3527



3525

3523
בשיתוף עם הכוורת | רדיו רעיונות

"למה מלמדים בבית הספר על מלחמות כל־כך הרבה? על נפוליאון?" שואלת פרופסור נִצּה מובשוביץ־הדר. "כל כך הרבה היסטוריה לומדים. אבל לא לומדים לא ההיסטוריה של המדעים, ולא היסטוריה של המתמטיקה, שהיא באמת נכס בר־קיימא. היא לא הולכת לאיבוד. מתמטיקה לא מתיישנת, מתמטיקה רק מצטברת". כדי לעזור קצת בתיקון העוול תרגמה נצה לעברית את סיפרו של פרופסור אִיאן סטויארט, "לאלף את האינסוף – סיפורה של המתמטיקה". על הספר הזה, ועל פרויקטים אחרים שלה לקידום הבנת המתמטיקה בציבור הרחב, דיברנו בראיון הזה.

פרופסור נצה מובשוביץ־הדר היתה היועצת המדעית לסדרת משדרים במתמטיקה של הטלוויזיה הלימודית, כיהנה כראש המחלקה להוראת המדעים והטכנולוגיה בטכניון, ניהלה את המוזיאון הלאומי למדע בחיפה, הקימה את "קשר חם" – המרכז לקידום שיפור ורענון החינוך המתמטי בישראל – וכתבה ספרים ומאמרים רבים. המשותף לכל פעילויותיה הוא הניסיון להגיש את המתמטיקה בצורה המעוררת התפעלות ומעודדת יצירתיות.


3522

3519

3521

3520

3518

ראש בראש – סקר האייל
מה עמדתך ביחס לתוכנית טראמפ לפינוי רצועת עזה?
זו תוכנית טובה ועיקרה בר ישום
העלאת ההצעה כשלעצמה תשפיע לטובה
ההצעה לא רצינית ואין טעם לדון בה
מתנגד/ת כי זה יגרום לנו בעיקר נזק
ההצעה אינה קבילה מבחינה מוסרית
מתנגד/ת להצעה כי ישנה דרך אחרת
הדברים ייסתדרו מאליהם
תוצאות הסקר


דיונים נוספים (מבחר אקראי)
מה שאתה רואה זה מה שאתה מקבל
גידי אהרונוביץ' • טור אישי • 20/6/02 • 724 תגובות
הנשיא בוש ואפקט החממה
עמית מנדלסון • סביבה • 3/4/01 • 143 תגובות
חיים בצל המלחמה
דקלה רגב • טור אישי • 6/1/03 • 159 תגובות
צרות במגדל השן
הדר אבירם • ספרים • 27/9/06 • 137 תגובות
לחשוף את מוראות החישוף
אמיר תיבון • ספרים • 24/11/05 • 165 תגובות
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים