שרי אריסון: הצענו למפוטרים תנאים טובים מאוד מתוך דאגה לעתידם 1283
היום (ד') כינסה שרי אריסון, יו''ר קבוצת אריסון בישראל השולטת בבנק הפועלים, מסיבת עיתונאים בה התלוננה על ''ההשמצות שנשמעו כאילו גרמנו עוול לעובדים''. עוד אמרה אריסון כי ''לא יעלה על הדעת, שאני כבעלת השליטה בבנק הפועלים, אהיה למטרת השמצה בידי אנשים. לכל אחד מאיתנו יש זכות להפגין ולהשמיע, אך לאף אחד אין זכות להשמיץ ולהסית גם אם הוא מייצג עובדים של בנקים אחרים. נכון שהבנק הרוויח מיליארד שקל, אך זה לא אומר ששרי אריסון או שותפיה הרוויחו מיליארד שקל''.

אריסון הוסיפה כי ''לא הייתה לנו ברירה, אם לא היינו מפטרים הייתה לנו בעיה עוד שנתיים שלוש''.

מההסתדרות, המתנגדת להסכם בין ועד עובדי בנק הפועלים לבין ההנהלה, נמסר כי אריסון ''מגבה את הפיטורים משום שאין לה מושג איזה גורל אכזר מצפה למפוטרים''.

לאחרונה דווח כי ועדי עובדים ברחבי הארץ, בהם ועד עובדי עיריית ירושלים וועדים גדולים נוספים מתכוונים לפנות לאלי יונס, מנכ''ל בנק הפועלים, ולאיים כי אם לא תבוטל תוכנית הפיטורים בבנק יפעלו אלו למשיכת כספי החסכונות של העובדים ולהעברת קופות הגמל שלהם לבנקים אחרים.

בהפגנה שנערכה אתמול בבוקר מול הנהלת בנק הפועלים בת''א, החליפו עובדי הבנקים מהלומות עם נציגי ועד עובדי הפועלים התומכים במהלך.
קישורים
Ynet
ועדי עובדים ברחבי הארץ מתכננים משיכת חסכונות וקופות גמל מבנק הפועלים
חילופי מהלומות בהפגנת עובדי הבנקים
הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

ברוכים הבאים לקפיטליזם 116020
נדמה שיש צביעות מקיאווליאנית בהתבכיינות של עובדי בנק מפוטרים, אך אפשר להניח שחלקם לא מודעים לה.
ניקולו המסכן 116036
עובדי בנק = בעלי הבנק? מה מקיאווליסטי בזה?
116048
"נכון שהבנק הרוויח מיליארד שקל, אבל זה לא אומר ששרי אריסון ושותפיה הרוויחו מיליארד שקל".
והשאלה לגברת אריסון היא, למה בעצם את מתביישת בזה שהרווחת מיליארד דולר?
מי אמר שהיא מתביישת? 116052
מי אמר שהיא מתביישת? 116060
הרשיתי לעצמי קצת פרשנות יצירתית, שבוודאי לא יכולה להיות מוכחת. היא אומרת שמשמיצים אותה, מזכירה באותו משפט שהבנק הרוויח מיליארד דולר, ואז מציינת שזה לא אומר שהיא או שותפיה הרוויחו את כל הסכום הזה לעצמם. מזה אני מריח(שוב, חוש ריח יצירתי) מעין התגוננות משלה: "אני לא באמת מרוויחה כ"כ הרבה, מה אתם רוצים ממני?" ואני תוהה: למה?
מי אמר שהיא מתביישת? 116067
כי אז אפשר לטעון מולה שאם רק תקצץ 10% ממשכורתה, לחמש-מאות אנשים יהיה מקום עבודה.
כך נופח הסכום פי חמישה 116166
מיליארד שקל ולא מיליארד דולר.
אבל...אבל... 116066
אני תמיד מתקשה להבין מקרים כאלה. מובן לי לגמרי אם עובד בודד שפוטר מתרעם ודורש הסבר טוב לפיטורין. לא מובן לי מדוע אלפים שפוטרו מתרעמים; הרי בבירור הגוף המעסיק לא יכול להמשיך ולשלם משכורות, או לא זקוק לשירותיהם יותר. האם הופרו כאן חוזים? אם לא, אז מה הבעיה?

בארה"ב קיימים מספר מונחים לתיאור פיטורין, בהתאם לסיטואציה, וקיים הבדל גדול בין fired ובין laid off. המקרה הנ"ל הוא מקרה של קיצוצים. אם יושארו כל העובדים בתפקיד, מה יקרה אז? האם תהיה להם תעסוקה יומיומית? האם הבנק יוכל לעמוד בתשלום המשכורות?
דעה נוספת 116074
דעה נוספת - המקור 116079
לכאורה, נראה הדבר תקין ומסודר. לכאורה, ההנהלה אזרה עוז ואומץ לבצע את מה שנדרש ממנה מזמן. לכאורה, לא היה מנוס מפיטורי 900 ויותר מעובדי בנק הפועלים. למעשה, אין בין הדברים הללו לבין המציאות ולא כלום.
מי שעקב אחרי שפת הגוף של אלי יונס, מנכ"ל הפועלים, יכול היה להתרשם בקלות שהוא אינו נלהב, בלשון המעטה, מהפעלת גרזן הפיטורים ההמוניים בבנק. למעשה, מתבצעת בבנק מזה שנים מספר פעולה נרחבת של פיטורי עובדים.

בשקט בשקט, בלי רעש וצלצולים, ללא מסיבות עיתונאים, בהסכמה מלאה של ועד העובדים, "נוטשים" כל שנה יותר מ-‏200 עובדים את המערכת. חלקם פורש בזמן, לפנסיה, חלק אחר עובר לתעסוקות אחרות, או סתם עוזב את הבנק. את המישרות המתפנות לא מאיישים עובדים חדשים. התוצאה - מצבת כוח האדם של בנק הפועלים הולכת ומתכווצת.

אז מה קרה לפתע בסתיו האחרון, שהוציא את הנהלת הבנק מריבצה והביא אותה להודעה דרמטית יוצאת דופן כל-כך? הרי הבנק הוא עדיין הרווחי ביותר במערכת, ואולי הגוף העסקי הרווחי ביותר בישראל. האם באמת, כמו שטען אחד הפרשנים, הגיעו הבעלים הפרטיים למסקנה שאין מנוס מפיטורים? אז היכן הם היו בחמש השנים האחרונות?

מה שגרם לבעלים הפרטיים לצאת מגידרם היתה סיבה אחרת לגמרי. למרות הרווח נקי של 757 מיליון שקל בחודשים ינואר-ספטמבר השנה, הורה המפקח על הבנקים בבנק ישראל, ד"ר יצחק טל, להנהלת בנק הפועלים, לא לחלק השנה דיבידנד לבעלי המניות. לכאורה, עניין של מה בכך, למי שהתרגל לחלק לעצמו מאז שלהי 1997 מאות מיליוני שקלים מהרווח הנקי של הבנק.

למעשה, מדובר בהחלטה שהיא בגדר אסון למשפחות דנקנר ואריסון. בפעם הראשונה, ייאלצו בעלי השליטה בבנק הפועלים לשלם בגין האשראי הנדיב שקיבלו מבנק לאומי ומבנקים אחרים, מכיסם. טל הצביע על הנתון של הלימות ההון - היחס בין סך המאזן לרווח הנקי של הבנק - שירד מ-‏15% בשנת 2000, לרמה של 7.6% בלבד ב-‏2002, כגורם העיקרי להחלטתו.

פיטורי 900 עובדים מביאים לשינוי דרמטי מיידי במאזן הבנק. אומנם יש צורך לשלם למפוטרים יותר ממיליארד שקל בגין פיצויים, אולם רוב הסכום כבר הופרש כדין במאזני הבנק, וגם את השאר אין צורך לרשום במאזנים מיידית.

מה שכן יופיע מיד במאזן, הוא החיסכון בעלויות אותם 900 עובדים ויותר. זה, בנוסף לרווח הנקי הצפוי ברבע האחרון של השנה הנוכחית, עשוי להביא את הלימות ההון ליחס מתאים לחלוקת דיבידנד, מה שיאפשר למפקח לבטל את החלטתו הנוראה - ובעיקר ייתן למשפחות דנקנר ואריסון את האפשרות להשתמש ברווחים המפליגים של הבנק על מנת להמשיך ולפרוע את האשראי הנדיב שקיבלו מהבנקים הישראליים, לרכישת גרעין השליטה בו.

חשוב מכך, משתי משפחות יקרות אלה ייחסך השימוש בכספם האישי היקר העושה חיל במקומות אחרים. זה שאת המחיר ישלמו ללא כל צורך ממשי וענייני 900 אנשים ונשים, יחד עם בני משפחותיהם, זה באמת לא לעניין, ולא מעניין במיוחד את הבעלים הפרטיים-מאוד של בנק הפועלים.

אולי בהזדמנות זו יחליפו גם את שמו של הבנק - ויקראו לו בנק בעלי ההון, בנק העשירים, בנק המיליונרים או כל שם אחר. רק שיירדו סופסוף מהעניין הזה של בנק הפועלים. תודה.

נלקח (ללא רשות) מאתר גלובס דווקא, נכתב ע"י לוי מורב.
דעה נוספת - המקור 116086
זה הרעיון בבעלות פרטית ובקפיטליזם. הם יכולים לעשות מה שהם רוצים, וזה בסדר גמור. בעלי הבנק לא חייבים להצדיק את עצמם, ואני עדיין לא מבינה את תלונות העובדים - שלהזכירך, לא התלוננו על נסיונות של אריסון להשפיע על מדיניות ממשלתית מאחורי הקלעים ועל גבם, אלא התלוננו בפשטות על אבדן מקור הכנסה. אם נרצה להתחיל להיכנס לכיס וליומן הפגישות של בעלי ההון המושכים בחוטים של הכלכלה והפוליטיקה בארץ, לא נסיים לעולם. אם יעברו בעלי הבנק על החוק או על חוזים שנחתמו, מילא. אבל עד שיספרו לי אחרת, מבחינתי הם בדיוק במצב של בעלים של חנות מכולת שהחליט לפטר את שלושת עובדיו כדי לקצץ בהוצאות.

לא מוצא חן בעינינו? נצביע כולם למפלגה הסוציאליסטית הישראלית (מס"י?). אבל בשוק הנוכחי, אני לא מבינה על מה מתלוננים.
יש הבדל בין מכולת לבנק 116106
הגישה שאת מציגה כאן נכונה אולי בקנה מידה קטן. חנווני רשאי לפטר את מי שמסדר לו את המצרכים על המדף אם המכירות יורדות. אך כשמדובר בגוף כלכלי כה גדול יש לפיטורים השלכות חברתיות בקנה מידה ארצי. הבנק הגדול בארץ הוא לא מכולת שכונתית. יש לבעליו אחריות על ההשלכות הציבוריות של מכת פיטורים כזו.

הדרך שלנו להלחם בצעד כזה היא דרך הכיס של בעלי הבנק.
מרד צרכנים, לעבור לבנקים אחרים. . . (אמרת שוק חופשי?)

במרד צרכנים יש אמירה נוספת:
אנחנו 'מעריכים' אתכם כשאתם תורמים לפרוייקטים חברתיים ומענישים אתכם כשאתם פועלים באופן דורסני בחברה ממנה אתם מתפרנסים.
אין הבדל בין מכולת לבנק 116111
למה יש לבעלי הבנק אחריות? האם הבנק הוא מוסד חברתי? מוסד ציבורי?
האם כשהתחיל כל אחד מהעובדים לעבוד בבנק הוא לא לקח בחשבון פיטורים עתידיים, בדיוק כמו עובד המכולת? אתה מביט ורואה 900 מפוטרים. מה ההבדל בין 900 מפוטרי הבנק, ל-‏2000 מפוטרים אחרים מהרבה מכולות קטנות?
לדעתי, מרד צרכנים הוא צביעות לשמה. הצרכן המורד מתהדר בנוצות מודעות חברתית ואכפתיות, כשבעצם הוא מפנה את האנרגיות שלו למקום הלא נכון. החרמת הבנק כמוה בדיוק כהחרמת המכולת. כבר כתבתי קודם: אם אתה כ"כ אכפתי ובעל מודעות חברתית, הצבע למפלגה הסוציאליסטית, או מקד את תשומת לבך כלפי מוסדות ציבוריים (אני, למשל, אוהבת להתבונן במערכת החינוך הציבורית). אבל לצאת כנגד גוף פרטי זה טיפשי.
אין הבדל בין מכולת לבנק 116120
אולי הבעיה העיקרית היא ב''פרטיות'' של הבנק, הבנק כאמור נמכר מאיתנו לידיים פרטיות תוך ערבויות שלנו לקונה, תנאים שדי מוזרים יש לומר.
יש הבדל בין מכולת לבנק 116140
אני חושב שקראתי את זה ב-FT, אבל מחקר הראה שחברות שתורמות לקהילה לא באמת זוכות לנאמנות של הצרכנים - רובם ממשיכים לקנות לפי המחיר והאיכות של המוצר.
דעה נוספת - המקור 116139
אז זהו, שהעובדים לא מתלוננים. הפיטורים נעשו בהסכמה עם ועד עובדי הבנק. מי שמתקומם הם עובדי הבנקים האחרים, שחוששים מתגובת שרשרת שתביא לניסיונות לפטר עובדים נוספים בבנקים אחרים, או משהו כזה‏1. כפי שמוזכר בידיעה לעיל - היו אפילו חילופי מהלומות בין עובדי בנקים אחרים לבין נציגי ועד העובדים של בנק הפועלים.

1 אני אשמח אם מישהו יוכל להסביר, בעצם, למה הם מתקוממים. לאור ההסבר שצוטט כאן מגלובס לפיטורין, אין שום סיבה שזה ישפיע על בנקים אחרים.
גיחי על כולם ויחי ההבדל הקטן 116199
לצחוק על כולם זה מה שהבנקים עושים.
את מתעלמת מהעובדה שבנקים ישראלים תקועים עמוק בתוך הפוליטיקה והם לא סתם חברה ציבורית כמו באמריקה. שהבנקים היו בצרות במפולת הענקית לפני 20 שנה הם צעקו גוואלד והממשלה באה לעזור להם. גם על בנק ציבורי אין פיקוח ציבורי של בורסה ועיתונות חופשית אלא כולם בכיס של כולם.
גיחי על כולם ויחי ההבדל הקטן 116208
1. על איזו אמריקה אתה מדבר? כי באמריקה בה לי יש חשבונות בנק, הבנקים הם גופים פרטיים.
2. הממשלה עוזרת לבנקים פרטיים כמו שהיא עוזרת להרבה מאוד עסקים פרטיים התורמים ישירות ליציבות הכלכלית. לממשלה יש אינטרסים של שמירת יציבות השוק ועידוד שגשוג כלכלי, ואם זה אומר לתת מענקים לחברות היי-טק ב-‏1997, לסייע למפעל מתקשה או לעזור לבנק, הכל הולך. רוצה לשמוע סוד? הממשלה גם תעזור לך כאדם פרטי אם תבקש יפה.
3. לא הצלחתי להבין מה ניסית לומר במשפט האחרון.
גיחי על כולם ויחי ההבדל הקטן 116319
מה ההבדל בין בנק פרטי לציבורי?
ציבורי בכל העולם - נסחר בבורסה בלי ממשלה ואמור להיות עליו פיקוח ממשלתי עיתונאי וציבורי
ציבורי בישראל - שייך לממשלה ודרכה לציבור והפיקוח עליו הוא סתאאם
פרטי - לא נסחר בציבור ולא שייך לממשלה והוא לא צריך לגלות הרבה אינפו כמו הציבורי

הבנקים בישראל תקועים עמוק בתוך המערכת הפוליטית ואין שום הפרדה משמעותית בינהם. תבדקי טוב באמריקה מה קורה אם בנק נופל והממשלה עוזרת לו או אם זה יכול להפיל תממשלה (חוץ ממקרים קשים כמו 500 מליארד דולר של הבנקים למשכנתאות). בנקים גדולים בישראל לא נופלים ולא יפלו. הרשת כל כך מסובכת בין הבנקים העתונות הפוליטיקה אלה שצריכים לפקח עליהם ועוד שמה שחושבים שהוא ציבורי זה רק אחיזת עיניים. הסטטוס של בנק פועלים ומדינת ישראל זה לא כמו הסטטוס של סיטיבנק ואמריקה.
עניין קטן 116132
שמשום מה לא מוזכר כאן, הוא שההנהלה הגיעה להסכם עם הוועד, והמפוטרים מקבלים תנאים מצויינים. ההנהלה רוצה, העובדים מרוצים, ובאופן אבסורדי לחלוטין ועדי עובדים של בנקים אחרים קופצים להגנת מפוטרי בנק הפועלים ומאיימים ש*הם* יפריעו לפעולתו התקינה של הבנק הזה. סולידריות שלא נראה כמותה מאז העביר מוישל'ה בכוח את הזקנה אל צידו השני של הכביש.

אם מה שמפריע לך הוא שם הבנק דווקא, מה לאומי בבנק לאומי ואיזה הנחות אתה מקבל בבנק דיסקונט?
עניין קטן 116143
ועד העובדים בבנק הפועלים מורכב ממנהלי סניפים שהאינטרס שלהם הוא לא בדיוק האינטרס של העובדים הרגילים (פקידים וכו'). סביר אפילו להניח שמנהל סניף שרוצה להתקדם יסכים עם ההנהלה ל-"הקטנת" הקיצוץ וההנהלה תלך איתו להציג ירידה בקיצוץ. המפוטרים מקבלים תנאים מצויינים אבל לא ימצאו עבודה לאחר מכן. הסכומים הגדולים שנשמעים ינתנו למנהלי ביניים לא לפקידים כך שרוב המפוטרים לא ממש יהנו מתנאים מופלגים.

הסולידריות בין הבנקים נאותה כמו הסולידריות בין עובדי חברת החשמל לעובדי בזק.

גילוי נאות: במשפחתי יש עובד בבנק הפועלים.
עניין קטן 116145
1. ועד העובדים נבחר בבחירות דמוקרטיות וחשאיות, וזה מה שחשוב כאן.

2. אם עובדי בזק ישבתו על משהו שעובדי חברת-חשמל הסכימו עם ההנהלה של ח"ח, זאת תהיה אנלוגיה מתאימה.
עניין קטן 119680
העובדים לא מרוצים, היה אפילו מקרה של עובד שאושפז לאחר ההודעה על פיטוריו. כשהופרטו הבנקים ההנחה היתה שהוועדים יגנו על העובדים. במקרה זה הוועד מעל באמון בעובדים ועשה יד אחת עים ההנהלה. מה שמרגיז זה ששרי אריסון רוצה שגם יפרגנו לה לאחר המהלך,במקום להבין שהרסה חיי 900 משפחות ואף אחד לא יפרגן לה על זה.
אילו השכל היה גדל באופן פרופורציוני לכסף היא הייתה שומרת על דממה.
עניין קטן 119711
מי זה ומה זה "העובדים"?

העובדים מיוצגים ע"י הוועד שנבחר על ידם. הוועד הזה הגיע להסכם עם ההנהלה, וחטאו הגדול הוא שלא התייעץ עם האדון פרץ לפני החתימה. בטוח שיש כמה שאינם מרוצים מהפיטורים, ובטוח (מידע אישי) שיש כמה שכן מרוצים, כך שהטענה ש 900 משפחות נהרסו היא לא פחות מדמגוגיה.

אני לא יודע אם הגב' אריקסון רוצה שיפרגנו לה, מה שבטוח הוא שהיא רוצה שהבנק יישאר ריווחי. כמובן שבישראל של 2003 זה נחשב לחטא גדול, הרבה יותר טוב היה להגיע קודם לגרעון של כמה מיליארדים.
דעה נוספת - המקור 116326
מאמר פופוליסטי ושטחי. קשה להחליט אם מר מורב מנסה ביודעין להטעות את קוראיו, או רק שלח את הגיונו לחופשת כריסמס. בא נראה -
"מה שכן יופיע מיד במאזן, הוא החיסכון בעלויות אותם 900 עובדים ויותר" - טעות. מה שכן יופיע מיד במאזן, זה עלות של כ-‏500 עד 900 מליון ש"ח בגין הפיטורים, דבר שימנע כל סיכוי לרווח וממילא לחלוקת דיבידנד.
מר מורב גם קורא בגלובס, או רק כותב? העיתון הוורוד שפך אש וגופרית (בצדק גמור) על החשבונאות היצירתית של בנה"פ (ובנקים נוספים), בעיקר בענין גודל (קוטן) ההפרשה לחובות מסופקים ובענין הערכת שווי חברות מוחזקות (כור וכו'). לכל מי שעיניו בראשו ברור שבנקים עומדים בפני מפולת - נפילת נגה אלק'+פלד-גבעוני+זאבי, התמוטטות "סתם" עסקים קטנים, התמוטטותם הצפויה של קבלנים ושאר מרכיבי התחזית הכלכלית השחורה - יצריכו מחיקות של מליארדים בשנת 2003.
אם אנסה להכנס לראשם של מנהלי בנה"פ - בשנת 2002 ניסו לנפח רווחים ע"מ לחלק דיבידנד (דרוש במיוחד לדנקנרים). המפקח עמד בפרץ (ביודעו שהרווחים הם פיקטיביים). עתה מנהלי הבנק עברו לתוכנית ב' ("ממשלות ומנהלי בנקים פעלו בהגיון רק לאחר שכל הדרכים האחרות מוצו") - נואשו הסיכוי לדיבידנד בטווח הקצר, מקצצים בעלויות שוטפות (עלויות הפיטורים נחשבים בסלחנות כעלויות ח"פ) ע"מ לעבור לרווח אמיתי בשנת 2004.
כמה דיבורים על בנקים בישראל 116391
בנק הפועלים היה שייך למדינה (לנו) עד לפני 3 וחצי שנים.
אז הוא נמכר לאריסון ושות' ב5 מיליאדד שקל.
את הכסף הזה קבלו אריסון ושות' מגליה מאור, קצת לפני זה אשת פקידות בכירה באוצר ואז כבר מנהלת בנק לאומי.
בנק לאומי עדיין שייך למדינה (לנו).
אתפ צבינים? אנחנו נתנו כסף לאריסון כדי שיוכל לרכוש לעצמו את הבנק הגדול במדינה.
אחרי שנה הגיע הרווח הנקי של בנק הפועלים ל3 וחצי מיליארד שקל, את הרווח הזה כבר החזירו הרוכשים לבנק לאומי, כרגע הם כבר התחילו להרוויח עליו (על בנק הפועלים).
האם זו כלכלה חופשית או שחיתות ברמה הגבוה ביותר,(ותעזבו כבר את הפינטס בפריימריס של הליכוד) שיצרה מצב בו 10 אחוז מהאוכלוסיה שולטים ב80 אחוז מההון. שהפכה את המדינה שלנו לעיר מקלט למיליארדרים מכל העולם ,אחת המדינות היחידות בעולם בה אין מס עיזבון, (ביפאן, דרך אגב ,הוא מגיע ל70 אחוז), מדינה בה ביום בו מאושר תקציב מדינה שערורייתי כולם מדברים על דודו ואוריירו (וזה לא רק בגלל שה- של דודו הרבה יותר מעניין אותנו, זה בעיקר בגלל שבתקשורת מתייחסים לעינייני כלכלה כאל גימיקם משעשעים שבאים אחרי ההתלהמויות של שרון ולפני דני רופ)
באנגליה, לשם השוואה, שולט העשירון העליון על 40 אחוז ממהון בלבד, ובריטניה היא ארץ עם מעמד גבוה שהתבסס במשך מאות בשנים.
תוך 50 שנה הקמנו לנו כאן מעמד עליון, ששולט כמעט בכל תחום במדינה, על התקשורת,על חברות הענק המופרטות, על פוליטיקה. ויש עדיין אנשים שחושבים שזו שאנחנו הולכים בדרך הנכונה, שאם נפעיל מדיניות כלכלית נורמלית יותר,
(כי מה שהולך פה ביחס לבעלי ההון הוא לא נורמטיבי כמעט בשום מגדינה מערבית)יברחו מפה כל המעשירים והמידנה תתמוטט, שישראל צריכה לחקות את ארצות הברית.
בארה"ב יש הרבה יותר בלמים ממשלתיים על הפעילות של קואפרטיבים וחברות ענק, בארצות הברית לא יכול להיווצר מצב בו לא יותר מ120 משפחות שולטות כלכלת המדינה.

בארץ הזו בה אנשים עוברים משרות המדינה למגזר הכסקי ולהפך תוך שעות, אין מי שישמור על האינטרסים של הציבור, אני לא מאמין שהמדיניות הכלכלית של משרד האוצר טובה למדינה, היאר טובה למגזר אליו משתייכים סילבן, פרנקל, גליה מאור, וכל יתר גאוני הכלכלה שיושבים שם, לעשירים
כמה דיבורים על בנקים בישראל 116411
כבר הבאתי את הלינק הזה בעבר:

על מה אתה מדבר?
בריטניה: ג'יני 36.8, 10% העליונים מחזיקים ב-‏27.7% מההכנסות
ארה"ב: ג'יני 40.8, 10% העליונים מחזיקים ב-‏30.5% מההכנסות
ישראל: ג'יני 38.1, 10% העליונים מחזיקים ב-‏28.3% מההכנסות
רוצה שחיתות? מקסיקו: ג'יני 53.1, 10% העליונים מחזיקים ב-‏41.7% מההכנסות.

לא שהכל מקסים בארץ, אבל אתה קצת מגזים. דודו ואורירו? לא שמעתי על זה אפילו עד שלא שמו את הידיעה באייל. וכן, בארה"ב יש מספר מאוד מצומצם של משפחות ש*אכן* שולטות בכלכלת המדינה.
אני תמיד אהיה הראשונה לצעוק חמאס ולטעון שההתנהלות הכלכלית של המדינה משרתת את העשירים. אבל אם כבר מבקרים את המדיניות הכלכלית, בוא נדייק בעובדות.
כמה דיבורים על בנקים בישראל 116421
יש הבדל בין אחוזים מההכנסות לאחוזים מההון. יש לך נתונים על היחס השני?
כמה דיבורים על בנקים בישראל 116430
מצאתי רק על ארה"ב - כאן:
מתוך המאמר:

In 1998, the top 20% of American households took
in 56% of the national income, but held 83% of the nation’s wealth. (The top 5% of American households received 31%
of all the income, but held 59% of all the wealth.)

The household at the
80th percentile had $6.70 on the 50th percentile’s dollar of wealth (compared to an annual
income ratio of $1.80 to one).

כמה דיבורים על בנקים בישראל 116425
דיברתי על אחוזים מההון
לצעוק חמס. לא חמאס. 116433
חמס = גזל.
חמאס = ארגון טרור איסלאמי.
ניטפוק 116447
איך החמאס קשור לזה?
כלב קש-לנשק כל מילה ממילותיך 119996
ביקשת שוק חופשי?
קיבלתם.

הבהלה לזהב תיגמר מתישהו. הגב' אריסון מבנק הבועלים מקרבת את הקץ הזה.
כלב קש-לנשק כל מילה ממילותיך 120096
אף אני מצטרף לנישוקים.
או כמו שאמרה מארי אנטואלט: "אין להם תקציב, שיאכלו דודו ונטלייה".
מעצבן שהליכוד התחיל ליפול בסקרים רק אחרי השערוריות שהן רק קצה קרחון, ולא אחרי התקציב האומלל.
ומה שעוד יותר מעצבן שהעם הזה לא פוקח את עיניו גם עכשיו, ובעוד המובטלים הולכים ומתקבצים, הוא מתכוון להמשיך להצביע בעד המפלגות המתעתדות לדפוק אותו.
כמה דיבורים על בנקים בישראל 120352
ולא לשכוח ששר האוצר שייך לאחת מאותן משפחות בודדות השולטות על ההון במדינה. כמה שנירצה להאמין שהוא חושב על טובת הכלל קשה להתעלם מהעובדה הפשוטה הזו.
עניין של סיגנון 116444
לא פלא שהגב' שרי אריסון מתמקדת בסיגנון הרי שאלות כגון איך לשלם את המשכנתא בחודש הבא ומהיכן יבוא הכסף לטיול של הילד מעולם לא העסיקו אותה.עם קצת יותר רגישות חברתית בזמנים כל כך קשים לבטח ניתן היה לנהל ולהיתנהל בצורה (סיגנון) קצת שונה.
עניין של סיגנון 152090
זה ששרי לא יודעת נכון לה לא היו בעיות של כסף
אבל למה לה לדאוג בכלל מה היא אשמה שנולדה לאבא עשיר
גם לה היו בעיות בילדותה אני בטוחה אני מכירה עשירים
שאינם מנדבים לילדהם הכל אלא נותנים להם להרגיש על בשרם
את העבודה והרווח
שרי מצטיירת כאישה אכפתית ונעימת הליכות אינה מפגינה
כח ולא מתרברבת ברבים על היותה עשירה
אל תכעסו עליה היא פשוט נהדרת
Astroturfing, anyone? 152093
שרי אריסון עזבה בחשאי את הארץ 171259
עיתון גלובס חשף היום (ה') כי שרי אריסון, בעלה עופר גלזר וילדיה עזבו את הארץ למיאמי, פלורידה מתוך מטרה להשתקע שם.

היא העבירה גם את המטה המטפל בענייניה לפלורידה. מקורבים לה אמרו כי לאריסון נמאס מהיחס לו זכתה בזמן האחרון בישראל ואין היא מעוניינת לחיות כאן או לתרום למדינה. אריסון גם סגרה את קרן אריסון שתרמה מדי שנה 23 מליון דולר לקהילה ולבתי החולים הישראליים.
שרי אריסון עזבה בחשאי את הארץ 171264
לא שקט פנימי ולא חיבור לעצמה. נקמה של נפש קטנונית מצידה במי שלא פגע בה, אותם גופים קהילתיים להם היא תרמה.
שרי אריסון עזבה בחשאי את הארץ 171336
ובמעריב הוסיפו: "השלום מתחיל במיאמי".
שרי אריסון עזבה בחשאי את הארץ 171699
עוזבת את הארץ כי נמאס מהיחס ? נו, באמת.
בעלה רוצה לחמוק מהעמדה לדין, והיא (מאותגרת בפ"נ או משהו) תומכת בו.
שרי אריסון עזבה בחשאי את הארץ 171700
מסכים עם ה"נו, באמת", אבל איך בדיוק זה עוזר לגלזר "לחמוק מהעמדה לדין"?
שרי אריסון עזבה בחשאי את הארץ 171702
הוא לא יחזור לארץ.
שרי אריסון עזבה בחשאי את הארץ 171705
מי אמר לך?
שרי אריסון עזבה בחשאי את הארץ 171874
זו התאוריה שלי, והיא עלולה להיות שגויה, כמובן. we shall see
לפי אותו קו מחשבה - אם עו"דיו יצליחו למסמס את ההאשמות נגדו - עיננו עוד תשזופנה זיו קרחתו.
שרי אריסון עזבה בחשאי את הארץ 171706
ההשערה היותר סבירה זה שמדובר בבעיות מיסוי כפול.
שרי אריסון עזבה בחשאי את הארץ 171876
ובתגובה על האשמותיו של רני רהב כנגד שלי יחימוביץ' ושאר שונאי העשירים בישראל, יובל פורת, מי שעיצב את מאבק ההסתדרות נגד בנק הפועלים ("שרי אריסון צוחקת, 900 מובטלים בוכים"), משיב אש:

שרי אריסון עזבה בחשאי את הארץ 171913
אפשר עותק לא וואיינטי? (וגם מההתקפה של רני רהב אם אפשר?)
שרי אריסון עזבה בחשאי את הארץ 171914
המאמר בהארץ מעלה טענות דומות:
זה מאד מזכיר את דרשותיו של עודד בלבן על ההבדל בין פשלה של חובבן לפשלה של מקצוען. רני רהב הוא מקצוען בתחומו, ולכן סדרת השגיאות הגסות שביצע מעלות על הדעת את האפשרות שהתכוון לחבל ביחסי הציבור של אריסון.
שרי אריסון עזבה בחשאי את הארץ 171916
חבל על הזמן שלך
שרי אריסון עזבה בחשאי את הארץ 171922
זה לא ''עותק וואינטי'' - זה מאמר שהתפרסם בוואינט.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים