מגדלי עזריאלי הם 595
יצירת אמנות ארכיטקטונית 24 19%
נחמדים 54 43%
לא מרשימים 14 11%
תפלצת אורבנית 31 24%
איפה זה, בפריפריה? 4 3%

127 הצבעות עד כה
פרסום תגובה לסקר

הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

נחמדים 26897
רק חבל שהחיפוי החיצוני בוצע לפי גחמותיו של עזריאלי, ולא לפי התכנון המקורי של האדריכל (אנא, הזכירו לי מי). חבל גם שפנים הקניון עבר השתלטות צבאית.
לא מרשימים במיוחד 26915
זה לא שהם חלילה מכוערים הם פשוט לא מרשימים במיוחד. בכל אופן אותי הם לא ככ מרשימים. אבל כנראה שיש להם חשיבות מבחינה אמנותית...יאדה יאדה... ומבחינה ארכיטקטונית הם מדהימים ביופיים אחרת קשה לי להסביר איך נתקלתי בהם אפילו במבחן/מתכונת (!?) באמנות.
לא מרשימים במיוחד 26918
מה מרשים בריבוע, משולש ועיגול? באמת לא הבנתי. אולי זו הפשטות.

אבל זה רק אני.
הגובה. 26935
על הגובה? 26936
התכוונתי:"מה הם עושים במבחן באומנות/ארכיטקטורה חוץ מלהיות דוגמא לבנאליות?"
על הגובה? 26963
אני אשאל את המורה שלי לאמנות ואיידע אותך בהמשך.
את לא בחופש? 26965
את לא בחופש? 26969
כן כן, אני בחופש קצרצר אבל יש לי את האימייל של המורה אז זאת לא תהיה בעייה.
את לא בחופש? 26975
יש לך את האימייל של המורה?
ואת תציקי לה בחופש שלה כדי לשאול אותה למה למדתם על איזה בניין?
את לא בחופש? 26982
המממ...לא רק את האימייל אבל אני חלילה לא מהמציקים. ו...כן.
לא מרשימים במיוחד 29280
אוף, ערן - זה הפאלוס!
תן לי להסביר לך - לארכיטקט היתה בעיה: העבודה במשרד האדריכלים קשה היא, כנראה. קשה ומתישה. לבנאדם לא נותרה טיפה אחת של כוח על-מנת לספק את אשתו כגבר צייתן והגון, ועל-כן היא ירדה עליו. על-מנת לשים קץ למתקפותיה (ואם היא דומה במשהו לי... תאמינו לי, זה *לא* היה "דבר של מה בכך"!) החליט הנ"ל לפצוח במפעל ארכיטקטוני זקוף ומרהיב עין בעמידתו האיתנה, שיוכיח גם לאשתו האומללה (שאגב, צריכה היתה, פשוט, לקחת מאהב במקום לאמלל, ולו בעקיפין, מדינה שלמה - זה, על-כל-פנים, מה שאני הייתי עושה...) שהוא עדיין מסוגל "להעמיד משהו"... והסוף ידוע.
אבל מה יעשו עם הקריה? 26962
אני חושב שבמקום להעביר את הקריה לכל מיני חורי ברחבי הארץ, אפשר פשוט להעביר אותה לעזריאלי (החיילים בכל מקרה שם).
אבל מה יעשו עם הקריה? 27044
אולי אפשר יהיה להעביר את הקריה למקום שהוא קצת פחות בולט, כדי שלא יהיה עד כדי כך קל למפציצים סוריים למצוא את המטכ"ל? מצד שני, יתכן שמדובר בזנב טווס.
אבל מה יעשו עם הקריה? 27052
החלקים החשובים של הקריה נמצאים מתחת לאדמה ויהיה קצת קשה (וטיפשי) להעביר אותם אל המגדלים.
יש בהחלט מקום להחליף את כל האסבסטונים והצריפים בבניין משרדים מודרני וחדש. זה מטומטם להשאיר מערכות מחשב קריטיות וציוד אלקטרוני יקר בצריפים דולפים.
אבל מה יעשו עם הקריה? 27056
מבלי להתייחס קונקרטית לטענות בדבר מה נמצא איפה ביחס לאדמה, ואילו מערכות נמצאות באילו צריפים (דברים שאני מניח שדורון יערי למד אותם מפרסומים זרים. אגב, באתר ה-fas ישנם צילומי-אוויר (או לויין) של המתחם באיכות ירודה למדי, וראוי שמפעילי האתר יצטיידו במצלמה ויטפסו לאחד המגדלים) - תכניות להקמת כמה מגדלים בחלקה האחד של הקרייה לטובת פינוי חלקה האחר נמצאות זה זמן רב בצנרת הביורוקרטית הכה-ארוכה-ומפותלת, בעיקר מכיוון ששווי הקרקע באיזור זה הוא עצום (מוזר, בהתחשב בעובדה שהאיזור מועד להפצצה!) - עד כדי כך שפינוי חלק מהמחנה אמור להספיק כדי לממן את בניית המגדלים (ובכלל זה - מנחת-מסוקים עבור משהב"ט בראשו של הגבוה בהם). מדובר גם על קריית-הממשלה התל-אביבית, האמורה לשכון באותו מתחם למיטב זכרוני.
אבל מה יעשו עם הקריה? 27132
התוכניות הללו יושבות בצנרת עוד מאז השירות הסדיר שלי לפני כ 10 שנים (שחלק קטן ממנו עבר עלי בסבל רב בקריה ומשם ההכרות שלי עם המבנים הדולפים).
אבל מה יעשו עם הקריה? 27065
מי אמר להעביר משהו למגדלי עזריאלי? על מה אתה מדבר? אולי תקרא את התגובה שלי לפני שאתה עונה עליה?
אבל מה יעשו עם הקריה? 27131
התגובה שלי באה להמשיך את הדיון ואם כבר לתמוך בדעתך שהעברת הקריה למגדלי עזריאלי היא לא דבר נכון.
אבל מה יעשו עם הקריה? 27158
אני בכלל לא הגבתי להעברת הקריה למגדלי עזריאלי. עד כמה שאני מבין, זו בכלל בדיחה.
זנב טווס ופאלוס 29281
הלאה הארכיטקטורה הגברית! אחיותי - לדגל!!
זנב טווס ופאלוס 29366
אין לי אחיות ראדיקליות
לא זו הייתה כוונתי. 29406
התכוונתי זנב טווס, דהיינו, כסמל לבטחון עצמי.
''אוי, תסתכלו עלי, אני סוחב את המסה האדירה והצבעונית הזו, ועדיין שורד - בואו אלי, נקבות פוריות.''

''אוי, תסתכלו עלינו, אנחנו שמנו את המטכ''ל באמצע תל-אביב, איפה שכל אחד יוכל למצוא את זה, וכל נסיון לחסל אותו יפגע בהמון אזרחים, ולמעשה, נתנו לגיטימציה לפצצה גרעינית בעיר האורות - ראו והראו.''

כמובן, האמת שהחלאות שבנו אותו פשוט רצו בסיס קרוב לתל-אביב, בלי לחשוב, חס וחלילה, על בטחון המדינה או משהו שולי כזה.

אשר להלאה לארכיטקטורה הגברית, בהתחשב בעובדה שכמעט כל הסטונדנטים בפקולטה לארכיטקטורה בטכניון (דרכה אני עובר בדרך למתמטיקה) הם הן, כלומר, סטודנטיות, אני לא מבין מה הבעיה שלך.
לא זו הייתה כוונתי. 29411
ראשית, לא מקובל לקרוא לממלכה המאוחדת ''המדינה'', אלא ''הממלכה''. שנית, הגנתם של אזרחי פלסטינה (בפרט תל-אביב) לא היתה, כמדומני, מרכיב משמעותי באינטרסים של הבריטים באיזור, ולכן לא היה טעם, מבחינתם, לשקול את השיקול הזה ביחס למיקום הבסיס (שאני בספק אם היווה יעד עיקרי להפצצות בת''א במלחה''ע השנייה).
מה הקשר לבריטים? 29415
מה הקשר לבריטים? 29419
אז למי התכוונת כשכתבת "החלאות שבנו אותו"? לטמפלרים?
מה? 29422
אני לתומי חשבתי שהבניין נבנה על ידי מדינת ישראל. נו, טוב.
העקרון של ביקורתי המשולחת כל רסן עדיין תקף - אנשים מסויימים החליטו שהמטכ''ל יהיה במרכז עירוני סואן. הייתי אומר ''שיבושו,'' אבל אני חושב שרובם מתים.
מה? 29424
הממ.... יש שם בניינים שנבנו לאחר קום המדינה, עבור הצבא ו/או משהב"ט ובהזמנתם, אבל מי שמיקמו שם לראשונה את מפקדותיהם היו הבריטים. לצה"ל המתארגן היה זה אך-טבעי לתפוס מחנות קיימים (קריה, תה"ש, רמת-גן) ולא לבנות חדשים. היום השטח (קריה, תה"ש, רמת-גן) שווה המון המון המון (והצבא גם מתחמק מארנונה, כמדומני) ולאור זאת נרקמות (באיטיות רבה, כפי שכבר הוזכר כאן) תכניות למכירת שטחי המחנות (או חלקים מהם) באופן שבו צה"ל יקבל את התמורה (או חלקים ממנה, כי בכלל לא ברור שהשטח "שייך לצבא") והיא תספיק לבניית מחנות חלופיים (בחלק השטח שלא נמכר, בבנייה לגובה, או בשטח אחר).

(הפעם דווקא לא עפ"ז).
גם סרפנד (צריפין), 29432
ועקרון (תל-נוף) ורמת-דוד (לויודע) ובטח יש עוד מלנתלפים אחרים.
מה הקשר לבריטים? 29457
הקריה היתה המושבה הגרמנית.
במלחמת-העולם השניה תפסו השלטונות הבריטיים את השטח והפכוהו למפקדה - ואח''כ בן-גוריון דוקא התלהב מן הרעיון - מן הסתם (חשד שלי) חפץ ב''ג בפיקוח הדוק של הקריה הצבאית על מרכז השידור בביכורי העתים שבסמוך.
לא זו הייתה כוונתי. 29458
אל תתרגש, היא פשוט פמיניסטית קיצונית, הבטוחה ש''כל הנשים'' הן מלאכיות ו''כל הגברים'' אשמים בכל הרע שבעולם. סטייל שלי יחימוביץ', אתה יודע.

דני.
תפלץ ארכיטקטוני מובהק 27016
הבניינים מכוערים, מכוערים, מכוערים. אני באמת לא מבין למה לכל הרוחות מישהו בונה דבר כל כך מכוער.

אני זוכר שקראתי לפני שנה בערך כתבה במוסף סופשבוע של מעריב על המהנדס הראשי של העיר תל-אביב. בכתבה ההיא, שהייתה מעניינת למדי אני מוכרח לציין, טען המהנדס שמגדלי עזריאלי הם למעשה גוף חימום עצום, מה שנגזר מהזכוכיות הרבות שמוצבות סביב הבניין. השמש פוגעת בזכוכיות הללו, וחוזרת לכל איזור המגדלים בצורת גלי חום אדירים.

אם כך, גם מפגע אסתטי וגם מפגע סביבתי. שתי ציפורים...
אני דווקא חושב שהם יפים 27033
מקרוב הם לא מרשימים במיוחד, אני מודה.

אבל כשבאים מאיילון דרום ורואים את המגדלים הגבוהים האלו, שבולטים בקווים המדויקים והחדים שלהם מן העיר המבולגנת והמסוכסכת... כמו מגדל של שן בלב הביצה - הרושם הוא אדיר.
וזה עוד כלום! 27037
חכה שהריבועי ייצמח לגובה!
וזה עוד כלום! 27113
מה קורה עם זה, באמת?
בואו נגזים קצת. 27041
א. אני לא יודע מיהו אותו מהנדס עיר שאמר את הדברים הללו (גודוביץ?) אבל התיאוריה הזו נשמעת לי מופרכת לחלוטין. הזכוכית רק מחזירה חום ולא מייצרת חום ולכן היא לא יכולה ליצור "גלי חום אדירים" (למישהו יצא להרגיש אותם?). אותן קרני שמש שמוחזרות לסביבה היו מגיעות לאותה סביבה גם אם המגדלים לא היו שם. מה שכן, אם המגדלים ימלאו את ייעודם וימשכו מספר גדול של משרדים מתוך מרכז ת"א לעבור אליהם, יפחת נפח התנועה בעיר דבר שיקטין את זהום האוויר, תועלת אקולוגית.

ואני חולק עליך בעניין הכיעור. אמנם ראיתי בניינים יפים יותר ומרשימים יותר (אחד כזה נבנה בכניסה לרמת גן) אבל הם בהחלט לא מכוערים.
בואו נגזים קצת. 27145
איזור הקריה זה לא מרכז ת"א? גם ככה האיזור הזה גדוש בתנועה עכשיו, אז מדוע אתה כה מאושר מהגדלת נפח התנועה ליד המגדלים?
בואו נגזים קצת. 27146
המגדלים מתחברים בצורה ישירה לנתיבי איילון צפון, לדרך נמיר/פ"ת מדרום וכמובן תחנת הרכבת. כך שמי שמגיע אליהם יכול
א. לבחור להגיע באמצעות רכבת בלי להזדקק לאמצעי תחבורה נוספים.
ב. להיכנס אליהם ישירות מהדרך בלי להסתובב ברחובות החד סיטרים ברובם של לב העיר, לחפש כתובת וחניה או חניון פנוי.

ברדיוס של כמה מאות מטרים סביב הבניינים לא גרים אנשים ולכן התנועה הזו לא מפריעה לדיירים, לא תופסת מקומות חניה של דרי האזור ובסך הכל מפריעה הרבה פחות.
משחק 27073
אני עדיין בטוח שמגדלי עזריאלי הם לא פרי תכנון של ארכיטקט, אלא ילד מגלומן במיוחד, בן 2 לכל היותר, שהחליט להתאים את משחק התאמת הצורות שלו לעולם המבוגרים.
תפלצת? אולי בצד השני של הקרייה 27096
בהיעדר שפע של דיונים בנושא ארכיטרקטורה ב"אייל", אני מדביק את ההודעה הזו כאן.

מאז שיבמ מכרו את בית יבמ, אחד מהבניינים המרשימים בישראל, ל"אירופה ישראל", היה ברור שטוב זה לא יעשה לבניין. זה התחיל בהדבקת השם "אירופה ישראל" לראש הבניין באותיות לבנבנות מכוערות, אבל זה עשוי להגמר הרבה יותר גרוע!

אסתר זנדברג (מי אם לא) כותבת על כך (שוב) אתמול ב"הארץ":
חברים זה העתיד 27231
אני חושב שכדאי להתחיל לבנות רבי קומות למגורים ולשכנע אנשים באמצעות תמריצים לעבור להתגורר בהם. אין לנו לצערי הרבה ברירה אזור המרכז כבר הגיע להתפוצצות אוכלוסין. עזריאלי עשה בשכל כשבנה את המגדלים הללו, הוא הצליח להכניס מאות אנשים בנוחות לשטח שלא עולה על כיכר רבין. אין ברירה אנחנו חייבים לשמור על הריאות הירוקות של תל אביב ורבי הקומות הם הפתרון.
חברים זה העתיד 27289
אין מגורים בעזריאלי.
חברים זה העתיד 27307
בחלק מהמגדלים באזור איילון* יש (או מתוכננים להיות באילו שבבניה) גם דירות שמיועדות למגורים אבל לרוב מדובר במגורי יוקרה שמשולבים עם שירותי מלון ומיועדים בעיקר לאנשי עסקים מחו"ל ולמיליונרים ישראליים. האטרקציה שלהם היא הקרבה למרכזי עסקים, סטנדרט בניה גבוה מאוד, נוף ועוד כמה דברים מהסוג הזה ולא שירותים קהילתיים (אם אתה לא קורא למועדון הבורסה שירות קהילתים, מתקני ספורט ופארקים כמו בפרויקטים אחרים שמיועדים למשוך משפחות לגור במגדלים (מרום נוה בר"ג, בית וקנטרי בגבעת שמואל וכו).

-----------------------------------------------------
*אני זוכר שקראתי שגם בעזריאלי יש תוכניות לשלב מלון ודירות מגורים כאלו אבל אני לא זוכר איפה ויכול להיות שאני מתבלבל עם שער העיר ברמת גן.
חברים יש רק באגד 27317
מהו המצב, למשל, במנהטן? האם יש דירות בבניינים בני 50 קומות ויותר שאינן נופלות תחת ההגדרה "מגורי יוקרה"?

* התכנית המקורית של עזריאלי כוללת מלון-דירות ו/או דירות מגורים, אולם נדמה לי שכעת אין כאלה. האישורים לכך אמורים להנתן ע"י העירייה (כמו גם האישור להצמחת המגדל הריבועי) והם מותנים ביעדי פינוי משרדים ממרכז העיר לתוך הפרוייקט.
חברים יש רק באגד 27322
אולי לא 50 קומות, אבל גם בנינים בני 20 קומות יהיו שיפור לעומת ה4 קומות הנפוצות כיום בתל-אביב.
וכן, בניו-יורק, בוסטון ומוסקבה קיימים בנינים רבים בני 10-20 קומות להמוני העם.
תתפלא... 27658
יש הרבה אנשים שעברו לגור במשרד שלהם לאחרונה. אני בטוחה שגם לך יש כמה חברים כאלה...
חברים זה לא העתיד 30668
כן, בודאי. גם כשתבוא רעידת-האדמה הצפויה?
אני לא חבר, אבל... 30679
האם יש לך נתונים על כך שרבי קומות אינם עמידים ברעידות אדמה?
למה לא? כולנו חברים! ;-) 30762
גבוה יותר - פוטנציאלית יציב פחות. אין צורך בתואר באדריכלות על-מנת להבין דבר כה בסיסי.
למה לא? כולנו חברים! ;-) 30767
במקרה בו לוקחים בניין קיים ומוסיפים עליו עוד ועוד קומות (בישראל דברים כאלה קורים מדי פעם), אתה צודק, יש בזה סיכון פוטנציאלי שכן עם הגבהתו הופך הבניין ליותר ויותר רגיש לרעידות אדמה. במקרה הסטנדרטי בו מתוכנן המבנה מראש כבניין רב קומות, הוא נבנה מן הסתם עם תשתית שתבטיח את עמידותו לרעשי אדמה למרות גובהו ויכול להיות שהתוצאה היא שהוא אפילו יותר בטוח מבתים פחות גבוהים.
למה לא? כולנו חברים! ;-) 30769
וכמו שאמר פולי: "בונים אותו דבר ראשון שמונים קומות באדמה". ("הקפיטריה")
למה לא? כולנו חברים! ;-) 30770
וואו.
את הבחורה הראשונה שאני מכירה שיודעת לצטט את הגשש.
תמיד האמנתי שזה גן שיש רק לגברים.
אז אתה לא מכיר את הבחורותהנכונות 30927
זה לא אדון זו גברת 31035
ושוב - תטל''א 30772
*יש* צורך בתואר באדריכלות ובתואר בהנדסה אזרחית כדי לתכנן מבנה כך שיעמוד ברעידות-אדמה בעוצמה נתונה. בוודאי הבחנת כי ביפן ובקליפורניה יש רבי-קומות ואף גורדי-שחקים רבים, והם נשארים לעמוד על תילם גם לאחר רעידות-האדמה הפוקדות מקומות אלה מפעם לפעם. לעומת זאת, בנינים שלא תוכננו ונבנו כדי לעמוד ברעידת-אדמה אכן נפגעים כשזו מתרחשת (כפי שהיה בטורקיה, למשל), גם אם הם נמוכים. בישראל, הייתי מעדיף להימצא בשעת רעידת-אדמה בבניין בן 30 קומות או יותר שנבנה לאחרונה מאשר בבניין בן 5 קומות שנבנה לפני עשר שנים.
יש בזה משהו. או קיי. 31026
עדיין - לא יודע, לסמוך על אדריכלי מדינת "אולמי ורסאי" ישראל... אולי רצוי להיצמד לבניה בת קומה אחת?
אין בזה משהו. 31037
מפליא אותי שאתה תומך בבניה צמודת-קרקע. האם אתה מודע לניצול המחפיר של שטח שהמנהג הזה גורר איתו? מה עם השטחים הפתוחים? מה לגבי הצורך בתשתיות רבות יותר (הרי כל בית שכזה מצריך מערכת מים נפרדת למשל).

זו לא חוכמה גדולה להצמד לאנקדוטות. לא פותרים שטות אחת בשטות אחרת. אם ה"סמוך" הישראלי הוא הבעיה הרי שהגברת הפיקוח והמודעות, עד כדי רמה ש"תציק" לאחראים היא הפתרון.

בניה לגובה, ועכשיו.
ושוב - תטל''א 31815
בישראל, כידוע, מתמוטטים בניינים ללא רעידות אדמה.
לפחות חלק מהבניינים בישראל בנויים בעיקר על אגו. לכן, במקרה של רעידת אדמה, הייתי פשוט מעדיפה לא להיות כאן!
למה לא? כולנו חברים! ;-) 31219
למעשה, באחת מתוכניות 'מטרופוליס' (זו שדנה בגורדי שחקים), הראו שלבניינים גבוהים תדירות עצמית ארוכה יותר, ולכן יש להם סיכויים פחותים להיכנס לתהודה ברעידות אדמה - וזה עושה אותם יותר יציבים.

אבל זה תלוי גם ברעידה עצמה, ששונה (מהותית) באיזורים גיאוגרפיים שונים (כיוון, צורה, תדירות...)

מעניין, אם לא מרגיע.
מדהימים בפשטותם 27285
הייתי בטוחה שזה קונצנזוס
העגול והמשולש 27442
מה שאני אוהב במגדלים האלה זה שהם נראים שונה מכל כיוון - פעם מגדל אחד מסתיר לגמרי את השני, פעם רק את חלקו, ולפעמים רואים אותם זה ליד זה עם רווח ביניהם. כמובן, מדובר בצפיה מרחוק.

אני חושש ממה שיקרה כשייבנה המגדל המרובע, אז כבר לא ייראה המרווח בין המגדלים.
28229
בעוד כמה שנים מגדלי עזריאלי לא יבלטו בשטח. יקומו סביבם בניינים גבוהים יותר, מעוצבים יותר ומלאים יותר בחיילים.
28507
וכי למה בניינים מלאי חיילים נחשבים כדבר שלילי?!
(-;
המגדל המרובע - במהרה בימינו? 67781
המבנים המכוערים בעולם 83842
"הארץ" מביא את רשימת עשרת המבנים המכוערים בעולם, על פי העיתון "פורבס":

על פי כתבת "הארץ", מגדלי עזריאלי זכו להסכמה כללית נדירה באשר ליופיים, ואין לה ספק שיעמדו בראש רשימת המבנים היפים בארץ.
המבנים המכוערים בעולם 83905
כן, במיוחד קורות הברזל המזדקרות מתוך פיגומי הבניין המרובע...
תחרות ניווט במגדלי עזריאלי 106386
אולי תחרות הניווט הראשונה בעולם בתוך חניון סגור:

28 בדצמבר הקרוב.
נחמדים 225456

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה לסקר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים