חיי חתול 1167
אנחנו שומעים אותם מייללים וצווחים בלילות, נתקלים בהם בפחי האשפה, רואים אותם דרוסים ברחובות, פצועים מקטטות פנימיות, ופגועים מנשיכות מכלבים, או התעללות של עובדי שטן וסתם סדיסטים. למעשה, הם עוד קורבן של החברה האנושית.

במשך רוב תקופת קיומם המשותף, הסתדרו החתולים ובני האדם בלי לשים לב אחד לשני ומבלי להפריע יותר מדי זה לזה. אלו ליקטו צמחי מאכל, גנבו נבלות וצדו בעלי חיים בגודל שאיפשר סעודה משפחתית, ואלו צדו מכרסמים, זוחלים וציפורים קטנים. החתולים לא היו אטרקטיביים כמאכל, לא נתנו חלב או ביצים ולא הראו נכונות לסייע בשמירה או בצייד. הם שמרו על הטריטוריות שלהם ולא נדדו עם שבטי האדם ולא הראו נטייה לחלוק את חייהם עם הכוח העולה בעולם.

רק כאשר התישבו בני האדם בישובי קבע והחלו לעסוק בחקלאות מסודרת נוצרה קירבה ביניהם ובין החתולים. במצרים החשופה לבצורות ארוכות ותלויה ביכולת לאגור מזון בין שנה ברוכה אחת לבאה, גילו החתולים את ממגורות המזון המהוות בתי גידול לעכברים. בני האדם גילו את ההדברה הביולוגית. החתול הפך תוך זמן קצר מחיית בר, החומקת מכל מגע עם בני אדם, לאליל נערץ. הריגת חתול נחשבה לפשע שדינו מוות. יצוא חתולים ממצרים נאסר. מאגרי המזון, שקודם לכן איבדו מעל לרבע מתכולתם, ניצלו. למרות האיסור, הרומאים הצליחו להביא אותם לאירופה, והשאר היסטוריה.

התקופה הקצרה (יחסית) מאז בויתו החתולים לא איפשרה ליצור מגוון של גדלים וצורות כמו אצל הכלבים, אך עדיין ישנם גזעים רבים של חתולים, ולראיה התחרויות הרבות לחתולים גזעיים בארץ ובעולם. החתולים גם לא התרגלו לגמרי לחיים המשותפים לצד האדם ושמרו על חלק מאופיים המקורי: חתולים עדיין מסרבים ללכת אחרי בעליהם אל מחוץ לטריטוריה וכשעוברים דירה הם מנסים לחזור לבית הקודם, הם מתקשים לקבל מרות של מישהו אחר ומסרבים ללמוד "טריקים" או להיות ממושמעים. עם זאת, למרות כל העצמאות שהם מפגינים כלפי חוץ החתולים איבדו את היכולת החשובה מכולן - להיות עצמאים ולחיות בלי בני האדם.

חתולי הרחוב של ימינו אינם חתולי בר. כולם חתולי בית, שהם או אבותיהם הושלכו מהבית בו חיו. לא חסרים תרוצים לזרוק חתול: המלטה של גורים ללא יכולת למצוא להם בית, תינוק חדש, שטיח או ריהוט חדש, מעבר דירה, חוסר זמן או בעיות התנהגות של החתול, כל אלו עשויים להביא להשלכת החתול לרחוב, שם עליו להתמודד עם מציאות עויינת ותנאים קשים. מחקרים על חתולי רחוב מראים שתוחלת החיים של חתול רחוב היא כשלוש שנים בלבד. גם חיים אלו מלווים במאבק מתמיד על מזון, מים וטריטוריה. הסביבה האנושית ברובה אדישה כלפיהם, לפעמים רואה בהם מטרד של רעש או לכלוך, ורק מעטים תומכים בהם במסירות על־ידי מתן אוכל, מים, טיפול רפואי והגנה מפני התעללות אכזרית. אין הרבה אנשים שרואים בחתולים תחליף חינני לסנאים של ניו־יורק ולונדון, אבל מצד שני, בזכות החתולים גם עכברים וחולדות לא נפוצים בערי ישראל כמו שניתן לראות בניו־יורק, ונוכחותם גם מרחיקה נחשים. לעומת זאת, האוכלוסיה הגדולה של חתולי הרחוב הביאה לפגיעה קשה באוכלוסיות של ציפורים ושל לטאות, עד כדי הכחדה של מינים מסוימים.

בישראל, עד לפני מספר שנים, היה מקובל "לטפל" בבעיה על־ידי הרעלה של החתולים בידי מדביר ואיסוף הגוויות לאחר מכן. הרעל בדרך־כלל גרם לתרדמה ולאובדן שליטה על חום הגוף, כך שהחתולים היו מתים מקור במשך הלילה. הרעיון מאחורי השיטה, היה למנוע פגיעה בילדים ובחיות־בית השייכות למישהו, שכן די לשמור על חום הגוף של הנפגע עד להתעוררותו כדי להצילו. בלילות הקיץ היו חתולים רבים שורדים את הלילה ובכל זאת היו נאספים רדומים לפחים גדולים ונזרקים כך למזבלות.

מבלי להכנס לשאלת האכזריות, התברר לאורך השנים כי שיטה זו לא מביאה לירידה במספר חתולי הרחוב. מאחר והמגבלה העיקרית על גודל אוכלוסיית החתולים היא כמות המזון הזמין, הרי שכל הפחתה במספר החתולים במקום מסויים מביאה מייד להגדלת כמות המזון הזמין שבו ובעקבות כך לריבוי מואץ, הארכת תוחלת החיים והגירה מהסביבה הקרובה. חתולה פוריה ושבעה יכולה להכנס להריון עד שלוש פעמים בשנה ולהמליט בכל פעם 3-8 גורים. הגורות שביניהם מגיעות לבגרות מינית בגיל 5 חודשים ומצטרפות לחגיגה. שפע האוכל מונע מהחתולים להרחיק בחיפושיהם אחר מזון ומצמצם את הסכנה לדריסה. (חתול שבע ישן כשני שליש מהיממה) אוכלוסיה דלילה של חתולים לא יכולה למנוע פלישה של חתולים רעבים מהסביבה לטריטוריה. כך יוצא, שתוך זמן קצר אוכלוסיית החתולים חוזרת לגודלה המקורי והבעיה לא נפתרת.

חוק "צער בעלי חיים" מ- 1994 ופסיקת בג"ץ בעקבותיו, אסרו על המתת חתולים בכל דרך שהיא בידי אנשים פרטיים או "לוכדים" והתירה זאת לוטרינרים בלבד. אחרי מספר תביעות משפטיות התופעה צומצמה, "לוכדי החתולים" נעלמו והשאירו את העבודה לוטרינרים העירוניים. גם כנגד המתה כמדיניות עירונית הוגשו תביעות, בהן נפסק, שהיותו של חתול חסר בית, לא מתירה את המתתו. נקבע גם, שלכידת חתולים ונטישתם במקום אחר מהווה התעללות והיא אסורה. כיום הרשויות מקומיות בישראל הפסיקו באופן רשמי את מדיניות ההמתה, אם מתוך הכרה בחוסר היעילות שבכך ואם מתוך אילוצים משפטיים, אך עדיין מופיעים פה ושם דיווחים של מאכילי חתולי רחוב על "העלמותן" של קבוצות חתולים ללא הסבר, בדרך כלל בעקבות תלונות של תושבים על מטרד, ונראה שעדיין יש רשויות שעוברות על החוק. בכל מקרה, נשארה עדיין בעיית ההתמודדות עם אוכלוסיית חתולי הרחוב.

הפתרון המקובל בעולם המערבי נקרא TNR, ראשי תיבות של לכידה - עיקור - החזרה. ההנחה הבסיסית היא, שאוכלוסיה בריאה ומעוקרת של חתולים תמנע פלישה של חתולים זרים (ופוריים) לטריטוריה ותתמעט בהדרגה באופן טבעי. אם מפעילים את השיטה באופן רחב ועקבי, תושג לאורך זמן ירידה במספר חתולי הרחוב. החיסרון העיקרי - השיטה דורשת התמדה ולטווח הקצר היא יקרה. לטווח הארוך היא זולה יותר מהמתה, שכן מספר החתולים הולך ויורד בעוד שהמתת החתולים משאירה את אוכלוסייתם ללא שינוי. מקובל לנצל את העיקור גם למתן חיסונים נגד מחלות חתולים ונגד כלבת, וכן לסמן את החתולים על־ידי הורדת קטע עור קטן מקצה האוזן, (תחת הרדמה כמובן) ובכך למנוע לכידה חוזרת ובמקרה של נקבות, ניתוח מיותר. עצם העיקור מביא לשיפור מידי של המצב, שכן הנקבות מפסיקות להתיחם והזכרים נעשים פחות אגרסיביים, ובכך מטרדי הרעש פוחתים. מקובל לצאת למבצעי עיקור בתאום עם תושבי המקום, המאכילים את חתולי הרחוב, ועל־ידי כך ללכוד כמה שיותר חתולים בפעם אחת. בדרך כלל יש לחזור על הפעולה עבור חתולים שלא נלכדו, חתולות מניקות וגורים צעירים. שיטה זו מופעלת בעולם ובדרך כלל הביאה לתוצאות טובות - ירידה באוכלוסייה הכללית של החתולים בצד ירידה ניכרת בתלונות על מטרדים הקשורים בחתולים.

העמותה למען החתול בישראל היתה הראשונה להביא את השיטה לישראל ובעשר השנים האחרונות היא עוסקת בהחדרתה ובהטמעתה. העמותה מבצעת אלפי ניתוחי עיקור בשנה, חלקם בעקבות פניות של אנשים פרטיים וחלקם במסגרת מבצעי עיקור של אוכלוסיות חתולים שלמות במקומות ספציפיים. כיום בישראל השיטה מופעלת בתל־אביב, חיפה, אילת ובישובים קהילתיים נוספים. מספר ערים נוספות וביניהן הרצליה, רעננה ופתח־תקווה, מביעות עניין וחלקן אפילו ניסה את השיטה באופן מוגבל, אך השיטה עדיין לא הפכה לפופולרית מספיק.

אם כל הרשויות המקומיות תנקוטנה בשיטה זו, תצומצם במידה ניכרת בעיית חתולי הרחוב, אם כי לא סביר שהם יעלמו לחלוטין. חקיקה האוסרת במפורש על השלכת חיות בית לרחוב (קיימת במספר מדינות) והגברת האכיפה המתאימה עשויה להביא גם כן לשיפור המצב. עם זאת, בעיית חתולי הרחוב תפתר רק כאשר נכיר בכך, שגם הם קורבנות של החברה האנושית המודרנית ועלינו לשאת באחריות למצבם.
קישורים
העמותה למען החתול
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "סביבה"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

מקרה אישי אקטואלי 95788
באזור שבו אנו מתגוררים יש קהילת חתולים מכובדת. שתי נשים מבוגרות דואגות לפזר באזור קערות עם מים ואוכל, ומקיימות ברבע לשבע בבוקר בית תמחוי לחתולים מאוכל שהן קונות במיוחד.
בשנה החולפת הרחנו ריח מוזר עד כדי מחליא מאחורי הבית, ובלי קשר ידענו ששם מתגוררת לה משפחה נחמדה של חתולים.
בסוכות רצינו לבנות שם סוכה וגילינו שבניגוד למיתוס על החפירה וכיסוי, צואתם מתגוללת לעין כל.
מאז אנו חשים יחס אמביוולנטי כלפיהם - חמודים אך מסריחים.
הם תמיד ''חופרים ומכסים'' 95819
לפחות, "they go through the motions". הכרתי חתול בית שארגז החול שלו היה קצת קטן, והוא היה "מכסה" ע"י גירוד הקיר שמעל הארגז.
אולי האדמה בחצר שלכם קשה מאוד, ולכן תנועות החפירה והכיסוי לא הניבו תוצאות?
הם תמיד ''חופרים ומכסים'' 95830
דלת מכונת הכביסה שלי מאשרת.
הם תמיד ''חופרים ומכסים'' 95836
אם מכונת הכביסה עומדת ליד ארגז החול, זה ''כיסוי''. אחרת, זה בקטגורית ''שריטת רהיטים לצורך פדיקור''. (פעם חשבתי שהם עושים את זה כדי לחדד את הטפרים, אח''כ התברר שזה כדי לקצר אותם).
הם תמיד ''חופרים ומכסים'' 95837
הסלון שלי מאשר.
:)
הם תמיד ''חופרים ומכסים'' 95841
חתולים לרוב חופרים ומכסים, זה נובע מתכונות הציד שלהם: להסתיר מהקורבן הפוטנציאלי את נוכחותם. (מה שנקרא באימוני שדאות תוואי לוואי). יחד עם זאת, כאשר הם רוצים להפגין נוכחות (בד"כ בעת סכסוך טריטוריאלי) הם נוקטים בפעולה ההפוכה ומבליטים את הפרשותיהם.
הם תמיד ''חופרים ומכסים'' 95879
אז זהו, שבפעם הראשונה שראיתי חתול חופר-מחרבן-ומכסה הייתי בהלם טוטאלי. ואני וחברה שלי נגנבנו המון רגעים מהחתול הממש חכם, ואז איש אחד עבר שם ואמר שכל החתולים עושים את זה.
"נכון, ברור. _כל_ החתולים בונים לעצמם שירותים...לך תעבוד על מישהו אחר"
ואז סיפרנו את כל הסיטואציה המאד משעשעת לחברים שלנו- שהסתכלו עלינו במבט מאד מאד מבודח...

טוב, אז יכול להיות שהוא לא היה חתול חכם במיוחד...

________
העלמה עפרונית, שפעם הייתה עלמה של כלבים, ועכשיו מגדלת שלישיית חתולים לתפארת- איניגו, וסטלי והמפרדינק.
הם תמיד ''חופרים ומכסים'' 95910
למה לא פזיק?
הם תמיד ''חופרים ומכסים'' 96033
פזיק‏1 זאת אחותה של איניגו, אמם של ווסטלי, המפרדינק, מקס (שאיננו עוד עימנו...) ובאטרקאפ (שמצאה בית חם ואוהב).

1ולשאלתך, היא פשוט החליטה לנטוש את החצר שלנו יום אחד, ומדי פעם מגיעה לסיבוב דואווין להראות שהיא עדיין חיה. אבל באופן רשמי, אנחנו כבר לא שייכים לה.
הם תמיד ''חופרים ומכסים'' 269391
כל החתולים חכמים !!!
הם תמיד ''חופרים ומכסים'' 269463
הו, תמימות קדושה.
הם תמיד ''חופרים ומכסים'' 270097
כל החתולים הם כלבים.

(משפט מתוך ספר מבוא ללוגיקה)
הם תמיד ''חופרים ומכסים'' 316025
זה לא הוגן לקרוא לחתול אחד המפקדינק - יוצר נתק בינו לבין השאר.
מקרה אישי אקטואלי 95831
חתולים בד"כ משתדלים לכסות את צרכיהם.
כאשר מספר חתולים מתמודדים על טריטוריה, הם עשויים להשתמש בצרכיהם על מנת "לסמן" אותה ולהפגין עליה בעלות. במקרה זה לא רק שהם לא יכסו, הם גם ישתדלו להטיל את צרכיהם במקום בולט ונגיש לכולם.
מסקנה: יש התאמה בין הסרחון של טריטוריה לבין עוצמת המאבק עליה.
מקרה אישי אקטואלי 95911
האם יהיה נכון להניח, אם כן, שהסיבה לסרחון היא בדיוק אותו "בית תמחוי לחתולים", שגרם לחתולים להגר אל תוך הטריטוריה?
מקרה אישי אקטואלי 96105
באותה מידה אפשר לטעון, (או להניח) שביות החתולים גרם לכך.
מקרה אישי אקטואלי 458468
חחחח יש לי שני חתולים בבית ואין דבר כזה ביות חתולים החתול שומר על הפרעיות שלו ואינסטינקטים שלו גם בבית, אז אני בספק אםזאת הסיבה (מעבר לכך גם בשכונה שלי מאכלים את חתולים ויש קהילה גדולה של חתולי רחוב והתופעה שאתה מתאר לא קיימת שם, קרי הם תמיד מכסים(
עדכון מהשטח 97777
לא כל כך מעודכן:
בית התמחוי המשיך לפעול ברבע לשבע, אך בעקבות מחדל, אף אחד לא טרח לידע את החתולים שהזיזו את השעון.
עד היום [יום חמישי, ארבעה בקרים מהזזת המחוגים], בשעה שש החתולים ממתינים לשתי המלאכיות.
איני מנסה לשער מה יקרה כאשר הקיץ יחזור. בשעה שמונה החתולים יגיעו כשהמנה האחרונה תוגש.
מקרה אישי אקטואלי 386560
יש לנו 2 חתולים בבית .שניהם אחרי סירוס.

אחד החתולים החליט שאת הצרכים שלו הוא עושה בכל פינה בבית.
מה עושים?
מקרה אישי אקטואלי 386571
קודם כל - הוא סובל מעודף או מחוסר ביטחון עצמי? (מסתכל מתחת מיטות או ישן בפרהסיה)
מקרה אישי אקטואלי 386574
קודם כל, בדיקת וטרינר לוודא שלא מדובר בבעיה רפואית של חוסר שליטה.
אחר כך, אם יש רק ארגז חול אחד בבית, זה הזמן לקנות עוד אחד. יתכן שיש לך חתול איסטניסט שנרתע מההפרשות של החתול האחר.
אם זה לא עוזר, צריך להגביל את החתול הסורר לשטח מצומצם - חדר אחד לא גדול שבו הוא אוכל וישן ושם גם ארגז החול שלו. חתולים משתדלים לשמור את מקום השינה והאכילה שלהם נקי ככה שיש סיכוי טוב שהוא יגביל את עצמו לארגז החול. אחרי שיתרגל, אפשר לשחרר אותו לשאר הבית.
בכל מקרה, אם חתול עשה את צרכיו מחוץ לארגז, יש לנקות מיד את המקום ולודא שלא נשאר ריח, כי הריח ימשוך אותו שוב ושוב לאותו המקום. אפשר להשתמש באקונומיקה או במטהרי ריח.
בהצלחה.
מקרה אישי אקטואלי 386582
אני מתנצל ומוריד את הכובע. חשבתי על חתולה מסוימת והאויר כבד היום.
מקרה אישי אקטואלי 95987
ניתן לבקש מהגברות הנחמדות שדואגות לחתולים לאכול לרדת מידי שבוע או שבועיים ולנקות מעט את האזור הספציפי ואז הצחנה תפחת ותעלם לחלוטין.
מקרה אישי אקטואלי 96012
יש כנראה כאלו שעושים בדיוק את זה:
אבל זה לא עוזר להם (ולא לחתולים :-( )
ושוב בפינת האנלוגיות המרושעות 95792
מה בדבר חקיקה ופעילות דומה לפתרון בעיות הרעב והאלימות בקרב בני אדם? :-)
ושוב בפינת האנלוגיות המרושעות 95840
אתה מוזמן לכתוב מאמר בנושא ולשלוח אותו ל
chiefed@haayal.co.il
שלוש בעיות 95948
1. אני לא יודע לכתוב.
2. אין לי זמן פנוי.
3. אני מבזבז יותר מדי זמן על תגובות בפורומים ולכן (2)
מה משך החיים הממוצע של חתול בר, 95808
שלא בויית?
מה משך החיים הממוצע של חתול בר, 95844
אני לא זואולוג, אבל למיטב ידיעתי כ10 שנים.
מה משך החיים הממוצע של חתול בר, 96010
מצד שני, חתול בית שחי בבית, יכול לחיות עד 20 שנה, בלי יותר מידי בעיות.
למה בעצם לא אוכלים חתולים? 95818
לא שאני בעד חלילה. פשוט מנסה להבין למה התכוונת ב"לא אטרקטיביים למאכל".
ולמה השמועה אומרת שבעיני אחד המגזרים הזרים הם דווקא כן טעימים, ושחתולי בית שמנמנים נוטים להיעלם כשהמגזר הנ"ל בסביבה?
(אולי רוטב ג'ינג'ר-ולמון-גראס הולך טוב עם חתול?)

בכל אופן, היה טוב למצוא את המאמר הזה הבוקר באייל, תודה!
למה בעצם לא אוכלים חתולים? 95842
זה לא ממש התחום שלי, אבל למיטב ידיעתי לא נמצאו עדויות לכך שחתולים היוו חלק משמעותי בתפריט של בני האדם הקדומים.
למה בעצם לא אוכלים חתולים? 96083
עפ''י ''חוקי'' הטורפים בטבע (למעט אוכלי נבלות, סינים ותאלנדים...) הטרף הנצוד למאכל הוא בד''כ בע''ח צמחוני - זהו המעגל השומר על האיזון.

מקרים יוצאי דופן הם תקופות רעב או צפיפות גדולה שמצמצמת את כמות המזון הטבעי.
למה בעצם לא אוכלים חתולים? 374176
קצת באיחור, אבל מילא.
יש את הדעה הרווחת הזו שתאילנדים דשנים על חתולים. האמת היא שזה פשוט חוסר הברירה של משפחות עניות שאין להם מה לאכול ונאלצות לשרוד איכשהו.
תודה על המאמר המעניין 95835
שתי מדינות אירופאיות בהן חתולים זוכים לכבוד מלכים הן תורכיה ואיטליה. אפילו חתולי הרחוב שם זוכים לארוחות דשנות ונראים מרוצים מאוד.
נקודה מעניינת נוספת בנוגע לאופיים המיוחד של החתולים, היא שהם בעלי חוש אסטטי מפותח. ספר שלם שנקרא "Why cats paint" מתאר את התופעה האמנותית בקרב חתולים ומדגים איך הפרספקטיבה שלהם על העולם (למשל לשכב על הגב ולהסתכל הפוך) יכולה למצוא ביטוי ברגע ששמים לפניהם דלי צבע.
חתול העיר וחתול הכפר 95838
ההתרשמות שלי- בשתי המדינות האלה חתולי כפר (ובמיוחד חתולי-נמלי-דייגים...) זוכים לארוחות דשנות וליחס טוב; בעוד שחתולי הערים הגדולות נראים רזים ומוזנחים.
חתול העיר וחתול הכפר 96086
זכור לי שברומא חתולי הרחוב מטופחים, שבעים ושמנמנים.
וניתן להוסיף לרשימה גם את חתולי בתי הקפה של אמסטרדם.
תודה באמת על המאמר המעניין 95860
חתולים זוכים לפינוק גורף איפה שיש מה לזרוק לחתולים. בפרט בטורקיה ואיטליה אוכלים דגים, בשר וירקות - וכך יש תמיד פסולת לפטם בה את חתולי החלד.

בג'נבה אין חתולים. אין גם סנאים. יש קצת פרות, קצת כבשים, קצת באפאלו (באמת), אפילו ראיתי פעם אחת חתול מאחורי חלון זכוכית מבריק. אין כלבים, אין יונים, רק עורבים וכמה דרורים באיזור המסעדה של צרן. שיעמום תחת. זה רק מלמד על תרבות ההאכלה המקומית במקום היקר ביותר בעולם. גועל נפש.

מה שכן, ברירה טבעית מזורזת הפכה את דרורי צרן לעופות החוצפניים והנועזים ביותר שפגשתי מימיי. כל המוצא עצמו במסעדה מס' 1 יכול בשקט לפטם את דרורי המקום בחתיכות לחם, ירק, סלטים או אפילו צ'יפס מטוגן אם יפוררו היטב. והם לא מ-פ-ח-ד-י-ם לאכול ישר מהצלחת או מקצה השולחן, גם אם לא ראיתי אותם אוכלים מכף ידו של איש.

וזה סביר למדי - צרן קיים מזה חמישים שנה, המסעדה אולי עשרים שלושים שנה, משמע 20-30 דורות של דרורים גדלו על ברכי פיסיקאים של אנרגיות גבוהות שרק מחפשים קצת פורקן לדחף ההשרצה הדחוק בהם.

____________________
ליאור נוסע תיכף לעיה"ק ולכן לאלמונים המלעיזים והמגעילים אין בשביל מה להתנכל לו. יופי של מאמר איזי.
האמנם באיטליה החתולים מרוצים? 133701
הפגנת מחאה ברומא נגד "יחס מחפיר" כלפי חתולי הרחוב.
אדרבא 133704
אימרת כנף 95846
''החתולים נחשבו פעם לאלים, והם לא שכחו את זה עד היום''. החתול הפרטי שלי דווקא חושב שהוא מואזין.
אימרת כנף 96121
גם שלך? חשבתי שזו רק הפוסטמה שלי שגילתה את התהודה בפיר המדרגות...
אימרת כנף 96778
כל מה ששלך עושה, שלי עושה טוב יותר. בדוק.
פחי אשפה 95908
דבר נוסף שהקשה על חיי החתולים (לפחות בת''א) הוא כניסתם של פחי האשפה הירוקים, בעלי המכסה.
אני זוכר שעם כניסתם דובר רבות על הפגיעה במקורות המזון של החתולים, אך למעשה לא נראה שזה מפריע להם.

אשר למצבם, אני חייב לאמר שהם נראים לי תמיד (בניגוד לכלבי רחוב) נקיים ובריאים. אולי בשל אופים ההגייני.
פחי אשפה 95913
כפי שידידה שלי תיארה בפני פעם, יש שני סוגים של תל-אביבים - פותחי הפחים וסוגרי הפחים. הראשונים מאפשרים לחתולים להמשיך לאכול. האחרונים מונעים זאת מהם בכוונה.
פחי אשפה 95935
בתור סוגר-פחים גאה שגר בקומת קרקע וחלון המטבח בביתו קרוב עד מאוד לפחי-הזבל, אני מודיע לך שאני סוגר בלי שום קשר לחתולים, ורק כדי למנוע מחוטמי הענוג סבל מיותר.
פחי אשפה 95941
לגבי הפחים הישנים, לא היה צורך לפתוח אותם. לחציים לא היה מכסה, וגם בעלי המכסה לא היוו בעיה לחתולים, הם תמיד היו מלאים מעל ומעבר למידתם, כך שהמכסה רק נח לו באופן סמלי על שקיות הזבל העליונות, בגובה רב מעל שפת הפח.

עיריית ת"א חילקה באיזשהו שלב שקיות "איזבל", שהיו אמורות להיות חסינות חתולים [החתולים נאלצו לנגוס טיפה יותר חזק כדי לחורר את הניילון, זה הכול]
פחי אשפה 96088
לא מדוייק.
חתולי הרחוב המטופחים הם אלו הזוכים לתזונה קבועה ומספקת.
ישנם פחתולים רבים מסמורטטים וחולים במיני מחלות עור, אוזניים, עיניים ועוד.

החתולים אכן הגיינים מטבע בריאתם, אך חתול רעב העסוק בחיפוש מתמיד אחר מזון, אינו יכול להתפנות לניקיון וטיפוח גופו ופרוותו.
בנוסף, המחסור במזון, כשלעצמו, גורם לחולי.
פחי אשפה 96595
דווקא בשכונה שלי החתולים מתים על פחי האשפה הירוקים, כי הזבל תוסס בפנים ובחורף הם יושבים על המכסים (כשמכסי המנוע של המכוניות החונות בסמוך תפוסים על ידי חתולים זריזים יותר) ומתחממים.
פחי אשפה 100056
עכשיו יש שביתה, ובשביל החתולים זה טייק-אווי...
פחי אשפה 100071
וגם לעכברים וחולדות...
העיקור הוא אמנם פיתרון הומני? 96007
מהיא שמחת חייו של חתול (או חתולה) שאינו מרגיש צורך להזדדוג? מה הטעם בחייו? האם מישהו/י מהקוראים היה מוכן שיעקרו אותו? ישנם גברים ונשים שמעקרים עצמם מרצון, אולם לא באופן כזה המבטל את החשק המיני, או את היכולות להינות מייחסי מין.
וישנו גם עניין ההריון. אמנם, כגבר הדבר נשגב מבינתי (כפי שנפשן של הנשים נשגב ממני באופן כללי), אולם אישה "ממוצעת" תגיד שהיא לא היתה רוצה לעקר את חתולתה/כלבתה אלא לאחר ההריון הראשון, כדי שהחתולה/הכלבה תחווה את החוויה "הייחודית" לפחות פעם בחייה. אין לי אלא להניח שיודעת אישה נפש חתולתה.
בשם הנשים הממוצעות באשר הן 96013
שהחתולה תחווה את החוויה הייחודית של הריון?!
תעשה לי טובה.
תעשי לי טובה,מה הקטע שלך? 96018
פשוט עייפתי קצת מההאנשה 96031
והיטיב השוטה הגלובלי לתאר זאת:
תגובה 93453

מאידך, אפשר לריב איתי תחת השם המפורש. לא צריך להתחבא בשביל זה.
בשם הנשים הממוצעות באשר הן 96026
אני שמעתי את זה כמה פעמים, ורק מנשים. אולי זה לא מדגם מייצג, או אולי לא הבנתי טוב את מהות העניין - הודתי שזה נשגב ממני. אולי המערכת תעשה על סקר...

ומה דעתך בעניין החשק המיני?‏1

1 אין לראות בתגובה זו הטרדה מינית מסוג כלשהו. תודה מראש.
היו לי חיים נפלאים 96032
הספקתי לחיות שנתיים מלאות וגדושות, בלי רגע דל. הוציאו לי עין ודרסו לי את הרגל וארבעת הילדים שלי מסתובבים מזוהמים ומורעבים. מה שכן, האורגזמות שוות את הכל ‏1, הכל! טוב לחיות בעד אקט מיני ראוי לשמו. בסך הכל די הגשמתי את הנשיות שלי, גם אם נדמה לכם שהזכרים לא מסתכלים על אחת בלי עין.

וגם הלידה, איך בכיתי כשקפיצי יצאה, איך דאגתי... בסוף הכל היה בסדר. אומנם יצאה עם איזה פגם קטן ואף אחד מהאנשים לא רצה לתת לה אוכל, אבל הסתדרה - היתה ישנה מתחת לפגושים של רנו ופג'ו. את הרגל העקומה היתה גוררת לאט. יש לה סבלנות וגם נתתי לה חינוך טוב. על הקטנה שלי אף אחד לא יגיד שהיא עקומה.

1 חוץ מהקטע שבו שפיצי מוציא את הכלי שלו, איזה כואב זה! חשבתי שאני מתה! אומרים שככה הטבע עשה אותנו, שנורא יכאב לי בסוף הזיון. תגידו מה שתגידו, אבל אני באופן אישי מאוד התבאסתי, וכל השכונה ידעה מזה.

תודה ושלום וד"ש לחולדאי. אה, ותעבירו את הקופסת קוטג' הריקה לגליצי. יש לו קואורדינציה הכי טובה בעיר.
OK, אני מבין שאתם צינים היום 96058
אבל אם כך, מדוע אף אחד לא מציע מבצע TNR עבור הכושים שבאפריקה. במדינות רבות באפריקה תפוצת המחלות (מלריה, איידס, צהבת, דלקת קרום המוח...), העוני הרעב השמדות-עם וסתם רודנויות רצחניות ומלחמות עצומה. ישנן שנות בצורת בהן מתים מליונים רבים ברעב ובצמא. תוחלת החיים במקומות רבים היא כ35 שנה(!). שימו לב שהמקור הראשון לרוב הבעיות האלה הוא קצב הילודה המסחרר, שמשיג בנקל את קצב התמותה העצום. ולכן מה יותר הגיוני ממבצע TNR.
נא לדייק בניסוחים 96081
"המקור הראשון"? קצב ילודה גבוה אינו מקור למחלות. הוא בסך הכל שומר על כמות אוכלוסייה קבועה. גם אצל בע"ח וגם אצל בני אדם.
OK, אני מבין שאתם צינים היום 96096
במבצע TNR אתה מתכוון למבצע עיקור? אם כן, אז זה נעשה. לא בכפייה כמובן, ולמרבה הצער כמעט רק לנשים, אבל בהחלט יש לא מעט מרפאות שמציעות עיקור בחינם.

שמעתי שגם בארה"ב יש משהו דומה. יש מרפאות חינם שמציעות לזונות כסף (לא גדול) כדי לעקר אותן, שוב, רק בהסכמה.
בהודו 96100
יש מבצעי עיקור לגברים.
בפעם האחרונה ששמעתי על זה, התמורה היתה מכשיר רדיו (זאת אומרת, גבר שעוקר קיבל מכשיר רדיו).
היו לי חיים נפלאים 96059
תגידי, יצא לך לאכול איזה חולדא?

איך הוא בכלל?

(י. פופק שוקל לעזוב את רמתגן עקב קירבה מפחידה לפארק הלאומי)
היו לי חיים נפלאים 96080
לא היה משהו. בכלל, התגוררתי בסמוך למסעדת ''פם-פם מאי-תאי'' ככה שדי סבלתי בנושא האוכל.
קוטג' 97779
לידיעת מ.פריצי,
מהרכות עם עדרי חתולים שונים ברחבי הארץ, לא כל שארית של מוצרי חלב נאכלת על ידי החתולים. גבינת קוטג' אינה נאכלת, לדוגמה.
אפשר והדבר נבע מכך שהחתולים בויתו על ידי המטבח הצבאי שבאזור, מה שהפכם לאניני טעם.
השתנתי מצחוק ! 97877
לשירותך תמיד :-) 99022
העיקור הוא אמנם פיתרון הומני! 96107
כבר היה כאן מיני-דיון בנושא הרגשות האימהים של החתולות ו"חווית" האמהות.
לי זה נראה האנשה של חתולים והשלכה של רגשות עליהם.
חתולות מעוקרות (כמו גם חתולים מעוקרים) לא נראים סובלים. לא ראיתי מעולם חתולה מעוקרת מנסה "לאמץ" גורים זרים או נוטה להתנהגות אמהית. לפי מחקרים מדובר בהתנהגות נשלטת הורמונים וניתן לגרום לחתולה להפוך לאמהית ("לאמץ" גורים או אפילו בובת פרווה) או לחילופין לשלול ממנה את אמהותה (ולהתנכר לגוריה שלה) ע"י טיפול הורמונלי נטו.
באתר העמותה למען החתול יש התיחסות לטענות נפוצות כנגד העיקור.
וסתם התרשמות כללית, הטענות בדבר "חווית ההורות" של חתולים נשמעות יותר מנשים. (כאמור, התרשמות, לא עשיתי סקר)
ואצל בני אדם? 96112
לא ניתן להשיג אפקט דומה על ידי טיפולים הורמונליים?

חתולות מעוקרות הן באופן כללי חיות שמנות, עצבניות ולא חברותיות. אם אלו לא סממנים של סבל ודיכאון, אז מה כן?
ואצל בני אדם? 96123
טרחת לקרוא את הקישור? חתולים מעוקרים הם לא דכאוניים ולא שמנים במיוחד. חתולים סגורים בבית קטן ללא פעילות גופנית הם לרוב שמנים ולעיתים קרובות גם דכאוניים. לחתולי הרחוב אין צורך לדאוג בהקשר זה, פעילות גופנית לא חסרה להם (חיפוש מזון ובריחה מסכנות) ורעב, מחלות והתעללות הם סיבות יותר סבירות לדכאון.
אני לא רואה שום קשר לבני אדם, וההבדל העיקרי, חווית ההורות לא תלויה ישירות בהורמונים. נשים (בניגוד לחתולות ולשאר בע"ח) לא נוטות לגרש את ילדיהן ולנתק כל מגע איתם כאשר אלו מסוגלים לדאוג לעצמם.
ואצל בני אדם? 96142
קראתי. כתוב שם:

"בעלי חיים שמנים בד"כ אוכלים יתר על המידה"

וגם:
"אכן, יכולה להיות נטיה להעלות במשקל בעקבות הניתוח, אך אין זה נכון כי הניתוח הוא הגורם הישיר לכך"

שזה בערך כמו: "אכן, שתיית אלכוהול מגדילה את הסיכוי למעורבות בתאונת דרכים, אך אין זה נכון כי היא גורמת תאונות באופן ישיר"

ועוד פנינים שכאלה.

אם מעניינות אותך עובדות:

Female cats altered at both 7 weeks and 7 months required 33% fewer calories than intact female cats. Muscle development in the male cat is androgen-dependent. Therefore, a decrease in muscularity will be seen in male cats no matter when they are altered.

לגבי שינוי התנהגות בחתולות מעוקרות, אחפש מקורות.
ואצל בני אדם? 96148
יופי, אז? אם חתולה מעוקרת צריכה פחות קלוריות אז בד"כ היא גם אוכלת פחות.
כמעט כל החתולים שאני מכיר (שלי ושל חברים) הם לא שמנים במיוחד (יש חריגים, כמעט תמיד חתולים שאינם יוצאים מהבית) ולא דכאוניים בכלל.
ואני אומר שוב, גם אם עיקור תורם להשמנה, עדיין יש צורך במזון רב לשם כך ובפעילות גופנית מעטה. שני התנאים הנ"ל לא מתקיימים אצל חתולי הרחוב.
ואצל בני אדם? 96164
אתה תומך בשחרור חתולי בית לטיולים יומיומיים?
ואצל בני אדם? 96274
החתולה שהייתה לי הייתה יודעת לפתוח את הדלת לבדה או את החלון ויוצאת לב לטיול האישי שלה.
חבל שהיא לא ידעה גם לסגור את הדלת אחריה.
ואצל בני אדם? 96292
אני משאיר זאת לשיקול דעתם של הבעלים. בארה''ב לא מקובל לתת לחתולי בית לצאת מהבית. בבריטניה כן. אני נותן לחתולים שלי לצאת ולהכנס באופן חופשי.
הנקודה החשובה, אם החתול סגור בבית, רצוי לשחק איתו ו''להפעיל'' אותו. כך ניתן למנוע עודף משקל (בלי קשר לשאלת העיקור) ולשפר את מצב רוחו.
ואצל בני אדם? 96325
עד כמה שידוע לי, בבריטניה, כל מי שמאמץ חתול מ''צער בעלי חיים'' ודומיהם, חותם על טופס שבו הוא מצהיר שלא יתן לחתול לצאת החוצה אלא אם כן ''החוצה'' זוהי חצר הבית.
אני לא נותנת לחתולות שלי לצאת, בעיקר בגלל הכביש הראשי.
ואצל בני אדם? 96335
לא שמעתי על נוהל כזה. לפני כשנתיים התארחתי אצל אנגלי, (שדווקא גר באדינבורו) שמגדל שני חתולי בית. לחתולים היתה דלת חתולים, שאפשרה להם כניסה ויציאה חופשית. לשאלתי הוא ענה, שזה די מקובל. כך גם שמעתי ממקורות אחרים.
חתולי היקרים יוצאים לחצר ביתי, אבל הם משוטטים ברדיוס די גדול סביב הבית. מאחר וכל הרחובות כאן צרים וחד סטריים, אני מקווה, שזה לא מסוכן מידי.
ואצל בני אדם? 96337
אני חושבת שהכלל הוא, שהם לא נותנים חתול למי שאין לו חצר. זה לא מצמצם בהרבה את מספר הבתים הכשרים- באנגליה כמעט לכל בית יש חצר, גם בעיר. ואי אפשר לעצור חתול מלעבור מהחצר אל הרחוב...
וכמעט תמיד, בבתים שבהם יש חתולים יש גם ''דלת חתולים'' קטנה בדלת (או בחלון), כך שהחתול יכול לצאת ולהיכנס כרצונו.
שיא הטכנולוגיה בתחום- דלת חתולים חשמלית, שנפתחת רק לחתול שלך, שעונד על צווארו קולר עם ''שלט'' קטן ששולח סיגנל לדלת. זה מונע חתולים אחרים מלהיכנס לבית.
ואצל בני אדם? 96598
הלוואי ויכולתי לתת לחתולה שלי לצאת, אבל אני גרה בקומה חמישית עם מעלית ואינטרקום, ויש לי הרגשה, שאם היא תצא, היא לא כל כך תצליח לחזור (בין היתר, כי היא לא תגיע לכפתורים של האינטרקום ושל המעלית, שלא לדבר על הפלדלת).

ככה שהחתולה שלי די תקועה בבית והיא בכלל לא שמנה ודיכאונית, למרות שהיא ישנה המון. היא מתרוצצת הרבה ומשחקת עם צעצועים שאני מביאה לה, ולפעמים היא סתם רצה בלי סיבה. ומדובר בחתולה שהיתה יוצאת ונכנסת כרצונה בדירה הקודמת (קומת קרקע עם חלונות שלמדה לפתוח בעצמה).

עיקרתי אותה כשהיא היתה בת חצי שנה, ומשיחות איתה עולה שהיא בכלל לא מצטערת שחווית האמהות נשללה ממנה, אלא מרוצה שהיא יכולה להמשיך ולהתנהג כגורה חסרת אחריות. מה גם שהגיזרה שלה לא נפגמה בכלל מההריון וההנקה.
ואצל בני אדם? 96669
אחי גר בבירמינגהם, ויש לו גינה. הוא אמנם גר בקומה שניה של בית דירות, והגינה שלו היא מטר על מטר וחצי של דשא (על הקרקע, כמובן, לא בקומה שניה) שמופרד בגדר קטנה מהמטר על מטר וחציים של השכנים שלו, אבל רשמית, יש לו גינה.
דבר שהוא די אדיוטי - אם היו מסירים את הגדרות הללו, לכולם היה הרבה יותר נחמד, לדעתי.
אבל אחי מגדל בכלל כלב, אז זה לא משנה.
ואצל בני אדם? 96774
גם בארץ ניתן להשיג דלת חתולים אלקטרונית.
ואצל בני אדם? 96137
החתולה שלי מעוקרת וכבר לא צעירה והיא:
1. לא שמנה
2. לא עצבנית
3. טוב, לא במיוחד חברותית כלפי זרים, אבל מאד קשורה אליי

אבל יש לנו חצר ויש לה חופש לעשות מה שהיא רוצה ואני יודע שזה מאד משמעותי מבחינתה, בייחוד אחרי שהיא הייתה בדיכאון עמוק כשלתקופה מסויימת נאלצתי לכלוא אותה בבית (עקב מגבלות רפואיות) ואחרי יומיים נכנעתי...
העיקור הוא אמנם פיתרון הומני! 96119
על ידי טיפול הורמונלי אפשר לעשות הרבה דברים גם לבני אדם. אפשר להזריק עייפות (בעצם לא הורמון, אלא רעלן שהמוח צריך לפרק), מרץ, אופוריה, מה שבא. זה הופך את הרגשות האלה לפחות אמיתיים מבחינת החווה?
אולי קשה יותר להזריק רגשות "מורכבים" יותר (אהבה, או פוביה ספציפית), אבל עדיין הרגשות שאנו חווים הם במידה רבה תוצר של כימיית המוח שלנו.

אישית אני לא חושב שלחתולים יש מוח מורכב דיו כדי שיכיל בתוכו ייצוג של עצמם, ולכן אין להם מודעות עצמית, ומימלא שום רגשות (בצורה בה אנו מבינים רגשות), אני פשוט חושב שה"טיעון ההורמונלי" הוא לא נימוק.

(גילוי נאות - אני מרוויח אישית מטיפול הורמונלי בבני אדם - חבֵרה בלי PMS. תחי הגניקולוגיה.)
שאלה 96127
מדוע הקונסנזוס‏1 הוא שכותבים "גניקולוגיה" ולא "גינקולוגיה"?

1 :-)
שאלה 96128
גינה = אישה. לוגיה = מדע. מה קיבלנו? גינקולוגיה.
תטל"א! 96133
תטל"א! 96228
= תעשי טובה לאנשים אחרים?
תטל''א 96231
= תשובה טובה לשאלה אחרת.

במקרה דנן, *תשובה טובה לשאלה* מה מקור המילה גינקולוגיה, שהיא *אחרת* מהשאלה שלי, שהייתה מדוע מעדיפים את הכתיב השגוי-לכאורה על פני הנכון.
תטל''א 96242
אה, הבנתי :-) נדמה לי שהתשובה היא: מתוך בורות.
תטל''א 619099
תשובה מאוחרת לשאלה האחרת: המשמעות היא כמובן: תורת הגינקו [ויקיפדיה], שלו, כידוע, צורה דומה לזו של אדם.
שאלה 96130
ואללה. לא ידעתי שאני כותב לא נכון. התשובה היא מן הסתם שה'ני' נשמע ארוך אז מוסיפים י'. וה'גינ' נראה בכלל כמו גִנ. בכתיב חסר אני אמור לכתוב בכלל גייניקולוגיה, לא?
כתיב חסר=כתיב חסר ניקוד 96132
כלבה וחתולים 121935
כלבתי ‏1 החביבה אימצה גורת חתולים יתומה והקשר בינן נמשך עד שהחתולה עזבה את ביתה (שכנים). לפני כשנה חתולה המליטה על גג ביתי וכלבתי אימצה גם גור של החתולה שינק ממנה! או לפחות ניסה (אני לא בטוח אם חלב ממש הוא קיבל ‏2). כיום החתול, אחיו הקטן ועוד גור שכלבתי עוסקת כיום בהתידדות איתו נמצאים ביחסים טובים עם כלבתי (חוץ מזה שהיא גונבת להם את האוכל).

1 מעוקרת מגיל צעיר ואף פעם לא המליטה.
2 מחקרים מראים שחיות נקבות מפרישות חלב כאשר הן מרגישות דחף אימהי. לא בדוק.
_

בעד עיקור
כלבה וחתולים 121937
למכרה שלי יש כלב רוטווילר שאימץ חתולה קטנה בתור חיית מחמד.
כלבים הם חיית להקה ובד"כ הם רואים את המשפחה שאצלה הם חיים כלהקה, רק שהם מדורגים בה הכי נמוך. אימוץ בעל חיים חדש משפר את הדרוג שלהם בלהקה גם אם לא מדובר בכלב. אצל חתולים זה יותר מסובך (ויעידו רוב אלו שניסו להכניס כלב לבית עם חתול) כי הם חייה טריטוריאלית שלא מקבלת בהבנה מצטרפים חדשים.
אצלי? בלגן רציני, אינטי (מס' 2) לא מפסיק לריב עם לצ'ה (מס' 3) וסילבי (מס' 1) מורידה כפות לכל מי שמתקרב אליה יותר מדי.

בקשר לחלב, הפרשת חלב קורה בעקבות הפרשת הורמון (פרולקטין אא"ט) בזמן הלידה/המלטה ובתנאי שקיימת רקמת שד/עטין מפותחת. אצל בעלי חיים שעוקרו לפני הבגרות המינית שלהם (אצל חתולות 6 חודשים) אין רקמת עטין מפותחת ולכן בשום מקרה לא יהיה חלב.
העיקור הוא אמנם פיתרון הומני? 96514
עוד מאמר על חתולי רחוב, השמדה ועיקורP:
מותר בדיון על חתולים 96020
לספר בדיחה על כלב?
(מתוך מחקר על בדיחות, שתוצאותיו פורסמו היום):
כלב הולך לדואר, מבקש טופס מברק וכותב בו:" האו האו האו האו האו האו האו האו האו"
הפקיד מסתכל בטופס ואומר: יש כאן רק תשע מלים, אתה יכול להוסיף עוד "האו" אחד באותו מחיר.
עונה הכלב: אבל אז זה יהיה חסר משמעות.

ו- הבדיחה המצחיקה ביותר בעולם, לפי המחקר היא:
שני ציידים נמצאים ביער, כשאחד מהם מתמוטט ושוכב בלי נוע ובעיניים מזוגגות. האחר מתקשר בנייד לשירותי ההצלה וצועק: חבר שלי מת! מה לעשות? האיש בצד השני עונה: תירגע, קודם בוא נוודא שהוא מת.
משתרר שקט על הקו, ואז נשמעת יריה. הצייד חוזר לקו ואומר: אוקיי, מה עכשיו?

עוד על המחקר כאן
ועוד על הבדיחה כאן: 96118
Dogs have masters cats have sta 96064
"Dogs have masters cats have staff"
חתולים 96092
למען האמת, ראיתי פעם חתול שולק עכבר, לא מחזה נעים במיוחד. היצור היחידי שראוי למוות הוא הנמלה!(מושבה שלמה עושה כשלה בלילות במטבח. הסגת גבול של ממש!)

על כל פנים, פרט לזה אין לי מה לומר עליהם.
(אין לי חתול בבית, מטעמים היגיינים. אחותי
אלרגית לפרווה)
חתול שולק עכבר??? 96098
באמת ראית חתול משליך עכבר למים רותחים ואוכלו מבושל כהלכה? אכן חתול אנין טעם במיוחד...
חתול שולק עכבר??? 96113
שולק במובן מולק (את ראשו) ?
חתול שולק עכבר??? 96125
תיאור טוב של המחזה. בכל מקרה, המאמר עורר
בי את הזכרון ההוא.
ומה עם חתולי המלכה ברותיאל? 97680
מאז שקראתי את "שר הטבעות" אני לא יודע מה איתם.
מישהו יודע?
ומה עם חתולי המלכה ברותיאל? 97686
גם לא תדע.

במכתב מ- 1956 כותב טולקין שאין בשר הטבעות כמעט זכר לדברים שאינם קיימים בפועל במישור העלילה שלו, ומוסיף בהערת שוליים שחתולי המלכה ברותיאל ושמותיהם של שני הקוסמים האחרים (פרט לגאנדאלף, סארומן וראדאגסט) הם הדוגמאות היחידות שעולות בדעתו.

("סיפורים שלא נשלמו", בתרגום עמנואל לוטם, עמ' 445).
ומה עם חתולי המלכה ברותיאל? 97703
אני זוכר שקראתי סיפור על המלכה ברותיאל וחתוליה, משהו לא נחמד, שנגמר באונית רפאים שחתולים משיטים אותה.
אני אפילו לא בטוח שטולקין כתב את זה.
ומה עם חתולי המלכה ברותיאל? 97706
חיפוש זריז העלה את זה:
יש שם הפניה לUnfinished Tales עמ' 401-402, אבל בספר שלי זה מופיע בע"מ 419.
תגובה 98852
מאמר מעולה!!!!!!!!!
שיטה טובה 98853
השיטה אשר מוצעת במאמר אכן נראית כשיטה מועילה אשר תביא בטווח הארוך לפתרון בעיית החתולים אשר נראה כי היא נמצאים בכל מקום.
אני מקווה שיאמצו אותה בכל הארץ ובעולם, ופחות חתולים יסבלו מרעב ומהתעללות.
98854
אני גרה בנתניה ומאכילה את החתולים באזור מגוריי. מידי יום נקרע הלב כשרואים את המאבק היומי והאינסופי של החתולים בכל כך הרבה גורמים כשהמציאות אומרת שהמאבק הוא כנגד כל הסיכויים. החלום שלי הוא שיתחילו להכיר בקיומם של החתולים ושהרשויות יתחילו להזיז את עצמם כדי לעזור להם. אני מקווה שמבצע העיקור יגיע לכל מקום והייתי אף שמחה להתנדב ולעזור
התנדבות 98872
אם את מעוניינת לעזור, את מוזמנת לפנות לעמותה למען החתול, הם ישמחו מאוד לקבל מתנדבים ומתנדבות אוהבי חתולים.
http://www.cats.org.il/h_index.html
cats_il@netvision.net.il

חתולי רחוב 98856
נכון שהבעיה של ריבוי החתולים ברחובות היא בעיה שצריך למצוא לה פתרון, אבל פתרון של הריגתם או עיקורם הוא מאוד בעייתי בעיני מכיוון שזה יכול לגרום בתווך הרחוק להכחדה של כל זן החתולים. לדעתי הבעיה העיקרית היא שאנשים פחות נקשרים לחתול שלהם וכמו שכתוב בכתבה זורקים אותם לרחוב כשעוברים דירה, נולד ילד או כשסתם נמאס להם לטפל בו. ומה שלדעתי יכול לעזור זה חקיקה מסודרת ומקומות שבהם ניתן להשאיר חתולים כמו שיש עמותות של כלבים. עובדה שאין המון כלבים שמסתובבים ברחובות וחתולים יש בכמויות.
חתולי רחוב 98873
מאחר וקיימים כיום בתי גידול לחתולים גזעיים, אין סכנה לקיום הגזע גם אם שיטת העיקור וההחזרה תתבצע בהקף עולמי ותגרום להעלמות מוחלטת של חתולי הרחוב. (לא שאני מאמין שזה יקרה)
העמותה למען החתול מחזיקה כיום למעלה מ500 חתולי בית שננטשו ונאספו מהרחוב. למרבית הצער אין באפשרותם לאסוף חתולים נוספים מסיבות של חוסר מקום ותקציב.
חתולי רחוב 98874
העובדה שיש יותר חתולי רחוב מכלבי רחוב אינה נובעת מכך שחתולים ננטשים ע''י בעליהם יותר מכלבים, אלא מכך שחתולים מטבעם עצמאיים יותר, כלומר, סכויי ההשרדות (וההתרבות) של חתול בית שננטש ברחוב, עולים בהרבה על סכוייו של כלב כזה.
חתולי רחוב 98879
גם אבל לא רק.
לכידת כלבים משוטטים מחוייבת בחוק ומתבצעת באופן גורף ואינטנסיבי. כמו כן, לכידת כלבים קלה בהרבה מלכידת חתולים, שכן כלבים (בעיקר נטושים) נוטים יותר לבטוח בבני אדם זרים (בעיקר אם מוצע להם פתיון של אוכל) מאשר חתולים, שהם חשדניים כלפי זרים.
כמו כן, חתולים מתרבים הרבה יותר מהר מכלבים: זמן הריון קצר יותר ועד 3 מחזורי יחום - הריון - המלטה בשנה. כמו כן זמן קצר יותר לבגרות מינית - 5 חודשים.
חתולי רחוב 98884
אכן, וכל אלו מצטרפים לתוצאה שסכויי ההשרדות (וההתרבות) של חתול בית שננטש ברחוב, עולים בהרבה על סכוייו של כלב כזה, להבדיל מהסיבה שהעלתה ענבר, כאילו חתולים ננטשים ע''י בעליהם יותר מכלבים, או שחתולים נאהבים ע''י בעליהם פחות מכלבים.
חתולי רחוב 645406
נורא ואיום
חתולי רחוב 645501
אתה מגזים בחששות להכחדה של החתולים. החתולים מסתובבים ברחובות, כי הם יכולים להתקיים גם בלי בעלים שנותן להם אוכל.
98858
אכן התופעה שמוצגת במאמר מאוד רווחת, ולדעתי מאוד אכזרית וקשה. אני שמחה שיש פתרון לבעיה, אמנם היא יקרה אך היא מוסרית והופכת אותנו לפחות אכזרית. תמיד קל ללכת לפתרון הזול אבל כאן הפתרון הוא אכזרי ולא מתקבל.
אני אישית לא חובבת חתולים והם אכן משוטטים בטירוף ברחובות מתים או חיים. יש מקום ליישם את הפתרון ולחשוב לא רק על עצמנו אלא גם על היצורים שחיים עמנו.
המאמר מביא המון חומר למחשבה.
תגובה לחיי חתול 98860
אני באופן אישי אוהבת מאד בע''ח , אמנם יש לי יותר סימפטיה לכלבים אבל כל יצור חי שנושם אני סבורה שהוא בעל רגשות וראוי לטיפול וטיפוח.
העמותה שמוזכרת בכתבה עושה עבודה נפלאה וחשובה , עצוב לי מאד שאנשים לא מתעניינים בחתולים או כשהם עושים להם לכלוך אז הם זורקים אותם לרחוב. אני חושבת שיש לנקוט בקמפיין פירסומי שידגיש שיש חתולי רחוב אומללים ושצריך לחשוב פעמיים לפני שלוקחים חתול הביתה ושזו אחריות כמו ילד בבית. הלוואי והחברה שלנו תשתנה ותהיה בעלת אכפתיות לא רק לעצמה אלא גם לבע''ח . כל הכבוד על הפעילות של עמותה זו וגם לצער בעלי חיים .
אני חושבת שצריך לעשות ימי התרמה גם לבעלי חיים ולא רק לאנשים הרי גם הם יצורים אנושיים.
תגובה לחיי חתול 98878
דוקא חתול הוא חיה יחסית נקיה שלא עושה יותר מידי ליכלוך בבית. אם לא הייתי אלרגי סביר להניח שהייתי מאמץ לי חתול או שניים. במקום זה אימצתי תנין שאין לא שערות. מצד שני ההתעללות שלו ברהיטים הרבה יותר בעייתית.
תגובה לחיי חתול 98882
כבר הצעתי לך פעם לאמץ וירטואלית חתול דרך העמותה למען החתול.
בכל מקרה, אתה מוזמן לגדל חתול מגזע "ספינקס" שהוא חסר שיער.
תגובה לחיי חתול 98889
לאנשים אלרגיים, בדרך כלל ממליצים לגדל חתולים סיבריים. אמנם יש להם פרווה לא כל כך קצרה, אך הרוק שלהם חסר את האנזים שהוא האלרגן למי שסובל מאלרגיה לחתולים.
הנה תמונה נחמדה של חתול סיבירי (למעלה) שפורסמה בפורום חתולים ישראלי (1):
תגובה לחיי חתול 98895
כן, יושקו יהיה מבסוט לאללה.
תגובה לחיי חתול 98979
The Sphynx and Allergies

Contrary to what some people believe, Sphynxes are not hypoallergenic. These cats still produce the protein to which allergic people react and shed it in their saliva and dander. The lack of hair may help to reduce the reaction in some people, but others are just as allergic to Sphynxes as to other cats.

בעיית חתולי הרחוב 98861
בעיית חתולי הרחוב אכן חמורה מאד אך עם זאת רעיון ההמתה אכזרי ביותר, לא אנושי ולכן מבחינתי לא בא בחשבון. לדעתי TNR הוא הפרון האנושי והטוב ביותר מכיון שהוא מטפל בבעיה, כלומר מעקרים את החתולים ובכך מפחיתים ממספרם העתידי ,ויחד עם זאת הוא אינו פוגע בחתולים המסכנים.
תנו לחתול חיתול 98862
חתולים הם חיות מאד נחמדות בעיקר כשהן של מישהו אחר שמאכיל ודואג להם....אבל, בהחלט יכולים להפוך למטרד, לכן השיטה החדשה של "דילול" ע"י סירוס בהחלט מקובלת עלי שכן בלי החתולים יש עכברים, ואם יש עכברים יש נחשים וכו' וכו'. כך אפשר לפתור גם את הבעיה המוסרית של השמדתם וכולם יצאו שמחים וטובי לב....?
מה זה, זה? 98883
מעין א, דניאלה פיטוסי, ענבר רגב, שירלי ע, יעל צ, מיטל ח - ועכשיו טכנולוגיה גם (או גמ)?

כולכן לומדות באיזו מגמה טכנולוגית וקיבלתן משימה לשלוח הודעה לאייל, או שאני צריך לבקש מהפסיכיאטר להחליף לי את הכדורים נגד הפאראנויה?
מה זה, זה? 98888
בהמשך לדיונים בנושא מדיניות האתר.
אם באי האתר הרציניים מסוגלים לשאת את נוכחותם של אלמנטים שאיך להגיד, לא תמיד מקפידים על כובד ראש, מראי מקומות והערות שוליים (1), כמו (בלי לנקוב בשמות) כותב תגובה זאת, או זה שאליו היא ממוענת, הרי שאפשר לגלות קצת אורך רוח גם כלפי מספר נערות המגיבות באתר.

(1) אלו שבמין עברית מאונגלזת נהוג כעת לכנותן "הערות רגל".
אורך רוח 98894
אני אמרתי משהו רע? כולה, ניסיתי להבין מה קורה פה, בלי להביע עמדה בעד או נגד.

חוץ מזה, אני לא רואה למה אתה חייב להיגרר להשמצות פרועות וחסרות רסן ושחר. רציניים תקרא לחברים שלך.
מה זה, זה? 98893
זו לא הפעם הראשונה שדבר כזה קורה כאן:

דיון 667
(רד לתחתיתו של הדף, בשביל לראות את "כיתת רופין" בפעולה...)
למרות שאיני אוהב חתולים 98865
ובטח שאיני אוהב חתולי רחוב שמביאים מחלות, אני חושב שאנחנו אכזרים, אם לאחר שבייתנו את החתולים זרקנו אותם לרחוב. את החתולים הללו אנחנו ברוב הפעמים הורגים (ע''י רעל), הפיתרון של עיקור החתולות הינו נכון אולם לדעתי מאד יקר והקפו נמוך, אסור לנו להחזיק כל בעל חיים אם אנחנו מתכוונים לזרוק אותו או את ילדיו בעתיד לרחוב
למרות שאיני אוהב חתולים 98875
חתולי רחוב לא מביאים מחלות, לפחות לא לבני אדם. רוב המחלות בהן חתולים חולים לא עוברות לבני אדם. שלוש מחלות קשורות לחתולים:
1. כלבת - עוברת בין כל היונקים, עד היום לא ידוע על אף מקרה של אדם שנדבק בכלבת מחתול (רחוב או בית) וזאת כי חתולים נדבקים בכלבת לעיתים רחוקות מאוד וגם כאשר הם חולים הם לא נוטים לתקוף בעלי חיים אחרים. (בניגוד לכלבים, תנים, שועלים וכד')
2. טוקסופלסמוזיס - טפיל חד תאי הפוגע בכל היונקים ומועבר בד"כ דרך בשר נגוע ולא מבושל היטב. חתולים נגועים מפרישים את הטפיל בצואה וכך עלולים להדביק בני אדם. למעשה כמעט כל מקרי הטוקסופלסמוזיס שהתגלו עד היום בבני אדם נגרמו מאכילת בשר נגוע ולא מחתולים. בכל מקרה, המנעות ממגע עם הפרשות של חתולי רחוב מונעת הדבקה לחלוטין.
3. זיהומים בעקבות שריטות של חתולים (חתולים לא מנקים צפורניים) דומה לזיהום בעקבות פציעה מכל חפץ חד ולא נקי אחר. (מומלץ למגדלי חתולים לחדש את חיסון הטטנוס שלהם כל 10 שנים)

דרך אגב, העמותה למען החתול מחתימה את כל מי שמאמץ חתול דרכם על התחייבות לעקרו (במקרה שמדובר בגור צעיר) וכן שיחזיר את החתול לעמותה אם האימוץ לא יצליח מסיבה כלשהי. (ולא יזרוק אותו לרחוב)
אני דווקא מאד אוהב חתולים 99073
ידיעה חדשותית: אני אבא לארבעה גורי רחוב חדשים - "אף" ו"חוטם" של אמא "מונה", וכן "סמבו" ו"סמבוסק" של אמא "סימבה" (תגידו מזל טוב)

ולעניין הפחות מרנין של מחלות וחתולים:
אם נשים אלרגיות לרגע בצד (אפילו שהן בגדר מפגע בריאותי, אם כי לא זיהומי), יש את הקרציות ופרעושים ושאר החולרֶס שתופסים טרמפ על חתולים ומסכנים אותנו.
כמו כן, יש איזו מחלה שעוברת בצואת חתולים, רק שאני לא זוכר מהי.
היא הרגה את חולה האיידס בטרינספוטינג. מישהו יודע?

ואגב, מה הר"ת של TNR?
אני דווקא מאד אוהב חתולים 99077
הערכה: Take(?) Neuter Return - לקחת, לסרס, להחזיר.
אני דווקא מאד אוהב חתולים 99078
אה, בעצם זה בטח Trap...
אני דווקא מאד אוהב חתולים 99079
טוקסופלאזמוזיס.
מחלות חתולים ובני אדם 99080
המחלה שאתה לא זוכר את שמה נקראת "טוקסולפסמוזיב", וקצת מידע (בעברית!) עליה תוכל למצוא כאן:
למרות שהיא עוברת בצואת חתולים, רוב ההדבקות מקורן באכילת בשר נגוע ולא מתוך מגע עם צואת חתולים, במיוחד אם מקפידים לשטוף ידיים אחרי ניקוי ארגז הצרכים.
ככלל, רוב מחלות החתולים וטפילי החתולים אינם עוברים לבני אדם. פרעוש החתול, לדוגמא, מעדיף מאוד חתולים, וכל עוד הוא יכול להמנע מזה הוא לא יתנחל על בני אדם.

מידע נוסף על בריאות חתולים ובני אדם:
או, אז זהו 99086
כבר הרבה זמן שאני מתלבט אם להודות מעל בימה זאת בבעיה שמטרידה אותי: גיליתי שהחתול שלי אינו נוטל ידיים אחרי השימוש בארגז החול שלו! כל ההסברים, התחינות והסנקציות לא מועילים, הוא בשלו.

ורדה, מה עושים?
או, אז זהו 99118
אם תקנה ארגז חול יותר גדול ותרוקן אותו בתדירות גבוהה יותר, החתול עדיין לא ישטוף רגלים ביציאה מהארגז אבל הבעיה של טביעות הרגליים המחורבנות תפסק.

אני רוצה לנצל במה זו ולקרוא (בשנית) לאנשים לאמץ את שיטת חתולי הבית לטיפול במוצאות מערכת העיכול במטרה להקל במעט את בעית המים של מדינת ישראל.
או, אז זהו 99123
מעבר לעצה הסטנדרטית, תחליף לו חול לעיתים קרובות ותדאג לחיסון נגד טטנוס בתוקף, יש פתרון נוסף, אבל הוא יקר.
ניתן (אבל צריך הרבה זמן וסבלנות) ללמד חתולים איך להשתמש בשרותים של בני אדם. אני לא ניסיתי את זה, אבל הטכניקה היא להעביר את ארגז החול לאט ובזהירות, כל יום קצת, לכיוון השרותים, אחר כך לשים אותו על השרותים ואחרי כמה ימים להעלים אותו.
ניתן גם ללמד חתולים להוריד את המים אחר כך, אבל זה לא מומלץ כי הם עלולים לראות בזה משחק משעשע ולהעלות במידה ניכרת את חשבון המים שלך.
או, אז זהו 99124
החתול שלי משתמש בשרותים של בני אדם בתור מקור מי שתיה.
או, אז זהו 99135
סיבות: או שאתה לא מחליף לו את מי השתייה לעיתים מספיק קרובות או להפך, מי הברז מכילים הרבה כלור והוא מעדיף לשתות מים שעמדו זמן מה. גם יתכן שזהו הרגל רע שהתקבע.
במקרה הראשון - תחליף לו מים לעיתים יותר קרובות.
במקרה השני - תן לו מים רתוחים. (לא רותחים!!)
בכל מקרה, שים סבון אסלה בשרותים, זה דוחה אותם.
או, אז זהו 99138
לחתול שלך יש מקור?
או, אז זהו 99140
כן (לציפור)
התנהגות חריגה(?) 99146
ואני שמעתי על חתול שהיה מוכן לשתות רק מים זורמים, למשל קילוח של ברז.
התנהגות חריגה(?) 99322
אצלי בבית זו כנראה מסורת חתולית.
זה כבר החתול השלישי (השניים שלפניו מתו בשיבה טובה) שמוכן לשתות רק מברז מים.

הכרתי גם אחד שהצליח לאמן את חתולו לעשות צרכים בשרותים.
אותי קצת דוחה המחשבה לשבת עם חתול (שלא שוטף רגליים) על אותה אסלה...
התנהגות חריגה(?) 99327
אני חינכתי חתולה זרה ומוזרה מהדירה בה התארחתי בברלין, להוסיף לדיאטת בשר הסוסים שלה גם פירות, ירקות ויוגורט.
ככה זה, במקל ובגזר, בחנית ובחרב אפשר לחנך כל מוח-פינג-פונג.
התנהגות חריגה(?) 99586
לא ממש חוכמה.
מרבית החתולים מחבבים יוגורט (לפחות את השאריות שבקופסא), וגם חלק מסוגי היקות.
שלי מת על חסה (...) ותירס במיוחד.

פירות, לעומת זאת, זו כבר הצלחה.

אבל מקל וגזר? גזר זה ירק בכלל, לא?
לא מסתדרת לי התמונה 99151
באותן אסלות שהיה לי הכבוד להכיר באופן אישי, הפרש הגבהים בין מפלס המים לשפת האסלה גדול ‏1 מכדי שחתול בית רגיל יוכל ללגום כשכל כפותיו נשארות יבשות.
גם המבנה הפנימי של האסלה אינו נראה לי ידידותי למשימה.

אודה לך אם תואיל לפרט.

1 סתימות כרוניות אינן נחשבות.
לא מסתדרת לי התמונה 99164
אולי המבנה הפנימי של האסלה אינו ידידותי למשימה, אבל לא דבר פעוט כמו זה יעמוד בפני החתול. החתול עומד כששתי רגליו האחוריות כפופות על שפת האסלה, ואילו שתי רגליו הקדמיות מפוסקות בתוך האסלה, מעט מעל קו המים, בחלקה האחורי של האסלה.
ועכשיו, כאשר אתה שולט בתאוריה, אתה מוזמן לנסות.
לא מסתדרת לי התמונה 99174
גאון החתול שלך (בלינד 750+).

רוצה להחליף תמורת מתכון תאילנדי?
לא מסתדרת לי התמונה 99177
עזוב, מכל דיירי הבית (אני, אשתי, שלושה ילדים, כלב, חתול) יש אחד גאון, אז אני אלך למכור אותו בנזיד עדשים?

אגב, כשמדברים על חתולים אז לא תאילנדי, אלא סיאמי.
(ולא איראני אלא פרסי).
מודה ועוזב 99181
לירוחם...
לא מסתדרת לי התמונה 99247
בחלק מהארצות שהייתי בהן, מסיבה כלשהי, מפלס המין הטבעי הוא כמעט עד שפת האסלה. אף פעם לא הבנתי את זה, אולי זה בשביל חתולים לא אינטליגנטיים. בכל מקרה, זה מאוד לא נעים.
לא מסתדרת לי התמונה 99251
המים דובי, המים. לא המין. נדמה לי שזה מנהג אמריקאי.
לא מסתדרת לי התמונה 99308
אחח... הפרויד הזה, כל הזמן מחליק...
או, אז זהו 99255
הי, גם החתול של ההורים שלי, נרו יאיר, היה שותה מהאסלה. איזי - למה אתה רואה בזה הרגל רע? להורים שלי זה לא הפריע, והיה מה להראות לאורחים. גם חמלינציקי עצמו סיגל לעצמו טון אחר ליללה של "שמישהו יפתח את הדלת של השרותים, אני צמא", לעומת היללה של "שמישהו יפתח את הדלת של הבית, אני רוצה לצאת".

האם הרתחת המים מסלקת את הכלור?
איך שכנעו אותו להפסיק לשתות משם? 99261
איך שכנעו אותו להפסיק לשתות משם? 99301
מן הסתם די פשוט - נותנים חיזוק שלילי קטן בכל פעם שהוא נוגע באסלה. חוט, שתי אלקטרודות והעניין עשוי :-)
איך שכנעו אותו להפסיק לשתות משם? 99303
גם על זה יש אגדה אורבנית (או אולי באופן מפתיע מעשה שהיה), על הפנימיונים שחישמלו (לא משהו בסדר גודל של המפעל שפופק עובד בו, מצבר של רכב או משהו כזה) את שרותי המורים בבית בירם. את המורה שבא להשתין זה לא הצחיק.
איך שכנעו אותו להפסיק לשתות משם? 99336
האגדות האלה, נראה שבדרך כלל הן כן מבוססות על מעשה שהיה (לא יודעת לגבי המקרה ההוא, אבל).
איך שכנעו אותו להפסיק לשתות משם? 99393
לא יודע לגבי בית בירם, אבל לאורט נתניה יש לי אישור ממקור ראשון.
איך שכנעו אותו להפסיק לשתות משם? 99394
בין כל עיסוקיך היית גם מורה?

אגב, לאחר מחשבה שניה ושלישית, ופשפוש בזכרון העבש שלי, זה לא היה בריאלי (אפילו הפנימיונים חנונים מדי), אלא בבסמת, אבל זה ממש לא משנה.
איך שכנעו אותו להפסיק לשתות משם? 99398
לא, לא הייתי מורה.
אבא של ההוגה שלי למד באורט נתניה.
הארכיבאי מתבקש לסור לדיון 99400
תודה.

:-)

---
Xslf, שפשוט אין לה כוח הבוקר לשבת על המאמר שהיא צריכה לכתוב...
מקור ראשון 99403
אם לא ראית את זה בעין (או חווית את זה ב...)‏1 זה לא נחשב.
____________________
1- כמה עלוב לשים את ה "..." רק בגלל חשש שביאית‏2
2- וכמה נלעגת שגיאת הכתיב עם הרמז הדקיק‏3 שמסתתר בה
3- ולמה, למרות כל אלה, אני מרגיש מחלת ים קלה?
איך שכנעו אותו להפסיק לשתות משם? 99410
בואנה, בואנה.
אורט נתניה ?
מתי ??
איך שכנעו אותו להפסיק לשתות משם? 99413
מתישהו באמצע/סוף שנות השישים. למה, אתה מכיר?
איך שכנעו אותו להפסיק לשתות משם? 99414
הרבה זמן אני חש אליך קירבת דם.
עכשיו הכל ברור.
אבא?! 99421
מה אתה עושה באתרי תוכן? לא מוכרים פה מצלמות דגיטליות!
אבא?! 99422
אני מתקשה לרדת (או לעלות) לסוף דעתך.
אגב, למה אבא ? לא יכול להיות אח ?
אבא?! 99425
הייתי שמח להסביר לך למה לא סביר שאתה הוא האח של ההוגה אבל אני חושש שאחשוף יותר מידי פרטים מביכים על משפחתו של ההוגה שלי. הוא, בניגוד אלי, לא אוהב לחשוף פרטים מביכים.

מי שמסיק מהנאמר למעלה שלהוגה של פופק יש אח, שהאח הזה נוהג לגלוש באינטרנט באתרי דיונים ושהוא לא יושב ברגעים אילו בשיעור דמות האדם ביהדות ומקלל בלב את אחיו שלא שכח לשלוח בשבילו את טפסי ההרשמה אוניברסיטה עושה זאת על אחריותו האישית בלבד.
אבא?! 99581
לא רק שיש לך אח גדול (תחילת - מחצית שנות השישים - מכניקה), אלא שיש לך גם אח קטן (תחילת - מחצית שנות השבעים - מיכשור ובקרה).
בקיצור - אתה ילד סנדוויץ'.
חויה מסמרת שיער... 99587
אז זהו, שלא.
יש לי אבא גדול (שנות השישים - מכניקה) ויש לי אח קטן (שנות התשעים - גאוגרפית, לא באורט ולא בנתניה) אני בן בכור (סוף שנות השמונים - לא מגלה מחשש שאפליל את עצמי) יש לי גם אחות אבל בוא לא נערב אותה.

יותר אני לא מוכן לחשוף.
חויה מסמרת שיער... 99593
אתה רוצה לומר שאני כולה דוד שלך ?
חויה מסמרת שיער... 99597
אתה חרדי שגר במודיעין עלית?
חויה מסמרת שיער... 99602
אני לא. אח שלי.
פינוקיו?! 99424
איך שכנעו אותו להפסיק לשתות משם? 99383
אני חייב להחמיא לך על העדינות שבה אתה עושה את מה שאתה עושה... הפעם זה היה כמעט עדין מדי. רק ברגע האחרון הלכתי בכל זאת לבדוק במילון.
אבל כאן אני זורק את האשמה על מישהו אחר: אם אני לא טועה (והרקורד שלי בפתיל הזה הוא לא מרשים, אני מודה), הטעות הזו היא קונבנציה של ממש בתשבצים של יורם הרועה. למרות שאני אמור לעזוב לירוחם (ותודה דורון הגלילי), אני אסתבך עוד קצת: זו טעות נפוצה, או שזה רק אני?

(הסבר לקורא הנבוך, מהכותב הנבוך עוד יותר: הייתי משוכנע לחלוטין ש"נרו יאיר" אומרים על מישהו שמת. חמלניצקי, שונרם של הורי, הלך לבית עולמו, ועד יומו האחרון היה שותה מהאסלה.)
נר לי נר לי, נר לי דקיק 99390
זה רק מראה שאתה לא עוקב בתשומת לב אחרי הדיונים הנכונים: תגובה 78840
נר (אי-)זכרון 99625
קראתי אז, וכנראה שזה השאיר לי לפחות קצת משקעים בתת-מודע, ואלו זרעו בי ספק שלבסוף שלח אותי למילון (תגובה אחת מאוחר מדי).
או, אז זהו 99265
הכלור מתנדף מהמים בכל מקרה, זאת רק שאלה של זמן. ההרתחה גורמת לזה לקרות מהר.
או, אז זהו 552198
אני דווקא מאד אוהב חתולים 99096
זה כמובן
Be Kind Please Rewind.
בעניין הטוקסופלסמוזיס 375421
יתכן שבקרוב אטוש שוב את הטוקסופלסמוגן שעימי ליללות למשך כשבועיים. למרבה הצער והשמחה, ידידתי שדאגה לו כה יפה בעבר כששהיתי בחו"ל, נמצאת עתה בהריון (אני חושד בבעלה) וחוששת להסתכן בניקוי הארגז שלו. גם תשלום מפתה שהצעתי לה לא הפיג את חששה.

פניתי לעמותה למען החתול, אך הגב' מאייר ענתה לי שהם כבר אינם נותנים את שירות הטיפול בחתולים והפנתה אותי לפנסיון, מה שלא נראה לי שיתאים לחתול עיוור. אז חשבתי, שאולי אם ישנה בדיקה השוללת את האפשרות שהחתול נושא את המיקרוב, אולי זה ישכנע את הידידה לטפל בו. שאם לא כן, יתכן שאצטרך לקצר או לבטל את הנסיעה.

מצד אחד, לפי http://www.infomed.co.il/questions/q_102704_6.htm החתול מדבק רק במשך מספר שבועות, כך שזה לא רלוונטי למקרה של החתול שלי שאינו יוצא מן הבית. חוץ מזה, אולי ישנה בדיקה לחתול השוללת את האפשרות שהוא נושא את המיקרוב. מצד שני, מדובר בחד תאי, בעוד שבקישור כתוב וירוס, ועוד כזה שמטיל ביצים!
בעניין הטוקסופלסמוזיס 375424
כיוון שהאחראי למצב הבעייתי הזה הוא כנראה בעלה של ידידתך, נראה לי רק הוגן שהוא ימצא לך פתרון הולם.
אחוות פלינופילים 375450
שלט קטן על לוח המודעות הביתי עשוי לפתור את הבעיה שלך. מנסיוני, ילדי השכנים תמיד שמחים להכנסה צדדית קטנה וחלקם אפילו אוהב חתולים. רק אל תכתוב שם יותר מדי פרטים שיקלו על הפורץ השכונתי, ואל תשכח לוודא שהשמרחתלית מכיתה ו' אינה בהריון.
אחוות פלינופילים 375477
רעיון. חבל שלא ביססתי קודם לכן את קשריי עם קטינות הבניין ‏1.
אנסה לבדוק אופצייה זו, אם כי הייתי מעדיף מישהו יותר מהימן.

1 חוץ כמובן ממשפטי מדרגות בנאליים כמו: "בוקר טוב העלמה זליבנסקי" או "נכון שלא סיפרת לאבא ואמא על..." (:
אחוות פלינופילים 375500
העובדה שקטינה היא קטינה לא הופכת אותה לבלתי מהימנה, אתה מודע לזה, נכון? אולי אפילו להפך. אם אין לה אלף דברים אחרים על הראש, סביר להניח שהיא תקפיד מאד על מחוייבותיה, ולו בגלל הרגשת החשיבות. אדם מבוגר יגיד הרבה יותר בקלות "נו, זה רק חתול".
שלא לדבר על העובדה שאין שום סיבה שנערה בגיל 14 שיכולה להשגיח על תינוק, לא תוכל להשגיח על חתול.
אחוות פלינופילים 375667
השתכנעתי. מה עוד שישנה בבניין נערה ספציפית, בערך בגיל הזה ששמעתי אותה מבקשת מאחותה הגדולה שתקנה לה חתול כשהיא ראתה אותי במעמד הבא:

לפני שנה מצאתי בשיחים של הבניין גור חתולים שננטש ע"י אימו (או שקרה לה משהו). ניסיתי להוציא אותו מן השיחים, שהם בגובה 4 מ', אך לא הצלחתי אפילו לראות אותו, חוץ מצללית שהבהירה שהוא עדיין צריך לינוק, כי הוא היה בורח בכל פעם שהתקרבתי. הוא אפילו לא היה מוכן לרדת כדי לשתות או לאכול. לבסוף החלטתי שההימור הכי טוב בשבילו הוא שהוא ימשיך ליילל, עד שאולי אמו תשמע אותו. מתישהו פסקו היללות. אחרי כמה ימים עברתי ליד השיח ועשיתי "מיאו". לחרדתי שמעתי יללה-לחישה, כמעט כרחש העלים. חשתי לדירתי והבאתי לעולל בשר, חלב ומים בכלים אותם שמתי למעלה בשיח, בתקווה שהוא יריח ויטעם עוד לפני שאר החתולים שבגן.

אחרי כמה שעות בדקתי ונראה היה שהוא אכל מן המזון. כך, במשך חצי שנה האכלתי אותו בשיחים, במזון איכותי, שיכין את גופו לחיים הקשים שבחוץ. אחרי חודש הוא נתן לי לגעת בו ואחרי עוד חודש גם הנחתי לו לנשוך אותי תוך כדי משחקים (אחרי שווטרינר אמר לי שהוא עוד לא נתקל במקרה של חתול עם כלבת). צילמתי אותו הרבה ואפילו היה לנו משחק שבו הוא רודף אחרי בכל הגן וכשהוא מגיע הוא מחבק לי את הרגל. כך הוא גדל והיה חתול לתפארת, ידידותי ואהוב על ילדות הבניין, כשהמזון לו הוא זכה נראה בעליל, ביחס לשאר חתולי האזור, גם חודשים לאחר שחדלתי לפרנסו (ישנה מאכילת חתולים אליה הוא היה הולך במקום).

ביום ו' האחרון מצאתי אותו ללא רוח חיים, בתנוחת ספינקס אך עם החרטום למטה כשמעט דם קרוש בקצה פיו ואפו, טרם עטו עליו הזבובים. הוא כנראה מת בלילה, שמנמן ומטופח פרווה, פניו ללא דופי וללא שום סימן על גופו (והפכתי וחיפשתי). זה היה לאחר חודשים בהם לא ראיתי אותו, והוא שכב לו שם, תחת אותו השיח בו נפגשנו לראשונה. אולי עצם של דג שנתקעה בגרונו.
אנשים לא יודעים שעצמות דג ולפעמים גם של עוף, הורגות חתולים.
אחוות פלינופילים 375671
חמוד אמתי אתה!
הודו לה' כי יהיה טוב 375596
מוריס שבאלייה שר כבר מזמן, בסרט ג'יג'י:

תודה לאל על ילדות קטנות
ילדות קטנות גדלות מיום ליום
הודו לה' כי יהיה טוב 375645
שיהיה לו לבריאות לשבלייה זה. העדפותיי מגוונות אך שונות משלו: תגובה 219807 , תגובה 24432 (בסוף), תגובה 211472 (סעיף שתיים בסוף).
הודו לה' כי יהיה טוב 375652
זה בסדר, בחיים האמיתיים העדיף מוריס שבא(ל)ייה את בני מינו, כך שבכל מקרה לא הייתם יוצאים לדו-קרב.
עדכון 411824
בסופו של דבר נדחתה הנסיעה והוצמדה לשירות מילואים חטוף עקב המלחמה. פיץ נשמר ע"י בחור ממשפחה אוהבת חיות שהכירה לי אסתי ולאחר מכן, ע"י אחותי הפליטה מן הצפון כשגם הבחור קיבל צו 8.

לסיום הפרשה:
סרטון חתולים חביב במיוחד, עם כמה קטעים מוכרים מ תגובה 241442 וכמה חדשים:
סרטון על חיות חכמות:
והבומבון שבקצפת - טום וג'רי ‏1, בחסות פורום זוגות מעורבים:
(לחיצה על התמונות מגדילה אותן)
והסרט:
http://www.xposemodels.net/tom&jerry.wmv .
-------------------------------------------------------------------------------

1 לא אלה מ http://www.memritv.org/search.asp?ACT=S9&P1=1049
עדכון 411829
תוספות על טום וג'רי:

עוד חתול החורג מטבעו 432613
אזהרה: הדף בו מוצג הסירטון עשוי להכיל זימת מה.
עוד חתול החורג מטבעו 432615
מעניין ונדיר. בד''כ קשה לשכנע חתולות לאמץ אפילו חתלתולים של חתולה אחרת. (מריחת הגורים בקצת חמאה עשויה לשפר את סיכויי האימוץ).
המקרה ההפוך יותר נפוץ - כלבות מוכנות במקרים רבים לאמץ גורים לא להן, אפילו של בע''ח אחרים.
כשאת אומרת מיאו למה את מתכוונת? 432628
אכן כלבים יכולים להיות מאוד ידידותיים, עם או בלי חמאה: http://13gb.com/media.php?media_id=2165 .
מגה-חתול החורג מטבעו 433954
אני דווקא אוהבת חתולים! אבל... 264069
אני חושבת שאתה צודק בהחלט!
זה לא נכון ולא יפה לזרוק חתול לרחוב אחרי שבייתנו אותו כי הוא רגיל לחיים של בית.
טוב חתול קרוב מאח רחוק! 98992
חתולים הם בע"ח מאוד מאוד חמודים, אני אישית לעיתים ובמקרים מסוימים מעדיפה חתולים חמודים על פני בני אדם חמודים פחות.
חבל לי על המצב שנוצר ואני מקווה שאנשים יקחו ברצינות את הטיפול עליהם ולא "יזרקו" אותם כשנמאס להם.
מקווה שביום מן הימים אהיה לי מספיק כסף כדי לתרום להשקיע ולטפל בבע"ח בכלל ובחתולים ובכלבים בפרט!!!!
"טכנולוגיה"_המבין יבין 98997
אישית, אני לא אוהבת חתולים (במילים עדינות).קרוב לוודאי שמי שאחראי לכך זה חתול קטן שנשאר בטיפול משפחתי כאשר בעליו נסע לנופש ובמקום להוקיר תודה, הותיר שריטות(וגם זה תיאור המורכב ממילים עדינות).
אולי בעקבות סלידה זו ואולי לא ועם כל הכבוד לחתול ולאוהביו, אני חושבת שיש מספיק ממיננו לדאוג להם והמשפט האחרון בכתבה: "..., שגם הם קורבנות של החברה האנושית המודרנית ועלינו לשאת באחריות למצבם." מתחבר לי יותר לבעל חיים שנקרא אדם ודי מעורר בי גיחוך בהקשר של החתול.
בכל אופן לאוהבי החתולים צירפתי מספר אתרים שאולי יעניינו אתכם: http://www.spcaisreal.co.il
סתם שאלה 99007
אהלן שרית,
קראתי פעם-פעמיים את התגובה שלך, ואני לא כ"כ מבין מה רצית לומר?
לא שזה מפריע לי לקרוא על החתול הקטן שנשאר בטיפול משפחתך, אני סתם איכשהוא סקרן (כנראה כי יש לי מבחן מחר ועדיין לא התחלתי ללמוד).
עוד סתם שאלה 99020
אתה לא קרוב של יואל גלגר במקרה?
איך ידעת? 99026
הושבתי את שניהם קרוב קרוב באותו שולחן בחתונה שלי.
הם במקרה דודנים.
המלחמה למען החתול 99589
לדעתי יש לעשות כל מאמץ על מנת למנוע התעללות מכל סוג שהוא בחתולי הרחוב. אומנם ברור כי קיים צורך לצמצם את היקף התופעה אך מן הראוי לעשות זאת באמצעים כמה שפחות אכזריים. אחרי הכל מדובר ביצור חי.
החתול שמיל 100000
אני מאמינה שזו הדרך להתמודד עם אוכלוסיית החתולים.
למרות שזה מייקר את ההליך לטווח הקצר, זה מוזיל אותו לטווח הארוך.
החתול מסלק חרקים ומכרסמים לא רצויים שהיו יכולים להעביר אלינו מחלות. אם אנו רוצים לשמור על עצמנו, אנו חייבים לשמור על החתולים.
החתול שמיל 100793
ברכות לכיתה הטכנולוגית על התגובה המאה אלף.
חיי חתול.. 100366
מאוד שמחתי לקרוא את הכתבה, ולדעת שהמתת חתולים הוצאה מן החוק. גם לדעתי הפיתרון האפקטיבי ביותר הוא עיקור, ובהחלט שעדיף על הריגתם. עלינו לזכור שעצם היותה של חיה כזו- לא מעניקה לנו את הזכות לגזור עליה מוות רק בשל העובדה שהיא מייללת בלילה תחת חלוננו
טכנולוגיות 100390
בתור אוהבת חיות מאוד, אמנם כלבים הם החיה העדיפה עליי אבל חיה זו חיה! אני מאוד בעד החוק ולא ברור לי איך לא כל הערים עברו לשיטה המאוד אנושית, לטעמי. מצד שני, אנחנו לא יכולים לבוא בטענות לאף אחד כי יש מדינות( מערביות לחלוטין) שלא מסכימות להכניס אליהן שום חיה ואדם שיעשה כך החיה שלו תמות במקום. ( בריטניה ודרא"פ )אני בעד הנושא ואם אפשר לעזור לייצורים החמודים האלה, שלא פעם עוזרים גם לנו אז קדימה!!!!
טכנולוגיות 100420
אני לא מבין את הקטע, טכנולוגיות‏1. המורה אמרה לכם להגיב למאמר הספיציפי הזה? האם אתם יודעים לענות לתגובה אחת ולא למאמר? האם יש מאמרים או קטעי חדשות שמעניינים אותכם?

1 נתעלם מהאפשרות הסבירה שכולכם יצירי דימיון של מישהו משועמם.
טכנולוגיות 100422
אין לי מושג לגבי דרא''פ, אבל לבריטניה מותר וניתן להכניס בעלי חיים. לכל היותר נדרשת תקופת הסגר.
טכנולוגיות 100505
תקופת ההסגר בבריטניה היא חצי שנה - שלא לדבר על ההוצאות הכרוכות בכך. סה''כ לא מעשי.
אגב, אליזבט טיילור - שהיא בריטית במוצאה - סיפרה לא מזמן כי בחמש השנים האחרונות היא לא ביקרה בבריטניה עקב הבעייה הזו (לא זכור אם יש לה חתול או כלב).
טכנולוגיות 100528
גם הסגר של חצי שנה זה לא הריגה במקום.
חוץ מזה, לא תמיד יש הסגר של חצי שנה, זה תלוי בארץ המקור של בעל החיים.
טכנולוגיות 100423
כיתת טכנולוגיות יקרה, אנא מיסרו את המסר הבא למורה שלכם, שככל הנראה לא באמת טורח/ת לקרוא אתרים אליהם הוא/היא שולח/ת את בני כיתתו (נמאס לי) אליה, את המסר הבא:

נא להפסיק לשלוח תלמידים אל האייל הקורא בצירוף המשימה לכתוב תגובה למאמר "חיי חתול". זה מעיק, וזה מסריח מחוסר נימוס. אם לא ברורים לך, מורה טכנולוגיות יקר, כללי הנימוס הבסיסיים (netiquette, או דרך-רשת, אם תרצה תרגום חינני) הנהוגים באינטרנט, אתה מוזמן לשלוח אלי אימייל, וברצון אסביר לך כמיטב יכולתי. הרי שיעור ראשון מזורז: לא שולחים עדת תלמידים משועממים לכתוב תגובה למאמר שלא מעניין אותם, לפחות לא בלי להתריע קודם לכן.

אגב, זה באמת לא כזה הישג גדול להצליח לכתוב תגובה באייל. רוצה משימה מעניינת? תגיד להם לכתוב תגובה בפורום ארץ הצבי שתשרוד שם יותר ממחצית השעה. הרי לך אתגר!

אגב:
התלמידים שלך יודעים מי זה סטאלין?

(דובי, עצבני)
100866
אני חושבת שהשיטה של העיקור יעילה בכדי לצמצם את היקף התופעה של חתולי הרחוב.
לדעתי יש לנהוג בחתןלי הרחוב ברגישות למרות הנזק שיכול להיגרם .
בעד ה-t n r 100872
אני מסכימה בהחלט כי הרעלת חתולים היא אכזרית ומיותרת וכי ישנם פתרונות הומניים יותר. אני מסכימה ביותר לשיטת ה- t n r אך מצרה על כך שהשיטה לא אפשרית בכל המקומות. אני גרה בישוב כרכור, המשופע בחתולי רחוב. השכנים מקטרים על הימצאותם, הליכלוך והמחלות שהם גורמים, ובעיקר כואב על המוני החתולים שנדרסים ברחוב. פנינו מספר פעמים לגורמים שונים, החל ממחלקת תברואה, לוכדים מקצועיים, אגודות לעזרת בע"ח וכלה בעיתונות מקומית. אין אפשרות לעזרה בקרוב, בייחוד מפני שהמועצה המקומית ביישוב קורסת ואין כספים ותקציבים לפעילויות עיקור וכו'.
פרט מעניין. 101062
קראתי היום ב-''נשיונל ג'יאוגרפיק'' שהיו נוהגים להקריב חתולים לאלה בסתת. החתולים היו חיותיה הקדושות של בסתת ולכן הם גודלו במקדשים עד שהוקרבו לאלה בסתת.
הנה עוד פרט לארכיבאי 101094
מסתבר שגם חתולות בית אינן חסינות.
המטומטמת מבין השתיים התרוצצה היום כשסליל חוטים משתלשל מפיה ‏1. לאחר מאבק הצלחתי לגזור את שארית הסליל הואיל וקצהו החופשי טמון אי שם בבטנה. במשך היומיים הקרובים אני צריכה לבדוק את יציאותיה ולגלות אם נמצאה האבדה. במידה ולא, בסוף השבוע היא תעבור ניתוח אגרסיבי.

1 איזה מזל שיש לי את מקס ומוריץ בבית, אחרת באמת לא הייתי יודעת מה ההבדל בין חתול לתרנגולת.
הנה עוד פרט לארכיבאי 101112
זו דווקא היתה הזדמנות פז להרשים את כל מכריך בטופולוגיה הטורואידית של חתולתך - עם חוט שנכנס בחור אחד ויוצא באחר, החתולה שלך הומיאומורפית לבייגל.
הנה עוד פרט לארכיבאי 101116
החתולה שלי מנסה ליצור טבעת מוביוס.
וזו כאמור הטיפשה יותר.
הנה עוד פרט לארכיבאי 101119
את בטוחה שלא בקבוק קליין?
הנה עוד פרט לארכיבאי 101121
ואני כל כך רציתי להרשים בידע הנרחב שלי במתמטיקה...

מה זה בקבוק קליין?
הנה עוד פרט לארכיבאי 101123
אה, זה מתחיל להראות כמו נפנוף מיותר בזנב הקצוץ שלי. מכל מקום, אם כבר שאלת, זה כמו טבעת מוביוס בשלשה מימדים (מין בקבוק שמתקפל לתוך עצמו ויש לו רק צד אחד).
עכשיו בחנויות המובחרות: ב. קליין 101124
כל מה שרצית לדעת על בקבוקי קליין באתר המופלא
ענק!
עכשיו בחנויות המובחרות: ב. קליין 101167
לפני הביקור באתר: בזמנו, היה מאמר באחד ממגזיני המדע הפופולרי, על מישהי (כן, מתמטיקאית) שנהגה לסרוג כובעים שהם בעצם בקבוקי קליין. די מגניב לדעתי :-)
עכשיו בחנויות המובחרות: ב. קליין 101173
והפרסומת בטח אמרה: כובעים לראש קטן.
עכשיו בחנויות המובחרות: ב. קליין 102714
סוף סוף אשה אמיצה אחת חודרת לאחד המעוזים הגבריים האחרונים שנותרו - המתמטיקה. ואז מה היא עושה? מתיישבת לסרוג כובעים, כמובן.

---
(התגובה לעיל נועדה להצחיק. אם היא לא מצחיקה, נא להתעלם ממנה, ולא להתנפל עלי כאילו יש לי משהו נגד נשים, או מתמטיקאים, או כובעים).
אל תדאג. 102723
איילת וברקת תיכף באות עליך במתקפה משולבת.
היית רוצה 102797
אני כבר במינוס עצבים פה באתר. צריכה לחסוך קצת.
עשה זאת בעצמך 101465
כדי לבנות בקבוק קליין, קחו מלבן מנייר, והדביקו את השוליים הנגדיים על-פי השרטוט (פס ימני לפס שמאלי, ופס עליון בהיפוך לפס תחתון):

א ==========>=
א #..........................#
א *..........................*
א *..........................*
א *..........................*
א *..........................*
א *..........................*
א =<==========

בין הפותרים נכונה יוגרלו שאלות בטופולוגיה של משטחים אנליטיים. בהצלחה.
עשה זאת בעצמך 101502
אהמממ? אם זה בקבוק אני צלחת.
עשה זאת בעצמך 101602
אם אתה צלחת אז אתה הומיאומורפי לריבוע, ובשתי הדבקות פשוטות תוכל להפוך את עצמך לבקבוק קליין.
בכל מקרה כשמדביקים את צד ימין לצד שמאל מקבלים טבעת, או (בפרופורציות אחרות) צינור. אם היינו מדביקים את השוליים העליונים לתחתונים בלי להפוך, היה מתקבל צמיג; כשהופכים, מתקבל בקבוק קליין (שאותו, אגב, איאפשר‏1 לשכן במרחב התלתממדי שלנו).

1 הדבקה דידקטית; יותר חשוב לדעת מה איאפשר מאשר מה אפשר.
עשה זאת בעצמך 101605
אה, זה בסדר, אני כבר הרבה שנים לא בחלל התלתממדי שלכם.
עשה זאת בעצמך 101615
לא רק את הבקבוק של קליין, גם את המדיניות הכלכלית שלו איאפשר לשכן במרחב התלתממדי שלנו
עשה זאת בעצמך 101661
יש לנו מדיניות כלכלית?
למה לא מספרים לי שום דבר?
עשה זאת בעצמך 101682
אז הרי אני מספרת.
כל המכרזים הקשורים לנציבות שירות המדינה הוקפאו עד שיעבור התקציב.

זה אומר שיש לנו או אין לנו מדיניות?
תגובה לחיי חתול 101720
כבעלת כלבה יש לי סימפטיה לכל ייצור אנושי, על כן אני רואה בפעילותה של העמותה למען החתול חשיבות רבה הן לחתולים והן לחברה כולה.
גם בסביבת מגוריי ישנם חתולי רחוב רבים המתרבים מיום ליום, ולדעתי הפתרון של עיקור וחיסון ימנע התרבות פראית ומחלות, אולם, לצערי פתרון זה אינו ממומש בכל אזורי הארץ,אולי משום שאין מספיק מודעות לדבר בקרב הציבור, אני בטוחה שזהו הפתרון האפקטיבי ביותר ואם רק יממוש אכות חיינו והסובבים אותנו תיהיה טובה יותר
יש שעורי לוגיקה אצלכם? 101761
כבעל מחשב יש לי משיכה לכל מכשירי הטלויזיה, על כן אני רואה בפעילותם של יבואני הרכב חשיבות רבה הן לכלי הרכב והן לכל מכשירי הטלויזיה.
תגובה לחיי חתול 101874
אני גרה במושב בעמק חפר בו יש חתולים רבים, למזלנו גרה כאן וטרינרית שמעקרת חתולים מתוך אידאולוגיה.בעיקרון תושבי המושב מטפחים את החתולים, בגלל עזרתם הרבה במלחמתנו בנחשים ועקרבים. ואם זה לא שרשרת מזון, אז מה כן?
שרשרת מזון זה לא 101933
אולי סימביוזה.
ספור אישי 102793
באזור שלנו הוחלט להרעיל חתולים, הרעיון הכעיס אותי ולכן החלטתי לפעול בענין עברתי בין הפחים והעלמתי את החומר הרעיל....
ספור אישי 102808
מי שנתקל בהרעלת חתולים בסביבתו (בפרט אם יש הודעת אזהרה מקדימה) מתבקש לפנות לעמותה למען החתול ולדווח על כך. היועצים המשפטיים של העמותה ינסו למנוע את ההרעלה בדרך משפטית ובמקרה הצורך יגישו תביעה כנגד העיריה.
טלפון: 09-8912094
פקס: 09-8912173
דוא"ל: cats_il@netvision.net.il
ספור אישי 515173
אז את המניאקית שגונבת לי את הרעל, הא?
די להתאכזרות 102794
אני חןשבת שקיום אנשים יותר אכזריים, קל להם בעקבות מה שרואים בטלויזיה והקשיים היום יומים כמו כן מי שמסוגל התאכזר לחיה יתאכזר גם לאדם
תגובה לכתבה 102795
אני חושבת שהחתול הוא חיה נחמדה מאוד ויכולה להעניק רבות לאדם. אנשים שמתעללים בחיות הם לא אנושיים ואכזריים וייתכן שגם יוכלו להזיק לבני אדם.
שלום כיתה טכנולוגית! 102796
אני מבינה שהכתה הזאת היא בימי שלישי ב-‏11.

[טל כהן, ע"ב, תדאגו שדובי לא יהיה בתורנות אייל ביום ובשעה האלה, שלא יצעק על הבנות...]
שלום כיתה טכנולוגית! פססט... 102803
אם זה תמיד באותה שעה אפשר להשאיר להן קערית חלב...
שלום כיתה טכנולוגית! פססט... 102805
כן אבל תראה מה קרה פה- רק אמרתי את מלות הקסם ''דובי יצעק'' והבנות נגוזו כאילו לא היו, ורק תגובותיהן המיותמות נותרו להעיד שאכן, עברה פה פעם כיתה טכנולוגית..

(עכשיו רק נותרה התעלומה- מה כ''כ טכנולוגי בשיגור תגובה לחלל האייל, שצריך ללמד את זה. אבל הן היו חמודות).
שלום כיתה טכנולוגית! פססט... 102806
כיתה טכנולוגית זה קיצור.
השם המלא הוא ''כיתת נערות מאותגרות טכנולוגית''.
שלום כיתה טכנולוגית! 102809
וכל פעם זה בנות חדשות, או שיש להם רק שני מחשבים לכל הכיתה, ולכן כל שבוע קבוצה אחרת של בנות זוכה לבצע את המשימה הקדושה של הטרדת חתולים רובצים בעוד שאר הבנות סתם קוראות קריאות עידוד?
שלום כיתה טכנולוגית! 102851
מה עדיף, שהן יסתובבו ברחובות?!
שלום כיתה טכנולוגית! 102886
דווקא הייתי אתמול ברחובות (וגם בנס ציונה). לא ראיתי שם בנות טכנולוגיות מסתובבות.
103089
בזיון 103092
בכתבה מסופר על אדם שבעט בחתולה והרגה, וקיבל קנס של 1000 ש"ח ו7 חודשי מאסר על תנאי. (העונש המקסימלי הוא שנת מאסר)
מדברי השופט: "מעשהו לא היה בבחינת רשע מזוקק". גם אם מדובר ברשע גולמי, עדיין יש מקום למצות את הדין עם אנשים כאלו ובפרט להגביר את האכיפה. רוב המתעללים בבעלי חיים לא מגיעים כלל לבית המשפט.
בזיון 103095
תגובה 51767

הנה, יצרתי לולאה!
אין, אין עליך 103096
אין, אין עליך 103099
ברצינות, נראה ששני הדיונים מתכנסים בנקודה הזו לדיון אחד. לא יודע איך לפתור את זה טכנולוגית.
אין, אין עליך 103101
אל תנסה.
הדיון ההוא סובל ממשקל יתר גם בלי ההעמסה הטכנולוגית.
בזיון צפוי מראש 103110
כאשר מעשי פגיעה בבעלי-חיים מגיעים לבית המשפט, דנים שם בראש ובראשונה בכוונת המתעלל ולא במעשה עצמו. זה מה שקרה במשפט הזה, זה מה שקורה בדרך כלל, וזה מה שימשיך לקרות כל עוד החברה שלנו תוציא מחוץ לחוק רק "התעללות" בבעלי-חיים במקום להוקיע את המעשים הפוגעניים עצמם. הרי מהי התעללות? התעללות היא באמת פגיעה שנגרמת מתוך "רשע" (מזוקק יותר או פחות) או מתוך "אכזריות", אבל פגיעה זהה אינה נחשבת להתעללות ברגע שמראים שהיא לא נעשתה מתוך אכזריות אלא על מנת להביא תועלת למישהו, לרבות תועלת לאדם הפוגע בעצמו.

מרגע שהוכחה התועלת שבמעשה הפגיעה והוסר סופית החשד שאולי מדובר פה חו"ח ברשעות לשמה, האדם הפוגע כבר אינו מוגדר כ"מתעלל בבעלי-חיים" אלא הוא סתם חקלאי, מדען, סוחר, או בעל מקצוע אחר שבמסגרתו מתפרנסים אנשים מסוימים מביצוע מעשים כה מחרידים בבעלי-חיים עד שלעומתם הריגת החתול ההוא בבעיטה עשויה להיראות כהמתת חסד.

כתבתי על זה כבר די הרבה. ר' למשל: תגובה 77439

ועל עוד מקרה ספציפי, אחד מני רבים, שנדון בבית המשפט בארה"ב: תגובה 89709
בזיון 103184
ואם הוא היה הורג כלב, מה היה עונשו, 2000 ש"ח קנס ו-‏10 חודשי מאסר על תנאי? זה פשוט מגוחך. זה אפילו לא עונש, וזה בטח שלא יוצר הרתעה. "תתעללו בבעלי-חיים חופשי, אם לא הצלחתם להרוג אותם אולי אפילו לא נקנוס אתכם".
סיפור עצוב 108794
אני זוכרת שכשהייתי יותר קטנה, כמה בנים מהכיתה שלי אספו עצים ל "לג בעומר". באחת החורשות הם מצאו גור חתלתולים חמוד-חמוד, ונראה שאחד מהם "קפץ על המציאה" וניגש אל הגור. הבנים הרימו אותם והלכו אתם הבייתה, תוך כדי התעלמות משני דברים:
א. שכיחת המטרה המרכזית: באתם לאסוף עצים, לא לגזול מאמא חתולה את גוריה.
ב. לגורים האלה יש אמא, הלו!! מה הם עושים אצלכם בידיים, לעזאזל?!

את הסיפור הזה סיפרו לי חברותיי המזועזעות, יום אחרי: לאחר שהבנים חזרו עם השלל הבייתה, אחד מהם (אכזרי במיוחד) החליט להתעלל בהם. מה שהוא עשה, בעצם, זה לחפש חבל ולמצוא עץ גבוה במיוחד. וזה היה סיפור עצוב במיוחד, כיוון שכולנו יודעים את סופו של גור החתלתולים.

כששמעתי את מה שהחברות סיפרו לי, התחלתי לבכות. הייתי ממש בהלם. את אסיפת הקרשים לל"ג בעומר החרמתי, ועד היום אני בקושי מעיזה להתקרב אל אותו הילד.

אני רק חושבת מה החתול חשב כשהוא הרים אותו וכרך סביבו חבלים.

--------------
(אולי הוא משחק איתי... ?)
ושאלה לאיזי 108809
האם ידוע לך על עמותות/אגודות/עיריות/רופאים פרטיים באיזור המרכז שמוכנים לעקר ולסרס חתולים ששוהים בחצרה של משפחה טובת לב, לאחר שכל השכנים בסביבה הפנימו את העובדה שלשם מביאים גורי חתולים לא רצויים?
ושאלה לאיזי 108811
(הכוונה בחינם או בתשלום מאוד סמלי, הואיל ומדובר בכמות נכבדה של חתולים).
ושאלה לאיזי 108842
צרי קשר עם העמותה למען החתול
הם אוספים ומחזירים את החתולים אחרי ההתאוששות.
אם אני לא טועה, המחיר הוא בסביבות 120 ש"ח לחתול (לשני חתולים ויותר) עם אפשרות לתשלומים.
עוד מידע:
ושאלה לאיזי 108897
תודה. בכל זאת, אני לא בטוחה שהתוכנית תצא לפועל הואיל ומדובר בשלושה עשר חתולי רחוב (כרגע ועוד כמה בדרך).
ושאלה לאיזי 108923
Xslf ענתה כבר אבל אם מדובר בתל אביב או בגבעתיים, ניתן לפנות לעיריה (106) ולבקש את עזרתם. למיטב ידיעתי הם מבצעים את העיקור על חשבונם אם מדובר בחתולי רחוב חסרי בעלים.
יתכן שגם עיריות ומועצות מקומיות נוספות בגוש דן עושות זאת. (עיריית הרצליה הודיעה על כוונה כזאת)
זה החתול שלי 121896
ראשית, תודה על המאמר המעניין.
להשלמות אני ממליץ על הספר Catwatching הקצרצר והמרתק של Desmond Morris (נדמה לי שבעברית זה "על חתולים ואנשים").

כמי שהסתבך עם חתולי הבניין (תגובה 88095), נתקלתי בבעייה בעייתית. לאחר שדאגתי לעיקור החתולות הידידותיות שבבניין, נותרו...הלא ידידותיות, שנוטות להוליד חתלתולים לא ידודותיים ובסופו של דבר יהיה כאן עדר של חתולים שקשה לתפוס. אבולוציה. אלא אם אלמד שיטות חדשות לתפיסה. רעיונות?

ואי אפשר לסיים בלי (אפשר, אפשר, אבל כדאי) התערוכה על חייו של חתול אחד - החתול שלי, המוזכר בקישור הקודם כמי שאת גורלו חרצתי: http://stage.co.il/Stories/169313 (קצת כבד והאתר איטי כך שזה עשוי לקחת שתיים-שלוש דקות לטעינה). הסיפור בתחתית ובתגובות. בונוס לאנשי האייל: אתמול נשרה לו שן חלב ראשונה! הייתי קצת לחוץ, כי לא ידעתי שגם אצל חתולים זה כך.

הכותרת מוקדשת כמובן לדובי :-)
זה החתול שלי 121918
הכול טוב ויפה, אבל מה יש לו נגד פוסט מודרניזם?

נ.ב.- תבורך.
PM 121938
לכי תביני חתולים. נראה לי שיש לו איזה קיבעון סר טעם :-). סתם, קראתי מאמר מודפס, לקראת קריאת מאמריו המעניינים של שמעון בנושא, ולי לא היה לי יותר מה לעשות איתו. פיץ לעומת זאת, ראה במאמר איכויות נוספות, שלא הייתי ער להן.
זה החתול שלי 121931
לעמותה למען החתול יש לוכדי חתולים שמתמחים בחתולים לא חברותיים.
זה החתול שלי 121933
תודה, אם לא אצליח בשבוע הבא עם פסטרמה, אקרא לאגודה.
מה עושים כדי להרחיק את מאכיל החתולים 132317
אני גר בתל-אביב ואוהב חיות אבל בבניין בו אני מתגורר גר אדם שמאכיל את החתולים בחצר בבשר חי שומנים ושארי מזון,
דבר שמשאיר אחריו זוהמה ריחות ומחלות.

שאלתי היא מה עושים כנגד שכן כזה בלי שיוצאים שונאי חיות!
מה עושים כדי להרחיק את מאכיל החתולים 132325
מנקים?
מה עושים כדי להרחיק את מאכיל החתולים 132601
דבר ראשון ע"י ניקיון אי אפשר להרחיק את המאכיל!

דבר שני אך מנקים בלי להקיא?

ואלמוני אתה מוזמן לנקות תמורת תשלום.
מעניין למה אלמוני !!!
מה עושים כדי להרחיק את מאכיל החתולים 132369
קודם כל כדאי להסביר לו, שבשר חי לא מומלץ כתזונה עיקרית לחתולי בית.
בעיקרון צריך לנסות להגיע איתו להסכמה על המקום של ההאכלה, (לא בכניסה לבנין) ולהסביר לו שאין לכם התנגדות לעצם ההאכלה אלא רק ללכלוך שהיא משאירה.
בדרך כלל ניתן לפתור בעיות כאלו ברוח טובה כך שכל הצדדים מרוצים. אם זה לא מצליח, כדאי לפנות לאגודה לתרבות הדיור או לעמותה למען החתול כדי שיעזרו.
גם אזור מפעילה TNR 133097
מאמרו של הוטרינר העירוני של אזור.
הלוואי ועוד רשויות ילכו בעקבות מועצת אזור.
לעונות 142640
האתר נחמד אבל הייתי רוצה שאם באפשרותכם לענות על השאלות שיש לי אני אשמח מאוד
כמה נשמות יש לחתול?
כמה סוגים של חתולים יש?
מה הם אוכלים?
כל כמה זמן הם צריכים לאכול?
כמה ילדים היא יכולה ללדת?
בקשה צנועה 142658
לפני שמישהו יתחיל עם תשובות מתחכמות: בעדינות עם הילדה.
בקשה צנועה 142661
תראה איזו תשובה יפה ועניינית היא קיבלה בתגובה 142659. אתה רואה? אנחנו ‏1 נחמדים לפעמים.

1 טוב, אתם. אני לא.
בקשה צנועה 142665
איזי רק חזר מאירלנד. כנראה שאדי האלכהול טרם התפוגגו לחלוטין. :)
בקשה צנועה 142677
זה עוד מילא, דובי קיבל בדואר שאלה (כנראה בעקבות המאמר) מילדה בת 9 "למה חתולים הולכים עם זנב זקוף" והפנה אותו אלי. אם דובי רוצה ויכול הוא מוזמן לפרסם את התשובה. (הוא ביקש וקיבל עותק, אני לא שמרתי)
בקשה צנועה 142821
אין לך מושג כמה שאלות מוזרות שכאלו אני מקבל, במגוון נושאים שעסקו בהם באייל מתישהו (וגם כאלו שלא).
ההודעה שאני זוכר הכי טוב הייתה זו של אוהדת של אורי גלר שביקשה ממני, אם לא אכפת לי, להעביר אליו מסר: הבחורה "ראתה" שהעיראקים מחזיקים כמויות גדולות של נשק להשמדה המונית בשני אזורים: באזור מרכז עיראק, ובסמוך לגבול עם סוריה‏1. היא ביקשה שגלר "יבדוק" את הנושא.

בדרך כלל, אגב, אני מנסה לעזור כמיטב יכולתי, אבל כבר ביקשתי מטל לתלות שלט מתחת לכתובת העורך: "פה לא מודיעין".

1 שעשוע בונוס מובטח למי שיפתח מפה של האזור ויראה בכמה שטח מדובר.
בקשה צנועה 142830
אז מה התשובה באמת?
בקשה צנועה 142902
דובי, יש לך עותק?
בקשה צנועה 552203
אני תמיד נחמד 142666
אבל למה יש לי הרגשה שהתשובה של איזי הולכת לעבור איזה קאט אנד פייסט, ולהישתל עמוק בתוך איזו עבודת בית ספר?
אני תמיד נחמד 142822
נו, מה רע? לפחות המורה תשכיל קצת. אני תמיד אמרתי שמה שחשוב זה לא לדעת דברים, אלא לדעת איפה לחפש אותם.

(דובי, שלא זוכר כלום, אבל יודע איפה לחפש)
אני תמיד נחמד 143040
יותר מכך. לו אני הייתי מור(ת)ה של הילדה, הייתי מעניק לה ציון גבוה על העבודה.
הילדה התבקשה לכתוב עבודה על חתול (או על החיה האהובה עליה, או על חיית המחמד שלה, או על נושא חפשי - ממש לא חשוב). היא ידעה להגיע לאתר שיש בו חומר על חתולים, ולא סתם אתר, אלא אתר רציני ומכובד. היא ניסחה שאלות והשכילה להביא תשובות אינטיליגנטיות ורציניות.
אני תמיד נחמד 143403
אין ספק שהיא תקבל מאה בשיעורי אוריינות.

טוב, לא מאה. היא לא השכילה לשלוח את השאלה שלה לכותב המאמר, אבל נסלח לה.
אני תמיד נחמד 143473
המאמר של איזי מופיע במקום השישי בחיפוש בגוגל על המילה "חתול". לא היה קצת יותר הגיוני מצידה להריץ חיפוש על "חתולים" (שנדמה לי שגם מניב תוצאות הרבה יותר רלוונטיות)?
רק שלא ישתמע כאילו יש לי משהו נגד הילדה הזאת (שאני בטוח שהיא הכי יפה בגן).
אני תמיד נחמד 143485
א. למה אתה מניח שהיא השתמשה בגוגל ולא במנוע חיפוש שהוא קצת פחות מוצלח אבל קצת יותר ידידותי (או לפחות נגיש) למשתמש העברי?

ב. סקסיסט. למה לא הכי חכמה בגן? או הכי חזקה?
אני תמיד נחמד 143509
מילא חכמה, אבל בשביל מה להיות הילדה הכי חזקה בגן? להרביץ לבנים?
מה זאת אומרת? 143522
הדבר היחיד שאדם חזק יכול לעשות זה להרביץ לאחרים?
אם היא חזקה, היא יכולה ללוש הכי טוב את הפלסטלינה הקשה (נו, את יודעת, אחרי שהיא הרבה זמן במקרר היא נעשית קשה ומגעילה כזאת וקשה לשחק לצייר ולפסל איתה) ולהגיע הכי גבוה עם הנדנדה (נו, אני יודעת, זה בטח קשור לתנופה ולא לחוזק, אבל אף פעם לא יצגתי את הצד הפיזיקלי של האייל. מותר לי.)
ולנצח בתחרויות של המשיכה בחבל, ולהצליח לפתוח את הקופסאות האלו שסגורות ממש חזק.

ואם כבר, אז מה הבעיה בזה שהיא תרביץ לבנים? מה יש, לפעמים לא מגיע להם? ‏1
שלא לדבר על זה שבשביל להרביץ כואב לא צריך להיות חזקות, מספיק להכיר כמה מקומות אסטרטגים (המתחת של הברך לדוגמא) ולדעת לנשוך ולבעוט.

1סתם, סתם, אלימות זה רע - כמובן.

___________
העלמה עפרונית, מתקמבקת.
לנשוך ולבעוט במקומות אסטרטגיים? 143523
לא לא לא לא לא. 143524
זה תלוי עם מי אתה רב.‏1
נניח אם תופסים אותך בידיים וברגליים, הדבר החכם הוא לעשות כמה שיותר באלאגן,עם הגפיים, ולנסות לפגוע.
אם מישהו תופס אותך באחיזת חנק בצוואר, הדבר ההגיוני הוא לנשוך את היד החונקת- וכמה שיותר חזק.
ואם מישהו הרבה יותר גבוה ממך מציק- פשוט לבעוט בשוק (הא! נזכרתי איך קוראים למתחת של הברך!), כי זה באמת כואב.

אבל כמובן, הדבר הטוב ביותר הוא פשוט להיות הילדה הכי חזקה בגן, ואז אפשר להרביץ כמו שצריך. כמובן- ברגע שאת הילדה הכי חזקה בגן, אף אחד לא ינסה לריב איתך בכלל, וזה הכי טוב. לא?

1אני רוצה לציין לפרוטוקול שהכניסה לדיון הזה חזקה ממני. תאשימו את האלמוני.

__________
העלמה עפרונית, מזכירה שהיא נגד אלימות באופן עקרוני.
לגזור ולשמור, הא? 143530
את בטוחה שלא עדיף להיות הילדה הכי יפה בגן, ושהילד הכי חזק בגן יגן עליך?
____
עדי, היתה במצב-רוח רע, אבל מוכנה להישבע שהעלמה הצליחה לשעשע אותה.
כן. 143531
(אבל אם אפשר להיות גם הילדה הכי חזקה בגן, וגם הכי יפה, מה טוב. ועדיין- הכי מגניב להיות הכי חכמה. אבל לא בגן. אחר כך.)
_________
העלמה עפרונית, עדיין לא יודעת אם יש לה אוטובוסים שיקחו אותה לצבא מחר.
לגזור ולשמור, הא? 143727
השאלה היא, מה ירצה הילד הכי חזק בגן בתמורה לכך שיגן על הילדה הכי יפה בגן. מה לעשות שאת לא תמיד רוצה לשחק ברופא וחולה. (או רופאה וחולה - תמיד יכול להיות שהוא בסתר מזוכיסט שמחפש דומיננטיות)

___
כליל, אף פעם לא שיחק ברופא וחולה, או ברופאה וחולה. אבל הוא היה בעיקר זה שמרביצים לו.
לגזור ולשמור, הא? 515175
אחד מזכרונות הילדות המוקדמים שלי (גיל 3 וחצי לכל המאוחר) הוא של תגרה המונית שהתרחשה סביב ארגז החול בעת שהגננת ועוזרתה שהו בתוך מבנה הגן. הזכרון הלא שלם כולל: 1. ריב מתחיל בויכוח על כסא קטן ביני לבין ילד\ה אחר\ת. הוא מצליח לקחת ממני את הכסא, אני דוחף את הכסא בתסכול לתוך הפרצוף שלו והוא נופל אחורה צועק.
2. איכשהו, מפה לשם כל הבנים בגן מתנפלים זה על זה, זורקים אחד על השני חפצים, חול וגפיים. 3. החבר הכי טוב שלי, יגאל, שוכח שהוא גמד ומנסה להרביץ לי בלהט הרגע. בלהט אותו רגע, אני מפיל אותו על ברכיו ואז בועט לו בפרצוף בעיטת כדורגל בכל הכוח הזעום שהיה לי. דם פורץ מתוך שפתיו והוא צורח, מה שהוציא אותי מהטראנס והפחיד אותי עד מוות בו-זמנית. 4. בפאניקה, אני רץ לתוך הגן לחפש את הגננת, בעודי נושך לעצמי את היד בכוח כדי שאוכל לומר לה שבעטתי ליגאל בפנים רק בגלל שהוא נשך אותי.
אני תמיד נחמד 143582
א. מה לא ידידותי ונגיש למשתמש העברי ב - google.co.il ?

ב. נכון, אבל הפעם זה לא אני זה יהונתן גפן. נדמה לי שאצלנו בגן באמת מי שהחזיק בתואר הכי חזק/ה הייתה ילדה. אני לא בטוח אם היא אי פעם ממש נדרשה להוכיח את זה, אבל לי לפחות הספיקה העובדה שהיא הייתה גבוהה מכולנו בראש, כדי לא לנסות ולהפריך את הטענה. חוץ מזה, מספר התנסויות מעצבות באותה תקופה, גרמו לי להבין כבר אז, שהעתיד מצוי באלימות המילולית, וכך התחלתי לפתח את הדוקטרינה הביטחונית, שתעזור לי בעתיד לצלוח את שנותיי במערכת החינוך, כילד רזה מוקף אויבים.

ג. יופי, עכשיו תראה מה עשית <דמיין קישור כאן להמשך הפתיל>.
אני תמיד נחמד 143707
א. הוא מחפש לפי מחרוזת מדויקת. חיפוש ''שלום'' לא ייתן ''השלום''.
בקשה צנועה 142673
כן, גם אני התפעלתי מהתשובה של איזי.

ובעניין הנשמות של החתול: ראיתי פעם חתלתול שחצה כביש, נפגע מכנף קדמית של מכונית נוסעת, עף באוויר, נחת על הכביש ושכב שם כמת. אחרי כמה דקות הוא פתאום קם, עבר מהר את הכביש והתחבא מתחת לרכב חונה.
ואם השמועות בדבר "תשע נשמות לחתול" נכונות, אז לחתול ההוא נשארו באותו יום שמונה :)
לעונות 142659
1. לחתול יש את אותו מספר נשמות כמו לכלב, לסוס או לבן אדם.
2.לא ברור למה הכוונה בסוגים. יש משפחה של חתוליים שמתחלקת לשלושה סוגים - חתולים שואגים, (אריה, נמר, פומה, פנתר ועוד) חתולים מיללים (חתול בית, חתול בר, חתול ביצות, קרקל ועוד) והברדלס (צ'יטה) שהוא סוג בפני עצמו.
חתולי בית מתחלקים להרבה מינים וגזעים. החלוקה שונה מארץ לארץ ושני חתולים שנחשבים לגזע אחד במקום אחד נחשבים לשני גזעים שונים במקום אחר. החלוקה נעשית לפי מבנה הגוף (ארוך ודק, עגול וקצר) ולפי סוג הפרווה. (ארוכה, קצרה, רכה, גסה) חלוקות נוספות נעשות לפי הצבעים (אדום - כתום - קרם, שחור - אפור - כחול, לבן) ופיזורם (מנומר, כתמים, קצוות כהים וכו') מגדלים מקצועיים מכירים בכ20 גזעים שונים של חתולים.
3. חתולים אוכלים בעיקר בשר. מזון חתולים מוכן מכיל גם תירס. חתולי רחוב אוכלים כל מה שהם מצליחים למצוא בפח.
4. חתולים מעדיפים לאכול מעט הרבה פעמים ביום. עדיף לאפשר להם גישה חופשית לאוכל יבש (שלא מתקלקל) ורק אם הם נעשים שמנים צריך להגביל אותם.
5.חתולה ממליטה בין שניים לשמונה גורים בכל המלטה ויכולה להמליט שלוש פעמים בשנה החל מגיל 5 חודשים.
גם לי מותר שאלה? 144308
לחתולים, יש פופיק?‏1

1 בניגוד למה שאולי אתם יכולים לחשוב, אני באמת לא מצליחה לענות לעצמי על השאלה הזו, ובאמת רוצה לדעת.

___________
העלמה עפרונית, סקרנית.
גם לי מותר שאלה? 144314
גם אחרי שהחתולה שלי גולחה לעיקור, לא ראיתי אחד. אז אם יש, הוא לא באיזור בו היא גולחה (חלק ניכר מהבטן)
גם לי מותר שאלה? 144318
אז איך (ממה?) הם ניזונים כשהם ברחם של אמא חתולה?
גם לי מותר שאלה? 144324
דרך חבל טבור. אבל זה לא אומר שנשאר להם פופיק שאפשר לראות :-)
גם לי מותר שאלה? 144364
כמו כל יונק, גם עוברי חתול ניזונים דרך חבל הטבור. בזמן ההמלטה, האמא אמורה לחתוך אותו בשיניים ולפי הספר "החתול" של דייויד טיילור אם האם לא מצליחה או לא מנסה לעשות זאת:
"תחילה טבול חוט תפירה חזק וזוג מספריים בחומר חיטוי. כרוך את החוט בחוזקה מסביב לחבל הטבור במרחק של כ3 ס"מ מהטבור. קשור את החוט, ואז חתוך את חבל הטבור במרחק של כ0.5 ס"מ מהחוט, בצד השליה של הקשר."
מסקנה, יש לחתולים טבור.
מנסיון, אצל גורים ניתן לראות אותו, כאשר הפרווה צומחת קשה (אני לא הצלחתי) למצוא את שרידיו.

בילדותי העשוקה, גידלתי גדיים ואני זוכר איך היה להם על הבטן גדם של חבל הטבור (האמא חתכה אותו בשיניים) ותוך יומיים הוא התיבש ואחרי שבוע בערך הוא נשר ולא נשאר שום סימן.
גם לי מותר שאלה? 144452
מה שמעלה את השאלה - האם גם אצל בני אדם זה יכול לקרות? כלומר, אם במקום לקשור אותו, פשוט נקרע את חבל הטבור, האם גם הוא יתייבש ויפול? ואם כן - האם ישאר פופיק ברור?

(דובי, נרעד לדמיין עולם ללא פופיקים וחושב על גורלה המר של תעשיית חולצות הבטן בעולם כה אפל)
סקופ !!! 144464
גם אצל בני אדם, לאחר חיתוך חבל הטבור (כן, עושים את זה!) נשאר גדם אשר נושר לאחר מספר ימים, ומשאיר אחריו את הצלקת המזינה את תעשית חולצות הבטן והפירסינג.

_____
ונסיים בציטוט מדברי המשורר:
"לראות טבור של אשת איש זה לא בילוי של סוף שבוע
אשר יביא אדם רגיש למתח אמנותי קבוע
אך שמע סיפור, אך שמע סיפור על איש הגון וגם צנוע
שמת לראות את הטבור של אשת ראש ענף צנזורה"
סקופ !!! 144575
ואני תמיד חשבתי שהפופיק זה הקשר עצמו (ש... אמממ... דוחפים חזרה פנימה, או משהו... הממ, מסתבר שהייתי צריך לחשוב על זה טיפה יותר. דביל שכמותי)
וכדי שלא יווצר אצלך חסר, חלילה.. 144465
145360
מאכילי חתולים: מי הם, למה הם עושים את זה, וכמה זה עולה להם.

הארץ:
מר מאן והחתול 147206
אלכס מאן כותב על חתולי רחוב, בגרמניה ובישראל:
לאלכס מאן יש בלוג?! 147208
ואף אחד לא טרח לעדכן אותי בזה?
זה הרי חומר מחקרי ועיוני ממדרגה ראשונה.
אגב, גירסת הפרימיום כוללת גם את דמויות המשנה המוכרות והאהובות?
לאלכס מאן יש בלוג?! 147209
לא רק זה, אלא שיש לו גם מגזין שהמנגנון שלו (כולל האפשרויות, שמות הקבצים וחלק גדול של הממשק) מזכירים בצורה חשודה את האייל (כנס להתאמה האישית בשביל להתרשם):
lab.co.il שייך לאחד, יובל רבינוביץ', שגם מוכר באייל.

מעניין למי עוד האייל משכיר את המערכת שלו?
וזה היה תורי 147211
ליפול במלכודת האיילים האלמונים :-)

טוב, הגיע הזמן, לא?
חיים הרצוג אמר פעם 147227
תגובה 144992
תגובה 141530
אני בשוק, אני בהלם, אני... 147260
אני מקווה שאחד מקוראי האייל יקרא את הבלוג והג'ורנל ויסכם אותו לטובת הציבור.
קונסטרוקטיביות בונה 147461
(מוקדש לברקת‏1).

טוב, אני אמליץ על סיפור (היחיד) שקראתי אתמול בבלוג של מאן: "כרטיס צהוב"‏2.
יש אמנם משהו קצת לא אמין בחלקים מהסיפור, ולא אני לא מתכוון לכך שמאן מעיד על עצמו שהוא נוהג לשפוט במשחקי כדורגל(!), אלא לסטיראוטיפים שבאים לידי ביטוי בצורה הבנאלית והצפויה ביותר (איך נראה ישראלי? מחזיק רובה וכו'). אבל בכל מקרה, מאוד מאני, חובבי הז'אנר לא יוכלו שלא להינות.

________________
1 ועוד אפרופו בלוגים, אז בכלל.
2 מעניין שבדיוק היום מישהו נזכר להגיב שם, למרות שהסיפור עומד באתר, נטול תגובות, כבר יותר מחודש.
מרגש 147686
כלומר, ההקדשה שלך. איפה מצאת זמן, בין אבי נמני לאבי נמני? ‏1

אישית, הביטוי שתפס אותי בסיפור היה "תפקיד שלדעת ילדים שונים אני ממלא בצורה טובה".

1 לא שאני יודעת מי זה או מה קרה לו, סתם שמעתי מדברים.
לא תישאי את שם ה' לשווא! 147788
ואכן, ביטוי מאני להפליא.
פנסיון 153981
אשמח לקבל אינפורמציה על פנסיונים לחתולים לתקופה ממושכת - כיצד הם פועלים ועלותם.
פנסיון 153994
זה מה שאני מכיר:
לפרטים נוספים תתקשרי 09-8912094.
בכל מקרה, השימוש בפנסיון לא מומלץ שכן חתולים שונאים לעבור אל מחוץ לטריטוריה שלהם ופנסיון מהווה מקור להדבקה במחלות.

אפשרות נוספת זה לחפש כאן:
נראה לי שהרוב זה לכלבים ושהאתר לא מעודכן.
פנסיון 153999
מצטרף להסתייגות. סביר שהחתול שלך יהיה יותר מרוצה אם תמצאי שכן שיסכים לבוא להאכיל אותו פעמיים ביום. מהנסיון שלי, ילדי השכנים עושים את זה ברצון תמורת תשלום סמלי מאד. אם החתול אינו צעיר מאד, אני חושב שהמחסור בחיי חברה לא יציק לו יותר מדי כל זמן שיש לו אוכל, מים, ושפע של זמן לישון.
פנסיון 154083
תחזקנה ידיך.
האמא של ילדי השכנים שלי התנדבה לא מזמן להאכיל ולהשקות את שלושת חתולי במשך שבועיים וללא תשלום. (היא בקושי הסכימה לקבל שוקולד מאירלנד כתודה)
מצד שני, אם החתולים סגורים ויש צורך לנקות ולהחליף את החול שלהם מדי פעם, הענין הופך להיות מסריח וקשה למצוא מתנדבים לעניין, למעט מגדלי חתולים אחרים.
כשטיילנו חצי שנה בחו"ל העברנו את סילבי (היא היתה אז בת יחידה) לחברים, ארוע טראומטי למדי בשבילה ולקח לה זמן להתאושש ממנו, אבל לפחות נחסך ממנה הבילוי בפנסיון. אני לא בטוח שהיה בכך חסכון כלכלי, אצל החברים שלנו היא שברה את הירך ונזקקה לניתוח כולל מסמר פלטינה - 1200 ש"ח כולל מע"מ. (אין לה ביטוח רפואי)
פנסיון 154089
חשבתי כך ואכן, זו הברירה הבאמת אחרונה שלי.

ונעבור לאפשרות ב': מישהו רוצה לשכור דירה מרוהטת עם חתולות לשנה?
איפה? 154090
איפה? 154091
בירושלים...
את עוזבת? לאן? למה? 154092
את עוזבת? לאן? למה? 154093
לשם וככה.
(וכן, אני אענה על שאלות קונקרטיות בלבד באימייל)
חששתי ככה. 154095
טוב, אני מניחה שאני פשוט אמשיך לחפש.

__________
העלמה עפרונית, מסיימת לעבוד והולכת לישון.
לשנה? 154098
אוי ואבוי.

אם את לא יכולה לקחת את החתולות איתך, מוטב שתמצאי להן בית חלופי. שנה זה המון זמן.
לשנה... 154100
אם היה מדובר בגורות חביבות ומתפנקות, יכולתי אולי למצוא להן בית, אך מדובר בחתולות בוגרות (בנות 8 ו-‏9) שרגילות להיות אך ורק בביתן (שנמצא בבעלותן כמובן) ולחלוש על הסביבה ממרומי הטלוויזיה.
המצב הוא לא אידאלי, ובכל זאת אני מנסה למצוא פתרון.
לשנה... 154146
אני השארתי את גרייסי אצל ההורים שלי לשבע שנים... בעצם יותר נכון לאמר שאני עזבתי את בית הורי וגרייסי לא. אבל לפני כמה חודשים התאחדנו שוב ומפלס הטראומה שלה היה מינימלי. בעצם, איזה מפלס טראומה? היא כל כך מאוהבת בבעלי שזה מביך. חתולה שרמוטה.
פנסיון 154161
אני במקרה כזה הייתי לוקח אותן איתי. זה בטוח יעלה פחות מפנסיון לשנה. (בעייתי במקרה של בריטניה, אירלנד, אוסטרליה וניו זילנד)
תודה אבל... 154247
בעייתי גם במקרה שלנו. ובלתי אפשרי להשאיר אותן אצל ההורים.
Kepto Cat 159697
במחוז ונטורה שבקליפורניה אירעה סדרת פריצות לבתי התושבים ובהן נגנבו נעלים, כובעים, חולצות גרביים, מתנת חג מולד ועוד. כעת נתפס ה-cat burglar, כפי שמכנים האמריקנים גנבים זריזים, והסתבר שהוא חתול של ממש, חתול קלפטומן.

הסיפור המלא:
ממש Cat-astrophe 159720
קלפטוקט 159729
ממש Cat-astrophe 159813
לא לבעלי לב חלש, או לחובבי חתולים. התוכן בהחלט אינו נעים לעין:
(מאותו אתר שהביא לכם את Burt is evil)
ילמדנו רבנו 160052
נכון שזו פורנוגרפיה?
(אני שואל כי בבית הספר שלי לא העמיקו בפרשנות המושג הזה).
חתולולוגים! הושיעו נא! 173911
אז עברתי לי לתומי לדירה חדשה עם חברתי החביבה, וידעתי שלדיירת הקודמת היו כשלושה ארבעה חתולים בדירה. חשבתי לעצמי, לא נורא, ניקוי יסודי ולא ישאר זכר. ואכן, יום של זעה והמצב סבבה.

רק מה מסתבר? החתולים של בעלת הדירה לא היו החתולים שלה, לפחות רובם, אלא חתולים של הבניין, שהיא פשוט האכילה בתוך הדירה שלה עצמה. אז כמובן, הדירה כבר לא רק שלנו - גם להם יש נתח, ומותר להם להכנס מתי שהם רוצים.

השארת דלת פתוחה? נכנסה השחורה-לבנה. גירשת אותה וסגרת הדלת? נכנס הג'ינג'י מחלון המטבח. ברח סוף סוף? אפשר להכנס גם מהחלון של האמבטיה.

עכשיו, אולי זה לא המאמר להודות בזה, אבל אני יותר טיפוס של כלבים, וממש לא מתאים לי לחלוק את הדירה שלי עם שלושה חתולים. גם לא נראה לי לאטום קבוע אחד מזוג כיווני האוויר.

איך אני גורם להם להבין שהם לא גרים שם יותר? הושיעו איילים טובים!
חתולולוגים! הושיעו נא! 173936
התשובה מתבקשת מאופיים הטוב של האיילים שאתה פונה אליהם, ושאליו אתה מודע:
חלק אותם ביניהם. לא יימצאו שלושה שיסכימו לקחת?
(בעצמי הייתי לוקח, אבל אשתי אלרגית לחתולים)
חתולולוגים! הושיעו נא! 173949
יש בחנויות לציוד חיות תרסיסים עם ריח דוחה חתולים שאפשר לקנות- אם כי אין לי מושג כמה הם יעילים.

בנוסף, חתולים לא אוהבים לדרוך על מקומות דביקים. כך שאפשר לשים על אדן החלון נייר דבק דו-צדדי, בתיקווה שהם אכן ידרכו עליו ולא יקפצו מעל...
חתולולוגים! הושיעו נא! 173960
לא רק שהתרסיסים אינם יעילים, הם גם מסריחים את הבית בריחות שום ובצל.
לדעתי אין כל פתרון למצב כזה, אלא להסכין איתו.
חתולולוגים! הושיעו נא! 173950
קנה כלב.
חתולולוגים! הושיעו נא! 173967
שים רשת בחלונות. חתולים (בד''כ) לא יכולים לעבור דרך רשת, וכיווני האויר לא נפגעים.
וואלה? 174019
אז מישהו צריך לספר את זה לווסטלי. כי אחרי שהוא למד לפתוח את הדלת (כשהיא לא נעולה לפחות) הוא עבר לפתוח את דלת הרשת והחלונות באלגנטיות חתולית מרשימה.

__________
העלמה עפרונית, וחתולים שחושבים שהם כלבים
חתול טוב... 174008
התעריפים שלי סבירים מאד.
חתולולוגים! הושיעו נא! 174015
תקליט נביחות של כלב (עדיף נביחות ''באסו פרופונדו''). ותשמיע את זה בדירה כשאתה רואה אותם מתקרבים.
חתולולוגים! הושיעו נא! 174653
Another reason why I don't keep a gun in the house

The neighbors' dog will not stop barking.
He is barking the same high, rhythmic bark
that he barks every time they leave the house.
They must switch him on on their way out.

The neighbors' dog will not stop barking.
I close all the windows in the house
and put on a Beethoven symphony full blast
but I can still hear him muffled under the music,
barking, barking, barking,

and now I can see him sitting in the orchestra,
his head raised confidently as if Beethoven
had included a part for barking dog.

When the record finally ends he is still barking,
sitting there in the oboe section barking,
his eyes fixed on the conductor who is
entreating him with his baton

while the other musicians listen in respectful
silence to the famous barking dog solo,
that endless coda that first established
Beethoven as an innovative genius.

--Billy Collins

חתולולוגים! הושיעו נא! 174046
בגדול ענו לך - האפשרויות הן השלמה, (תתחיל לאהוב חתולים) מניעה, (סורגים צפופים או רשתות) או הרתעה. (גדל חתול זכר אלים או כלב נבחן) הבשורות הטובות, הן ששבועיים זה בערך הזמן שהחתולים מתרגלים למצב החדש, כלומר אחרי שבועיים של מניעה או הרתעה הם יתיאשו ויפסיקו לנסות.
סתם מתוך סקרנות, מישהו מטפל בהם עכשיו?
חתולולוגים! הושיעו נא! 174057
הרבה תודה לכל העונים!

נראה לי ששבועיים בלי חצי מהחלונות זה מחיר קטן לשלם - חששתי שזה יקח הרבה יותר זמן.
אני לא חושב שמטפלים בהם עכשיו, אבל אני עדיין לא מכיר את כל השכנים. אם אגלה שמאכילים אותם, אספר.
חתולולוגים! הושיעו נא! 174661
החתולות שירשתי עם הדירה עדיין לא הבינו שאסור להן להכנס לחדרי השינה, ואני שם כבר חודש וחצי. מילא שהן מתגנבות פנימה אם שוכחים את הדלת פתוחה - אבל הן עומדות מחוץ לדלת ומייללות ומגרדות חצי מהלילה!
חתולולוגים! הושיעו נא! 174665
תגובה 174008
חתולולוגים! הושיעו נא! 174674
וכאן בדיוק באה לידי ביטוי המשמעות של עקביות. אם החתולות הצליחו להכנס לחדר השינה (התגנבו לדעתך, הורשו להכנס לדעתן) אין משמעות לכך שאתה אוסר זאת עליהן בזמן אחר.
חתולולוגים! הושיעו נא! 174792
בשבועיים האחרונים לפחות הן לא הצליחו להכנס. גם לפני כן כשהן נכנסו הן גורשו בבושת פנים.
חתולולוגים! הושיעו נא! 174802
כשאכלת חזיר בשמנת בפראג, מי דאג לחתולות?
חתולולוגים! הושיעו נא! 174806
אל תגידי בקול רם. החתולות ישמעו.
חתולולוגים! הושיעו נא! 175140
זה ממש חשוב?

שותפתי לדירה.
חתולולוגים! הושיעו נא! 175232
בודאי שזה חשוב. זה אפילו קשור למאמר ולתגובות אחרות שהיו כאן.
חתולולוגים! הושיעו נא! 175246
הואיל ובעלת הבית לא מוטרדת, למה את? כדי להציק ללא סיבה?
חתולולוגים! הושיעו נא! 175260
למה להציק?
הואיל ובעלת הבית שיתפה אותנו בסאגה החתולית, מה פסול בסקרנותי?
מה פסול בסקרנותך? 175267
שהיא תהרוג את החתול/ות.

זה התבקש, לא?
מה פסול בסקרנותך? 175268
כן.
חתולולוגים! הושיעו נא! 175326
בסאגה החתולית? כמו קוראים אחרים כאן, ביקשתי עצה בנוגע לפנסיון.
את/ה בכוח מבקש לחדור לרשות הפרט? שלח לי מייל עם שאלות מפורטות ותקבל תשובות.
חתולולוגים! הושיעו נא! 175387
בסאגה:
תגובה 174661
חתולולוגים! הושיעו נא! 174914
צר לי (וחצי) אך החתולות שלך סותרות את הנסיון שלי ואת מה שידוע לי על חתולים. אני מקווה שהחתולים של גלעד יהיו יותר נורמלים.
חתולולוגים! הושיעו נא! 174695
אתה שם כבר חודש וחצי, כמה זמן הן שם?
follow up 200647
עכשיו שהמאמר צף אז נזכרתי - כן. מסתבר כי השכנה מלמטה היא המטפלת המקורית בחתולים הללו, וזו שעברתי לדירתה רק עזרה לה לשאת בעול.

לאחרונה השכנה גם סימנה את חתולי הרחוב שהיא מאכילה בקולר, ואני מקווה שהיא גם חיסנה ועיקרה אותם.

לחתולים לקח יותר זמן משציפית להפסיק לעקוב אחרינו לדירה בציפייה למזון - כשישה שבועות, אבל אנחנו כבר לא בתחושת מצור זה זמן. הבעייה עכשיו היא אחרת - הם כל כך שמנים ולא מפחדים מבני אדם עד שצריך להזהר לא לדרוך עליהם במדרגות - הם לא רואים בהתקרבותי סיבה אמיתית לזוז מרבצם.
follow up 200648
כמו באוכל גם כאן: אחרי שבועיים של דריכוֹת הם לומדים.
follow up 200649
אז זהו, שלא. אחת מהחתולות שלי פיתחה יכולת מדהימה להמצא במקום המוצלח ביותר לטמון פח לפילנפיל - בדיוק מתחת לצעד הבא שלי. אני מתחיל לחשוד שהיא נהנית מזה.
199369
הכתבה הזאת כבר שלושה ימים כאן:
ואף אחד עדיין לא קישר.
נו טוב 199382
אם כבר העלת את זה אז אני אתיחס.
לאחרונה מקיימות ה"עמותה למען החתול" ו"תנו לחיות לחיות" קמפיין אינטנסיבי נגד השרותים הוטרינריים ונגד פקודת הכלבת המנדטורית.
לפי החוק המנדטורי, יש להשמיד כל חיה לא מחוסנת שנמצאת באזור שהוכרז כנגוע בכלבת. ברגע שנמצא בעל חיים נגוע בכלבת, מוכרז האזור בו הוא נמצא כאזור נגוע בכלבת. החוק הזה הוא מימי הבריטים ומתעלם מהשיפור שחל בחיסונים נגד כלבת מאז ובפרט ביכולת לחסן בעלי חיים משוטטים באמצעות פתיונות המכילים חומר חיסון. כמובן שלפתוח במבצע חיסול או חיסון של חיות בר עולה הרבה כסף ודורש הרבה משאבים והרבה יותר פשוט לפתוח במבצע של חיסול חתולי רחוב. מבצע כזה מאפשר להראות שעושים משהו, יש לו תוצאות מדידות והוא מספק כיסוי תחת לשרותים הוטרינריים אם וכאשר חס וחלילה ידבק אדם בכלבת.
המבצע הזה הוא כמובן חסר כל משמעות כאמצעי מונע כלבת. עד היום לא דווח בישראל על חתול חולה כלבת שתקף או הדביק אדם וחיסול אוכלוסיות של חתולי רחוב רק גורם להגירה של חתולים מאזורים סמוכים לאזור בו חוסלו החתולים ואם אכן יש בסביבה חתולים נגועים בכלבת, החיסול רק יגביר את הסיכוי להפצה של המחלה.
הצורה הנכונה להתמודד עם מחלת הכלבת היא בחיסון אוכלוסית חיות הבר, צעד שנוסה באזור הצפון עם תוצאות מרשימות. לטווח הארוך, פיזור חיסונים לחיות בר גם יותר זול מחיסול חתולים באזורי מגורים, צעד שכפי שנטען במאמר אין לו משמעות לטווח הארוך. כמובן שיש צורך לחסן גם את חתולי הרחוב, דבר שמבוצע כיום ע"י חלק מהרשויות המקומיות כחלק מהטיפול הכולל בנושא.
לאנשים שמטפלים בחתולים בבית, בחצר או ברחוב, מומלץ לחסן את החתולים איתם הם באים במגע. זה לא יקר ושווה את השקט הנפשי.
למידע נוסף: http://www.cats.org.il/index.php
נו טוב 199394
ממה שקראתי אתמול (לא זוכר היכן בדיוק, וחבל. אולי למישהו יש לינק?) הכלבת התגלתה כאשר חתול שנעדר כמה ימים חזר לביתו בכפר-סבא כשהוא עייף ותשוש, אך תקף חתול אחר שגר באותו בית. החתול נלקח לווטרינר, שם הושם בכלוב. כששבו לבדוק אותו למחרת הסתבר שהחתול עיקם את סורגי הכלוב בו היה נתון וכשהתקרב אליו הווטרינר החתול נשך אותו ונפטר לאחר מספר דקות. בדיקה העלתה שהחתול היה נגוע בכלבת ועל כן החל הווטרינר לקבל את הזריקות נגד המחלה והאיזור הוכרז נגוע בכלבת, מה שנתן את הטריגר לכל האירועים.
נו טוב 199413
נשמע מוזר עוד יותר.
אם החתול נעדר מספר ימים, אז בהנחה שהוא נדבק במהלך הזמן הזה, הוא היה אמור להיות בתקופת הדגירה של המחלה ובטח שהוא לא היה אמור למות תוך יום.
חתולים נושכים וטרינרים דרך קבע, תשאל את הוטרינר שמטפל בחתולות שלי. מהסיבה הזאת וטרינרים אמורים לקבל חיסון נגד כלבת כאמצעי מונע בלי שום קשר לנשיכה ספציפית. (אם כי יתכן שחלקם מוותרים על התענוג)
לפי YNET המגפה התחילה בגילוי של שועלים משוטטים.
נו טוב 199584
לפי הארץ, היא התחילה משועל שנשך חתולים, אבל אין שם הרבה פרטים:
זה בכפ"ס.

בגיבעת עדה- המידע היחיד שמצאתי היה הטור של גבי ניצן מידיעות, שם מדובר בבירור בשועלים:
נו טוב 199758
החתול התשוש עיקם את סורגי הכלוב, נשך את הווטרינר, נפל ומת? אלה פשוט סיפורי סבתא.

קראת את זה, אגב, באתר של "הלמו", שמשום מה מצא לנכון להכין כתבה על הנושא כשהמקור העיקרי שלו הוא ד"ר משה בושמיץ. בושמיץ, הווטרינר העירוני של הוד השרון, הוא וטרינר רשותי, חבר של ד"ר גלאס ושל עוד כמה מראשי המרעילים מהשרון, וכמובן חובב חיות דגול בפני עצמו (ע"ע חוות מזור). בושמיץ האכיל את "הלמו" באוסף של שקרים כדי להוציא את החברים שלו טוב מהעסק, ו"הלמו" רץ ופירסם את זה בתור כתבה יענו-אובייקטיבית על פרשת החתולים בשרון. לך תבין אנשים...
נו טוב 199762
אה! נכון! באחד הניוזלטרים שלו! הכל בגלל ה-RSS...

אם הוא טעה אני חושב שהוא ישמח לתקן את מה שכתב, כמו שהוא עושה לפעמים. אני אשלח לו קישור לתגובה שלך, ואתה (או את) יכול לשלוח לו את הפרטים המדוייקים.
מ''ש 199763
והפוסט המקורי של הלמו: http://www.halemo.net/edoar/0043/0004.html
בניוזלטר שלי אני מתאר מלחמות באינטרנט 199770
אם לא היתה מלחמה בנשוא החתולים בכפר סבא גם באינטרנט, סביר להניח שלא הייתי מפרסם את זה.

אף אחד לא יודע מה המקור שלי לכתבה. האם זה תפוז? האם זה ד"ר משה בושמיץ? האם זה עורך דין? האם זה ד"ר גלאס? אולי זה היה איזה כלב ביתי מחוסן מכפר סבא שרצה שאכתוב נגד חתולים...

אני תיארתי עובדות: מה זאת כלבת, מה הרקע למה שקרה וגם את כל הפוסטים כנגד הווטרינרים שהתלוננו לתפוז ולמשטרה על כך שהשמיצו אותם באינטרנט.

זה שהכתבה יצאה כאילו לטובת הווטרינרים, זאת הרגשה של חובבי החיות שמרגישים שהכתבה עשתה שירות לווטרינרים ולא להם.

אציין שגם אני חובב חתולים קיצוני, אבל זהל א הפריע לי לכתוב כתבה עם עובדות ולא עם קריאות דמגוגיות כלפי ווטרינרים...
בניוזלטר שלי אני מתאר מלחמות באינטרנט 199785
''ד''ר ילין שהתקרב אליו, ספג נשיכה מהחתול, כך מספר קולגה שלו למקצוע ששוחחתי איתו.'' - נראה שלפחות חלק מהמקורות שלך גלוי.
עיקור 205963
חבל מאוד שלא כל המועצות נוקטות במדיניות של עיקור
לי אישית יש חתול שעבר עיקור וההוצאה לעיקור וחיסונים יקרה ביותר אני לא חושבת שכל אחד יכול לעמוד בהוצאה זאת
עיקור 206012
העמותה למען החתול מעקרת חתולים במחירי עלות של 120 ש"ח לחתול. זאת כמובן הוצאה חד פעמית ולמעשה זה זניח ביחס לעלות של מזון חתולים מאיכות סבירה.
לחתולים של חברי המועדון של העמותה ניתנים גם חיסונים במחירי עלות - 65 ש"ח לחיסון מרובע ו40 ש"ח לחיסון נגד כלבת.
בג''ץ למען החתול 222949
בג"ץ פסק שהמתת חתולים תהיה "הצעד האחרון, הננקט רק משלא ניתן להגן ביעילות על שלום בני האדם באמצעים אחרים, שעלותם סבירה". הבעיה היא שלא מוגדר בהחלטה מהי "עלות סבירה", אבל לפחות לפי טענת העמותה למען החתול, המתת חתולים עולה יותר מאשר עיקורם וחיסונם, לפחות בטווח הארוך.
כמו כן, נפסק שהמתת חתולים תתבצע ע"י גורם כלשהו, "רק בתנאי שגורם זה עבר הכשרה בביצוע המתה בדרך נאותה, ובכפיפות לכך שההמתה תבוצע במתקן מתאים של הרשות, בניהולו של הווטרינר ותחת פיקוחו הצמוד."
כבוד החתול וחרותו 222954
רעיון לסרט ששמו יהא 225255
The Killer Cats vs. the Cat's Killers
דקונסטרוקציה וציפורני החתול 236774
בחודש הקרוב אני מתעתד לעבור דירה ולקנות סלון חדש והנה הבעייה:
לאחר שגיליתי שהוא שולט חלקית בשבע שפות חתולים שונות, החלטתי לשלוח את שומר השמנת‏1 ללימודים גבוהים באונ' ת"א, בחוג ללימודי חתולים, שם מנותחים מחדש הטקסטים הקאנוניים של התרבות המערבית מנקודת ראות משופמת המזנבת עוד במכמניה המוכים של זו. לשם תאימות אקדמית לאחור, נדרש היצור לקחת גם חטיבה פוזטיביסטית, מה שהביא אותו לחטיבה לעיצוב פנים, הפועלת בשיתוף עם מכללת אטילה. הבעייה היא ששיעורי הבית, כשמם, נעשים בבית. במיוחד כואב הלב לנוכח פרוייקט הסיום, ספתי הי"ד שעתה אף לתרומה אין היא ראויה. ככה זה, חתולים גידלתי ורוממתי והם פשעו בי. ידע כלב קונהו ותוכי להג בעליו. חתולי לא ידע ובטח לא התבונן.

השאלה היא מה עושים. אני גוזר לו ציפורניים בקביעות וגם שמתי לו מתקני שריטות בכל הבית, מה שהפחית את הלחץ על הריהוט, אבל לא במידה מספקת. שמעתי שאפשר לשים להם על הציפורניים כיסוי. מישהו יודע עד כמה זה יעיל וכמה טירחה זה דורש?
ויש את הפיתרון של ניתוח להסרת ציפורניים, שמעדות של ידידה, זה פתר לה את הבעייה, ללא כל סימני מצוקה או הפרעה לשיגרת החיים של הלז, מלבד הפסקת שיגרת ההרס.
אפשרות זו, המועדפת עלי ועל עוד כמה חברים המתלבטים באותו נושא, קצת מרתיעה אותי אך אני מתקשה לקבל מידע הנראה לי מהימן, לגבי רמת הסיכונים והסבל שעשוי להיגרם לחתול כתוצאה מן הניתוח, מלבד סיפורי זוועה אנקדוטליים וסטטיסטיקות שאיני יודע את מקורן ואת אמינותן.
בכל מקרה, אני לא מוכן שסלוני החדש יהיה גם הוא למשיסה.

מישהו מקוראי (ובמיוחד כותב) המאמר, מכיר את הנושא? אשמח במיוחד לתגובות מבעלים של חתולים שעברו את הניתוח.
1 תגובה 121896
דקונסטרוקציה וציפורני החתול 236822
החתול שלי עבר את הניתוח ללא סיבוכים ובלי יותר מדי כאב נראה לעין, אבל זה היה בגיל צעיר מאד. בכל פעם שהוא מנסה להעלות את זה לדיון נוקב אני מזכיר לו שאני עברתי ניתוח לא פחות טראומטי בגיל שבעה ימים, והוא משתתק ביראת כבוד (או ביראה סתם, קשה להבדיל). הוא גם מסורס, וגם בעניין הזה היה לו מה להגיד עד שפעם נוכח איך נראים חיי המין שלי, וירד מהנושא.

לסיכום: אתה צריך לדבר עם וטרינר, לא איתי.
דקונסטרוקציה וציפורני החתול 236861
הווטרינר שלי שש לכל טיפול וניתוח, כך שחוות דעתו (התומכת) אינה מספיקה לי. כאמור, מעניין אותי יותר לשמוע מאנשים כמוך, שחתוליהם עברו את הפרוצדורה.
דקונסטרוקציה וציפורני החתול 241420
הווטרינר שלנו דאז, מאוד המליץ על עקירת ציפורניים לחתולות דווקא בשל התרחבות המשפחה ולא ממניעי אסתטיקת הבית. לזכותו יאמר שהוא חף היה מכל אינטרס כספי בעניין והיה מוכן לנתח ללא תשלום. טענתו היתה דומה לשלך - שעדיף חתול בלי ציפורניים אבל עם בית מאשר ההפך. בפועל, אני שמחה שלא נכנעתי ללחץ הואיל ובשל אירועים לא צפויים, נאלצנו למסור אותן וכרגע, בין השאר, הן שוהות גם מחוץ לבית.

בזמנו ניסינו ספריי מצחין חתולים (שהזכיר קצת ריח בצל ) שלהבטחת המוכר, אחרי שבועיים ריסוס על הספות יוציא לחתולות את כל החשק להתקרב אליהן, אבל נשברנו ראשונים.
לדעתי האופציה היחידה לשמור על שלום בית בין החתול לסלון הוא לבחור בריפוד עור (מתוך נקודת הנחה שלא בא לך לכסות את הספות בניילון או סדין פרחוני...)
Satan's little helper 241444
דווקא ספת עור?
כלומר, את בטוחה שספת עור אינה חולפת במעיי Satan's little helper כבר ב24 השעות הראשונות לחייהם המשותפים? את מכירה דוגמאות?
בכל אופן, הניתוחון יחכה בשלב זה לאחר כישלון הניסוי בהדבקת כיסויי ציפורניים ורכישת הספה.
Satan's little helper 241453
אני חושבת שספת עור היא פחות אטרקטיבית לגירוד בעיקר משום שאינה עשויה שתי וערב.
דקונסטרוקציה וציפורני החתול 241601
באמת? דווקא זה לא היווה בעיה...
דקונסטרוקציה וציפורני החתול 241603
לבעלי הסלון זו לא היתה בעיה...
עקירת ציפורניים = הטלת מום 236851
עקירת הציפורניים היא הטלת מום לכל דבר ועניין. זה אמנם נשמע כמו פרוצדורה פשוטה יחסית (במיוחד כשקוראים לזה בשם הנחמד "ניתוח להסרת ציפורניים"), אבל בפועל, מה שכורתים בניתוח המדובר הוא לא רק את הציפורניים עצמן אלא גם את האצבעות עד הפרק הראשון. זה כואב מאד, זה אכזרי, וזה מונע מהחתול באופן בלתי-הפיך לבצע סדרה ארוכה של דברים שמהווים צרכים מאד בסיסיים שלו.

אכן, כשמביטים מבחוץ, ניתן לפעמים לקבל את הרושם שחתולים שעברו את הפרוצדורה "מסתדרים" גם אחריה. אין זה סוד שבעלי-חיים שמאבדים איבר מסוים לומדים עם הזמן להסתדר איכשהוא גם בלעדיו. עדיין, חתולים שציפורניהם נכרתו הם חתולים נכים. עם הזמן הם נחלשים, כי נמנע מהם לתרגל את שרירי הזרועות ופלג הגוף הקדמי שלהם כמו חתולים נורמליים. הם הופכים חסרי אונים, אינם יכולים לטפס היטב (לחלק מהם המגבלה הספציפית הזאת עלולה לעלות יום אחד בחייהם), והם עצבניים יותר, שכן מנהג השריטה משמש אותם גם ל"שחרור לחצים" על בסיס יומיומי וגם לסימון חוזר של הטריטוריה שלהם.

בישראל, כמו ברוב מדינות אירופה, קיים חוק האוסר הטלת מומים בבעלי-חיים והוא חל גם על עקירת ציפורניהם של חתולים, אבל למרבית הצער ניתן עדיין למצוא פה ושם וטרינרים עבריינים שמוכנים לעשות זאת תמורת תשלום מתאים.

ככה זה נראה: http://community-2.webtv.net/stopdeclaw/declawpics

פתרונות אחרים לבעיית הנזק לריהוט: http://www.catscratching.com
עקירת ציפורניים = הטלת מום 236858
הרבה חתולים היו מאבדים את ביתם ללא ניתוח זה, כך שאני מקווה שהחוק בישראל אינו חל עליו.
תודה על ההפנייה השניה.
אגב, החתול המדובר אינו יוצא החוצה וגם כך הוא בעל מומים: הוא מסורס והוא נטול עיניים, ככה שעניין הציפורניים הקידמיות קטן עליו.
עקירת ציפורניים = הטלת מום 236965
אז החתול הזה גם עיוור. האם החיים לא התאכזרו אליו מספיק? דווקא משום עיוורונו, סביר שעניין הציפורניים לא רק שאינו "קטן עליו", אלא להפך. תפקידן של הציפורניים משמעותי וחשוב הרבה יותר אצל חתול שגם ככה פגיע ורגיש יותר מחתולים אחרים. לא פלא שהוא משחיז אותן באדיקות.

לגבי החוק בישראל, בניגוד למה שחשבתי קודם, מסתבר שהטלת המום הספציפית הזאת עדיין מותרת. בחוק צער בעלי-חיים ישנו סעיף שאוסר במפורש על "חיתוך ברקמה חיה למטרות נוי" (הכוונה בעיקר לקיצוץ זנבותיהם ואוזניהם של כלבים), אבל למטרות שמירה על הריהוט כנראה שעדיין מותר, והווטרינרים שעושים זאת אינם עבריינים אלא סתם חלאות. במדינות רבות בעולם, הניתוח הזה בפירוש אסור בחוק.

לגבי הפתרון של כיסוי הציפורניים, צר לי אבל אין לי שום מידע נוסף מעבר למה שאפשר למצוא באינטרנט. מציע לשאול את זה באחד הפורומים הישראליים שעוסקים בחתולים (יש אחד כזה בכל פורטל גדול). מכיוון שבפורומים האלה רוב האנשים הם אוהבי חתולים, עדיף שלא תזכיר שאתה בכלל מעלה בדעתך עקירה של הציפורניים כסוג של פתרון.
עקירת ציפורניים = הטלת מום 241442
"אז החתול הזה עיוור"? זה אומר שאינך מכיר את המיצג והסיפור בקישור המופיע בתגובה 121896 ? ואתה קורא לעצמך חתולן...
אני רק מתפלל שאין זה אומר שהקלאסיקות החתוליות הבאות גם הן זרות לך:
1) חדוות החתוליות: http://www.extremefunnyhumor.com/movs/funnycats.wmv
2) חיי כלב: http://c4h8o3.free.fr/supervivencia.wmv
3) מוצא הסנאי: http://www.softlab.ece.ntua.gr/~sivann/pub/cat%20fly... (את זה מומלץ לשמור ואז לצפות. לשים לב לתצורת הסנאי המעופף בחלקה הראשון של התעופה, לשם האטת הנפילה).

חוץ מזה לסנאי שלי יש מחר, 20.8, יומולדת שנתיים. רק עתה גיליתי שתאריך החטיפים שקניתי לו פג! טוב, אקנה לו משהו בסופר מחר (עוגת עכברים?)

תודה על העצות. בינתיים נראה לי שאנסה קודם את כיסויי הציפורניים, וגם זה רק לאחר שיתרגל פיץ לבית החדש. אגב, הגורל לא התאכזר אליו: הוא אף פעם לא הרגיש מסכן או בדרג נמוך מזה של חתולים אחרים, כשהוא היה עימם בחצר‏1 ויש לו חיים נעימים מרובם כפי שניתן ללמוד מ http://stage.co.il/Stories/169313).

1 או ממני, לצערי, ואיני חותר להיררכיה. אסתפק בשיוויון!
עקירת ציפורניים = הטלת מום 241458
>בינתיים נראה לי שאנסה קודם את כיסויי הציפורניים

אנא דווח על התוצאות, לכשתהינה.
עקירת ציפורניים = הטלת מום 241470
בשמחה. זה יקח עוד כמה שבועות לכל הפחות.
עקירת ציפורניים = אושר ושמחה 262796
דיברתי עם וטרינר אחר, לא זה שנלהב לכל טיפול, או כמו שידידתי ע. אומרת "אפילו אם היית מבקש ממנו לעשות לפיץ ניתוח לשינוי מין הוא היה אומר מסכים בהתלהבות".
ובכן, הווטרינר האחר אמר לי שהוא מוכן לעשות כיסוי ציפורניים, אבל שכדאי שאדע שזה לא אפקטיבי, כי כבר תוך שלושה שבועות מתחילים הכיסויים הראשונים ליפול אצל חתולים שבאמת משתמשים בציפורניים. עדיף לדעתו להקפיד לגזוז לחתול את הציפורניים כל שלושה שבועות, למרות שהאפקטיביות אינה מלאה. הוא גם אמר לי שהוא אינו עושה את ניתוח ההסרה, אלא אם הבעלים מאיימים שהחתול יסולק מן הבית ללא הניתוח.

ביינתים, בבית החדש מתנהג פיץ באופן נסבל ונזקיו, לפחות עד כה, פחותים משהיו בבבית הקודם. חלק מזה בגלל שעצם המעבר איפשר לי למנוע ממנו ע"י גערות ונייר עיתון מגולגל, שלא לרכוש הרגלים מסויימים מלכתחילה - יש לו בחדר מחצלת להתחרע עליה כך שלפחות בנוכחותי, השטיח שבסלון זוכה ליחס סביר מצד פיץ, שבאופן כללי הוא חתול טוב, ולראיה: הוא עוד לא פגע באף כלי דם מרכזי שלי!

לסיום: http://www.funpic.hu/en.picview.php?id=2360&c=3&... .
עקירת ציפורניים = אושר ושמחה 262906
קיבלתי את זה בעם בדואל תחת הכותרת: "למה סומו יותר טוב מקראטה".
עקירת ציפורניים = אושר ושמחה 262945
אני מכיר את הסיפור הזה תחת הכותרת ''קטן, אבל מאומן''.
עקירת ציפורניים = אושר ושמחה 262989
אוף, עוד תגובה שלי שלא עברה הגהה.
לא הבנתי את עניין הסומו.
עקירת ציפורניים = אושר ושמחה 262990
אה, הבנתי.
אגב, לי זה הזכיר סצנה מ''אינדיאנה ג'ונס'' בה ערבי מבצע מפגן ניפנוף חרב, בטרם תקיפה. אינדיאנה מהסס לרגע ואז פשוט שולף אקדח ויורה בו.
עקירת ציפורניים = אושר ושמחה 263683
טוב, עכשיו מצאתי את הפתק עם הדברים שאמר הווטרינר. אז בנוסף למה כתבתי בתגובה הקודמת, הוא אמר שהוא יעשה לי מחיר - 100 שקל לחיסון משולש, בגלל שבאתי דרך ח'. מה עוד...אה, הוא אומר שלאחר הניתוח הוא שם על התפרים מדבקה עם חומר מאלחש שמספיקה ל5 ימים, כך שלא נגרם לחתול כל סבל. הוא אינו מכיר סיבוכים או בעיות התנהגותיות כתוצאה מניתוח זה.
לסיכום שתי הודעותיך: 263797
ובכן, הדילמה היא בין כיסוי טפרים לכיסוי תפרים.
תשובת שלושת ה''זה''ים 263799
:)
אם כי בשלב זה לא זה ולא זה.
בעיית הrelocation 248761
הנה, ככה החתול שלי ‏1, רק בקטן : http://pya.cc/pyaimg/img2/2004062431.wmv
נו אסף, לעקור או לא לעקור? (:
בחוזה ההעסקה שלי הופיע סעיף המחייב אותי לrelocation מעבר לים במקרה הצורך. דאגתי שהוא יועף משם. עכשיו אני רואה כמה עשיתי בחוכמה...

עידכון: בינתיים גם לא שמתי לו כיסויי ציפורניים. משום מה, נכון לרגע זה, הוא מתרכז בכילוי מחצלת שהבאתי מן הבית הישן ולא מנסה לפגוע בשאר הבית. אמתין.
_________________
1 מחבר הספר "נירוונה אחרת - מבוא לאלימותרפיה"‏2.
2 סתם, אני מגזים. הוא חתול סימפטי, עדין ויציב, יחסית להרבה חתולים אחרים.
עקירת ציפורניים = הטלת מום 248842
עידכון לקישור השני: http://www.ass.lv/vision/supervivencia.wmv
עקירת ציפורניים = הטלת מום 236862
עוד משהו, אתה מכיר את נושא כיסויי הציפורניים? יש את זה בארץ? כמה זה יעיל?
דקונסטרוקציה וציפורני החתול 236903
אנחנו מתחבטים בבעיה הזו מזה 15 שנה (מאז הצטרפות הנסיכה אל משק הבית), ולא מצאנו פיתרון של ממש. משטחי גרוד מעניינים אותה כשלג דאשתקד, גזיזת ציפורניים לא הוכיחה את עצמה (עד שהייתי מחלימה מתוצאות גזיזה אחת, היה מגיע הזמן לבאה), והעלעת הרעיון של ניתוח להסרת ציפורניים זיכה אותנו למבטי שיטנה מצאת וטרינרית הפלא שלנו, שכמעט החרימה לנו את החתול.
הפיתרון החלקי שמצאנו בינתיים, זה להלביש "שרוול" של בד תואם על הזרוע של הספה, שהיא החלק החביב על החתול למריטה. את השרוול הזה אפשר להחליף מפעם לפעם, וזה חוסך לרפד את כל הספה מחדש. זכויות היוצרים לפטנט הזה שמורות לאמא שלי, שהנסיכה גרה אצלה וחירבה לה את כל הרהיטים במשך שנים רבות.
האיש הנחמד בחנות החיות הציע לנו טיפות או ספריי של נפית חתולים, חומר שריחו חביב על חתולים עד כדי מיסטול, ושמומלץ לדבריו לרסס לעיתים מזומנות על "קרש הגירוד" בתקווה למשוך את החתול דוקא לשם.
באיזה מהפתרונות אנחנו משתמשים ? באף אחד. התרגלנו. הכיסאות שלנו ממילא ממתכת, כך שאין מה לשרוט, והספה רגילה כבר. אבל אנחנו שלוכים.
דוקא עתה, עם ההצטרפות הצפויה של הדור הצעיר, הנושא עלה שוב. החלטנו שבהחלט צריך לעשות משהו. לגדל את הדור הבא על הארון או משהו. רק שלא תחליט לחדד עליו את הציפורניים...
דקונסטרוקציה וציפורני החתול 236914
אז בעברית catnip זה נפית חתולים?
אגב, רק כמחצית החתולים רגישים לה. החתול לי הוא מן החצי השני. אז גם את באותה צרה.
בת כמה הנסיכה?

ברכות לאייל/ת שבדרך!
דקונסטרוקציה וציפורני החתול 236946
הנסיכה בת 15, כשאספתי אותה אל חיקי לראשונה* היא היתה קטנה מספיק בשביל לרבוץ ברווחה על כף יד פרושה. היום היא גדולה מספיק כדי לתפוס את כל המיטה (הזוגית) ולישון סרוחה בחן על הגב באמצע, כשאבא ואמא נתלים באקרובטיות בשוליים.

____________
* עד היום יש לי צלקות..
דקונסטרוקציה וציפורני החתול 241472
מה, היא כזאת ענקית: http://www.cybersalt.org/cleanlaugh/fatcat.htm ?
דקונסטרוקציה וציפורני החתול 241527
פיכסה! לא אמרו לך לא להראות דברים כאלו לנשים בהריון?
דקונסטרוקציה וציפורני החתול 241532
לא התכוונתי...
אם כבר, אז אולי את יודעת כמה צריך חתול ביתי בוגר לשקול בבגרותו (שנתיים - היום!)?
דקונסטרוקציה וציפורני החתול 241537
4-6 ק"ג נחשב לרגיל. (נקבות שוקלות קצת פחות) אם החתול מגיע ל9 ק"ג כדאי לעבור למזון דיאטתי.
דקונסטרוקציה וציפורני החתול 241540
תודה. היצור שעימי שוקל שישה ק"ג ‏1. מכיוון שהוא מדגם קטן, נראה לי אם כך שמשקל היעד שלו יהיה חמישה ק"ג. כבר עתה הוא ניזון ממזון דיאטטי.

1 עכשיו אולי פחות, אחרי שהוא הקיא לפני כמה דקות את כל מתנת יום ההולדת.
דקונסטרוקציה וציפורני החתול 241422
מנסיון - האלימה יותר מבין השתיים שמרה על דיסטנס מפני דור ההמשך ונמנעה מכל עימות שהוא לטוב ולרע.
דקונסטרוקציה וציפורני החתול 236913
הפיתרון הפשוט הוא לקנות סלון זול.
דקונסטרוקציה וציפורני החתול 236915
תודה על ההצעה. לא מעט בעלי חתולים בוחרים בה, אבל לי לא בא. לא שנשאר לי יותר מדי כסף לפאר לאחר רכישת הדירה, אבל נמאס לי לחיות כמו סטודנט. במחשבה שנייה, יש בדים שכמעט ולא מושפעים משריטות, אני בודק את זה.
לא לעקור ציפורניים never 236928
הציפורניים של החתול זה הבטחון שלו.
זה כמו לעקור למישהו רואה את העיניים.
זה התעללות לשמה לעקור לחתולים ציפורניים...
דקונסטרוקציה וציפורני החתול 236916
אני מחכה בקוצר רוח לתגובה לוהבת נחצבות של א. עמית על האכזריות הגדולה שכרוכה בגידול חתול בבית עם סלון זול.
הלו, יש פה שניים כאלה 236924
דקונסטרוקציה וציפורני החתול 236978
לשם שינוי אני מסכים עם אסף שמדובר בהטלת מום קשה. (כאמור, מדובר בהסרת הפרק העליון של האצבעות)
לניתוח עשויות להיות תופעות לוואי קשות (זיהומים, עיוותים בכף הרגל ועוד) והוא עלול לגרום להפרעות התנהגות, בעיקר החרמה של ארגז החול עקב כאבים בזמן החפירה.

בכל מקרה, ניתן לחנך חתול להמנע מהשחזת צפורניים על מקומות מסויימים, אבל כמו כל דבר שקשור בחינוך חתולים, זה דורש סבלנות והתמדה.
מידע נוסף נמצא בקישור הבא:
בכל מקרה, שווה להתיעץ עם מומחים גדולים ממני כמו אלון ביגלר, ענת אל השחר או ריבי מאיר.
כתובות דואל וטלפונים בהתאמה:
bigpurrs@bigpurrs.com 03-5299539
anat@gosite.co.il 04-6372021
cats_il@netvision.net.il
דקונסטרוקציה וציפורני החתול 236983
לא ידעתי שזה מה שעושים. האם זה תמיד ובהכרח ניתוח כזה, הכולל הסרת פרקי האצבעות העליונים? האם אין אפשרות של הסרת הציפרניים בלבד (כירורגית ותחת הרדמה)? אם לא - מדוע?
דקונסטרוקציה וציפורני החתול 237002
כי לציפורניים של חתולים יש מבנה דומה לציפורניים של בני אדם - הן ''נובטות'' מתוך הפרק העליון של האצבע. אם תסתכלי מקרוב על ציפורן של חתול, תראי שיש להן חלק לבן שקוף וחלק ורוד אטום, שהוא הקצה של האצבע עצמה.
דקונסטרוקציה וציפורני החתול 237003
אני עדיין מתקשה להבין. אצל בני אדם הציפורן כולה נושרת לפעמים, עקב דלקת, תאונה וכולי (זה קרה לבתי, ואחר כך צמחה ציפורן חדשה. נאמר לנו אז כי אם קורה שזו - הציפורן החדשה, גם כן נושרת - לא תצמח אחרת, שלישית, במקומה). מכאן אני נוטה להניח כי הציפורן, למרות שהיא ''נובטת'' מן האצבע, כדבריך, היא איבר נפרד.
דקונסטרוקציה וציפורני החתול 237005
אז אני יכול להרגיע אותך, ציפורן צומחת מחדש גם אם היא נושרת כמה פעמים.
מידע אישי 249001
לי כבר פעמיים נתלשה ציפורן (אותה אחת) בתאונת היתקלות מהירה בקיר (כן, כן, מוזר אבל קרה), וגדלה לי שם שוב ציפורן לתפארת.
דקונסטרוקציה וציפורני החתול 241445
תודה על המידע. הנושא נדחה ביינתים. נראה לי שבשלב זה אסתפק בקיצוץ שפמו. סתאאאאאאאאאם. למעשה ידידתי כ. נהגה, בכל פעם שהיתה חוזרת מן הקוסמטיקאית, לקצר (מעט) גם את שפמה של חתולתה הפרסית...משום שזה לא נאה לחתולה. רק אחרי המון תחנונים שלי היא טענה שהיא חדלה מכך. אבל בעלה טוען שקורה שהיא לא מתאפקת.. חוץ מזה היא מטפלת בחתולה באופן מופתי. אגב, הם קנו דרך ebay ארגז צרכים חשמלי ב60$ וזה עובד פשוט מדהים. מומלץ וחבל שאין בארץ.
דקונסטרוקציה וציפורני החתול 241449
ראיתי בארץ ארגזי חול עם ניקוי אוטומטי (מחייב חיבור למים, לביוב וקניה של נוזל ניקוי מיוחד). בזמנו העמותה מכרה ארגזים כאלו במחיר סביב 1000 ש"ח. כיום לעמותה אין יותר חנות והחנות שהיתה להם נמכרה יחד עם המרפאה הוטרינרית לגוף פרטי ואין לי מושג אם הם מחזיקים ארגזים כאלו למכירה.
מספר הטלפון של המרפאה ושל החנות הוא 09-8992888.

בקשר לקיצוץ השפם, יש דברים גרועים יותר.
דקונסטרוקציה וציפורני החתול 241479
אכן יש דברים גרועים יותר, ועוד לא הזכרנו את עניין חתולי הבונסאי (:
תודה על ההפנייה אבל החנות הנ"ל כבר לא מתעסקת עם נושא הארגזים האוטומטיים.
התכוונתי לארגז "יבש" הזה: http://www.dreamretail.com/PD/03/062000000103.html .
דקונסטרוקציה וציפורני החתול 477481
ניקוי אוטמטי לביוב או השלכת צואת החתולים לאסלה אינה מומלצת.
מסתבר שמיני פרזיטים השוכנים אצל החתול, מגיעים לאוקיינוס ומשם מדביקים חיות ימיות שונות כגון כלבי ים ואריות ים, דבר הגורם לתמותה רחבה שלהן.

לינק לדוגמה:

דקונסטרוקציה וציפורני החתול 488266
פעם ראשונה שאני נתקבלת באתר שלכם ואהבתי חלק מהתגובות.
רציתי להאיר את עיניכם במה שקרה לנו: אני אמא של חתולה שעברה כריתת ציפורניים בכל 4 הרגליים. נשמע נורא? נכון! אבל השיקול היה בינה ובין העיניים של הילדים שלי.
החתולה השתגעה בגיל שנה וחצי (אין לי מושג למה - אף אחד לא התעלל בה - הילדים היו קטנים מידי) והתחילה לתקוף את כל מי שהיא רואה. זה הגיע למצב שבניסיון להגן על הילדים, הידיים שלי מכוסות בצלקות נוראיות עד היום (לא שריטות - צלקות עמוקות - עברתי תפרים!).
בעצת הוטרינר הקבוע (יש לנו עוד חיות מחמד בבית) התחלתי לתת לה כדורי הרגעה. ואחרי חודש שבו החתולה שכבה כמו זומבי, לא אכלה, לא שתתה, לא עשתה צרכים (חוץ מהזמן שבו היא לא היתה על כדורים), החלטתי, בכאב רב, להרדים אותה. אלה לא היו חיים - לא לה ולא לנו.
הוטרינר (שיודע עד כמה אני אוהבת חיות - אנחנו מכירים 20 שנה) החליט שאם רק השריטות מפחידות אותי (נשיכות לא מוציאות עיניים), צריך למנוע בשלב ראשון את השריטות. הניתוח לא לקח הרבה זמן, אבל ההחלמה... יותר משבועיים של דימומים בלתי פוסקים וכאבי לב מצד הכותבת.
ניסיתי לסגור אותה בכלוב הנשיאה (כדי למנוע ממנה קפיצות, שפתחו כל פעם את הפצעים מחדש). מה לספר? התקופה הזו היתה נוראית !
היום - 4 שנים אח"כ, החתולה חיה ובועטת, גרה אצלנו בדירה ולא יוצאת ממנה, עדיין קצת משוגעת אבל לפחות לא מסוכנת. היא לא מודעת שאין לה ציפורניים ומנסה לשייף אותם על הרהיטים. לאחר תקופה של כחודשיים היא גם התחילה לשמור טוב יותר על שיווי המשקל והיום היא רובצת, ללא בעיות מיוחדות, על אדן החלון בגובה 4 קומות. אם אני לא מיידעת אנשים (שמבינים עניין) שאין לה ציפורניים, הם לא שמים לב.
לסיכום - עם כל כאב הלב, אני ממליצה לעשות את הניתוח, אבל רק אם מוכרחים, לא בגלל ספות שנשרטות! זה פשוט אכזרי מידי.
דקונסטרוקציה וציפורני החתול 527314
אני לא מבין, את החלטת לרצוח חתול בגלל שהוא הפריע לך בחיים, ואת עכשיו מחלקת עצות על מה לעשות ומה לא לעשות?

ניתוח לכריתת אצבעות החתול אסור על פי חוק בישראל. וטרינר שעושה אותו הוא עבריין. זה לא הסרת ציפורניים, שנשמע כמו שם מכובס למניקור. זה ניתוח שבו כורתים לכם את פרקי האצבעות שכוללי את הציפורניים. הייתם מוכנים לחיות ככה? לא. אז אין סיבה שתעשו את זה לבעל חיים שהוא חסר אונים מולכם. כל חתול אפשר ללמד לשרוט ולגרד במקומות מיועדים לכך. אם אין לכם סבלנות ללמד אותו אז אל תביאו אותו הביתה ותתעסקו בחינוך של הילדים שלכם, כדי שאולי לא יצאו מפלצות כמוכם.
דקונסטרוקציה וציפורני החתול 527424
למעשה, ניתוח עקירת ציפורניים בחתולים עדיין חוקי.
אם כי יש הצעת חוק בשביל לאסור אותו:
וגם ירושלים 241310
ירושלים מצטרפת לעולם הנאור ומודיעה על מבצע עיקורים וחיסונים לחתולי רחוב.
וגם ירושלים 241627
לפחות דבר אחד טוב על ירושלים, אחרי הדיכאון של הבוקר שהחל מקריאת הדבר הזה http://www.notes.co.il/dror/7267.asp?p=0
החתול - סיקור מיוחד 253378
שמעתי, ולא ידעתי. 254226
הרבה מהמידע אשר פרסמתם כאן לא ידעתי, כתבה זו העשירה את הידע שלי אך הכותרת פשוט הפחידה. על "עובדי השטן" שמעתי, אז לא ידעתי שאמיתיים המקרים.
וגם לא ידעתי שפעם החתולים היו חיות בר ולא התקרבו לאדם. היום זה נראה כאילו מאז ומתמיד זה היה כך. בכל מקרה אני שמח שקראתי את הכתבה הזו והידע שלי התרחב עכשיו. והשאלה שלי היא: יש דרך מסויימת למנוע את המקרים של הדריסה ורצח החתולים?
שמעתי, ולא ידעתי. 254236
80.

רעיונותיך נאים, העלית שאלה מעניינת אך חרגת פה ושם מכללי הלשון. עלה והצלח.
און טופיק 282684
תגובה 282680
און טופיק 283406
ועבור מי שפספס, תגובתו של ניקאנור:
בקצרין מתבשל לו רצח-עם של חתולים, בגלל מקרה כלבת בודד שנתגלה. (גוגל: "חתולים קצרין")
לכל מי שהחיות האלו יקרות ללבבו: תרומה קטנה, *עוד היום*, לעמותה למען החתול או לתנו לחיות לחיות, תעזור מאוד במאבק המשפטי הדחוף - ובכלל.

בשם ההולכים-על-ארבע: תודה.
זוועה. 296889
הגיע אלי מייל, שאם הוא נכון, מדובר בזוועה אמיתית:

***
>הי

>

>לכל בני האדם

>

>זה חולני. אתר באינטרנט שהצלחנו לסגור בשנה שעברה נפתח

>

>שוב. אנחנו חייבים לנסות ולסגור אותו שוב! אדם יפני

>

>בניו-יורק קונה חתולים גורים, ומוכר אותם תחת השם "חתולי

>

>בונסאי". זה היה נשמע חמוד, אילולא היה מדובר בחתולים

>

>אשר מהרגע שהם גורים הם נכלאים בתוך בקבוקים קטנים אחרי

>

>שקיבלו זריקה להרגעת השרירים (muscle relaxant) ונשארים

>

>בבקבוקים עד לסוף חייהם. החתולים מואכלים דרך קשית, ויש

>

>להם קשית קטנה בשביל הצרכים שלהם. השלד של החתולים יקבל

>

>את צורת הבקבוק כשהחתול גודל. החתולים לעולם לא יוכלו

>

>לזוז, ולעולם לא יוצאו מהבקבוק. אותם "חתולי בוקסאי"

>

>מיועדים למטרה אחת - שעשוע וקישוט הבית. זה הטרנד הכי חם

>

>היום בניו-יורק, סין, אינדונזיה וניו-זילנד. אם אתם

>

>יכולים לעמוד בזה, כנסו ל www.bonsaikitten.com ותסתכלו

>

>על השיטות שבהם משתמשים בשביל להכניס את החתלתולים

>

>הקטנים לבקבוקים, שם יבלו את שארית חייהם.

>

>העצומה שלנו צריכה 500 שמות כדי לסגור את האתר שנית.

>

>בבקשה שימו את שמכם בתחתית הרשימה. כתבו את מספר השם,

>

>שמכם, ומקום מגוריכם, והעיקר - באנגלית. אחר-כך, בבקשה

>

>העתיקו את האי-מייל הזה ושלחו אותו לכל מי שאתם מכירים.

>

>אם אתם רואים שיש יותר מ-‏500 אנשים ברשימה, בבקשה שילחו

>

>אותה ל anacheca@hotmail.com

>

>שימו לב - בבקשה העתיקו את האי-מייל לתוך מכתב חדש ואל

>

>תעשו FW.

>

>הנה הם החתומים על העצומה בינתיים:

***

טוב, לא העתקתי לכאן את החותמים, אם מישהן ירצה אעביר אליו את הדואל כולו. הנה שוב כתובת האתר של היפני:

אי אפשר לברוח מהספאם. 296891
האתר הוא בדיחה ישנה, לא יותר.
אי אפשר לברוח מהספאם. 296892
אתה בטוח? כי כשהמייל הגיע אלי כבר היו עליו 478 חתימות...
אי אפשר לברוח מהספאם. 296893
זוועה. 296894
זוועה. 296923
בתרבות המאיה היה נהוג לעשות משהו דומה עם בני אדם.
ארכיאולוגים מצאו גולגולות בצורות משונות מאוד הנוצרו כתוצאה מכפיתת הראש מגיל צעיר בצורה מסוימת, מה שהביא לעיוות באופן התפתחות הגולגולת. אין עדויות לכך שזה גרם לבעיות נוירולוגיות.
המאיה גם ידעו לקדוח בגולגולות ולבצע ניתוחי מוח שונים. נמצאו גולגולות עם שמונה חורים (גדולים יחסית, כמסנטימטר קוטרם), ועוד כמה שהחלימו, כך שלא כולם נעשו פוסט-מורטם.

בקיצור, אין דבר חדש מתחת לשמש.

(וזה עוד בלי לדבר על חוקני פטריות פסיכדליות וכו'.)
תמהני 296935
אילו בעיות /נוירולוגיות/ היית מצפה לגלות מגולגולת נטו?
זוועה. 296930
העגלים המגודלים ע"י תעשיית הבשר בתאים צרים והתרנגולות המטילות המוחזקות ע"י תעשיית הביצים בכלובי סוללה נמצאים במצב דומה למצבם המדומיין של החתולים האלה: הם חיים בתוך צואה ולכלוך, והצפיפות בכלובים אינה מאפשרת להם אפילו להסתובב במקום או (לתרנגולות) לפרוש מדי פעם את הכנפיים, שלא לדבר על מימוש צרכים קצת יותר מורכבים שלהם. מה גורם לאנשים להזדעזע כל כך מאתר אינטרנט אחד שבו (לכאורה) כולאים ומתעללים בחתולים, ובה בעת לתמוך ולעודד תעשיות המתפרנסות מכליאה ממושכת ומהתעללות שיטתית וקשה במיליוני בעלי-חיים אחרים?

בישראל, אגב, מוכרים גם "דגי קרב" בכלובים של 10x10 ס"מ ולא מתביישים לטעון שזה מה שהדג צריך. לא בדיחה: http://fish.shopcenter.co.il/prodetailsamewin.asp?pr...
זוועה. 296936
מסכימה עם כל מלה שלך.
[אסתי, כשרה למהדרין: צמחונית, וקונה רק ביצי חופש]
***
נ.ב: איך אתה יודע לצוץ באייל בדיוק, ואך ורק, כשמדובר בנושא "שלך"? :)
אסלה וחור בה 297954
מה שחברות החול ומייקל מור ניסו להסתיר מכם עד כה - ניתן לאלף חתול להשתמש באסלה: http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?... .
מי שצריך לדעת, יודע 298117
תגובה 99123
ג'ינג'ית מעסה שחור 298122
אז אולי זה חדש: http://viral.lycos.co.uk/attachments/3852/masaj.WMV .
החתול סוואנה 299919
הם מאד "שיק", מעדיפים שרימפ קוקטיל או סטייק וצ'יפס, מיטת בורברי ודירה בגריניץ' ווילאג'. והם לא חוקיים.

אלו צמד חתולי הסוואנה דארג'ילינג ובאניקולה, הכלאה בין הסרבאל - חתול ערבות אפריקאי - וחתול הבית.

וזה הסטארט-אפ הבא: 299930
קוף משועמם 319493
מדוע אין העמותה למען החתול מתערבת (:
קוף משועמם 319495
לא צריך. עוד מעט האימא תגיע ותעשה שם סדר.
אסור להתנתק מהחתולים 322280
357869
הי, רציתי לשאול שאלה לא נעימה שחשבתי עליה כבר כמה זמן. יש לי ידידה שיש לה שלוש חתולות ותמיד יש אצלה בבית ריח קצת לא נעים שאני חושבת שהוא קשור בחתולות, והוא מציק לי (ידידה אמרת אמרה שהיא לא תמיד מרגישה את הריח הזה וגם כשהיא מרגישה הוא לא מפריע לה). זה ככה רק אצלה או בכל בית שיש בו חתול?
357883
1. באיזו תכיפות היא מנקה את ארגז החול שלהן?
2. האם מדובר באמת על חתולות או שיש שם גם חתול זכר לא מסורס? לאלה יש כמה מנהגים מדיפי ריח לא סימפטי.
358209
1. תודה על התגובה. אני אצטרך לשאול אותה בעדינות רבה, כי מההיכרות איתה נראה לי שהיא עלולה להיעלב מעצם השאלה. יש סטנדרטים מקובלים לגבי תכיפות הניקוי?
2. עד כמה שידוע לי אלה חתולות והיא גם מדברת אליהן בלשון נקבה, אבל עכשיו בעקבות הדברים שלך עלה בדעתי שאולי היא בעצמה לא יודעת.
3. כשיש יותר מחתול אחד צריך שיהיה לכל אחד מהם ארגז חול לחוד, או שלכולם אותו אחד?

הניק שלך קצת מוזר (סליחה)...
358303
1. רוב האנשים שאני מכיר מנקים פעם ביום (אבל עלי להודות שאני עצמי לא עומד בסטנדרד הזה. זה אחד היתרונות/חסרונות של היותי תתרן למחצה). משום מה, רוב החתולים המבוייתים שאני מכיר לא מקפידים על כיסוי נאות‏1, בניגוד לחתולים הפחיסטניים.

3. הם מסתדרים טוב עם ארגז אחד.

בכך הוא מבטא היטב את האישיות שלי (בבקשה)...
_________________
1- ההיפך מגילוי נאות, שהוא העיסוק המשותף ליו הפנר וליו"ר הרשות לני"ע.
סליחה על בורותי 358315
מה הקשר עם יו"ר הרשות לני"ע?
סליחה על בורותי 358321
הקשר הוא הקפדה על גילוי נאות. כאילו, דה כזה?
358355
1. פעם ביום?!
358361
זה מעט מדי או הרבה מדי?
358364
כן, זאת לא בעיה גדולה לאסוף את התוצרת לשקיק קטן ואותו לטמון במעמקי הפח הביתי, כשהוא קשור ואטום. באותה הזדמנות זורים מעט חול על הכתמים הלחים (או אוספים גם אותם אם הצטיידת בסופר-חול, ההוא שמתגבש סביב הרטיבות).
358374
אה, אבל לא _מחליפים_ חול כל יום. אוקי, זה הרבה יותר הגיוני.
ממש לא בעיה 358375
ככל שאתה דוחה את המטלה הזאת, היא נעשית פחות ופחות נעימה. לעשות את זה פעם ביום זה בכלל לא נורא. פעם ביומיים זה כבר לא כיף ופעם בשבוע זה כבר מטלה שכדאי להזמין את הרקולס בשבילה.
(ממש כמו גילוח).
ממש לא בעיה 358381
אצלי‏1 זה להיפך. כשהתוצרת יבשה קצת היא הרבה פחות דוחה.
___________
1- נו, אצל החתול שלי.
ממש לא בעיה 358426
וכשכמויות השתן הופכות את כל הקרקעית של הארגז לסלע (כן, זה חול מתגבש)?
ממש לא בעיה 358446
אז מחליפים ארגז. או חתול.
ממש לא בעיה 358452
שאלה שאני רוצה הרבה פעמים לשאול את בעלי החתולים ובכלל, אלה שמגדלים בעלי חיים: מה גורם לכם להכניס אותם הביתה? אני יכולה להבין את אלה שיש להם חצר גדולה או משק, אבל בבית? התשובה "אני אוהב חיות" יכולה להתאים להרבה אבל במקרה שלך היא נשמעת לי קצת פשטנית.
ממש לא בעיה 358459
המקרה שלי הוא מקרה מיוחד שאינני רוצה לספר עליו כי כרוכים בו אלמנטים ביוגרפיים שאני מעדיף להשאיר חסויים. נסתפק בזה שאני אוהב חיות, עצלן מכדי לגדל כלב, והחתול שלי היה בסכנה ברורה ומיידית של מפגש חד פעמי עם הוטרינר אלמלא נחלצתי לאמץ אותו.

אל תחשבי לרגע שהוא אסיר תודה על המעשה ההירואי שלי. בהרבה ויכוחים הוא טוען שטוב מותו מחייו במחיצת יצור כמוני, והאמת היא שלא פעם אני מסכים איתו.
''אם שרון יורדם, אולמרט ימלא את מקומו'' 358607
(כותרת הידיעה ב"הארץ", http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/664757.html )
''אם שרון יורדם, אולמרט ימלא את מקומו'' 358652
האם הוא יישב ליד הטלפון האדום?
אפשר לקבל הסבר למתקשים? 358686
מה הקשר (אם יש) בין התגובה שלך לזו שהגבת אליה?
אפשר לקבל הסבר למתקשים? 358688
המילה ''יורדם''
אפשר לקבל הסבר למתקשים? 358693
תודה.
ממש לא בעיה 360732
"המקרה שלי הוא מקרה מיוחד שאינני רוצה לספר עליו כי כרוכים בו אלמנטים ביוגרפיים שאני מעדיף להשאיר חסויים."

איפה הגופה של בעליו הקודם של החתול, מהו הכלי שבו השתמשת ואיפה הוא?
ממש לא בעיה 358460
מה - אם אני מכניסה את בן הזוג שלי הביתה, גם אז תשאלי אם עשיתי זאת מפני שאני אוהבת אנשים?
ממש לא בעיה 358471
את לא צריכה לנקות את ארגז החול של בן הזוג.
ממש לא בעיה 358475
מצד שני - ייתכן שהוא יעשה בלגן כבד בדירה, ולא יחשוב לרגע לסדר אותו בעצמו (כי לו, למשל, זה לא יפריע)...
ממש לא בעיה 358484
חתול זה כיף. זה כיף לקרוא ספר, לראות סרט או ללכת לישון כשחתול חם ורך מגרגר בצמוד. זה נעים ללטף אותו, משעשע לשחק איתו ומטופש לדבר איתו, אבל זה לא מפריע.
כפי שצויין, לגדל חתול זה קל ולא דורש הרבה מאמץ או כסף (אני בד"כ מאפשר לחתולות שלי לצאת באופן חופשי מהבית ואז גם ארגז חול לא נחוץ) אז בעצם למה לא?
ממש לא בעיה 358485
לא מפחיד אותך לתת לחתולות לצאת חופשי מהבית? (לחברה שלי נדרס החתול שהיא מאוד אהבה...)
ממש לא בעיה 358490
מפחיד אותי לצאת מהבית בעצמי, אבל אני מתגבר. בכל השנים שאני מגדל חתולים אני מקפיד לגור ברחובות צדדיים, רצוי עם פסי האטה. זה לא נותן בטחון של 100 אחוזים, אבל אין לי לב לסגור חתול בבית (בפרט אם זה חתול שנולד ברחוב).
ממש לא בעיה 358726
אם אנחנו כבר בפינת easy עונה ברצינות על שאלות טפשיות, אז יש לי גם :
מה עושים עם חתולה שסורטת ללא סיבה נראית לעין. למשל לאחר שישבה בחיקך חצי שעה ונהנתה מליטופים היא מחליטה פתאום שנמאס, סורטת והולכת.
או סתם עוברת לידך וסורטת. לא בא בחשבון פתרון של עקירת ציפרניים (כי זה בעצם הסרה של פרק אצבע !).
אז מה אפשר לעשות (במיוחד כשיש בבית תינוק) ?
ממש לא בעיה 358730
סביר שזה כי מתישהו נמאס לה או שהיא רוצה לשחק איתך והיא לא מבינה שלך אין פרווה וזה כואב.
הפתרון הפשוט ביותר - עוד חתול. להם יש פרווה והם משחקים ושורטים זה את זו במקום אותכם.
חוץ מזה אין דבר כזה פתאום. צריך להכיר את החתול ולזהות מתי הוא הולך לשרוט. כשמלטפים ונמאס לו אפשר לזהות את זה ע''י הפסקת הגרגור, מתח בשרירים ופקיחת עיניים. בשלב הזה צריך לנתק מגע.
הכי חשוב, להבהיר לחתול, שזאת לא התנהגות מקובלת. נזיפה קולנית אמורה לעשות את העבודה, ואם הוא גם רובץ או יושב לידך אז להתרחק ממנו או להרחיק אותו (עד כדי סגירה באמבטיה לחמש דקות).
המזל, זה שהם לומדים. הבעיה, זה שהם לומדים לאט. יש לי חתולה כזאת והיום היא כבר כמעט לא שורטת ואם היא מתכוונת, אנחנו כבר יודעים לזהות את זה ומזהירים אותה שלא תעז.
מה שכן, צריך להביא בחשבון שחתול זה חיה עם צפורנים חדות ויש תמיד אפשרות, שמישהו בכל זאת ישרט, גם התינוק (וזה כבר קרה אצלנו). לא מתים מזה.
ממש לא בעיה 358733
סגירה באמבטיה? *סגירה* באמבטיה?

שיט. תמיד חשבתי שמדובר על *הטבעה* באמבטיה. מצד שני, החתול שלי למד מהר מאד.
ממש לא בעיה 358853
תודה easy.
המוצלח מכל 360958
"...מהחתול המנומר והלינקס, לנמר, אריה, ועד לשושלת היוחסין שהובילה לחתול המוצלח מכל (אף שהוא זנח את מורשת הציד שלו): החתול שנהפך לחיית מחמד, וגרם לבני אדם לשלם על האוכל והלינה שלו תמורת גילויי חיבה מסויגים. "
(מתוך http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?...)
המוצלח מכל 360966
"רוצים לדבר עם החתול שלכם? אין בעיה. מדריך להבעות גוף, יללות ותקשור על-חושי. הבסיס למערכת יחסים בריאה"

המוצלח מכל 360979
מעניין. תודה.
המוצלח מכל 360983
איזו דוגמנות ציור מרשימה!
360699
1. הכל בסדר כל זמן שגם בן/בת הזוג חצי תתרן. הבעיה מתחילה כשבן הזוג רגיש לעניינים כאלה. חוצמזה אולי אתה גם לא מנהל חיי חברה פעילים כל כך. מי שמארח באופן קבוע לא יכול להרשות לעצמו "לא לעמוד בסטנדרד" של הניקוי.
360702
אבל אם בן/בת הזוג אינם לוקים בתתרנות כלשהי, הם יכולים לטרוח על הניקוי בעצמם, לא?
וכמובן, אם את/ה מארח/ת באופן קבוע, רצוי להזמין רק אורחים תתרנים לעילא ולעילא.
360706
הכוונה שלי היתה לבן/בת זוג שלא גרים אתך באותה דירה אלא מנהל/ת משק בית נפרד. במקרה כזה אין טעם לצפות מהם לנקות אצלך, כמו שאין טעם מצידם לצפות שאת/ה תעשה/י להם את הכביסה או משהו כזה. הכוונה היא למצב שכל אחד מהשניים עצמאי וכל צד סביר שיצפה מהצד השני (נגיד שזה בקשר זוגי די אידיאלי) שינעים לו את הביקורים ההדדיים עד כמה שאפשר.
360708
במקרה זה אין בררה אלא לתתרן את בן/בת הזוג באופן מוחלט.
באוסטרליה 391024
אין חתולי רחוב וכלבי רחוב.
אני גרה כאן כמעט שלוש שנים, אני לא יכולה לכתוב עכשיו ממתי ואיך הרשויות דאגו לזה אבל - זה פשוט מדהים, חתולים לא משוטטים ברחובות. יש למרבית הבתים גינות כך שחתולים יכולים לצאת אל מחוץ לבית לגינה.אני יודעת שיש אנשים שיש להם חתולים ואין להם גדר המפרידה בין הגינה לרחוב ועדיין החתולים שלהם לא מטיילים ברחוב.
כלבים מטיילים עם בעליהם אך ורק כשם קשורים לרצועה .
בעליהם מחוייבים לאסוף את הצואה בשקית והאנשים אכן עושים זאת.
בכל פארק יש מתקן/ים לשקיות לאיסוף צואה של כלבים.
מאד מאד שונה ממה שרואים בישראל.
"אין כלבי רחוב"? 391025
"אין כלבי רחוב"? 391075
מעבר לעובדה שדינגואים הם סוג של כלבים שהוא יחודי לאוסטרליה, לא הבנתי מה היינו אמורים ללמוד מהקישור.
קצת אוף טופיק 411951
נסו את Best Kitlers ואת ה-FAQ. אחד האתרים הכי מצחיקים שאני מכיר (וזה כולל את http://www.createforum.com/phpbb/index.php?mforum=ge...).

ציטוט:

"Most cats possess that typically feline facial expression that implies a secret longing for world domination. "
אלצהיימר חתולי 423442
לסרס את חיות המחמד? 434314
"50 אלף כלבים משוטטים מומתים מדי שנה בידי הרשויות. חוק שבדרך אמור לתקצב סירוס ועיקור להולכים על ארבע. האם זה מוצדק מבחינה מוסרית? ומה אומרת ההלכה?

רונית תירוש בעד, אורי פז נגד.

מה דעתכם?

אורי פז אומר "היהדות מאמינה שהחיות הופקדו תחת שליטתנו כדי שננהג בהם ברחמים ובתבונה. חריגה ממטרות אלו והתעלמות מצער בעלי-החיים, הגופני או הנפשי, הופכת את האדם לרודן עריץ ומרושע. אנו נושאים באחריות לבעלי-החיים ועלינו להיות ערים ורגישים לצרכיהם". אני סבור שדווקא בגלל זה עלינו לעקר ולסרס; כל מי שמכיר ולו קצת את חתולי הרחוב יודע שחתולת רחוב ממוצעת סובלת הרבה *פחות* אם היא לא מקיימת יחסי מין וממליטה בתדירות של אחת לכמה חודשים, שלא לדבר על הגורים.
לסרס את חיות המחמד? 434344
אורי פז מציע: "שבכל אותן מכלאות עירוניות, הממומנות מכיסו של משלם המסים, יגדלו את חיות המחמד בתנאים נאותים ובריאים."
הנקודה היא שלא ניתן לפתור את הבעיה של חתולים וכלבים משוטטים. קצב ההתרבות שלהם גבוה מספיק כדי להתגבר על המתה או על גידול במכלאות. במקום כל בעל חיים שיומת או ילכד ויועבר למכלאה, יבוא בעל חיים חדש. המגבלה על מספר בעלי החיים המשוטטים היא מגבלת המזון, וכל צמצום של האוכלוסיה מגדיל את כמות המזון הזמין ומעלה את קצב הריבוי.
מאחר והבעיה לא ניתנת לפתרון מלא, כדאי להתמקד בצמצום הבעיה והקטנת הסבל של בעלי החיים. סירוס ועיקור זו כנראה הדרך היעילה ביותר למנוע סבל ובעיקר מוות של גורים מחוסר מזון - אם ישירות כתוצאה מרעב, אם בסכסוכים טריטוריאלים או דריסה בזמן חיפוש מקורות מזון.
שאר הנימוקים לטובת סירוס ועיקור מובאים במאמר שלי ובמאמר של רונית תירוש, אז אני אמנע מלחזור עליהם.
חונק-חתולים בצפון דיזינגוף 449469
איזי, או כל אדם שיודע- לאן אפשר לפנות כדי לעצור חונק סדרתי שמנסה להרוג חתולים בחניקה ע"י חוט תיל? זה קרה לכמה מהחתולים שמאכילה יעל קינן‏1 (היא מאכילה ומטפלת בכ-‏40 חתולי רחוב + שמונה בערך בביתה).
מה עושים במקרה כזה?
1אשר למרות שמה היא עולה חדשה, ולכן זקוקה יותר לעזרה/עצה http://olehgirl.com/
חונק-חתולים בצפון דיזינגוף 449470
חונק-חתולים בצפון דיזינגוף 449499
קודם כל למשטרה.
אם המשטרה מסרבת לטפל או לא מטפלת בצורה יעילה, כדאי להעזר בעמותת "תנו לחיות לחיות" שלמיטב ידיעתי היא המקושרת ביותר ובעלת היכולת הרבה ביותר ללחוץ על המשטרה לפעול. בקישור הבא יש מספרי טלפון של העמותה עצמה ובפרט של אתי אלטמן.
לצערי העמותה למען החתול אינה קיימת עוד.
חונק-חתולים בצפון דיזינגוף 449503
תודה!
הדוא''ל בא היום 452622
-דחוף-
‏‏ ‏יום רביעי ג' אב תשס"ז ‏18 יולי 2007
לכבוד
פרופ' רפאל ביאר ‏
מנהל בית החולים רמב"ם

א.נ,

הנדון: איסור האכלת חתולים בבית החולים רמב"ם

נודע לי כי ביום 15 ביולי פרסמה הנהלת בית חולים רמב"ם הנחייה האוסרת על האכלת אוכלוסיית החתולים בבית החולים, עקב תלונות על חתולים שנראו מסתובבים במחלקות.

הגם שאני מבין את הצורך במניעת חדירות של חתולים למחלקות ובשמירה על סטריליות וניקיון מקסימאליים בשטח בית החולים, לא ברור לי מדוע ההנהלה שבראשה אתה עומד לא יכולה לנקוט באמצעים פחות קטלניים מאשר הפסקת ההאכלה ולמעשה הרעבתם של החתולים. יתרה מזו, צעד דרסטי שכזה יגרום דווקא לניסיונות חדירה יותר אינטנסיביים של החתולים הרעבים והצמאים.
גם העברתם של החתולים לידי הווטרינר העירוני משמעותה גזר דין מוות לחתולים והגעתם של חתולים חדשים, לא מעוקרים, לשטח בית החולים.
אטימת פתחים, תיקון פרצות, סגירה הרמטית של דלתות ושמירה על היגיינה וסטריליות אלו הם האמצעים ההומאניים יותר שיסייעו בהרחקת החתולים מן המחלקות.
בשם אוהבי בעלי החיים, אני פונה אלייך בדרישה כי תשנה את החלטתך ותתיר את האכלת החתולים בפינות האכלה מרוחקות מן המחלקות, ולא תיתן יד להמתת החתולים בהרעבה.

לתשובתך המהירה אודה.

בכבוד רב,
ח"כ יואל חסון
יו"ר השדולה למען בעלי החיים בכנסת

העתק:
-שר הבריאות, ח"כ יעקב בן יזרי
-שר החקלאות, ח"כ שלום שמחון
-השר להגנת הסביבה, ח"כ גדעון עזרא
-מר יונה יהב, ראש עיריית חיפה
- ד"ר דגנית בן דב, הממונה לפי חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות
-עו"ד זהר שקלים, ראש אגף ההגנה על בעלי החיים במשרד להגנת הסביבה
- חברי השדולה למען בעלי החיים בכנסת
I Can Has Cheezburger 545780
מאתר של תמונות חתולים טפשיות לאימפריה של 53 אתרים עם 16 מליון כניסות.

שיקום 546579
אוסקר עבר תאונה והוטרינר התאים לו רגליים תותבות.

החתול האבוד של המזכירה הנאיבית 548536
חתול מהגיהנום 570161
סידרה חדשה שעוקבת אחר נסיונותיהם של מומחים להתנהגות בע"ח לעזור לחתולים עם בעיות מיוחדות, וגם ולבעליהם.
"עבודת קודש" או "טירוף"? 703819
הארץ: "עיריית ירושלים תשקיע מאה אלף שקל בהאכלת חתולי רחוב. מומחים מזהירים מההשלכות"

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים