אוטונומיה עכשיו 738206
מפתיע אותי מיעוט ההצבעות לרכבים אוטונומיים; כנראה שההשפעה שלהם על עומסי תנועה לא ברורה דיה.

החלק הטריוויאלי:

1. פחות תאונות (גורם מרכזי לפקקים).
2. פחות חיפוש חניה (הרכב יכול להתרחק ולחנות במקום אחר אחרי שירדת ממנו), פחות עומסים במרכזי הערים. שלא לדבר על מצב בו הרכב, כשאינו בשימוש, מסיע אחרים במקום סתם למצוא מקום חניה.
3. ביטול הצורך בתיאום מושלם של נסיעות יאפשר יותר גמישות בזמני הגעה לעבודה, ויקטין פקקים. כיום, הילדים חייבים להיות בביה"ס או בגן בשעה קבועה, ולכן ההורים מסיעים אותם, והיות שלא הגיוני להורים לחזור הביתה לאחר הסעה זו, הם ממשיכים למשרד. אבל מה אם הרכב יסיע את הילד לבד, ויחזור, וההורה יכול לצאת למשרד בשעה אחרת? (בהתאם ללו"ז של ההורה, הרכב אפילו לא חייב לחזור מייד, אלא מעט מאוחר יותר כשהעומס יורד: במקום להוריד בביה"ס בשמונה ולהתקע בפקק של שמונה ועשרה, אפשר לחכות לשמונה וחצי ואז לחזור).

למתקדמים:

4. תזמון נכון של תנועה מוביל להפחתת פקקים כבר בשלב בו רק 10-20% מהתנועה היא אוטונומית (אם כי קיימים מחקרים הטוענים אחרת).
5. רכבים אוטונומיים יכולים להתאים את מהירותם כך שיגיעו לצומת באור ירוק: למה לנסוע 60 קמ"ש ואז לבלום ולהאיץ, אם אפשר לנסוע 40 קמ"ש ולהגיע בדיוק לרמזור ירוק? יותר מהיר ויותר חסכוני באנרגיה. (לא מצאתי כרגע קישור למחקר).

לאמיצים:

6. צמתים חכמים מעלים את תפוקת הצומת ומקטינים זיהום.
7. רכבות כביש הם מבנה נסיעה בו רכבים אוטונומיים נצמדים זה לזה (ההיפך משמירת מרחק) ובכך מגדילים את הבטיחות, מקטינים את צריכת האנרגיה וזיהום האוויר, ומקטינים פקקים. הניסויים כרגע עדיין שומרים על מרחק מכובד אבל תיאורטית הרכבים יכולים לנסוע צמודים כמעט לחלוטין.
אוטונומיה עכשיו 738208
>> ... הרכב יסיע את הילד לבד ...

אם לא מרשים לילדים בני פחות מ-‏14 לנסוע לבד במעלית, אתה חושב שירשו להם לנסוע לבד במכונית אוטונומית?
אוטונומיה עכשיו 738210
אני מאד מסכים, ומוסיף גם (כאן) שבעת נסיעה במכונית אוטונומית אתה יכול‏1 לנצל את הנסיעה לעבודה במקרים רבים, ולכן זה גם מוסיף לך שעת עבודה ביום שלא קיימת היום.

1 נכון שלא בכל המשרות
אוטונומיה עכשיו 738221
עוד יתרון אפשרי הוא שילוב של רכב אוטונומי וקארפול, במערכת שהופכת להיות מעין 'תחבורה ציבורית פרטית'. הרעיון הוא שהאלגוריתם יכול לחבר יחד נסיעות שנקודות המוצא והיעד שלהן דומות, אבל הנוסעים לא מכירים זה את זה.
אוטונומיה עכשיו 738223
אבל אז הרכב כבר פחות פרטי. לדוגמה: פחות נוח להשתמש בו לצורכי עבודה ולנסיעות ספונטאניות.
אוטונומיה עכשיו 738226
זה לא פשוט via, כשההבדל היחיד הוא העלות השולית לנוסע עבור "יום עבודה של נהג"? זה משמעותי עד כדי-כך שאוטומציה תשנה את המשחק בהקשר הזה?
אוטונומיה עכשיו 738239
(אוקיי, כן, נראה לי שזה משמעותי)
אוטונומיה עכשיו 738227
כשיהיו מספיק כלי רכב אוטונומיים על הכביש (כמו חיסון עדר) כמות התאונות תפחת דרסטית, ואיתן הפקקים שהן יוצרות, שהם הגרועים שבפקקים.
אוטונומיה עכשיו 738232
אה, כן, זה היה פריט מס' 1 ברשימה שלי...
אוטונומיה עכשיו 738234
אופס, נכון.

ומה ההערכה שלך לזמן שבו נגיע לחיסון עדר כזה?
אוטונומיה עכשיו 738236
אלט"א, אבל שש וחצי האגורות שלי אומרות: חמש שנים אחרי כורי היתוך מסחריים.
אוטונומיה עכשיו 738237
השעון כבר רץ על התחזית שלי
אוטונומיה עכשיו 738256
הצד השני של נקודה 3 שלך: ניתוק הנסיעה של ההורה מהנסיעה של הילד מאפשר אופטימיזציית תזמון של הראשונה, אבל גורם לכך שבסך הכל תהיה יותר נסועה. החשש הנגדי מפני הרכב האוטונומי (שכבר נידון בפתילים קודמים באייל) הוא שהנסועה תגדל מאוד (נסיעה הלוך חזור של אדם אחד במכונית שלמה לכל צורך של כל אדם). כמו כן, אם לא מצליחים למצוא שימוש לרכב האוטונומי הפרטי כשאין לבעליו שימוש בו, מה הוא עושה? אם אין מקום חנייה קרוב, הוא יכול לנסוע לחפש חנייה רחוקה, או לנסוע נסיעת סרק ברחובות. שתי האפשרויות מוסיפות נסועה ואולי פקקים.
אוטונומיה עכשיו 738266
יותר נסועה אבל פחות פקקים. תגובה 691804

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים