשבה לצרכי העובדים/צוותים תמצא את הטלנט שלה הולך לחפש חיים שפויים יותר בחברה אחרת.
מה שהיה, הוא לא מה שיהיה 740938
או לחילופין, כדאי להעסיק יותר עובדים שיש ברשותם קנקני תה עם דרקוני משאלות.
סגירת כבישים? 737741
בכלל לא ברור שזה 'מוזר' מבחינה אנושית. כל מי שהיה בהודו למשל יכול לספר שפקקים אנושיים יכולים להיווצר גם בלי כלי רכב כלל, בשווקים צפופים וערים מרובות אוכלוסיה.
ומן הסתם גם כשכלי הרכב לשם היו סוסים וחמורים לפני אלפי שנים.
לכן לא בלתי סביר שפקקים בדרך על העבודה או הסידורים הם תופעה אנושית עתיקת יומין, והמפונקים ברכב החדיש והממוזג עם מערכת הסטריאו יכולים להתרווח בשקט (שלא לומר אפילו לעשות שיחות עבודה לוורקוהולים שבינינו) ולא להתקנא באבותיהם העתיקים שעמדו בחום, בגשם ובשלג בחוץ ללא הגנה.
סגירת כבישים? 737742
ולגבי הוורקוהולים - המכונית האוטונומית תהווה שיפור משמעותי, כי אז יוכלו גם ממש לעבוד תוך כדי נסיעה.
שלא לומר לקרוא ספר טוב ולהנות מזמן איכות שקט.
סגירת כבישים? 738433
בדיוק מה שאני רואה, מתואר בקישור הבא. בוסים ואנשי HR עושים צלילים של אושר לגבי החזרה למשרדים, כאילו זה הדבר הטוב ביותר שאפשר לדמיין, אבל רוב העובדים לא מתמוגגים עד כדי כך מהעניין. להגיע מידי פעם למשרד זה באמת נחמד ואפילו לפעמים תורם (במובנים מאוד מאוד, אבל מאוד, מסוימים ולא באחרים) אבל אל תצפו מאיתנו להחזיר את הגלגל לאחור למצב כפי שהוא היה לפני הקורונה. כבר ראינו את האור ובמובנים רבים לבלות את רוב זמנך באיזה משרד צפוף עם מלא עובדים זה בזבוז זמן, אנרגיה ורוח. תנו לאנשים לעבוד ולחיות את חייהם, נודניקים.

סגירת כבישים? 738624
יש לי הרבה מכרים שעובדים בחברות היי טק כאלו ואחרות. אני לא מכיר חברה היי טק אחת שבה מצפים "להחזיר את הגלגל לאחור". נראה לי שהקונצנזוס הוא שמבקשים להגיע סדר גודל של יום או יומיים ובאופן כללי הגמישות גדלה מאד. כלומר אם יש מישהו שמעדיף לא להגיע בכלל למעט ימים מיוחדים, או לחלופין להגיע כל יום - זה אפשרי.

אני חושב שהאמירה "זה באמת נחמד ולפעמים תורם" היא חתיכת אנדרסטייטמנט. ואני אומר את זה מנסיוני בתחום ההיי טק גם כמנהל וגם כמפתח. אני יכול לפרט אבל זה לא קריטי. למה לא? כי:
1. ראה הסעיף הקודם
2. גם אצלי בעבודה, רוב האנשים (חוץ ממני ומאנשים בצוות שלי) לא מבינים מהחיים שלהם ובאופן כללי הם נודניקים שרק עושים לי עוד עבודה. אז מה. הם רוצים לראות את הגוף ה(לא) מסוקס שלי יום או יומיים בשבוע? אני זורם לקראתם, למרות שהם טועים.
סגירת כבישים? 738626
במשך יותר מעשרים שנה ביליתי מדי יום כשעתיים וחצי על הכביש (מלבד אותם ימים בהם ביליתי שלוש שעות), ועכשיו נזכרים לשנות את הכללים? טפי, שתיחנקו בפקקים כולכם.
סגירת כבישים? 738628
מעניין, לא ידעתי שהיו כבישים בפלסטינה בתקופה העותמנית
סגירת כבישים? 738627
האמת זה נושא לסקר קצר.
האם המנהל שלך הוא:
א. נודניק שלא מבין מהחיים שלו
ב. סתם נודניק
ג. אני נמנע כי אני נשוי לה/לו
סגירת כבישים? 738645
רק כדי להבהיר.. כשאני אומר חתיכת אנדרסטייטמנט, אני מתכוון שמפגש פיזי של העובדים הוא חשוב מאד, לא סתם ''נחמד ולפעמים תורם''
סגירת כבישים? 738650
מוסיף את הסכמתי לאמירה הנ''ל.
כדי להוסיף למדגם - בחברה שלי יחזרו ליומיים בשבוע במשרד בקרוב, ולקראת סוף השנה לשלושה.
כמובן שמי שרוצה ומעוניין (אני למשל) יוכל לבוא בכל יום שירצה.
סגירת כבישים? 738659
האמור למעלה לא מדבר על החברות שהחליטו על יום / יומיים בשבוע. זאת אכן ההתנהלות הנכונה.

כן יש אנשי HR ומנהלים שמנסים לדחוף את החזרה לשיגרה של יותר מיומיים בשבוע במשרד. מה שכבתי למעלה הוא פשוט הטענה ש*זה* פשוט לא יעבוד לאלה שמנסים. ילחצו חזק מידי ונעבור אל חברה אחרת שמאפשרות עבודה מהבית ושעות גמישות יותר. שיתמודדו עם מצב השוק החדש אחרי שהעובדים ראו את האור.

״מנסיוני בתחום ההיי טק גם כמנהל וגם כמפתח. אני יכול לפרט אבל זה לא קריטי״

גם מנסיוני בתחום ההיי טק גם כמנהל וגם כמפתח אני יכול לפרט את הנקודות הנגדיות, אבל זה אכן לא קריטי. הטיעון היה נגד החזרת המצב לקדמותו ולא היה טיעון שאומר שצריך לא להגיע למשרדים בכלל (שזה סתם איש קש).
סגירת כבישים? 737341
ייתכן.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים