מה על אהוד ברק לעשות לאחר ההצבעה על הקדמת הבחירות? 243
להגיע להסכם בין ש''ס ומרצ ולשמור על הממשלה הנוכחית 11 8%
להוציא את מרצ ולהקים ממשלה עם המפלגות הדתיות 4 3%
להוציא את ש''ס ולהקים ממשלה עם מרצ שינוי והערביות 51 37%
להקים ממשלת אחדות לאומית עם הליכוד ומפלגות המרכז 19 14%
ללכת לבחירות חדשות 29 21%
להכריז מלחמה על האיחוד האירופי כתרגיל הסחה 23 17%

137 הצבעות עד כה
פרסום תגובה לסקר

הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

עוד יבואו ימים 5686
מי יודע אבל אולי דווקא אהוד הוא זה שיעשה את המעשה שבו בפעם הראשונה במדינה יהיה שר ערבי שיוכל לעזור לקצת יותר שיוויון במדינה?
לא ידעתי שיש ערבים בוגרי סיירת 5689
לא ידעתי שיש ערבים בוגרי סיירת 5861
איזה סיירת? כח 17?.ף
עוד יבואו ימים 5857
אוי גולדווסר עד מתי תזבל את השכל שרק על מנת להיות כתוב באיזה שהוא מקום, כמעשי רפי רשף אל תעשו
עוד יבואו ימים 5878
אתה באמת מצפה לתשובה ?
עוד יבואו ימים 5859
וכמו שנאמר ''חזיונות שוא'' (ראה תגובתו של דביר)
עוד יבואו ימים 5863
ועל זה נאמר: "גם עורב המהלך כצפרדע- ברבות הימים לרקוד הוא יודע."
האיחוד האירופי 5690
ברק בהחלט מסוגל לחמם את הגזרה רק כדי
להשתיק את האופוזיציה
פרס ניסה את אותו תרגיל בדיוק ב''דין וחשבון''
האיחוד האירופי 5721
דין וחשבון - רבין
ענבי זעם - פרס
עניין של סמנטיקה 5692
התייחסות למפלגות כגון : חד"ש, בל"ד ורע"מ כאל המפלגות ה"ערביות", הינה, למרות נפוצותה, על סף הגזענות.
כשם שלא היית שוקל בדעתך להגדיר את ש"ס, המפד"ל ויהדות התורה כמפלגות ה"יהודיות", או את ישראל בעלייה ואת ישראל ביתנו כמפלגות ה"רוסיות" כך אין מקום לעשות את ההבחנה (המוטעית מיסודה, מכיוון שבמפלגות אלו חברים גם יהודים והן זוכות לתמיכה גם בקרב אוכלוסיות יהודיות, כשם שש"ס זוכה לתמיכה בקרב אוכלוסיות מוסלמיות) הזו לגבי מפלגות אלו ולהפוך את ההגדרה האמיתית שלהן - שמאל רדיקאלי, שהיא במהותה הגדרה חברתית-כלכלית להגדרה לאומית-אתנית, תוך יצירת רמיזה לשונותן ולבידולן מכלל הזרמים הפוליטיים; כלומר ישנו הזרם המקובל וישנם ה"ערבים" (יש לקרוא עם הטעמה), שכידוע לכול הם שונים - גורם חתרני, מסית, גיס חמישי, קבלני קולות של אש"פ וכו'.

הגיע הזמן לשרש מהשפה את ההתייחסות למפלגות לגיטימיות כאל גוף זר, ואולי בעקבות שינוי זה יגיע גם השינוי המיוחל של שילובם בקואליציה ובממשלה (בעיקר בהתחשב בכך שע"פ חלקם היחסי באוכלוסייה היה מגיע להם כמה וכמה תפקידי שרים וראשי וועדות).

גלעד
לא היה שוקל בדעתו? 5694
אבל זה בדיוק מה שהוא עשה, ראה ''המפלגות הדתיות'' בסקר - כלומר ש''ס המפד''ל ויהדות התורה.
לא היה שוקל בדעתו? 6175
דתי - אידיאולוגיה. כשם שאומרים ''מפלגות שמאלניות'' או ''מפלגות ימניות''. ערבי - לאום. הגדרת מפלגה על פי לאום חבריה, גורמת להרחקת ציבור הלאום השני, בידודה במערכה וביטול כל אידיאולוגיה מעבר ל''אנחנו לאום מסויים, ואכפת לנו רק מהלאום שלנו''.
עניין של סמנטיקה 5698
א. מה שהאייל האלמוני אמר.
ב. בואו נשבור מיתוס - אין שום דבר ''שמאלני'' במפלגות הערביות. בל''ד הם לא פחות לאומניים מאשר האיחוד הלאומי, הם פשוט לאומניים כלפי הלאום ה''לא נכון'' מבחינת המדינה. לקרוא לבל''ד שמאלנים זה להוציא לשמאל שם רע (למעשה, זה בדיוק מה שהוציא לשמאל את השם הרע, אבל לא חשוב). המפלגה הערבית היחידה שהיא באמת שמאלנית היא חד''ש, והיא אכן כוללת גם חברת כנסת יהודיה, אבל לא היה לי מקום לכתוב ''חדש והערביות''.
עניין של סמנטיקה 6176
האם במדינת ישראל יש שמאל אמיתי? שמאל אמיתי דוגל ברחמנות, בחמלה, בשיוויון. שמאל אמיתי הוא סוציאליזם, גישור פערים, וכמובן - חופש מצפון. שמאל אמיתי מדבר בזכותם של כל בני האדם, וכמובן בזכותם של החי והצומח.
ישראל אחת אינה שמאל אמיתי. אם הייתה, כבר מזמן דברים היו נראים אחרת. מרץ די קפיטליסטית עד כמה שידוע לי, ובכלל דואגת להתיפייף בכל הזדמנות. שינוי היא שילוב מוזר של ימין ושמאל. אם כבר, המפלגה היחידה שאני מסוגל לחשוב עליה כעל שמאל אמיתי היא חד"ש, וראו כמה מנדטים יש לה.
עניין של סמנטיקה 6180
ידוע שאין בארץ שמאל אמיתי פרט לחד"ש. אישית, זה לא ממש הפריע לי, משום שאני אינני תומך בסוציאליזם, ואני מאמין שליברליזם היא דרך הרבה יותר טובה לתת לאנשים חופש אמיתי, מאשר לשלוח ידיים לכיסיהם של אנשים בשם "זכויות" מעורפלות שלא ברור לי למה מישהו זכאי להן. וגם על ירוק אני לא ממש מת - הירוק האחרון שעניין אותי היה הצבא, וגם זה לא ממש ריתק אותי.
מרצ אינה קפיטליסטית, אבל היא גם לא סוציאליסטית. מרצ היא פרגמטית, במקרה הטוב, ולא יודעת מה היא רוצה מבחינה כלכלית במציאות. והיא אכן נוטה להתייפיפות ופופוליזם בכל הזדמנות.
שינוי אינה שילוב של ימין ושמאל - היא שילוב של ימין (כלכלי) ומרכז (מדיני). מעולם לא התיימרה להיות שמאל (והכניסה שלה למרצ הייתה תמוהה וזכתה לביקורת עוד ב-‏92, או מתי שזה לא היה שהם התאחדו. ליברלים יחד עם מפם?!).
אני שמח שלחד"ש אין יותר מנדטים. קומוניזם אף פעם לא היה כוס התה שלי.
עניין של סמנטיקה 5821
ערבים כבר יושבים בממשלה (סגן שר החוץ, למשל)
המפלגות הערביות אינן פסולות משום שהן ערביות, אלא בשל היותם של חברי הכנסת שלהן תומכים מוצהרים של האויב: חיזבאללה (א סנע, בשארה) וסוריה (כולם).

- גלעד
עניין של סמנטיקה 5877
המצב קצת יותר מסובך... האם מפלגה שמרנית-ימנית-לאומנית כמו בל"ד ראויה לתואר "שמאל ראדיקאלי"???
יש מפלגות "לעניינים ערביים", כמו שש"ס היא מפלגה ספרדית [גזענית], וכמו שיש מפלגות "רוסיות". אלה מפלגות שמייעדות את עצמן לסקטור מסויים, ומשם גם באים רוב המצביעים שלהן. נכון, שלא כל "הערביות" באמת ראויות לתואר הזה.
עניין של סמנטיקה 5884
שלחתי לפני כמה ימים תגובה לדובי על תגובתו אליי בה הבהרתי כי ההכללה של בל"ד תחת הכותרת "שמאל" הייתה מוטעית, זאת למרות שמושג השמאל בשיח הפוליטי הישראלי איבד קשר למשמעותו המקורית כמעט לחלוטין - משום מה היא לא הופיעה ועל כן אבהיר זאת בשנית.

אינני סובל יופימיזמים למיניהם
(Euphemisms - וגם לא טרנסאליטרציה, אז אם למישהו יש תרגום הגיוני למונח שיפרסמו בבקשה), ואינני חושב ש"ענייני ערבים" הינו טוב בהרבה אך בכל אופן חורה לי מחדש בכל פעם שאני רואה התייחסות למפלגות אלו כאל "ערביות", כשם שחורה לי שמתייחסים לישראל בעלייה וישראל ביתנו כאל "הרוסיות", גם אם סקטור היעד שלהם הוא העולים מחבר-העמים.

גלעד
נ.ב - הרגע חשבתי על תרגום יפה - "התחסדות לשונית".
עניין של סמנטיקה 7635
ובכן, כפי שש''ס ויהדות התורה מייצגות את המגזר החרדי, והאינטרס היחיד שמעניין אותם זה האינטרס של המגזר הספציפי הזה, כך המפלגות שהזכרת מייצגות את המגזר הערבי, והאינטרס של המגזר הזה ושאיפותיו הלאומיות הן היחידות שמעניינות אותם. אני לא רואה בכינוי ''המפלגות הערביות'' משום גזענות, בדיוק כמו הכינוי ''המפלגות החרדיות'' לש''ס ויהדות התורה.

נחום ונגרוב, תלמיד ישיבה לשעבר
הליכוד והמרכז? צרה צרורה 5705
זהו מתכון לממשלה מנופחת, בזבזנית, משותקת ועסוקה במלחמות פנימיות (אני יודע, זה נשמע כמו תאור של הממשלה הנוכחית). פזילה מתמדת לעבר המפלגות הדתיות כשותפות-לעתיד , וציפייה דרוכה לרגע המתאים לביצוע תרגיל ריחני מסוג זה או אחר - יבטיחו מקסימום פופוליזם ומידה נאותה של התמסרות לתביעות ש''ס ושות'
הליכוד והמרכז? צרה צרורה 5706
איזה מנופחת? הליכוד כולה שני מנדטים יותר מש"ס, איך מנופחת?
אם תצליח לקום במדינתנו ממשלת אחדות חילונית, הרי ששינוי תהפוך לבעלת כוח (כל קואליציה חילונית תזדקק לה), ולכן פזילות לכיוון ש"ס לא רק שיהיו רעות מבחינה אלקטורלית, אלא לא יתאפשרו.
בכלל, כל עוד ברק בשלטון, בהנחה שש"ס תוצא מהקואליציה במשבר הנוכחי, אין סיכוי שיחזרו פנימה.
הליכוד והמרכז? צרה צרורה 6177
השאלה כמה ברק מעוניין בהתחזקותה של שינוי. עד עכשיו מרצ הייתה דגל החילוניות, ובהיותה מפלגה בעלת עמדות יוניות (מה שמשום מה הופך מפלגה לשמאל או לימין בארץ) היא הפכה לבת הברית המושלמת לישראל אחת. אם שינוי תצמח, יש סיכוי גדול שקולות שהיו יכולים להגיע למרצ יגיעו לשינוי, ואז תהיה לליכוד בת ברית כנגד מרצ.
הליכוד והמרכז? צרה צרורה 6179
סיכוי? ידידי, עבור רבים, כולל עבדך הנאמן, שינוי כבר לפני הבחירות הפכה לאלטרנטיבה למרצ. כל עוד שיטת השלטון היא של בחירה ישירה, אין דבר כזה "בת ברית כנגד מרצ". לשינוי אין אפשרות לבחור עם איזה ראש ממשלה היא הולכת אחרי הבחירות - יש רק אופציה אחת. לכן, שינוי יכולה להציב תנאים לתמיכה בממשלה, אבל היא לא יכולה לעשות "יד אחת" עם הליכוד כדי להעלות אותם לשלטון במקום ישראל אחת.
מה גם שככל שאני חושב על זה, נראה לי יותר שכל ממשלה שתסכים לעמוד בתנאים של שינוי (ליברליזם כלכלי וחברתי, וכמובן - הפסקת הכפייה הדתית והוצאת החרדים מהקואליציה) תהיה ממשלה מוצלחת מספיק בשבילי.

את ברק צריך לעניין מי יבחר בו אישית בבחירות הבאות. בוא נכיר בעובדות - הרבה יותר מצביעי שינוי הצביעו לברק מאשר מצביעי ש"ס. הרבה יותר מצביעי מרצ צעקו לברק "רק לא ש"ס" בכיכרות מאשר צעקו לו "תן לפלסטינאים מדינה, גם אם זה אומר לתת לש"ס כל מה שירצו". אבל יותר חשוב - ברק לא נבחר בגלל דעותיו המדיניות, אלא באופן בלעדי בגלל היותו "לא נתניהו". וזה אומר, בין השאר, שהוא לא היה אמור להכנע לחרדים. בטח לא באופן המביש הנוכחי.
לפני שלוש שנים, בערך, בזמן הפריימריז בעבודה, הצהרתי בריש גלי שאם אהוד ברק הוא מועמד העבודה לראשות הממשלה, אני אצביע לביבי. מה שידעתי אז לפני שלוש שנים, פרח מזכרוני כשהגעתי לקלפי, ובסוף הצבעתי לברק, מתוך אמונה שהוא ידע לעשות את הדבר הנכון. הוא לא ביצע. איך אמרו בבחירות האחרונות על ביבי? רק פראייר יאמין לברק פעם שניה.
הליכוד והמרכז? צרה צרורה 6202
קודם כל, לא הצבעתי בעד ממשלה רחבה, ואין צורך שתשכנע אותי בעד למה כדאי להוצאי את ש''ס מהממשלה.
דבר שני - לא התכוונתי ששינוי תהווה בת ברית בכינון ממשלה, אלא בזמן ההליכה לקלפי הימין יסחוב עוד כמה קולות שיכלו ללכת למרצ, דבר שאני לא בטוח שברק ירצה. חוץ מזה, שבהצבעות יתווספו קולות ימנים על חשבון שמלאנים, בין אם שינוי תהיה בממשלה אחרי הבחירות ובין אם לא.
אישית, אני לא משמ מבין מה אתה מוצא בשינוי. טומי לפיד יודע לדבר נורא גבוה ולהיות נורא יפה נפש, אבל אני חושב שכולנו זוכרים את דעותיו על נשים, ערבים והומוסקסואלים. הנמר לא משנה את חברבורותיו - לא כ''כ מהר לפחות.
ומה עם המו"מ? 5711
בינתיים אני היחיד שהצביע בעד הרכבת ממשלה חדשה עם ש"ס ומרץ...
לא מציאותי לצפות שהסכם קבע עם הפלסטינאים יעבור בכנסת ובציבור אם לא תובטח לברק די תמיכה מימין. נראה לי שהליכוד לא מסוגל לתמוך בהסכם המוסר לפלסטינאים 92% מהשטחים (או לחילופין, 80%, חכירת הבקעה מידיהם אבל בתמורה החכרת שטחים בנתב"ג ובנמל אשדוד לידיהם), וכן נראה לי שש"ס תתמוך בהסכם כזה עקב דעותיו היוניות של הרב יוסף. נכון שיהיה קשה להושיב שוב את ש"ס ומרץ בממשלה, אך בחילופי תפקידים הדבר יתאפשר. כאשר הרב יוסף אומר שברק גרוע משריד, האם סביר שהרב מתכוון שאין לשבת עם ברק בממשלה? לא הגיוני לדעתי.
במציאות של החברה הישראלית כיום, ניסיון להעביר הסכם עם הפלסטינים שיהיה תלוי בקולות רע"ם, חד"ש ובל"ד, יגרור ביקורת והסתה חריפות ביותר, בעוד שהרב עובדיה חזק מספיק פוליטית כדי לאפשר לברק העברת הסכם קבע.
ומה עם המו"מ? 5712
לחזור עכשיו לש''ס יהיה התאבדות פוליטית לאהוד ברק - אבל יותר מכך - ליוסי שריד. קשה לי להאמין שהם יסכימו, או שזה כדאי. המחיר להחזרת ש''ס לממשלה יהיה יקר מידי. גם ככה הם עולים הרבה יותר ממה שהם שווים.
ומה עם המו"מ? 5726
במידה ושברק יקים שוב ממשלה עם ש''ס, ולא יצליח להביא הסכם זו אכן תהיה התאבדות.
אבל אם ברק מאמין שש''ס תתמוך בהסכם הקבע, נראה שהאסטרטגיה העדיפה מכולן, תהיה להקים ממשלה עימה, שאינה תלוייה בקולות רע''מ, חד''ש ובל''ד, ולאחר חתימת הסכם הקבע לזרוק אותם מהממשלה ולהתחיל לטפל בבעיות הפנים הבוערות של המדינה (שלטעמי, ש''ס היא אחת מהן...).
גם במרצ יתקשו לסלוח ליוסי שריד אם בגלל הסכסוך עם ש''ס המדינה הפלסטינית תקום בלי הסכם והסכסוך יועמק. וכמובן בכלל לא ברור שערפאת או אסד מוכנים להגיע להסכם עם ממשלת מיעוט או רוב זעום, שאישורו בכנסת עלול להיכשל.
ומה עם המו"מ? 6194
הנקודה היא, שיש יותר מנושא אחד על סדר היום הציבורי. השגת שלום מלא עם שכנינו היא דבר חשוב מאוד, בלי ספק. אבל גם תפקוד כלכלי, חינוך טוב, וסדרי מנהל תקין. סאמט, אתמול, טען ב"הארץ" את מה שאתה אומר: שדבילי להתעקש עם ש"ס על סדרי מנהל תקין ועל דמוקרטיה וכללי משחק דמוקרטיים בזמן שהשלום עומד בפתח.
אבל, גם אם אני מסמפט את הגישה, אני לא יכול להסכים: אני לא מוכן לוותר על יסודות המשטר הדמוקרטי. השלום לא יותר חשוב מהדמוקרטיה. מה יעזור לנו שהפסקנו לדכא את הפלשתינאים, אם ממשלה יהודית בארץ ישראל מדכאת אותנו?
השלום חשוב, אבל גם החיים שלנו כאן ועכשיו חשובים. גם הכלכלה חשובה. אני לא מסכים שצריך להפקיר הכל ולשלם כל מחיר לש"ס בתקווה הנואשת שאולי, יום אחד, היא תעזור להביא שלום.
ומה עם המו"מ? 6199
זה כבר לא יכול לחכות. הפלסטינאים הבהירו היטב שעם הסכם או בלעדיו הם מכריזים על עצמאותם בספטמבר. וכיוון שזה כל כך קרוב, האם לא ראוי להתאמץ עוד קצת ?
בינתיים, לאור התנהגות שרי ש"ס בימים האחרונים, שיניתי את דעתי: אם הם רוצים לשבור את הכלים בשעה של הכרעות גורליות - שילכו בלי לחזור.
בחן את עצמך 5717
במסגרת הרגלי המגונה להיטפל לסקרים לך דובי, הבה נבחן בפינתנו השבועית, הסטראוטיפיסטית בצורה בלתי נסבלת, את פרופיל המשיב הממוצע לסקר:

1. אם הכי מכל אתה לא אוהב את הדתיים, שס וכל האלו, מבחינה מדינית לא ממש משנה לך מה יהיה. כנראה תבחר בקואליציה של השמאל והימין(4).

2. אם אתה איש שמאל וגם לא מסמפט דתיים כנראה תבחר באפשרות זו(3) אולם חכמה פוליטית זו לא הצג החזק שלך.

3. אתה כנראה עסקן של שס חבל רק שאתה לא קורא "האייל" וטורח להשיב על הסקרים.

4. פרשן טיפוסי, כמוך ישנם אלפים, אצל דליה אצל שלי אצל רזי אצל רפי אצל כ-ו-ו-לם כנראה אהוד שלח אותך לכתוב איזו פינה בעיתון(1).

5. אתה כנראה ליכודניק, אבל אתה לגמרי לבד - למי יש כח ללכת לבחירות. ואת מי בדיוק תציב כאלטרנטיבה? סילבן שלום, אולי שיטרית?
מגיע לעם ישראל משהו ראוי יותר.

6. טוב אז מה יעשו ימניים כמוני - אכן הזדמנות פז למחוק כמה מחשבונות העבר (או שמא לפתוח חדשים) שעת כושר פוליטית שרק גאונים כדובי (אני מסיר את כובעי - אך ממהר לחבוש אותו. אסור להלך ד"א ללא כיפה כידוע) בחושיהם המחודדים איתרו. ויפה שעה אחת קודם(6).
בחן את עצמך 5720
נדמה היה לי שהשאלה בסקר הייתה ''מה על אהוד ברק לעשות'', ולא ''מה אתה חושב שראוי לעשות. במקרה זה, גם ניסוחה של האופציה האחרונה נראה לפתע מובן, וגם העובדה שחסרה אופציה לימניים בין התשובות.

במילים אחרות, פעם הבאה - תנסה לקרוא את האותיות הקטנות (כמו למשל, בכותרת) לפני שאתה מתרעם.
בחן את עצמך 5725
אין לי מושג מה אתה רוצה. ברצינות. איזה אופציה בדיוק חסרה לך שם?
בחן את עצמך 5727
מן הסתם, אופציה של ''להקים ממשלה עם האיחוד הלאומי, הליכוד, ישראל ביתנו וכל מפלגה
שמתנגדת להסכמי שלום''
בחן את עצמך 5735
שום דבר. ממש כלום. הסקר היה הפעם מצויין.
סתם רציתי להאיר את הצד העצוב בחייו של הימני המצוי שכל האופציות גרועות מבחינתו.
בחן את עצמך 5737
אלוהים אדירים. הסקר שואל מה על *ברק* לעשות. אתה באמת מצפה למצוא אופציה שאומרת "להוריד את ישראל אחת מהשלטון ולתת לשרון את כיסא ראש הממשלה"?

ואחר כך הם אומרים שהתקשורת עוינת. קודם תלמדו לקרוא טקסטים בלי טעמי מקרא.
בחן את עצמך 5823
התעלמתי מהתגובה הראשונה שלך מכיון שהיה מקום לטעות ולחשוב שיש לי משהו נגד הסקר, אולם התגובה האחרונה עליה עניתי לא הותירה מקום לטעות שאני *כלל* לא מתייחס לסקר אלא מנצל את הבמה כדי לקטר קצת.

אז במקום לבכות שאני בוכה על תקשורת עויינת תלמד לקרוא טקסטים אמנם בלי טעמים, אך עם סימני פיסוק מתאימים.
בחן את עצמך 5764
מה שכתבת אינו הפרופיל של המשתתפים בסקר אלא
ההשערות הפרנואידיות שלך - דבר שראוי לומר
מפורשות.

כמי שהצביע לאחת האופציות שזכו במצביע אחד, אני יכול לדעת באופן ודאי שאתה טועה.
אחד מהיתרונות שבלהיות מיעוט.

טוב לדעת שגם מצביעי הימין שמפלגותיהם תמכו
בהקדמת הבחירות מתנגדים לפעולה זו.
זו סיבה טובה לקיים בחירות - תוכלו להיפרע
מהנבחרים שלא מייצגים אתכם...
Mark My Words 5776
לא חשוב מה הצבענו, המציאות (הכואבת) תהיה, שבעוד כמה שבועות תוכלו להנות ממשלה הזהה לחלוטין לנוכחית, למעט העובדה שבכיסה יהיו חסרים כמה מיליוני (מיליארדי?) שקלים, עלות השתתפותם של אנשי ש"ס בממשלה.
חכו ותראו.
התשובה האמיתית... 5826
להרוג את אסד, כמובן.
התשובה האמיתית... 5829
המממ... האם יתכן כי מות אסד היה קונספירציה סורית-ישראלית להצלת ממשלת ברק? (:
התשובה האמיתית... 5830
*סורית*-ישראלית? מה הקשר לסוריה?

אתה באמת חושב שאסד מת מוות טבעי, וזה לא קשור למוסד? תרגיל הסחה מבריק של ברק, והרבה יותר יעיל ממלחמה עם האיחוד האירופי.
התשובה האמיתית... 5834
נו, ואם לסורים היה סיכוי לטפול עלינו התנקשות כזאת, אתה חושב שהם לא היו מזנקים על ההזדמנות? אם הם לא עשו כן עד עכשיו, זה היה חייב להיות מאורגן בשני הצדדים. אולי בשאר ארגן משהו עם אהוד?
הוא מת מזמן 5839
אני חושב שאסד מת כבר לפני כמה חודשים, ושהמשטר הסורי הסתיר זאת באמצעות כפיל, כדי לאפשר לבאשר להתארגן ולתפוס את השלטון. השימוש בכפילים היה נפוץ בגוש המזרחי, וגם במדינות ערב; סדאם חוסיין ידוע בשימושו בהם. ישנה מסורת ארוכה במדינות מוסלמיות להשהיית ההודעה על מות השליט; בין השאר, כך עלה סולימאן המפואר לשלטון.

בחודשים האחרונים היו כמה סימנים לכך שאין בעל בית בדמשק. הכתבה המפורסמת בעיתון הלבנוני, שדרשה את נסיגת כוחות סוריה מלבנון, עברה ללא תגובה קטלנית. לפני מספר חודשים, פרסם רפעת אסד שבקרוב הוא יבוא "כדי לשחרר את העם הסורי מרודנותו של אחיו." ועדיין, רפעת חי. לדעתי, אסד כבר היה מת, מי שנפגש עם קלינטון היה כפיל - וזו בדיוק הסיבה שלא יצא מהמפגש הזה כלום - והפרסום על עובדת המוות נבע מכך שהרמטכ"ל הסורי לשעבר, שנחשד בשחיתות, ערק לארה"ב בסוף השבוע שעבר. בהחלט יתכן שבשאר החליט לפעול עכשיו, לפני שהרמטכ"ל העורק יספר את האמת.

איך זה בתור תיאורית קונספירציה?
הוא מת מזמן 5841
בקונספירציה יש 2 חורים גדולים:
1. חיכמת שיהאבי *לא* ברח לארה"ב אלא נמצא בסוריה
2. אם אכן היה זה כפיל, מדוע הוא "מת" לפני הכתרתו של בשאר אל-אסד כיורש, שהיתה אמורה להיות ב17 לחודש (בסה"כ אחרי שבוע ?) (בהתחשב בעובדה שמר שיהאבי מעולם לא ערק...)
הוא מת מזמן 5846
הוא מת לפני זמנו (אהם) משום שה-CNN חשפו את עובדת מותו, והחבר'ה בסוריה החליטו שעדיף כבר לצאת בהודעה רשמית מאשר למשוך את הסיפור שבועיים.
שנצרף לפה לינק למאמר שהיה לנו על תורות קונספירציה? (:
הוא מת מזמן 5856
שהאבי נמצא בארה''ב (ציטוט מאיזו מהדורת חדשות)
הוא מת מזמן 5864
"שיהאבי, בניגוד להדלפות הסוריות לעיתון הערבי הלונדוני "אל-חיאת", לא נמלט לארה"ב אלא נמצא כעת בסוריה" (ציטוט מ"הארץ" של היום, עמ' ב3).
הוא מת מזמן 6263
חברים, אני שולח אתכם למבט חטוף על התגובה הראשונה במאמר על ג'פרסון ושות'
הוא מת מזמן 6275
אני יחסית חדש כאן. אולי תציין פרטים שיאפשרו לי לאתר את המאמר: מי כותב, מתי, איזו קטגוריה באתר (והטוב ביותר - קישור ממשי למאמר(
הוא מת מזמן 6277
בעמוד הראשי של האייל תוכל למצוא אופציה לחיפוש (מתחת ללוגו, מצד שמאל).
בכל מקרה - המאמר המדובר (לא שהבנתי במה קשורה התגובה הראשונה, אבל ניחא), הוא
דיון 188
דווקא עכשיו 6104
לא סיפקת הסבר מדוע להכריז על מותו של אסד דווקא באותו יום/שבוע
התשובה האמיתית... 5866
אני מתפלא על כולכם ששהנחתם שאסאד מת. תראו לאילו פינות נדחקתם בגלל אותה הנחה משוללת כל יסוד.
למעשה, אסאד שבשנים האחרונות השקיע חלק לא מבוטל מכספי סחר בסמים של מדינתו, בחברות הי-טק אמריקאיות וישראליות - הפסיד הרבה מכספו בגלל ההשקעה במניות אורכית שירדו בכמעט 40 אחוז לאחרונה, ובמניות מיקרוסופט שתאלץ ככל הנראה להתפצל.
אפרופו מיקרוסופט, הידיעות שהגיעו לתקשורת כאילו קנדה היא המדינה שהציעה לחברה לעבור לתחומה על מנת להמלט מחוקי ההגבלים האמריקאים, בטעות יסודת ולמעשה היתה זו סוריה. אפשר להבין מדוע העדיפה החברה להתפצל.

עד כאן הכל ברור נשאלת השאלה לאן נעלם אסאד. ובכן כאן השוס: בנו בשאר הממלא את מקומו, היה כידוע אחראי על תיק ההשקעות של אביו, במסווה של רופא שיניים. אולם הוא מעל בשיטתיות בכספים עליהם היה מופקד - דבר שתרם להתרסקותו הפינאנסית של אביו. כשנודע הדבר לאביו לא ידע את נפשו מרוב צער, וגזר על עצמו גלות במג'דל-שמס במסווה של דרוזי זקן.

את הפרק על ריפעת ורכישת כרומטיס במאמר נפרד.
התשובה האמיתית... 5899
רגע אחד, אבל איפה הטמפלרים בכל העסק?

כמובן שאני באמצע של "המטוטלת של פוקו", למה? מה הקשר??
התשובה האמיתית... 5905
לא קראתי. כיוונתי לדעת גדולים?
התשובה האמיתית... 6038
בחייך, זה קל.

לטמפלרים היו בעבר שטחי אדמה גדולים בסוריה (כל המצודות הצלבניות האלה). כשהם ביימו את נפילתם, הם למעשה העבירו חלקים גדולים מאד מהונם לסוריה, שבנדל''ן שלה הם שולטים עד עצם היום הזה. למעשה, מתוך האידיאולוגיה האגררית של הטמפלרים, שהם כידוע טיפוסים שמרניים מאד, נגרר כל המצב הכלכלי הדפוק של סוריה. ככה זה כשולטת בך אגודה סודית שלא יודעת בעצמה מה היא רוצה.

זרוע השלטון העיקרית שלהם היא מפלגת הבעת', המסווה מאחורי תעמולה פסוודו-סוציאליסטית את האמונה הטמפלרית ב''עבר הקדוש'', העבר הקדוש שמכיל את הדרך לאגרתה. ההתעקשות הסורית על הגולן נובעת מכמה מצודות צלבניות שם, שבהן מוסתרים כמה מהאוצרות הגדולים יותר של הטמפלרים. מכאן, אגב, גם המחאה על פיצוץ הבופור.

הטמפלרים תמיד יהיו שם, אם תדע איך לחפש.
התשובה האמיתית... 6039
לא היית צריך לכתוב את זה. עכשיו הם יהיו חייבים להרוג את כולנו. אתה יודע....
התשובה האמיתית... 6050
רואים שאתה חדש בתחום. כל זמן שאתה מפרסם את האמת, כולם מתייחסים אליך בתור פסיכי-קונספירציות ורובם לא מתייחסים אליך ברצינות. אחד מעשרת אלפים, עם זאת, יקלוט את המסר שלך. אם הקונספירציה תרצח אותך, היא רק תחזק את טענותיך; הרבה יותר נוח להם להשאיר אותך בסטטוס של אידיוט.

מצבך יהיה הרבה יותר מסוכן אם תתחיל קונספירציה משלך. הקונספירציות מתיחסות ברצינות תהומית לקונספירציות אחרות. אז סיכויך למות מוות לא טבעי אכן גדלים. מסקנה: המשך לכתוב מאמרים מטופשים-למראה בעיתונים זניחים, עדיף עיתוני אינטרנט, ותוכל להמשיך ולשגשג.
התשובה האמיתית... 6057
מובן מאליו.
עכשיו הבא נשקול את כל זה בהקשר של רמת הגולן - כפי שציינת, מצודות צלבניות עתיקות (קלעת נמרוד), שטחי אדמה נרחבים שאליהם אין לאף אדם גישה (שדות מוקשים, כמה פשוט - הפחד האנושי הקמעי הבסיסי ביותר, הפחד מהלא-ידוע בשילוב עם טכנופוביה יכול להרחיק בני אדם משטחים מסוימים למשך שנות דור; פשוט גדר שטח שברצונך שיישאר פרטי ושים מסביב שלטים המזהירים מפני תופת תת-קרקעית, והרי לך ביטחון מוחלט שמה שברצונך שיישאר מוחבא אכן יהיה כזה) על הדרכים החשובות של מסעות הצלב העתיקים, שליטה לאורך השבר הסורי-אפריקאי (שחשיבותו בזרמים המגנטיים התת-קרקעיים אינה מוטלת בספק), שדות בזלת מסתוריים בעלי תכונות מאגיות ועוד - כל אלו מסבירים את ההתעקשות של ההנהגה הסורית-טמפלרית על קבלת "כל סנטימטר" מהאדמה שנלקחה.

נושא נוסף - מה דעתך על ההתעקשות בנוגע לדרום-לבנון? מה צופן בחובו איזור זה שהוא מעורר עליו את תאוותם של שליטיה האמיתיים של סוריה ושל איראן (אשר ברור כי הנהגתה נמצאת בקשר תכוף עם קבוצות אביריות נסתרות כחלק מהיחסים הנמשכים בין כתות איסלמיות לנוצריות/גנוסטיות, במיוחד בהתחשב בדמות הבפומט ובאינטרס המשותף של פעולה כנגד זרמי הדת האירופיים המרכזיים)?

גלעד
התשובה האמיתית... 6077
האם אני *באמת* צריך להזכיר את "אורוות שלמה" בירושלים ועבודות "השיפוצים" שנעשו שם? הווקף הוא בעצם בכלל לא מוסלמי. הוא שומר הגחלת הטמפלרי! ובאמת אין צורך להזכיר דבר טריוויאלי כמו עמק רפאים והמושבה הגרמנית.
התשובה האמיתית... 6095
כמובן. ואין גם סיבה להזכיר לקוראים בפורום מכובד זה את הסיבה ה*אמיתית* לצורות המשונות של מגדלי עזריאלי, והקשר שלהן לדולפינים בים האדום.
שאני אבין... 6112
המשבר הקואליציוני הוא כל כך לא רלוונטי שאתם מבזבזים את זמנכם בפיתוח תיאוריות קונספירציה אוויליות ?
שאני אבין... 6121
מול השעמום הטכניוני בימים אלו של ערב מבחנים, כל הקונספירציות מוסיפות קצת עניין...
שאני אבין... 6128
עמית, משעמם לך?

עוד לא סיימתי לכתוב את המבחן בממ"ה, אתה יודע... :-)
שאני אבין... 6127
א. לא. אנחנו כבר איבדנו תקווה. לא משנה מאיזה צד אנחנו במתרס. עושה רושם שלא משנה מה קורה, השלטון תמיד רעוע.

ב. במקרה של מגדלי עזריאלי והדולפינים, לא המצאה שלי. שמעתי משהו על זה, לא זוכר מה ולא זוכר איפה, אבל זה היה מצחיק. יש למישהו ארכיון של תאוריות קונספירציה?
עזריאלי וחברים 6427
כל מי שאומר שהצורה של מיגדלי עזריאלי קשורה לדולפינים טועה טעות ענקית.
כנראה שאתה אף פעם לא הסתכלת על הכתיב של הצורה :
ריבוע, משולש, עיגול.
או בראשי תיבות : רע"מ - זהו שמה של התנועה האסלמית.

מוסר השכל: עזריאלי תומך ללא ספק באפשרות של קואליציה עם המפלגות חד"ש בל"ד ורע"ם.
התשובה האמיתית... 6140
ואני לתומי חשבתי שהם העתיקו את זה מהלוגו של Electronic Arts...
האם משהו שם לב 6203
יוסי שריד באותו היום אמר שהוא לא יתפטר ומיד התפטר.

ברק כנראה ישאר אם ממשלה שבה יושבים שס מפד"ל וישראל בעליה. כולן מפלגות שבבחירות בוחרות ואומרות לבחור בימין.

חלק נוסף במידה ושריד יעזוב את הממשלה אז??
הוא עדיין יתמוך באותה ממשלה בכל דבר הוא בטח שלא יפיל אותה כך שהדבר היחיד יהיה שהוא לא יהיה שר החינוך. אני לא בטוח כמה קולות הוא ירויח מזה אבל אני די בטוח ששינוי יצליחו לקבל עוד איזה קול או שניים ממרצ.

ודבר אחרון ברק שכמעט כל מה שהוא אמר בזמן הבחירות היה שייך לנושאים פנימים היום אמר ששום דבר לא יגרום לו להפסיק לטפל בנושאי חוץ.
ואמרו שאין יותר גרוע מביבי.
לפחות ממנו ידעתי למה לצפות.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה לסקר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים