גם אני קראתי את שנהאת המצרי 83576
סיפורו של וולטארי מעניין מאוד ומספר על אוייביהם של בני ישראל -האמורים.
האם משה ספג את רעיונותיו של פרעה אנחתון לגבי מונותאיזם
מאה שנים לאחר מותו? ואיכן היו בני ישראל בתק' הספר הנ"ל
מי הם החבירים ולמה בתק' ההתנחלות לא שומעים עליהם?
אולי הם ה ערב רב שהצטרף למסע בני ישראל ממצרים?
האם האמורים שהדלדלו בגלל המלחמות בין חרמחב ויורשיו(סתי ורעמסס)לבין החיתים הושמדו לאחר שבני ישראל שרפו את עריהם או שפשוט התמזגו עם שבטי ישראל שכפו עליהם את תרבותם המשונה?
מה ההבדל בין כנענים, אמורים וצידונים?
כמה אחוזים מהאוכלוסיה הישראלית בתק' שמואל הנביא הייתה מאנשי יציאת מצריים וכמה מהתבוללות תושבי הארץ הקודמים בקירבם?אולי תרבותית אנחנו יהודים אך אתנית,רבים מאיתנו כנענים-אמורים(התנכ מברך על תופעת הגרים ומזכיר כי דוד המלך הוא מואבי בחלקו(מגילת רות)
במילים אחרות:התפירה בין העדויות למאורעות המאה ה14 לבין סיפורי התנכ המעורפלים על המאות 13-11 אינה קיימת מחוסר עדויות.אני מקווה שיום אחד היא תעשה
גם אני קראתי את שנהאת המצרי 83791
כפי שאמרתי, את סיפורי התנך יש לקרוא כמיתוסים סמליים, לא כהיסטוריה. אין שום ראיה ארכיאולוגית, או בספרות החוץ-תנכית, שיציאת מצרים התקיימה אי-פעם.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים