בוש: אולי לא ימצא בעיראק נשק להשמדה המונית 1790
לראשונה מאז הפלישה האמריקנית לעיראק אומר היום (ג') נשיא ארה"ב גורג' בוש שייתכן שבעיראק לא ימצא נשק להשמדה המונית.

בסוף השבוע אמר מזכיר המדינה האמריקני קולין פאוול שלא בטוח שלעיראק היה נשק להשמדה המונית לפני פרוץ המלחמה. זאת לאחר שלפני כשנה הזהיר פאוול את מועצת הביטחון של האו"ם מפני הנשק שבידי סדאם חוסיין. פאוול הראה אז לחברי מועצת הביטחון מצגת מרשימה ובה פירוט של 300-500 טון של חומרים כימיים חשודים.

דבריהם של בוש ופאוול באים על רקע התפטרותו בסוף השבוע של ראש צוות החיפוש אחר נשק להשמדה המונית בעיראק דייויד קיי. קיי אמר שלדעתו אי אפשר יהיה למצוא בעיראק נשק כזה שכן כל הנשק להשמדה המונית שהיה בידי עיראק הועבר לסוריה לפני פרוץ המלחמה. לדבריו, סדאם חוסיין לא ייצר כלי נשק להשמדה המונית בשנים האחרונות.
קישורים
מעריב
דייויד קיי - Ynet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

סרטים אמריקאים. 193556
אני פשוט לא יכול שלא לדמיין סצינה מסרט שבא נראים נשיא ארצות הברית, כל ראשי המטה, היועצים, והמומחים למיניהם סביב שולחן עגול וגדול, בחדר אפלולי, כשכבוד הנשיא מסכם: "אז הוחלט פה אחד שנאשים את סאדאם חוסיין בייצור לנשק השמדה המונית, נשתול ראיות מפוברקות, נפלוש לעיראק, נחכה שנה, ואז נגיד שהנשק הועלם לפני פרוץ המלחמה.

"כולם מסכימים ?"

ובמלמולים חרישיים ותנועות ראש קלות, נחרץ דינו של משטר דיקטטורי אחד.
סרטים אמריקאים. 193565
Dr. Strangelove II

How I learned not to worry and love the tax cuts
סרטים אמריקאים. 354996
What exactly are you trying to convey to the public in your childish response ? The united states invaded Iraq for reasons thats not for a layman like you to pass judgement. ארהב אינה חייבת לתת דין וחשבון לאף גורם זר כשמדובר במלחמה בטרור. ‏
סרטים אמריקאים. 355008
ארה''ב איננה חייבת לתת דין וחשבון לאיש, פשוט מפני שהיא המעצמה הגדולה בעולם. זה לא אומר שהיא צודקת במעשיה. היום הרי ידוע היטב שארה''ב ידעה שאין לעיראק נשק להשמדה המונית לפני שיצאה למלחמה.
סרטים אמריקאים. 355052
המלחמה בטרור נכנסה לסיפור, להזכירך, רק כשסיפור הנשק הכימי כשל. די מוסכם היום שהרוב המכריע של הטרוריסטים שנמצאים בעיראק היום הגיעו לשם *אחרי* פלישת ארה"ב
סרטים אמריקאים. 355060
You are absolutely right and i agree with the idea behind your comment. העיקר שנדע : המטרה מקדשת את האמצעיים. ‏
שכחתם לציין... 193564
החיפוש נמשך, אבל במאדים. בן האדם אותו הבטיח בוש להציב על מאדים בעוד 10 שנים הוא כמובן האנס בליקס.
נכון שלא הצלחנו 193575
למצוא בעיראק נשק להשמדה המונית, אבל אתם לא יכולים להגיד שלא ניסינו!
ג'יי לנו 194012
וג'יי לנו אמר בתוכניתו (לפני שסדאם חוסיין נתפס): אני מקווה שסדאם חוסיין אינו מסתתר במקום בו מוחבא הנשק להשמדה המונית. לא נמצא אותו לעולם.
194064
אולי סדאם מכר את הנשק לתוכנית 24 בפרק האחרון ראו שיש להם.
נו טוב 194212
מילא נשק להשמדה המונית, השאלה היא אם הם ימצאו תירוץ טוב למלחמה?
(ואם אתם אומרים הבאת משטר הומני ודמוקרטי למזה"ת כי אז זה אומר שהם באמת צריכים לעשות את זה-נראה אותם)
חוצפה 194867
האמירה הזאת של בוש היא פרס לטרור!
פאוול: חלק מהמידע שהצגתי לאו"ם לא היה מבוסס 210084
"מזכיר המדינה האמריקני, קולין פאוול, הודה הלילה (שבת) שהחלק הדרמטי ביותר במצגת שהציג באו"ם לגבי הנשק בעיראק, התבסס על מידע מודיעיני לא אמין. החלק אליו התייחס פאוול הוא הטיעון על קיומן של מעבדות ניידות לנשק כימי."

אולי נמצא בעיראק נשק להשמדה המונית 264179
השר העיראקי והיועץ לביטחון לאומי, קאסם דאוד, הודיע אחר הצהריים (יום ה') כי מעבדה לייצור נשק כימי נמצאה בעיר פלוג'ה.
אקדח מעשן נרגילה 264194
ראשית, כתוב שם שהמעבדה שייכת ל "מחבלים", אז אין לזה בהכרח קשר למדינה העירקית. שנית מדברים שם על ייצור גחלת, אז מה כימי פה?
אקדח מעשן נרגילה 264196
אתה צודק. ככל הנראה תגובה פבלובית שלי. עוד מישהו שמע פעמון?
אין ולא היה 295971
"צוות החקירה של הסי.אי.איי סיים רשמית את עבודתו בעיראק, והודיע הבוקר (יום ג') כי החקירה אודות הימצאותו של נשק להשמדה המונית במדינה הסתיימה ללא ממצאים. בהודעה רשמית שפרסם הצוות, נמסר כי לא נמצאה הוכחה לכך שעיראק העבירה את הנשק לסוריה לפני פלישת הכוחות האמריקנים, וכן נמסר כי לא נמצאו חומרים אחרים שמשמשים להרכבת נשק להשמדה המונית."

מה מצאו? 323594
הצבא האמריקאי מצא 1,500 גלון של חומרים כימיים במתקן אחסון בצפון עיראק. כעת מנסים לברר אם החומרים, שמשמשים גם בתעשייה הכימית האזרחית, שימשו לייצור נשק כימי.

מה מצאו? 323595
לא יודע מה זה אתנול סולפאט, אבל גליצרין ובסיס נתרן יכולים לשמש לייצור סבון ( גודווין).
המרצע, השק וחוסר הבוש[ה] 354667
"כשהחלטנו ללכת על עירק, סוכנויות מודיעין רבות בעולם העריכו שלסדאם יש נשק להשמנדה המונית. ההערכה הזו באה גם משרותי המודיעין של מדינות שלא תמכו בהחלטה להסיר את סדאם. נכון שמרבית המידע המודעין התברר כשגוי. כנשיא, אני אחראי להחלטה להכנס לעירק, ואני גם אחראי לתקן את הטעויות על ידי רפורמה ביכולת המודיעינית."

(הוא שוכח בנוחיות כמה פרטים קטנים כמו אזהרות של שרותי המודיעין הגרמניים והאיטלקיים, של הCIA ומשרד החוץ האמריקאי, שבאו לפני המלחמה. כמו כן הוא לא מזכיר שכשפאואל הציג באו"ם את "ההוכחות," הממשל כבר ידע שהן מפוברקות או שקריות).

אבל בראיון לרשת הטלוויזיה אנ.בי.סי, בוש עמד על שלו, והתמיד ביכולת הרטורית לומר דבר והיפוכו בלי להרגיש בכלל בסתירה: "אם זה היה צריך או לא צריך לקרות, אני עדיין משוכנע שזה היה צריך לקרות."

''מודיעין שגוי פעמיים'' 355189
"...הבכירים המכירים את החומר המודיעיני הישראלי לפרטיו גורסים, שלעיראק היה גם היה נשק להשמדה המונית. לא גרעיני, כמובן. את זה ישראל מעולם לא טענה. האמריקאים אכן שגו בניפוח מידע קלוש על תוכניות גרעין. אך נשק כימי וביולוגי היה. ואם האמריקאים החליטו אחרת, בעיקר בשל נסיבות פוליטיות, הרי הם מוסיפים עכשיו טעות על טעות" שמואל רוזנר, הארץ, http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?...

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים