מנשה קדישמן נפטר. האם אתה אוהב את יצירותיו? 3699
סמנו את כל התשובות שמייצגות את דעתכם
מאוד! 14 8%
נחמד 30 17%
ככה ככה 21 12%
לא אוהב 29 16%
מתעב 5 3%
אוהב את ציוריו, לא את פסליו 6 3%
אוהב את הפסלים, לא את הציורים 6 3%
אוהב יותר מאת מרבית האמנות המודרנית 9 5%
אוהב פחות מאת מרבית האמנות המודרנית 3 2%
תמונה אחת או יותר שלו תלויה אצלי בבית 1 1%
קניתי תמונה אחת או יותר שלו 2 1%
נפטרתי מתמונה אחת או יותר שלו 1 1%
מֶה 52 29%

179 הצבעות עד כה
קישורים
מֶה
פסליו
ציוריו
פרסום תגובה לסקר

הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  ללא כותרת • ירדן ניר-בוכבינדר
  ללא כותרת • אישקש
  ללא כותרת • ירדן ניר-בוכבינדר
  אינדיפנדנט טינדר • אישקש
  האח הגדול • אישקש
  אינדיפנדנט טינדר • אביר הקרנפים • 2 תגובות בפתיל
  אינדיפנדנט טינדר • סובלת, בין ארבע לשש בעיקר
  אינדיפנדנט טינדר • ארז לנדוור • 2 תגובות בפתיל
  סובלת לבד,בשקט • אישקש
  סובלת לבד,בשקט (?) בחרה את השם מתוך אירוניה כלפי הנושא (?) • האייל האלמוני
  בקשר לאבטיח • אריק
  בקשר לאבטיח • הפונז
  בקשר לאבטיח • תשע נשמות
  בקשר לאבטיח • שוטה הכפר הגלובלי
  בקשר לאבטיח • תשע נשמות
  בקשר לאבטיח • אריק
  בקשר לאבטיח • שוטה הכפר הגלובלי
  בקשר לאבטיח • אריק • 2 תגובות בפתיל
בקשר לאבטיח 655506
כמוני כמוך - המונדגרין, האינטרפרטציה שמדובר בכותבת סדרתית של מכתבים למערכת, ולקיחת כל זה כמובן מאליו כך שלא הייתי צריך לעמת את האינטרפרטציה עם חוסר הסבירות הקל שלה.

"נונתן" הוא כמעט אוניברסלי אצל ילדים עבריים, אני חושב.

ולא מזמן השווצתי במונדגרין ייחודי (אני חושב) שלי, הנה עוד אחד נדיר:

אני(ייייייייייי)
מתעורר בקלות.

(זה כמובן.)
  בקשר לאבטיח • אמ
  בקשר לאבטיח • תשע נשמות • 68 תגובות בפתיל
  בקשר לאבטיח • ירדן ניר-בוכבינדר • 19 תגובות בפתיל
  בקשר לאבטיח • ירדן ניר-בוכבינדר • 12 תגובות בפתיל
בקשר לאבטיח 677112
עד לפני שבוע, תהרגו אותי לא יודע מאיפה זה בא לי, ''אלף כפתורים לא יצליחו לאשפז אותי''.
  בקשר לאבטיח • אנטילופה • 12 תגובות בפתיל
בקשר לאבטיח 758705
במשך שבועות רבים בהפגנות לא הבנתי מה לכל הרוחות דמוקרטיה אומרת.
בקשר לאבטיח 758709
דמוקרטיה אומרת
תן לי ארץ אחרת.

(מוקדש לעומר)
בקשר לאבטיח 758711
אולי ראוי לחזור למקורות
נאום ההספד של פריקלס (בעריכה קלה שלי)
הנאום נפתח בהצדקת המנהג של הספד החללים וממשיך בשבח אבות העיר והעלאה על נס של ניצחונות העבר שלהם
העקרונות האידיאולוגיים של הדמוקרטיה:
א.שוויון בפני החוק
ב. חופש הדיבור
ג. חופש התנועה
ד. היעדר כפייה בחיי הפרט
ה. כיבוד המוסדות והחוק
ו. הערכת האדם על פי כישוריו ומעשיו בלבד, ללא אבחנה במוצאו
ז. עידוד אקטיביזם פוליטי
ח. פעילות ציבורית קהילתית
ט. מסחר ותעשייה מפותחים
י. תמיכה סוציאלית בחלשים
הנאום מסתיים בתשבחות לחללי המלחמה והבעת תנחומים למשפחותיהם, כולל הבטחה לסעד כלכלי ליתומי המלחמה.
הערת המלבה"ד: אז אולי כבר אין לנו באופן רשמי עבדים וגם לנשים יש זכות בחירה, אבל בשאר הדברים נראה שיש עדיין הרבה מה לתקן.
בקשר לאבטיח 758712
שמא לא הבנת (כי לא שמת לב לנושא הפתיל) שאריק מתייחס לסיסמא "דמוקרטיה או מרד"? (פעח"ב - לא מזמן קישרתי לאסוציאציה שלי בעניין זה). מכל מקום, טוב להיזכר.

מה שיפה ברשימה שהבאת הוא שדווקא המאפיין היחיד של הדמוקרטיה שנישא בפי כל התומכים ב"רפורמה", דהייינו קיום בחירות, לא מוזכר בה כלל.
בקשר לאבטיח 758716
רק על עצמי לספר ידעתי. צר עולמי כעולם נמלה.
ראיתי את האבטיח של ברקת, שכחתי ולא קישרתי.
בכל אופן, השאלה "מה דמוקרטיה אומרת" מטרידה אותי הרבה שנים. בצעירותי אהבתי להביך אנשים בהזכירי שגם הודו ומצריים הן דמוקטיות במובן מסויים. היום השאלה הזו הולכת ומתחדדת כאשר המנעד שבין שוייץ לבין הדמוקרטיה העממית של קוריאה הצפונית הולך ומתפרש. נוצרו דוגמאות ספציפיות שממש מתישבות על הנקודה שבה דמוקרטיה הופכת לדמוקטטורה (פולין, הונגריה,טורקיה).
לאדם כמוני, הביטחון המוחלט שמשדרים אנשי המחאה בכך שהרפורמה המשפטית משמעותה דיקטטורה, יורדת לי מאד קשה בגרון. המרחק שבין עריצות הרוב לדמוקרטיה פרוגרסיבית הוא קטן מדי עבור סיסמאות וסאונדבייטס.
אני תומך בכל לבי במחאה ומשתתף במידת יכולתי בהפגנות, למרות שברור לי שהשוואות היסטוריות וגלובליות אינן תופבות, בודאי לא במלואן. ולכן:
א. בעניין הבחירות, הן נזכרות בעקיפין. פריקלס לא דבר במפורש על הבחירות, מפני שבימיו הן כבר הגיעו לרמת הסיאוב שאנו מכירים היום. הדמוקרטיה של פריקלס היתה יותר קרובה לרפובליקות של ימה"ב מאשר לדמוקרטיה הישירה האוטופית מימי המחוקק האתונאי סולון. בהיאמר זאת, אני העתקתי את הכתוב בויקיפדיה העברית (בעריכה קלה), אבל אאז"ן בנאום עצמו, פריקלס הסביר שהמילה דמוקרטיה מציינת את שלטון הרוב בניגוד לשלטון המיעוט.
ב. הממשלה כאן מרבה לעשות שימוש בעקרון שלטון הרוב ולשמחת תומכיה הנבערים מדעת מזהה בינו לבין עריצות הרוב (אותה דמוקטטורה הנ"ל). הנאום הקאנוני בא להדגים שכבר הקדמונים ידעו שדמוקרטיה כוללת יוד כמה דברים מלבד עיקרון הכרעת הרוב. ו"יפה" להראות כמה מעט מן העקרונות האלו מקיימת ממשלתנו.
ג. לא חוק אחד, חמור או מושחת ככל שיהיה, יוצר לבדו את תמונת הדמוקטטורה הישראלית הנרקמת לעינינו. זהו המכלול כולו. ולכן לא די בעצירת חוק אחד.
ד. בעיניי החטא הקדמון של ממשלת ביבי הוא העובדה שהיא מדירה מן השלטון את המעמד האזרחי המוביל של המדינה. בעיניי זהו צעד חסר אחריות ומסוכן, אבל נמצא בתוך התחום של מה שמוגדר כדמוקרטיה. הגדשת הסאה התחוללה כאשר השלטון החדש הוסיף לכך יריקה בפרצופו של המעמד האזרחי, הפשיט אותו מבגדיו וזרק אותו לרחוב. לא רק שהרחיקו אותם מן השלטון, אלא ראו לנכון גם לפגוע בזכויות האזרחיות המגינות עליהם מפני שרירות השלטון האדיש במקרה הטוב והעויין ממש במקרים אחרים.
בקשר לאבטיח 758722
טוב!

(מי זה, דקארט?)
בקשר לאבטיח 758731
וולטר [ויקיפדיה].
בקשר לאבטיח 763111
אבטיח לפוצים מתקדמים: בעקבות תגובה 763109 נזכרתי ששורה אחת של אהרן אשמן תמיד הפליאה אותי כתמוהה קולינרית. אז בדקתי, ואכן הוא לא כתב "לחם טוב מן הכרישה". תבדקו גם, תגלו מילה עברית שלא הכרתם (חוץ ממך, הקמ"ק). היא מופיעה באבן שושן, אבל לפי הדוגמאות שם נראה שהיא התקיימה רק למשך עשורים מעטים בתחיית העברית.
בקשר לאבטיח 763112
איך שכחתי, אז כשהפתיל הזה היה חם:

בארץ האבטי השקד פורח.

"אבטי", כך הנחתי, זה "אבטיח" שנחתך מסיבות של משקל‏1. כך שלפנינו מקרה נדיר של אבטיח-"אבטיח".

1 הא!
בקשר לאבטיח 763117
אפשר כמובן - בארץ האבטיח שקד פורח.
בקשר לאבטיח 763128
גם חרא חרוז וגם דופק את המשקל, כך שאני בטוח שהממשלה תמהר לאמץ את הרעיון.
בקשר לאבטיח 763144
אותו חרוז כמו קודם - צריך בשירה רק לשמור על המשקל:
בארץ האבטי-
-(א)ח שקד פורח
בקשר לאבטיח 768767
איך קוראים ל"לא אבטיח"?
בשיר "גן של שושנים" בביצועו של אריק איינשטיין יש שורה ששמעתי אותה "כן, זה נכון, זה משאיר כתמים, לא?"
והייתי משוכנע כל השנים שזה אבטיח.
עכשיו בדקתי סוף סוף מה הנכון, ולהפתעתי זו אכן השורה, רק שמטעמי משקל איינשטיין מצרף בסוף את ה"לא" מהשורה הבאה.
בדיעבד, לא הייתי צריך לצפות לאבטיח מאיינשטיין עם ההגיה המושלמת.
בקשר לאבטיח 768783
אפשר לקרוא לתופעה כזו ''אהבתיה''.
בקשר לאבטיח 768787
:-)
  בקשר לאבטיח • תשע נשמות • 7 תגובות בפתיל
  בקשר לאבטיח • מלאכי • 7 תגובות בפתיל
  בקשר לאבטיח • אחת מפעם • 4 תגובות בפתיל
  סובלת לבד,בשקט (?) בחרה את השם מתוך אירוניה כלפי הנושא (?) • ז'וז'ו
  סובלת לבד,בשקט (?) בחרה את השם מתוך אירוניה כלפי הנושא (?) • אישקש
  אינדיפנדנט טינדר • ירדן ניר-בוכבינדר
  אינדיפנדנט טינדר • ירדן ניר-בוכבינדר • 2 תגובות בפתיל
  צייר לי כבשה • הפונז
  ללא כותרת • נועה ו • 3 תגובות בפתיל
  ללא כותרת • אביר הקרנפים
  חדירה בוטה לצנעת הפרט • דורון הגלילי • 18 תגובות בפתיל
  לא אוהבת • טלה בר
  סקרים • גולדמן • 33 תגובות בפתיל
chutzpah 761374
chutzpah 761382
רוצה לפרט?
chutzpah 761383
בוודאי, אז למה התכנסו כאן? החוצפה היא אוניברסלית.
chutzpah 761402
ומה הקשר בין הערך האוניברסלי הזה לנושא הדיון?
chutzpah 761410
ביתו של קדישמן לא אהבה שימוש בפסל.
chutzpah 761413
לטעמה זה לא פחות מחוצפה ופשע.
chutzpah vezilzul 761445
א. מסתבר שזו שיטת מחאה מקובלת בכל העולם.
ב. ואצל קדישמן זה עוד היה ממש הפיך, מורידים את הבד ושלום על ישראל.
ג. והיינו אמורים לנחש שהכוונה לאינסידנט הזה רק מתוך הכותרת? אם מישהו רוצה לדבר על משהו, שיביא קישור.
chutzpah vezilzul 761447
ג. זאת הייתה 'אומנות קונספטואלית איילית' טיפוסית. אני מתפלא עליך מר הפונז, קצת דמיון ורצון, למה הכל צריך להיות מקושר?
chutzpah vezilzul 761480
בחייך, פונז, אתה משווה שפיכת קצת מרק על ציור עלוב של צייר שלא מכר יותר משלוש תמונות כל חייו לפגיעה ביצירת מופת של אמן דגול? נכון שלא נגרם נזק פיזי לשלושת העיגולים, אבל כל פגם, גם אם הוא מוגבל בזמן, פוגע בשלמות הנצחית של הפסל, והסדק שנפער בליבות המליונים שכן מבינים באמנות לא יתאחה לעולם. אנרכיסטים ארורים.
מעבד מרובה ליבות 761482
אח, ליבי ליבי לליבות המיליונים שכן מבינים באמנות‏1.

1 איפה הם כולם ולמה הם לא מצביעים בבחירות? :-)
chutzpah vezilzul 761502
לייק.

הן יצרו אמנות1 שלטעמי האישי עולה על המקור.

____________
1 יצירה זו של מרסל דושן נמכרה ב 750 אלף דולר.
chutzpah vezilzul 761515
____
טוב נו, דושאן הזה, במעמדו יכול היה גם לשים מחראה כ'יצירה' ולגרוף עליה הון.
chutzpah vezilzul 761525
:)
chutzpah vezilzul 761495
רק ניטפוק: הציור במקרה הנ״ל לא באמת ניזוק. בזכות הטכניקה‏1, זה היה לגמרי הפיך והציור הוחזר לתצוגה לאחר ניקוי והחלפת המסגרת.

לא שזה מצדיק את המעשה. את החבר׳ה האלה צריך לזרוק לכלאבוש.

__________________
chutzpah vezilzul 761514
כן, אני יודע שבסוף אשפר היה לתקן אותו. עדיין תהליך מורכב בסדרי גודל מלהוריד שני בדים מפסל.
chutzpah vezilzul 761526
יאפ.

אני הייתי בוחר לעשות מחאה כזאת בתערוכה של ג'קסון פולוק, אבל הייתי מגיע עם מיכלים ריקים ומשליך מרק עגבניות על ציור רק בכאילו. אני בספק שהיו מזהים מיד שלא קרה שום דבר לציור המקורי.
chutzpah vezilzul 761527
לגמרי.
וזה אפילו היה מיצג אמנותי ראוי בפני עצמו.
chutzpah vezilzul 761528
ולכן לא היה משיג שום אימפקט.
chutzpah vezilzul 761529
זאת התקפה פוסט מודרנית על המודרניזם האקספרסיוניסטי של פולוק.
היו מדברים על זה בלי סוף שזה לא יצר שום אימפקט וזה כבר היה יוצר את האימפקט.
chutzpah vezilzul 761530
אוקיי, זה היה אימפקט גדול בקרב שלושת מתענייני התיאוריה של האמנות. פגיעה בון גוך, לעומת זאת, זה אימפקט בקרב טווח רחב של בורגנים.
chutzpah vezilzul 761534
1. נכון.
2. נו, זה היה בצחוק. (משפט שתמיד יש צורך להוסיף בסוף של בדיחה טובה. מה לא?)
chutzpah vezilzul 761535
(מה הקשר בין התגובה הקודמת שלך לבין בדיחה טובה)?

נו, זה היה בצחוק.
Rabbit season! 761537
chutzpah 761415
הייתי צריך לכתוב זאת באייל השואל עם איזו שיבולת.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה לסקר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים