אייל III 1150
שלוש שנים מלאו לאייל, ושוב הגיע הזמן להסתכל לאחור ולראות, בעצם, מה היה לנו כאן.

לפני שנים רבות (אבל לא בארץ רחוקה, אלא ממש פה אצלנו) הייתה רשת דואר אלקטרוני בשם אולטינט. אחת ליום התקשרו עשרות מחשבים זה לזה כדי להעביר מאות קילובייטים של הודעות דואר שכל אחד יכול לקרוא ולענות להן. רשת הדואר הזו הייתה, עבורי, ההשראה לאייל הקורא. אבל לא על זה רציתי לדבר.

רשת הדואר הייתה מחולקת לאזורים לפי נושאי הדיון שלהם. אחד מהם היה "אזור האמנות" - אזור קטן ששימש קבוצה קטנה למדי של אנשים, בעיקר לפרסם סיפורים חדשים שכתבו המשתתפים. מכיוון שחיבבתי את האזור וזכרתי לו חסד נעורים כמקום שעודד אותי לכתוב את סיפורי הראשונים, ביקשתי באחד הימים מהנהלת הרשת להתמנות האחראי על האזור. מיד עם קבלת המינוי התחלתי לפעול במרץ לניקוי האזור מהודעות הזבל שפשו בו, שוטטתי ברחבי הרשת בחיפוש אחר תגובות שמוטב להן להיות באזור האמנות וידעתי את כותביהן על כך, ודאגתי להגיב על כל הודעה טובה שנשלחה באזור.

עד מהרה אפשר היה לחוש בהבדל. אזור האמנות הלך וגדל והפך לאחד האזורים החשובים ברשת. נושאי הדיון הלכו והתגוונו ככל שיותר אנשים באו לבקר בו, ומאזור שעסק באופן בלעדי בסיפורת שכתבו הקוראים, הוא החל לעסוק גם בשירה, אמנות פלסטית, תאטרון, קולנוע... אמנות. ביום שבו סוף סוף הבנתי מה קרה לאזור, שלחתי הודעה להנהלת הרשת, והודעתי להם על התפטרותי מתפקידי. הסברתי להם שאינני חושב שביכולתי להמשיך להוות אחראי טוב, משום שרוב הדיונים הקיימים, אף כי הם טובים ורלוונטיים לאזור, ועשויים לעניין רבים, פשוט אינם מצויים בתחום העניין האישי שלי, ועל כן אינני יכול להשתתף בהם. הצעתי להם לחפש אחראי אזור אחר, מתוך הכותבים הנוכחיים, עם יתר עניין בתחומי האמנות השונים, בתקווה שהוא יוכל לסייע לאזור להמשיך ולשגשג.

בזמנו חשבתי שאני עושה את הדבר הנכון עבור כולם - מעצמי אני מסיר את החובה המעיקה משהו לקרוא את כל הדיונים שאינם מעניינים אותי, ומהאזור אני מסיר את עולו של אחראי שאינו מתעניין ברוב מה שנאמר בו. באמת חשבתי שאחראי חדש יעשה רק טוב לאזור. לצערי, הסתבר שטעיתי. חשבתי שהאזור כבר לא צריך מישהו שידחף וינקה ויכוון, אלא מספיק שמי שהיו שם אז פשוט ימשיכו לעשות מה שהם עושים. אבל האחראי שמונה תחתי לא הקפיד במיוחד בעבודתו, והעשבים התחילו לצמוח פרא. תוך פחות מחודשיים האזור חזר להיות מה שהיה לפני שהגעתי, אולי אפילו יותר גרוע. באופן אירוני משהו, מצאתי בהשתלשלות העניינים הזו מקור לגאווה. הנה, אמרתי לעצמי, בכל זאת היה לי תפקיד חשוב באחזקת המקום הזה. אפילו אם הייתי בסך הכל השיפוצניק, הרי שבלעדי יושבי הבית נאלצו לעזוב.



נזכרתי בכל זאת דווקא כעת, משום שאני מתחיל לחוש, בימים הללו, כמו שחשתי בזמנו. בשנתיים הראשונות לקיומו של האייל יכולתי להשתתף או לפחות להתעניין בכל מה שקרה באייל. הדיונים, במקרה או שלא במקרה, נפלו ברובם אל תוך תחומי העניין שלי עצמי. לעיתים היה מגיע מאמר שהרגשתי שאותי אישית כלל אינו מעניין, ושמחתי מאוד לפרסם אותו מתוך אמונה כנה שהאייל צריך להיות מגוון ככל האפשר. אם כל מה שמתפרסם באייל נופל בתחומי העניין שלי, זהו סימן שאני בונה את האייל לפי מידותי, ולא זו הייתה המטרה. המטרה היא לבנות את האייל לפי מידות הקהילה שמתפתחת סביבו. לכן עודדתי קוראים באייל לכתוב על נושאים שקרובים לליבם ואינם מעניינים אותי. לכן גערתי בהערות מסוג "את מי זה מעניין" שליוו חלק מהתוצרים הללו.

בשנה האחרונה, דומני, אני רואה את פירות העבודה שהושקעה. הקהילה קיבלה חיים משלה באופן סופי, מה גם שהרחבת קבוצת העורכים והפיכתם לפעילים (לאחר שלפני כן עצלנותי מנעה מהם לסייע באמת) הקלה על משימת העריכה של מאמרים שנושאיהם אינם מעניינים אותי כלל. גם הדיונים שבעקבות מאמרים הלכו והתרחבו להם למחוזות שאין לי קשר אליהם. דיונים פילוסופיים מרובי מילים ארוכות שאיני מבין ואין לי עניין להבין הפכו לדבר שבשגרה באייל, בין אם הייתי מעוניין בכך ובין אם לא; מדור הדת והעידן החדש, שנותר זנוח ומיותר רוב הזמן, התעורר לחיים עם רצף של מאמרים מעמיקים בתחום; ויש יותר מדיון אחד שהפסקתי לקרוא לפני כמה מאות תגובות.



עם קהילה שוקקת ומערכת פעלתנית, אני מרגיש יותר ויותר כמו שהרגשתי אל מול אזור האמנות המשגשג. יותר ויותר אני תוהה אם אין זה עדיף להשאיר את האתר בידיהם הנאמנות של שאר חברי המערכת.

כבעל התואר "עורך ראשי" הפכתי לפרצופו של האייל הקורא עבור רבים. כאשר אנשים מבקשים לשבח את האתר בפני, הם אומרים לי "עשית עבודה מצויינת, הקמת אתר מצויין". כשקוראים מבקשים למחות על הגליית תגובה כלשהי לאי השדים, הם אומרים "למה דובי צנזר לי את התגובה?", כאילו ידי בכל מה שמתרחש באייל. השם שלי הפך, במידה מסוימת, לשם נרדף למערכת כולה, ולא בצדק.

לצידי, כאן, מהצד השני של המילים שאתם רואים על המסך, עומדת קבוצה של אנשים שעובדת ללא לאות, הרבה יותר ממני, למעשה, כדי לדאוג שיהיה לכם אתר משובח, מעניין, מגוון ומעודכן. טל כהן, מי שבזכותו יש לנו בכלל איפה לכתוב, מי שגוער בי כל פעם שהעצלנות שלי משכנעת אותי שלא נורא אם גם היום לא יהיה מאמר. כשאתם שולחים מאמר ומקבלים תגובה מהירה - דעו שזה בזכותו. ערן בילינסקי שלקח את מדור החדשות פחות או יותר תחת חסותו ודואג שלא ישאר רעב גם כששאר המערכת מתעלמת. שמעון גלבץ וירדן ניר, שניים שלוקחים על עצמם את משימות העריכה היותר מתישות ועושים זאת בחפץ לב ובהשקעה רבה. ניר יניב, שעורך מאחורי הקלעים אפילו בלי שיבקשו ממנו. איילת בועזסון, התוספת החדשה ביותר למערכת, שמשקיעה רבות מזמנה בעריכה ובהוספת עדכוני חדשות, חרף כל ההערות הקטנוניות שלי. וערן טרומר, הווב־מאסטר שלנו שדואג שהכל יפעל. בזכותם, לא פחות ואף הרבה יותר מאשר בזכותי, האייל הקורא הוא מה שהוא היום.



לא שאני שוכח את הקוראים עצמם, כותבי המאמרים, כותבי התגובות וסתם אנשים שמספיק אוהבים את האתר כדי לסייע לו לנצח במשאל האתרים של Ynet. העבודה של כל האנשים במערכת מושקעת עבורכם, כדי שאתם תהנו, כדי שלכם יהיה איפה להתבטא בצורה רצינית, מעמיקה, עם כמה שפחות הטרדות וכמה שיותר הקשבה, בכל נושא שנראה לכם חשוב או מעניין.


מקום ראשון בקטגוריה "מגזינים ואקטואליה"


בין הקוראים יש אנשים שמלווים אותנו כבר שלוש שנים, או חלק נכבד מפרק הזמן הזה. אנשים רבים שלא הכרתי לפני שהגיעו לאתר וכיום אני רואה בהם חברים שלי. יש גם הרבה קוראים חדשים, ואחרים נוספים מדי חודש, ואני מקווה שלפחות חלקם, אם לא כולם, ישארו איתנו גם בעתיד.



יום הולדת שלישי שמח לאייל, למערכת, לקוראים, וכן, גם לי.



Let's Roll - לזכר הגיבורים

"אין טור הומור היום. אני לא רוצה לכתוב אותו, ואתם לא רוצים לקרוא אותו". במילים הללו פתח דייב בארי, אחד האנשים המצחיקים עלי אדמות, את הטור שלו בשלושה־עשר בספטמבר, שנה שעברה. בארי הוא בעל טור הומור שבועי במיאמי הראלד, שמתפרסם במאות עיתונים נוספים ברחבי ארה"ב, ולעיתים גם מתורגם ומתפרסם ב"הארץ". מבין כל טורי הפרשנות שקראתי אחרי אותו יום לפני שנה ויום בדיוק, הטור שלו ריגש אותי יותר מכל. עכשיו, שנה לאחר מכן, בארי שוב מנצל את אותה עין חדה ושכל חריף שהופכים את הטורים שלו לכל־כך מצחיקים, כדי לבחון את הפרטים הקטנים של ההשלכות של אותו יום.

עבורנו, פה בפרובינציה הקטנה שלנו, האחד־עשר בספטמבר הוא מגדלי התאומים. רבים מאיתנו מסתכלים בהשתאות כיצד האמריקאים כאילו מדחיקים את אלפי הקורבנות התמימים ששהו במגדלים הללו, ועורכים טקסי זכרון דווקא למי שזכו לתואר "הגיבורים" - אותם כבאים ושוטרים שבאו לחלץ ומצאו עצמם קבורים תחת הריסות המגדלים שהתמוטטו. האמריקאים מעדיפים לזכור את הגיבורים. זה בדיוק מה שהופך את טיסת יונייטד איירליינס 93, שהתרסקה ליד עיירה קטנה בפנסילבניה על ארבעים נוסעיה ואנשי ציוותה, למקור עניין גדול כל־כך עבור האמריקאים. הישראלים בקושי זוכרים שהיא הייתה.

טיסה 93 היא עיקר טור הזכרון של דייב בארי, תחת הכותרת "אדמה קדושה". על פי כל העדויות הקיימות, נוסעי הטיסה, ששמעו מיקיריהם בטלפונים הסלולריים על ההתקפה הזדונית על מגדלי התאומים ועל הפנטגון, הבינו שהחטיפה שלהם נועדה להפוך אותם לטיל הבא שמיועד לוושינגטון די.סי., ואולי לבית הלבן עצמו. הם החליטו לעשות מעשה. מילותיהם האחרונות של חלק מאותם נוסעים נאספו בספר שנכתב על גיבורי טיסה 93. מילותיו של אחד מהם, טוד בימר, הפכו לסיסמא שהעניקה כוח לרבים לאחר אותו יום נורא בהיסטוריה האמריקאית: "You ready? OK, let's roll!" - "מוכן? אוקיי, בוא נזוז!". כמו משפט מתוך סרט פעולה הוליוודי סטנדרטי, אבל כל־כך הרבה יותר חזק כשהוא יוצא מפיו של אדם אמיתי, שיודע שהוא "זז" אל מותו הבטוח.

לא ידוע מה נוסעי טיסה 93 עשו בדיוק, ומי גרם למטוס להתחיל לצלול, אבל סופו של הסיפור הוא בכך שהמטוס התרסק במהירות עצומה בלב שדה ליד עיירה שקטה בפנסילווניה, מרחק של כמה שעות נסיעה מאתר חשוב אחר בהיסטוריה של ארה"ב - העיירה גטיסברג, שם נערך קרב הדמים שהכריע את מלחמת האזרחים, שם נשא לינקולן את דרשת גטיסברג הידועה שלו.

בארי ביקר בשני האתרים הללו - אתר הקרב וקבר האחים בגטיסברג שהפך זה מכבר לאתר תיירות, עוד אטרקציה בדרך עבור המטיילים, ואתר התרסקות המטוס, שבסמוך אליו הוקם אתר הנצחה זמני, ושכבר מראה סימנים של הפיכתו לאתר תיירות סטנדרטי, עם דוכנים שמוכרים כובעי מצחיה וחולצות לזכר טיסה 93. שתי עיירות שאיש לא שמע עליהן לפני כן, ושמאותו רגע, מקרי לחלוטין, בהיסטוריה שלהן, גורלן נקשר בארוע בעל משמעות לאומית וכל אופי אחר שעשוי היה להיות להן לפני כן, נלקח מהן באחת. שני סיפורים של גבורה יוצאת דופן - האחד של חיילים שנלחמו למען מטרה שהאמינו בה, והשני של קבוצת אזרחים רגילים שלא הכירו אחד את השני עד אותו יום, אבל ידעו לפעול כגיבורים כשההיסטוריה התדפקה על משענות הראש של מושביהם.

אתמול, היום, וכל הזמן, אמריקה זוכרת את גיבוריה.



שלכם,
      דובי קננגיסר
      עורך ראשי



נ.ב.
לא, אני לא מתפטר. תודה ששאלתם.
קישורים
מדור הדת והעידן החדש באייל הקורא
משאל האתרים של Ynet
דייב בארי - מיאמי הראלד
שלושה־עשר בספטמבר - הטור של דייב בארי, שנה שעברה
אדמה קדושה - הטור של דייב בארי
גיבורי טיסה 93 Among the Heroes - לרכישת הספר באמאזון
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "טור אישי"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

שמיטה ושני מגדלים 91062
יומולדת שמייח. מגיע לכם (הכל, הכל)
:-)

אבל למה להסמיך את הנוסטלגיה האישית לפרס של וויי-נט ואת שניהם לדייב בארי המתייפח על רקע דגל ארה"ב? בלוטות הדמע הקולקטיביות שלנו סחוטות מיממה של רי-ראנז של מגדלים קורסים ופרשנויות לגבי משנת האיסלאם. למה ללחוץ עוד יותר? אישית הייתי שמחה לראות פה לינקים למאמרים חשובים או מעוררי סערה שפורסמו בשלוש השנים האחרונות. למשל.
שמיטה ושני מגדלים 91068
את דייב בארי כי הוא דייב בארי, את ה-‏11 בספטמבר כי אי אפשר בלי, את הפרס של ויי-נט כי הם שלחו לנו מדליה יפה והיה צריך להכניס אותה איפשהו, את הנוסטלגיה האישית כי זה אני.

לינקים למאמרים שאהבתם במיוחד אתם מוזמנים לכתוב בדיון. לי אישית יש זכרון של דג זהב, ולכן אין לי מושג מה קרה פה בשלוש השנים האחרונות.
תגידי, מי אחראי פה על האתר הזה? יש לי הצעה.
שמיטה ושני מגדלים 91070
תציע, אל תתבייש. אנחנו פתוחים לרעיונות.

(כמובן, אם זה טור אישי שלך אתה יכול להכניס שם מה שבא לך. פשוט ציפיתי למשהו שאיכשהו יזכיר תכנים נשכחים).
שמיטה ושני מגדלים 91072
אם נשכחים, איך אני אזכור? באמת, אשכרה, לא זוכר. הייתי יכול לתת את הקלישאה שזה כמו להגיד איזה ילד אני הכי אוהב מבין הילדים שלי. אבל, כידוע, אני חרא של אבא, ולכן הייתי נאלץ להגיד שאני לא סובל אף אחד מהם. אבל אני לא יכול להגיד את זה. אני לא אוהב להצביע על מאמרים ספציפיים. היו מאמרים שלא היו משהו אבל הדיון בהם היה מצויין, והיו להפך. אני לא מתכוון לסקור את הארכיון עכשיו ולנסות לדלות מזכרוני מה היה טוב במיוחד (ואחרי זה אנשים ינטרו לי טינה שלא בחרתי בהם). אני יכול רק להמליץ לכם לא לקרוא מה שאני כותב. במעט שכתבתי בשנה האחרונה הייתה לי נטייה לסנטימנטליות מביכה.
מצד שני, המשפט האחרון הוא קריאה ברורה למחמאות, מה שכמובן יוביל לתוצאה ההפוכה בדיוק, אז תשכחו מזה.
שמיטה ושני מגדלים 91071
רעיון טוב יותר: מאמר שמרכז את התגובות המוזרות והמצחיקות ביותר שהיו באייל (אחת האחרונות - של אמיר על יחסי המין החרדיים..)
שמיטה ושני מגדלים 91109
האמת היא שגמרתי את הקריאה עם דוק של דמעות (מזל שהוספת את ''אני לא מתפטר'' בסוף).

טלי, בפרץ רגשנות בלתי נשלט.
שמיטה ושני מגדלים 91114
נו, כמו שאמרתי, נטייה לסנטימנטליות. קיטש, זה מה שאני יודע לכתוב. מזעזע.
שמיטה ושני מגדלים 91123
לא הייתי אומרת.
אתה יודע לכתוב גם דברים אחרים:
אבל נו, אתה בטח מכיר את האתר הזה...
OOH, that's *gotta* hurt. 91196
שמיטה ושני מגדלים 92091
ואם כזו נטיה לקיטש לא קיבלת עדיין משרה בידיעות אחרונות?

תתבייש לך.

(לוינסון, שחזר מהכפור כי האייל כבר גדול מדי על הזמן שלו)
ותודה למיץ 91065
על הלוגו המשעשע.
והפיספוסים של האייל.. 91096
טוב. זה קצת חצוף להגיד שההשראה לאתר היא אולטינט ולא להזכיר את המילה SLASHDOT..

(טוב מי שבאמת בנה את האתר מזכיר את SLASH אז זה לא כלכך נורא)

הפיספוס הגדול הוא שהקוד לא שוחרר מעולם. ידוע לי שהיו בקשות מטל לשחרר אותו אבל זה מעולם לא בוצע, וחבל.

היום זה לא משנה ממלא. DOTKOF שחררו קוד משלהם שמבצע למעשה את אותה פונקציה, והתוצאה היא עשרות אתרים עם פונקציונאליות של SLASH בעברית, מה שעושה רק טוב לתוכן עברי ברשת.

התהליך הזה הוא יחסית חדש, חבל שהוא לא התחיל לפני שלוש שנים.
והפיספוסים של האייל.. 91097
אמרתי ההשראה שלי, מבחינת התכנים. סלשדוט היו ההשראה של טל, לפחות מבחינה טכנית. אני בכלל לא הכרתי את סלאשדוט עד שטל הראה לי את האתר כדוגמא למה שהוא מתכנן.

בקשר לכל השאר, טל כתב מספיק פעמים על הבעיות שכרוכות בעניין. לא ראיתי ''עשרות אתרים עם פונקציונליות של סלש בעברית'', אבל אולי אני לא מסתובב מספיק. בכל מקרה, קבוצות שרוצות להקים אתר על בסיס המנוע של טל יכולות לעשות כן על בסיס שכירות, שבסך הכל נועד לכסות הוצאות של השרת וכאלה. שני אתרים קיימים על הבסיס הזה, וזה באמת לא משהו היסטרי. אבל תצטרכו לפנות לטל בשביל פרטים, כי אף אחד לא מדבר איתי.

עוכר שמחות שכמותך.
והפיספוס, הקטן, של האייל.. 91104
"עוכר שמחות שכמותך."

בכלל לא. ומצר אם זה הרושם שהתקבל. אני מאוד מעריך את העבודה שנעשתה באייל טכנית ועריכתית (זאת מילה?)

לדעתי האישית לא היתה בעיה טכנית שלא היה ניתן לפתור כדי לשחרר את הקוד, אבל אולי אני טועה. בכל מקרה מעניין אותי הסיבות - אני לא זוכר התייחסות של טל אבל.. אולי אני לא מסתובב מספיק.

בכל מקרה זה לא רלונתי יותר:
הקוד:

והתוצאה:

אני די בטוח שיש יותר, זה מה שמצאתי ב2 דקות.

רק חבל שזה לקח שלוש שנים יותר ממה שזה היה יכול לקחת.
והפיספוס, הקטן, של האייל.. 91105
כולם אתרים בענייני מחשבים. אולי זה אומר משהו על המערכת? כמו העובדה שאתרים שיצאו ישירות מהמערכת של האייל או שבנויים בצורה דומה (מגזין במה, בננות) הם אתרי תרבות וחברה. יש הבדלים מהותיים בין המערכות. אישית, לא נראה לי שניוקוף זה באמת הצעד הבא בתוכן הישראלי.

אני תוהה אם מערכת בוט (של בועז רימר) פתוחה... אפשר לשאול אותו.
והפיספוסים של האייל.. 91371
הוצאות השרת - 150 ש"ח לחודש.
אני לא מנסה להביע דעה בקשר לעניין עצמו, אבל אם המחיר נועד לכסות את העבודה (הקשה!) של ערן ושות' אנא ציינו זאת במפורש ואל תאשימו את השרת האומלל :-)

גלעד, השרת של השרת.
והפיספוסים של האייל.. 91372
לפי http://www.fiasco.org.il/terms.html מדובר בכמחצית הסכום.
והפיספוסים של האייל.. 91399
אנחנו משלמים כפול. (באמת).
והפיספוסים של האייל.. 91401
דובי לא קשור לצד הכספי, לא מכיר את העובדות, ולכן טעה. *כרגע*, לאחר מעבר השרת האחרון, העלות היא אכן 150 ש"ח בחודש.

אתה באמת חושב שכ- $30 לחודש שאנחנו מקבלים משניים (בקרוב שלושה) אתרים מכסה משהו מהזמן שלי או של ערן? רמז: כדי להתאים את התוכנה לאתר חדש המבוסס עליה שיפתח בקרוב, השקעתי בחודש האחרון כמה עשרות שעות עבודה. ערן השקיע (להערכתי) מאות שעות עבודה במעבר השרת. וכן הלאה.

אגב, כפי שפרסמנו בזמנו, האייל שינה בעלים לא מזמן, וגם לכך היו השלכות פיננסיות; ודי לחכימא.
והפיספוסים של האייל.. 91406
טל, למה לא תכתוב אתה (ו/או ערן) מאמר על מאחורי הקלעים של האייל, על סיפורי הבעלות עליו ועל התוכנה שמאחוריו, על השרתים אותם עבר בימי חייו ועל הבאגים המשעשעים ביותר שהופיעו בו. (גם אם אנחנו לא הבחנו בהם) אתה יודע, מין טור אישי כזה, "יומנו של האייל הפראייר"
והפיספוסים של האייל.. 91413
יש בידי עותק של מגזין תרבות אמריקאי, שבכל גיליון מפרסם עמוד-שניים עם הפאשלות וטעויות הסדר של הגיליון הקודם.

(הוא נסגר בינתיים, בלי קשר).
מזל טוב ויומולדת שמח 91100
אני הגעתי לפה לפני די הרבה זמן, ושרצתי פה לא מעט.
אבל לאט לאט האתר התנפח לממדים מבהילים - גם בכמות המאמרים וגם בכמות התגובות.
לצערי, אני בקושי קורא כאן כבר מאמרים ואת המעקב אחרי הדיונים אני כבר זנחתי מזמן.
(ולמרבה הצער, או השמחה, הדבר מתחיל לקרות גם עם עין הדג)

בכל אופן, תודה לך, דובי, ולשאר חברי המערכת, על אתר נפלא!
מזל טוב ויומולדת שמח 91103
מאמרים? על מה אתה מדבר? ממאמר ליום ירדנו למאמר לשלושה ימים, בערך (לא כולל עדכוני חדשות). בעין הדג כבר מזמן וויתרתי על הדיונים (כי אני לא חלק מהקהילה ומתקשה להשתלב. זה כי ההומור שלי לא מצחיק אף אחד), אבל את הדוחק"ואים אני מקפיד לקרוא.
?? 91107
"מימדים מבהילים.. אני בקושי קורא.. זנחתי מזמן.. אתר נפלא!"

שיהיה.

ולדובי - תודה גם ממני על האתר הנפלא!
ושלא תעז /לחשוב/ אפילו על עזיבה! [אי-שם במהלך הסיפור הארוך על קורותיך באולטינט התחלתי לחשוד שזה הכיוון שאליו אתה חותר, בבניה איטית ובעדינות בלתי טיפוסית...]

אגב, גם קנדה לא תעזור לך, אתה תצטרך להמשיך לערוך גם משם, אז מוטב לך כבר להישאר פה, ולריב איתנו מקרוב.
?? 91111
עדינות בלתי טיפוסית. זה מה שהיה צריך לגרום לך לחשוד שזה לא המצב. אני לא עדין, גם במצבים בלתי טיפוסיים. (:

תודה.
קנדה 92113
שמתי לב שעל מטבע ה-‏25 סנט של קנדה מתנוסס לו בגאון... אייל קורא!
מה, בדיוק תהייתך? 91287
מימדים מבהילים - שגם אם הייתי יושב מול המחשב במשך 48 שעות ביממה אני לא הייתי מצליח לעקוב אחרי כל הדיונים (ועוד להשתתף בהם). (ולדובי - 3 מאמרים בשבוע זה הרבה).
אני בקושי קורא , זנחתי מזמן - המאמרים והדיונים כאן הם מאוד מרתקים, אך alas אין לי את הזמן המספיק כדי להקדיש להם. נאלצתי לעבור תהליך גמילה קשה ולצמצם את הביקורים שלי כאן לבערך פעם בשבוע או פחות; לקרוא רק את המאמרים שנראים לי הכי הכי מעניינים, במקום את כולם; לעקוב ברפרוף, אם בכלל, אחר הדיונים כאן; ורק לעיתים נדירות לכתוב כאן (בעיקר כי ברפרוף על הדיונים אני מוצא שכבר אמרו מה שרציתי לומר בערך 127 תגובות לפני כן). מה עוד שלוקח לי יותר מדי זמן כדי לנסח תגובה (את זו לקח לי בערך 10 דקות, עד עכשיו).

אתר נפלא - אני מניח שאת לא חולקת על דעתי זו :-)
וזה שאני גולש כאן מעט מאוד לא סותר את העובדה שאני מכיר בכך שזה אתר נפלא.
91291
לא באמת תהיתי, סתם קישקשתי. רק טוב-
אסתי.
תתפטר, תתפטר 91115
(סתם).
גם אני 91117
רוצה להגיד תודה לצוות האתר, אני פעיל בו כבר כשנה ורוב הסיכויים הם שלא הייתי מתפתח להיות מה שאני בלעדיו. היום אני כבר אושיה עם פוטנציאל להיות כוכב טלויזיה מקומי, וכתבו עלי בעיתון פעמיים. הרבה מזה בזכותכם.

תודה מיוחדת גם לכל אותם אנשים שיודעים את זהותו של ההוגה שלי ומגינים על כבודו בכך שלא חושפים אותה.

רציתי גם לבקש לקראת יום הכיפורים הבא עלינו לטובה, סליחה מכל הקוראים, כותבים ומגיבים אשר פגעתי בהם אי פעם בכתיבתי או במעשי.
ולאחל חתימה טובה לכל מי שמעוניין בכזו.

שמחה ואריכות ימים,
י. ס. פופק.
גם אני 91127
פופק, תביא חתימה. ותתפטר.

איפה כתבו עליך בעיתון? רוצים סיטקום.
גם אני 91128
טוב זה לא ממש עיתון אלא מהדורת אינטרנט של עיתון אבל גם זה משהו וכתבו דברים ממש יפים, שאני כשרון עולה http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2049694,00.h... ופה http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2064196,00.h... קראו לערוץ 10 לשדר את התוכנית שלי.

לגבי חתימה והתפטרות, אני אשקול.
גם אני 91197
ואו, אתה גם משחק שח.
שלא תעלה על דעתך 91292
לנטוש אותנו כאן. אחרי שפיטרתי את דורית, אצבעך היא היחידה, החוסמת את מבול הרצינות הטוטאלית...
אהמ.... 91141
כמעט גרמת לי התקף לב, טוב שיש נ.ב.

מזל טוב, אתם עושים עבודה מדהימה ואנחנו אוהבים אתכם.
שה האלוהים 91202
3025 נרצחו לפני שנה. 2081 מהם במרכז הסחר העולמי. יום האבל הסתיים בתפילת אשכבה - הרקוויאם של ורדי בביצוע לילי, אשר הועבר בשידור חי מליברטי פארק, ממול דאון טאון מנהטן.

זמרת הסופרן שרה "אגנוס דאי". המצלמה נעה באיטיות מפניה אל התזמורת, אל מקהלת הענק מאחור ומשם מתרוממת אל קו הרקיע של דרום מנהטן, מעבר לנהר. אורות גורדי השחקים נצצו על רקע הלילה וביניהם פעור חור שחור בגובה 500 מטר.

הרקויאם הסתיים, אין מחיאות כפיים, שקט. המנצח והסולנים קדים. המצלמה פונה לעבר הקהל אך, אין קהל. רק שורות שורות של כסאות ריקים.

________

אותי בארי בכלל לא מצחיק, אני מוצא אותו מאולץ ושבלוני, אבל מה אני כבר יודע.
פאגא פאגא 91203
אני חייב להסכים עם העורך‏1 לגבי מה שהוא קורא, בשפתו הנקייה והדיפלומטית, "הדת והעידן החדש", או בקיצור כל המאמרים האלה על הפאגאנים. כאילו, מה באמת הקטע עם הפאגאנים האלה, מאיפה הם צצו פתאום, זה איזה איטם שפספסתי בחדשות? וגם אם כן למה צריך לקרוא עליהם מאמר כל יומיים (בניגוד לעורך, אני מקפיד שלא לצבור חובות וקורא את כל התגובות), ולמה תמיד כותבת אותם אותה אחת, ובכלל, זה הכרחי?

טוב לא חשוב. רציתי בכלל לדבר על המחשב שלי‏2. אז אחרי שבפרק הקודם הוא מת, בא טכנאי ובדק אותו, ואמר שבסך הכל מה שקרה הוא, שבגלל קצר חשמלי, הלכו המעבד, לוח האם והזכרונות הפנימיים. שום דבר שקצת פחות מ1800 ש"ח לא יכולים לסדר. חוץ מזה הוא גם אמר, שיכול להיות שגם אם אין לנו כבר אחריות על המחשב, יכול להיות שעדין יש אחריות על המעבד, כי לפעמים זה ל3 שנים או אפילו לכל החיים. אז התקשרתי לחברה שבה קניתי את המחשב, אבל התברר לי שגם היא, ממש כמו המחשב שלי, מצאה את מותה בטרם עת. עכשיו, השאלה הראשונה שלי היא האם מישהו יודע אם יש איזו דרך לממש את האחריות הזאת, על מעבדי פנטיום, ישירות דרך אינטל, או משהו, ובכלל. אה, והשאלה השנייה שלי היא אם מציעים לי לבחור בין מעבד סלרון1.7 ג'יגה, לבין מעבד פנטיום 1.7 ג'יגה‏3, שעולה 400 ומשהו שקל יותר, מה עדיף?
טוב, אז אם לחזור לנושא ההודעה המקורי (בסדר, אז אין להודעה נושא מקורי, אבל עדין), אז מה שקרה הוא שבגלל שעכשיו אני גם לא בעבודה, יצא שנחסמו בפניי כל דרכי הגישה לאייל. אז נכון שלא מעט מן הקוראים, לא ממש רואים איפה הבעיה כאן, אבל אני (כפי שכבר ציינתי) נוהג לקרוא את כל התגובות, ואם נשללת ממני הגישה לכאן ליותר ממספר ימים, אני נכנס לחובות קשים, שבסופו של דבר מונעים ממני מלהתעמק ולהעניק את תשומת הלב הראויה לכל הודעה והודעה של כל מגיב ומגיב. אז בקיצור, החלטתי להתחבר באמצעות מחשבי הישן, שלדעתי בימים אלה מלאו לו 6, ולמרות שגם הוא נקנה בחנות שלא האריכה ימים, הוא דווקא הקפיד להפגין יציבות ראויה לציון, לכל אורך שנות שרותו. גם רעשיו המחרידים של מודם ה 36K שלו, הלוגו של בזק בחלון הימני העליון של האקספלורר 4, והחרחורים הבלתי פוסקים של מעבד הפנטיום1 המגובה ב16 מגה זכרון, לא הרתיעו אותי, ובסופו של דבר הצלחתי להיכנס לאייל. כל זה רק כדי לגלות שבקצב הזה, גם אם אשב כל הלילה מול המחשב, עדין יכתבו יותר הודעות מאלה שאצליח לקרוא, וחובותיי רק יגדלו. כמעט ואמרתי נואש, אך אז נזכרתי שטל הזכיר כמה פעמים שלאייל יש גם גרסת לייט. בכוחותיו האחרונים של מעבד ה133 מגה הרץ, כשהוא כבר מונע כמעט רק מכוחה של האינרצייה, וכשתאי הזיכרון הפנימי שלו כבר פועלים רק על אדי מגה, הגעתי אל עמוד ההתאמה האישית, ובחרתי בעיצוב לייט. ובכן, אני יודע שבמקרה שלי אלו לא בהכרח חדשות טובות, אבל רבותיי - כמו הטכנולוגיה שמאפשרת לראות את ההודעות החדשות בעבורך מכל מחשב שלא יהיה, כמו האפשרות להבחין מייד בהודעה חדשה, במאמר שגווע לפני חודשים, כמו הודעותיו של מיכאל שרון בפא"צ - זה עובד. אה, וזה גם מה שרציתי להגיד לכבוד יום הולדתו השלישי של האייל: זה עובד!‏4 .

__________
1 נדמה לי שהוא לא אוהב שקוראים לו ככה, אז שיהיה דובי. (למרות שפעם הוא התלונן גם כשקראתי לו דובי).

2 אני יודע שאולי זה נראה לא קשור לכלום, אבל זה מתקשר בסוף לאייל, וזה נושא המאמר.

3 אה, נזכרתי שיש לי עוד שאלה. נכון שההבדל בין סלרון לפנטיום הוא שהם מיוצרים ע"י חברות מתחרות?

4 אבל אם אתם רוצים יש לי גם סיסמה חלופית: "האייל - חצי תרייסר גיקים לא טועים".
פאגא פאגא 91204
סלרון ופנטיום מיוצרים שניהם ע"י אינטל. סלרון זו טכנולוגיה ישנה יותר. מבין שני מעבדים עם אותה מהירות, אחד סלרון ואחד פנטיום, יותר טוב (=מהיר) הפנטיום. אבל הכי טוב AMD, ואתה יכול אפילו לקחת אחד שהמהירות המוצהרת שלו נמוכה יותר מזו של הפנטיום. כלומר, למהירות המוצהרת של האמ"ד תוסיף 0.3 וזה שווה הערך שלו אצל אינטל.
שיט! 91207
זה לא טוב. לא טוב בכלל. אפשר להסיר מהר את התגובה הזאת (או מצידי אפילו את כל הפתיל) לפני שמישהי ששמה לא יוזכר כאן יותר, תקרא אותה? זה דבר אחד להפסיד בוויכוח, ודבר אחר להשאיר הוכחות שיזכרו לדראון עולם. (לאור תגובתך, אני משער שבטח בילבלתי בין AMD (זה כן של חברה מתחרה נכון?) לבין סלרון).
שיט! 91224
חיפשתי וחיפשתי ולא מצאתי כאן שום ויכוח, רק שאלה שנענתה. אם על כל שאלה טפשית היו מוחקים כאן מאמרים, האתר הזה היה יותר צחיח מנוגה (הפלנטה, לא הכותבת החיננית).
שיט! 91265
לא מצאת כאן שום ויכוח מכיוון שהוא התנהל מאחורי הקלעים עם זאת ששמה לא יוזכר כאן יותר.
את דעותיי (המוצקות) על הפלנטה ועל הכותבת אני אשמור לפעמים אחרות.

אה, אתם יודעים מה, אם כבר אז כבר. בואו נלך על זה עד הסוף: על איזו חייה נוהגים להגיד, כמטאפורה, שהיא "מריחה פחד"? על כלבים או על סוסים?
שיט! 91295
בשם הקשקשתא, *מישהו* מבין על מה הוא מדבר??
שיט! 91296
בשם מי?! בחיי שהפאגאניות כאן מתחילה להפחיד.
שיט! 91342
אני לא יודע מי זה "אומרים" אבל אני שמעתי ש:
א. כלבים "מריחים", שפוחדים מהם ונעשים יותר אמיצים ותוקפניים. (לדעתי הם "קוראים" שפת גוף ולא "מריחים")
ב. סוסים "מריחים" שהרוכב פוחד ונעשים יותר חצופים ולא ממושמעים. (מן הסתם אין באמת קשר לריח)
תכריזו שוויון.
שיט! 91345
אבל אז אני יוצא מופסד בסיכום הכללי‏1.

חוץ מזה נראה לי שאם כתבתי הודעה שקלטי לא הבין ואיזי כן, אז יצאתי בסדר.

1 בסיכום הכללי של 2 השאלות שנדונו כאן. בסיכום הכללי הכללי אני מוביל משהו כמו - 1000 : 2.
שיט! 651565
מיכאלה?
פאגא פאגא 91238
amd יותר טוב מאינטל?

להפך נעשו מספר מבחנים והתסתבר שמעבדים של amd שהם טענו שועמדים במהירות עיבוד מסויימת לא מגיעים למהירות המובטחת להבדיל מאינטל שכן עמדו במה שהבטיחו. אם אני זוכר זה הייה בתקופת המעבדים 1.7 או 1.9 .

בארצות הברית amd ואינטל די הולכות על אותה כמות כאשר בשאר העולם ברוב המקומות אינטל מצליחה הרבה יותר.
פאגא פאגא 91254
AMD מחזיקים בכשליש מהשוק בארה"ב, למיטב ידיעתי. בשאר המקומות הם פחות מצליחים בעיקר מסיבות שיווקיות (ווינטל, אומר לך משהו?). אין לי כלים מקצועיים לבדוק, אז אני לא יכול לדבר על הוכחות ממשיות, אבל רק אציין שבמשך שנים עבדתי עם AMD 500mhz והייתי מאוד מרוצה, וכיום אני עובד עם AMD 1.4ghz, ואני עדיין מאוד מרוצה. גם הרבה יותר זול.

לשם ההגינות, יצויין שאני עובד עם לפטופ של יבמ עם מעבד אינטל סלרון 500mhz, וגם עם זה אין לי יותר מדי בעיות, אבל הדרישות שלי מהלפטופ די מתמצות בגלישה ברשת ועיבוד תמלילים.
פאגא פאגא 91260
בין להיות מרוצה לבין השוואת מהירות עיבוד יש הבדל.
אני היום אם מעבד 733 ויש לי בעבודה 1.4 שאי אפשר להשוות ביניהם (אינטל) .

אין סיבה לא להיות מרוצה מamd ואכן הם זולים יותר.

אבל עדיין הם לא לוקחים את המעבדים של אינטל מבחינת מהירות.
פאגא פאגא 91264
זה תלוי באיזה סוג יישומים מדובר. למיטב ידיעתי, AMD עובדים טוב יותר עם משחקים, אינטל עובדים טוב יותר עם ישומים משרדיים כבדים. אבל זה מידע נכון ללפני כמה שנים, אז אני לא יודע עם כמה הוא רלוונטי.

כאמור, אני לא יכול להשוות AMD לפנטיום, אבליש לי גם AMD וגם סלרון 500mhz, ומבין שניהם, ה-AMD לוקח בקלות את רוב הישומים. מצד שני, הסלרון הוא בלפטופ, ואני לא בטוח איך זה משפיע מבחינת שאר החומרה (כרטיס מסך, זכרון, דיסק קשיח), אז ההשוואה בעייתית.

אבל בלי קשר - לכל יישום ביתי סביר, אין שום סיבה שבעולם שלא לקנות AMD. אני לא יודע מה המינימום בימינו בחנויות, אבל כל דבר מעבר לג'יגה כבר לא ממש משנה. ההבדל בין 1.4 ל-‏1.2 כשקניתי את המחשב שלי היה דולרים בודדים, אז זה לא הפריע לי, אבל זה ממש לא משנה.
פאגא פאגא 91335
לפי מה שאני מכיר במעבדים הישנים של שתי החברות היה הבדל בעיקר בכמות ישומיים ולא בסוג ישומיים.
זאת אומרת שאם ניסית להפעיל כמה ישומיים ביחד אז הייתה נוצרת בעיה.

לפי מה שאני מכיר היום הבעיה הזו ניפתרה בשתי החברות.

הamd נחשב בהחלט כלוקח סלרון אולם לא לוקח אינטל.

מעבר לג'יג'ה משנה בהחלט כאשר אתה מפעיל ישומיים כבדים. בין משחקים גדולים היום כבר יש מספיק שעוברים את הג'יג'ה ובין תוכנות שונות וכבדות.
זמן העבודה עליהן שונה לחלוטין בין מעבד של ג'יג'ה אחת לבין של 2.8 האחרון שיצא לאינטל.
זה בערך כמו להשוות בין ה300 לג'גה. הכל תלוי בצורך וברצון שלך שזה יעבוד מהר יותר.
כמובן שבמצב כזה רצוי לתגבר גם את הזכרונות אחרים אם של כרטיס המסך ואת את הddr שלך.
כמובן שמומלץ גם על כונן נורמלי והופ קפצנו למחירים די גבוהיים.
אבל כמו שאמר לי חבר שקנה לא מזמן את הדבריים הללו, כל אחד יכול לנסוע בפולו חדשה אבל זה עדיין לא יהיה ולוו או פורש.
פאגא פאגא 91369
לא נוצרת שום בעיתיות בעבודה במקביל, ולא שמעתי שהייתה בעיה כזו. זו בכלל עבודה של מערכת ההפעלה.

"הamd נחשב בהחלט כלוקח סלרון אולם לא לוקח אינטל" - הכל תלוי כמובן במהירויות המעבדים ובישומים המושווים.

אכן, ישנה משמעות רבה למהירות המעבד, וגם היום פעולות מורכבות על DB ענקיים, שהיום לוקחות כחצי שעה, למשל, יקחו במעבד טרה-הרץ כמעט שתי שניות. זה עדיין יותר מדי, כך שברור שאתה צודק, ובהתאם ליישום ישנה חשיבות רבה למהירות המעבד. אני זוכר שאמרו אותו דבר כשיצא הפנטיום 100! ("מי צריך את זה?").

כמובן, לפעולות שאינן גרפיות או משחקיות, אין הרבה חשיבות לכרטיס המסך. אבל לזיכרון (לא פחות מ DDR333 ל Athlon XP, או PC1066 RDRAM לפנטיום 4. והשגיחו שזיכרון ה DDR יהיה CL2! בארץ נהוג לתת את ה CL2.5, האיטי יותר) יש חשיבות רבה מאוד מאוד.
וב "כונן" אני מניח שהכוונה לדיסק קשיח (כי גם ה 1.44 הוא כונן וכו') - המהירות שלו באמת חשובה, ולמקצוענים ביניכם אמליץ על מערך RAID. לא נורא יקר היום, ובהחלט משתלם.
דווקא סלרון בא אחר-כך. 91245
אבל נכון, הטכנולוגיה שלו פרימיטיבית יותר.
(מתוך הספר ''רעיונות אדירים של אנשי שיווק'', פרק שלישי, עצה שביעית)
פאגא פאגא 91251
היבואן של אינטל היא חברת איסטרוניקס http://eastronics.co.il

תנסה לממש את האחריות דרכם.
תודה! 91266
אני אתקשר אליהם, ואבדוק.
פאגא פאגא 91324
בולשיט גמור של חסר ידע (לא, סתם. רק מחזיר לך על הפעם ההיא... האמת היא שאני רק רוצה לברך אותך, את האייל, ואת כולנו לשנה החדשה וליומולדת שלוש)

סלרון איננה טכנולוגיה ישנה יותר. לרוב, קונספציות מתקדמות מנוסות קודם על הסלרון ורק אח"כ על מעבדי הזרם המרכזי (פנטיום 4. את הפנטיום, שהוא שם רשום של מעבד אחר של intel, כבר הפסיקו לייצר מזמן, כמובן). דוגמא טובה תהיה האינטגרציה של זיכרון המטמון השניוני בגוף המעבד, באותה מהירות השעון. רק לאחר מכן נעשה הדבר גם במעבדי הפנטיום 3, מסדרת coppermine. אם זכרוני אינו מטעני, גם המעבר לרזולוצית מוליכים של 13 מיקרון נעשתה קודם-כל על מעבדי הסלרון. גם הסלרון החדש איננו אלא מעבד פנטיום 4, הזהה לחלוטין למקור... פרט ל:

ובכן, יש סיבה שהם עולים פחות. באופן קבוע, השיטה להפיק מעבדים חלשים יותר וזולים יותר היא פשוט לגזול מהם את זיכרון המטמון השניוני (L2), או חלק ממנו. זו הסיבה שבגללה זכה הסלרון למוניטין המפוקפק שלו: הגרסה הראשונה שלו הייתה נטולת L2 ובעלת ביצועים נמוכים באופן ברור. רק לנוכח האיומים על שמה הטוב של החברה הגיעו באינטל להחלטה לייצר סלרונים עם L2, אך קטן יותר.

בכל אופן, בנוגע ל AMD ולמהירות של המעבד שלה, ה Athlon XP, ישנו בלבול רב. הדבר נובע מכך שהמספר הידוע של AMD, לדוגמא +1700, *איננו* מהירות השעון שלו, אלה מד די שרירותי שהחליטו עליו ב AMD. מהירות השעון של ה Athlon XP היא נמוכה יותר ממה שמצוין, אלא, שמהירות שעון איננה מד טוב למהירות המעבד, מהסיבה הפשוטה שמעבדים מסוימים מסוגלים לבצע יותר פעולות במחזור שעון יחיד. לכן AMD לא מכריזה בגאווה על מהירות השעון הנמוכה של מעבדיה, אלא מעדיפה להשתמש במד אחר, שהיא מצהירה שמקביל לביצועיו של מעבד פנטיום 3 (כלומר, Athlon XP במהירות +1000 (ומהירות שעון 733Mhz), יהיה שווה בביצועיו למעבד פנטיום 3 במהירות 1 גיגה). אבל היום, ה Athlon XP לא נאלץ להתמודד מול הפנטיום 3, אלא מול הפנטיום 4. וזה מעמיד את AMD בבעיה רצינית...
מה גם, שאפילו לפי המד של AMD, ה Athlon XP מדשדש מאחורי המהירות של הפנטיום 4. אבל כן, הוא זול יותר, ולא פעם, אם אתה מעוניין לקבל את הביצועים הטובים ביותר לכסף, כדאי לקנות Athlon XP. זה מה שאני עשיתי, אבל באמת שהדבר תלוי בדיל הספציפי.

לינק להשוואה בין מעבד פנטיום 4 לסלרון (מעבד פנטיום 4 עם L2 קטן יותר): http://www.tomshardware.com/cpu/02q3/020903/index.ht...

לינק להשוואה בין המעבדים החזקים ביותר של AMD ו Intel (שלמרבה הצער, כאמור, AMD האהובה לא עומדת בקצב): http://www.tomshardware.com/cpu/02q3/020826/index.ht...

נ.ב. שיטה נוספת להורדת הביצועים של הסלרון הייתה לקבוע לו מהירות אפיק נמוכה יותר.

נ.נ.ב אין ממש דבר כזה, מספר שמייצג את ביצועי המעבד. כל מעבד, או משפחת מעבדים, טובה יותר בתחום מסוים. דווקא הפנטיום 4 טוב יותר במשחקים, בעוד שה Athlon XP מעט יעיל יותר בחישוב שלמים (כלומר, תוכנות אחרות). פירוט התמחויות בלינקים המצורפים.
פאגא פאגא 91327
רק צריך להוסיף שה-CPU זה לא הכל בחיים (בחיי ה-GEEKים כמובן). כרטיס מסך, זיכרון ותוספים נוספים הם חלק לא פחות חשוב במשוואת הביצועים (לפעמים אפילו הרבה יותר).
פאגא פאגא 91330
נכון מאוד! כרטיס מסך, לדוגמא, יכול בקלות להיות קריטי יותר מהמעבד בכל הקשור למשחקים, אבל כמעט חסר משמעות בנוגע לישומי Office או לתוכנות כבדות כמו VS .NET. זיכרון מהיר תמיד טוב... ולמשתמשי ה XP, ראוי לקנות לפחות 256Mb, למרות שרשמית ה XP יצלע גם עם 128Mb. אבל רצוי מאוד להתאמץ קצת ולקנות 512Mb. אז הכיף באמת מתחיל (חיוני בייחוד כאשר עובדים על מספר רב של תוכניות. אבל לי יש גיגה, אז מה אני בכלל מדבר :-))
וואו 91364
יש לך גיגה שלם? הפעם האחרונה שהרגשתי קנאה כזאת היתה כשראיתי סרט פורנו עם ג'ק סטרייקר.
וואו 91366
בניגוד לסטרייקר (ובעצם, לא), זה מאוד תלוי בצרכים. כמי שעובד עם המון חלונות במקביל, ומשתמש באופן קבוע בלפחות 500 מגה, הרי שכמות כזאת היא כורח המציאות. ולא בשמיים היא, אגב.

ולא לשכוח, שבמקביל אני גם שומע מוזיקה, ואחת הפונקציות החביבות של ה winamp3 החדש זה לגזול למעלה מ 20 מגה (גם כן... :-)). כמובן מדובר בשירים מקוריים שלי, ובוודאי לא בפורמט mp3 המיושן; בשבילי, רק MPC!
וואו 91815
אין, אין, אין. הבנאדם אשכרה יוציא לנו את העיניים - מהמעיים! והכל עליו!
ג'יגה בראם, תוכנת השמעת תמונות יותר מתקדמת משחלמתי שיש... ואני עוד כולה בדרך להיפטר מהפנטיום 2 350 מגה-הרץ שלי, בן השלוש. אגב - הדיון הזה יצא בול בזמן מבחינתי - אני סוגר על AMD, אינשאללה בקרוב.
וואו 91839
איזו תוכנה משמיעה תמונות?
וואו 91895
התוכנה הקומפלימנטרית לזאת שאלוהים השתמש בה בזמן מתן תורה. אז ראו את הקולות.
וואו 93122
אופס! מרוב שהורקתי לא שמתי-לב, ונעלמו לי כמה מלים...
וואו 91976
אבל זהו, שזה באמת לא כל-כך בשמיים. הכול תלוי בסדר עדיפויות. אין לי למשל מכונית מאגניבה (אמנם 'אמריקאית', אבל כל אמריקאי יספר לך עד כמה היא פושטית, והיא בכלל מ 95' (!)‏1), אבל מחשב, שהוא גם כלי העבודה שלי, חייב להיות טוב. יש לי גם כסא ארגונומי שעלה כמעט כמו המחשב, אבל טלוויזיה בת 22 שנה, בה אני כמעט לא צופה.

וכמו שהלינק שצירפתי מראה, הבחירה במעבד מחברת AMD (כאמור, זה שם החברה, לא שם המעבד. אני מניח שאתה קונה Athlon XP או Duron) היא לא טריוויאלית. זה תלוי בצרכים שלך ובתקציב שלך. ייתכן שדווקא אינטל תיתן לך יותר כוח חישוב / לשקל חדש באפליקציה שאתה צריך. תסתכל לגבי היכולות הספציפיות של המעבד כפונקציה של המחיר שאתה יכול להשיג אותו, כרטיס גרפי חזק אם אתה משחק הרבה (ואתה יכול לחסוך כאלף שקל בקניית אחד זול, אם אתה לא משחק), ותמיד HD מהיר (אני ממליץ על סדרת ה JB המעולה של WD, או ה 740DX של Maxtor, שמעט איטי יותר, אבל גם זול יותר). אם אתה משתמש מתקדם, שיודע מה זה RAID ואיך עושים OverClocking, הרי שיש להשקיע בלוח-אם טוב (זה למשל: http://www.giga-byte.com/products/7vaxp.htm שים לב לפיצ'רים המדהימים!), ומיותר לחזור על מה שאמרתי על הזיכרון (DDR333 CL2, או RDRAM 1066, בהתאמה ל AMD ולאינטל)

-------------

1 והרדיוס סיבוב שלה, שלא נדע: ברחובות הצרים של יפו--- ובכן, בוא נאמר שאני לא תורם לדו-קיום, אלא אפילו מוסיף קיסמי שנאה למדורה.
וואו 91986
איזה מופרע יקנה כרטיס מסך באלף ש"ח בשביל משחקים? 400-500 ש"ח זה בד"כ מספיק לכרטיס שלא תוכל להרגיש שום הבדל בינו לבין המתקדמים יותר.
וואו 91987
על מה אדוני מדבר?! כל כרטיס Gforce 4 ממוצע עולה כ 300 דולאר, כשהגרסאות החלשות (MX) שאמורות להיות ה value line, עולות כ 80 - 90 דולאר. יש לא מעט כרטיסים שנמכרים במעל 500 דולאר (דוגמא, ראה בפלונטר תחת כרטיסי Gforce 4. תוכנת האייל לא מכלילה את הלינק נכון [עוד משהו ל Todo List של טל...]. בקיצור, זה בכלל לא 'מופרע' לעשות כך. אפילו נפוץ מאוד. אבל אתה יכול לפקפק בסדר העדיפויות של ההורים...

אה, וזה כמובן לא נכון שלא ניתן יהיה להבדיל וכו'. גם הכרטיס החדש ביותר לא יציג את המשחקים שיצאו בחודשים האחרונים באופציות הגרפיות המקסימליות. אולי אתה קצת לא מעודכן במשחקים החדשים בשוק, שבאמת נראים מדהימים.
אבל גם במשחקים מהדור הקודם, עדיין תחוש בהבדל לא קטן בין כרטיסים שעולים 500 ש"ח ל 2000 ש"ח. ממש כמו עניין המעבדים, אגב.
וואו 91989
אני עובד עם כרטיס מבוסס ג'יפורס 2, והוא עובד מצויין, ואני מעודכן בכל המשחקים האחרונים שיצאו לפי(כ)סי. ראיתי חלק מאותם משחקים רצים על מחשב שההבדל היחיד בינו לבין שלי הוא שלו יש ג'יפורס 3 (עוד לא נתקלתי במישהו עם 4), ובאמת שלא ראיתי הבדל. מדובר על משחקים כמו GTA3 ואחרים שיצאו בזמן האחרון.
וואו 91994
אני מדבר על commanche 4 ו gedi knight. כדי להציג אותם כראוי תהיה חייב להוריד חלק מאופציות הגרפיקה של המשחק. מיותר בכלל לציין ש Gforce 2 ultra יהיה חזק יותר מ Gforce 4 mx. זה בסה"כ פילוח שוק.

אבל אם נחשוב על כך כלכלית, מעבר למשחקים החדשים שראיתי במו עיני, הרי ישנה סיבה לכך שרבע מכרטיסי המסך החדשים מתקרבים ל 2000 ש"ח, וחלק לא קטן עוברים את הסכום הזה. יש לכך סיבה.

כן. המשחקים יעבדו. אבל או לאט, או אחרי ביטול חלק מהגדרות הגרפיקה.
מאשר 92037
אני משחק Medal of honor עם כרטיס שהשקעתי בו קרוב ל2000 שקל בזמנו (GeForce PRO 32MB DDR) והעסק לא מתקתק כראוי אם לא ממתנים חלק מן היכולות הגרפיות. ולחשוב שעד לפני חודשיים לא האמנתי שבשנים הקרובות אזדקק לשידרוג כלשהו של הכרטיס.
מאשר 92073
אני, כאמור, משחק על ג'יפורס 2 MX400, שעלה לי בדיוק 500 ש"ח, וMedal of Honor רץ עליו כמו גדול.
מאשר 92083
כשקניתי את הכרטיס הוא היה המילה האחרונה בכרטיסייה הגרפית של הזמנים ההם. אך נראה לי שחלק ניכר מן הבעייה הוא המעבד (PIII 667Mhz). זה לפי העובדה שעוד לפני שהגרמנים תוקפים אותי ונראים על המסך אני חש בנוכחותם. המשחק נעשה קופצני ככל שכמות הבלונד שבקירבת מקום גדולה יותר.
מאשר 92618
סביר. אבל, צריך ראשית לדעת באיזה כרטיס מסך בדיוק אתה משתמש. כי אין דבר כזה GeForce PRO... אולי הכוונה היא ל GeForce. כלומר, כרטיס מסך בעל מעבד גרפי מהדור הראשון של משפחת ה GeForce של NVIDIA. הוא, נעבעך, כבר הולך בדרכו של המעבד שלך...

בנוסף, ייתכן שחלק מההסבר לפער כביכול בביצועים שאתה רואה לאלו שדובי רואה, נובעים לא רק ממעבד עדיף בהרבה שיש לדובי, ולא רק מכרטיס מסך מעט חזק יותר (בהנחה שאכן כרטיסך הוא GeForce רגיל), אלא באמת שדובי לא הפעיל את כל האפשרויות הגרפיות. לכן, הוא אולי רואה את המשחק במהירות טובה ("כמו גדול", בלשונו), אבל לא באיכות האופטימאלית. אגב, הבחירה להקריב מעט מאיכות התמונה למען מהירות ו "חלקות" של המשחק, היא בהחלט ראויה.

כמובן, עוד פרמטרים יכולים להשפיע (כמות ומהירות זיכרון, דיסק קשיח וכו').
PRO 92638
מדובר בדור ראשון, אך עם DDR. ליתר דיוק זהו V6800 של ASUS. בפלונטר קראו לזה PRO. לא נראה לי שיש בעיית דיסק או זיכרון (786MB 133MHz).
אנסה להוריד עוד פיצ'רים גרפיים.
אבל נראה לי שיש איזו בעייה במחשבי המטופח (drivers, service packs, defrags, מילות אהבה - מזוייפות (זה בסה"כ מחשב!)). לאחר שעבר לא מזמן התקנה נקייה של Win2k PRO (שוב הפרו הזה), בחודשיים האחרונים יש ירידה ביכולותיו הגרפיות. הן ניכרות באופן מובהק בגלילה של עמוד הבית של "הארץ", שאפילו במחשב האינטרנט בעבודה, שיש לו פרוסת גבינ"צ ככרטיס מסך (גם שם פגעו הקיצוצים), גלילת "הארץ" חלקה בהרבה. יש לך רעיון, (חוץ מפירמוט או השרייה באקונומיקה)?
שום PRO 92641
כפי שאתה יכול לראות (http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1154), מדובר במעבד גרפי GeForce 256 DDR של NVIDIA. הכרטיס עצמו הוא בגרסת Deluxe (לציון העובדה שהוא עובד עם זיכרון ה DDR, המהיר יותר). נראה לי לא תקין שפלונטר רימו אתך כך, לחשוב שקבלת כרטיס עם מעבד גרפי *אחר*. לא ש GeForce 256 DDR הוא מעבד גרפי גרוע, אבל לא בו, ולא בשם הכרטיס עליו הוא הורכב, יש "PRO". זוהי הטעיה.

הרבה תוכנות פועלות ברקע ואין לך המון זיכרון פנוי?
הרבה התקנות שניפחו את הרג'יסטרי?

לבעיה הראשונה, הסרה של תוכניות יכולה לעזור...
לבעיה השניה, נסה regcleaner, או... פירמוט...
אבל לפני זה, נסה פשוט למחוק את ה cache של IE. (שמיותר לציין שיצא כבר לפני כמה ימים IE 6 SP1)

אלט"מ (אני לא טכנאי מחשבים).
מאשר 92658
אני מבטיח לך שכל אחת מהאפשרויות הגרפיות במשחקים שבדקתי מופעלות ברמה הגבוהה ביותר האפשרית.
gedi? 92064
זה לא jedi?

עם רזולוציה נמוכה [640x420 ואולי קצת יותר] המשחקים החדשים יעבדו - על מחשב 1.4 p4 עם GeForce2 mx,
256 rdram ו4 גיגה קובץ סוואפ, הdemo של UT2K3 נראה נפלא.

בקשר למה שכתבת באחת ההודעות המפורטות לעילא שלך, צריך לציין שovercloking צריך לעשות לא רק עם motherboard טוב כמו שבלינק שלך [שהאפשרות הכי יפה שלו לא קשורה לock - Max capacity : Up to 3GB by 3 DIMM slots
אבל יש שתי אחרות שעושות רק טוב לgui kids - זה השימוש בSoftMENU:
CPU Vcore Voltage adjustable via BIOS
CPU FSB adjustable via BIOS]
אלא גם עם ציוד קירור מובחר, וכמובן ספק כוח חזק.
כיוון שאני לא פוליטקלי קורקט לגבי מיעוטים אני לא אגיד כמה ראוי להעיר כי, לפחות פעם [אינני מעודכן בכלל], הדגמים של cyrix/ibm היו מנצלים את היכולות שלהם כמעט עד לתומן, וכך לא יכולת לשפר אותם יותר מדי.
בדגמים הישנים של סידרת הk זה היה כך גם אצל amd, אבל היום שמעתי על מישהו שעשה מ- AMD Athlon MP 2.2 GHz ל4.2

דרך אגב - גם לי יש 1gb של זיכרון פנימי.
אין מה לעשות, הjava ide's האלה כבדים. כבדים מדי.

בברכה,
נתנאל.
אוף, נכון, jedi. 92622
...זה מה שקורה כשכותבים ומדברים בטלפון באותו זמן...

כן, מן הסתם כאשר שאר הפרמטרים (CPU, זיכרון, ו swap file שמנמן) מהירים מאוד, המשחק ירוץ טוב ברזולוציה נמוכה. אך עדיין, החשיבות של כרטיס גרפי חזק להצגת משחקים חדשים ברזולוציות גבוהות היא גדולה מאוד.

*ניתן* לבצע overcloking עם רוב הלוחות החדשים היום בשוק, אבל לוח טוב (ולא בהכרח הכי יקר; לוחות יקרים של אינטל מונעים overcloking !) יעניק אפשרויות נרחבות יותר: הגנה בפני thermal death, שינוי פרמטרים מגוונים בגישה לזיכרון וכו'. לא כל הלוחות עוברים מבחני יציבות כמו ב ASUS, GYGABYTE, ABIT וכו'.

ה SoftMENU, אינו אלא שם מסחרי של *אחד* מפתרונות ה overcloking-בעזרת-ה-BIOS, שנפוץ היום ברוב הלוחות המודרניים. מנסיוני, אין לו שום יחוד מעבר לפתרונות אחרים המאפשרים כולם שינוי מתח ליבת המעבד ומהירות האפיק (שאלו באמת אפשרויות סטנדרטיות היום) ועוד אפשרויות רבות נוספות.

וכן, ציוד קירור מובחר, וכמובן ספק כוח חזק באמת חשובים לחובב ה OCing...

כמובן, מעבדי cyrix/ibm ירדו מפס הייצור לפני שנים.
וואו 92427
דובי,
ממש בקרוב הכרטיס שלך עומד להיות Obsolete.
פשוט ככה.
את אנריל 2003 אתה תצטרך להריץ בגרפיקה מינימלית כדי לקבל קצב פריימים לשנייה נורמלי. אני יודע את זה מתוך ניסויים. לא ניסיתי אותו על GF 4 Ti, אבל ניסיתי אותו על GF 4 MX וזה היה טעון שיפור.
העבודה שלי סובבת סביב משחקים, ובעיקר מה שקשור לבעיות / ביצועים טכניים. אז קח את זה בתור חוות דעת של בעל מקצוע :)
תחייתו של הדולאר? 98687
ב"הארץ" יש מדור מיותר כזה, שבו מביאים כל יום שלוש ידיעות שהתפרסמו באותו יום וחודש בשנים קודמות. אחד הדברים שגרמו לי בכל זאת לקרוא אותו עד שלב מסוים, היה כדי לראות איך השתנו קונבנציות של איות. בשנות הארבעים קראו למולדתו של אפרים קישון "אונגריה". עד שנות השישים, ואולי השבעים, קראו למטבע האמריקאי "דולאר".

---------------
ירדן, מנצל תגובה מיותרת בשביל מחווה מיותרת לכל האיילים שעשו מחווה לעלמה עפרונית.
וואו 92043
חבר שלי קנה לפני פחות מחודשיים את הכרטיס שלו ב1800 ש"ח בחו"ל.
הכרטיס הטוב ביותר היום מבחינת ביצועים הוא 9700 של (ברח לי השם זה יבוא אחר כך) יצא לפני כמה ימים עולה בארץ בערך 2000 ומשהו שקל.
(הוא קנה את ה4700 של gf )
ההבדלים באיכויות הראיה הוא מדהימים, יש תוכנות שבודקות את הכרטיס שלך אות היכולות שלו, ראיתי אצל החבר מה התוכנה עושה והסרט שהיא מוציאה תוך כדי בדיקה ניראה יותר טוב בהרבה מסרט קולנוע איכותי .

ובכל מקרה מרגישים היטב בהבדל.
וואו 92430
[נאנח]
אתה מתכוון ל Radeon 9700 של ATI...
המתחרים של Nvidia, מי שהוציאו את סדרת ה GeForce...
[/נאנח]
עד לפני כמה חודשים הכרטיס הכי טוב בעולם היה ה GeForce 4 Ti. ואחרי עוד כרטיס או שניים של GF, הגיע ה Radeon 8500, למקום מכובד אבל רחוק מלהיות ראשון, וזה אחרי שהוא זעזע את השוק ואת Nvidia כשהוא הפיל בנוק אאוט מוחלט את הGF 2 שהיה על המדפים כשהוא יצא.

ה Radeon 9700 שהופיע עכשיו לוקח את העולם בסערה, ומאיים על Nvidia ששלטה בנתח השוק העיקרי עד עכשיו. סיפור קלאסי של אלוף וטוען לכתר.

הנה עם כבר הזכרת את Jedi Knight II דובי. והערכה גסה שלי היא שקבלת בסביבות 50-70 פריימים לשנייה עם ה GF 2 שלך.

ועכשיו אאי צאיך לאאכת לנאקב את הראיר מהפעה בגאאל שאאני מגכנטז עעאל גכRadeon9700...
וואו 92116
חחח
אתה שואל "איזה מופרע?"
ומיד מקבל תשובה מ- God eat God.

לא הייתי צריכה לקרוא את ההמשך כדי להתגלגל מצחוק.
וואו 98117
אני?! מופרע?!
מה פתאום.
הודעה קנטרנית 92048
רגע, AMD מייצרים שבבים או צנימים?

עכשיו רק חסר לי שאף אחד לא יבין.
אה, סליחה רגע GeG, 92077
אבל אני עדין לא הבנתי. נניח שהיו מציעים לך לבחור בין 2 אופציות בלבד. מעבד סלרון 1.7 ג'יגה, או להוסיף 400 וכמה שקל ולקבל מעבד פנטיום 1.7 ג'יגה, במה היית בוחר?

עכשיו תשאל אותי מה אני עושה עם המחשב שלי? אז האמת שכבר די הרבה שנים אני לא בקטע של המשחקים זוללי המשאבים, שנידונים כאן ברגעים אלה‏1.
בדיוק היום יצא לי לדבר עם כמה חברים , והסמכנו (טוב לפחות אני הסכמתי) ששני משחקי המחשב הטובים ביותר בכל הזמנים הם CIV, ופוטבול מנג'ר (ששמו האמיתי היה פריימר מנג'ר, אני חושב).

1 לפחות עכשיו ברור למה דובי לא מסכים לפרסם כאן מאמרים שקשורים למחשבים. זה הרי לא יעניין אף אחד. ואגב דובי, אני מקווה שאתה קונה בכסף מלא את כל המשחקים האלה שאתה מדבר עליהם כאן.
משחקי המחשב הטובים ביותר? 92079
digger
ברור.

_____
העלמה עפרונית, כבר לא רעבה.
משחקי המחשב הטובים ביותר? 92117
טטריס
(אם כבר לעשות צחוק מעצמנו)
משחקי המחשב הטובים ביותר? 92132
Pango.
And MI 1.

the first for it's tension and pure fun, and the second for the laughs and exact level of difficulty, not to tough, yet not too easy.
simply perfect.
Rescue Raiders! 92756
The best strategy game from 1983 until about 1998: Rescue Raiders
by far the best pasttimes of my early childhood was flying away from enemy missiles with my command, carrier, bomber, fighter and control chopper, while ordering tanks, artilerry and soldiers to finish the fucking jerk off later.
By far. I'm afraid that by the age of 5 I introduced daily variations of some 1.5kg to my weigh due to my superior will to finish the game before taking the morning shit or eating anything. Those were the days... now I'm stuck with the habits and the game is lost with the Apple2 joystick. And that was one hell of a joy stick indeed, in fact it broke down after years of hitting the floor me rushing to the toilettes, so by the age of 10 I was already capable of operating the very same chopper by manouvering the vertical and horizontal plastic bars into which the stick was ordinarily supposed to be plugged in. Just imagine the mental creativity required in order to move two bars with two fingers to the top-right corner in order to drop the chopper way bottom-left while 5-6 guided antiair missiles pass above you and fail to use their brakes. It was amazing, nothing else matched and there's certainly nothing else that can mount 4 kilobytes of ROM and leave enough room for the others too. I don't think there's any matching strategy game that uses less than 4, and perhaps even 40 megabytes of ROM

If I could play with 10 such choppers in parallel against 10 different opponents, with a save option allowing me to run 10 times as much to the toilettes, that would certainly qualify the 4MB ROM version to be superior to any existent stratefy game, except perhaps GTA4.

You can download the game from my technionic site, on the bottom of the bookmarks section

That's http://techst02.technion.ac.il/~sheket
or the 'Jamiltonian Backyard' link on the bottom of this page:
http://cern.ch/sheket
הישנים והטובים. 92150
עם כבר בנוסטלגיה עסקנו. לפני מספר ימים גיליתי שיש באינטרנט אתרים בהם ניתן להוריד משחקים עתיקים. אין לי מושג אם זה חוקי או לא, אבל מכיוון שיש משחקים שאין אף דרך אחרת להשיג, החלטתי להסתכן בפשיעה.

סוף שבוע שלם שיחקתי Dune II. כבר שכחתי כמה אהבתי את המשחק הזה. מצד שני יש משחקים שלא מחזיקים מעמד, ואחרי שנים הם לא מעניינים כמו שהם נראו פעם. Double Dragon בקטגוריה, וגם כמה משחקי RPG.
הישנים והטובים. 92153
לכתוב כזה דבר בלי לינק, זה על גבול ההתעללות.
abandonware 92154
האתר הכי מוצלח (אני מקווה שיש שם תקלה ושלא סגרו אותו, משום מה לוקח לו יותר מדי זמן לעלות) הוא

יש אינדקס אתרים מאוד טוב שמתעדכן באופן תדיר, שם את יכולה לראות בדף הראשי רשימה של כמה עשרות אתרים, חלקם מאוד מקיפים:
תודה 92171
הישנים והטובים. 92169
ואחד שמקפיד על זכויות יוצרים: http://www.classic-trash.com/
משחקי המחשב הטובים ביותר? 93120
קרמגדון או פקמן?
אה, סליחה רגע GeG, 92172
א. כן, כל משחק שיש לי נקנה בכסף מלא. לא הייתי מעלה על דעתי לפעול אחרת.

ב. 1. מעולם לא טענתי שדיונים על מחשבים לא מעניינים. טענתי שיש מספיק אתרים בעברית בעוסקים במחשבים, ולכן אין טעם למלא עוד אחד בהם. אני זוכר איך בימים ההם, כשפתחנו את האייל, כל מגזין און-ליין עלוב כלל איזה כתבה (אחת לחודש, בערך) על נפלאות האיציק, או על הרפתקאות הכתב באירק, או, בשלב מאוחר יותר, על העולם ההדוניסטי שמחכה לנו ברחבי האודיגו.
2. דווקא מאמר על משחק מחשב (סימז) כבר היה לנו, על תקן תוצר תרבות כמו ספר, סרט או דיסק. לפיכך, הביקורת שלך אינה במקום.
3. נה.
אה, סליחה רגע GeG, 92331
2. נכון. אחרי ששלחתי נזכרתי‏1. עד היום מגיעים אליו (אל המאמר על הסימס), בדרך לחלוטין לא ברורה (מבחינתי לפחות), כל מיני ילדים שמחפשים מישהו שיש לו קודים או צ'יטים או משהו כזה.

3.נה? בסדר שיהיה.

1 והיה גם מאמר על נפסטר (ז"ל).
אה, סליחה רגע GeG, 98118
תלוי, כמובן, בעוד פרמטר: מה התקציב שלך?

כלומר, יכול להיות ש 400 ש"ח זה סתם כסף קטן בשבילך, אז למה לקבל טיפה פחות אם זה לא משנה הרבה?

אבל אם לא, הייתי הולך על הסלרון‏1.

(אגב, לא אמרת מה אתה *כן* עושה עם המחשב שלך. אבל מפאת חוסר הזמן לא אספק תמיכה... נשאיר זאת לאיילים שלא עובדים ביום שישי עד 18:00 :-( )

---------------------

1 אגב, גם הסלרון הוא פנטיום. השם המלא שלו הוא Intel Pentium Celeron. מן הסתם התכוונת לפנטיום 4.
עכשיו באים? 98120
טוב, זה ממילא מה שהלכתי עליו בסופו של דבר, אז אם כבר באיחור אני מעדיף לשמוע ש''צדקתי''.

תודה, בכל מקרה.
סורי. 98121
כאמור, לחוץ בזמן.

ברכות למחשב החדש.
וואו 93123
תודה על הפרטים!! :-))
וואו 98119
על-לא-דבר. אני רואה בכך עוד תרומה קטנה שלי לעולם הטכנולוגיה, ע''י כך שאנשים קונים את מה שצריך ומגיע לו להיקנה, ולא מה שמוכר חנות המחשבים צריך למכור כדי להיפטר מהמלאי. שווה לדעת.
וואו 91980
אה, והתוכנה, שבאמת משמיעה גם קבצי מוזיקה וגם מראה סרטים, היא התוכנה המאוד ידועה, Winamp 3. השג אותה כאן (http://www.winamp.com). את ה component להשמעת קבצי MPC תוכל להוריד מכאן (http://www.saunalahti.fi/~cse/mpc/winamp/), וקצת על הפורמט המתקדם (זה לא חוכמה, MP3 כבר כל-כך עתיק, וקבצים שקודדו בפחות מ 256kbs פשוט נשמעים זוועה) תוכל לקרוא כאן (http://www.audio-illumination.org/forums/index.php?s...)
את אחת התוכנות החופשיות הטובות ביותר לקידוד ה CD's שלך ל MPC (או לכמעט כל פורמט אחר) תוכל להשיג מכאן (http://cdexos.sourceforge.net/). תוכנה נהדרת וכייפית (גילוי נאות: אני מכיר את הכותב שלה...)

אה, ואנא: שמור על זכויות יוצרים!
וואו 91981
היא גם ממירה MP3 ל-MPC? ו-MPC ל-WAV?
וואו 91983
למה שתרצה להמיר קובץ שקודד ב MP3, וכולל לכן את כל המגבלות של הפורמט המיושן הזה, ל MPC?! הרי לא תקבל קובץ שנשמע טוב יותר, הרי רק תוסיף את המגבלות (המעטות עד כדי חוסר יכולת הבחנה אצל אאודיופילים‏1 ב 99.99 אחוז מהמקרים) של פורמט ה MPC. שניהם, בסופו של דבר, lossy commpresion.

אבל כן, היא יכולה לעשות את שתי המשימות הללו. תוריד את גרסת הבטא - היא הרבה יותר מתקדמת.

------------

1 מצחיק לראות את זה בעברית, אז החלטתי להשאיר.
מה זה פאגא? 91397
אתה מומחה למחשבים?
מה זה פאגא? 91398
ודאי. הוא העורך הראשי באינטרנט.
מה זה פאגא? 91403
זה לא אל גור?
מה זה פאגא? 91418
לא, אבל לפני שקניתי את המחשב השולחני שמשמש אותי בירושלים (AMD 1.4, עם 256MB RAM (מהסוג המהיר, ששכחתי את שמו), כרטיס מסך עם ג'יפורס 2 32MB ו-DVD, מחשב לא רע בזמנו, ולא יקר מדי), עשיתי סקר שווקים והשוותי עלות-תועלת.
חוק יווני אוסר משחקי מחשב 92611
חוק יווני חדש אוסר על משחקי מחשב כולל אינטרנט. בית משפט באתונה ביטל את החוק וממשלת יוון הגישה ערעור.

החוק: http://www.gameland.gr/lawenglish.htm

בי.בי.סי: http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/2238242.stm
חוק יווני אוסר משחקי מחשב 92612
החוק היווני גם אוסר טבליות נגד כאב ראש שמכילות קודאין (שנמצא בלא מעט מהטבליות שנמכרות ללא מרשם בארצות אחרות).

תאר לעצמך שיווני יגניב מהארץ ליוון אקמול פורטה וגם יבלע אותו בעת משחק-מחשב! (אין גבול לשחיתות?!)
לקחתי קולדקס לה לה לה לה 92623
אני מכירה כמה אנשים שמריחואנה מרגיעה את כאב הראש שלהם הרבה יותר מאשר קודאין.
לקחתי מריחואנה לה לה לה לה 93126
ב ו ל איילת. וזה רק מוכיח, ש:
א' - מה שנחשב בארץ אחת לסם מסוכן, בארץ אחרת הוא תרופה חופשית ולגיטימית (מה, הפיזיולוגיה משתנה ממקום למקום??),
ב' - תמיד עדיף טבעי על מלאכותי,
ג' - חוקי כל המדינות מעדיפות את המלאכותי על הגראס הטבעי, במטרה לדאוג לרווחי חברות התרופות (וכמובן: הסיגריות, ה*באמת* ממכרות, מרעילות ומסוכנות...),
ו-ד' - האינטרנט, ממש כמו פעילות פוליטית, הוא סם קשה וממכר...
לקחתי מריחואנה לה לה לה לה 94845
"תמיד עדיף טבעי על מלאכותי".

איך הגעת בדיוק למסקנה הזאת (בהנחה שהיא נאמרה ברצינות)?
לקחתי מריחואנה לה לה לה לה 95086
ההארה הגיעה, תוך שמוש בויברטור
חוק יווני אוסר משחקי מחשב 92613
זהו. אם עד היום לא הבנתי את חג החנוכה, עכשיו הצטרפתי לחשמונאים: הקץ להתיוונות!!!
יוארך חנוכה לאלתר!! 93129
הצעתי: לארגן הפלגות של ספינות מפרש מן התקופה ההלניסטית ועמוסות במכבים לחופי כרתים, ושם - על סף המים הטריטוריאליים - לפתוח להם קזינו אינטרנט...
הצבת פסל זאוס בהיכל לא תישכח!! ;-))))
יבוטל חג החנוכה לאלתר!! 93408
זהו, שמדובר בטעות (נפוצה). מלחמת המכבים לא היתה של יהודים ביוונים. לכל היותר היא הדרדרה למלחמה של יהודים בסורים (סלווקים) בעלי תרבות הלניסטית, אבל מקורה בכלל כמלחמת אזרחים בין יהודים קנאים (חרדים?), לבין יהודים מתיוונים (ליברלים? "אזרחי העולם"?).
אגב, למי שלא הבין, הדוסים ניצחו.
יבוטל חג החנוכה לאלתר!! 93420
אלוהים איתם והשופט איתנו?
יבוטל חג החנוכה לאלתר!! 93421
יונתן גפן הגדיר זאת פעם: "או שיש אלוהים, או שהשופט בן זונה"
חוק יווני אוסר משחקי מחשב 92626
האיסור הוא רק במקומות ציבוריים (כמו מלונות, אינטרנט-קפה וכדומה). זה נשמע כמו חוק נגד פשיעה מאורגנת ולא חוק נגד משחקים (בהנחה שהפשע המאורגן הוא זה שמפעיל את מכונות המשחק).
חוק יווני אוסר משחקי מחשב 92632
Article 2
1. Operation and installation of any game...placed in public...or private place, is prohibited.
חוק יווני אוסר משחקי מחשב 92636
הסעיף המלא הוא זה:
Operation and installation of any ... computer games, placed in public places such as hotels, cafeterias, organization halls and in any other public or private place, is prohibited.

למיטב הבנתי החוק מנסה לאסור על הפעלת המשחקים במקומות "ציבוריים" אפילו אם הבעלות עליהם פרטית. השימוש במלה public פעמיים, במשמעויות שונות, נראה ככשל תרגומי. אולי יש קוראי יוונית באייל, שימצאו את המקור ויכריעו?
אל דאגה 91293
מכיוון, שגם אני אחד מן ה"פגנים האלה", כדבריך, בקרוב מאד אשלח גם אני מאמר... ג'יז, העניין באמת התעכב - זכור לי שהבטחתי די מזמן. טוב, מבטיח שזה יהיה עד אוקטובר.

ולעניין אחר: אם אתה צריך להוציא 1800 ש"ח, פלוס החנות כבר שבקה חיים - לא עדיף לך לקנות חדש? נדמה שיש היום סלרונים באיזה אלפיים שקל, כולו... אולי אפילו פחות.
91237
אם יורשה לי, אני יכול לייצג את כל האנשים שקוראים באדיקות, אבל כמעט אף פעם לא מגיבים (טל כהן פעם כתב שמדובר במספר נכבד של אנשים, הלא כן?). אני קורא את האייל כבר הרבה זמן (אני מעריך שכ85% מתקופת קיומו, אבל אני לא זוכר איך המציאות נראית בלי "האייל" :)) ועוקב בנשימה עצורה אחרי כל הגלים והאופנות שעוברים על האתר ("הדבר הזה שקורה כאן, זה טוב ליהודים?", אני שואל את עצמי בחשש מה). רציתי לציין, שכמו הרבה אחרים גם אני שמתי לב שבשנה האחרונה חל המהפך הכמותי שאינו מאפשר (לי) לקרוא יותר את כל התגובות שנכתבות, ולפעמים גם לא את כל המאמרים. נדמה לי שקו פרשת המים היה הדיון האין-סופי, המרתק, המעמיק והרלוונטי כל-כך (עבורי) על הניסויים הנערכים על בעלי-חיים. מה שאני מנסה להגיד זה שזה דווקא טוב. כמו בעיתון יומי הראוי לשמו (קיבלתי לאחרונה מתנה ליומולדת, מנוי על עיתון יומי ראוי לשמו) שאין שום סיכוי לקרוא את כל מה שכתוב בו (אפילו בימים הנוראים, אפילו אם חברה שלך נסעה לחו"ל לשלושה שבועות בלעדיך), גם כאן כל אחד יכול לבחור מה מעניין אותו מה חשוב לו. הביישנים יכולים לבחור באופן סלקטיבי (מאוד!) על מה מתחשק להם להגיב, ואלה שאינם ביישנים, טוב, הם יגיבו על כל דבר וכל העניין ממשיך לזוז. בקיצור, מה שרציתי להגיד זה תודה רבה, לכל העושים במלאכה וכמובן לחבר טוב שפעם, מזמן, אמר לי ששווה לבוא לראות
91241
קיבלת מנוי על הוואשינגטון פוסט? ברכותי.
91255
וושינגטון פוסט? המפף!

פייננשל טיימס, זה עיתון.

(דובי, גאוות יחידה, 2002)
אל תהמפף לי [ל"ת] 91272
מזל טוב!! 91290
אכן, בשעה טובה, כן ירבה וכן יצמח.
אישית, מאז התנתקתי מהרשת, בכל הזדמנות בה יש לי להיכנס לאינטרנט - האתר היחיד שאני מתעמק בו הוא האייל. מאמרים נרחבים ונקודות-מבט מרובות, כתיבה אינטליגנטית ומלומדת (טוב, בדרך-כלל), ומאז השינוי המבורך במדיניות העריכה ממש כיף פה. בשנתיים ומשהו שאני נמצא באייל, כקורא פעיל מאד, למדתי ממנו רבות ובתחומים רבים - מדע, חברה, תרבות, הגות, דתות... (כן, וגם איך להתעלם, או להגיב בהומור, לכל מיני "אלמונים" למיניהם...) בעיני, בלי שום ספק, זהו האתר המוביל בתחומו ברשת - והטוב ביותר בין כל האתרים העבריים בה. הבה נקווה איפה, כולנו יחד, לעוד עשרות שנים של כתיבה פוריה!
I have a question 91320
Because I really respect the readers in this site, I would like to know if anybody here believes the stories in “TIK DEBKA” ???
Some people I know told me they do but I am still not that convinced.
Please let me know….my e-mail is:
fredt@global.co.za

Toda me’rosh
Freddy Taggar

I have a question 91341
It contains mixture of truth and imaginery.
Just do a try: save the stories for one month and then look again at them. You'll see that there are some hits and many misses there...
I have a question 92232
Thank you, AMIT
Do you have any idea who are the writers?
Tik Debka reads like a noval by Tom Clancy...I love reading them but find it a bit far fatched.
I have a question 92371
I dunno who are the writers if you don't believe the names of the site editors.
Can you read hebrew (I guess yes)?
On Haaretz there was one an article about the authors but it's archived. If you're willing to pay you can read the full article.
המאמר בהארץ 92858
I have a question 91362
איזו מדינה זו ZA ?
I have a question 91368
זמביה.
ראה למשל http://www.chimfunshi.org.za .
I have a question 91375
דווקא דרא"פ. הסיומת של זמביה היא zm.
I have a question 91376
נכון - ראה http://www.zamnet.zm .
אבל זו לא אשמתי שאתרים זמביים מתיישבים על שרתים דרום-אפריקאיים.
I have a question 91379
זו גם לא אשמתך שאתרים גרמניים מתיישבים תחת הקוד של אנטיגואה וברבודה, אבל האם אתה יודע מדוע הם עושים זאת?
I have a question 91380
זו גם לא אשמתי שאתרים אמריקאיים מתיישבים תחת הקוד של איי טובאלו. במקרה הזה, לפחות, הם עושים את זה כי טובאלו מחזיקים בסיומת tv.
I have a question 91382
אתה סתם מתעצל לברר מה הסיומת של אנטיגואה, או שזה לא עזר לך לפתור את החידה?
I have a question 91391
הראשון.
I have a question 91410
תחת ההנחה, שזה בכלל מעניין מישהו, אבל הוא עצלן מכדי למצוא מה הסיומת של כתובות האינטרנט באנטיגואה וברבודה ואז למצוא מה זה אומר בגרמנית אז הסיומת היא ag. ו.A.G בגרמנית זה בע"מ.(L.T.D)
זה לא GmBH? 91816
זה לא GmBH? 91855
את האמת, אין לי מושג מה ההבדל. יש חברות שהן AG ויש שהן GmbH.
מילולית: AG = Aktiengesellschaft חברת מניות. (כלומר נסחרת בבורסה)
GmbH = Gesellschaft mit beschraenkter Haftung חברה עם אחריות מוגבלת. (בע"מ מן הסתם)
אני לא יודע אם יש סתירה בין שני הסוגים. יתכן שזה כמו ההבדל בין L.T.D ובין .INC. (שאין לי מושג מהו)
Incorporated [ל"ת] 91926
Incorporated [ל"ת] 91941
יופי קונדוליסה. ה"מהו" התיחס להבדל, לא לINC.
I have a question 92223
South Africa
...and for you: DROM AFRICA
I have a question 91400
אברי גלעד.
I have a question 92242
What about Avri Gilad???
Is he the writer of Tik Debka???
I have a question 92251
תיק דבקה מנוהל ונכתב על ידי זוג נשוי, דיאנה וגיורא שמיס (Shamis ). שניהם עבדו בעבר ב"אקונומיסט", דיאנה היתה גם כתבת בקול ישראל וגיורא ביו.אס ניוז אנד וורלד ריפורט.
I have a question 92856
Thank you for the info.
Do you read them?
If you do...what do you think ?
I have a question 93074
רפרפתי באתר פה ושם. אני לא צרכנית חדשות גדולה. רק ידוע לי שכמו שכבר אמרו פה, יש שם סקופים אמיתיים לצד דיס-אינפורמציה.

מצד שני, בארצנו הקטנטונת כל דבר הוא דיס-אינפורמציה, כולל המספר הנוסף בלוטו :-)
I have a question 93092
אני קורא את האתר לפעמים בתור אתר פנטזיה. אילו סקופים היו להם?
I have a question 93145
לא יודעת - ידיעות חדשותיות (ועובדות בכלל) אף פעם לא היו הצד החזק שלי. אבל כך אמרו לי צרכני חדשות.
I have a question 92640
לא. הוא הקורא ולפי הכמות שהוא מצטט אותם (לפחות כשעוד הייתי מאזין ל''מילה האחרונה''), הוא גם מאמין למה שכתוב.
טיסה 93 לא הגיע ליעדה 91378
גבעת הקפיטול היא מקום משכנם של הסנט ובית הנבחרים(הקונגרס) ולמעשה מהווה את מרכז הזרוע המחוקקת של הממשל הפדרלי.

נודע לי ממקורות שונים שטיסה 93 היתה מיועדת לפגוע בגבעת הקפיטול, ולא בבית הלבן.

קיים בהחלט חשש סביר מאוד שארגון עוין לארהב (אל-קעידה או ממשיכיה) ינסה בשנית לפגוע במטרה, ממשם כשם שהיו נסיונות קודמים להוריד את התאומים.

מעניין לבדוק מה היתה הפעילות המתוכננת בגבעת הקפיטול בבוקר ה 9112001.

לידיעתכם.
טיסה 93 לא הגיע ליעדה 91381
מהם המקורות, ברשותך?

ואיזו פעילות היתה מתוכננת בקפיטול?

אם כבר קונספירציה, לך עד הסוף.
וגם על התאומים 91383
אני באמת שואל, איזו פעילות היתה מתוכננת בקפיטול באותו יום? אני לא רומז על שום קונספירציה!.
הקפיטול הוא היעד היחיד מבין הארבעה שאם היה נפגע ביום פעילות (רגיל או יותר מזה) היה מביא בעקבותיו רשימת חללים ארוכה של אישים ידועים בארהב, למעשה חלק נכבד מנבחרי הזרוע המחוקקת של ארהב. אפשר בהחלט לומר שמבחינה זאת היעד העיקרי של מתקפת 911 פוספס.

אגב, גם במקרה של התאומים לפי טיב הפגיעות (בראש המגדל הצפוני וב3/4 מגובהו של הדרומי) ומעוד מספר אינדיקטורים ניתן להניח בביטחון מסוים שהפגיעות לא היו מתוכננות להוריד לגמרי את המגדלים, כמו שהיתה התוצאה בפועל, אלא לגרום נזק ניכר וספקטקולרי.
אולטינט עדיין קיימת 91434
למרבה ההשתאות, אולטינט לא מתה. היא הצליחה להמשיך להתקיים (http://www.ultinet.org). רק שעכשיו יש לה אופי הרבה יותר מחתרתי, כי קשה למצוא אנשים שיסכימו להתקין תוכניות דוס בשביל לקרוא דואר.

וזה בניגוד למתחרה שלה, שיאנט (http://www.mikud.org), שלא הצליחה, בתור רשת דואר, לשרוד את המעבר לאינטרנט, למרות שבהתחלה היא נראתה הרבה יותר דינמית..
אולטינט עדיין קיימת 92092
גם אולטינט אגב, לא הצליחה לשרד את המעבר לאינטרנט.

היא פשוט לא עברה.
אולטינט עדיין קיימת 92174
גם לדעת להשאר בממדים ובמדיום הנכון זו חוכמה לא קטנה. התקוות הגרנדיוזיות של Cנט (א.ק.א מיקוד) קרסו בקול גדול. לא שאני יודע מה מצבה של אולטינט בימינו.
טכנית, היא כן עברה 92745
עובדה. לא משתמשים יותר במודם בשביל להוריד דואר, אלא בArgus (יכול להיות שלירון נוימן עדיין מפעיל מודם שמחכה לשיחות טלפון נכנסות, אבל קשה לי להאמין).

אפשר לקרוא אולטינט אונליין דרך שער שלירון כתב. רק צריך לבקש ממנו שם וססמא (מחתרתי כבר אמרתי? :)
כרגיל... 91445
כרגיל בא לי לבכות שגיליתי את האתר הזה עכשיו היום ולא לפני שלוש שנים. איזה בזבוז זמן מטופש.

אולי אני אכתוב Crawler קטן שיסרוק את האתר ויוריד את כל הכתבות להארד דיסק שלי, ואז אני אדפיס הכל ואקרא את זה בחלקים כל יום בדרך ללימודים ואז עוד כמה חודשים אני אדע את כל מה שיש לדעת על האייל ?

או אולי יותר טוב להשיג חיים במקום זה ?
כרגיל... 91447
אם תשלח לי אימייל אני אשלח לך קישורים לתגובות נבחרות ומעשירות במיוחד באתר, מפרי עטי.
כרגיל... 91448
האימייל מופיע בקישור של השם שלי.
השם/ניק שלי זה השם משפחה שלי.
וזה הפרמטר שחסר במה שכתוב בלינק.
הגנה מוכרת נגד קצירת אימיילים...

אה... ותודה :)
בינתיים: 91449
בקשר לקצירת אימיילים, הנושא טופל באופן אלגנטי:

תגובה 79716

בכלל, נחמד להתחיל ב דיון 1009 כי חוץ מהסברים מאירי עיניים על שימוש ותכונות האתר, יש שם גם תגובות נחמדות וקלילות שלא קשורות לנושאים כבדים מדי.

וכדאי לך דווקא להתחיל ממאמרים ישנים יחסית. זה כדאי גם לנו, כי אם תגיב שם ניכנס לשם לראות את התגובות החדשות (שלך) ולרוב יש שם פוטנציאל מאוד גבוה למצוא דברים מעניינים.
בינתיים: 91450
כמו שאמר הבחור בעצמו, מחר יכול לבוא קוצר חכם חכם ושוב אני אצטרך לעדכן את הרשימה השחורה של השרת smtp שלי.
מה שלא סטנדרטי שום דבר אוטומטי לא יעקוף.

אבל נעזוב אותי ואת הפראראנויות שלי ונעבור לקריאה...
כרגיל... 91822
כנס לרשימה לפי נושאים (בראש העמוד הראשי), ושם תוכל לקרוא כל-כך הרבה מאמרים, שיספיקו לך עד חנוכה. :-)
Happy Birthday 91586
תודה על אתר כל כך ברמה. מזל טוב 94735
היי! תראו! 98122
מנוע החדשות החדש והמגניב של Google, בסעיף העברית, כולל 14 אתרים לסינטוז המידע. אחד מהם הוא האייל הקורא! הוריי!
מצד שני, הבחירה התמוהה ב "זמן כשר - כתבות על כשרות", מעלה ספקות לגבי הדרך בה אנשי Google רואים אותנו...

היי! תראו! 98442
אינדקס תמוה עד תמוה מאוד. בקטגוריית "עיון" מופיע אתר 144 לצד בית ספר לספרדית. בקטגוריה "ישראל" מופיעים לצד אתרי חדשות גם ירון פישמן, מוזיקאי, ואגודת שומרי משקל.
היה מנוע? זה אינדקס. 98452
היה מנוע? זה אינדקס. 98536
כמובן. אתה צודק.
אבל הנקודה היא: אנחנו על המפה!
(ונקודה שניה: המפה מוזרה מאוד...)
100000 100836
לכבוד התגובה ה-‏100000 (שנפלה, כמה מוזר, בחלקה של כיתת טכנולוגיות אלמונית‏1), חשבתי לבדוק את קצב הגידול של האתר. בשבוע האחרון נוספו כ- 2030 תגובות, אבל זה היה שבוע חריג. בחודשיים האחרונים, נוספו כ- 1600 תגובות בשבוע.

כל דבר שקשור באינטרנט (מספר השרתים, מספר הדפים על הרשת, מספר בתי-האב המחוברים לרשת) או למחשבים בכלל (מהירות המעבדים, גודל של דיסק שאפשר לקנות ב-$250) גדל אקספוננציאלית עם הזמן. בלי נוסחאות, זה אומר שבכל פרק זמן קבוע, נפח הפעילות מוכפל.

מתברר שגם קצב הפעילות באייל הקורא מתאים לא-רע למודל הזה. אצלנו, מספר התגובות השבועי מוכפל בערך כל 40 שבועות. זה מה שקורה גם למספר התגובות הכולל.
האם הקצב הזה ימשך? קשה לדעת - סטטיסטיקה היא כלי מצוין לחיזוי העבר, אבל חיזוי העתיד הוא משימה קצת יותר קשה. בכל אופן, אני מוכן להסתכן:

התגובה ה- 150000 ‏2 תופיע אי-שם בסביבות 30/3/2003. התגובה ה- 200000 ‏3 תחכה ל- 23/7/2003, כמעט חודשיים לפני יום ההולדת הרביעי של האייל. מזל טוב.

100000 100849
אלא אם כן יקרה לי משהו רע וכמות התגובות תחזור למה שהיתה לפני שהגעתי.
פששש..... 100851
משמע שלמעלה מ1% מן התגובות באייל נכתבו על-ידי...
100000 100884
השאלה היא, כמובן, מה יקרה לאייל כ"קהילה וירטואלית" לאור זה.

נתחיל מכך שבניגוד לאתרים אחרים ("עין הדג" הוא דוגמא מצויינת) האייל יוצר תחושת קהילה ושייכות מבלי ליצור מחסום כניסה גבוה (יחסית, הכל יחסית). למעט הערות עוקצניות מקריות, כל דיון הוא דיון חדש וטרי, ואם יש התייחסות לדיונים קודמים, המשתתפים מקפידים ללוות זאת בקישורים מתאימים.

עם זאת, דווקא בשל קצב הגידול הגבוה‏1, קוראים רבים כבר ויתרו מזמן על הרעיון לעקוב אחר כל הדיונים. כך עשויים להווצר "איים באייל", אזורים או תחומים שיעניינו רק תת-קבוצה של הקוראים. איך תראה המערכת כשקצב ההודעות החדשות יהיה 10,000 הודעות בחודש? (וזה אגב פחות מהקצב הממוצע הנדרש כדי להגיע ליעד שתארת עבור התגובה ה- 200,000).

באתר Slashdot למשל, עם קצב התגובות המטורף שלו (אלפי, אולי עשרות אלפי תגובות *ליום*), תחושת הקהילה ירדה לאפס כמעט. גם הדיונים הפסיקו להיות דיונים והפכו להיות הפגנות של ידע/הומור, אבל זה כבר קשור יותר למערכת המודרציה של האתר.

ויש גם את שאלת התוכנה... ה"מעקב האישי" שנדרש לצורך מנגנון ה"תגובות החדשות" לא יעמוד בקצב גידול אקספוננציאלי של קוראים. בשלב כלשהו‏2, נאלץ (א) לעבור לשרתים גדולים ויקרים באמת, או (ב) להגביל את המנגנון כך שהמעקב אחר סיפורים ישנים (נניח, בני יותר מחודש) יופסק.

-----
1 אין עליה עקבית במספר התגובות המתפרסמות מדי חודש. השיא (שאולי ישבר החודש) שמור בינתיים לחודש יולי, עם כ- 6,800 תגובות. עם זאת, מדובר כנראה בעניין עונתי (חופש).
2 שאני מקווה שלא יגיע לעולם...
100000 100886
איך מתבטא מחסום כניסה גבוה?
100000 100904
הקהילה האיילית חסרה ז'רגון פנימי מוסדר. יש לנו מעט מאוד ראשי-תיבות שרוב הקוראים יזהו, ולא יהיו מוכרים לאנשים מבחוץ (אלע"ד, תטל"א וכד'), אבל השימוש בהם (במיוחד עם נטישת הארנב) מוגבל למדי. אם תקפוץ לעין הדג, תגלה כמות מכובדת של סלנג מקומי: אהרו"כ, זאב רווח, סמאח, מניח-רעפים-נוצרי ועוד רבים אחרים, שאפילו מפורטים ב"מילון האתר". לאייל אין "מילון האתר", ומדובר בהחלטה מודעת ומכוונת של המערכת להגביל במידה מסוימת את התגבשותה של קהילה סגורה. כמו שטל ציין - באייל, כשמציינים דיון קודם, בד"כ נותנים לינק לתגובה רלוונטית. בעין הדג, הנחת העבודה היא שכולם יודעים על מה אתה מדבר כשאתה מתייחס לאירועים קודמים באתר, ולכן אפשר להסתפק ברמיזות אליהם.
יש גם השלכות לכך - הקהילתיות הנמוכה באייל מביאה לניקים חולפים: יש לא מעט "איילים אלמונים", והרבה מאוד אנשים שמחליפים ניק לפי העניין (עד שבסוף הם דבקים בניק שלהם אפילו אם הוא לא רלוונטי לכלום יותר. GeG הוא דוגמא לכך, נראה לי). מצד שני, גם ככה באייל יש נטייה להעדיף שמות אמיתיים, הרבה מעבר לכל אתר קהילתי אחר שראיתי, דבר שלדידי הוא חיובי (אם כי באתרים אחרים גם אני משתמש בניק הקבוע שלי, ופחות בשמי האמיתי).

מחסום הכניסה הגבוה, אם כן, נעוץ בשאלה - עד כמה קל לאדם זר להתמצא במתרחש באתר (מבחינה חברתית, לא מבחינת עיצוב ממשק האתר) עם כניסתו הראשונה? בכתבות של Yנט המחסום הוא אפסי (אבל בקהילות של Yנט הוא יותר גבוה, תלוי בקהילה). בעין הדג הוא גבוה למדי, ובאייל הוא נמוך למדי.
100000 100906
הנה קהילה שמהווה מתחרה לא רע לאייל בכל הנוגע לשימוש בשמות מלאים (כמעט כל המשתתפים הקבועים שם מזדהים כך).

אני תוהה מדוע הנטייה הזו מתפתחת דווקא בקהילה זו ולא באחרת. אין לי תשובה מספקת.
100000 100910
נסה לקרוא דיונים ב"עין הדג". שימוש כבד בז'רגון הוא הבעיה העיקרית. יש שם, למעשה, "מילון האתר", הכולל ביטויים השגורים בדיונים על קולנוע – כגון "ספויילר" – אבל גם לא מעט ביטויים שהומצאו במהלך הדיונים, ומאז נעשה בהם שימוש תדיר (למשל - "סמאח" – במאי על, "זאב רווח" – האופציה ההומוריסטית בסקרים, "שרה" – שר הטבעות, וכן הלאה). חלק גדול מהביטויים השונים לא מופיע אפילו במילון האתר.

גורמים נוספים: התייחסויות רבות לבדיחות "פרטיות" שיובנו בעיקר ע"י מי שביקר במפגשים שאורגנו ע"י מפעילי האתר; התייחסויות לדיונים קודמים ללא קישורים; ועוד.

לפעמים אפילו המאמרים משתמשים בז'רגון שיובן רק למי שקרא במקרה כתבה קודמת (לי למשל לקח זמן רב להבין ש"אש"ר" באחד המאמרים האחרונים מתייחס ל"אדיוטים בשורה הראשונה", שהוגדר באחד המאמרים הקודמים).

כל זה לא בא להגיד שהאתר "סגור" למשתמשים חדשים. האתר מהנה מאוד, והאזהרה בתחתית העמוד - "המערכת אינה אחראית לקולה הנשפכת על המקלדת" [מרוב צחוק] - אינה מיותרת.
100000 100911
עין הדג, כמו חלק מפורומי אורט, הוא קהילה המתקפלת על עצמה.
תודה, הבנתי 100914
אתה מדבר על שתי ''בעיות'' שונות, הראשונה היא של ז'רגון פנימי, שמוכר רק לקוראי האתר, ובאמת פחות נפוצה באייל לעומת עין הדג, אבל הרבה יותר נפוצה לעומת ארץ הצבי.

השניה, היא של ז'רגון חיצוני, כזה שמובן לכל מי שלמד או חי את הנושא, ולא מובן לסתם בוגר תיכון או אפילו אוניברסיטה בחוג לא שייך, הבעיה הזו קיימת באייל בצורה חמורה בהרבה מאשר בעין הדג או בארץ הצבי, בשני צריך ללמוד רק קולנוע, באחרון מספיק להמציא, ובראשון צריך ללמוד פילוסופיה, מתמטיקה, ספרות, תקשורת, מדעי המדינה, ביולוגיה, תיאולוגיה, קולנוע, אמנות, כימיה, גיאוגרפיה, פיזיקה, היסטוריה ועוד. בארץ הצבי,
תודה, הבנתי 100919
אני לא מבקר הרבה בפא''צ, אז אני לא יודע איך הקהילתיות שם, אבל האתר, ממה שראיתי, בנוי בעיקר על ה''טורים הקבועים'' (כל אותם צבעים מוזרים. זה אתר סגור בפני עיוורי צבעים...), ולפיכך בהכרח יש איזושהי אידיוסינקרטיות בתוך הטורים עצמם. בכל מקרה, הוא לא קיים מספיק זמן כדי לפתח ז'רגון פנימי, מה גם שרבים מכותבי המאמרים מסתמכים גם כך בצורה כבדה מאוד על ז'רגון פילוסופי, ולכן אינם זקוקים לז'רגון אחר. לי אישית נראה שהאייל דווקא הרבה יותר ידידותי למי שאינו מכיר את המחקר האקדמי בתחומים שונים, לעומת פא''צ. אתה לא צריך ללמוד ביולוגיה - אלו שכן למדו, תורמים לדיון, ואחרים יכולים להמשיך את דבריהם, לשאול שאלות או להסתמך עליהם בהמשך.
תודה, הבנתי 100920
לא מדוייק.
זאת אומרת, אני לא למדתי פילוסופיה, ספרות, תקשורת, מדעי המדינה, תיאולוגיה, קולנוע, אמנות, כימיה, גיאוגרפיה... ‏1 ובכל זאת האייל עצמו נותן כלים להבין את כל הדיונים. כשמשהו לא מובן - שואלים, ויש אנשים בכל אחד מן התחומים שעונים בשפת בני אדם. זהו אחד היתרונות של האייל לדעתי.

1 הרבה עבודת הצלבה לארכיבאי, בין ההודעה המקורית לבין זו שלי.
תודה, הבנתי 100930
לא ממש הרבה עבודה, הרי שמרת על הסדר המקורי. מלבד השלוש נקודות, אבל מתוך הנחה שכל המידע נמצא בתשובה, הנחה שנתמכת בהערה שלך, אפשר להניח שהשלוש נקודות מתייחס ל"פיזיקה, היסטוריה ועוד", מכאן, אפשר להבין שהרשימה היא:
מתמטיקה
ביולוגיה
פיזיקה?
היסטוריה?
ובעזרת http://stage.co.il/Authors/TaliVishne קישור שכבר מזמן תוייק, אפשר להוסיף את פיזיקה בוודאות.
תודה, הבנתי 100933
לא, היסטוריה לא.
תגיד לבוס שלך 101053
שחבל שהוא שוב דש באותו דיון בנושא שביקשתי להעביר משם:

תגובה 101004

ושהוא צודק שאני סקרנית לגבי זהותו, אבל איך לומר, יש עוד המון דברים קטנים ונעימים שמטרידים את חלומותיי, לבד משאלה זו :-)
תודה רבה 101211
בזכותך פוטרתי מעבודתי. הארכיבאי הצדקן גילה שאני עובר על חוקיו ופיטר אותי ללא פיצויים והתראה, הוא קורא לזה ''הפרת אמון'', כאילו שהוא באמת חשב שאני עובד לפי הכללים, הוא הרי ראה איזה תוצאות אני מביא, וידע שלא סביר שאני מביא אותם תוך כדי שמירה על הכללים, אבל עד שלא הפנית את תשומת ליבו, הוא העדיף להעלים עין.

ידעו להם קוראי ומגיבי האייל שעל הארכיון מופקד אדם מופקר, יפה נפש, צבוע וצדקן, ושהמידע שלא נשמר בארכיון גדול וחשוב מהמידע שנשמר בו. ראוי היה שמישהו ממגיבי האייל יקים ארכיון מתחרה, כזה שלא נותן ל''קוד אתי'' להפריע לו לבצע את המשימה. במידה ויקום צדיק שכזה, אתנדב להצטרף לצוות העוזרים הרחב שלו.
תודה רבה 101231
שמעתי שמחפשים באה"ב :-)))

אתה רוצה לומר לי שאין לך מפתח לארכיב? אני במקומך הייתי עושה הפיכה קטנה.
תודה רבה 101240
חשבתי על זה. חשבתי גם לשלוח וירוסים לבוס שלי ולך, או להחליף את קובץ האקסל העלוב שלו בקובץ של StarOffice Calc, הוא הרי לא יודע מה זה StarOffice, ובכלל, הוא נגד קוד פתוח‏1. פעם הבאה שאיזשהו ארכיבאי מציע לי עבודה, קודם כל אני בודק אם הוא משתמש בבסיס נתונים נורמלי, ושהוא דואג לעשות גיבויים מפעם לפעם‏7.

אבל, האמת שאין לי כישורים מתאימים לנהל ארכיב, אני מטבעי איש שטח, ממלא פקודות, בורג במערכת.
__________
1 טוב, הוא לא, הוא לא יודע מה זה, אני סתם מנסה לסכסך‏2.

2 והזכרתי שהוא עושה ניסויים בבעלי חיים‏3?

3 ואת זה שהוא מאמין באסטרולוגיה‏4?

4 ואת זה שהוא שוביניסט‏5?

5 ואת זה שהוא שונא חרדים‏6?

6 וחילוניים ודתיים לאומיים וימניים ושמאלנים ויהודים וערבים?

7 טוב, אני עדיין חתום על הסכם סודיות, אז אני לא אפרט כמה פעמים היינו צריכים לבנות את הקובץ מחדש...
תודה רבה 101259
איתך בכאבך.
מי פיטר אותך, מי? 101277
אני פרסמתי את כללי ההתנהלות הרשמיים,
כדי שתוכל להמשיך לעבור עליהם בחופשיות.

כדי להקל על מחפשי הארכיבאי
1 - לא ברור
2 - לא מתנגד
3 - לא נכון
4 - נכון
5 - לא נכון
6 - לא נכון
7 - נכון, אז מה?
עוד תשמע מעורך הדין שלי... 101285
הגיע הזמן שקוראי האייל הקורא ידעו איזה בוס היה לי, אתמול, בשיחה בשתי עיניים הוא פיטר אותי בצעקות רמות, הבוקר הוא שלח לי מכתב פיטורין, ואפילו איים עלי בתביעה על הפרת אמונים, והנה, עכשיו, אחרי שהוא ראה איזה תמיכה עממית יש לי, פתאום הוא מכחיש את כל השיחה ביננו. אין לך חוט שידרה במיל, קיבלת ביקורת ציבורית על "חוסר אתיקה" ומיהרת לפטר את עוזרך האיטי והנאמן (לשעבר), ועכשיו שקיבלת ביקורת ציבורית על הפיטורים, אתה ממהר למשוך את המכתב, ולהתנהג כאילו לא היו דברים מעולם.

אבל מצד שני, כל עוד כללי ההתנהגות לא באמת מחייבים את עובדיך, ומהוים מסך עשן של יחסי ציבור, ומאחר שנואשתי ממציאת ארכיבאי מתחרה בעל קשרים במערכת כמוך, אשקול לקבל את הצעתך.

כתשורת שלום, אתה יכול להוסיף את הטרום מידע הבא: שוטה הכפר הגלובלי טוען שהוא נשוי תגובה 101260 אבל שאר העדויות מעידות שמדובר ברווק צעיר ו...
בשם הגרושים והאלמנים, אני תובע 101290
שוב: אל תקפוץ למסקנות. וגם: הזהר מדגים מלוחים אדומים.
עוד תשמע מעורך הדין שלי... 101292
האם הארכיב לא לוקח בחשבון את האפשרות של פיזור דיסאינפורמציה מצד המגיבים? צר לי, אתם באמת צריכים בדק בית רציני.
עוד תשמע מעורך הדין שלי... 101318
הארכיב לוקח בחשבון דיסאינפורמציה.
כמו כן, מקור האינפורמציה מתועד ואמינותו נבחנת אחת לתקופה בהתאם לקריטריונים.
לא היה ולא נברא !!! 101315
דיליטנט שכמותך 101367
לא פלא שמפטרים אותך.
שוטה הכפר רווק צעיר?
תקרא כאן את תיאורו על הרוח שלא נשבה כשבנו נולד, ולכן התפוח לא...
תגובה 85383
לא לא לא לא 102275
אני הייתי איש שטח, ותפקידי היה להביא מידע, תפקידו של הארכיבאי הוא לנתח ולהצליב את המידע, לצורך זה יש לו את קובץ האקסל המפורסם, את האנגלי, ועוד אמצעים שזה לא הזמן והמקום לפרטם.
שוליית הקוסם 102291
טוב,אז לפחות תודה שכאן, תגובה 101285

חרגת קצת מהגדרת התפקיד שלך,לא הסתפקת בלהיות איש שטח והתחלת לנתח ולפרשן.
בהחלט 102293
ניסיתי ונכשלתי.
מודה ועוזב יוחזר לעבודתו 102306
מודה ועוזב יוחזר לעבודתו 102358
מודה ועוזב אופקים?
מודה ועוזב בית-שמש 102444
מי פיטר אותך, מי? 101302
האם גם לארכיבאי יש שדה בקובץ?
מי מעדכן אותו?
מי פיטר אותך, מי? 101314
הארכיבאי מעדכן פרטים על כל האנשים שאינם מעדכנים זאת בעצמם (ומכאן כולם יודעים שיש לו שיער ארוך).
מי פיטר אותך, מי? 101324
לארכיבאי אין שיער ארוך ‏1.
אורך השיער של העוזר אינו מתועד בקובץ.

1 מידע פנימי. אורך שיער אינו מתועד בקובץ.
מי פיטר אותך, מי? 101331
מה שאומר שהארכיבאי הוא סטודנט שנה שניה למדעי המחשב.
מי פיטר אותך, מי? 101332
הארכיבאי אינו סטודנט למדעי המחשב.
מי פיטר אותך, מי? 101333
הארכיבאי לא הכחיש שהוא סטודנט שנה שניה.
מי פיטר אותך, מי? 101344
הארכיבאי אינו סטודנט שנה ב'.
מי פיטר אותך, מי? 101378
אולי די כבר?!
יש לארכיבאי שדה בקובץ 101320
שדה ככל השדות, ואותם כללי אתיקה תקפים לגביו.
ארכיבאי, מאחוריך! 101274
בעקבות פיטוריו של העוזר האיטי היקר אני מכריז בזאת על מרד!
אסיסטנט אנגלי קטן ומושתן פותח בזאת ארכיב מתחרה משל עצמו!
נספחיו הבלמ"סיים יתפרסמו בלי נדר בקרוב.

המעוניינים לתרום פרטים מוזמנים להגיב ואפנה אליהם אישית. כתובת אנונימית - בקרוב.
תחזור מיד לעבודה 101278
במקום להתחזות.
מה זה השטויות האלה?
ע., אתה לא תגיד לי מה לעשות! 101284
אני יודע איפה אתה גר!
אני יודע באיזה סופר אתה קונה!
אל תתחיל איתי!
ע., אתה לא תגיד לי מה לעשות! 101325
עוזר הארכיבאי אינו יודע באיזה סופר קונה הארכיבאי.
תודה, הבנתי 101091
ואני חשבתי שהארכיבאי הוא רק מיתוס. אני מקווה שאין תמונה שלי מתוייקת בשום מקום שם.
אני לא מיתוס. 102299
אין תמונה שלך מתוייקת.
לו היתה - לא היה נעשה בה שימוש.
ודובי ביקש להפסיק עם זה, אז אפשר להגלות את התשובה לאי. פשוט נראה היה לי שמכובד יותר לענות לשואלת הנכבדה.
תודה, הבנתי 100942
צר לי, אבל בשביל לקרוא בעין הדג לא צריך ללמוד קולנוע.

(אני לא אוהבת את האתר הזה, אבל גם לו אהבתי אותו הייתי אומרת ש)רמת הדיון בקולנוע שם שטחית הרבה יותר מדי. אז נכון, הכותבים שולפים שם פרטים ביוגרפיים של במאים מתוך imdb וזוכרים איזה שחקן הופיע איפה, אבל יש שם יותר מדי התאמצות לא לדמות למבקרי הקולנוע השנואים. ולכן לא מזהים ז'אנרים כמו שצריך, לא קולטים סאב טקסטים כמו שצריך (ואם קולטים, נראה שמספיק להגיד ש"זה חארטה", וזה בטח יעבור), לא רואים מגמות בקולנוע העולמי, ולא התפתחות בדרכי מבע. ולכן מתמקדים בפרטי עלילה וב"מי אמר למי" עד זוב דם, בלי לראות את התמונה כולה.

הנה לדוגמה הביקורת על "ברזיל", סרט מכונן ויצירת מופת

אז כן, אולי היא באמת תשלח לספריית הווידאו כמה אנשים שהיו נבהלים מניתוח מעמיק יותר. אבל זו חוכמה קטנה מאוד.
תודה, הבנתי 100948
כתבתי ''מי שלמד או חי את הנושא'', במקרה של עין הדג, מדובר, כנראה, על האפשרות השניה.

''ברזיל'' הוא, באמת, יצירת מופת. והיופי ביצירות מופת, כמו ברזיל, זה העובדה שאפשר לחוות אותם במספר רבדים שונים.
תודה, הבנתי 100954
מסכימה לגמרי, ואפילו רציתי לכתוב את זה - סרט מעולה באמת מופיע לצופים במספר רבדים ויכול להיות מובן גם כפשוטו וגם לעומק. אבל אני לא בטוחה שהעיקרון הזה תופס לגבי ביקורת.

אכן, ביקורת שטחית על סרט מעמיק יכולה לתרום, במידה שמטרתך היא להביא קהל שאחרת לא היה נחשף לאותו סרט, ולגרום לו להתחבר לסרט רגשית ולא אינטלקטואלית. אם אני רוצה שאנשים שלא למדו קולנוע יראו ברגמן או פליני, אני יכולה לכתוב על ברגמן כאילו הוא טלנובלה, ועל פליני כאילו הוא קומדיה דל ארטה, וזה יביא קהל‏1. ואז, כחובבת קולנוע, ודאי אשמח שכל העולם ייהנה מ"פאני ואלכסנדר". אבל ככותבת ביקורת, השאלה היא מה אני משיגה בזה מבחינת אמירה על הסרט, ומה אני מצליחה להביע בדרך השטחית הזו *לבדה*.

1 וממילא, המטרה של אתר כמו עין הדג היא לדון בסרט ולא לעשות נפשות לסרט זה או אחר.
101075
למדוד את הכלים של העין בכלים של האייל, לא יעשה טוב לאף אחד מהשניים.
ממוצע הגילאים שם הרבה יותר נמוך, מה שאוטומטית גורם לכמות הסטודנטים שם להיות טיפטיפה יותר קטנה מאשר כאן.
(כמה אנשים בכלל יש כאן בלי תואר ראשון או בדרך לאחד כזה?) למה זה גורם? פשוט מאד. פחות שפה ומונחים "מקצועיים".

ותמיד יש את אלו שיצעקו "חארטה" על כל ניתוח. אז מה? מה זה פוסט-מודרניזם למדתי שם. לא כאן. מה לעשות? לפעמים את מנת האינטלקטואליה שלי אני מעדיפה לקבל במנות קטנות.
תנסי לקרוא את התגובות של נונין, או של דן ברזל. אני באופן אישי, לא רואה בהם שום דבר שטחי.
אבל מה אני יודעת? אני בסך הכל נבהלת מניתוח מעמיק יותר.

________
העלמה עפרונית, שהגיעה לכאן משם.
לא בכלים של האייל 101109
אלא בכלים של בוגרת החוג לקולנוע :-) יומרות אינטלקטואליות זה לא דבר שעובר מהר. ואולי זה רק עניין של סטייט אוף מיינד (איך אומרים בעברית?).
על משקל State of Israel 101216
מדינת מחשבה כמובן.
לא בכלים של האייל 101266
אולי (בהקשרים מסוימים) "תפיסת עולם"?
לא בכלים של האייל 101273
להרגשתי, State of mind זה דבר שיכול להשתנות, כמו מצב רוח. ובכל אופן הרבה פחות מקובע מתפיסת עולם.
הלך רוח 101307
מסכימה :-) 101322
תודה, הבנתי 101122
לא נכון, לא צריך להבין כלום, יש אנשים נחמדים עם סבלנות בלתי נלאית שמסבירים לך הכל. אני למשל למדתי מה זה סרטי סנאף‏1, למדתי איך לתת לינקים‏2, למדתי מי זה ג'וזף הלר‏12... אפילו הספקתי לחלום לפני שבוע שאלכסנדר מאן הוציא ספר(נשבעת. אל תשאלו).

1 ותודה לד"ק שהביאני עד הלום.
2 ותודה לההמ"ה שהביאני עד הלום.
תודה, הבנתי 102987
ואני חלמתי היום חלום בכיכובם של יובל רבינוביץ', יוסי גורביץ, ברקת, וברקע גם אסתי ודובי. אל תשאלו.
אנחנו לא נשאל אבל אתה כן תפרט 102988
ובכן 102990
בחלום יובל רבינוביץ' ואנשי הפא''צ משתלטים על האייל הקורא (דבר בלתי אפשרי במציאות, אלא בעזרת דן ברזל, אם וכאשר ישתלט על עין הדג) וכובלים את כולם באזיקים.
איכשהו אני מצליח להימלט ואז נודע לי שגם יוסי גורביץ בין האסירים. אני מתחזה לשוטר ופוקד על האייל האלמוני המשת''פ לשחרר אותו והדבר נעשה ביותר קלות ממה שחשבתי.
אני נזכר גם בברקת ובא לשחרר אותה וכאן נקטע החלום, אבל אני מניח שגם כאן לא היו בעיות מיוחדות.
זיגמונד מתבקש למודיעין 102991
קבעתי תור 102992
לא.א.‏1. רוצה לבוא גם? שווה לנסות, נוכל לישון בלילה בלי חלומות מוזרים.

1 אייליסטים אנונימיים.
זה באמת חצי סנאף 103041
ואיפה היו אסתי ודובי? בטח בין הבוגדים.
זה באמת חצי סנאף 103080
לא. הם נעלמו עוד בהתחלה. טסו לחו''ל או משהו.
זה באמת חצי סנאף 103276
הבנתי. אתה שואף לשחרר את העולם מעולו של אב קדמון מרושע. נסה לברר את המועקה העומדת מאחורי יחסיך עם אבא/דוד/מרצה. בהצלחה.
סליחה אבל 103298
את מחמיצה את העיקר! לא שמת לב שהוא חלם /עלייך/, וחזר -הגיבור- כדי לשחרר אותך?
[אומנם רק אחרי ששחרר את גורביץ'(!) אבל את הבירור על זה תדחי לשלב מאוחר יותר, אם בכלל.]

אגב, אני אישית חשבתי להגיש מחאה רשמית על היותי ברקע, וגם זה רק בהתחלה. אבל הי, אם דובי העורך הראשי גם ברקע, ונעלם מיד, מה לי כי אלין.

נ.ב. אב קדמון מרושע? יובל רבינוביץ? פליז!

וללנדוור- אתה לא יכול לחלום חלומות נורמליים, על מפלצות ונפילה מצוקים, כמו כולם?!
הייתי מתאר את החלום שלי, 103344
אבל הוא מזוויע, וגרם לכך שהתעוררתי היום בסביבות חמש וחצי, ולא נרדמתי אח"כ. לעזאזל.

בכל מקרה, אני לא כל כך בטוח איך מר לנדוור חלם על כולכם - כמה מכם הוא ראה? (אני ראיתי רק את גלעד ב., ולאחרונה את יוסי ג., ליב"ל*)

__
* לו יחזור במהרה להגיב.
אפילו לא אחד מהם 103383
ובכל זאת חלמתי עליהם.
אפילו לא אחד מהם 103426
אתה מדאיג אותי.
ובחלום נפגוש את טיפ-טיפ 103464
מה, אף פעם לא פגשת את כל יתר עתודאי הטכניון של האייל?
ובחלום נפגוש את טיפ-טיפ 103556
לא אני ולא יוסי עתודאים. יוסי בן יותר מ30, ושירת כרגיל, וגם אני כבר עשיתי צבא (ואני מתפלא על אדם רגיש קהילתית כמוך שלא ידע את זה כבר, מ"מידע גלוי").

עתודאי הטכניון של האיל הם הזוג ההומוגימטרי ליאור ומאור.
ובחלום נפגוש את טיפ-טיפ 103557
אה, ב''יתר'' התכוונת לשאר חוץ ממנו. לא קלטתי.

קשה, קשה עם העברית הזו.
ובחלום נפגוש את טיפ-טיפ 103603
"רגיש קהילתית"? טוב, שיהיה. אני באמת יודע שאתה‏1 ויוסי לא עתודאים, ובאמת התכוונתי לצמד מא"ג ויל"ג.
חוץ מזה, אין כאן עוד סטודנטים (לאו דווקא עתודאים) מהטכניון, בהווה או בעבר הלא הרחוק? מה, זאת סתם סטיגמה? (אה, בעצם יש (לפחות) גם את טל כהן).

1ובניגוד לאחרים (תגובה 53709)‏2 אני גם מבחין בינך לבין דנבום.
2טל, למה שלא תסדר פשוט (בהנחה שזה פשוט. זאת אופציה שקיימת כמעט בכל פורום) שאפשר יהיה ליצור קישור (ולאו דווקא להודעה אחרת באייל, אלא גם לאתרים אחרים) מכל מילה בהודעה? בהודעה הזאת נניח הייתי פשוט יוצר קישור מהמילה "אחרים", זה גם היה נראה יותר מסודר ונקי, וזה גם נוח למשתמשים.
ובחלום נפגוש את טיפ-טיפ 103618
אפשור של תגי HTML בהודעות פורום זה קן צרעות, ואם טל לא רוצה להכנס לזה, אני יכול להבין אותו.
ובחלום נפגוש את טיפ-טיפ 103649
המטרה היא ממשק פשוט ומינימליסטי להכנסת התגובות. הטפסים המשמשים להכנסת קישורים באתרים אחרים (רשימת שורות אחרי התגובה, הכנס קישור ומילה לקשר בכל שורה) נראים לי מסורבלים בצורה מיותרת. האפשרות לתת לאנשים להכניס HTML "מזוקק" לא באה בחשבון.
טיפ-טיפ ? 103715
מזוקק ברור שלא. אתה יכול לסנן: http://www.php.net/manual/en/function.strip-tags.php

אבל זה אפילו לא חייב להיות HTML, אבל אתה יכול לעשות משהו בסגנון של vbCode של ה vbulletin. כלומר [מ]מודגש[/מ] היה מופיעה בטקסט מודגש עכשיו וכו'.

בקשר למינימליזם אני מסכים. כל הסרבול וההתגנדרות של vbulletin ודומיו לא מתאימה לאייל, לדעתי.
טיפ-טיפ ? 103748
(כאן זו כבר דעה אישית, ולא דעת המערכת): מה הסרבול הזה לנו? כשאני מקליד תגובה באייל, אני לא רוצה להקליד "[מ]לא[/מ]" אם אפשר פשוט "*לא*", והתוצאה, עבור מי שטורח לקרוא את הדברים, דומה-עד-זהה.

וזאת, בלי להכנס לשיקולי תמיכה בעברית ויזואלית... [מ]מה קורה אם _כאן_ נשברת שורה[/מ]?

בעתיד (עניין של זמן, אני מניח), כש-HTML Forms יכללו תיבות קלט לטקסט "עשיר" (כלומר, Ctrl-B ל-Bold, וכו') כפריט סטנדרטי, אשקול לשלב זאת באייל. (אני יודע שיש כיום דרכים להשיג תוצאה דומה תוך שימוש כבד להפליא ב-JavaScript. לא בא בחשבון).
טיפ-טיפ ? 103752
טוב שפות שנקראות מימין לשמאל תמיד היו קוץ בתחת למתכנתים (תגיד תודה שאתה לא מתעסק עם ערבית...). אמנם יש פתרונות שלמים ואלגנטיים (כן עם JavaScript... ולא רק), אבל גם אני לא הייתי שמח להיכנס לזה.

בקשר לסרבול והתמורה, כמו שאמרת - זו דעה אישית.
טיפ-טיפ ? 150423
האמת היא שחלק מהמחשבים הראשונים ידעו לכתוב רק מימין לשמאל - משהו בקשר לתאימות לאחור.
כמובן שזה לא היה נוח במיוחד לבני-אדם, אז הפכו את זה. מה שהיה נורא לא נוח לטכנאים, שהיו אלה ש"נהגו"‏1. הפתרון לבעייה הזאת היה פשוט להפליא - ניסרו חלון באחורי המחשב, כדי שהטכנאים, שגם ככה העדיפו את הזוית ההיא, יכלו לקרוא את המסך כמו שצריך, והעמך‏2 ראו את הטקסט בסדר ה"טבעי" של הדברים.

אין לי כרגע רפרנס, אבל אם מישהו ממש רוצה אני יודע איפה זה רשום לי.

1 רק ביטוי, אני משוכנע.
2 קרי "לקוחות משלמים".
טיפ-טיפ ? 103810
זה מה שהדואר של מוזילה עושה, אם תתן לו: הוא ממיר *כוכביות* למודגש, /סלשים/ למוטה, _קו תחתי_ לקו תחתי, וגם סמיילים (בסיסיים בלבד).
טיפ-טיפ ? 103828
זה בדיוק מה שביקשתי מטל כאן: תגובה 1027111 - אבל הוא מסרב - בטענה שהמערכת החליטה נגד. כיוון שהקשרים שלי במערכת האייל עלובים למדי (נדמה לי שהצלחתי להרגיז כל אחד מהם בהזדמנות זו או אחרת) - יש מישהו אחר שמוכן להרים קמפיין?

---
1 איזה כיף להשתמש בשיטת הקישור החדשה‏2!
2 לא, זה לא נסיון זול להתחנף לטל.
טיפ-טיפ ? 103848
הוא לא מטפל בעברית ויזואלית, נכון? (יו! איזה תירוץ נוח! ממש קלף ג'וקר בכל ויכוח על תכונות. רק בשביל זה היה שווה להתאמץ ולתמוך בסטנדרט הפסיכי הזה).

בכל מקרה, מה קורה עם נוסחאות? האם הנוסחא:
v=h*w*d
תהפוך ל-
v=h<b>w</b>d
? נראה לי די מוזר...
טיפ-טיפ ? 103887
טוב זה כבר חוזר ל [מ]מודגש[/מ]. אבל מה שכן העברית הויזואלית הוא טיעון מוחץ.

ומוזילה לא משתמש ב HTML על גבי שפת סקריפט כדי לממש את השטיקים שאת מתארת Xslf, ברמה שבה מוזילה כתוב, זה הרבה יותר פשוט.
טיפ-טיפ ? 103921
הייתי מנסח את זה הפוך: זה טיעון מוחץ להפסקת התמיכה בעברית ויזואלית.
טיפ-טיפ ? 103922
ככה אתה מוותר עלי?
טיפ-טיפ ? 103923
ולוותר על כמאה קוראים קבועים?
ובכן... 103925
אתה יכול לממש את ה[מ]מודגש[/מ] רק עבור מי שצופה באתר בעברית לוגית, ולהפוך את זה ל *מודגש* עבור מי שצופה באתר בעברית ויזואלית...
ובכן... 103928
רעיון מעניין. ובכן, חזרנו למשבצת הראשונה: האם אנו רוצים טקסט מודגש באייל? (תשובת המערכת שלילית).
הא ! 103930
אני מכיר את "תשובות המערכת" האלה...

שאר חברי המערכת: "הממ... טל, מה דעתך על הרעיון הזה עם הטקסט המודגש והכל...?"
טל: "לא !"
שאר חברי המערכת: "אבל זה נשמע רעיון נחמד ו..."
טל: "לא ! *אני* המתכנת נכון ? ואני אומר לא - אז לא !"
שאר חברי המערכת: "טוב אז התגובה הרשמית שלנו היא שהמערכת לא מעוניינת בטקסט מודגש..."

--
(הדעה הנ"ל נכתבה ברוח הומוריסטית ובשום אופן לא משקפת את דעתו האמיתית של הכותב !)
הא ! 103952
למה לטל לאיים בנשק המתכנת (יעני מה תעשו לי, תכריחו אותי להקליד?), כאשר יש לו ביד את נשק יום הדין (אני בעל הבית!)?
טיפ-טיפ ? 103929
טוב, טוב, טוב, אני לוקח את דברי בחזרה, רק שמישהו יגלה לי איזה דפדפן מודרני לא תומך בעברית ויזואלית (הרי אין כאן מאה אנשים עם נטסקייפ 4).

ולאנומלי: אפילו אם רק אתה היית זקוק לויזואלית ההיא, הייתי תומך בהשארתה.
טיפ-טיפ ? 103933
ראשית, לא כמאה, אבל יש כאן כמה אנשים עם NS4. שנית, יש בקהל לא מעט מקינטושאים (שטרם עברו למוזילה). ולבסוף, יש אנשים עם IE שמעדיפים את העיצוב של העברית הויזואלית (סדר הדברים בדף הראשי, בעיקר).
טיפ-טיפ ? 103935
ניסיתי הכל, והמוזילה שלי (1.0.1) עדיין מציג עברית הפוך, או מחרבש לגמרי את סדר המילים.
טיפ-טיפ ? 103959
מוזר. על איזו מערכת הפעלה אתה? הכימרה שלי (דפדפן מקינטוש המבוסס על מוזילה) מציג את האייל בסדר גמור (אני משתמשת בסקין הלוגי של האייל).
טיפ-טיפ ? 103973
Windows 98 (Hebrew Enabled), SE2
טיפ-טיפ ? 103979
בדיוק הסידור שלי (SE2?), ופועל מצויין. טוב, לא מצויין, העיצוב קצת מחורבש, אבל למדתי להתרגל לזה מהמחשב הזה. כל עוד הוא מריץ משחקים כמו שצריך, אני לא מתלונן.
טיפ-טיפ ? 103985
ה-‏2 מיותר, כמובן.

לא יודע, אצלי כל הזמן יש בעיות.
אולי אני אנסה להעיף את זה לגמרי, ולהתקין מחדש.
(אגב, התקנת את חבילת השפה של האנשים הטובים ב-http://www.mozilla.org.il ?)
טיפ-טיפ ? 104049
לפני שאתה עושה צעד כזה דרסטי, צור פרופיל חדש במוזילה, ותראה אם הוא עדיין מחרבש לך. אם לא: פשוט העתק את הבוקמרקס ואת הדואר מהפרופיל הישן לחדש, ותמחק את הישן (אם אתה לא רוצה שהוא יציג לך).
אגב, מוזילה 1.2 תיקן הרבה בעיות שקשורות לעברית.
טיפ-טיפ ? 103948
נטסקייפ (להבדיל ממוזילה) עדיין מקרטע בהצגת האייל תחת לינוקס.
הפיצ'ר החדש והמבורך שהוכנס לתגובות משגע את האופרה שלי. באקספלורר בלון נראה כך:
(====12344חדש)

ואילו באופרה כך:
)חדש12344========(

לישועתו קיוויתי טל
טיפ-טיפ ? 103972
תנסה את פניקס - מעין שילוב בין מוזילה ואופרה (סוגר אוטומטית חלונות קופצים!).

טיפ-טיפ ? 104072
נדמה לי שזה באג של אופרה, בטיפול בטבלאות במצב RTL. נסה לדבר עם המפתחים.
טיפ-טיפ ? 104073
היום גיליתי שאותו באג מופיע גם בנטסקייפ תחת לינוקס. זה מופיע רק בתגובות, ורק מאז שנוסף פיצ'ר מספר התגובה.

בקיצור, זבש"ך ולא זבש"י (-:
טיפ-טיפ ? 104075
צר לי, אבל עדיין זבש"ך. לפני כן היתה טבלה של עמודה אחת; כעת יש טבלה של כמה עמודות, וסדר הצגתן הנכון הוא הפוך (מימין לשמאל). זהו הסטנדרט, ומוזילה, וגם IE, תומכים בו.
טיפ-טיפ ? 104106
אגב, אופרה 6 בביטא 2 על מקינטוש מראה ניצני עברית- בנתיים רק עברית לוגית וללא תמיכה ב dir=rtl (משהו כזה: http://forums.ort.org.il/files/307/1589377/8398435.p... )

הם אכן הכריזו לפני כמה חודשים שהגירסה הבאה שלהם למק תתמוך בעברית- כקונטרה ישירה למיקרוסופט על כך שאקספלורר למקינטוש אינו תומך בעברית (לעומת גירסת החלונות). כך שלמרות שכרגע האייל נראה מבולגן איתו, המצב צפוי להשתפר (ואז טל יצטרך לעדכן את סקריפט זיהוי הדפדפן, ולהגיש לאופרה 6 למק את הגירסה הלוגית כברירת מחדל)
טיפ-טיפ ? 104082
טל, אם תגביל את האפשרות להדגשת *מלים* *בודדות*, תוכל לחמוק משתי הבעיות גם יחד, ועדיין לרצות את רוב האנשים‏1.

פשוט מאד: טפל אך ורק ברצפים מסוג: [התחלת התגובה או רווח]*[רצף של לא-רווחים]*[רווח או סוף התגובה].

1 וכבונוס, תקשה בכך על אלה שינסו לנצל את המנגנון ליצירת רעש ויזואלי מיותר.
טיפ-טיפ ? 104112
די! שימו לב - היה דיון במערכת על הנושא, החלטנו נגד, משיקולינו אנו, שהיו מגוונים ולא רק טכניים. אנד אוף סטורי. תודה שהשתתפתם.
משבית שמחות ! 104142
תן להמון את המורפיום שלו (הדיון, לא הפיצ'ר). מה עוד יש לנו כבר בחיים האלו... ?
קול קורא לחברי המערכת: 104149
מה דעתכם על פוטש קטן שיעיף את הצ'יפמוס עוכר השמחות לתחתית ההיררכיה המערכתית שלכם? תאמינו לי, מה שהוא עושה לאייל זה שרות דב.
אמ... לא. 104150
הצעתך נשקלה בכובד ראש, אך נדחתה מהסיבה הבאה: דובי הוא זה שיש לו הכשרה ושאיפות עיתונאיות, והוא זה שיודע מה הוא עושה ומה צריך לעשות. אני סומך עליו את ידי בעיניים עצומות. טוב, לפעמים אני פותח איזו עין כדי לא להתנגש במשהו, אבל בסך הכל - יש לו את זה.
אמ... לא. 104152
אם מותר לצטט אדם גדול: Flattery will get you nowhere.
אמ... לא. 104158
אולי אני אקבל העלאה של 20% בשכר? המ.. כמה זה תוספת של 20% ל... כלום?
הממם 104194
יכול להיות שמתקפת המידענות הבעל"ר ברגעים אלה ממש אינה אלא מרד מחושב ומתוזמן היטב של חברי המערכת?
הם שותלים הודעות מחורבנות במיוחד מצד דמויות מפגרות כמו מידענות רופין או שירימירי, עד שדובי נכנע ונותן להם סמכויות עריכה נרחבות יותר "לרגל המצב".
ואז... הם מוסיפים פיצ'רים חביבים שפון-קננגיסר לעולם לא היה נותן להם יד ורגל כי הוא ליברל שמרני.
שופו על חתימתי החדשה:

_____________
"רעב" זה לא שלא אכלתם עוד מהצהרים, יש בני אדם כמוכם שבילהם זה לא לאכול חודש.
הממם 104238
גולגר, אתה מנסה לפתח מודעות חברתית?
נה קננגיסר, אני סתם משועשע 104241
מילא חתימה מחורבת, 104446
אבל הקו הזה מוכר לי מאיפשהו...

לא, לא יכול להיות.

_______
העלמה העפרונית והקו שלה.
מה זה? 104449
מתחת לקו את *ה*עפרונית?
יוווו!!! 104458
אנ'לא מאמינה.
פעם ראשונה שזה קורה לי, באמת! זה לא יקרה שוב, מבטיחה. פשוט היה אמור להיות כתוב שם משהו אחר, והחלטתי למחוק ושכחתי למחוק את הכל, וחוצמזה בלבלתם אותי כבר לגמרי.

חכו חכו, הנוטבוקמן יבוא להרביץ לכם אם תמשיכו ככה! כן! הוא יראה לכם מה זה!

________
העלמה עפרונית, הולכת להתבייש לה בפינה.
יוווו!!! 104463
עכשיו כשמבצע הפרסום הסתיים, כמה את גובה על כל שימוש בקו עפרונית?
די לכותרות המטופשות. 103601
האמת, אני די בטוח שלא. פגשתי את שלמקו, אבל אני לא חושב שהוא מאנשי האייל.
די לכותרות המטופשות. 103693
לא. הוא מאנשי הדג.
אבל למה? 103716
אתם יכולים לזהות אחד את השני לפי התמונות שבאתריכם‏1, ואז ליפול איש על צוואר רעהו, כיאה לשני אחים אבודים.

לא מוכר לי. 103786
בכל מקרה, אני לא נוטה ליפול על צוואר רעי. זה קצת מסוכן, רעי בדרך כלל זקוקים לצוואריהם לעוד כמה שנים טובות.

מה שכן, הגיע הזמן שאעדכן את התמונה שלי.
10000000000000 100895
קצב הודעות של 10 אלפים בחודש הוא תיאורטי בלבד - אם ניקח בחשבון את גודלה של האוכלוסייה הישראלית, ואת העובדה שהתכנים מפולחים גם (ובעיקר) לגובה וגם לרוחב.
10000000000000 100901
רבבת תגובות בחודש לא נשמע לי כמו משהו תיאורטי בלבד. אחרי הכל, כבר עשינו 70% מהדרך. (סדר הגודל הבא, מאה אלף תגובות לחודש, נשמע לי כמו מדע בדיוני. אבל בשביל זה יש אתר אחר).
100000 100905
הרבה לפני שהמערכת המכנית תקרוס, תקרוס המערכת הביולוגית שמאחוריה - אני לא חושב שהמערכת שלנו תוכל להמשיך לעקוב בצורה רצינית אחרי כל הדיונים באייל (אני, למשל, ויתרתי כבר על מספר דיונים שאין לי סיכוי לעבור עליהם. מספר ההודעות על ניסוים בבעלי חיים שטרם קראתי (בכל הדיונים הרלוונטיים) עולה על 1000, ואולי אפילו על 1500). כאשר יהיה ברור שאפילו בין כולנו אי אפשר לחלק את כל העבודה, נאלץ למצוא פתרון חדש, שיאפשר מודרציה אמינה של כל הדיונים. עם 10,000 תגובות לחודש, אני לא בטוח איך עושים את זה. עם 20,000 תגובות לחודש, אנחנו נתפגר.
100000 100908
פתרון חלקי, גם אם פגיעה חמורה בעקרונות מקודשים באייל הוא נעילת דיונים.
למשל החלטה שכל דיון בו יש למעלה מ-‏500 תגובות יינעל ולא יהיה ניתן להוסיף תגובות חדשות בו. הדבר יבלום ויכוחים אינסופיים, ויגדיר חסם עליון על כמות התגובות האפשרית.
החסם גם לא חייב להיות מספרי אלא כל שיטת חסימה אחרת לפי החלטת המערכת (אולי אפשר לעשות על זה סקר?)
100000 100927
אפשר גם להגביל את מספר התגובות ביום בכל מאמר (או במאמרים שכבר יש בהם מספר מסוים של תגובות), אבל דבר כזה יביא רק ל"תחרות" בין הכותבים על הניסיון להשיג כמה שיותר תגובות מתוך המאגר המוגבל. אני לא חושב שיש מקום לפעולה כזאת. זה לא סתם פגיעה ב"עקרונות מקודשים", אלא פגיעה ב-raison d'etre של האתר.

אגב, ידעתם שהאיש שהופקד על חקירת הצלף מוושינגטון נקרא מוס? כפי שציין מכר שלי, זה אומר שבטלוויזיה מדברים כל הזמן על "הצ'יף מוס". (:
סוכנים חשאיים 100917
אתם יכולים לסמוך על כמה מהמשתתפים הקבועים שיהיו סוכנים שלכם ויאירו את תשומת לבכם להודעות חריגות. כל שעליכם לוודא הוא שכל דיון נקרא ע''י סוכן אחד לפחות, ושהקהל יודע שאתם מצפים ממנו לעירנות בתחום הזה.

אם הייתם מוכנים לגייס גם סוכנים פרובוקטורים הייתי מתנדב, אבל היה יוצא שאני צריך להלשין על עצמי לעתים קרובות וחוץ מזה אני לא רוצה להרגיז את ניצה.
המפקד! 100928
אני והאלמוני המקורי (מהדיון ההוא) מתנדבים לשירות מילואים באי השדים.
''נאמני ניקיון'' נשמע יותר טוב 100943
100000 100923
עוד עורכים, אולי?
100000 100936
האמת שכבר מתחילת קיומה של המערכת, קיימת אופציה להגדיר אנשים כ''משגיחים'' - כלומר, בעלי סמכות למחוק תגובות (או לשלוח אותן לאי השדים). עד כה חששנו למנות אנשים לתפקיד כזה, בגלל הרגישות שלו. במקרה הצורך, אני מניח שנפעיל את האפשרות. עוד חזון למועד.
100000 100947
אני מוכן להתנדב לניסוי.
מצד שני הסטנדרטים שלי כל כך נמוכים שזה לא ישנה כלום.

מצד שלישי אני משתמש בביטוי מצד שני הרבה יותר מידי.

(י. פופק שוקל לעבור למאידך גיסא)
150000 138187
30/3/2003 חלף עבר, והגענו בקושי ל- 138000 תגובות, סטיה של כמעט 25% מהתחזית. קצין בודק ימונה לאלתר.
150000 138209
אני מניחה שלא לקחת בחשבון פרמטרים כמו מועדי הפריחה בגליל וההיצמדות לטלוויזיה בגלל מאורעות הרי גורל למיניהם.
150000 138225
מה שעוזי לא לקח בחשבון זו את העלייה העונתית במספר התגובות בתקופת הקיץ. דהינו, מספר התגובות אינו גדל בצורה לינארית אלא מושפע מחופשות הסימסטר.
150000 138230
למשל. תירוצים נוספים יתקבלו בברכה.
150000 138235
טלי מתעסקת באוקפי במקום לכתוב פה...
150000 138236
הנודניקים מפסיקים לכתוב תגובה 138234
150000 138362
לא שזו גאווה גדולה, אבל חלה ירידה משמעותית בקצב פרסום מאמרים באייל. בתחילת דרכו של האייל - מאמר ליום. זה החזיק בערך חודש, וירד לאחד ליומיים. אחרי יום ההולדת השני בערך ירדנו לאחד לשלושה, אחרי יום ההולדת השלישי הרשנו לעצמנו גם חריגות של מאמר לארבעה לעיתים. עכשיו מאמר לחמישה ימים זה כמעט הרגל.
תשאל למה?
כי אני עצלן. וכי קצת נמאס לי. מישהו רוצה לערוך אתר אינטרנט?
150000 138423
ואני חשבתי שפשוט לא מגיעים מספיק מאמרים למערכת, כשהבחנתי בירידה החדה בקצב הפרסום בחודש האחרון.
150000 138453
אני לא אגיד שאנחנו מוצפים במאמרים, אבל היינו יכולים לשפר את הקצב אם ממש הייתי רוצה.
שלושת הדובים? 138459
"*היינו* יכולים...אם ממש *הייתי* רוצה".
או כמו שאמר בן גוריון: אנחנו החלטתי."
שלושת הדובים? 138462
אתמול בערוץ 1 הופיע איזה ראש עיר אחד שאמר, בין השאר "אני עיר כבר 3 שנים". אם הוא עיר, אז אני אתר אינטרנט.
150000 138464
אבל זה מתקזז עם העלייה בתכיפות הידיעות החדשותיות.
150000 138467
ועם הירידה באורך התגובות.
150000 138471
עליה בתכיפות? נדמה לי שאנחנו שומרים בערך על קצב של ידיעה ליום בממוצע.
150000 138474
לעומת ראשית ימי האייל, כלומר.
150000 138476
בראשית ימי האייל לא היה מדור חדשות.
אדרבא 138480
לא אלמון ישראל 138954
כמה מגיבים ''כבדים'' עברו לכתוב תחת הכינוי החביב ''האייל האלמוני'', וכמעט שהפסיקו להגיב בשמם הקודם. אולי זו תגובת-נגד למגיפה של הצקות, ואולי לא - אבל זה יכול להסביר מדוע יש פחות תגובות מהצפוי.
דרוש הסבר 139269
איך זה משפיע על כמות התגובות הכללית?
דרוש הסבר 139285
אני לא יודעת למה האלמוני ההוא התכוון, אבל אני נוטה פחות להגיב לאלמונים ויותר לאנשים שמופיעים תחת שם, או ניק קבוע.
למה? 140130
למה? 140133
כי אנשים מעדיפים לדעת עם מי הם מדברים.
200000? 169925
200000? 169944
שתי שאלות:
1. זה מקרי שאת תגובת ה-‏150,000 כתב מיצפטל?
2. לא צריך להיות על העוגה נר לשנה הבאה?
תגובה 100849 169959
100000 170632
בקשר לתגובה 200000 פספסת בגדול, וההסבר לכך בהודעה על מפגש האלמונים הבא, הנמצאת בתגובה 171989 ונכתבה ע"י אייל אלמוני.
100000 170740
יש לי כמה תירוצים מצויינים, שאכתוב כשיהיה לי יותר זמן. תקציר, לחסרי הסבלנות: לא אני אשם, אלא אתם.
200000 200009
שבעה חודשים (מתוך 16) ביני ובינכם מהם.
200000 200013
הקדמתיך :-) תגובה 200000
200000 200149
בכל אשם השוטה, שלא משקיע מספיק.
עכשיו כבר מותר לגלות: 200157
כל ההעדרות התמוהה שלי לחדשים אחדים לא נועדה אלא להכשיל את התחזית של מר ו., כדי שיהיה באמתחתו גם כשלון אחד בעניינים מתמטיים (או מתמטיים למחצה). השליחות הוטלה עלי בידי כוח עליון, בתקווה שחוויה לימודית זו תעזור לו להבין מה עובר על בני תמותה רגילים מדי פעם.

השמועה אומרת שבעקבות הזעזוע אנו עומדים לקבל חידושים מרעישים בתחום הפסיכוהיסטוריה. הארי סלדון - היר ווי קאם.
עכשיו כבר מותר לגלות: 200163
תמיד ידעתי שיש עוד פסיכוהיסטוריון בקהל.
עכשיו כבר מותר לגלות: 200455
לא אבל אני פסיכוטראומתי
נחמן בר פפא אחאי בר פפא 150158
זהו, סיימתי.

קראתי את כל המאמרים והדיונים באייל, מזמן לידתו עד היום. קראתי על פוליטיקה קטנונית שהתיישנה ברגע שנכתבה, ועל נושאים שהדיון בהם לא ימוצה לעולם. תגובות מופת, וכמה שאפשר היה להסתדר בלעדיהן. פגשתי כותבים שחסרים היום, וכמה שלא כל כך.
למעט כמה יוצאים מן הכלל, רמת המאמרים היתה גבוהה למדי מן הרגע הראשון (ועל כך ברכות למערכת, ולדובי בראשה). היה משעשע לקרוא על עדכונים שנוספו לתוכנה מעת לעת (הייתם מאמינים שפעם היו כותבים תגובה בלי לראות את המלבן שעליו מגיבים?). מזכיר למי שצריך, שתוכנת האייל לא נבנתה ביום אחד.

עכשיו, כשהמלבן "דיונים שטרם קראת" נעלם ואיננו עוד, אני רוצה להציע משהו שכבר עלה בעבר: להקפיץ מדי כמה ימים, באופן אקראי, דיון מן העבר. חבל שלא לנצל את המאגר המרשים שעומד לרשותנו.
Welcome to the Club 150196
Welcome to the Club 150198
אתם לא לבד שם :)
Welcome to the Club 150217
היי! גם אני פז"מניק, רוצה קרדיט!
(חוץ מ10 דיונים על שירה שבחרתי לא לקרוא)
Welcome to the Club 150224
אני הייתי שם‏1, במשך תקופה ארוכה, עד סוף 2002 - ואז לקחתי חופש של כמעט חמישה חודשים. אמנם אני מצמצם את הפער, אבל בגלל שהיו באותה תקופה בחירות בארץ ומדור בחירות באייל אני חושב שאוותר בינתיים על התענוג.

1 סוג של הול אוף פיים?
Because it's there 150254
אתם לא חושבים שמגיע לתגובות שלנו איזה צבע מיוחד, או משהו?
Because it's there 150256
ביקרתי היום בפורום בו המשתתפים מדורגים ע"י מערכת אוטומטית בהתאם לפז"מ ולמספר התגובות. הסקאלה התחילה ב"newbie" (ומה מביך היה לגלות שליד שמי מתנוסס הכינוי newbie בגאון) וטיפסה ל "regular", "activist" ו "fanatic". אפשר לארגן מטל משהו דומה, אם כי איילים אלמונים לא יוכלו ליהנות מהקיטלוג.
Because it's there 150262
לא פיר! הדרוגים האלה נעשים על פי כמות תגובות. אני קוראת הכל אבל מגיבה (בד"כ) רק כשבאמת יש לי משהו להגיד, ולא כשאני סתם מסכימה לדברי מישהו.
סנוביזם זול 150265
את מי זה צריך לעניין מתי נכנסת לראשונה לאייל, כמה מאמרים קראת (כולל אלו שלא מעניינים אותך, אלה שאתה(1) לא מבין בהם כלום, וכל שילוב של השניים), כמה תגובות הגבת, כמה מהן הוגלו לאי השדים וכמה נמחקו סופית.
קראת את כל הדיונים? יבושם לך. מחלקם גם החכמת? הרווח כולו שלך. אם אתה זוכר מה שקראת, אז אולי תדע למצוא את ההקשר ולהביא קישור בדיונים הבאים, ואז גם יהיה ערך מוסף לכלל באי הפורום מהארכיבאות הזאת.

____
(1) כן, אני יודע שנגה זאת את, אבל התגובה הזאת, למרות שהיא ממוענת לנגה, היא גנרית.
סנוביזם זול 150267
אתה סתם מקנא.
שיכון ותיקים 150270
נכון.
סנוביזם זול 150321
משום מה יש לי התחושה שהוא התכוון אלי.
איזי מבין בהכל עם קבלות (וחשבונית).
ערן חמוד מכדי לעורר אנטגוניזם.
אתה הצהרת שלא קראת דיונים שלא הבנת.

ואולי זה בגלל שהפסקתי לקחת את הגלולות נגד פאראנואידיות.
(מזל שלא סיפרתי שגם אני במועדון) 150328
סנוביזם זול 150347
תודה על המחמאה, אבל למרות שאני מקפיד לקרוא את מדור השירה של האייל על כל תגובותיו, אני לא יכול באמת להגיד שהבנתי את כל השירים, שלא לדבר על כל התגובות. (בפרט של א. שכטר)
לזכר הגיבורים 235258
יחד עם הדו"ח על ארועי 9/11 התפרסמו גם תמלילים מתא הטייס של טיסה 93, כפי שחולצו מהקופסא השחורה של המטוס. הנוסעים לא הצליחו לחדור לתוך תא הטייס לאחר השתלטות הטרוריסטים, אבל מהתמלילים עולה כי הטרוריסטים חשבו שהנוסעים היו על סף השתלטות על המטוס, ולכן, לאחר שניסו "לנער" אותם על-ידי נדנוד המטוס, ללא הצלחה, הם בחרו לרסק את המטוס אל האדמה בשדה בפנסילווניה, ולא בוושינגטון, לשם ככל הנראה הייתה מיועדת הפצצה המעופפת.

היום יום-הולדת! 246528
יום הולדת חמש שמח לאייל. :-)

(יש לי אלפי תגובות להשלים, אז במידה ומישהו כבר איחל מזל-טוב במקום אחר, אני מתנצלת שאני לא ממשיכה את אותו הפתיל).
היום יום-הולדת! 246531
היום גם היומולדת של מונה.
אז נקדיש לה את All Those Dreams של Jim Corce
סליחה על הבורות 246534
מי זאת מונה?

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים