בחירות באלכסון 1304
יום השידורים הראשון של תשדירי התעמולה נפתח בלא פחות מחמישים ותשע דקות של דבר המפלגות. אנחנו נהיה כאן יום-יום עם דיווח על המתרחש בחזית הטלוויזיונית של תעמולת הבחירות.

הפרסומת האחרונה בערוץ 2 לפני תחילת תשדירי הבחירות הייתה פרודיה על תשדירי בחירות מצד יצרנית פסטרמה כלשהי. גם את נתעלם מהפרט הטורדני הקטן שהפרסומת כוללת שלוש אחיות שמניפות תינוקות בני יומם בצורה מאוד לא בטיחותית, הייתי רוצה לבקש כבר בתחילת הדרך להפסיק את הגל הזה עוד לפני שיתחיל - זה לא מצחיק, זה לא מוצלח, וזה לא תורם לשום דבר. השאירו את תשדירי הבחירות למפלגות. אין לי שום כוונה להצביע לפסטרמה. תודה.



בזכות עתירתה של "עם אחד" לוועדת הבחירות, זכינו השנה, בניגוד למערכות בחירות קודמות, לחזות בתשדירים של כל המפלגות הקטנות (כל אלו שרצו בכך) כבר ביום הראשון. התוצאה: 59 דקות מופלאות של תשדירים מכל הבא ליד. חלקן מהוקצעות, רובן משמימות, מקצתן תמוהות, והיו גם כמה שהיו פשוט מביכות.

את המקבץ פתחה מפלגת העבודה בהבעת תנחומים למשפחות ההרוגים בפיגוע של יום ראשון (עובדה מעניינת - שתי המפלגות היחידות שעשו כן, היו העבודה ומרצ), ומיד לאחר מכן, נעלמה מפלגת העבודה ונותר רק איש אחד: מצנע. מצנע נואם בפני עיתונאים(?) כשלצידו מאבטח קשוח, מצנע מתראיין(?) בלשכתו, מצנע חותם על מסמכים(?) ומחייך למצלמה, מצנע בצבא, מצנע הגיבור, מצנע האבא, מצנע, מצנע, מצנע. האדם היחיד שדיבר בתשדירים מלבד מצנע הוא מי שהעבודה הייתה רוצה שיעמד בראשה - יצחק רבין. ה"כוורת" של מצנע נראתה רק ביעף, כמעט בדרך אגב, ובלי להזכיר שמות - כולם ישובים (כמובן) סביב מצנע, סטייל ישיבת ממשלה: מצנע מדבר, הם מאזינים.

מפלגת העבודה שבויה עדיין בפוליטיקה של הבחירה הישירה. הם מסתירים את המפלגה, הם מדברים רק על המנהיג - כמעט כאילו עדיין אפשר לבחור את ראש הממשלה בלי להצביע למפלגה שלו.

גם הליכוד נוהג בצורה דומה, אבל להם יש סיבה טובה. העבודה הסירה מלוח התשדירים של היום את מתקפותיה כנגד השחיתות בליכוד, אבל בליכוד יודעים טוב מאוד שה"כוורת" שלהם נראית לרוב המצביעים הפוטנציאליים של הרשימה דווקא כקן צרעות. שרון (גם הוא מתראיין, אגב) עמד בודד בראש הקמפיין. גם שר הבטחון מופז הבליח לכמה שניות, רגע לפני שהתמודדותו תפסל סופית על־ידי בית המשפט העליון, ואפילו בגין יצא מן הקבר לכמה רגעים, אבל שרון היה העיקר.

אבל היו עוד כוכבים לתשדירים של הליכוד: ברק, ערפאת ומצנע. כבר מהרגע הראשון בחרו בליכוד לתקוף את העבודה ואת העומד בראשה. מצנע, אומרים בליכוד, הוא עוד טעות של העבודה. במאמץ להקדים תרופה למכה, מתריעים אנשי הליכוד בפני מצביעים פוטנציאליים ששוקלים להצביע לעבודה על השמאלניות הקיצונית של מצנע. המהלך הזה היה הגיוני, אילו מצנע היה מאיים על הליכוד. אבל הוא לא. בין חמישה לתשעה מנדטים אבדו לליכוד לפי הסקרים מאז חשיפת השחיתויות במרכז. אף לא אחד מהם עשה את דרכו למפלגת העבודה. ש"ס והאיחוד הלאומי קיבלו את המנדטים הימניים (המפד"ל מחוץ לחאפלה), בעוד המנדטים השמאלניים נעצרו בשינוי. אז את מי אתם תוקפים? הליכוד, כמפלגת השלטון, הייתה צריכה להציג גישה ממלכתית לבחירות, כמי שמסתכלת מלמעלה על כל שאר המפלגות שמתרוצצות סביבה. המתקפה, במקרה זה, היא מפלטו של הנבל ושל המבוהל.

ובעוד שהליכוד עסוק במתקפה כנגד מצנע, עסוקות מפלגות הימין הקטנות בנגיסות קטנות באלקטורט של הליכוד: המפד"ל קוראת למצביעים הדתיים ("מיליון דתיים־לאומיים", כפי שחוזר ומזכיר התשדיר) להצביע למפלגה שמייצגת אותם, האיחוד הלאומי שם את שלילת המדינה הפלסטינית בראש הקמפיין. אפילו דוד מגן, שריד אחרון ופאתטי משהו למפלגת המרכז, קורא למצביעי הליכוד להצביע לו, על תקן פריימריז מאוחרים.

מבין הקבוצה הזו, תשדיריה של האיחוד הלאומי הם המביכים ביותר. הם נראו כמו משהו שנלקח מכיתת תקשורת בתיכון, אם להסתכן בהעלבת התיכוניסטים. עריכה חובבנית, עיצוב גרפי מעליב, וחברי־הכנסת... אמרי לי, גברת אסתרינה טרטמן - שתיים וחצי שורות היית צריכה לדקלם. קשה לזכור בעל־פה? את כל הטקסט המצומצם שלך היית צריכה לקרוא מהבריסטולים? ככה לא עושים תשדיר. לזכות המפלגה יצויין שהיא בין הבודדות שנתנו חשיפה ניכרת לנציגים מכל רחבי הרשימה, ולא רק למנהיג: מלבד טרטמן, גם ד"ר אריה אלדד מקבל מקום ניכר - אולי אפילו יותר מאשר ליברמן - בתשדירי המפלגה.

מפלגת הימין הקיצוני, חרות, דווקא לא ניסתה באופן ישיר לנגוס בבשרו של הליכוד הפצוע ומעורר התיאבון. על רקע מה שנרמז (דרך עריכה לא מתוחכמת במיוחד) שהוא הריסות פיגוע, עומד קליינר ומתלהם בחופשיות: "מהאוויר! בעוצמה!" קורא קליינר להפגיז את הערים הפלסטיניות. דווקא את התשדיר המדובר שכלל פארודיה על "התקווה", זה שחרות קיבלה אישור חד־פעמי לשדרו היום, דווקא אותו לא זכינו לראות. וחבל.

אבל לא רק הליכוד זכו למתקפות מכל כיוון. גם שינוי, כצפוי, זכתה למתקפות מכל כיוון, מסיבה הפוכה - לא בגלל שהיא מדממת, אלא דווקא משום שהיא מאיימת על כולן. אבל אם אפשר להבין את מרצ ואת ישראל אחרת, קשה יותר להבין למה עם אחד ומפלגת המרכז של דוד מגן בחרו לתקוף את לפיד. לעם אחד יש קהל מצביעים פוטנציאלי חופף לזה של שינוי? מפלגת הפועלים ומפלגת המעמד הבינוני?



בשינוי עצמה לא ממש מתרגשים. כמרוויחה הגדולה של הבחירות הקרובות, ככל הנראה, שינוי מחזקת את התדמית שלה כמפלגה שבעה, מדושנת עונג. אם אני לא טועה, זוהי המפלגה היחידה שמשתמשת באנימציה עליזה בתשדירים שלה. לפיד גם שחזר את תשדיר הכשרות מבחירות 99', והפעם במקום מוצרים עם תו כשרות תמוה, הביא כפרופס רמיזות לשחיתויות במפלגות הגדולות - "הקלפי האבודה" של העבודה, מפתח לחדר בבית מלון, אזיקים... גם אברהם פורז אמר משהו על כלכלה, אבל לא ממש הקשבתי. בכל זאת, יש הגיון לא מועט בהשארת לפיד הכריזמטי בחזית הבמה.

אגב, יצא לי גם להאזין לתשדירי הבחירות ברדיו. ברצוני להכריז על הג'ינגל של שינוי (שכמעט ולא נשאר לו זכר בתשדירים בטלוויזיה, לשמחתי) כג'ינגל הגרוע ביותר בתולדות הג'ינגלים. דרעק של ג'ינגל. מזעזע. נורא. חרפה לאנושות. איפה אקו"ם כדי להגן על כבוד המלחינים בישראל?

ואם בג'ינגלים עסקינן - למי בדיוק מרצ מנסה לפנות עם הג'ינגל הצעיר והמגניב שלה? הרשו לי להביא לכם ציטוט מדויק שטרחתי לרשום לעצמי: "נביא אותה בצדק חברתי, אחותי". בראפ אווילי פונה מרצ... אל מי? אל הקהל הטבעי של מרצ? מהתשדירים ומהמסרים, עושה רושם שמרצ רוצה למשוך אליה קהל של השכבות החלשות. רמז, מרצ: השכבות החלשות לא יושבות בבתי קפה אופנתיים בתל־אביב. אתם יודעים את זה היטב: הבאתם אנשים מעיירות פיתוח שישבחו אתכם, יוסי שריד דיבר על הישוב מרגלית. אז איך הג'ינגל שלכם לא יודע לצאת מטווח 200 המטרים הרבועים של מרכז תל־אביב? אתם רוצים להביא אותה? תביאו אותה במזרחית. את משבצת שונאי המזרחים תפסה כבר שינוי, תפרגנו לעצמכם כמה סלסולים בג'ינגל.

אחד הנושאים התמוהים ביותר בתשדירים היום הייתה זהות מסוימת בין תשדירי מרצ לבין, דווקא, תשדירי הליכוד. התשדירים השליליים של שתי המפלגות (בליכוד נגד מצנע, במרצ נגד שרון) התאפיינו באלכסונים (יורדים מימין לשמאל, עם נקודה אדומה בקצה). הזהות הגרפית גרמה לי לתהות האם מדובר כאן בריגול תעשייתי? מה יש בהם באלכסונים שכל כך מתאים לתשדירים שליליים? מישהו יודע?


האלכסון של מרצ והאלכסון של הליכוד: מצאו את ההבדלים



ועוד מילה אחרונה על מרצ: איפה ביילין? שני מועמדים של מרצ נראו בתשדיריה היום - שריד, מספר 1, ויואב קרים, נציג הנכים, מספר 14 הבלתי־ריאלי להחריד. 14 מנדטים זה מספר שגם מרצ בשיאה, כולל שינוי, לא זכתה לו. לשאוף להכניס את ביילין לכנסת זה דווקא כן ריאלי. בשביל מה נכנס שמה של תנועתו "שחר" לשם המפלגה אם הוא אפילו לא מופיע בתשדירים? למרצ פתרונים.

מנגד, במפלגות החרדיות, יש חידושים והפתעות. יהדות התורה (והשבת, אגב) יודעת היטב שקהל היעד שלה אינו צופה בתשדירים, והם ניסו לפנות לקהל מחוץ לקהל הטבעי. אז מה היה לנו שם? רביץ כשחקן גרוע (מדקלם טקסט שאמור להשמע כשיחה טבעית), בחור באמבולנס של זק"א, ושימו לב - מוזיקה של פיית'לס. אני מוכן להישבע שזה מה שהיה שם. אני תוהה אם כשבחרו את המוזיקה הזאת דווקא, היו מודעים לכך שמדובר בלהקת "חסרי האמונה".

בין ש"ס ל"אהבת ישראל", מפלגתו החדשה של המקובל כדורי, יש הרבה קווי דמיון (דמיון? זהות מוחלטת!), אבל התשדירים חשפו קו דמיון נוסף - שתי המפלגות הללו היו היחידות שהיו צריכות לכלול בתשדיר תרגום לעברית (אגב, גם לשרנסקי לא יזיק). ש"ס מיחזרה את עצמה למוות כשכל מה שיש לה להראות (שוב ושוב ושוב) זה את הרב עובדיה אומר (שוב ושוב ושוב) את אותם הדברים על חשיבותה של ש"ס להגנה על ישראל. הדברים נאמרו, מכל האפשרויות הקיימות, דווקא על רקע תמונות ממלחמת המפרץ. זה מה שמאיים עלינו הכי הרבה, חבר'ה? וחוץ מזה, אולי תגוונו קצת? תכניסו איזה שופר, דוסים מרקדים, משהו? בבקשה? קשה להתעורר בזמן לתשדיר הבא אחריכם. קצת הגינות.



לפני שנעבור למפלגות האיזוטריות, נגיד רק מילה אחת טובה על חד"ש־תע"ל: כמעט בלי מילים, בצורה הכי פשוטה והכי ישירה, חד"ש הצליחה לייצר תשדיר מרגש, אפקטיבי, עם מסר חד וברור. שתי אמהות שכולות - זו ערביה וזו יהודיה - עומדות דוממות ודומעות מול קבר. כמה פשוט, ככה חזק. אם כל המפלגות היו נוהגות כך, היה לנו מקבץ תשדירים הרבה יותר מוצלח. וגם הרבה יותר קצר, דומני.



האכזבה הגדולה מיום התשדירים הראשון נבעה מכך שלמרות חדירתן של המפלגות הקטנות למעוז היום הראשון, הן פשוט לא סיפקו את הסחורה. הירוקים הצטרפו לגל המיליטריזם השולט בארצנו מאז ומעולם - המרואיין היה צוללן שמספר על חבריו שלקו בסרטן בעקבות התרגילים בירקון. אולי מרשים, אבל אף אחד לא יצביע לירוקים מתוך דאגה לצוללנים. נראה לי שהיה אפשר להשתמש בזמן השידור הקצר שלהם בצורה מוצלחת יותר. אולי בימים הקרובים יעשה שימוש בנתונים המזעזעים אודות זיהום האוויר בגוש דן היום. נראה.

ישראל אחרת הציגה את הקאדר הלא מרשים שלהם, ישובים בחיק הטבע ומדברים, כאילו ביניהם, על כמה זבל כל המפלגות, וכמה נפלאים ופעלתנים הם עצמם. שעמום כרוני. אם ככה הם מצפים לפרוץ אל הכנסת, יש לי חדשות בשבילם. אבל נראה לי שאפילו הם כבר הרימו ידיים. אם יהיה להם שכל הם יפרשו מהמרוץ לפני הבחירות. חבל על חצי המנדט שיאבד בגללם. אגב, תרומתה העיקרית של המפלגה לרף ההנאה שלנו היא דווקא בשידורי הרדיו. בגלל השם הרשמי האדיוטי של המפלגה, אנחנו זוכים לשמוע את הקריין הרציני מספר לנו שעכשיו נשמע את דבר מפלגת "ישראל אחרת כי נשבר מפוליטיקאים". על רקע העגמומיות הכללית, זה כמעט מצחיק.

להב"ה, רשימת תנועות המחאה, שיעממה בחופשיות. תמיד תהיתי למה אנשים כאלה מבזבזים את זמנם ואת כספם על יוזמות פוליטיות חסרות שחר שכאלו. האם מישהו שם משלה את עצמו לגבי סיכוייהם האלקטורליים? אפשר לנצל את הזמן החופשי שניתן למפלגה כדי להצביע על הבעיות החברתיות בישראל, במקום להאדיר את שם מנהיגי המפלגה. באופן חד פעמי אני אשתמש בביטוי הסלנג השנוא עלי ביותר, פשוט מכיוון שאני זקוק לפרשנות המילולית הבסיסית שלו: חבל על הזמן.

הרשימה האיזוטרית היחידה שסיפקה את הסחורה, שלא בכוונה, הייתה עלה ירוק. עלה ירוק היא מפלגה שמאיימת לעבור את אחוז החסימה בבחירות הקרובות. היא דוגלת בלגליזציה של המריחואנה ומתנגדת לדמוניזציה של משתמשי הסמים. אז תגידו לי, עלה ירוק, לא פאדיחה להגיד בתשדיר שלכם "אל תשכחו להביא תעודת זהות"? לא יודע, לי אישית זה הזכיר תשדירים של אל־סם דווקא...

אה, ואם מדברים על חוסר מקצועיות, בתשדירי הרדיו עלה ירוק התבלטה בחוסר המקצועיות שלה. הדוברים (חסרי השם) בתשדירים לא הצליחו לדקלם את הטקסט ברציפות. המשפטים נאמרו כאילו הדובר חושב עליהם בפעם הראשונה, היסוסים, קטיעות, "אה..." - כל אלו היו מנת חלקם של תשדירי עלה ירוק ברדיו. נשמע רע. יתרה על כן, לאחר שעוררו ציפיות להתמקדות בנושאים של זכויות אדם ונושאים ירוקים, התרכזו תשדירי הרדיו של עלה ירוק, באופן בלעדי, בנושאי הגראס. אם הם באמת רוצים להגיע לכנסת, כדאי להם שלא להסתמך על קולות המקססים. גם היותם מפלגת המחאה האולטימטיבית לא תספיק כדי לעבור את אחוז החסימה. כדי לממש את הפוטנציאל שלהם, עלה ירוק חייבת לשים דגש מוגדל על יתר המצע שלהם.



זה היה היום הראשון, והארוך במיוחד, של התשדירים. בשאיפה, אפרסם כאן מדי יום ביומו, בשלושת השבועות הקרובים (אללי!) דו"ח תעמולה, שיכלול גם מעקב כללי אחר ארועי הבחירות, ניתוח של המהלכים בקמפיין, וכמובן - מקום לדיון בהתפתחויות היומיומיות.

קריאה (וצפייה) מהנה!
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "דו''ח תעמולה"

  • ערב טוב
    דובי קננגיסר • דו''ח תעמולה • 26/1/03 • 44 תגובות
  • הישורת האחרונה
    דובי קננגיסר • דו''ח תעמולה • 25/1/03 • 46 תגובות
  • האימה והפחד!
    דובי קננגיסר • דו''ח תעמולה • 23/1/03 • 22 תגובות

הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

119259
ורק עם אחד הוסיפו תרגום לשפת הסימנים.

_______
העלמה עפרונית, מציינת את מה שחשוב, למרות שיש לה רשימה ארוכה (עמוד וחצי למתעניינים) של ביקורת תשדירים.
119261
מילא אני, הכרחתי את עצמי - למה את עושה את זה? ואל תתחילי איתי בכלל עם התשדיר הדוחה של עם אחד...
אני? 119263
אם אני אגיד שאני באמת נהנית לראות את זה, זה ישמע ביזארי או ביזארי מאד?

אני, אבא והסטפר. היו צחוקים.

_________
העלמה עפרונית, גם רוצה לשתף בהגיגיה, אבל היא אולי תפרסם אותם במקום אחר. טוב, נתאפק.
119265
ראשית- לא מתאים לך לשלוח תגובה פעמיים (האייל מועדת המעקב קטן עלי).
שנית- כמה שאני שונאת פוליטיקה- זה היה אחד הדברים הכי משעשעים שקראתי לאחרונה.
דווקא לא אהבת את "עם אחד"? 119272
לדעתי התשדיר של עם אחד היה הטוב ביותר, והיה הכי אפקטיבי כלפי קהל-היעד שאליו הם חותרים- סוציאליסטים שמתלבטים בין מפלגות ''חברתיות''.
זה שהמפלגה עצמה מעוררת בי גועל-זה כבר עניין אחר.
דווקא לא אהבת את "עם אחד"? 119281
שוב אני נאלץ לשאול מה לפיד עושה בתשדיר הזה. שנית, אני חושב שההומור הוא נמוך ומעליב. אם הוא אפקטיבי - זה עוד יותר מעליב לאלו שזה עובד עליהם.
והתשדיר לא פונה לשום סוציאליסט. הוא לא מדבר אידיאולוגיה, אלא כסף. מה התשדיר אומר? כל ההטבות שהם סתם מבטיחים לכם, אנחנו ניתן באמת (כמו אותו "שכר מינימום 1000 דולר" מיתולוגי של פרץ). שוחד חוקי, לא יותר. לא שזה רע. זה לגיטימי, אבל דוחה. אבל אולי זה באמת בגלל שאני לא קהל היעד שלו.
דווקא לא אהבת את "עם אחד"? 119289
ה''סוציאליזם'' שאליו התכוונתי הוא סוציאליזם נוסח החשיבה החברתית הישראלית- יש עניים, זה עצוב מאוד, בואו אליי ואני ארפד אתכם בלי לחשוב מהו בעצם המקור. לזה התכוונתי ועם אחד עושים את זה בצורה טובה מאוד.
כמו שכבר כתבתי, גם אותי זה דוחה- אבל אני חושב שזה חכם ואפקטיבי יחסית למפלגות האחרות.
מי זה חמיצנה? 119262
הבנתי שבמפלגת העבודה מאמינים בחמיצנה. מה זה או מי זה בדיוק? :-) בכלל קצת משעשע שהג'ינגל של המפלגה הוא שיר-עידוד למנהיג שלה.
לפחות הם מצליחים לא לזייף. 119264
מה שאי אפשר לומר על הילד מהתשדיר של הירוקים.
אוקי, הבנו שאין לכם כסף לזמן אמיתי, ולליווי מוזיקלי. אבל מה הבעיה למצוא ילד שיצליח לא לזייף שתי שורות!?

_______
העלמה עפרונית, לא כל כך מצליחה להתאפק.
מי זה חמיצנה? 119266
מיץ, לא יפה לך לצטט בדיחות של העלוב הזה מיאיר לפיד. ממך מצפים ליותר.
מי זה חמיצנה? 119269
באמת שאין לי מושג על מה אתה מדבר, ולא ראיתי יאירלפיד היום. "העלוב הזה" הוא זה שראיתי פעם שמנסה לשחזר את הסגנון של דודלי?
מי זה חמיצנה? 122950
אהה, זה פשוט:
משורה משחרר רק המוות 124252
הקישור הזה עדיף. http://www.halemo.com/satiroom/images7/hamitzna2.jpg
יותר טוב תעשו טוטו בחירות 119267
טוב, סתם.

שם הישוב עליו דיבר שריד הוא מרגליות (בו הוא מתגורר). חוץ מזה דווקא יצא לי לשמוע לא מזמן ברדיו, במסגרת איזשהו משדר אקטואליה, ג'ינגל של מר"צ (שנדמה לי שהוגדר אז כסקיצה או משהו בסגנון, אז יכול להיות שמאז הם החליטו לרדת ממנו) עם קריצה למוזיקה מזרחית. המילים היו: "מר"צ לא בעדר, היא לא בעדר, היא לא בעדר של שרון".
הג'ינגל של מר''צ, יותר מהכל, פשוט מביך. 119270
אבל מביך ברמות של התפתלויות מול המסך, וחיפוש מקום שבו אני יכולה לקבור את עצמי מעומק המבוכה.

מישהו אמר לי פעם, שהשלב שבו מישהו קורא לי "אחותי", זה השלב שבו אני צריכה להוציא לעצמי מהראש כל רעיונות שהם לקטע שהוא מעבר לידידות מוחלטת.
מצע חברתי אחותי?
ראבק, באמת שיכלתם להשתדל יותר.
יותר טוב תעשו טוטו בחירות 119274
חוץ מזה-הרי המתחרים של מרץ הם העבודה,שינוי, אולי חד"ש, אולי עלה ירוק, אז למה הם מרכזים את הארטילריה שלהם בהפגזת הליכוד? הרי מהנאום של שריד נגד שרון הכי טוב שהם ישיגו זה שאנשים יעברו להצביע עבודה במקום ליכוד.
יותר טוב תעשו טוטו בחירות 119279
המטרה היא מצביעי הליכוד (וש"ס, אגב) שמצביעים לליכוד לא בגלל אידיאולוגיה, אלא בגלל ש"הליכוד זה בית". מי שהבהיר את הנקודה הכי טוב הייתה דווקא מפלגת המרכז - "אם עמיר פרץ היה ימין, הייתי מצביע לו", אומרת הדמות הפיקטיבית של המזרחי-ימני-פועל, "אבל הוא שמאל!" (בהבעת גועל ברורה). מרצ מנסה לשכנע את מצביעי הליכוד לעזוב את ה"בית" ולהצביע לפי מה ש"טוב להם". זה מהלך שדווקא עם אחד הייתה אמורה לנסות לעשות, והיא לא עושה. עם אחד, לכל היותר, תוקפת את ש"ס.

ספיקינג אוף עם אחד - שמתם לב שבתשדיר הריקוד שלהם, מי ששואל "עוד פעם בחירות?" הוא דווקא לפיד, המרוויח הגדול בבחירות הקרובות? אינטיליגנאטים.
יותר טוב תעשו טוטו בחירות 119394
אני רק יכול לאמר שאם מישהו במרץ חושב, שע"י התשדירים מהסוג שהם עשו אתמול הם יוכלו לגנוב מצביעים מהליכוד או מש"ס(!), כנראה שהמוח שלו נפגם קצת מצפיית-יתר בג'ינגל הטראנס של המפלגה. אבל זה רק אני.
שאלה 119276
באמת יש מיליון דתיים-לאומיים במדינה(הגדרת דתיים לאומיים- גברים עם כיפה סרוגה או נשים עם מאפיינים חיצוניים בולטים של דתיות-לאומיות)?
נו, אמרו- 119277
''מיליון אזרחים שומרי-חוק''
רגע, זאת לא הייתה אותה מפלגה. לא חשוב.
נו, אמרו- 119278
את מהירה!
שאלה 119416
שכחת לחשב את הילדים, הנכדים והנינים שלהם..
תוספת מאוחרת 119286
ווי ווי ווי, איך שכחתי - המפד"ל הציגו מצביעת ש"ס לשעבר, שמספרת בשבחי המפד"ל ואף מודיעה שהיא ומשפחתה החליטו "יד אחת" לעבור למפד"ל. מה, אין הגהה על הטקסטים שאתם נותנים לאנשים? זה החינוך שאתם מתגאים בו? "יד אחת"? יאללה יאללה.
תוספת מאוחרת 119326
זה החינוך של ש''ס אשם, כמובן...
תוספת מאוחרת 119349
איך, איך לא שמת לב ש"המפד"ל" הורידה את הה' ואת ה-" והפכה למפלגת "מפדל"?
פינת הבלבן 119291
נתן שרנסקי מבהיר שישראל בעליה תוביל דמוקרטיזציה של הרשות הפלשתינית והתנגדות לגדר הפרדה. שרנסקי משתלב - אני מצביע כן.
ושהוא היה אסיר ציון אמרנו? 119305
כן, וגם שהוא היה אסיר ציון.
אסיר ציון זה הוא היה.
מישהי/ו מוכנ/ה להסביר לי 119373
את זה:
הרגע היה 119380
אתמול בערב זה עבד. זה היה מכוער, אבל עבד.
המתחזק הרשמי בטח עוד ישן. בבוקר יתקנו הכל.
אה 119383
כבר עלה בי החשד שפשוט אין להם מה לומר מלבד החמש-שניות-קליפ הללו.
אה 119413
אולי, שמי שלא מקבל את שרון כמחליט החלטות שקול או מה שכתוב שם, יקבל עיגול אדום בעיין.
הרגע היה 119384
אכן תיקון.
כרגע, אפילו הקליפ המזוויע איננו שם, ובמקומו:

error 'ASP 0115'
Unexpected error

/default_likud.asp

A trappable error occurred in an external object. The script cannot continue running.

יש לנו מרץ לעשות... ביאאצ'! 119385
1. בתחרות הג'ינגל הגרוע ביותר אין תחרות. מרץ, עם הג'ינגל הששטוסאי/פוגים-זה-רץ-פצץ שלהם, מציגה את עצמה כמנותקת לחלוטין מהמציאות. הפסודו-היפ היפ הדלוח הזה כבר יצא מהאפנה מזמן, אבל עצם הבחירה בסגנון כל כך ילדותי... וואט נעקסט? כרזות בצבעי גועש?

2. שינוי, עם האצבע המורה של לפיד... [ברררר]. ואגב, מה הקטע עם האזיקים? והנקניקים? הייתה איזו פרשת נקניקים? אני לא שמעתי עליה בכל אופן ועל פניו זה נראה שטומי סתם רעב באולפן. ומה קרה לקוביה ההונגרית?

3. עלה ירוק מזכירה לבוחרים להביא תעודת זהות. אה, וגם תקנו קצת מנצ'יז בדרך חזרה. וניירות!
או שזו חוסר מודעות טפשית או שזה הומור עצמי מבריק. בכלל, כל הלוק של הקמפיין נורא הזוי, חשבתי שהם מנסים לשוות לעצמם ארשת רצינית יותר (בלי טראנסים ושטיקים אחרים).

4. המפלגה, שאיני זוכר את שמה רק את סימנה "קץ", רצה נגד השחיתות בשלטון. מישהו צריך לספר להם ש "שימו 'קץ' לשחיתות" זה דו-משמעי.

5. הבחור החברמני ההוא שהיה מצביע לפרץ "אבל הוא שמאלני! ההסתדרות נו...". מצוין. 'לול'תי.

6. חירות צריכה לשקול לצרף את ביוויס ובאטהד לתשדירים. Fire! Fire! he he. איי-סי-די-סי הולך טוב עם סצינות מלחמה. אבל ברצינות, שמישהו יקנה לקליינר פלייסטיישן 2 או משהו כי הבנאדם צריך לפרוק.

7. מצנע הצליח "לבסס דו קיום בחיפה" - כמה נחמד. כי ידוע שלפני מצנע היו שם מלחמות כנופיות בין ערבים ליהודים באופן יומי. אז מצנע בא, ובעזרת לא יותר מאשר כשוריו המופלאים בפוליטיקה, קסמו האישי ואיזולירבאנד הצליח להביא שקט לרחובות חיפה. זה כמובן גם מוכיח באינדוקציה שהוא יהיה ראש ממשלה טוב.
נמאסתם! מושחתים! 119434
מה אומר ומה אגיד? ובכן, כמעט כל שנה, כאשר תשדירי הבחירות מגיעים, אני לא יודע אם לבכות או לצחוק.

המפלגות ה'גדולות':
מצד אחד האגרסיביות הזאת, שהליכוד משתמש בה, אינה מקובלת עלי. אני, כמצביע פוטנציאלי, לא נהנה לראות את 'נבחרי העם' כחבורת ילדים בריוניים. אין בזה כבוד, אין בזה הגיון ואין בזה בגרות.
מצד שני.. התשדירים הללו של העבודה הם זילזול בגיל ובאינטיליגנציית האזרחים- מה זה אמור להיות הפרומו לבית הלבן הזה?! התשדירים הללו נראים כמו גננת המסבירה לילדים איך פטר ינצח את הזאב.

המתחרות על המקום השלישי:
דווקא נחמד התשדיר של שינוי. אהבתי במיוחד את הקטע בו המדד של שינוי דוחף את ש"ס וש"ס מתהלכים ב'ראש' נטוי, מסיטים לאחור ואז נסים משם.

ש"ס, לעומת זאת, פשוט לא. זה כל מה שיש לי להגיד עליהם.

על מר"צ והג'ינגל דיברו מספיק, אך לא שמו לב שמר"צ היא אחת המפלגות היחידות בקמפיינים שלקחו קלף חזק להעלאת הקולות שלהן- מס' 14 ברשימה, יואב קרים. אנשים שהזדהו עם מאבק הנכים, משפחות וחברי הנכים והנכים עצמם הן קולות שלאו דווקא הולכים למר"צ. כשרואים אדם, שבאמת עבר הרבה בחיים שלו וממשיך לעבור ועושה ועשה דברים לשנות את מצבו ומצב הנכים בכלל, נמצא במקום לא ריאלי, כרגע, כמס' 14.. לא תצביעו מר"צ בשביל להכניס אותו לכנסת? חלקכם לא, אולי אף רובכם. אך ישנם לא מעט אנשים שירצו לראות אותו שם.

שאר המפלגות..
ובכן,
חד"ש-תע"ל- האמת, היה לי קשה לזהות מי הערבייה ומי היהודיה בתשדיר... ולא מוצע פתרון.

חירות- 'זהו! עכשיו זה ודאי! לא בריא לשמור אגרסיות בפנים לתקופה ארוכה! צריך לפוצץ, לפרק, להשמיד ולחסל אותם! והשיטה הכי טובה זה לעשות את זה לפלשטינאים!'
זה מה שהוא אומר, לא?

עלה ירוק- דווקא הסיום של התשדיר היה די חודרני. 'אנו בעד ערכי שנות השישים! LET THE SHANTI BEGIN!!'

הירוקים- זה עצוב. לא התשדיר אלא האטימות שהרגשתי כשהקשבתי לדברי לוחם השייטת. איך שניסחת את זה, דובי, זה איך שחשבתי על התשדיר וזה מאוד מפריע לי.

ישראל אחרת- תחילת התשדיר הייתה נקודה שהרבה אנשים שהסתכלו עליה, ברגע שזה הגיע, חייכו בציניות. הייתי רוצה לראות את שאר המפלגות עושות זאת.

ל.ה.ב.ה- ככה זה שאין תקציב וכריזמה. וככה זה צריך להיות, רק לא איתם.

מפד"ל- תשדיר שפונה אל מצביעי המפד"ל ואומר להם להצביע.. אה! הוא גם אומר למצביעי ש"ס שעברו למפד"ל להצביע. ואפי איתם הוא אדם מפחיד.

האיחוד הלאומי- ככה זה נראה??! אני אוותר.

עם אחד- עם שיר אחד.. וגם הוא לא משהו.

זהו.. שכחתי מישהו?

בכל מקרה.. אני לא מתכוון להצביע, מסיבות אישיות.. המון סיבות אישיות.
נמאסתם! מושחתים! 119464
אולי הרבה אנשים רוצים להכניס את יואב קרים לכנסת (מוטל בספק, אבל נגיד ש), אבל כשיש סיכוי הרבה יותר טוב שהקול שלהם ישמש כדי להכניס את ביילין ודיין לכנסת, הסיכוי שהם יסכימו לתת את קולם למרצ הוא, איך לומר, עלוב.

בתשדיר של חד''ש - היהודיה היא זו שהניחה אבן על הקבר. מנהג יהודי, למיטב בורותי. למרות שגם אני חשבתי שהיא נראית ערביה.

תצביע, תצביע. אל תיתן לסיבות אישיות להפריע לך.
נמאסתם! מושחתים! 119470
אני דווקא בין אלה שכן ירצו לראות את ביילין בכנסת, אי ]1[קטן בים הקליינרים והאלדדים (דווקא את אלדד אני זוכר זכרונות אחרים, בתור שדר רדיו לילדים ונוער וגם כותב סיפורים מוכשר.).
אולי הרעיון של חד"ש הוא בכוונה שיהיה קשה להבדיל בין יהודיה וערביה. לא חשבתם על זה?
ולזה שלא מצביע מסיבות אישיות — אני מקוה שאתה מהמחנה הנגדי למה שאתה מצביע. אם כן, אעודד אותך למכור את הסיבות האלה לרבים מהם.

1 וכמובן, גם את קריים.
האמנם חלפה לה תהילת עולם? 119627
להלן תגובה 118874
האם בחתול בשק של סוף שנות השבעים,או אמצע שנות השבעים כיכב דני אלדר או אריה אלדד
משום מה גם בי התגנב חשד לא מבוסס שזה היה אריה אלדד?
האמנם חלפה לה תהילת עולם? 119644
שניהם.
היה גם דני אלדר (שכיכב עם דוד גרוסמן ב"חתול בשק" שם הם המציאו את המלה "סטוץ" עם אלפרד ושפיפון ומלכיפוך האגדיים ווזיר יוהו הבלתי נשכח) וגם אריה אלדד, אותו אריה אלדד שרץ כעת לכנסת, שהיה אז בעתודה הצבאית ושידר גם הוא ב"חתול בשק" קצת לפני/ או במקביל לדוד גרוסמן (האמת היא שהייתי מתבלבל כי יש להם קולות דומים. שניהם גם ג'ינג'ים אבל בכך כמדומני תם הדמיון). היו אגב ימים שגם עליזה רוזן שידרה שם, ואני זוכר שהיא הגישה ביחד עם אריה אלדד.
וחוץ מזה, כאמור, אריה אלדד כתב והקריא שם סיפורי נעורים קסומים מהם אני זוכר "הבית הקטן מאחורי הבית הגדול" "מערת השד השחור" ואחרים ששכחתי כרגע את שמותיהם.
אה, וגם "שיכרון סיני" שיצא אפילו בתור ספר.
האמנם חלפה לה תהילת עולם? 119661
תודה
נמאסתם! מושחתים! 119502
אגב, קריים (קרים? קריים?) הופיע היום בלילה גוב. אחלה בחור. באמת היה נחמד אם היה נכנס לכנסת. חבל שאין לו סיכוי.
cream. 119527
קריים.
שמעת על מגזין ספרותי שקראו לו "פרוזה"?
ערך אותו אחד,יוסי קריים ז"ל,אבא של יואב. המגזין הופיע במחצית השניה של שנות ה-‏70 ולמרות שהוא היה מעולה הוא צבר הפסדים ורושש את יוסי קריים נפשית וכספית לפני שנסגר.
רבין חזר לחיים ולא סיפרו לי? 119445
התחושה שלי אחרי שראיתי את מפלגת העבודה בתשדירים היא כי רבין שוב חיי, הוא אפילו ממליץ על מיצנע.

מעניין עוד כמה זמן מפלגת העבודה תמשיך להשתמש ברבין ולא בדרכים לפעול.

האם בעוד 12 שנה גם כן רבין יהיה האיש החזק בקמפייין הבחירות שם?
רבין חזר לחיים ולא סיפרו לי? 119463
אפשר לחתום על התגובה שלך כאילו היא הייתה שלי?
רבין חזר לחיים ולא סיפרו לי? 119521
תמורת סכום סימלי הכל אפשרי :)
אין על בגין 119562
מה שאני יכול להכריז הוא, שמחר אם ירצה השם אצביע בעד דוד מגן.
מחר? גם אני! 119574
ב-‏28 בינואר? אולי לא.
רבין חזר לחיים ולא סיפרו לי? 119546
אכן בהחלט יכול להיות שבעוד 12 שנה רבין יהיה עוד יותר חזק בקמפיין. ראה דיון 309.
רבין חזר לחיים ולא סיפרו לי? 119650
בערוץ אחד דנים בימים אלה בקמפיינים קודמים. בראותי את הקמפיין של מפלגת העבודה מ-‏92, הרגשתי כמו שייקה לוי בקמפיין של מפלגת העבודה מ-‏84.
כמה הערות קטנות 119453
1. תשדיר ההמנון המפורסם של חרות אושר לשידור רק במהדורת *הבוקר* של השידורים *ברדיו* אתמול - משום שלא היתה אפשרות טכנית לשנות אותו בזמן. (מקור המידע שלי הוא מהדורת חדשות של גל"צ מאתמול בבוקר (9?)).

2. לעניין הדמיון בין תשדירי מרצ והליכוד: מילא האלכסון והנקודה האדומה, אבל השימוש בסוג אות זהה מבהיר מעבר לכל ספק שלא היתה כאן מקריות, אלא תגובה מכוונת היטב של מרצ לתשדירי הליכוד. חפרפרת? לאו דוקא - הקטע הזה מתשדיר הליכוד הובא במשדרי חדשות שונים כבר בשבוע שעבר, ולמרצ היה די והותר זמן להכין את התגובה.

3. התשדיר של האיחוד הלאומי אכן מביך מבחינה מקצועית, מה שמצער אותי במיוחד, היות שזו כנראה המפלגה לה אצביע.

4. "אֶזוטרי" (בסגול) ולא "איזוטרי" (כך לפחות ע"פ אבן שושן).
כמה הערות קטנות 119461
1. אה.
2. כן, זה די ברור. מה חבל שמרצ שידרה את תשדיר התגובה לפני שהליכוד הספיקו לשדר את המקור...
3. תנחומי.
4. אני אשמור לעצמי את הזכות לטרנסקרב את המילה כמו שהיא נשמעת באנגלית.
מה שבשבילך שחור, בשבילי לבן 119462
3. אף אני מצרף את תנחומי
כמה הערות קטנות 119472
4.
שמיעת ההגיה הנכונה אמנם כרוכה בתשלום, אבל קריאת האותיות המשונות האלה שמימין למלה מבהירה שהתנועה בתחילת המלה היא אותה התנועה שבין ה-t ל-r (דהיינו התנועה שבמלה pet).

כך שאתה יכול להיות *גם* להיות בסדר עם אבן-שושן (ואיתי) *וגם* לטרנסקרב את המילה כמו שהיא נשמעת (או לפחות אמורה להשמע) באנגלית, אם תכתוב "אזוטרי".

סביר להניח שההגיה המוטעית "איזוטרי" נוצרה בהשפעת מלים שמתחילות בתחילית "איזו" (איזוטופ, איזומר, איזולירבנד, וכדומה). למרות שבכל המקרים‏1 המקור הוא יווני, הרי מדובר במלה יוונית אחרת לגמרי - והדמיון הוא מקרי בהחלט.

---
1 חוץ אולי מ"איזולירבנד", שאת מקורו איני יודע.
כל אזרח חמוווווד קונה סרטי בידווווווד 119475
ההשערה שלי היא ש"איזוליר" זה מ Isolate או וריאנט של זה ו"בנד" זה מ Band במובן של רצועה, או סרט. ויחד קיבלנו "סרט בידוד".
כל אזרח חמוווווד קונה סרטי בידווווווד 119556
כמובן, ו-isolate בא מ-insula הלטיני, שפירושו "אי" (לבודד - לעשות כמו אי). ה-n המסכנה נבלעה, כמובן, על ידי ה-s, וכך קיבלנו גם את island (אחר כך האנגלים הענישו את ה-s המרושעת והפסיקו לבטא אותה).
ייקית מדוברת 119585
Isolierband
סרט בידוד בגרמנית
כמה הערות קטנות 119555
4. כמו ב"זנופוביה"? תפדל, רק הזהר מאינפליישן בזה.
אמרו את זה קודם, לפני 119560
לא משנה. זנופוביה: פחד מתנועה, ובפרט פחד מצבים שאינם ניתנים להעקיפה.

אכן, הדיון המרתק שנפתח בתגובה 92376 נגדע באיבו, ומן הראוי לשוב אליו לאלתר.
אמרו את זה קודם, לפני 119575
זנופוביה זה לא פחד מזרים ?
אמרו את זה קודם, לפני 119579
כמובן, אלא שמי שלא מבטא אותה ''קסנופוביה'' מסתכן בכך שלא יבינו אותו (ה''הגדרה'' שהבאתי מתייחסת לזנו(ן) מהפרדוכסים המפורסמים).
אמרו את זה קודם, לפני 119580
קסנופוביה! לא זנופוביה! יוונית, לא אמריקאית! קסנוס=זר, פובוס=פחד! קס קס קס קס קס!!!!! תגובה 119568. ירדן, אני מבקש שתפסיק לעודד אותם...
כבר הפניתי לתגובה 92376 119583
אפשר להמשיך שם.
אמרו את זה קודם, לפני 119686
אני מתכנן מאמר בנושא (דסקריפטיביזם מול פרסקריפטיביזם בלשון); מן הראוי לא לשוב לפתיל ההוא, בינתיים.
טוב, אז לא. 119708
כמה הערות קטנות 119568
"אזוטרי" היא לא מילה אנגלית אלא יוונית, והיא נכתבת ונהגית בסגול. המלה הזו אומצה על-ידי האנגלית בדיוק כפי שהיא מאומצת כעת על-ידי העברית; אין לאנגלית מונופול על התרבות שמחוץ לשפת הקודש ואף פעם לא היה לה. אנחנו יכולים להרגיש חופשי לאמץ מלים משפות לועזיות גם בלי לרוץ כל פעם כדי לבדוק איך דווקא האמריקאים אומרים אותן, עם חוקי הפונטיקה המטורפים ויוצאי-הדופן שלהם (ר' מקרה "אירו").
כמה הערות קטנות 119598
מי חשב על האמריקאים בכלל? אני מדבר אנגלית, זו של האנגלים.
כמה הערות קטנות 119760
מילון אוקספורד לתלמיד
/http://www1.oup.co.uk/elt/oald (איטי מאד, אבל עובד)
מציין את ההגייה בסגול כצורת ההגייה הראשית, ומוסיף את זו בחיריק כאפשרות משנית. כך שהתירוץ‏1 לתירוץ‏2 שלך יכול אולי להתקבל, בדוחק רב.
על כל פנים, אני מסכים לחלוטין עם הפוץ לעיל, ובעייני "איזוטרי" היא פשוט שגיאה.

---
1 "אנגלית, לא אמריקאית"
2 "אנגלית, לא עברית (או יוונית)"
כל הדיון הזה הוא די איזוטרי 119865
או אזוטרי. אם כבר, למה שלא יעברתו את המילה ויגמרו עם העניין?

אגב, "מילון עברי-לועזי" של פינס מסכים איתך ועם הפוץ.
כמה הערות קטנות 119651
2. וחבל שעוף טוב שידרו את הסטירה על תשדירי הבחירות לפני תחילת תשדירי הבחירות. איבד את האפקט, ועכשיו זה סתם מעצבן.
דרום 119456
הייתי היום בדרום בטיול.
וראיתי מספר שלטי בד של מיצנע תלויים בדרכים בדיוק מה שהשופט חשין הודיע כי אסור לחלוטין.

לפי חוק השילוט ניתן לתת קנס למי שאחראי לשלטים וכן כיוון שמדובר בנושא פלילי העונש הוא אף עד 3 שנות מאסר.

האם מפלגת העבודה שדנה במוסר של הליכוד מפרה ביודעין את הוראתו של חשין ואת החוק?
דרום 119459
אכיפת חוק השילוט היא מזמן בדיחה.
די לנסוע קבוע בכביש גהה: עסק "משתלות רפאלי" בלב השרון, דואג בשיטתיות לפרסם את מרכולתו בשלטים, מצומת מורשה בדרום ועד צומת רופין בצפון, לאורך כ-‏30 ק"מ, ועד היום לא היתה לי נסיעה בשנתיים האחרונות בלי לראות את השלטים הללו.
דומה שמזיק כזה צריך להיענש עוד לפני שייענשו מזיקים חד-פעמיים.
דרום 119460
מפלגה שמדברת על איכות שלטון ושמירה על הסדר הציבורי והחוק, רצוי כי גם תעשה דבר אמיתי בנושא כמו כמה שזה קשה , לא לעבור על החוק. (או לנסות לשנות אותו) אבל קשה לאכול מעוגה וגם להשאיר אותה שלמה. (למרות שהם מצליחים לא רע בכלל)
חושחש הבלש מסיק: 119561
מר מנדלסון נוסע מצומת מורשה לרופין רק בימי שבת.

המשתלות המתועבות ההן תולות את השלטים בשבת בבוקר (פועלים תאילנדים שהובאו ארצה כדי לסייע לחקלאות עושים זאת) ומסירות אותן בלילה שבין שבת לראשון.
חושחש הבלש מסיק: 119578
עד כמה שאני זוכר היו שלטים כאלו גם בנסיעות בימי שישי, ולפחות פעמיים גם באמצע השבוע.

נראה לי שהלכה התיאוריה הבלשית שלך.
המממ 119582
אולי התאילנדים היו חולים.
דרום 119654
ומה עם שלטי הפרסומת על גגות בתי ג'סר א-זרקא?
דרום 119469
בתור מפלגה שהקליפ של הג'ינגל שלה כולל אנשים תולים שלטים על גשר (דבר לא חוקי, עד כמה שאני יודע), אי אפשר לצפות מהם ליותר מדי. איפה חשין כשצריך אותו?
דרום 119523
זאת בדיוק הכוונה שלי, וכאשר ראיתי את מצנע אומר היום שהוא לא יתן ללכלוך להגיע להבדיל משרון אולם כחלק מתהליך הבחירות הוא מבצע מעשים לא חוקיים. (גם אם זה האנשים שלו) אז מוטב אולי שבאמת ינסו להריץ שוב את רבין.
דרום 119613
כי יש הבדל מהותי מאד בין לקחת שוחד, לבין לתלות שלטים במקום לא חוקי נכון?

לא שאני חושבת שזה בסדר (להפך- אני חושבת שזה מאד לא בסדר) אבל עדיין, יש פער די גדול בין השניים.

_______
העלמה עפרונית, רגע לפני היום האחרון בעבודה.
דרום 119694
עוברת לליכוד?
דרום 119787
יש הבדל גדול גם בין אונס לרצח אבל עדיין שניהם לא חוקיים, וכאשר שוטר עושה את זה או את זה הוא מוענש בצורה חמורה יותר כי הוא מייצג את החוק, בדיוק באותה צורה מיצנע או מפלגת העבודה כאשר ובעיקר בזמן שהיא מדבר על טוהר כפיים , רצוי שלא תעבור על החוק גם הדברים הקטנים כמו לא לתלות שלטים איפה שהשופט חשין אסר במפורש.(והודיע על כך גם למפלגות וגם באמצעי התקשורת.
119789
יש הרבה מאד במה שאתה אומר, אבל עדיין, יש הבדל גדול מאד בין עבירות שחיתות, לבין עבירות "טכניות".
ההבדל הוא לא בין אונס לרצח, אלא יותר בין אונס לנסיעה באור אדום.

אבל כן בהחלט יש מקום לדרוש מנבחרי הציבור העתידיים והנוכחיים רמה גבוהה יותר של הקפדה על החוק. >אנחת ייאוש<
119790
לא יודע אני רואה הבדל גדול מאוד בין רצח לבין אונס ולבין אור אדום.

אני רואה באותה צורה את ההבדל בין שוחד ובין אי קיום חוק השילוט (מה גן שלא ידוע לי כי אי פעם מפלגה זו או אחרת נישפטה על פיו, כמו שציינתי החוק קובע עד שלוש שנות מאסר בנושא. כך שככל הנראה בעיני המחוקק החוק הזה מספיק חשוב ואפילו יותר ממעבר באור אדום. (לא שאני בעד החוק)
אמרתי שלא? 119791
רק בשביל שיהיה ברור- גם אני מוצאת הבדל בין אונס לבין רצח.
באותה מידה, אני מוצאת הבדל בין לקיחת שוחד לבין זיוף בקלפיות, לבין אי קיום חוק השילוט.

ההבדל בעונש, אם להסתמך על פרשנות לסעיף אחרת בחוק, נובע מהתפיסה שהמנהיגים נדרשים למחוייבות גדולה יותר כלפי החוק. >אנחת ייאוש נוספת<
בעולם מושלם 119854
היה גם איסור על הבטחות שיקריות אשר אין יכולת להתחייב עליהן וקנס על הבטחות שלא התמששו.

(את אומרת שלא מגיבים אליך? הנה!)

על שטויות כמו שלטים אני לא שם *צונזר*. הבעיה שלי זה השאריות שנשארות לאחר השלטים הללו.
מה שמזכיר לי שלט של צומת 119656
שתלוי בדרך לר"ג, בו כתוב שהמפלגה תפעל למען הענקת דונם(?) אדמה לכל חייל משוחרר. איזו מין הצעה מופרכת ודמגוגית זו, ומאיזו מערכת בחירות היא לקוחה?
מה שמזכיר לי שלט של צומת 119659
ומה שאומר, אם זה יתגשם, שחיילים משוחררים יצטרכו באיזה שלב להתחיל לגור אחד מעל לשני, כי כמה דונמים כבר נשארו בשביל כל חייל משוחרר? כמה דונמים נשארו בכלל?
אבל רפול תמיד היה מקסים בטמבלותו, רציתי לומר מלה אחרת.
מה שמזכיר לי שלט של צומת 119667
א. חצי דונם, לא דונם.
ב. באזורי עדיפות לאומית בלבד (כלומר, לא כולם ירצו).
ג. יש מלא דונמים של שטחי אש בנגב.
ד. זה לא רפול. רפול נדחק החוצה מהרשימה והוא בתפקיד שולי בתנועה עצמה.
מה שמזכיר לי שלט של צומת 119674
א. סליחה.
ב. (סביר למדי).
ג. אז לאן יזיזו את האש?
ד. נדחק? אז מסתבר, שיש סתומים ממנו המצליחים להעלות את דרגת הפירשון שלו לכדי אמנות.
מה שמזכיר לי שלט של צומת 119677
צומת בלי רפול זה כמו פיצה בלי גבינה.
מה שמזכיר לי שלט של צומת 119678
או שמן זית בלי זית.
מה שמזכיר לי שלט של צומת 119681
שמן זית בלי זית (או בכל אופן בלי כמות משמעותית של זית), נפוץ הרבה יותר ממה שאתה חושב.

_____
אפילו האייל הפסיק לדבר אתי? נשבע לכם שכבר מזמן לא אנסתי אף קטינה. למה לא מודיעים לי על תגובות להודעות שלי? (בדקתי בהתאמה אישית. לא השתנתה).
גם לי! 119683
(זאת אומרת, גם לי לא מודיעים על תגובות חדשות.)
מצד שני, אני אוטומטית הנחתי שמשהו אצלי לא בסדר.

_________
העלמה עפרונית מכירה ביכולותיה המוגבלות מאד.
גם לי! 119712
ולמה אתם לא מודיעים לי שלא מודיעים לכם?

(סתם. בדיקה.)
גם לי! 119713
מה רצית, שנפריע לך באמצע השלאף שטונדה?
פירסמנו מודעה בעתון, ועובדה שראית אותה.

(סתם. מעניין אם אתה קיבלת הודעה.)
POP3 goes the weasel 119754
אז ככה: התוכנה שולחת הודעות כתמיד.

רק מה, הן לא מגיעות.

בדיקה יותר מעמיקה הראתה שאני לא מקבל דואר *בכלל* מזה כמה שעות; סביר שיש קשר בין הבעיות. הנושא הועבר לטיפול הגורמים המוסמכים.
POP3 goes the weasel 119771
אגב, גם לי נראה שמה שאני מקבל בימים האחרונים זה לא כל ההודעות.
POP3 goes the weasel 119779
נו. תשמח לשמוע שהבעיה תוקנה.
POP3 goes the weasel 119781
כן, את ההודעה הזאת קיבלתי! תודה!
מה שמזכיר לי 119817
את הימים הטובים שבהם היו מחלקים שטחים תמורת שירות צבאי באמת. השלטון הפיאודלי של ימי הביניים. אז היה בשביל מה להתאמץ ! אתה הורג כמה ערבים בשם הנצרות, או אפילו כמה נוצרים בשם המלך, וחי טוב הרבה זמן אח"כ. שיטות ישנות עובדות.
מה שמזכיר לי 119821
אבל באירופה באמת היה להם שטחים לחלק. כאן גם השטח קטן וגם רובו אדמות ציבור או שאדמות פרטיות מופשרות לבנייה ולא למכירה לאנשים אחרים.
מה שמזכיר לי 119866
אני חושב שבהר הנגב אפשר עוד למצוא כמה דונמים פנויים.
וואלה ? 119920
אז אולי עוד ישתלם לעשות מילואים...
בחייך, 119979
למה אתה חושב שדב התנדב, אם לא בגלל ראיית הנולד?
תגיד, 120017
מקבלים גם צמיתים עם האדמות האלו ? איזה כמה עבדים שחורים או פלסטינאים כדי לעבד את האדמות החקלאיות שם או משהו כזה ? לפי דעתי במונרכיה פיאודלית מיליטריסטית מתוקנת דבר כזה חייב להיות, לא ?
כמה קרקפות זה 5,000 דונם? 119823
בבקשה, אנחנו העם היהודי 119845
ערלות בבקשה
LOL 120004
בבקשה, אנחנו העם היהודי 120005
למה אתם צוחקים? כבר היו דברים מעולם.

"ויאמר שאול כה תאמרו לדוד אין חפץ במוהר כי במאה עורלות פלישתים", ומיכל ניקנתה במחיר של מאה ערלות פלישתים, בספר שמואל.
בבקשה, אנחנו העם היהודי 120019
אני חושב שבדיוק לזה הייתה ההתייחסות. בורים בורים, אבל תן קצת קרדיט. ואל תאמין לכל מה שכתוב במעריב.
בבקשה, אנחנו העם היהודי 120021
מעריב? אתה יכול להרחיב?
בבקשה, אנחנו העם היהודי 120032
עכשיו כבר כן:

ותהרוג אותי אם אני יודע למה הלינקים למאמרים באתר של מעריב מתחילים במילה images...
העיתון הפוסט-סטרוקטוליסטי‏1 של המדינה 120072
הרי ידוע שהמציאות היא כולה דימויים בלבד.

1או משהו.
המציאות היא אשלייה שמקורה בחוסר אלכוהול. 120086
ואני מתכוון להוכיח את זה. יום חמישי אחרי המבחן.
LOL 120303
זה מבטא את תקוותם למלא את כל האתר בגיפים ולהפסיק עם הטקסט הזה, שרק מפריע.
בבקשה, אנחנו העם היהודי 120176
כתבה מעניינת.
אלוני טוענת:
"כשגיליתי, למשל, שאומרים לתלמידים שאם יש להם איזו תפילה
עמוקה בלב שילכו לכותל וישימו שם פתק, שאלתי למה לא ללמד במקום זה פרק מתאים מתהילים, כמו 'ממעמקים קראתיך יה'?. השיבו לי שזה בלתי אפשרי, כי זה פרק שהגויים כבר אימצו".

נשמע קשקוש. שיר המעלות "ממעמקים קראתיך ה"' (ולא "יה", כפי שצוטט מפי אלוני) הוא אחד מפרקי התהילים הנקראים ביותר, בייחוד בתפילות תחנונים.
בוא נודא באמת... 120024
... הזיכרון לא בא לי מקריאה מרובה בתנ''ך (שמשעממם אותי עד מוות) אלא דווקא מספרו המשעשע-למחצה של ג'וזף הלר ''אלוהים יודע''.
הוא לא הביא מאתיים בסוף ? 120062
אכן כן 120089
אני מניח ששאול לא אהב את השוויץ
נה 120090
היה לו משהו נגדו כל הזמן.
מאתיים 120173
להתאפק? 119788
חשבתי האם לחכות למה שדובי יוציא היום אבל לא יכולתי ואתכם הסליחה.

אני חושב שבקרוב מאוד טומי לפיד יוכל לגשת לרשות הממשלה.
דובי שגר לו מייל מהיר . לפי מה שניראה כרגע אחרי הפשלה האחרונה של שרון ניראה כי כמות המנדטים של שינוי עוד תיגדל.

האם לא כדי שהם יפרסמו מי האנשים עד המקום ה20 שלהם? ואולי ה30?

עכשיו רק חסר פםשלה קטנה נוספת של העבודה ושינוי מקימה ממשלת אחדות כאשר היא בראש והעבודה והליכוד איתה . (העבודה אמרו שהם לא יעשו את הליכוד אחדות אבל הם לא אמרו שהם לא יעשו אם שינוי.
כבר אמרתי ואומר שוב: 119855
שינוי בראש, בממשלת אחדות עם ש"ס! הליכוד והעבודה, בפעם הראשונה בהיסטוריה, ביחד באופוזיציה!!
כבר אמרתי ואומר שוב: 119912
במדינתינו המטורפת, גם זה יכול לקרות! (2% סיכויים).
כבר אמרתי ואומר שוב: 119941
מתאים אפילו יותר

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים