פיגוע בדלפק אל-על בלוס אנג'לס 1059
לפחות שני הרוגים ושני פצועים בתקרית ירי בדלפק הכרטיסים של אל־על בנמל־התעופה הבין־לאומי בלוס אנג'לס. אחד ההרוגים הוא המחבל, שנורה בידי איש ביטחון של אל־על.

על־פי עדי ראיה, ניגש המחבל אל הדלפק, ירה באיש אל־על ואח"כ ירה צרורות אל עבר נוסעים שעמדו ליד הדלפק.

הארוע התרחש היום (ה'), בשעה 22:00 לערך, שעון ישראל. בעקבות הארוע נסגר נמל התעופה וכל השוהים בו פונו.
קישורים
CNN
YNet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

ובאותו עניין(?) 76096
תחנות טלוויזיה מדווחות על התרסקות מטוס קל לתוך קהל אנשים בפרבר של ל''א.
ובאותו עניין(?) 76102
מדובר כנראה בתאונה; ששה נפצעו.

76127
אבא של אשתו של הבוס שלי (שעובד בשדה התעופה של לוס אנג'לס) טען בתוקף היום שזה בכלל היה משולש רומנטי שהתפוצץ. נו טוב.
הביטחון אצלנו ואצלם 76134
מאז ה 11 בספטמבר הוגברו מאד סידורי הביטחון בשדות התעופה אצלנו. אני יודע זאת מהכרת סידורי הביטחון בטרמינל שבשדה התעופה בחיפה.
השינויים הם שגם הטייסים ובעלי רשיונות הכניסה לשטח האווירי חייבים להעביר את תיקיהם האישיים במתקן הרנטגן בכניסה לטרמינל ולהיבדק בפתח האלקטרוני. לפני התאריך הזה יכולתי, לאחר הצגת רשיון הכניסה, לעבור בפתח יחד עם התיק שלא נבדק וכן צרור המפתחות והפלפון שהפעילו את המכשיר המצפצף. בנוסף לכך אני חייב להראות תעודה עוד קודם לכן בהיכנסי עם מכוניתי למגרש החנייה. אני זוכר שבפעם הראשונה שנבדקתי כך כבר בכניסה למגרש החניה, שאלתי את המאבטחת מה קרה, ותשובתה הייתה ש "לאחרונה הביטחון לא בשמים . . .".
הסידורים החדשים גרמו לתרעומת בקרב חלק מה"מורמים מעם", שחשבום למוגזמים. אבל ייתכן שאירוע כמו שהיה בלוס אנגלס היה נמנע לו גם שם היו סידורי בטיחות "מוגזמים".
זה המקום לציין שבאירוע הזה הצליח היורה להיכנס לאולם יחד עם נשקו כשהאחרויות לכך היא של האמריקאים, ולעומת זה היורה נבלם ע"י המאבטחים (אפשר כאן להוסיף את התואר "האגדתיים" כפי שציין טל בציניות, ללא ציניות) של אל על.
בדיוק עתה דנו בסידורי הבטיחות באל על בידיעה קודמת באייל . אני חש במגמה של עיקום האף ונטייה חזקה להקיא כל פעם שמנסים, בהשוואה בינינו ובין אחרים, לרמוז שבעניין כזה או אחר אנו עולים על אחרים. אני רואה במגמה זאת חלק מתסמונת "הפיל המסומם" אך אפשר שמדובר בתגובת נגד מוגזמת למצב הפוך ששרר בתקופות קודמות יותר שבהם הרבינו לדבר על ח"א הכי טוב בעולם וכדומה.
לא צריך להגזים לשום צד. כשיש מקום לשבח את עצמנו, אין שום צורך להירתע מכך.
הביטחון אצלנו ואצלם 78543
גם בארה"ב חלו שינויים ניכרים מאוד בהסדרי הביטחון מאז ה- 11 בספטמבר (בנוסף לשינויים רבים ומהותיים נוספים בגישה, כמי שהיתה שם (בשבילי פה) לפני ואחרי).

כיום לפני טיסות פנימיות זמן ההגעה הוקדם. ישנן בדיקות פרטניות מעיקות למדי, כולל בדיקות אישיות של אנשים חשודים (באזורים ללא אוכלוסיה יהודית גדולה, נבחרתי תמיד להיות אישיות חשודה, ולו רק כי השתמשתי בדרכון ישראלי) - תמיד אני ושני כושים גדולים במיוחד. ברמקולים מודיעים ללא הרף על הרמת סף הרגישות (מי שיתבדח על פצצות או חומרי חבלה - הדבר ייחשב לו כעבירה פדראלית, לא צחוק).

בטיסות יוצאות מהארה"ב סידורי הביטחון קשורים בהרבה. תקופה מסוימת נבדקו אפילו בדי הבגדים (לחומרי חבלה? לאנתרקס?), כל נוסע שנוסע בגפו מבודד ומתוחקר בנפרד, ועוד ועוד.

ועם זאת, כמו שניתן לראות, אפילו זה לא מונע הכל.
הביטחון אצלנו ואצלם 78555
ברוכה הבאה
באמת צריך רופאה חדשה אחרי שרבינוביץ' החליט להתרכז באתר המשעמם ביותר ברשת
הביטחון אצלנו ואצלם 78563
יו, יודעים עלי הכל ורק הגעתי.
אייל אלמוני - גלה לי מקורותיך !
ומי זה רבינוביץ'?
הביטחון אצלנו ואצלם 78648
המקור הוא האתר של עוזי וישנה, ורבינוביץ' הוא הרופא הקודם שהיה פה.
הביטחון אצלנו ואצלם 78649
דרך אגב, את מכירה את ארז ליבנה?
ואת ארז לבנון?
הביטחון אצלנו ואצלם 78680
או מיי גודנס, כן, אני מכירה אותם
(ואף את עוזי וישנה, כפי שיקל לנחש).
ואם כי אני יכולה איכשהו לעשות את הקישורים, זה נהיה מפחיד כמו סרט מתח :-|...
הביטחון אצלנו ואצלם 78683
אז אולי תזמיני את ארז הלבנון לכתוב כאן?
(את לא מכירה אותי, זה רק מכתובת הקומפיוגן שלך.)
הביטחון אצלנו ואצלם 79136
אני אנסה את כוחי בביקור המולדת הבא...

את ארז לבנון אתה כן מכיר? או שזה גם רק מכתובת האמייל שלו...
הביטחון אצלנו ואצלם 79187
אני מכיר ומוקיר, אבל מאחר שאין ברצוני לחשוף את זהותי, אני לא אגלה אותה אפילו לו.
יהודים הם רחמנים בני... 76254
ח"כ שאול יהלום, שרי ש"ס וח"כ מטעם יהדות התורה מאשימים את השר סנה שנתן אישור לטיסת אל-על מלוס אנג'לס לטוס בשבת. יהלום הציע שהמטוס יעצור לחניית ביניים באירופה למנוע חילול שבת.

איפה שקיות ההקאה?
ולחשוב שפעם הופלה ממשלה בישראל 76302
בגלל שאיזה מטוסים (צבאיים!) נחתו אחרי כניסת השבת...
ולחשוב שפעם הופלה ממשלה בישראל 76304
זה לא דומה. אז הגיעו בטיסה מטוסים שנרכשו בארצות הברית. הם אמנם נחתו לפני כניסת השבת אבל התקיים טקס שהכריח את משתתפיו, השרים והמכובדים לחלל את השבת.
במקרה זה הוסבר שמדובר בנוסעים שעברו טראומה ושטיסתם התעכבה, שמשתדלים לא לגרום להם סבל נוסף, ואלה מהם שהעדיפו לא לחלל את השבת קבלו מקומות בטיסה מאוחרת יותר.
בכל זאת אי אפשר להשוות ויתור על טקס (אפשר היה גם לדחות את הטקס ליום ראשון. שום אסון לא היה קורה.) למקרה המיוחד הזה, שנבע לא מתכנון מוקדם שלנו אלא של הטרוריסט (אופס. סליחה. לפי ה FBI אולי הוא לא טרוריסט אלא "מבצע מעשה שנאה" פשוט.)

תיק דבקה מכה שוב 76310
כידוע, תיק דבקה הוא לא המקור הכי אמין בעולם, אבל אין ספק שהוא בין הזריזים ביותר.
לפי דבקה: "האשם הדאיית, הטרוריסט שתקף את נוסעי "אל על", הוא איש הג'יאהד המצרי האיסלמי. הדאיית עמד בקשרים עם הטייס המצרי ג'אמיל באטוטי, שהפיל וריסק לאוקיינוס השקט
את מטוס איג'יפט אייר, טיסה 990, ב-‏1999.
כמו כן עמד הדאיית בקשרים עם תא הג'יאהד בברוקלין, שביצע את הפיגוע הראשון במגדלי התאומים ב-‏1993."

לסיפור המלא:
תיק דבקה מכה שוב 76316
איני יודע אם המידע מדבקה הוא אמין או לא.
אבל מה שאני ניסיתי להגיד בסוף תגובתי הקודמת הוא שגם אם מדובר בפעולה של בודד (וזה בהחלט אפשרי כי בארצות הברית עד כמה שידוע לי אין צורך ברשיון לנשק, וקל לכל אחד להשיגו, ומסתבר גם שאין שום בעיה להכניסו לאולמות הנוסעים בשדות התעופה), גם אז, אם המעשה הוא מעשה של פגיעה באזרחים חפים מפשע ללא שום מניע ישיר כנגדם, מבחינתי מדובר במעשה טרור, גם אם אין עוד שותפים מאחוריו, ואיני מבין את ההבדלים בהגדרות.
הניסיון הזה לעשות את ההבחנה הזאת הוא גם מרגיז, משום שמאז אירוע התיאומים יש בארצות הברית הבנה והבחנה של "טרור" כמשהו שלילי מאד שצריך להילחם בו (ממש מחנכים לכך את הציבור). כשמוציאים בצורה מלאכותית את האירוע הזה מקבוצת אירועי הטרור כאילו אומרים: להכות ביהודים וישראלים זה יותר "בסדר" ויותר מובן. הרי אחרי שהגדירו את האירוע כתוצאה של "שנאה" גם יסבירו לנו שהשנאה הזאת יש לה סיבה . . . כפי שעשה אותו סופר פורטוגזי זכור לרע.
הגדרות 76323
הנה משהו שקיבלתי בדואר. נראה שהדרישה לכך שהמבצע יהיה חבר בארגון היא משהו ייחודי לאמריקאים:

Definitions of Terrorism
1. UN Resolution language (1999):

"1. Strongly condemns all acts, methods and practices of terrorism as criminal and unjustifiable, wherever and by whomsoever committed;

2. Reiterates that criminal acts intended or calculated to provoke a state of terror in the general public, a group of persons or particular persons for political purposes are in any circumstance unjustifiable, whatever the considerations of a political, philosophical, ideological, racial, ethnic, religious or other nature that may be invoked to justify them". (GA Res. 51/210 Measures to eliminate international terrorism)

2. Short legal definition proposed by A. P. Schmid to United Nations Crime Branch (1992):

Act of Terrorism = Peacetime Equivalent of War Crime

3. Academic Consensus Definition:

"Terrorism is an anxiety-inspiring method of repeated violent action, employed by (semi-) clandestine individual, group or state actors, for idiosyncratic, criminal or political reasons, whereby - in contrast to assassination - the direct targets of violence are not the main targets. The immediate human victims of violence are generally chosen randomly (targets of opportunity) or selectively (representative or symbolic targets) from a target population, and serve as message generators. Threat- and violence-based communication processes between terrorist (organization), (imperilled) victims, and main targets are used to manipulate the main target (audience(s)), turning it into a target of terror, a target of demands, or a target of attention, depending on whether intimidation, coercion, or propaganda is primarily sought" (Schmid, 1988).

הגדרות 140417
בסופו של דבר, בכל זאת פיגוע טרור: http://news.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?i...
תיק דבקה מכה שוב 76325
הפרא האלקטרוני הביא הגדרה ל"טרור" לא מזמן שכללה את הצורך ב"מטרה פוליטית" או משהו כזה. בקיצור, האם פעולה של רוצח מטורף שפותח באש על עוברים ושבים ללא סיבה היא פעולת טרור?
ולחשוב שפעם התפטר רו''מ בישראל 76588
בגלל שמצאו כמה דולרים מיותרים בחשבון של אשתו.
ולחשוב שפעם התפטר ר''מ בישראל 76595
תודה, אפילו שלקח לך זמן.

כיוון שמדובר באותה ממשלה, איך בעצם יתכן ששני דברים שונים הפילו אותה? מה קדם למה?
לי לקח זמן? 76605
למה אתה לא אישרת או שללת את ניחושי‏1 שפאר לי שחר, היא זאת שמגישה את תכנית הרדיו ביחד עם אורי דן?

בתשובה לשאלתך:
(איך ישר הימרתי על זה שזאת הייתה הכנסת השמינית. כל הכבוד לי).

בתשובה לשאלתך העתידית: כי אתה מתמצא בתקשורת.

_____
מיץטער, פשוט לא יכולתי 76610
טוב בסדר, 76614
אני אטפח לעצמי לבד על השכם.
בעצם אפילו זה לא ממש, כי הדבר הכי קרוב שמצאתי זה זה (סעיף 2):
אגב, מישהו יודע במקרה מה בדיוק היה כל-כך שערוריתי בראיון של אורי דן (ופאר-לי שחר!) עם אל בר-נביא (תזכירו לי מי זה?) שדורש בירור עם המנכ"ל?

ועוד אגב, הידיעה החדשותית הבאה של ה"אייל" תהיה על החלטת הממשלה לתמוך ב"חוק עוקף בג"צ-קציר" (סתם, ראיתי על זה עכשיו ידיעה באתר של רשת ב').
טוב בסדר, 76684
אלי בר-נביא - שגריר ישראל היוצא בצרפת.
ולחשוב שפעם התפטר רו''מ בישראל 140352
ליתר דיוק: לא היו אמורים להיות דולרים בכלל (איסור על חשבונות מטבע חוץ) והחשבון היה משותף היא פשוט הייתה הדומיננטית בו.
ליתר דיוק 140429
תגובה 119905

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים