סופרים תובעים את חברת OpenAI בגין הפרת זכויות יוצרים ע''י ChatGPT 4193
קבוצת סופרים אמריקאיים, ביניהם ג'ון גרישם, ג'ורג' ר. ר. מרטין, וג'ונתן פרנזן, הגישו לאחרונה תביעה משפטית נגד חברת OpenAI, בטענה כי תוכנת הבינה המלאכותית ChatGPT של החברה מפרה את זכויות היוצרים שלהם.

לדברי התובעים, OpenAI השתמשה בכתביהם על מנת לאמן את התוכנה, מבלי לפצותם ואף מבלי ליידע אותם על כך. תביעות דומות הוגשו לאחרונה על ידי יוצרים וכותבים נוספים, ביניהם הקומיקאית שרה סילברמן.

מארי רזנברגר, מנכ"לית גילדת הסופרים האמריקאית, אמרה: "חשוב ביותר שנעצור את הגניבה הזו אחרת נהרוס את התרבות הספרותית המדהימה שלנו, שמזינה תעשיות יצירתיות רבות נוספות בארה"ב. ספרים מעולים נכתבים לרוב בידי אנשים שמשקיעים את הקריירות שלהם ואת כל חייהם בלימוד ושיפור האמנות שלהם. כדי לשמור על הספרות שלנו, הסופרים חייבים שתהיה להם היכולת לשלוט מתי ואיך משתמשים ביצירות שלהם על ידי בינה מלאכותית גנרטיבית".
קישורים
עוד תביעה לאוסף: ג'ון גרישם וסופרים נוספים תובעים את OpenAI - כלכליסט
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

762089
אני מניח שכל אחד מהחותמים אינו חף מהשפעות של אמנים שונים על יצירותיו שלו, כך שהקייס שלהם חלש בעיני. אם כבר, מה ש AI עושה הוא פחות פוגעני ממה שאדם עלול/עשוי לעשות כי היא מסתמכת על עבודות של אלפי אמנים, כך שמכל אחד מהם נגנב שבריר פרומיל (שכאמור גם הוא מבוסס בחלקו על רעיונות לא מקוריים). לעומתה אמן בשר ודם נחשף להרבה פחות עבודות של אחרים, כך שבהכרח פגיעתו גדולה יותר במעטים שהם הוא מושפע. איך בכלל מתכוון מי מהתובעים להוכיח מה נגנב ממנו? היחידה שאולי יהיה לה קייס היאר שרה סילברמן שתוכל לטעון שמגיעים לה תמלוגים על השימוש במילה vagina.

הבעיה הרצינית שעומדת לפתחנו בנוגע ל-AI היא אבדן מוחלט של היכולת לזהות שקרים וזיופים ע"י האדם הפשוט. עוד דור אחד או שניים של deep fake, וביחד עם הטיית האישוש המפורסמת כל אחד יקבל את ה"חדשות" שהוא אוהב, ויסתגר יותר ויותר בתיבת התהודה החביבה עליו. משום מה הבעיה הזאת לא מקבלת מספיק תשומת לב, אולי מתוך ההנחה המוטעית שכבר היום המצב גרוע במידה שקשה לעלות עליה. לדעתי We ain't seen nothing yet.
762100
אמור לי, GPT, מה היה שכ"ג אומר על הסוגיה.
762103
בהשראת התגובה שלך, ירדן, שאלתי עכשיו את ChatGPT "מיהו שוטה הכפר הגלובלי?". קיוויתי להיווכח שהבוט מכיר קצת את האייל, אבל לצערי קיבלתי את התשובה החלולה הבאה:

"שוטה הכפר הגלובלי" הוא ביטוי אשר נוצר כדי לתאר אדם או תופעה שמתנהגים בצורה חסרת הבנה או מבוססים על אמוציות ותגובות קריניות, ולעיתים אף יכולים להציג מחסר ביקום ובהבנה של תהליכים גלובליים רחבים. הביטוי נגרם בעיקר מהשימוש הפוליטי בו, כאשר יו"רים, פוליטיקאים, או אנשים ציבוריים אחרים עשויים להשתמש בו כדי להתייחס באופן בלתי חיובי ליריביהם או ליריבותם. הכוונה בביטוי נוגעת לרוב לאדם שמסתיר את עצמו במציאות מדומה ולא מתמודד עם אתגרים עיקריים או לתופעה או למצב שבו הרגשות או התנהגות המקרינים שם המבוססים על תגובות אמוציונליות רחבות יותר מדי ולא על נתונים אובייקטיביים ומוגנים בערך.

עם זאת, השימוש בביטוי כפר הגלובלי יכול להיות מטעה ומזיק בפעמים רבות, מכיוון שהוא יכול לשמש להשתיק או להכניע אנשים שמנסים להביע דעות שונות ובונות ערוכות. בתחום הפוליטי והחברתי, חשוב להשתמש בשפה נכונה וברזולוציה של דיבור כדי לטפח דיון בונה ולא לשלול או להתעלם מדעות חיצוניים ודעות שונות.
762119
"'שוטה הכפר הגלובלי' הוא ביטוי אשר נוצר כדי לתאר אדם או תופעה שמתנהגים בצורה חסרת הבנה" - בול!
766549
תשובה מעודכנת מ-ChatGPT4:

"שוטה הכפר הגלובלי" אינו מונח מוכר במיוחד. נראה שמדובר בביטוי שמשלב שני מונחים: "שוטה הכפר", אשר מתייחס לדמות או אדם שנחשב למוזר או ללא חשיבות בחברה המקומית, ו"הכפר הגלובלי", מונח המתייחס לרעיון שהעולם הפך לקטן יותר ויותר מחובר בעקבות התקדמות הטכנולוגיה והתקשורת, כך שתושבי כדור הארץ מתחילים להרגיש כמו חלק מקהילה גלובלית גדולה.

השילוב של שני המונחים עשוי להצביע על אדם או דמות שנתפסת כחסרת חשיבות או מוזרה בהקשר הגלובלי, ולא רק בקהילתו המקומית. אך ללא הקשר ספציפי יותר, קשה לפרש באופן מדויק את המשמעות המלאה של הביטוי.
766550
יפה, נראה שג'פטו מבין את העניין.

על "ללא הקשר ספציפי יותר, קשה לפרש באופן מדויק את המשמעות המלאה של הביטוי" צריך לענות: "קשה? אז תתאמץ".
766556
הוא התכוון ל''קשה'' באופן מטאפורי.
(אהמ, ברמה מסוימת כל מה שהוא כותב זה באופן מטאפורי).
766561
אני: קשה? אז תתאמץ!

ג׳פטו4:
אני מבין את הבקשה למידע נוסף. נראה כי "שוטה הכפר הגלובלי" הוא לא מונח מוכר במיוחד בתרבות או בספרות. הוא עשוי להיות ביטוי שנוצר לתיאור דמות או אדם המתפקד בתוך החברה הגלובלית כמו "שוטה הכפר" בקנה מידה מקומי - כלומר, מישהו שנתפס כלא רלוונטי, מוזר, או מחוץ לנורמה בהקשר העולמי.

זה יכול להיות גם שימוש במטאפורה כדי לבקר או להעלות על נס תופעה חברתית או תרבותית בעולם המודרני, שבו תקשורת גלובלית ותרבות פופולרית מחברות בין אנשים מכל רחבי העולם. במקרה זה, הביטוי יכול להדגיש את הדיכוטומיה בין השפעה מקומית להשפעה גלובלית, או לבטא ביקורת על איך שחברות גלובליות עשויות להתייחס לאנשים מסוימים או קבוצות אוכלוסייה.

אם השאלה מתייחסת למקור מסוים או להקשר ספציפי, נא לספק פרטים נוספים כדי שאוכל להציע פרשנות מדויקת יותר.
עמדת ההגנה 762106
גם בהשראה, תהיתי מה ג'פטו עצמו חושב על התביעה. קיבלתי סבב התחמקויות שמתוכו חילצתי את עמדת ההגנה הבאה - (OpenAI תטען ש)אני לא יכול להפר זכויות יוצרים כי אין לי כוונה או יכולת לשחזר טקסטים שאומנתי עליהם. יכול להיות שהאחריות על הפרת זכויות יוצרים תוטל על משתמשים.

ביקשתי ממנו גם לתרגם לעברית כדי להביא את עמדתו בשלמותה, יצא משעשע אבל גם קצת טרחני מכדי להדביק לפה אז הנה קישור לשיחה. לא ידעתי שהוא מבין עברית בכלל לפני זה.
עמדת ההגנה 762107
GPT בעברית פותח עולם חדש של שעשוע בתקשורת איתו. הוא מדבר כמו מי שאומן על טקסטים מתורגמים אוטומטית, ונותן את התחושה שהוא חושב באנגלית ומתרגם. איזה כיף עם הזאטוט הזה.
עמדת ההגנה 762204
יאפ - כל המוצרים השונים והמשונים של בינה מלאכותית בעברית (לפחות כל אלו שאני נתקלתי בהם) מאוד מבדרים ומצחיקים.
רק לדוגמה - הגירסה העברית של הקול של Siri של אפל. גם ההגיה שלה וגם הפונקציונליות שלה זה לגמרי Dumpster fire מהסוג המשעשע ביותר (באנגלית המוצר סתם גרוע. בעברית הוא כל כך גרוע שהוא נהיה טוב).
עמדת ההגנה 762209
פרסומות ביוטיוב וכאלה לא מעוררות אפילו צחוק אלא תמיהה על כך שמישהו מוכן לשלם כסף עבור הטמטום הזה. האלטרנטיבה לפיה הפרסומות העילגות האלה אפקטיביות מצמררת מדי.
עמדת ההגנה 762273
השאלה היא אם בלילה הוא עוד חולם בספרדית (על כבשים חשמליות, כמובן).
עמדת ההגנה 762120
יהיה מגניב אם ג'פטו עצמו יהיה הסנגור (אפשר למנות ''קוף'' בעל תעודות והסמכה, אבל ג'פטו ימשוך בחוטים), או לפחות ייקרא להעיד.
766590
למשל: האם פוטין מת?

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים