צוות של הפנטגון בחן דיווחים על עב''מים מאז 2004, לרובם אין לו הסבר 4056
הפנטגון פרסם דו"ח של צוות משימה שבחן 143 דיווחים, רובם מצד הכוחות המזויינים האמריקאיים, על עצמים מעופפים לא ברורים מאז 2004. הדיווחים כוללים דיווח של חיישנים שונים ואף צילומי וידאו. בין האפשרויות שהועלו, ונטען כי אין להן ראייה אך גם לא ניתן לשלול אותם בודאות: נשק אמריקאי סודי, יכולות טכנולוגיות של רוסיה או סין שלא ידוע עליהן עד כה, וכמובן חוצנים.

לדברי הדו"ח, התצפיות מעטות ולא שיטתיות מספיק כדי לאפשר בחינה החלטית או זיהוי תבניות. רק לאחד הדיווחים ניתן הסבר - בלון תועה. הדו"ח אינו משתמש במונח המסורתי "עצם מעופף בלתי מזוהה" (UFO), ומעדיף במקומו "תופעה אווירית בלתי מזוהה" (UAP), בניסיון להתגבר על הסטיגמה הלא רצינית של המונח הישן ולעודד טייסים ומדענים לדווח על ממצאים ולדון בהם.

הצוות הוקם לדרישת הקונגרס כי הממשל יספק דו"ח לא מסווג בדבר מה שידוע לו על עב"מים. לפי ה"ניו יורק טיימס" הממשל יגיש לקונגרס תוכנית מפת דרכים לשיפורים טכנולוגיים באיסוף וניתוח תצפיות דומות.

מיק ווסט, סופר מדעי בריטי ספקן, טוען כי יש הסברים משעממים לכל הדיווחים. למשל, מה שנראה כמו תנועה מהירה של העצם יכול להיות בעצם תזוזה של המצלמה. מה שנראה כעצם מסתובב במהירות יכול להיות זוהר אינפרה־אדום.
קישורים
ניו־יורק טיימס
הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "מדע"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  Go West • צפריר כהן • 4 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים