יוסף בראל החליט שלא להאריך את חוזהו של משה נגבי (עודכן) 1029
מנכ"ל רשות השידור, יוסף בראל, החליט שלא להאריך את חוזהו האישי של הפרשן המשפטי משה נגבי. חוזהו של נגבי מסתיים השבוע.

את ההודעה מסר לנגבי שלום אורן, מנהל חטיבת החדשות של קול ישראל. אורן הדגיש כי ההחלטה התקבלה בניגוד לדעתו ולדעת אמנון נדב, מנהל קול ישראל.

נגבי פוטר לפני כשנה מהעיתון "מעריב", לטענתו, משום שסרב לכתוב מאמר המציג את עמדת בעלי העיתון בנוגע לפרשת נמרודי. יעקב ארז, עורך "מעריב" דאז, טען כי הפיטורין היו בשל סירובו של נגבי לכתוב מאמר בעניין משפטו של אביגדור קהלני. נגבי מסר ל- Ynet, כי הוא עובד ברשות השידור מזה 33 שנה ברוטו, "ואני יודע שכשלא מרוצים ממך, יש דרכים להודיע לך. הנחתי גם שאם ירצו להפסיק את החוזה יודיעו לי תקופה סבירה מראש, כמנהג בני תרבות".

ברשות השידור נעשה לאחרונה נסיון לבטל את החוזים האישיים, לאחר שפורסם כי חוזהו האישי של חיים יבין מסתכם בכמיליון ש"ח בשנה. על־פי תגובת רשות השידור, המהלך הנוכחי לא מכוון כנגד משה נגבי אלא כנגד כלל בעלי החוזים האישיים.

עדכון, 13/6/02 שעה 22:45: היום (ה') מסר משה נגבי כי הוזמן לדון בחוזה חדש ברשות השידור, ונמסר לו כי המכתב הקודם מקורו בטעות.
קישורים
Ynet
הארץ
Ynet - עדכון
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

נא לדייק 72603
נגבי פוטר משום שסרב לכתוב מאמר בענין משפטו של קהלני (אז זוכה קהלני עוד לפני טיעוני הסנגוריה, ומאוחר יותר זכתה הפרקליטות בערעור ונקבע שיש להמשיך את המשפט עד תומו). העורך לא הכתיב לנגבי את תוכן מאמרו, אלא ביקש פרשנות משפטית למקרה. נגבי סרב לכתוב כל פרשנות שהיא, ופוטר בצדק.
נא לדייק 72640
"באפריל 2001 פוטר נגבי מעיתון 'מעריב' לאחר שסירב לכתוב מאמר המגנה את הפרקליטות על פעולותיה במשפט שהתנהל נגד נמרודי. עורך מעריב לשעבר, יעקב ארז, טען אז כי לא דרש מנגבי לכתוב מאמר בניגוד לדעתו, אלא מאמר כראות עיניו על זיכויו של השר לשעבר אביגדור קהלני". (הארץ, מאמר שהתפרסם היום, ראה קישור למעלה).
תיק''ו 72642
עיינתי ב''הארץ''. מסתבר שכולם לא מדייקים. נגבי טען כי פיטוריו היו בעקבות סירובו לכתוב מאמר המציג את עמדת בעלי העיתון לגבי פרשת נמרודי. יעקב ארז, העורך דאז, טען כי נגבי פוטר משום שסרב לכתוב מאמר בענין משפטו של קהלני. לאור המצב אני לא רואה דרך להכריע מי מדווח אמת ומי לא, ואיפה כאן הצדק.
תיק''ו 72645
אם כך, מדוע עדכון החדשות באייל מציג את טענת נגבי כעובדה?
תוקן 72648
קריאה לבראל 72605
באוניברסיטת ת"א יש הרבה מודעות על הפגנה נגד יוסף בראל.
הכותרת: "תוציא את הלשון מהתחת של שרון".
קריאה לבראל 72608
ומה המטרה שהניסוח המעודן הזה אמור לשרת, לדעתם של הוגיו? אני יודע שאם אלי היו פונים בצורה כזו, לא הייתי מתאמץ להקשיב.
קריאה לבראל 72611
אין לי מושג מה המטרה. לא טרחתי אפילו להתקרב למודעות, כך שקלטתי רק את הכותרת.
קריאה לבראל 72614
כמובן שהסיסמא אינה מיועדת לעיניו של בראל, אלא ליצירת דעת קהל שתלחץ עליו. שימוש בלשון פרובוקטיבית הוא אמצעי לא רע לעורר תשומת לב, כפי שהענף הקטן שלנו מדגים.
ונניח 133465
שהיו פונים אליו בצורה מעודנת יותר.
בכל מקרה הלשון היתה נשארת בתחת של שרון.
ומה עם מר אריה מקל? 72736
התאום של בראל, מתחילת שנות ה-‏90 העליזות ברוממה.
מישהו יודע מה קורה איתו בימים אלו? איזה גוב טוב הוא מאייש בדיוק?
ומה עם מר אריה מקל? 72741
ככל הידוע לי אריה מקל עובד לאחרונה במשרד החוץ. למיטב זכרוני הוא החזיק במשרת קונסול, וכעת הוא עובד במערך ההסברה של המשרד.
מתבדח עם רופאיו 72844
אכן. הנ''ל נצפה על ידי מספר פעמים מסביר בערוצי החדשות השונים, ובאנגלית לא רעה בכלל. זה לא רענן גיסין, או הדובר של המשטרה (אנגלית שוטפת, בלי מבטא) אבל עושה את העבודה.
נו, והבנת? 72845
אה... כן? 72864
מתבדח עם רופאיו 73210
הדוברת של המשטרה היא נצ''מ ניצה פרידמן. אני לא זוכר שראיתי אותה בחדשות לאחרונה.
מתבדח עם רופאיו 73214
יש למשטרה איזה דובר קבוע בCNN, אני חושב שמישהו בשם גיל פלדמן או משהו כזה. כמו שאמרתי - אנגלית שוטפת - Native Speaker.
מתבדח עם רופאיו 73576
בלי מבטא?! לבן-אדם יש מבטא ברוקלינאי כבד! פגשתי אותו כמה פעמים, אבל אני גם לא ממש זוכר את השם שלו. הוא האחראי על הדוברות מול תקשורת זרה. בן-אדם נורא נחמד.
מתבדח עם רופאיו 73579
אבל אין לו מבטא ישראלי ואנגלית עילגת. זה מה שחשוב!
ידיעה שהגיעה זה עתה! 72788
חוזהו של משה הנגבי בטח שנית עקב כך שהנ"ל כותב ב\אייל הקורא\.
ידיעה שהגיעה זה עתה עתה! 72790
חוזהו של משה הנגבי יחודש, גם אם הנ''ל ימשיך לכתוב באייל הקורא, אך אם ורק אם, יפסיק להתחזות לדמויות פיקטיביות, המשויכות לכותב ידוע באתר.
בטח = בוטל. 72791
72964
אני מקשיב, בכל פעם שמזדמן לי, לפרשנותו של משה נגבי ברדיו. ההתרשמות שלי שלא מדובר בפרשן משפטי אלא בפוליטקאי בעל ידע משפטי, שמנסה תמיד להכניס את דעותיו במסווה של פרשנות בלבד.

מדוע אי אפשר להחליף את הפרשן המשפטי של הרדיו בלי שהדבר יעורר מהומה? בכלי תקשורת כה חשוב כמו הרדיו צריך להחליף את הפרשנים ואת עורכי החדשות בקביעות.
ואת המנהל? 72973
גם כן. 72975
בראל צודק 73366
נכון שהגיע זה מכבר הזמן לסלק את הנגבי מעמדתו , ולאו דוקא בגלל האיש אלא בעיקר בגלל דעותיו. ודבר זה נכון לפחות , כל זמן שלא נותנים לפרשן אחר מקוטב אחר לבטא ולפרשן , באותה תכנית ובאותו זמן , בחלוקה שווה ממש עם משהל'ע , כמו לדוגמא בתכנית של גאולה וצלי ,
אבי
נגבי, לא הנגבי 73526
אולי הוא התכוון לצחי? :) 73537
עוד תגובה ציונית הולמת. 133434
ותודה שהצבעתם שרון.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים