רשויות מקומיות יורשו לשלם לכל היותר 70,000 ש''ח להופעת אמנים ביום העצמאות 3933
החל משנה הבאה, רשויות מקומיות יורשו לשלם לאמנים ביום העצמאות לכל היותר 70 אלף שקל להופעה של שעה, כך החליט שר הפנים אריה דרעי, אשר אימץ את המלצותיה של ועדה ציבורית לבחינת הנושא.

לדברי דרעי, "אין סיבה שרשויות מוחלשות ישלמו סכומי עתק לזמרים ביום העצמאות מעל ומעבר ליכולות שלהן. הדבר מוביל לגרעונות כבדים לחלק מהרשויות. התשלומים המופקעים האלה באים על חשבון שירותים חיוניים אחרים שאין סיבה שיפגעו".

לאחרונה התפרסם כי לזמר עומר אדם נקבעו ליום העצמאות שלוש הופעות, שתיים מהן תמורת כ-‏292,000 ש"ח ואחת תמורת כ-‏280,000 ש"ח; הופעה רביעית צפויה להיחתם בקרוב. אייל גולן יקבל בין 193,000 ל-‏228,000 ש"ח לכל אחת משלוש הופעותיו, ועדן בן זקן תקבל 222,300 ש"ח ליקרה מבין שלוש הופעותיה.

מעיריית לוד, שבה יופיע עומר אדם, נמסר: "לתושבי לוד מגיע הטוב ביותר - בלי להתנצל ובלי להתבכיין. לוד כיום היא עיר מובילה גם בתרבות, ללא גירעונות ועם ציונים לשבח על ניהול תקין, מקצועי, יעיל ואחראי של הקופה הציבורית חרף ההשקעות האדירות בפיתוח העיר. הופעתם של עומר אדם ושל האמנים האחרים אינה חורגת מתקציב האירועים ולא באה על חשבון דבר אחר."

מנגד, כמה מהאמנים הוותיקים ייוותרו מחוסרי עבודה ביום העצמאות הקרוב. שרה'לה שרון סיפרה: "במשך 41 שנה ערכתי הופעה או שתיים בכל ערב עצמאות, הופעות מלאות. השנה לא קיבלתי הצעות. אולי נגמר הכסף אחרי ששילמו 300 אלף שקל לזמר אחד. הפעם אני אשאר בבית עם חברים ואצפה בטקס הדלקת המשואות". גם הזמרת זהבה בן, אשר ארבעה משיריה נכללו בפלייליסט של גלגלצ השנה, לא הוזמנה להופיע על אף במה ביום העצמאות הקרוב.
קישורים
דרעי: התשלום לאמנים ביום העצמאות יוגבל ל-‏70 אלף שקל החל מהשנה הבאה - הארץ
שיאן יום העצמאות: כמעט 300 אלף שקל להופעה של עומר אדם - ynet
אחרי 41 שנה, שרה'לה שרון תישאר בבית בערב יום העצמאות - ynet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

706255
הנימוקים של עיריית לוד הגיוניים מאוד, ויחד עם עיריות אחרות שבאופן הגיוני ומוצדק מוכנות לשלם סכומים שערורייתיים, מביאים לתוצאה עגומה. לכן אני שמח על ההתארגנות הקרטליסטית (בסדר, מונופסונית) של העיריות כדי לעצור את השערורייה. אבל רגע, איך עומר אדם יבחר עכשיו אצל מי להופיע, כשכולם משלמים אותו סכום? הגרלה במשרד הפנים?
מקורבים 706257
מי שהכי קרוב אליו לבית?
מקורבים 706262
ב/הפריפריה: געוואלד!
706268
מה הגיוני בנימוקים של עיריית לוד? הם אומרים "הופעתם של עומר אדם ושל האמנים האחרים אינה חורגת מתקציב האירועים ולא באה על חשבון דבר אחר". עומר אדם מן הסתם יופיע ביום העצמאות הבא גם תמורת 70,000 ש"ח להופעה, אם באמת לא תהיה לו אפשרות מכניסה יותר, וב-‏220,000 ש"ח שייחסכו בתקציב הארועים של העירייה אפשר לערוך עוד ארועים לרווחת תושבי לוד, או אפילו להקטין את תקציב הארועים ולהגדיל תקציב אחר.
עומר ישיר לנו סולו בלודיה 706271
אוקיי, המשפט שציטטת מורכב משני חלקים ששניהם מטופשים - "לא על חשבון דבר אחר" זה בטח לא נכון, ו"אינה חורגת מתקציב האירועים" זה טרואיזם - מן הסתם התשלום לאדם הוא חלק מהתקציב, וזה לא הופך את התשלום לו או את התקציב לסביר. אבל הנימוק שלך "אדם יבוא גם ב-‏70,000 ש"ח" לא נכון - הוא לא יבוא בסכום הזה ביום העצמאות הקרוב (וביום העצמאות הבא כן, אבל לא בטוח שללוד; זה בפתיל המקביל).

הטענה שאני מניח שעיריית לוד עונה עליה היא משהו כמו "השתגעתם? תוותרו על עומר אדם, תביאו את פאר טסי ב-‏150,000 ש"ח, או את זהבה בן ב-‏20,000 ש"ח, או את שרה'לה שרון על חשבונה, ותורידו קצת את הארנונה אם אתם כאלה מאוזנים." זאת התגובה האוטומטית שלי (וגם התגובה המחושבת שלי לעירייה שלי כשהיא מביאה אמנים יקרים). אני ואחרים גם מייד חושדים שזה סוג של שוחד בחירות מוניציפלי (למרות שהבחירות רק היו). אולי יש כאן גם שוחד בחירות, אבל אני חושב שזו לא הסיבה המרכזית.

אני חושב שמה שמניע את העירייה הוא נימוק רציונלי למדי (שגם משתמע מחלקים אחרים בתגובה שלה). ערים, במידה רבה, מתחרות זו בזו על "לקוחות" שהם אוכלוסיות חזקות - לוד רוצה שתושביה החזקים יותר סוציו-אקו יישארו תושביה, ושאנשים חזקים שאינם תושביה ישקלו להיות תושביה. חלק מהתחרות הוא תדמיתי; לוד צריכה גם להיות אטרקטיבית יותר, וגם להיראות אטרקטיבית יותר - להפגין כמה היא מוצלחת. הסטריאוטיפ של לוד (לפחות אצלי, מודה) הוא של עיר ענייה ונחשלת. סטריאוטיפ כזה מקשה עליה להצליח בתחרות - תושביה בפועל ובכוח מעדיפים ערים מוצלחות יותר (או שנתפסות ככאלה). להביא את עומר אדם מאוד ביוקר הוא סוג של עיקרון הכבדה: תראו, אנחנו כבר מספיק מוצלחים כדי להביא את הכוכב הכי גדול ויקר בישראל - ועדיין התקציב שלנו מאוזן!
עומר ישיר לנו סולו בלודיה 706273
בנוגע לפסקה האחרונה - האם אפשר להשתמש בנימוק רציונלי דומה כדי להצדיק משכורת גבוהה מהרגיל לראש העיר?
עומר ישיר לנו סולו בלודיה 706279
בנוגע לפסקה הראשונה שלך: יכול להיות שפספסת את המלה "הבא" בתגובה שלי?

בנוגע לפסקה השלישית: מעניין, לא חשבתי על ההיבט הזה. אבל אם כבר הכבדה, לא בטוח שהייתי בוחר במופעים מוזיקליים במחירים מופקעים (של עומר אדם או של הפילהרמונית, לא משנה). לא עדיף, נניח, הספרייה העירונית הגדולה בארץ?
עומר ישיר לנו סולו בלודיה 706294
דווקא מצא חן בעיני הרעיון של עקרון ההכבדה.
הרי ההכבדה מתאפיינת בטבע בהתנהגות אקסטרווגנדית, עם הרבה רעש וצלצולים. מה יותר מתאים לרעש וצלצולים מאשר בימת הבידור ביום העצמאות? ספריה עירונית עם ה "ששש..." בטח לא :)
עומר ישיר לנו סולו בלודיה 706313
הרעש והצלצולים האולטימטיביים ליום העצמאות הם כמובן ... הזיקוקים! אז אני מציע שבכל ערב עצמאות עיריית לוד תשגר כמה לוויינים נושאי קונפטי מתפוצץ, שאפשר יהיה לראות אותם מכל הארץ. זה בטח ימשוך לעיר אוכלוסייה חזקה ;-)
עומר ישיר לנו סולו בלודיה 706317
אותי בטוח. אני מת על זיקוקים, והתאכזבתי בשנים שהעיריה קיצצה במופע.
אם יורשה לי הערה אישית 706330
אני גם אוהב לראות זיקוקים, אך לא יכול להימנע מרגשות אשמה כבדים על הטראומה שהם בוודאי גורמים לחיות הבר. אילו הייתי יכול, הייתי מתיר מופעי זיקוקים ציבוריים רק פעם בעשור.
אם יורשה לי הערה אישית 706335
אתה חושב שמופע זיקוקים הוא יותר מפחיד או טראומטי מאשר סופת רעמים חזקה? מההתנהגות של הכלבה שלי אני מתרשם שלא. היא מפחדת מזיקוקים ומרעמים בערך באותה מידה (שלא לדבר על צפירת דומיה או אזעקה).
אם יורשה לי הערה אישית 706356
נקודה יפה, לא חשבתי על זה.

האם אתה דואג להכניס את הכלבה לחדר סגור בזמן מופעי זיקוקים/סופות רעמים/צפירות דומיה?
אם יורשה לי הערה אישית 706357
הכלבה בדרך כלל נמצאת בבית וכמובן שבימי זיכרון ועצמאות, כמו גם במזג אוויר סוער, אנחנו מקפידים שהיא תהיה בבית. בכל מקרה היא מעדיפה להיות צמודה אלינו כשהיא מפחדת, אז אנחנו לא סוגרים אותה בנפרד מאיתנו (אם אנחנו בבית ולא הלכנו לטקס הזכרון או לראות את הזיקוקים מקרוב).
אם יורשה לי הערה אישית 706336
זיקוקים באמת מפחידים חיות באופן כללי, ולא רק כלבים? גם חתולים?
אם יורשה לי הערה אישית 706343
לא יודע לגבי חיות באופן כללי, אבל החתולים שלי אדישים לזיקוקים (ולרעמים).
עומר ישיר לנו סולו בלודיה 706319
אכן פספסתי, סליחה.

החיסרון של ספריה מפוארת, ושל חלק מהאלטרנטיבות האחרות, היא שזה דורש תחזוקה יקרה לשנים.
עומר ישיר לנו סולו בלודיה 706337
רצית הכבדה, לא? תחזוקה יקרה זה בהחלט דבר מכביד.

סתם. ברור שספרייה, גם בלי התחזוקה, זו הוצאה יקרה בסדרי גודל ממופע מוזיקלי, ואי אפשר להשוות.
706344
כסף זה השיקול היחיד כשמנהלים משא ומתן?
אפשר לדון על אורך ההופעה (מי שמסכים לשלם 70 אלף עבור 4 שירים ולא דורש חצי שעה הופעה, מאפשר לאדם להספיק להגיע לשלוש במות נוספות ולא רק לשתיים), לסגור עם מי שפנה לסוכן מוקדם מספיק, עם מי שלא סגרו כבר עם שרית חדד, עם המועצה המקומית שלא מזמינה לצדך זמרים שחשודים בשחיתות או אלימות מינית, עם העיריה בעיר שבה גרות האחייניות שלך... לא חסרים שיקולים.
706352
נקודה יפה. אני מצפה שסוכניו של עומר אדם יפנו כבר לאלגוריתמאים כדי לתכנן מסלול שבו הוא יספיק כמה שיותר הופעות של שיר אחד ב-‏70,000 שקל האחת.
אוואנטי פופולו 706284
הסוציאליזם חוזר ועוד עם ש"ס וביום העצמאות.
כמה מחשבות:
א. אם מותר לפקח על מחירי הלחם, מותר גם לפקח על מחירי השעשועים.
ב. הופעות ביום העצמאות זה שוחד הבחירות הכי הגון שיש. אף אחד לא מונע ממצביעי האופוזיציה כניסה לחגיגות.
ג. בכל זאת היה עדיף שלא היה בא לעולם בגלל המדרון החלקלק. מחר דרעי יחליט שהכי זול לוותר על הבחירות המוניציפליות וימנה את מקורביו ובני ביתו לראשי עיר ממונים. דמוקרטיה זה עניין יקר.
אוואנטי פופולו 706355
זה לא סוציאליזם, מאחר וזו לא רגולציה בין שני גופים פרטיים, אלא בין גוף ציבורי שתקציבו הוא ממיסי הציבור לגורם פרטי, ולכן ההגבלה היא סבירה, בדומה לרגולציות דומות שיש (למשל על עלות חגיגות הפרידה של רמטכל מצהל).
אוואנטי פופולו 706463
זה לא סוציאליזם, אבל זו כן טיפשות.

לא הגבילו את תקציב החגיגות - לא באופןן אבסולטי, ולא באופן יחסי.
לא נתנו מגבלה רק למי שהפריז.

זה פשוט פופוליזם מטופש על פי כותרות בעיתונים.

במקום לשלם הרבה לזמר, ישלמו ל 10 זמרים, או דברים אחרים (זיקוקים) או יתנו הטבות מסביב לזמר כדי שיבוא.

החלטה הגיונית הייתה להגביל את כמות הכסף שמוציאים, כנראה יחסית למספר התושבים.
אוואנטי פופולו 706492
מסכים כמעט עם הכל, למעט ''פופוליזם מטופש''. המטרה המיידית של ויסות האש מהעיריות לאומנים הצליח (בטווח הקצר).

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים