ביהמ''ש התיר לפרסם נסיבות חטיפת טננבאום 1662
ביהמ"ש העליון קיבל הבוקר (ד') את עתירת עיתון "הארץ" וערוץ 10 לפרסום נסיבות חטיפתו של אלחנן טננבאום.

אלחנן טננבאום נולד בשנת 1946 בחולון, למד כלכלה בעתודה האקדמית ושירת בצה"ל בחיל התותחנים. את שירות הקבע שלו סיים לאחר מלחמת יום הכיפורים בדרגת סרן. הוא התנדב לתקופות שירות ארוכות במילואים וכך קודם לדרגת אלוף משנה. כאזרח הקים חברות לציוד ספורט וייבוא וייצוא של תרופות. לאחר תקופות מצליחות ושגשוג נקלע לקשיים עסקיים, שקע בחובות, לווה כספים והפסיד כסף רב בהימורים. טננבאום גם נשא כרטיס ביקור שבו צוין שהוא "קולונל" בדימוס בצה"ל.

בעבודתו הכיר טננבאום את קייס עובייד. טננבאום הכיר במשך עשרים שנה את משפחת עובייד, שכמה מבניה נאסרו בשנות השמונים באשמת ייבוא סמים מלבנון. בני משפחת טננבאום טוענים שאלחנן היה רק ידיד של עובייד, אך לטענת "הארץ" השניים גם קיימו קשרים עסקיים ובין השאר עסקו בנכיון המחאות וקשרו קשרים עם חלפני כספים מהשטחים.

ככל הנראה פותה טטנבאום על ידי עובייד לנסוע לבריסל ב-‏3 באוקטובר למטרות עסקים. מבריסל טסו לדובאי, כשככל הנראה טננבאום מצויד בדרכון מזויף, שם נחטף בכוח והועבר לאיראן, ומשם ללבנון ולשבי החיזבאללה. עובייד נשאר בלבנון ומשמש "קצין חטיפות" ו"יועץ לענייני ישראל" לארגון החיזבאללה.

אורי טננבאום, בנו של אלחנן, אמר לערוץ 2: "טענו, ואנחנו עדיין טוענים, שכל פרסום, בין אם הוא מופרך או מבוסס, עלול לגרור את אבא שלי חזרה לחדרי החקירות של החיזבאללה וזה סיכון שלא רצינו לקחת.
בית המשפט חשב אחרת, ואנחנו מצרים על ההחלטה אך מכבדים אותה. נגיב בצורה מסודרת במסיבת עיתונאים בשעות הקרובות".

בעקבות פרסום המידע קרא ח"כ אהוד יתום (ליכוד) לראש הממשלה לשקול מחדש את עסקת חילופי השבויים הנרקמת עם החיזבאללה, שאמורה לכלול גם את אלחנן טננבאום.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

ההתמקדות הנוכחית בטננבאום נועדה לחפות על השערוריה האמיתית 177002
ב-‏27.9.03, זמן מה אחרי התחלת הדיון התקשורתי בעניין השבויים פרסמתי באייל את תגובה 172796, ובה טענתי שכל היגיון העסקה כושל, שהתקשורת מתרכזת בשאלה האם מותר להפקיר את רון ארד, ואינה מתמקדת בבעיות המהותיות לעסקה, ובעיקר בכך שהיא כוללת גם מאות שבויים פלסטינים ואחרים. טענתי שאם מבצעים עסקה כזו, היא צריכה להחליף שבויי חיזבאללה בשבויינו וחללינו הקשורים בגזרת הסכסוך הזו, ואין להפוך את נסראללה למייצג כל בעיות השבויים בסכסוך.

בחודש האחרון אכן הועלו תהיות רבות והתנגדויות בכיוון שהצגתי מגורמים רבים וביניהם גורמים במערכת הביטחונית והפוליטית. כעת נראה שהעסקה עלתה על שרטון.

נוצר אצלי הרושם שכעת הופך טננבאום למעין שעיר לעזאזל שמאפשר נסיגה מן העסקה (אף שהוא אינו טלית שכולה תכלת). כלומר, אחרי שהדיון הציבורי ב-‏3 השבועות האחרונים חשף את הבעייתיות המהותית של העסקה (כפי שתיארתי בפתח דבריי),
שוב מוסחת הדעת והכול מתרכז בטטנבאום.

לו מלכתחילה הייתה העסקה עוסקת בחילופי שבויים במסגרת של פרמטרים סבירים, לא היה ניתן משקל כה רב בתקשורת לנסיבות נפילתו של טננבאום בשבי. כל ההתמקדות בטננבאום היא ניסיון להסתיר את השערוריה האמיתית: המו"מ מול נסראללה נוהל מלכתחילה באופן כושל ביותר.
ההתמקדות הנוכחית בטננבאום נועדה לחפות על השערוריה האמיתית 177010
האם אתה *יודע* שהעסקה כוללת מאות שבויים פלסטינים או שבויים פלסטינים בכלל? אם לא, מן הראוי, לדעתי, היה לסייג את הפיסקה האחרונה, במיוחד לאור העובדה שלמיטב ידיעתי אין לאף אחד מאיתנו שום מושג כיצד נוהל המשא ומתן מול נסראללה.
ההתמקדות הנוכחית בטננבאום נועדה לחפות על השערוריה האמיתית 177059
הסתייגות מהסוג שאתה מבקש הבעתי בהודעתי מלפני חודש, כשהשמועות רק התחילו לזרום. לא אני לא יודע, יכול להיות שהכול סימולקרה בודריארית, ובכלל אין איש כזה טננבאום, ויכול להיות שלא היה מו''מ מעולם, ויש עוד המון אפשרויות. אם יתברר שלא הוצעו בעסקה מאות אסירים פלסטינים, וכל הדיבורים על כך היו הטעיה תקשורתית אחת גדולה כמובן שאין לדבריי תוקף. אבל אם בפרסומים האלה היה ממש, אזי ההתמקדות הנוכחית בטננבאום נועדה לחפות על השערוריה האמיתית, שהיה מו''מ כושל מלכתחילה.
אנשי רון-ארד - מטרפדים את מאמצי משרד החוץ! 177009
לולאי מכתבי הספאמים וכל מיני שמועות שהופצו מהם, העיסקה הייתה נסגרת, במיוחד בשביל 3 החיילים, אנשים שכחו מהם כבר מה בגלל הדרגה שלהם או התפקיד שלהם! זה לא חשוב כמו זו של טייס. להחזיר אותו אם זה היה אפשרי זה כבר היה מתבצע לפני 5 שנים 3 שנים, איזה שטויות!
אנשי רון-ארד - מטרפדים את מאמצי משרד החוץ! 177012
לא מתעלמים מהחיילים שנחטפו. פשוט, ערכן של שלוש גופות נמוך בהרבה מערכם של שלושה חיילים חיים.
אתה באמת רוצה לשחרר את דיראני, עובייד, וארבע מאות אסירים פלסטינים תמורת 3 גופות ונוכל חי אחד?
אנשי רון-ארד - מטרפדים את מאמצי משרד החוץ! 177016
בטוח שכולם מתים! אין הוכחה וודאית! חוץ מזה צריך להחזיר אותם בכל מקרה, בקשר לנוכל זה עדין בגדר שמועות גרידא, שמועות זדוניות ראה את http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2801537,00.h...
אנשי רון-ארד - מטרפדים את מאמצי משרד החוץ! 177017
אין כזה דבר יהודי מת.
כולם מתים באופן זמני בלבד עד שנשמותיהם יחיו מחדש.
לכן חשוב להאבק על כל גופה של יהודי.
ועל כן עדיף חיל יהודי מת,על כל נוכל חי.
אנשי רון-ארד - מטרפדים את מאמצי משרד החוץ! 177410
Would you please quote the part of the article you are referring to for us foreigners who can’t go into Ynet without buying a subscription.
ושבו בנים לגבולם 177014
רבותי אני מציג את דעתי לשיקולכם.
אין לשחרר או לפדות איש אלא בעסקה כללית שתכלול את כל השבויים!!!
מדוע התנגדו בני משפ' טננבאום לפרסום נסיבות החטיפה?? - הם טוענים לסכנה לחקירות נוספות, בהתחלה הם טענו לחיסיון בגלל סיבות בטחוניות ,אך המדינה הסירה את התנגדותה להסרת החיסיון...מה בני משפ' טננבאום מנסים להסתיר??
טוב שבית המשפט התיר לפרסם את נסיבות החטיפה בכדי לפתוח בדיון ציבורי אמיתי.

לא יתכן שאדם יושב 17 שנה בכלא אוייב ומתגבשת עסקה שלא תכלול אותו, וניתן לכלול אותו - כי אותו אוייב משתף פעולה בעשיית מלחמה (חיזבללה+האירנים), ולכן גם ניתן להגיע איתם להסדר כולל של חילופי השבויים.

ג.
ושבו בנים לגבולם 177018
אין שום הוכחה בעליל שהוא חי, למעשה האינדיקטורים היחידים שהועלו פעם כוונו לזה שהוא נפטר (למצער) באחת מהעברות בין לבנות לאירן - וגופתו הוסתרה. האינטרס שלהם במידה שהוא מת להעלים את העובדה בשיטתיות - כדי לאפשר פיצוי יתר בעיסקאות עתידניות. כל התנועה הזו של רון ארד מוזרה מיסודה לטעמי אבד עליה הקלח - למעשה אין טעם להחזיר את מר דיראני יותר, נטל על משלמי המיסים, ויש להשתמש בו ובחבריו כדי להחזיר את החיילים וגם מר ט.
ושבו בנים לגבולם 177024
חיים ארוכים ובריאות לך מר חיים
יפה עשית ידידי בתבוסתנות מרשימה ויתרת על חייל שבויי והשלכת את גופתו לאוייב
(במידה והוא מת), ובמידה והוא חי ביטלת את חזרתו מכיוון שקשה לך לכלכל את הנבלים דיראני ועובייד.
בו גם נשחרר את כל האסירים הביטחוניים כי האנשים שהרגו כבר מתים...

שמע שוב כולם צריכים לשוב כיוון שהם ישראלים
אפילו אם הם נוכלים.

שקול את דבריך בשנית ידידי!
ג.
ושבו בנים לגבולם 177034
מספרית יש לנו 4 אנשים חלקים חיים, חלקים מתים מול אדם אחד ספק חי, ספק מת שעבר כל כך הרבה זמן שאפילו האויב אינו יודע היכן לכל השדים הינו... אולי הוא יצוץ כמו הMIA הויאטנמי, שחי ביערות 30 ומשהוא שנה, לא ידע שהמלחמה נגמרה... בכל אופן אם אי אפשר כמו בארצות הברית להוציא את הנבלים להורג על פשעהם, מוטב להחזיר אותם הביתה, ולהלחם איתם בדרך הקונונציונאלית (קרי חיסול ממוקד) - במילא אויבנו צובאים על דלותינו, כל ה CONTACTS של דיראני כבר מזמן עברו לעבוד בשביל אדונים אחרים הוא OFF THE LOOP .
ושבו בנים לגבולם 177037
לדעתי צבא הגנה יישראל צריך לנהל מבצעי חטיפה בלבנון.
לקחת בשבי 500 600 לבנונים כל חדש.
ולכלוא אותם בעזה.כקלפי מקוח.
רעיון מצויין! 177041
אבל לא חבל שהמטוסים יטוסו ריקים לכיוון אחד? אם כבר חוטפים וטסים, בואו נחטוף גם את בכירי החמאס מעזה ונטיסם ללבנון. 500 600 בחודש. כקלפי מיקוח בעד הלבנונים.
רעיון מצויין! 177109
ניסינו את זה פעם. עם אוטובוסים. זה לא כל כך עבד. למעשה.. זה היה אולי הכישלון האסטרטגי הגדול בשנות ה90.

גם הגירוש הכושל, וגם ההחזרה הכושלת.
ושבו בנים לגבולם 177043
דרך עקיפה להציע בפועל לממש את זכות השיבה לפלסטינאים (ירדנים)! הכוונה שינדדו בחזרה למולדתם הראויה ושישאירו לנו פיסת נוף קטנה. לדעתי עדיף לגרש את כל השבויים הבטחונים מחוץ לגבולות המדינה.
ושבו בנים לגבולם 177044
חיים פקח עיניים
אם לא מחזירים את כולם מבחינתי שיחזיקו בדריאני ועובייד גם 500 שנה.
אל תיתן פרסים לטרור כך אתה מזין אותו!

אם הם לא רלוונטים למשא ומתן אנחנו ניצור הזדמנויות אחרות ותנאים כדאיים עבורם...
(אך עדיף להם שלא)

ג.
ושבו בנים לגבולם 177046
עיניי פקוחות, אין לעצור את מגמת הטרור העולמית, אולי מוטב להחיש אותה לכדי השלמת המעגל, הפיגוע האטומי מלוכלך או לא על מפתן דלתנו, אין משמעות לשבויים הנוכחים, אין להם שום תוקף ושום השפעה עדיף להתמקד בניצול משאבים מול הכוחות האקטיבים ולא לשמר את הפסיבים המסורסים.
ושבו בנים לגבולם 177049
חיים הטוב
לא ראיתי את האור קודם - בוא נשחרר את כולם בכדי שיוכלו לקרב את חזונך האפוקליפטי...
ושבו בנים לגבולם 177070
לאחרונה אמנם חזרתי מביקור בארצות הברית, אבל אין לי שום קשר לטקסס ולאוונגליסטים שלהם, I assure you . כמו כן פיגוע גרעיני הינו לא יותר הרסני מהאפקט העצום שהיה ל 9/11 אף שלא השתמשו בשום נשק למעט סכינים יפנים וקור רוח מרושע להפליא. הבן שישראל הינה חלק אחד מרבים במערכה הגדולה של המלחמה בטרור העולמי שמתודלק מאירן וערב-הסעודית מתואם עם שאר מדינות ערב והאיסלם ברחבי העולם - זה המצב לאשורו בקשר לשבויינו יש להחזיר מה שאפשר וזהו המחיר הוא זניח, זניח מאד, אתה חושב שדירני וידידיו הכלואים יגבירו את הטרור כשהם בחוץ אתה נאיבי צבאות צבאות מתכננים וחורשים על גבינו רעה...

ממש כמו ב lord of the rings העין של sauron מסתכלת על הארץ הטובה וזוממת זועה.
ושבו בנים לגבולם 177077
ידידי חיים
השחרור פה הוא עניין עקרוני ומה לעשות אדם
צריך עקרונות ובטח מדינה, ביחוד מול אוייב כה מר.
הרי אם נתקפל בכל נושא רק נקרב אותם למטרתם.

בכל מקרה יאסין לא שיחק בLORD OF THE RING??
ג.
טננבאום את טננבוים 177094
לפעמים זה טננבאום ,
לפעמים זה טננבוים ,
תלוי באיזה ערוץ ,
תלוי מי המראיין או הכתב .
אבל מהו העץ? 177095
אבל מהו העץ? 177115
עץ אורן(?)
אבל מהו העץ? 177116
חיי נפשי, דברו לעניין!
אשוח כמדומני 177127
Oh Tannenbaum, Oh Tannenbaum,
Wie grün (treu) sind deine Blätter.
Du grünst nicht nur zur Sommerzeit,
Nein auch im Winter wenn es schneit.
Oh Tannenbaum, Oh Tannenbaum,
Wie grün (treu) sind deine Blätter!

Oh Tannenbaum, Oh Tannenbaum,
Du kannst mir sehr gefallen!
Wie oft hat nicht zur Winterszeit
Ein Baum von dir mich hoch erfreut!
Oh Tannenbaum, Oh Tannenbaum,
Du kannst mir sehr gefallen!

Oh Tannenbaum, Oh Tannenbaum,
Dein Kleid will mich was lehren:
Die Hoffnung und Beständigkeit
Gibt Mut und Kraft zu jeder Zeit!
Oh Tannenbaum, Oh Tannenbaum,
Dein Kleid will mich was lehren.

הוא קרוב של ג. דנבום? 177393
תגובה 39909
לא. 177506
ונקודה הומוריסטית 177585
הקריקטורה הזו שעשעה אותי מאוד: http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?...
המוסר לפי הפורפסור למוסר 177460
שמעתי, כמדומני אתמול, ראיון עם אסא כשר בעניין העסקה. אסא כשר טען שכאשר באים לשקול את מידת המחיר שצריך לשלם עבור שחרורו (ייתכן ואמר ''הצלת חייו''. איני זוכר.), של טננבואום לא צריך לתת שום משקל למעשיו המפוקפקים (בהנחה שהיו כאלה. לא זו הנקודה.)
כדוגמה הביא מקרה לפיו עלינו לעזור לחייל שלנו פצוע ולמחבל פצוע. לפי אמות המידה שהציג היחס צריך להיות שווה. המראיין אף חידד את השאלה ושאל אם נניח שטיפול באחד הוא על חשבון הטיפול באחר במי לבחור, ותשובת המרואיין הייתה שצריך לבחור בזה שיותר אפשר לעזור לו, ולא להביא בחשבון בכלל מי הפצוע.
אני הייתי מחדד את השאלה עוד יותר, ושואל אם נניח היה מדובר במחבל שבה לרצוח אזרח ישראלי, וכתוצאה מהתנגדות הנתקף היו בסופו של דבר השניים נמצאים במצב של פציעה כשבחירת הטיפול באחד מהם מזניחה את השני.
אין לי ספק איך הייתי משיב אני על השאלה הזאת. בודאי שהייתי בוחר באיש שלנו שהותקף (על כך שהייתי מייחל בלבי למותו של האחר איני מדבר.)
אני חולק על אסא כשר. מעשיו של טננבאום הם בפרוש רלוונטיים למחיר שצריך לשלם עבור הצלתו. אני מדבר כמובן על העיקרון ולא על המחיר עצמו שבודאי צריך להיות גבוה.

עניין אחר שהועלה בראיון הוא הקשר לרון ארד (אנחנו עוברים לשאלה שאינה בדיוק מוסרית). אמר אסא כשר שה''מומחים'' טוענים שהחזקתם של עובייד ודיראני אינה יכולה להביא לשחרור רון ארד, ולכן הוא בעד קיום העסקה.
אני חולק עליו גם בכך. אני חושב שהתמונה שנמצאת לפני ה''מומחים'' היא פחות או יותר התמונה שלפני הציבור, ואיני יודע במה ה''מומחים'' מומחים יותר ממני.
אמנם נכון הדבר, וזו עובדה שעד כה לא הצלחנו להחליף את שני בני הערובה ברון ארד. אבל זאת עובדה גם שהאויב מעוניין בשיחרורם, ולכן כלל אותם בעסקה.
אז אולי אין הם מהווים בעיני האויב מחיר מספיק, אבל ייתכן שבעתיד תיווצר סיטואציה שיהיו בידינו קלפים נוספים, ואולי הקלפים האלה ביחד עם עובייד ודיראני (ולא כל אחד לחוד) יהוו תשלום שעבורו יהיה הצד השני מוכן להחזיר גם את רון ארד.
לכן, לדעתי, עניינו של רון ארד בודאי קשור, ולדעתי אסור לקיים את העסקה הזאת במיוחד בגלל רון ארד.
המוסר לפי הפורפסור למוסר 177461
ישנו אתר באינטרנט ובו קריאה לחתימה על העצומה: "אם רון ארד אז אין דיראני". שמעתי על קיום האתר הזה בתקשורת אך מאד התקשיתי למוצאו, עד שלבסוף הצלחתי. זו הכתובת:

''אם אין רון ארד אז אין דיראני'' 177462
המוסר לפי הפורפסור למוסר 177521
התייחסתי לפני מספר שבועות לעניין רון ארד ודיראני:
תגובה 172547
המוסר לפי הפורפסור למוסר 177537
לא ראיתי את התייחסותך ההיא.
כפי שאתה רואה, אנחנו חלוקים בשאלה זו, וכך נשאר המצב גם לאחר שקראתיה.
המוסר לפי הפורפסור למוסר 179371
כפי שנמסר, באחד מסעיפי העסקה מתחייב החיזבאלה ''לחפש מידע על רון ארד'', אחרי שיבוצעו החילופים.
הסעיף הזה הוא כל כך פתטי, כל כך מצביע על עליבות כניעה וקבלת עמדתו המוצהרת השקרית של הצד השני, שממש קשה להאמין שהדברים קורים.
המציאות לפי הפרופסור למציאות 179374
מהי "עמדה מוצהרת שקרית" ואילו הוכחות יש לך ש"הצד השני" (החיזבאללה? נסראללה?) מחזיק בכזו (פרט, אולי, לדעותיך הפרטיות)?
המציאות לפי הפרופסור למציאות 180031
החיזבאלה אומר שאין הוא יכול לקבל מידע על רון ארד. אנחנו מקבלים את הודעתו, אבל עומדים על כך שבעסקה יהיה סעיף שהחיזבאלה ישתדל בשבילנו אחרי שהעיסקה תושלם.
אם החיזבאלה אינו יכול לפעול בעניין זה למה אנחנו מעונינים בסעיף כזה ?
אם אתה חושב שגם עבור מחיר הרבה יותר, למשל ויתור על חיסול אפשרי מוחלט של החיזבאלה לא היה נמצא פתאום המידע הדרוש (הרי רון ארד נמצא באיראן והאיראנים מעוניינים בטובתו של החיזבאלה) לא היה נמצא לפתע המידע, תמשיך לחשוב כך, אך לדעתי זו מחשבה חסרת היגיון לחלוטין, למרות ש"הוכחות" לכך כמובן אין לי.
המציאות לפי הפרופסור למציאות 180048
הנה אפשרות: הסעיף הזה נמצא שם בשביל דעת הקהל הישראלית בכלל.
המציאות לפי הפרופסור למציאות 180036
תחילה תיקון לפסקה האחרונה בתגובתי האחרונה שהשתבשה משהו:

אם אתה חושב שגם עבור מחיר הרבה יותר גבוה, למשל ויתור על חיסול אפשרי מוחלט של החיזבאלה לא היה נמצא פתאום המידע הדרוש (הרי רון ארד נמצא באיראן והאיראנים מעוניינים בטובתו של החיזבאלה), תמשיך לחשוב כך, אך לדעתי זו מחשבה חסרת היגיון לחלוטין, למרות ש"הוכחות" לכך כמובן אין לי, כמו לרוב התגובות שאני כותב כאן.

ועוד דבר. בעצם חזרתי לכאן בגלל הידיעה הראשונה בחדשות ערוץ אחד לפיה מוסרים "גורמי הביטחון" שינסו לחטוף עוד אנשי חיזבאלה לצורך קבלת מידע על רון ארד.
כלומר בכל זאת גם "גורמי הביטחון" מאמינים שלחץ על החיזבאלה יכול להביא מידע. אם החיזבאלה ירצה באמת, בודאי יוכל למצוא מידע כזה, אבל בינתיים אין בכוחנו ללחוץ עליו די.
המציאות לפי הפרופסור למציאות 180116
הבוקר אמר דני יתום (שתומך בעיסקה) שדיראני ועובייד אינם קלפים מספיק חזקים כדי לקבל מידע על רון ארד. כלומר גם לפי דני יתום יש בכוחו של החיזבאלה להמציא מידע כזה אך אין בידנו קלפים מספיק חזקים לאלץ אותו לעשות זאת.
וכאן אני חוזר לעניין ה"עמדה מוצהרת שקרית". החיזבאלה מתחייב בהסדר "להשתדל" בעתיד, (כמו מאה האחוז מאמץ של ערפאת), כאילו עד היום הוא ניסה אך לא הצליח.
והאיוולת היא שאם לא השתדל עד היום בגלל שהקלפים היו לא די חזקים לאחר מימוש העיסקה לא יהיו קלפים בכלל, וברור שאין שום סיכוי שישתדל. ממתי החיזבאלה עושה לנו טובות ? אז בשביל מה הקשקוש הזה ?
אתה אמרת איפה שהוא למעלה שזה לצורך דעת הקהל הישראלי. אני יכול להסכים עמך על כך, אבל אוסיף שיש בכך גם זלזול בקהל הזה.
המציאות לפי הפרופסור למציאות 180118
אני חושב שאתה יודע מה דעתי לגבי פוליטיקה ופוליטיקאים ואני יודע מה דעתך לגבי פוליטיקה ופוליטיקאים, כך שאיני רואה טעם בהמשך הדיון מבחינתי.
דני ואלך לממשלה 180028
זה עתה שמעתי בחדשות ערוץ אחד, בנושא אישור העיסקה בממשלה, שבמערכת הביטחון אומרים שעכשיו ינסו לחטוף אישי חיזבאלה נוספים לצורך קבלת מידע על רון ארד.
ושוב צפה ועולה דמותו של "המכוער" בתוך האמבטיה ממש כמו בעניין גירושו של ערפאת, שעליה דברתי בתגובה 170087.
יסוד הדמוקרטיה 177705
אחד מיסודות הדמוקרטיה הוא חופש הדיבור.יסוד זה מתנגש עם יסוד אחר - צנעת הפרט.
אולם ברגע שהפרט הופך לנחלת הכלל כמו במקרה המדובר,חופש הדיבור או "זכות הציבור לדעת" מתחזקים עשרת מונים.
משפחת טננבאום דרשה מהציבור דרך בית המשפט לא לדעת מה קרה עם אביהם בטענה שמעשיו היו מעשים של אדם פרטי וכי כל פרט מפרטי המקרה עלולים לעלות בחייו של האב. מסתבר, שפרט לרצון לשמור לעצמם את הבושה במעשי האיש ,שכתוצאה ממעשיו האיוולים הכניס את המדינה לעסק ביש, היו אינטרסנטים לחלוטין וכל קשר בינם לבין "צניעות מפאת בטחון" הינו מקרי בהחלט.
כאשר אדם מתעלם במפגיע מהצעות גורמי בטחון לגבי בטיחותו הוא ומחליט לסכן את חייו ואת שם המדינה בעבור בצע כסף,זכות המדינה לפרסם את פרטי הארוע בלא כל קשר לרצונה של משפחתו ואין בכך בכדי לסכן את חייו - רק את כבודו שנשלל ממנו בידיו הוא כאשר ביצע את המעשה.
כנראה שמשפחת טננבאום רצתה לחסוך מעצמה את הבושה שבמעשה אביה והחליטה לנות אל לב הציבור בטענה האבסורדית כי הגילויים יסכנו את חייו.הכיצד יסכנו מעשיו של סוחר סמים ( לכאורה ) את חייו אם הוא בידי החיזבאללה?כלום אין הם משתמשים בכספי סמים בכדי לממן את מטרתם?
נותר רק לקוות כי לא הצליחו לגייס את מר טננבאום בעבור סכום כסף נכבד...
לא לשחרר 177800
עם כל הכאב הכרוח בכך, וליבי עם משפחת טננבאום, לעניות דעתי אין לשחרר את שייח עובייד, וזה ללא שום קשר למעורבותו האפשרית בסחר סמים, שלא הוכחה. אין לדון בשיחרורו גם אם היה אזרח תמים לחלוטין. הסיבה לכך היא אותה סיבה שבגללה ממשלת ישראל אינה דנה על שחרור חטופים אזרחיים עם טרוריסטים בישראל. הסיבה היא שכל השג של אירגוני הטרור שיבוא מחטיפת אזרחים יעודד את אירגוני הטרור לחטוף אזרחים נוספים בעתיד. כל סטייה של ישראל מקו זה תפגע באזרחי ישראל באופן ישיר.

המחוייבת לבטחונו ולחייו של אלחנן טננבאום היא ממשלת לבנון שבשטחה הוא מוחזק. היא זאת שאמורה לפעול לשחרורו, כפי שהגרמנים פעלו נגד הטרוריסטים במינכן ספטמבר 1972. אם ממשלת לבנון אינה מוכנה לפעול לחילוץ אלחנן טננבום וגם לא תתיר לישראל לעשות זאת במקומה, אזי תשקול ממשלת ישראל פעולת חילוץ צבאית לשחרור אלחנן טננבאום באופן עצמאי. מה שלא יוחלט, בשום מצב אין לאפשר כל רווח שהוא לחיזבאללה, והפסד של ישראל (חיילים פצועים או הרוגים) אינו רווח לחיזבאללה.

אין משמעות הדבר שאין לשחרר את אותם קלפי מיקוח במסגרת חילופי שבויים של חיילים תמורת חיילים עם אותו אירגון, שכן כאשר החיזבאללה פועל כנגד צה"ל אין הוא פועל כאירגון טרור, אלא כאירגון לוחם צבאי.
טננבוים: לא סיפרתי בארץ על עסקת הסמים 425339
"טננבוים העיד הבוקר (יום ד') בבית-המשפט המחוזי בתל-אביב, במשפטם של שני נאשמים בהונאת מכס. הוא, לפי החשד, סייע להם כשותף. טננבוים הודה כי יצא אז מישראל במטרה פלילית לבצע עסקת סמים, כיוון שהיה נתון בחובות כספיים. לדבריו, מי שהציע לו לבצע את העסקה הוא קייס עובייד - המבוקש הערבי-ישראלי שנמלט ללבנון - אותו הוא מכיר "מאז היה תינוק". טננבוים הודה כי יצא מישראל בדרכונו ובזהותו האמיתית, ורק בחו"ל השתמש בזהות בדויה. לטענתו, לא ידע באיזה סוג סמים מדובר ומהי הכמות. תפקידו היה רק לייעץ כיצד לייבא את החומר לארץ, כך שלא יתגלה."

טננבוים: לא סיפרתי בארץ על עסקת הסמים 425506
יש כאן ערבוב קל בין טננבוים סוחר הסמים לטננבאום סוכן המוסד.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים