עצוב אבל 900
הסיפור עצוב
אבל.
יש פתרונות והם עונשים יותר חמורים בתור התחלה. כאשר אומרים שזה לא עונש לתלמיד שמעיפים אותו מבית הספר טועים. זה כן עונש ועונש חמור לחיים.

בלי שום קשר יש להעלות את רמת המורים וללמד אותם איך להגיב להתנכלויות (לא במכות) יש דרכים גם לזה.
יש לגרום להורים להבין שכאשר הילד שלהם מקלל מורה אז הילד לא יהיה בבית הספר.

ואולי הגיע הזמן לשנות את שיטת הלימוד מהשיטה הקלסית ולעבור לשיטה קצת יותר מתקדמת.
נכון מחשב לכל ילד זה יקר אבל אם הילד ילמד מכיתה ד בבית והקישור שלא למורה יהיה ממוחשב אז יהיה לו יותר קשה לפנצר למורה את הגלגלים.

לא חובה לעשות את זה בכל הארץ אפשר לנסות את זה במקום אחד ואז אם זה מצליח להמשיך.

דבר נוסף אלימות לא מתחילה בבית הספר היא מגיעה לשם צריך למצוא את המוקד שבו היא מתחילה ולחנך אותו.
עצוב אבל 902
הרחקת תלמיד מביה"ס נחשבת לעונש חמור, אולם:

א. עבור תלמידים בכיתות נמוכות זהו "בונוס", והמערכת בונה על כך שהעונש האמיתי יגיע מהוריו.

ב. שורש הבעיה נעוץ בכך שבתי-ספר בימינו מנסים ללמד, ולא לחנך. פונקצית החינוך של בתי הספר פסה מן העולם, וראה את מצבן העגום של "שעות המחנך", המשמשות בעיקר לשיעורי השלמה וכיוצ"ב.

בית-ספר לא נשפט על פי מידת האלימות בין כתליו (קשה לכמת, בעיקר בשל המנעות מדיווח) או על פי מידת דרך-הארץ של בוגריו, אלא על-פי ממוצע הבגרויות של בוגריו (במקרה של תיכון) או לאילו בתי-ספר תיכונים מתקבלים בוגריו (במקרה של בית-ספר יסודי).

"דרך ארץ קדמה לתורה" – משפט שאבד כבר מזמן במערכת החינוך בארץ.
עצוב אבל 905
חלק *גדול* מהמטרה של בית ספר, בעיקר בכיתות הנמוכות, הוא חיברות התלמיד - להפוך אותו לאדם שיכול לחיות בחברה ולהתמודד עם יחסים בין-אישיים. לשלוח את כל התלמידים ללמוד דרך המחשב אולי ימנע אלימות בטווח הקצר, אבל זה גם יצור אנשים שלא יכולים לדבר אחד עם השני בטווח הרחוק.

הפתרונות צריכים להיות חינוכיים, כלומר - כאלו שהילד יוכל ללמוד מהם - ולא כאלו שיפתרו את הבעיה רק מבחינת בטחונם של המורים.
עצוב אבל 929
לכן רשמתי מכיתה ג או אפילו מאוחר יותר.
מה גם שניתן להפוך את החלק השני של היום לחלק בו יהיה מפגש בין ילדים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים