באילו מאירועי יום העצמאות צפית או השתתפת השנה? 3570
אפשר לסמן כל מה שמתאים.
הטקס הממלכתי בהר הרצל (בטלוויזיה) 27 12%
חידון התנ''ך (בטלוויזיה) 10 4%
במת בידור בעיר 12 5%
הופעה או מסיבה אחרת מטעם הרשות המקומית 9 4%
הופעה או מסיבה במקום פרטי 5 2%
מסיבה עם חברים 9 4%
ראיתי זיקוקים 35 15%
השפריצו עלי קצף 2 1%
השפרצתי קצף 0
סרט ישראלי בטלוויזיה 11 5%
על האש עם המשפחה 29 13%
על האש עם חברים 19 8%
תליתי דגל בחלון הבית 23 10%
הרכבתי דגל במכונית 9 4%
אחר (פרט) 3 1%
הסתגרתי בבית וכיביתי מקלטים 10 4%
ברחתי לחו''ל 7 3%
הפגנה לרגל הנכבה 8 4%

228 הצבעות עד כה
פרסום תגובה לסקר

הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

כמה נדוש מצידי 614665
הלכנו אתמול עם הילדים לבימת הבידור הקרובה, קנינו להם פיצה ופטיש מתנפח ענקי, ראינו זיקוקים והלכנו הביתה, הילדים הלכו לישון ואני עוד בהיתי ב''אהבה קולומביאנית'', הבוקר הלכנו לעשות על האש אצל ההורים של אשתי (עם כל הגיסים והאחייניות).
עם הגיל אני הופך לקלישאה.
כמה נדוש מצידי 614698
אותו דבר אבל הגדולים כבר הולכים עם חברים.
אז לקטנה קנינו צמר גפן סוכר, מתנפח ענק בצורת גרזן כחול לבן (פטיש ענק קנינו בשנה שעברה) ראינו זיקוקים וקצת מההופעה ובהיתי לסרוגין ב"אהבה קולומביאנית" ואמרתי הנה ההיא והנה ההוא. בבוקר נסענו לחברים בעיר אחרת לעל האש וקריוקי (אהבת פועלי הבנין, בדד, קפה אצל ברטה, אשליות, שדות של אירוסים- כל שיר הוא זכרון בלתי נמנע).

מי אמר קלישאה ולא קיבל?
כמה נדוש מצידי 614711
נדמה לי שזה יוצא המון צבע כחול, כלומר, הילדה מקבלת בבת אחת מנה יפה של צבע מאכל, בטח יותר מאשר בכמה כפתורי שוקולד - אם ניקח מוצר צבעוני פופולארי מאוד בתור בסיס להשוואה. כך שאם כבר קונים צמר גפן סוכר, אולי עדיף לגמרי לבן (יש צמג"ס שכולו לבן? אני כבר לא זוכרת) או ורוד בהיר, שבטח מספיקה בו כמות קטנה יותר של צבע לשם יצירת האפקט (או שאני סתם מדברת שטויות והכל אותו דבר).
כמה נדוש מצידי 614734
אם הבינותי נכון, לילדה קנו צמר גפן סוכר, ומתנפח ענק בצורת גרזן כחול לבן.
לא צמר גפן סוכר כחול.

אלא אם אני לא מעודכנת, והצמר גפן סוכר כחול.
מזכרוני - הצמרגפן סוכר הוא לבן, או ורוד בהיר-מאוד.
כמה נדוש מצידי 614741
אוי, את צודקת. אני לא בעניינים וחשבתי שה''מתנפח'' הוא הצמר גפן, שמתנפח בזמן שמכינים אותו. לא ידעתי שהמתנפח הוא דבר בפני עצמו. עכשיו שאלתי ילדה והיא הסבירה לי.
614667
חבל ש''הפגנה לרגל הנכבה'' זו האופציה ההומוריסטית, אני סקרן לדעת מה שיעור המשתתפים האמיתי מקרב הקוראים.
614669
חברתי ראתה בבר בו היא עובדת בחורה עם הכיתוב "נכבה 48" על הטריקו שלה.
614738
יום הנכבה הוא ב-‏15 למאי, לא בה' באייר, כך שלפחות באופן פרקטי אפשר גם לחגוג את עצמאותנו וגם להשתתף בצערם בלי שהאחד יתנגש בשני.
614740
אי אפשר.
בחו"ל מציינים את יום הנכבה ב-‏15 במאי.
בארץ - ביום העצמאות. יזוז יום העצמאות קדימה או אחורה בהתאם לשיקולי שבת? גם יום הנכבה יזוז איתו!
ונוח מאויביהם 614742
נכון.
אולי את יודעת: מדוע עושים אותו ביום ארבעה עשר לחודש, ולא בחמישה עשר בו? האם בירושלים עושים בשישה עשר?
ונוח מאויביהם 614743
(הפוך,מדוע בחמישה עשר)
ונוח מאויביהם 614748
הה' באייר המקורי, חל באותה השנה ב-‏15 במאי.
ונוח מאויביהם 614749
היום העברי מתחיל בשקיעה והיום הגרורגיאני בחצות. ה' באייר 1948 היה ברובו ב-‏14 במאי וחלקו ב-‏13 (לפני שקיעת השמש ביום חמישי) (בדיקה) הכרזת העמצאות היתה ביום שישי ב-‏14 במאי 1948, ה' באייר כמה שעות לפני כניסת השבת (שהיתה ב-ו' לאייר, ה-‏14 וה-‏15 במאי).
ונוח מאויביהם 614750
המנדט הבריטי הסתיים ב־14 במאי בחצות (להלכה. בפועל היה תהליך מדורג של נסיגה וכוחות בריטיים נשארו כמה מובלעות עוד כמה זמן לאחר מכן). בעקבות כך יכלו צבאות המדינות השכנות לפלוש לארץ ב־15 במאי. האם ה־15 למאי הוא ציון יום פלישת צבאות ערב?
ונוח מאויביהם 614754
האם אתה רומז שתאריך הנכבה נקבע בכדי לבכות את פלישת צבאות ערב (ותוצאותיה)? הממ, מענין.
614744
אני יודעת אחרת, אבל אולי אני לא מוקפת בערבים ובשמאלנים הנכונים.
614745
תוכלי לחפש חברים מתאימים כאן וכאן.
עצמאות 614668
ישבתי בבית, הטלוויזיה עובדת אך מושתקת בגלל הזמזום החדש המטריד וראיתי שטויות באתרי סטרימינג, הגברת הלכה לעבוד, בערב חג תשלום מוגדל, שמחתי על עצמאות ישראל וחשבתי שטוב שאסור לנו האזרחים להחזיק נשק אוטומטי בבית והאם באמת הייתי יורה בקבוצות השיכורים המרעישים שעברו ברחוב, כשהגברת חזרה הביאה איתה שלושה אורחים, חגגנו על וודקה קיווי ותפוח עץ, אחד מהאורחים פיטפט על אורז מבורך וגבישי קרח מקוללים ועל קונספרציות של שרותי הבטחון, חג לישראל.
הכל ולא כלום 614672
לאושרי צפיתי בזיקוקים מחלון ביתי (אנחנו לא ממש קרובים לכיכר רבין, אבל החלון בדיוק בזווית הנכונה לניצול מרחב הראייה ברחוב הקטן שמול הבית).
אצלי הפוך 614861
ואילו אנחנו גרים עשרה מטר מאתר שיגור זיקוקים‏1, אבל יש עצים שמסתירים. בין הענפים, אם משרבבים ראש בזווית כואבת, אפשר לראות נצנוצים צבעוניים. זה בעיקר מתסכל. ואחר כך בומים-בס עד שתיים בלילה (מה קורה לכם, אנשים? חיפה! תנו לישון בעשר!)

(אז למה לא יצאתי והלכתי את השני מטר? מזתומרת, מי יראה את הדגלנים בטלוויזיה? וליתר דיוק, מי יפגין סולידריות עם זה שרואה את הדגלנים בטלוויזיה? שנאמר, נקראתי אל הדגל.)

1 מה שמזכיר את H1 ו-H2 ולמה הם נקראו באות הזו.
אצלי הפוך 614943
אני לא שואלת למה לא יצאת. לי ברור למה לא יצאת, אני תל אביבית (מאלה שרק נהנים לחשוב ש''אם נרצה לצאת יש לאן'').
אצלי הפוך 614990
כאילו שחשבנו אחרת...
באתא, לא ידעת? 614995
אצלי זו דווקא שאלה טובה, כשמדובר בזיקוקים. בילדותי בקיבוץ, בשנים טובות, היו מעיפים בחגיגת יום העצמאות כמה זיקוקים מאוד פשוטים, אור אחד שעף באוויר ומשאיר אחריו שובל קלוש. ואז היינו יורדים לשורת הבתים שגובלת בשדות שגובלים בקריית אתא, וצופים משם בזיקוקים העשירים, הדבר האמיתי, של קריית אתא, מעל הבתים הלא גבוהים שלה. זה היה מרהיב, מרגש, מסעיר, שיאו של יום העצמות ובטח אחד משיאי השנה בכלל.

אבל בשלב מסוים בהתבגרות עושים אחד ועוד אחד ומבינים, שעם כל זה שלעומת קיבוצים אחרים קרבתנו לעיר מזוקקת היא מתת נדיר, הרי שהחוויה שלנו היא בכל זאת סוג ב'. כי מן הסתם הזיקוקים מיועדים לתושבי הקרייה, ונורים מאצלם, וזה בטח מרהיב, מרגש ומסעיר לאין ערוך לראות אותם ממש מקרוב, ולא ממרחק של כמה קילומטרים. זו היתה משאת נפש של ילדותי ונערותי. היא מעולם לא התגשמה.

בגיל 32 או משהו כזה החלטתי שהגיע הזמן לקבל משהו בחזרה מהארנונה שאני משלם לחיפה, והלכתי לצפות בזיקוקים מהמקום שבו הם משוגרים. זה באמת היה מרהיב, הרבה יותר מאשר אלו של קריית אתא מרחוק, אבל גיל 32 הוא מאוחר מדי למלא חסך מהילדות. עדיין זה משהו שהייתי יוצא בשבילו מהבית, אבל בכפוף לשיקולים ודילמות שאינן שייכות לכאן.

בשנתיים האחרונות יורים זיקוקים, כאמור, עשרה מטר מהבית שלי. אבל בשנתיים האחרונות יש גם ילד קטן. עוד שנה או שנתיים אוכל לקחת אותו לזיקוקים, הוא יתרגש ויתפעם, ואני, לפי הקלישאה, אמלא סוף סוף את חסך הילדות, דרכו. עד אז המוטיבציה שלי לראות זיקוקים לבד כמעט לא קיימת.
באתא, לא ידעת? 615003
בזמן זיקוקים, אני מתמלא ברגשות אשמה על חיות הבר.
באתא, לא ידעת? 615008
ולא בזמן מנגל, על חיות הבית?

(מה הבעייה עם חיות הבר אגב?)
באתא, לא ידעת? 615034
לא יודעת לגבי חיות הבר אבל הכלבה שהיתה לי רעדה והתכווצה בחרדה בכל שעות מפצי הזיקוקים (תופעה ידועה אצל כלבים בשל רגישותם הקולית) ולכן בכל שנה עם תחילת הזיקוקים מחשבתי הראשונה היא על חרדתם של הכלבים. לא שמח ונמשך שעות.
באתא, לא ידעת? 615037
אולי בפעם הבאה את יכולה לנסות את זה:
<קישור https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9G... >
באתא, לא ידעת? 615060
מדליק!
באתא, לא ידעת? 615047
הכלבים שלי או שהתעלמו מהעניין (גם מטווח קרוב למדי) או שסירבו להתעורר.
באתא, לא ידעת? 615066
אגב קרית אתא, בשנים קודמות נהגנו ''להתפלח'' על טפינו לבמת יום העצמאות של הקריה שהיתה העשירה ביותר באמנים ובזיקוקים באזור, ובזכות השיפוע של פארק הרצל גם הנוחה ביותר לצפיה.
זיקוקים זה יפה. כשהם מתפוצצים בדיוק מעליך זה יפה פי אלף.
צאן לטבח 614701
על האש עם המשפחה, על האש עם חברים, מישהו יכול לספר לי מתי עברנו מ"כל הארץ דגלים דגלים" ל"כל הארץ מנגלים מנגלים"? איך (ולמה) הפך חג עצמאותנו לנכבה של הפרות?
צאן לטבח 614705
"...בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם בְּשִׂבְתֵּנוּ עַל סִיר הַבָּשָׁר בְּאָכְלֵנוּ לֶחֶם לָשׁבַע כִּי הוצֵאתֶם ... מִי יַאֲכִלֵנוּ בָּשָׁר..."
צאן לטבח 614706
בגלל זה אני מקפיד למנגל כל פסח. לזכור את צאתנו ממצרים. אבל ביום העצמאות? לכבוד מה?
צאן לטבח 614708
תחליף לבית השלישי.
צאן לטבח 614707
זה כמובן כדי שלא נשכח שתמיד עצמאותנו באה על חשבונם של מיעוטים נדכאים אחרים, מה חשבת?

סתם, זאת היתה אירוניה שמאלנית לכאורה שבעצם מוחה בדרכה על השילוב (שלא לומר השרבוב) שלא במקומו של הנרטיב הפלסטיני עם עולם החי.
צאן לטבח 614710
זה השילוב החד פעמי של מזג האוויר האביבי, וחג שכן כולל חופש מהעבודה ומבתי הספר אבל לא כולל איסור על הדלקת אש והפעלת רכב (שבתות לדתיים), טקסים מדכאים (יום השואה), מחסור חמור בפיתות (פסח) או מסורת שלא מתיישבת עם אכילת בשר (שבועות).
צאן לטבח 614714
ועכשיו לחלק הרציני: גם בטלויזיה שאלו, והדוקטורית ל"סוציולוגיה של המזון" (כן, מתברר שיש דבר כזה) הסבירה שהמנגל הוא עניין עתיק מאוד ומקובל מאוד, במזרח התיכון וגם בכל העולם. מדבריה השתמע שה"דגלים-דגלים" היה בעצם איזשהו נסיון מלאכותי לאחד את כולם, כולל ילדים, כולל קשישים, כולל מזרחיים אנרגטיים וכולל פולנים ויקים בעלי דימוי עצמי מלא קולטורה - נסיון שמראש לא היה לו סיכוי להצליח.

והעיקר, והחשוב מכל: על הבשר ממונים הגברים, כלומר: הציידים האמיצים שמגינים לנו על המדינה, בעוד שריקודי מעגלים הם עניין לנשים רכרוכיות.
צאן לטבח 614718
ריקודי מעגלים והרכבה על האופניים הן האלף בית של להתחיל עם בנות.
צאן לטבח 614730
האמת היא שזה לא כל כך נוח לשבת על הרמה. רומנטי, אבל לא נוח.
צאן לטבח 614862
<בדיחה מס' 68, מילדותנו, עם הרכיבה בחושך והרמה.>
אירועי יום העצמאות 614723
וכרגיל, המערכת מתעלמת לחלוטין מהאפשרות שהמשתתף בסקר לא גר בעיר.
לידיעת התל אביבים: במות בידור יש גם בישובים שאינם ערים.
אירועי יום העצמאות 614728
ראה תשובה ארבע, ''הרשות המקומית'' וגו'.
אירועי יום העצמאות 614771
תשובה ארבע לא מוחקת את החטא של תשובה שלוש, ודאי לא כלפי תושבי מועצות אזוריות. אבל אלו כמובן נחשבות "פריפריה עמוקה" נחותה אפילו ממועצות מקומיות, ולא ראוייה להתיחסות כלל.
אירועי יום העצמאות 614773
תשובה ארבע לא מוחקת את החטא של תשובה 3, ודאי לא כלפי תושבי מועצות אזוריות. אבל אלו כמובן נחשבות "פריפריה עמוקה" נחותה אפילו ממועצות מקומיות, ולא ראוייה להתיחסות כלל ע"י המערכת.
אירועי יום העצמאות 614774
תשובה 4 מכלילה את שאר הפעילויות ברשות מקומית כלשהי (כולל מועצות איזוריות. שים לב לארבעת הסוגים של רשויות מקומיות, כאן: רשות מקומית [ויקיפדיה]).

שאלת תם, של מי שגדל בעיר: יש במות בידור במועצות איזוריות?
בעיר בה גדלתי, כבר כמה שנים טובות אין בכלל במות בידור מטעמי חיסכון. אני לא מרגיש "נחות" עקב כך, אפילו שתשובה 3 (וכנראה גם תשובה 4) לא רלוונטית שם.
אירועי יום העצמאות 614775
כי אין לך רגשי נחיתות.
אבל לפריפריאלי יש.
וגם שנאה כלפי ''תל אביבים''.
אירועי יום העצמאות 614776
כמי שגדל במושב שיתופי (בתחומי מועצה איזורית) אין לי מושג מה הכוונה במושג "במות בידור". זה לא אומר שאין כאלה במ"א אבל אצלינו, אם בכלל, היתה מסיבה (מוזיקה, על האש ואולי תכנית אמנותית) במושב שאורגנה ע"י וועדת תרבות/חינוך/שקר כלשהו.
אירועי יום העצמאות 614777
אין לי הגדרה מדוייקת, אבל נראה לי שאפשר לקבל מושג מחיפוש מהיר.
מהתוצאות הראשונות בגוגל: http://www.mouse.co.il/CM.articles_item,1054,209,352...
איפה האופציה "יצאתי לטיול בחיק הטבע"? 614725
איפה האופציה "יצאתי לטיול בחיק הטבע"? 614863
העשן הסתיר את האופציה.
שכחתם את המטס 614735
שכחתם את המטס 614755
הניו יורק מטס? הם שיחקו ביום שלישי?

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה לסקר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים