סעיד- נציג יצוגי, אך לא-מייצג 79682
שחי ופועל בחו"ל מזה שנים רבות מאוד. כתיבתו איננה ביטוי של הלכי מחשבה פלסטינים עממיים, איננה מתוך עמו, ופניה אינם אל עמו, אלא אל המערב.

והאם רק נדמה לי, או שאכן רוב האינטלקטואלים הפלסטינים הדוברים שפות זרות ומוכרים במערב הם דווקא מהמיעוט הנוצרי, אשר -שוב- איננו בדיוק מייצג נאמן של האוכלוסיה הפלסטינית הרחבה.
[מי שרוצה לשמוע קולות אוטנטיים של השכנים, שיקרא את התרגומים והמאמרים המעניינים באתר של ממרי]

לגבי דרוויש- שיריו יפים. חבל שאיני יכולה לקוראם במקור.

ולסיום (בינתיים), שיר מהצד הישראלי:

פלשתין/ חמוטל בר יוסף

במיטה הצרה הזאת
ליד קיר חימר מלא שקערוריות
מחילות לעכבישים ושממיות
אם אתהפך אפול לים.

במיטה הצרה והקשה הזאת
האם באת לדעת אותי, יא חביבי
או לנפץ את ראשי
ואת ראש עוללי אל הכותל?
סעיד- נציג יצוגי, אך לא-מייצג 79683
סעיד הוא כמדומני נוצרי . דרוויש אני חושב הוא מוסלמי אך אינני בטוח בכך.
כפי שאת אומרת רוב האינטלקטואליים הפלסטינאים דוברי השפות הזרות הם נוצרים. ומכיוון שהמיעוט הנוצרי הולך ומתדלדל בקרב הפלסטינאים ,הם מתאסלמים או בורחים על נפשם מהפנטיות המוסלמית של ''אחיהם '' , אותם אינטלקטואלים שוב לא ייצגו בעתיד הלא רחוק את העם הפלסטינאי.
סעיד- נציג יצוגי, אך לא-מייצג 79684
כן, גם לדעתי דרוויש מוסלמי. פעמים רבות (אך לא תמיד)אפשר לדעת לפי השם הפרטי (וה"מבינים" מן הסתם יודעים גם לפי שם המשפחה).

שמות כמו אדוארד, או ג'ונתן (כותאב), הם כמובן נוצרים.
הנציגה מספר אחת של הפלסטינים במערב- חנאן עשראווי, גם היא נוצריה.

מעניין יהיה לראות אם אכן הנוצרים שהיגרו אל המערב יפסיקו (אולי בדור השני, של הבנים והבנות שנולדו במערב) לייצג את העניין הפלסטיני. בינתיים, יש טרוניה מצד כמה מוסלמים, שהנוצרים הפלסטינים הם לפעמים יותר לאומנים מהמוסמים בבואם לדבר על הסכסוך הישראלי-פלסטיני, או הסכסוך הכללי יותר של מערב-איסלם. וזאת- מתוך רצון להוכיח שהם בנים נאמנים לאומה הערבית.
לדוגמה: ויכוח בעקבות מאמר ביקורת על סעיד ודומיו, הנלהבים מדי להגן על האיסלם הקיצוני:

סעיד- נציג יצוגי, אך לא-מייצג 79686
כמדומני - עד כמה שהצלחתי לעקוב - אין בין המתאבדים אף לא נוצרי אחד.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים