פלוג'ה: שיירות אספקה לא מגיעות לעיר ההרוסה; ארגוני סיוע: מדובר באסון הומניטרי 2152
בעקבות המתקפה האמריקאית על כוחותיו של אבו מוסאב אל־זרקאווי בעיר פלוג'ה בעיראק נותרו אלפי משפחות עיראקיות מנותקות מאספקה ותרופות. ארגוני סיוע: מדובר באסון הומניטרי.

אבו מוסטפה, תושב מקומי, מסר בשיחת טלפון מביתו בשכונת אל־דובאת שבמרכז פלוג'ה לכלי תקשורת: "אין לנו מזון ומים. לכל שבעת ילדי יש קלקול קיבה חמור. אחד מבניי נפצע שלשום בלילה מרסיסי פגז והוא מדמם, אבל אני לא יכול לעשות דבר כדי לעזור לו". התושבים בעיר דיווחו על צחנת הגופות הנרקבות באוויר.

הצלב האדום והסהר האדום שלחו שיירות אספקה, אך הן לא הצליחו להכנס לעיר. מנהל הסהר האדום העיראקי איסמעיל אל־חאקי אמר לסוכנות AP: "אני לא יכול להקריב את חיי המתנדבים; מאד מסוכן להכנס עכשיו לפלוג'ה".

מפקד כוחות המארינס בעיר הקולונל ג'יימס טאקר אמר שכוחותיו מחלקים אספקה לתושבים בשני מסגדים במזרח העיר, למרות שמתרחשות תקריות מדי פעם באזור.

העיתונאי ותושב פלוג'ה פדחיל בדראני תיאר את המצב בעיר לרשת ה-BBC: "יש שעות ארוכות של שקט מוחלט ומצמרר. איבדתי את תחושת הזמן ואת ספירת הימים. בקושי שמתי לב שיום ששי בא והלך ... אי אפשר ללכת להתפלל במסגד. כל המסגדים הפכו למטרות, משום שהם מנוצלים על ידי שני הצדדים בעימות ... הלילות שייכים ללוחמים. בחסות החשיכה הם מתאגדים, ומקבלים אספקה חדשה של כלי נשק ותחמושת. כל מי שמסתובב בלילה יכול להפוך מטרה לירי. הלוחמים כאן יכולים לירות בך אם יחשבו בטעות שאתה חייל אמריקאי, והאמריקאים, שמשאירים כמה מהצלפים שלהם בעיר כל לילה, יירו בך אם יחשבו שאתה לוחם".

בלחימה בשטח הבנוי בפלוג'ה נהרגו עד כה 38 חיילים אמריקאים, שישה חיילים מהצבא העיראקי, שלוחם לצד הצבא האמריקאי, ובין 1,000 ל-‏2,000 מאנשי אל־זרקאווי.
קישורים
הארץ (וואלה)
CNN
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  אני מה-זה מרחם עליהם • האייל האלמוני
  פאלוג'ה פאלוג'ה • דב אנשלוביץ • 75 תגובות בפתיל
  וידוא הריגה? • ערן בילינסקי • 16 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים