מתחזה שעבדה כרופאה במשך שנים חשודה בגרימת מוות ברשלנות 4055
נאזק עראר, תושבת ג'לג'וליה, עבדה בארץ כרופאה במשך למעלה משלוש שנים, למרות שלא סיימה לימודי רפואה. רישיונה נשלל לפני כחודש, חמש שנים לאחר שעלו סימני השאלה הראשונים לגבי הסמכתה, ושנתיים אחרי שתינוקת שבה טיפלה נפטרה, מקרה שבו עראר נחשדת בגרימת מוות ברשלנות.

עראר ניגשה לראשונה לבחינת הרישוי הישראלית ברפואה בשנת 2003, לאחר שהציגה מסמכים המעידים כי סיימה בהצלחה לימודי רפואה במולדובה. היא עברה את הבחינה רק בניסיון ה-‏22 שלה, בשנת 2014, למעלה מעשר שנים לאחר ניסיונה הראשון. לאחר שסיימה בהצטיינות שנת סטאז' במרכז הרפואי בילינסון בפתח תקווה, היא החלה להתמחות ברפואה פנימית בבית חולים השרון.

במאי 2016, במסגרת הליך בקרת איכות סטנדרטי, ניסה בית החולים לאמת את תקפות הדיפלומה של עראר, אולם מהאוניברסיטה המולדובית שבה לכאורה למדה נמסר כי עראר מעולם לא למדה בה. רק בינואר 2018, לאחר סדרת בירורים של בית החולים ושל משרד הבריאות, פוטרה עראר מעבודתה, אולם היא המשיכה להחזיק ברישיון לעיסוק ברפואה.

לאחר פיטוריה היא עבדה כרופאה הראשית בבית ההחלמה הפרטי "טופ בילינסון" וכן כרופאה ברשת "טרם" לרפואה דחופה. בינואר 2019, במסגרת עבודתה ב"טרם", היא שיחררה לביתה ללא טיפול תינוקת חולה בדלקת ריאות, אשר נפטרה באותו הלילה.

בינואר 2020, בעקבות חקירת מות התינוקת, הגיש משרד הבריאות תלונה במשטרה נגד עראר בחשד לגרימת מוות ברשלנות. היא נשלחה למעצר בית ונאסר עליה לעסוק ברפואה. רישיונה נשלל סופית רק במאי 2021, ובהסדר הטיעון שאושר בהחלטת בית הדין למשמעת של משרד הבריאות, נכתב: "לאור המצב הבריאותי הרעוע ומבלי להתייחס לכתב הקובלנה, רישיונה [של עראר] יבוטל לאלתר ולצמיתות. הנקבלת מבקשת לציין כי ברצונה לסיים את ההליך בהקדם על רקע מחלת הסרטן בה לקתה ועל רקע שהיא מטפלת בילדו של אחיה, שהינו פגוע מוחין, ועל רקע העובדה שאינה עובדת מאז תחילת ההליך אז הותלה רישיונה."

בימים אלה מתרחשת רפורמה במשרד הבריאות, שמטרתה למנוע רמייה בתהליך כניסת רופאים בוגרי אוניברסיטאות זרות למערכת הבריאות הישראלית. דיפלומת סיום הלימודים תועבר ישירות מהאוניברסיטה שהעניקה אותה למשרד הבריאות, במקום שבוגר האוניברסיטה יציג אותה. מועמדים שנכשלו בבחינת הרישוי שש פעמים יחויבו לעבור קורס הכנה כתנאי לבחינה נוספת, וכישלון שמיני יוביל לבירור מול האוניברסיטה שבה הנבחן למד. שינוי נוסף, שטרם אושר ונכנס לתוקף, הוא הוספה של בחינה בעל פה לבחינות הרישוי, שהתנהלו עד היום בכתב בלבד.
קישורים
במשך שנים הצליחה מתחזה לעבוד כרופאה - עד שהתרחש אסון - TheMarker
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  ללא כותרת • שוטה הכפר הגלובלי • 2 תגובות בפתיל
  מעבר לנהר וגומא מרשרש • צפריר כהן • 132 תגובות בפתיל
  ללא כותרת • ירדן ניר-בוכבינדר • 7 תגובות בפתיל
  "זה מה שיעצור את כניסת ה'פייק-רופאים' לישראל?" • יובל נוב • 3 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים