קובי מרימי לאירוויזיון 2019 3911
מי יכול על מאיה בוסקילה? המתמודד הביישן יכול לגבור עליה ב"כוכב הבא לאירוויזיון" ולייצג את ישראל באירוויזיון הקרוב

העונה הנוכחית של "הכוכב הבא לאירוויזיון" מתקרבת אל סיומה ובעוד מספר שבועות יכריזו על המנצח, מי שייצג את ישראל באירוויזיון 2019 שיתקיים בתל אביב. השנה, כנראה בהשפעת ניצחונה של ישראל באירוויזיון האחרון, "הכוכב הבא לאירוויזיון" גדושה במתמודדים מוכשרים ביותר. בין המתמודדים המוכשרים קובי מרימי מתבלט יותר מכולם, כמעט כולם ליתר דיוק.


הלוגו הרשמי של אירוויזיון 2019. כל הזכויות שמורות ל"כאן"



המלכה הבלתי מעורערת

המתמודדת שעוסקים בה אולי יותר היא מאיה בוסקילה. זו אינה הפעם הראשונה שזמר מפורסם עם רזומה מרשים משתתף בתכנית במטרה לייצג את ישראל לצד שאר המתמודדים שהם על־פי רוב אנונימיים או עדיין לא הגיעו להישגים בתעשיית המוזיקה. לפני שנתיים הייתה זו הזמרת ג'ולייטה שהגיעה לגמר וסיימה במקום השלישי. בשנה שעברה הזמרת רינת בר השתתפה אף היא בתכנית ופרשה בשלב מתקדם.

בניגוד לקודמותיה, נדמה היה שבמקרה של מאיה בוסקילה הניצחון בכיס שלה. קשה לדמיין שמישהו יכול לגבור על זמרת כל־כך מוכשרת, עם יכולות ווקאליות מרשימות, שהספיקה לרשום תארים כמו "זמרת השנה" ו"אלבום זהב". מאיה בוסקילה כל־כך טובה עד שהנושא של העונה הפך להיות, כפי שהיטיב להתבטא השופט הראל סקעת: מי ינצח את מאיה בוסקילה.
חשוב להבהיר שעצם היותה מפורסמת אינו הדבר שבגינו נדמה שלשאר המתמודדים אין סיכוי, אלא העובדה שהיא באמת זמרת מעולה ומשאירה אבק להרבה מתמודדים מוכשרים. כולם אוהבים קונספירציות, אבל אין דיל סגור מראש עם ההפקה מי ינצח. השופטים והקהל הם אלה שקובעים מי ינצח בתכנית והמקרים של ג'ולייטה ושל רינת בר מלמדים שהשיפוט אינו מוטה לטובת מפורסמים ושהצבעות הקהל מתעלמות אף הן מהעניין. השנתיים האחרונות מראות שזמרים פחות מוכרים יכולים לעשות את זה.

איך הוא שר!

למרבה הפלא יש מי שקורא תיגר של ממש על הזמרת המפורסמת. קובי מרימי, עם ביצועים מרגשים עד כה בתכנית, מסתמן כמי שיכול לגבור על מאיה בוסקילה וכמי שיכול להביא את ישראל למקום גבוה באירוויזיון השנה אם אכן ינצח ב"כוכב הבא לאירוויזיון". קובי מרימי שר בקול גדול ועמוק עם צבע מיוחד ועם רגישות רבה לכל צליל וצליל. הוא שר בסגנון פופ־סול־אופראי שמאפיין ומייחד אותו, ומדי פעם משתמש בטכניקה של שבירה מכוונת של הקול באופן שלוכד את האוזן ושובה את הצופים. אפשר לשמוע זאת, למשל, 1:12 ו-‏1:19 דקות לתוך שיר האודישן שלו, עיבוד ל-Sweet Dreams של ביונסה.

כפי ששיר זה מדגים, מרימי יוצר עיבודים מיוחדים לשירים מוכרים ומראה לצופים את הזווית הייחודית שלו לאותם שירים. העיבודים הייחודים בשילוב עם הקול היפה שלו מצליחים לרגש אפילו בשירים הנתפסים כנדושים. נוסף על השירה היוצאת מן הכלל לקובי מרימי יש הופעה בימתית טובה, ופנים עם אופי ועם כריזמה.

קובי מרגש גם בגלל הסיפור האישי שלו. באודישן הראשון הוא התוודה על פחד הבמה שלו, ולמרות זאת בחר ללמוד משחק ב"ניסן נתיב". קל להתחבר לבחור הביישן עם האופי המצודד שהיה פעם שמנמן ואף שרזה מזמן, עדיין מרגיש כך, כפי שהוא מספר בריאיון ל"מאקו". עוד הוא מספר בריאיון שדווקא פחד הבמה משמש לו מנוף לשיר טוב יותר מכיוון שעליו להתגייס ולהיות נוכח. אבל גם אם שמים את כל אלה בצד ומתעלמים מהדמות, השירה עצמה לבדה מרגשת. לא צריך לדעת מי הוא, מספיק זוג אוזניים.

להביא את הדאבל

באופן יומרני למדי מדברים מדי פעם ב"כוכב הבא לאירוויזיון" על דאבל. רוצים לשלוח מישהו שיביא לישראל את הניצחון גם השנה וכך ישראל תזכה שנתיים ברציפות, כפי שעשתה בשנים 1978 ו-‏1979. ישראל לא היחידה שניצחה פעמיים ברציפות. לפניה עשו זאת ספרד ולוקסמבורג. אירלנד זכתה אף שלוש פעמים ברציפות בשנים 1992 עד 1994. מאז לא היה ניצחון רצוף באירוויזיון. עד שנות התשעים היו פחות מדינות בתחרות וניצחון שנתיים ברציפות היה הישג מתקבל על הדעת, בניגוד להיום, כשיותר מ-‏40 מדינות משתתפות בתחרות והסיכוי לניצחון רצוף נמוך ביותר.


לוגו תחרות האירוויזיון 2019 בתל־אביב. כל הזכויות שמורות ל-EBU



כדי להגיע למקום גבוה בגמר האירוויזיון יש להתחשב במכלול של מרכיבים ובעיקר יש לבחור זמר שלא רק שר מעולה אלא גם בעל יכולת לרגש, ובזה קובי מתעלה על שאר המתמודדים בתחרות וגם על מאיה בוסקילה. אולם גם אם לא ינצח בתכנית בסופו של דבר, כשיש כל־כך הרבה מתמודדים מוכשרים בתכנית ובוודאי כשמביאים בחשבון את מאיה בוסקילה, יש סיכוי גדול שישראל תגיע למקום גבוה בגמר. באשר לקובי, גם אם לא ינצח, הוא כבר סימן את עצמו כזמר מוכשר שמחכה לו עתיד בעולם המוזיקה.

קישורים
שיר האודישן של קובי מרימי
ראיון עם קובי מרימי - mako
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "מוזיקה"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  ללא כותרת • אייל חייטין • 3 תגובות בפתיל
  לבחור ביצוג ולא בניצחון • אייל • 5 תגובות בפתיל
  הפחד הוא שההפקה שתלה את מאיה בוסקילה • סמדר
  רמה גבוהה • אריק • 17 תגובות בפתיל
  קובי מרימי • מיקי
  יש לי כמה תאוריות • Itay • 2 תגובות בפתיל
  מהרגע הראשון ששמעתי אותו אמרתי זה זמר ראוי לאירווזיון הוא ולא א • שגית
  קפריסין נשפה חזק בעורפה של נטע וכיתריה גם כמסר וגם כי היא בינלא • אורית • 2 תגובות בפתיל
  תודה שסיפרת על קובי • רני
  הפקת על • אריק • 3 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים