אוטובוסים? 9887
הומלץ פה מספר גדול של פעמים לבוא לאוטובוס.

אני משתדל להמנע מהסיוט שנקרא אוטובוס.
מספר סיבות :

1 אוטובוס להבדיל מכל רכב אחר נוסע בממוצא לפחות פי שתיים זמן .
2 אוטובוס הינו כלי רכב שכלל אינו נוח ממספר טעמים א ההרגשה היא כאילו אתה בסירה (בעיקר בגדולים) ב לאנשים כמוני שגובהם קצת מעל הממוצא הארצי אין מקום לרגלים.
3 מתי בפעם האחרונה נסעתם באוטובוס ואדם מסריח החליט לשבת על ידכם, לי זה קרה וזה לא הדבר הכי נחמד.
4 ישנם לא מעט נהגי אוטובוס שסיגנון הנסיעה שלהם הוא מסוכן ביותר, קו פ"ת רחובות לדוגמא (כבר יצא לי לנסוע פה הרבה מעל הרצוי בגלל עבודתי ונתקלתי מספר רב של פעמים באוטובוסים חותכים מסלולים מתפרצים והייתי נוכח אפילו בתאונה קלה שבה אוטובוס שחתך אוטובוס אחר עיקם לשני את המראה בצורה ראויה לציון.
5 האוטובוס אינו לוקח אותך למקום שאליו אתה רוצה להגיע ולא פעם אתה צריך להחליף מספר קווים באותה העיר כדי להגיע ממקום למקום. דבר שגורם לבזבוז כסף וזמן.

אילו רק מספר קטן של נקודות שבגללן הנסיעה באוטובוס מבחינתי היא סיוט.
אוטובוסים? 9916
כפי שציינתי באחת התגובות לעיל, תדמית האוטובוסים כיום אינה כל כך טובה, ונראה שרק פתיחת השוק לתחרות תשפר ממש את המצב (יותר מסלולי קווים, פחות כסף וכו'(.
לגבי הצורך בהחלפת קווים - יש את הכרטיסים ה"חופשי יומי" או "חופשי חודשי". אולי הזמן לא נחסך אך עדיין נחסך כסף.
כל פעם שעלי להגיע לתל אביב מדרום לירקון בימי חול - אני נוסע רק באוטובוס. נכון שזה יותר איטי, אך חוסך את הטירחה בחיפוש חניה, ומפחית זיהום אוויר.
אישית, אני בעד אגרת זיהום אוויר על נסיעה ברכב פרטי שתיתן עדיפות לשימוש בתחבורה ציבורית, ומוטיבציה לזהם פחות. הרי בכל נסיעה ברכב פרטי, היחס בין זיהום האוויר למספר הנוסעים גבוה בהרבה מיחס זה בתחבורה ציבורית כלשהי, וכל "חולי ההגה" שבינינו פשוט מעדיפים לזהם את האוויר השייך לכולם שכן אין להם שום תמריץ להימנע מכך.
באשר לסעיפים 2,3,4 - כיוון שלא נתקלתי בהם אישית כמעט אף פעם (אני בעיקר משתמש בקווי רמת השרון-ת"א, ת"א-חיפה וקווים עירוניים בחיפה), אינני מגיב.
אוטובוסים? 9926
האם עמדת אי פעם מאחורי אוטובוס?
האם השחור שיוצא משם לא מזהם את האויר?

מזכיר לי את הפרסומת שלהם לאגד בירוק שהתברר כי הצבא שבו הם מרססים את האוטובוס מזיק ביותר לאיכות הסביבה.
אוטובוסים? 9939
קח אוטובוס מזהם אחד ותשווה אותו לרמת הזיהום של 50 מכוניות פרטיות ביחד. ככל הידוע לי, האוטובוס מזהם פחות גם אם זה זיהום מרוכז יותר.
אוטובוסים? 9941
אז בו ונוותר על שניהם
נלך ברגל או שאולי נעבור לעגלה וסוס.

בטוח לא מזהם את האשפה שלהם אפשר להעביר לגינות העיר.

למעשה אפשר לעשות עגלות מרובות קרונות כך שגם אוטובוס לא צריך.

אגב לא עניתם על שאר הטענות שלי.
גם אני לא מגיבה 9942
- אני רק מוסיפה טענה: מישהו יודע למה נסיעה הלוך חזור בקו ירושלים-ב"ש צריכה לעלות כ70 ש"ח? למה נסיעה לת"א קרובה לחצי מחיר, למרות שמשך הנסיעה כמעט זהה? ולמה כל ההנחה שמקבלים סטודנטים שוות ערך להנחה של כרטיס הלוך-חזור?
גם אני לא מגיבה 9944
זו הבעיה עם מונופולים. אני מאמין ומקווה שעם פתיחת השוק לתחרות, יירדו מחירי הנסיעות באוטובוסים באופן משמעותי.
גם אני לא מגיבה 9945
טעות. זה נושא שקיוויתי למצוא את הזמן לכתוב עליו מאמר, אך לצערי טרם הספקתי.

השורה התחתונה היא: מדינת ישראל לא יודעת לשבור מונופולים. התחרות תהיה על תשלום לקופת המדינה תמורת זכיון לקווים מסויימים. כלומר, המדינה תעלה למכרז את קו ת"א-חיפה. החברה שתציע את דמי השלמונים הגבוהים ביותר, תזכה בניהול הקו. לא תהיה תחרות אמיתית; לא יהיו אוטובוסים של שתי חברות על אותו הקו.

לטענת משרד התחבורה, אחד הגורמים שישקלו בעת בחירת החברה המנצחת במכרז יהיה המחיר שהם מציעים לנסיעות בקו. נחיה ונראה.
על חוסר-האונים 9960
אחת המורות שלי, אי אז בימי התיכון, אמרה לנו פעם שעם שנשלט ע''י שלטון דיקטטורי כנראה ראוי לזה.
אפשר להתווכח לכאן או לשם, אבל ציבור שמקבל מכות בשתיקה ימשיך לקבל מכות בשתיקה (ע''ע ספר מאותה תקופה על המלך פרדיננד, אם אני לא טועה, שהיה שליט עריץ והטיל מיני פקודות וצווים, עד שהבהירו לו יום אחד ש - ''אופס, הגזמת''.).
עלילות המלך פרדיננד פדהצור בקיצו 9982
מצטער אבל הכותרת לא מספיק ארוכה בשביל ה-ר'...
מאת אפרים סידון.
עלילות המלך פרדיננד פדהצור בקיצו 9984
למעשה, הספר עדיין זמין -
עלילות המלך פרדיננד פדהצור בקיצו 9994
ואני ציפיתי שיקטלו אותי.. המון המון תודות, איך שכחתי כזה דבר.
על חוסר-האונים 10026
פרופסור יעקב טלמון, "תולעת שני" כינה אותו מאין דהו בלעג (מי?), נתן לתופעה הזאת שם: דמוקטטורה. הספר לא נמצא לפני אבל אני חושב ששמו "מבנה הדמוקרטיות הטטוטליטריות"
תולעת וכינה 10034
''תולעת שני'' אני לא יודע, אבל ''תולעת יעקב'' כינה אותו משה דיין - אך אבוי, גם אני לא משוכנע בכך לחלוטין.
על חוסר-האונים 35872
תולעת שני הינו דמות של סופר במערכונים של אפרים קישון.
דרך אגב - ספרו של אפרים סידון אכן מומלץ ביותר.
מתחת לשורה התחתונה 118800
דווקא יש.
על הקו באר-שבע-תל-אביב, פועלים במקביל גם אוטובוס של אגד, וגם אוטובוס של "מטרופולין".
המחירים ירדו כמעט לחצי.
(אז הם היו עשרים ושלושה שקלים בערך, היום פחות מארבע-עשרה)

הנקודה המרגיזה היא, שאם עולים באחת הצמתים בדרך, המחיר הוא 14 (כאמור) שקלים. אם עולים בתחנה צדדית (המרוחקת 50 מ' משם) הכרטיס עולה 27 שקלים. למה? כי האוטובוס יוצא מערד לתל אביב ושם אין תחרות...

________
העלמה עפרונית, באיחור אופנתי.
מתחת לשורה התחתונה 414346
1. ארבעה עשר.
2. אחת הצמתים.
__________
אלמוני, אופנתי לא פחות.
וישנה 414349
וישנה 414350
הלינק הראשון לא נפתח.
מתחת לשורה התחתונה 414353
1. וישנה (וגם אלוהינו).
2. אחד הצמתים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים