ללא מילים, עם מילה אחת מיותרת 97342
ללא מלים, עם מילה אחת מיותרת 97357
ראשית, זה פשוט מזעזע.
אין ספק שזיהומים וירליים יכולים לעבור במגע ישיר בין פה המוהל לבין פצע פתוח אצל היילוד, ומכיוון שמערכת החיסון של תינוקות בני שבעה ימים אינה במיטבה, זיהומים כאלה יכולים לגרום נזקים משמעותיים. הרפס אינו הזיהום היחיד שיכול לעבור בדרך זו.

קיימים פתרונות, כמו: בדיקת נוגדנים למוהלים ו/או חיוב שימוש בשפורפרת זכוכית ב*כל* מקרה.

קיימת ועדה למוהלים במשרד הבריאות ואני חושבת שהיא אחראית לאכיפה.

מבלי להיכנס לדיון של בעד או נגד ברית, הרי לא ניתן יהיה לאכוף איסור של ברית, ולכן זה לא פתרון בעיני.
אבל קבלת רישיון למול צריכה להיות מותנית לדעתי בהשלמת סדרה של בדיקות.
רופאים ועובדים אחרים בשירותי הבריאות מחוייבים לעבור בדיקות תקופתיות של מחלות זיהומיות שונות. איני רואה סיבה לא להחיל את הרעיון אף על מוהלים, תוך התאמת הזיהומים הרלוונטיים גם לכאלה שקריטיים במיוחד לתינוקות כמו הרפס.
ללא מלים, עם מילה אחת מיותרת 97393
אפשר פשוט לאסור על המנהג המטופש (שמוהלים רבים כבר נטשו מזמן) של מציצת הדם.
ללא מלים, עם מילה אחת מיותרת 97412
זו תהיה פגיעה בחופש הפולחן של חלק מהציבור החרדי שאינו מקבל את ההיתר של חלק מהרבנים לשימוש בשפורפרת זכוכית.

גם אני אישית היתי מעדיף שהשפתיים הראשונות שיגעו באיבר המין של בני העתידי לא יהיו מוקפות בזקן ושפם אבל אני לא מנסה לכפות את הערכים שלי על ציבורים שחושבים אחרת ממני...
ללא מלים, עם מילה אחת מיותרת 97613
חופש הפולחן עשוי לסגת מפני הגנת הילד. דוגמה ברורה היא מילת נשים, שאסורה במדינות רבות במערב. האם הסיכון הקטן כאן מצדיק את הפגיעה בחופש הפולחן? אני נוטה לחשוב שלא.
ללא מלים, עם מילה אחת מיותרת 97615
יש הבדל משמעותי בין מילת נשים למילת גברים. הצידוק של מילת גברים היא עניין דתי בראש ובראשונה. המילה היהודית היא סמל לברית שכרת הקדוש ברוך הוא עם אברהם.
מילת נשים היא עניין חברתי ולא דתי, יש לה מטרה אחת, מניעת הנאה מינית מנשים והיא לא מצווה באף דת.
ללא מלים, עם מילה אחת מיותרת 97747
האם, במבט חוקי-פורמליסטי (להבדיל ממחקרי-אנתרופולוגי), אפשר להבחין בין מנהגים דתיים למנהגים חברתיים (מהסוג של מילת נשים)?

כאשר אתה אומר שמטרתה של מילת נשים היא מניעת הנאה מינית, אני מסכים, אבל השאלה היא "מטרה" באיזו רמה. מה חושבת לעצמה האם בשעה שהיא מביאה את ביתה למילה? האם היא חושבת "הו, יופי, כך רותי שלי לא תהנה ממין, חס וחלילה", או שמא היא חושבת "הגיע הזמן, וצריך לחתוך, כי ככה עושים וככה עשו תמיד וככה צריך" (במקרה זה, כאשר אומרים שהמטרה היא מניעת הנאה מינית, הכוונה היא שבניתוח אנתרופולוגי אפשר להסביר כך את המנהג). ואולי היא בכלל חושבת "ככה צריך, כי כך אלוהים רוצה", ואז מה אם זה לא כתוב בשום ספר? במקרה השלישי, זה כבר דת; גם במקרה השני זה מאוד דומה לדת - אולי חסר שם אלוהים, אבל האם זה צריך לשנות לעניין "חופש הפולחן"?

אגב, גם במקרה הראשון, אם תמשיך ותשאל את האם "למה את רוצה שרותי שלך לא תהנה ממין?", מן הסתם היא תגיד או "כך נאה וכך יאה, וכך היה תמיד", או שהיא תגיד ש"זה רצון האל", וגו'.
ללא מלים, עם מילה אחת מיותרת 97748
אין לי תשובה, אני לא מכיר אף אמא שהסכימה שיחתכו לבת שלה החבר הערבי היחידי שלי הוא בכלל נוצרי.
ללא מלים, עם מילה אחת מיותרת 100018
כתבה ב"מוסף הארץ" על מילת נשים, כולל ראיון מקיף עם שתי נשים שעברו זאת. אחת מרירה, אחת חושבת שזה היה נכון. נימוקיה הם, אכן, בעיקר מסורת.
ללא מלים, עם מילה אחת מיותרת 100020
וזה כמובן לרגל צאת הסרט ''טהארה'' של דורון ערן. פרטים בכתבה שירדן קישר אליה.
ללא מלים, עם מילה אחת מיותרת 100337
התומכת אמרה גם משהו על ''טבעיות''.
ללא מילות 130015
אפשר פשוט לאסור את המנהג המטופש (שאנשים רבים כבר נטשו מזמן) של כריתת חלק מאיבר מין
ללא מילות 130016
לא, אי אפשר.
לא רק במדינת ישראל, אלא גם ברחבי העולם המערבי, נחשבת המילה לחלק מפולחן דתי לגיטימי, המקויים על ידי אנשים ''תרבותיים'', ואיסורו יחחשב כהתערבות בחופש הפולחן שלהם.
ללא מילות 130019
אז למה מתערבים בברית המילה אצל הבדואים? הם תרבותיים הם שותים תה ויש להם הרבה שטיחים בית
ללא מילות 130020
שים לב שלא התיחסתי לנכונות האיסור, אלא רק להיתכנותו.
מילת נשים, נחשבת אקט ''ברברי'', וככזאת, קל יותר לאסור אותה.
מילת נשים היא עינוי 119773
בית המשפט הפדרלי לעירעורים בארה''ב קבע בפעם הראשונה שמילת נשים, השחתה של אבר המין הנשי, נחשב להפרה של האמנה הבינלאומית נגד עינויים. מהגרת לא חוקית מניגריה ניסתה למנוע את הגירוש שלה ושל בתה בת השלוש בטענה שבניגריה הן צפיויות לעבור מילה כזו. בית המשפט עצר את תהילך הגירוש.
ללא מילים, עם מילה אחת מיותרת 128499
ומקרה נוסף:

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים