סערה פוליטית ב''דוקאביב''; ירקוני בוטלה; שבוע הספר לא 966
מבחר מהשפעות המצב הבטחוני על ארועי התרבות בארץ:


בפסטיבל דוקאביב, הנערך בסינמטק ת"א, הוקרן הסרט השוודי "הנאהבים מסאן פרננדו". בעקבות המצב הבטחוני והפוליטי ביקשו הבמאי השוודי פיטר טורביורנסון והמפיק קריטר נילסון להקריא בשמם לפני כל הקרנה של הסרט מכתב הקורא לשרון לחזור לשפיות, לנהל משא ומתן לשלום, ולהכיר בערפאת כמנהיג הפלסטינים. הקטע אכן הוקרא לפני ההקרנה הראשונה ובתגובה עזבו מספר צופים נזעמים את האולם. גורמים שונים, ביניהם הנהלת מפעל הפיס, הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו וחברת YES הביעו את מחאתם בדרכים שונות (אברהם כ"ץ־עוז, יו"ר מפעל הפיס, החליט להסיר את חסות המפעל מהפסטיבל ולא להעניק את הפרס, בסך 75 אלף שקל).

לאור כל זאת החליטה הערב (א') הנהלת הפסטיבל שלא תקרין עוד את הסרט ופרסמה את התגובה הבאה: "לאור הפרסומים ברצוננו להבהיר כי מדובר בעמדתם הפרטית של יוצרי הסרט אותה התבקשנו לקרוא בתחילת הקרנתו. פסטיבל דוקאביב מעניק במה למיגוון דעות. אנו רואים זאת כחופש אמנותי אותו אנו מעודדים. היוצרים מדברים בשם עצמם ואין זאת עמדת הפסטיבל".



ערב המחווה לזמרת יפה ירקוני, כלת פרס ישראל, שהיה אמור להתקיים ביום שני ה- 29 באפריל באולם נגה ביפו, "נדחה למועד בלתי ידוע". כך הודיע הבוקר איגוד אמני ישראל, בראשותו של חנן יובל. ביטולו של הערב, שהיה יוזמה של אמ"י, קשור להתבטאויותיה של ירקוני בערב יום הזיכרון לחללי צה"ל.

בשבוע שעבר אמרה ירקוני בראיון לגל"צ כי היא תומכת בסרבני השרות בשטחים, ומתחה ביקורת חריפה על מדיניות הממשלה. כמו כן אמרה ירקוני שאם המצב יימשך כפי שהוא היא תמליץ לנכדיה לרדת מהארץ, והשוותה בין תמונות הילדים בשטחים לאלה של היהודים בתקופת מלחמת העולם השנייה. דבריה של ירקוני עוררו זעם רב בקרב חברי האיגוד, והיא זכתה לביקורת חריפה על דבריה, בין היתר גם מפי יו"ר אמ"י בעצמו.



בעקבות המצב הבטחוני והודעות על ביטול מופעים יזומים בחוצות הערים, הוטל בספק קיומם של אירועי שבוע הספר המסורתיים, שנערכים מדי שנה בחודש יוני. בראיון ל- Ynet אמר מנכ"ל התאחדות הוצאות הספרים בישראל, אמנון בן־שמואל, כי למרות המצב הבטחוני יתקיימו אירועי שבוע הספר, אולם המתכונת תשתנה במקצת. המארגנים יעדיפו מתחמים סגורים או כאלו שניתנים לאבטחה בצורה קלה יחסית. בתל־אביב נבחנת האפשרות להעביר את היריד מכיכר רבין לגני־התערוכה. בחיפה - מרחבת היכל הספורט אל תוכו. בבאר־שבע יגודר מתחם "ביג", שם מתקיים היריד בדרך כלל. בירושלים יתקיים כנראה היריד בכיכר ספרא.
קישורים
יפה ירקוני - Ynet
דוקאביב - Ynet
שבוע הספר - Ynet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

למה הדבר דומה 66716
לפני הקרנת הסרט ''זעקי ארץ אהובה'' הקריא הבמאי מכתב שבו קרא לשחורים וללבנים באפריקה לחזור לשפיות, להתיר מין ואהבה חופשית, לחוקק חוקים שמעודדים הומוסקסואליזם ולסביות וכו' וכו'.

רוצה לאמר, איך בכלל בעל בית קולנוע מרשה לעצמו לערבב מן קוקטיל שעטנזי כזה. מי שרוצה במה פוליטית תמיד יכול לשכור אולם או לקחת תיבת תפוזים ולאמר כל מה שיחפץ, ומי שירצה ישמע. מזכיר לי את המחטף של ברנבוים.
שמעתי לפני כשעה 66717
את התיחסותו של חנן יובל לענין יפה ירקוני.
מעבר להאשמתו בצדק את התקשורת שניפחה את הענין, הוא גם הזכיר שעל דברי הטרנספר של אריאל זילבר לא הגיבו כמו שהגיבו במקרה זה.

חומר למחשבה!
שמעתי לפני כשעה 66732
אריאל זילבר לא זכה בפרס ישראל, הוא לא אייקון גדול שקיים פה מאז שנותיה הראשונות של המדינה, ואיש לא תכנן לעשות לכבודו ערב מחווה. אם כן היו מתכננים דבר כזה - גם הוא היה מתבטל.

אני מצדיק את הביטול, לא משום שאני לא מסכים עם ירקוני, אלא משום שקיום ארוע כזה כעת לא יכול שלא להתפרש כנקיטת עמדה של הארגון. גם ביטול הארוע הוא נקיטת עמדה - אבל הוא נקיטת עמדה עם הקונצנזוס, וזה המעט שהוא יכול לעשות במצב לא נעים כזה.
הענין הוא 66735
לא מעמדו של הזמר או קיומו/אי קיומו של אירוע זה או אחר, אלא התיחסות לתוכן הדברים.

דיבורים על טרנספר משום מה לא פוגעים בקונצנזוס (האם יש עוד מדינה דמוקרטית הקיים בה מושג כזה?), ואמירה לא נכונה (שהזמרת חזרה בה ממנה, להבדיל מתומך הטרנספר) אבל כזו שנאמרה מתוך רגישות מצפונית, כן?

כזכור "שקט, יורים", נאמר כבר בפרוץ מלחמת לבנון.
הענין הוא 66737
שקט יורים הוא מושג ישן. מי שזוכר את הופעתה של עליזה עזיקרי בטלוויזיה העצם קרבות מלחמת יום-כיפור שבה היא צעקה שימותו הערבים (או משהו כזה). התגובה אז היתה די דומה אם כי האמירה שלה היתה מאד א-פוליטית אבל עדיין נחשבה חורגת מהטעם הטוב.
ודייק! 66773
הזמרת שחוללה שערוריה זוטא היתה עליזה קאשי ולא עליזה עזיקרי. הביטוי המדוייק שבו השתמשה (בשידור חי) היה ''קוס-אמק לערבים'', ומעניין לדעת אם פשר הביטוי היה מובן לה.

היא לא קיבלה את המיקרופון למשך שארית הערב, ולאחר השידור התנצלה קריינית הרצף (אולי דליה מזור, אינני זוכר במדוייק) על ''ההתנהגות הבלתי הולמת של אחת מאורחות התוכנית''.

האמת היתה שהתנהגותה של קאשי הרגיזה צופים לא מעטים, ביניהם הורי. אמי דיברה על כך שקאשי חיה לה באמריקה, ובאה לישראל רק כדי לפלוט זבל למיקרופון.

זכור לי שקראתי ראיון עם קאשי מספר חודשים לאחר התקרית, בה הודתה שהתנהגותה היתה לא תקינה, אך ציינה שבאותו יום נהרג בקרבות אחד מבני משפחתה.

אינני חושב שהאמירה של קאשי היא א-פוליטית, ואינני זוכר את הביטוי 'שקט, יורים' בהקשר של מלחמת יום הכיפורים, אך יתכן בהחלט שאני טועה בנקודה זו.
הענין הוא 67013
יש עוד מדינה דמוקרטית שבה עשו טרנספר , קוראים לה USA והיא העבירה שבטים שלמים לשמורות מעל האדמה אבל את הרוב מתחת לאדמה ,יחד עם עדרי ה בופלו שהרגו כדי שלאנדיאנים לא יהא מה לאכול.
רק מה? אנחנו מדברים והאמריקאים עושים.
ולמה ? כי כאן יש 90% חכמים ו10% טפשים.
באמריקה- 10% חכמים 90% טפשים.

והמשותף לנו ולאמריקאים : בשתי המדינות ה 10% שולטים.
הענין הוא 67017
מעשה עוול אחד אינו מצדיק מעשה עוול אחר, ומי שמשתמש בו כדוגמה להצדקה, הדבר מראה על רמתו המוסרית.

אין לך מה להתלונן על הפנאטים הפלסטינים, כי אתה בדיוק כמוהם.
יטרונספר גבי נתן לY-NET 67026
תחת חסותו של חוק השבות הוא יתקבל מיד בזרועות פתוחות.
למה? 67029
לצד שי כהן, בת-אל לארסן ועוד כמה ימנים דפ''רים שלא מזדהים בשמם הוא יכול להרגיש כמו בבית.
למה? 67034
סליחה על הדפ"ריות שלי,אך מהם ראשי התיבות בעצם?
למה? 67035
דירוג פסיכוטכני ראשוני
למה? 67037
תודה.תגידו,בת אל לארסן זה על באמת?
תשאל את אלכס מאן. 67038
אני חושד דווקא בגבי נתן.
תשאל את אלכס מאן. 67053
1. למה אלכס מאן?
2.אני מתחיל לסמפט את בת-אל לארסן,האם אני צריך להיבדק?האם זה בגלל השם הדני שמעלה בזכרוני...?
גבי,אל תעשה לי את זה!
למה אלכס מאן? 67218
קרא כאן ותבין.
דפריות 67068
דפר זה דרוג פסיכיאטרי ועל תתנצל על דפריות , זה קורה אצל כל שמאלני.
דפריות 67074
לא, זה דירוג פסיכוטכני ראשוני. סולם הדפ"ר נע בין 10 ל- 90 בקפיצות של 10 נקודות. ככל שהציון גבוה יותר כך הכישורים השכליים של המלש"ב אמורים להיות גבוהים יותר.

לא ידוע לי על מחקר שקושר בין דפ"ר להשקפה פוליטית, כך שהקביעה האחרונה מוטלת בספק (חוץ מאולי במנגנון הטוק-בק של YNET...), ואם הרמיזה האחרונה לא הייתה ברורה מספיק, אז אנחנו הסנובים פה מעדיפים טיעונים לגופו של עניין, ולא לגופו של אדם.
והוא שנאמר... 67101
''גם אויל מחריש חכם יחשב,אוטם שפתיו נבון''.
דפריות 67216
לא התכוונתי לכל ימני, אלא לכאלה שמקללים (שי כהן, בת-אל) או סתם מדברים לא לענין (גבי נתן).
דפריות 67223
ולתמוך באויב זה כן לעינין ?
ועוד בזמן מלחמה?
איך אתה מיתיחס לאחד כמו אורי אבנרי שמשמיץ את צהל ומספר על גבורתו ואצילותו של יאסר ?
האם לא ברור לך שכל פלסטיני כמה שיהא מתון ירה בך ללא היסוס? ,אסור שלאף אדם בישראל תהיה סמפטיה לאויבים שלנו.
גם מי שהיה שמאלני לפני שנתיים התפכח אחרי מה שקרה ,ואתה עדיין לא?

לילה טוב
דפריות 67224
לא התיחסתי להבעת דעה כלשהי, שאיתה ניתן להסכים או לא להסכים, אלא לאמירות כגון ''מחנה חינוך מחדש לשמאלנים'', ''הטרנספר שנעשה לאינדיאנים מצדיק טרנספר שנעשה לערבים'' וכו'. אלה בהחלט דברים לא לענין.
דפריות 67643
לא יכול שלא להגיב אבל בטוח שאתה דפר 0 כמו כן אתה על בטוח לא מועיל לחברה, חיי על חשבון אחרים ,לא שרתתה בצבא, אהבת ארץ ישראל לא קיימת בתוכך ובודאי רצוי היה שלא היתה כאן בתוכינו..
היום כשאדם מביע את דעתו והיא לא מוצאת חן בעיני מיודעינו
מותר לבקש בצעקה גדולה להשמידו .. נבלות איפה הייתם עד עכשיו . כשהכוחות השחורים והטיפשיים שולטים במדינה המתפוגגת הזאת.
הרי מאז שמנחם בגין היקר צרח אני צ'חצ'ח המדינה הזאת הפכה למדינה של צ'חצ'חים.
וזה מה שאתה
האייל המתחיל להתעצבן 67672
אייל אלמוני יקר, גברת לארסן וכל המשתתפים בדיון הזה - נא להרגיע את הרוחות. מלחמות פליימינג זה דבר שלא חוויתי כמה שנים, והיה לי די נוח עם זה. אנחנו פה במערכת נתחיל להסיר תגובות אם לא יפסקו העלבונות ההדדיים הללו, האיומים ושאר מרעין בישין.
מה שמדהים הוא 66756
לא כל כך הביטול, כמו הנימוק אותו העלה חנן יובל (אני מצטט מהזכרון מה ששמעתי מובא בחדשות בשמו, כך שאני מתנצל מראש על אי הדיוקים).
חנן יובל אמר בערך כך: יפה ירקוני לא היתה צריכה לומר את מה שאמרה כאשר ידעה שמתוכנן ערב הוקרה למענה על ידי אמ"י, שהוא ארגון א-פוליטי.
ערב ההוקרה שתוכנן ליפה ירקוני, כמו גם פרס ישראל אשר הוענק לה, היו בשל תרומתה לזמר העברי, לא לשיח הפוליטי הישראלי. ההערכה ליפה ירקוני כזמרת (אשר אצלי, מה לעשות, לא היתה גבוהה מעולם), לא השתנתה כהוא זה עקב התבטאויותיה הפוליטיות. דווקא ביטול ערב ההוקרע מעיד על ערוב שיקולים פוליטיים (גם אם "קונצנזוסיאליים", או לטעמו של מאן דהוא "נכונים") במעשיו של הארגון המתימר להיות א-פוליטי.
מה גם שחנן יובל לוקה בהערכה קצת מוגזמת לגבי חשיבות הארגון שבראשו הוא עומד.
םתימת פיות 66786
עד היכן תמשך סתימת הפיות בארץ,
האין זכות להביע דיעה גם אם אינה תואמת את הקונצנזוס.
הנותר על חיינו התרבותיים,
אני בושה ונכלמת בהתנהגותו של חנן יובל,אוי לנו שהוא נציג אמ''י,
םתימת פיות 66856
לא זכור לי שמישהו ניסה להכניס את יפה ירקוני לבית-סוהר בשל דבריה, או שמישהו ניסה לטעון שאין לה זכות להביע את דעתה.
אדרבא, זכותה לבטא את דעתה כרצונה, וזכותו של אמ''י לא לערוך לה ערב מחווה. דמוקרטיה במיטבה.

(ואגב, חנן יובל הוא לא ''נציג אמ''י'', אלא יו''ר אמ''י, שנבחר, כמדומני, באופן דמוקרטי).
םתימת פיות 66899
אנני מבינה מה הקשר של אומנות לפוליטיקה.
אני גם חושבת שזה לא פיר שזמר ינצל את המעמד לטובת קידום דיעות פוליטיות. כאשר אני הולכת לראות מופע אין אני רוצה לשמוע על דיעותיו הפוליטיות של מאן דהו...
אני רוצה לראות את המופע בצורה התרבותית ובצורה האומנןתית הכי טובה. את הדיעות הפוליטיות אני אשמע במקום אחר.
אני חושבת שזה טפשי לתת דיעה פוליטית כאמן. זה ממש לירות לעצמה ברגל. לא רק שחלק גדול מהעם לא יסכים איתה היא חושפת חלק אישי על עצמה שחלק גדול מהקהל בניהם אני מאוד לא מעוניינת בו. אם אומנות אז שתהייה זו אומנות לשמה. ועל טהרת האומנות.
אשר לגידי גוב פורש במחאה על ההחלטה. יבושם לו! טוב לדעת מה הן דיעותיו הפוליטיות. לא שחשדתי שהוא ימני "חלילה"
אבל אני גם לא בטוחה שהוא הייה רוצה שהשכןשלו יהיה ערבי ושייתקן אותי אם אני טועה .
המגוחך בכל ההמחאות הסימליות הוא שאף אחד מהאומנים יפה הנפש לא הייה מוכן שהבת שלו או בנו יתחתן עם ערבי. אבל הם ילחמו בחורמה על הגנתם מרחוק ועל גבי הנייר ועם מילים ומנגינות... ואולי כדאי שייתחילו מלעשות קניות בקלקלייה ...
זו תמיכה בהם.
איפסילון זו דימוקרטייה ועוד איך כאשר שמאלני מביע את דעתו אז הוא תרבותי אך כאשר ימני מביע את דעתו הוא פחות תרבותי.. ומייד עושים עליו את האפזצטה הטיפוסית ומנסים לגלות היכן הוא שכח את כל הפסיקים או הנקודות אז עם מי ולמי יש דמוקרטייה לימין או לשמאל. .אז יקירי השמאלנים אני כותבת בשפה העברית ישראלית. ומי שלא יבין יעשה קורס מזורז. בספרים של דן בן אמוץ.
םתימת פיות 66939
זהו, שאת הדעות הפוליטיות היא אכן השמיעה במקום אחר, ולא בזמן הופעה.
כנראה שזמרים צריכים לשיר. לדבר אסור להם.
תשובה לדורון הגלילי 67046
לדורון היקר
אני מסכימה איתך שזה מאוד מרגיז ומתסכל שאין באפשרותו של האדם להגיד את דיעותיו במיוחד אם הוא גדל על ברכי הדימוקרטייה.
אבל אבל אני כישראלית מרגישה צורך יותר גדול ואחריות בהצגת הדיעות שלי לגבי מה שמתרחש נכון לעכשיו במדינתנו,כל ישראלי הוא הנציג של המדינה במיוחד כאלה שגרים מחוץ לישראל זמנית.
אבל זמר על אחת כמה וכמה.
(אני מעריכה שיהיו דיעות שונות ומכבדת כל דיעה. אף אם אינה דומה לשאר הדיעות.) ושוב מחירה של הדימוקרטייה!
אבל פה מדובר בנציגה שאליה נשואות מאות ואלפים מעיני הציבור הרחב. חלקם יהיו חולקים על דיעותיה שהן שונות ונכון לעכשיו שונות מאוד מדיעות הרוב הכולל של עם ישראל הנמצא במלחמת קיום מלחמה של השרדות כעם. "השמצה של הממשל הישראלי הקיים" ושוב חוזרים לאבל, קצת דיפלומטייה מזמר או זמרת שבכוחה או בכוחו להגיע אל קהל רחב יותר ואולי אף להשפיע על הקהל עם דיעותיו הפוליטיות, לא הייתה מזיקה , ולהיפך הייתה חוסכת ממנה את עוגמת הנפש, את כל התסכולים וכן את ההתנצלות שהיא אולי תתן. כאשר אני אומרת שתגיד את הדיעות שלה בפורום אחר אני מתכוונת שלא בפרהסייה. לצערי הרב חוסר הדיפלומטיה של הזמרת עלה לה בהפסד שאולי לא צפתה, ואני מסכימה עם אלה שקבעו שהתנהגותה לא הייתה תואמת! נניח שזמר עם דיעות ימניות קיצוניות הייה שר נגד הפלסטינאים ומעביר מסרים דומים לשלה רק בכיוון ההפוך מה אז?
המחאה שלה הייתה פשוט שלא במקום ושלא בכל מקום!
ןזאת מכיון שהיא חשופה לציבור רחב. שחלקם אולי אף אוהב את שיריה והם יפגעו לגלות שלזמרת האהובה שלהם יש דיעות הנוגדות את דיעותיהם. אולי אין היא ידעה מה כוחה כאשת ציבור. וכחשופה לציבור. ואיזה זמר ידוע שמעת קם ואומר את דיעותיו הפוליטיות... אלא אם כן הוא עובר לזירת הפוליטיקה.
זמר צריך להיות ניטרלי ולו רק על מנת שלא לפגוע במוניטין שלו כזמר. כן כנראה שזמרים צריכים לשיר ולא לדבר. והרי זה מקצועו של הזמר לזמר .... להבדיל
(הסיבות לשלוח את הנכדים שלה לחוץ לארץ ממש לא מעניינות אותי)
כאשר אני הולכת לראות הופעה של זמר אני רוצה לשמוע אותו או אותה מזמרים ומשמיעים לי מקולם ולא מדיעותיהם הפוליטיות או מהגיגי ליבם. לזה יש הקפה מספיק רחבה ומכל הכיוונים. אני מאוד מצטערת אבל זו דעתי! יש לי במשפחה כמה זמרים ואף אחד מהם לא משמיע את דיעותי בפרהסייה!
הם משמיעים את דיעותיהם בפורום פרטי משפחתי חברי אך מצומצם בידיעה שאין הם ימכרו לציבור. או כיוסף שנימכר על ידי אחיו.
תשובה לדורון הגלילי 67296
בזירה המקומית: אביב גפן, יהודה פוליקר, מאיר בנאי, יובל בנאי, אהוד בנאי, שלום חנוך, אריק איינשטיין, קורין אלאל, ועוד רבים רבים רבים. במוזיקה המזרחית, אגב, יש לא מעט אנשים שהביעו עמדות ימניות מאוד.
בזירה הבינלאומית: U2, פחות או יותר כל מי ששר בשנות ה-‏60, סטינג, ועוד כמויות אדירות שאין אפילו טעם לנסות.

כל אלו הביעו עמדות פוליטיות במוזיקה שלהם, בדיוק כמו שסופרים מביעים עמדה פוליטית בספרים שלהם ובמאים בסרטים שלהם, מלחינים במוזיקה שלהם, ציירים בציורים שלהם. אמנות אינה יכולה להיות נטולת אמירה פוליטית. גם אי נקיטת עמדה היא נקיטת עמדה מסוימת.
יפה ירקוני, כמו כל אדם, מוזמנת להגיד מה שבא לה איפה שבא לה (בגבולות החוק), ואם מישהו רוצה לשדר את זה או לפרסם את זה - אין בכך כל בעיה, לא מצידו ולא מצידה. זו גם זכותם של המאזינים לה להחליט שהם לא רוצים יותר לשמוע את המוזיקה שלה, אבל זה נראה לי מוזר.

איך אדם "נפגע" מזה שהוא מגלה שזמר שהוא אוהב גם אוחז בדעות שונות משלו?
,תשובה לדובי קננגיסר 67481
העובדה שכל הזמרים ברשימה אכן הביעו את דעתם הפוליטית לא נותנת להם גושפנקה ..
מוכרחה להיות דיפלומטיה כאשר מדובר בחשיפה לקהל רב.
אני לדוגמא יכולה לבטא את דיעותי הפוליטיות באתר שכזה או דומים לו.
אני חושבת שאילו הייתי מצהירה קבל עם ועידה על דיעותי הפוליטיות הייתי מסכנת את פרנסתי, אבל אולי גם גורמת לאנשים מסויימים צער.
בבחירות הדימוקרטיות נבחרו אלו שייצגו את דעתי והם גם אלו שיעשו את העבודה בשבילי
את שלי בפרהסייה אמרתי בזה שבחרתי בהם.
את הקטנות אני שומרת לאתרים שכאלו. על הבמה, או בכל עסק אחר שבו אתה חשוף לקהל הייתי חושבת פעמיים לפני שאני אתרום מדיעותי הפוליטיות. במיוחד אם הם לא ישרתו את המטרה העיקרית שאותה אני מייצגת בחיי היום יום.
ולכן אמרתי שהפורום חשוב מאוד. אם אתה לא מרוצה מהשלטון יש לך ברירה זו ארץ דימוקרטית לך ותחליף אותו כאשר יגיע הזמן של הבחירות ונסה ללהק לך כוחות ולשכניע אחרים שיחשבו כמוך ... ואולי יתמזל מזלך ומפלגת החלומות שלך תעפיל, יום אחד, אם, איי פעם.
,תשובה לדובי קננגיסר 67484
מי אמר שיש להתבטאויות פוליטיות של אמנים גושפנקה? העובדה שזה עובר טוב בתקשורת אינה אומרת שעל מן-דהו לאמץ לו את דעתו הפוליטית של האמן החביב עליו. רצוי שכל אדם יהיה בוגר מספיק כדי לעצב לו השקפה פוליטית משלו. מה שאולי חסר לנו כאן זו חשיבה ביקורתית. לא צנזורה מיותרת.

בכל מקרה, מדוע שהאחריות אכן לא תיפול על האמן שבחר להביע את דעתו? זו זכותו, ועליו להיות מודע לכך שאנשים מסויימים עלולים לבחור שלא להאזין לו יותר. את לא יכולה לאסור על אנשים לפגוע בתדמיתם (מה שאת קוראת "מוכרחה להיות דיפלומטיה כאשר מדובר בחשיפה לקהל רב") - זו בחירה אינדיבידואלית, וכפי שאמרתי, המתבטא צריך להבין שההתבטאות עלולה לעלות לו במחיר מסויים.

מצד שני, לפעמים דווקא ההתבטאויות הללו יכולות לסייע דווקא בפופולריות. כשג'ון לנון אמר בשנת 1964 בעת הסיור של להקת החיפושיות בארה"ב כי הם "גדולים יותר מישו" אזי האמירה הזו אולי קוממה עליו את הכנסייה, אבל זכתה להדים רבים ובדיעבד גדילה את הפופולריות של הלהקה בארה"ב.
תשובה לג'ון לנון 67656
בדיעבד, זה היה לא כל כך מוצלח. 16 שנים לאחר האמירה הזו נרצח לנון בידי קנאי דתי.
תשובה לג'ון לנון 67657
קנאי דתי? חשבתי שהוא פשוט מאוד אהב את "התפסן בשדה השיפון". אתה בטוח?
תשובה לג'ון לנון 67661
קנאי דתי הוא בטח לא היה,הוא אכן קרא את ''התפשן'',אבל בעיקר ניסה לעשות רושם על ג'ודי פוסטר, ככה שנראה שמה שהשפיע יותר, היה הסרט ''נהג מונית''.
67700
אתה מבלבל עם זה שניסה להתנקש ברייגן
אכן טעיתי 67705
אכן התבלבל בזכרוני ג'ון הינקלי עם מרק דיוויד צ'פמן.
,תשובה לדובי קננגיסר 67527
איזו מין מדינה דמוקרטית היא זו אם אדם צריך להשמר שלא לחשוף את דעותיו הפוליטיות ברבים? להפך - דמוקרטיה מתקיימת על דיון ציבורי פתוח בין כל הצדדים. הבחירות לכנסת הן רק שיאו של התהליך - לא כל כולו.
הבחירות לכנסת הן שיא התהליך 67529
אכן אני מסכימה איתך על זכותו של האדם לחשוף את דיעותיו הפוליטיות. ואף ציינתי שאין לי בעייה עם זה.
בסך הכל ייעצתי שכדאי שאדם עם מקצוע של זמר שהוא בעניין התרבותי ולא הפוליטי צריך להיות יותר דיפלומטי, מה קשה להבין?
על מנת לא לגרום להרגשה לא נוחה לאלה המעריצים אותו. לך דוגמא: בעבר אהבתי ציורים של ראנואר, עד כדי כך שרכשתי ספרים על חייו וככל שהעמקתי לדעת עליו התגלה לי שהוא אנטישמי ולו שנאה עמוקה ותהומית ליהודים.
הרגשתי נורא! העלבון היה צורב. לחשוב שהערצתי אותו והציורים שלו. נכון להיום אני לא מדברת על הצייר המפורסם הזה ודואגת לעדכן כאלה שאיכפת להם על ההעדפות של ראנואר.
אז כמות שלי זה מפריע, אני מאמינה שגם לאחרים זה יפריע!
הדיעות הפוליטיות שלה הן דבר כל כך פרטי ושלא במקום ולצערי וגם לצערה ולצערם של עוד זמרים הם צריכים לזכור לשיר וזהו! לשיר זה כן לפתוח את הפה אבל בסלסולי זמרה ולא בקריאות תגר וגנאי לממשלה! זה כמעט על גבול בגידה!
אילולי לא היינו דמוקרטים מצבה של יפה ירקוני ועוד כמה שמאלנים היה בכי רע...ולא רק דימוקרטים גם סלחניים!
הבחירות לכנסת הן שיא התהליך 67541
האם גם לאופוזיציה אסור לקרוא תגר על הממשלה? האם גם זה על גבול בגידה?
להבדיל, 67549
אופוזיצייה שהרי היא גוף פוליטי לחלוטין. והכיצד אתה משווה גוף פוליטי לגוף תרבותי אומנותי.
האם אתה קורא את מה שאני כותבת, (להוריד מילים שנכתבו כהגנה עצמית)
מדובר בגוף חברתי תרבותי אומנותי לא פוליטי!
אני לא מסכימה עם לצעוק שימותו הערבים, בהחלט לא גם אם הסתננה לכתיבה שלי טינה, אין לי שנאה תהומית לעם הערבי. אני בעד שיהיו בכנסת ערבים שמאלנים ועוד... וכמובן מקווה שיהיו יותר ימניים.
ועכשיו אתה יודע מה הן הדיעות הפוליטיות שלי. ואדרבה אתה גם יודע שאני די הוגנת בהשוואה לימנים אחרים.
בת אל
להבדיל, 67551
אני משווה בקלות.

למי מותר להביע דעה פוליטית? רק לפוליטיקאים? אם כן, הרי גם בעצם העובדה שאת מביעה כאן עמדה פוליטית מסויימת את עוברת על הקריטריון הזה.

אני מעדיף את המצב בו לכולם מותר להביע דעה פוליטית. גם לפוליטיקאים מוצהרים וגם ליפה ירקוני וגם לספי ריבלין או בת-אל לארסן ואפילו לערן בילינסקי, כאשר כל אחד מאיתנו נכון לעמוד מאחורי דעותיו ולקבל את העובדה שברגע שבחר להצהיר על דעתו הרי שהוא אחראי להשלכות ההחלטה הזו עליו.
הבחירות לכנסת הן שיא התהליך 67547
אני מקווה שאת לא אוהבת את שופן
שופן? 67560
האם גם הוא אנטישמי? לא אין אני אוהבת את שופן.וגם את יפה ירקוני. אני מאוד מתפלאת שרצו לתת לה את הפרס.
דיעות היכולות לפגוע בקיומה של המדינה ולגרום לתסיסה בקרכ קהל רב מפחידות אותי, מכיוןך שבכוחו של זמר או זמרת להשפיע על אוכלוסיה רבה. הווה אומר להטות את המאזניים לכיון אחד והוא הכיון שהיא רוצה, ובעיני זהו שימוש לא פרי בכוחה כזמרת עם גישה לקהל בסדר גודל שכזה.
סדר הגודל שבו אנו מדסקסים וטוחנים פוליטיקה הוא מצומצם יחסית, ולמי שמגיע לאתר נהיר שיהיה נוכח להתכסחויות פוליטיות ולדיעות שיהיו שונות משלו. אתה רואה את ההבדל בין קהל שקורא באתר לבין קהל שמגיע להתבדר...
יחי ההבדל!
יפה ירקוני? 67794
רגע, את חושבת שאמירה של יפה יכולה להשפיע על אוכלוסיה רבה?
מה היא חושבת שהיא, אביב גפן?
שופן? 68003
שלום בת אל

יש לי שאלה שהיתי צריך להפנות לשמאלנים , אבל אני מפנה אליך כי את בודאי תתיחסי בצורה הוגנת ,כפי שמעיד סגנון כתיבתך.

אני גולש באנטרנט כ 10 שנים ובעקר באתר של WALLA ושם יש הצבעות שונות בנושאים פוליטיים.
תוצאות ההצבעה הן תמיד בסביבות 85% ימינה באופן מובהק.
עכשיו אני שואל את עצמי , מי גולש באנטרנט!
החרדים לא , כיון שיש להם פסק הלכה שאוסר.
שכבות סוציואקונומיות נמוכות (שאייל אלמוני קורא להם צחצחים ) להם אין כסך לרכישת מחשב.
כיפות סרוגות? אולי 10% מהם.

כל הקבוצות שהזכרתי היו מצביעים ימינה באופן מובהק אילו היתה להם גישה ל WEB.

ועל כן איפו הם השמאלנים ?
להערכתי יש פחות מ 1% שמאלנים במדינה וגם בתפוצות , ועל כך יעיד הלך הרוח במילואים באוניברסיטה ובכל מקום ,ובכל זאת התקשורת נוקטת קו שמאלני גס מנוכר זול והמוני.

האם זה טכסיס שיווקי בכדי למכור עיתונים?

אשמח לקבל את חוות דעתך.
א-סמאל 68158
יש עוד סקר לא מהימן
תוצאות הבחירות לכנסת
תגלה שם תוצאות מפתיעות שעולות על 1%
א-סמאל 68161
אתה צודק ,ומה זה אומר ? שעקר השמאל זה הערבים.
סטטיסטיקה 101 68162
המסקנה שלך לא כל כך מתאימה לרישומי מרשם האוכלוסין (מעל גיל 18), בהנחה ש"עיקר" זה "לפחות 50%". בכל מקרה, גם הדוגמאות הקודמות שהבאת אינן ממש בסיס מוצק להסקת מסקנות שכן אין שום דרך לוודא בסקר אינטרנט שפרופיל ההצבעה אכן מייצג את האוכלוסיה. הוא מייצג, כמו הסקרים באייל, את "מי שבחר להצביע בסקר". כלומר, אתה יכול להסיק ממנו מסקנות על מי שבוחר להצביע בסקרים באינטרנט, אבל לא על האוכלוסיה.
א-סמאל 68164
יותר גרוע ערבים שמאלנים
א-סמאל 68187
גם יגאל עמיר טען שבעצרת שבסופה הוא רצח את רבין היו בעיקר ערבים.
אבל אם רוב השמאל הם ערבים, אז מהיכן כל הסרבנים, המפגינים וכו', שלשיטתך הם עוזרי האויב?
א-סמאל 68205
זה ציבור שבחלקו נפל קרבן לתעמולה ארסית של תקשורת עוינת שממומנת על ידי גורמים אינטרסנטים.
חלק אחר של סרבנים הם אנשים ציניים שמבקשים תואנה להתחמק משרות ממנו הם פוחדים.
חלק שלישי קטן מאוד וכמעט זניח מרכב מאנשים רעים מאוד חסרי מצפון וכבר נתתי מתכון כיצד יש לטפל בהם.
דרוש הסבר: 68209
מה האינטרסים של הגורמים שמממנים את התקשורת, שגורמים להם לחפוץ בשמאלנות הקוראים שלהם? מה, שמאלנים קונים יותר עיתונים?
דרוש הסבר: 68217
לא אדוני העורך הראשי , האנטרסים הרבה יותר כבדים ,מדובר במשפחות עשירות אשר כרוכות בעסקים חובקי עולם עם אויבי המדינה ואף מוכנים לפגוע בה על מנת להרויח יותר ממון.
מבחינתם שהמדינה תכלול את רצועת ההי טק בין הרצליה לרעננה והשאר לא חשוב.
הם אלה שמנוטים את התקשורת ,והרוח ממכירת עיתונים הוא שולי בלבד.
קשרי דם 68253
ואינן קשורות בשום קשר משפחתי לשר האוצר הנוכחי.
הידוע בנטיותיו הקומוניסטיות ובקריאותו החוזרת ונישנות למדינה דו לאומית באפוטרופסות סעודית
דרוש הסבר: 68264
חוץ ממה שכבר ענו לך - מלבד "מעריב" שנמצא כרגע בידי עסק שמעורב בתחומים רבים, הרי שהבעלים של ידיעות מעורב בעיקר בתחום התקשורת על גווניו, ולא בעסקים מסוג אחר. עוד יותר מכך עיתון הארץ, שבעליו מתקשה אפילו להשתלט על יותר מידי חלקים מעוגת התקשורת הלאומית...

שלא לדבר על הערוץ הראשון, שהאינטרסים הגדולים שיש לו במדינות אוייב ידועים (הרי בלי מהדורת חדשות כל שלוש דקות אין לו זכות קיום...).

אגב, כשאתה אומר "מדינות אויב", על מי אתה מדבר, בדיוק?
דרוש הסבר: 68378
אמרתי אויבי המדינה ,לא מדינות אויב ,וזה כולל כל מיני אירגונים אנטיישראליים כמו האיחוד האירופי,ארגונים פסבדו סוציאליסטיים באירופה ,אירגונים של יהדות רפורמית ,וכמובן סתם בעלי הון .
גם הערוץ הראשון מנגן את המנגינה ש 16 משפחות עשירות דורשות מימנו.
גם שר האוצר שלנו מחפש כיצד לקחת כסף מעניים כאשר באותו זמן מר עמירם סיוון לוקח הביתה 800000 ש"ח לחודש.

נראה לך שאין כאן יד מכונת?

אגב בהתחלה חשבתי שהאתר שלך מכיל רק חומר פוליטי בגוון שמאלני ,אבל אני רואה שיש גם מאמרים מדעיים ברמה גבוהה וזה משב רוח מרענן ועל כך כל הכבוד.
חבל שגם שם מגיבים לא לעינין וחוזרים שוב לפוליטיקה .
דרוש הסבר: 68396
כמה כותבי מאמרים פוליטיים בגוון ימני:

שי כהן:
דב אנשלוביץ:
מדור פוליטיקה (להמשך העיון)

דרוש הסבר: 68447
היהדות הרפורמית היא אויבת המדינה?
דרוש הסבר: 68465
האם לשיטתך יש מישהו בארץ או בעולם שאינו פועל להשמדת המדינה, פרט לך?
מיכאל שרון? 68478
דרוש הסבר: 68536
כן , רוב האנשים או אם תרצה הרוב הדומם ,הם אלו שבונים את המדינה ,עבודה קשה ומעט תהילה.

למעשה הורסי המדינה הם מיעוט נבזה ציני ,מושחת ומסוכן .

אבל העם מתחיל להתעורר , שמת לב שבעתון הארץ מתחיל מרד?

יש לנו מזל שבראש המדינה עומד מנהיג גדול שמצליח לעשות סדר ולמגר את האויב מבחוץ , ואני מקווה שהוא יעשה סדר גם בפנים , ויוציא מחוץ לחוק ארגונים המסכנים את קיומנו כמו ארגון בצלם , או שטענקרים כמו ביילין ואורי אבנרי.
אתם בחורים צעירים וכדאי שתבינו שהעולם לא תמים כפי שהוא נראה.

בינתיים שבוע טוב לכולם.
דרוש הסבר: 68644
אני שמח לדעת שהעם קורא הארץ. אני גם שמח לדעת שעירית לינור היא ה"עם". אתה רוצה לספר להם?

אתה בחור בא בימים, כדאי שתבין שאף אחד כאן לא נכנס לשום מחנה ריכוז, למרות שאתה ממש רוצה.
דרוש הסבר: 68669
לא ריכוז אלא חינוך מחדש , והם יכנסו ויקבלו מרק פעם אחת ביום ורק אם יתנהגו יפה.

ברור?
דרוש הסבר: 68684
מותר לשאול בן כמה אתה?
גיל מנתלי ? 68718
למה שהבנאדם לו יעבוד בינתאים בתמחוי. יעני איפו שיחלק אוכל פעם ביום. אים הו מקבל סיבוק מיזה.אולי קסת ירגע מהג'ננה עים המרק,
מרק שעועית? 68732
אני חושב שהוא בסדר ,מרק שעועית זה מה שנחוץ לאהבל שישב בחושך עם 13000 פיתות.
מרק שעועית לראיס? 68748
אים מר נתן רוצה לעסות לראיס אין לי בעיה. אפילו יקבל תנאים שבוע רמאללה. שבוע בבית,
שעועית ושמפו 68750
תגיד בשארה, בשביל מה הם בקשו שיכניסו אליהם 10 ליטר שמפו תינוקות? יש משהו שאנחנו צריכים לדעת?
שעועית ושמפו 68758
המפכד מיצה''ל שהו אקבר גבר(יעני מר נתן כזה). היציע להם חצי מהסודה לשתיה שלו . אבל דחלן אמר לו שבשביל זה צה''ל יצה מומחה עולמי בדיכוי. ויש לו בטנט יותר נורמלי. זה הראיס לו היתערב.אישתו גמרה לו מיזמן על החשק,
אלטנגו אלאחרון בילמוקטעה 68762
אנא חלאסתי לו על אלחשק? כזבין! חשק לא חסר לו, אבל זה חשק מן אלמין הלא נכון! ואלשמפו- אנתה יודע בשביל מה הדא, יא עזמי!
מין האדא? גבי?בקטע בחורה אה? 68764
תיהיה בריא מה מענין אותך בפרתים.טייב.סמו להם החילים סרתים כחולים בטלפיזיה.יעני זה פר?.והטנגו זה הג'מעה מיעזה.הראיס חלאס.גמור.נשיקות וזהו,
שעועית ושמפו 68817
כשעבדתי בתור יועץ מיוחד לעניני שתיה קלה, בורקס ונושאים שהשתיקה יפה להם במשרד ראש הממשלה גיליתי להפתעתי שהסודה שנמכרת בבקבוקים (וניתן לשתות אותה) לא נקראת סודה לשתיה אלא סתם סודה (וגם הסודה שיוצאת מהמכשירים הביתיים כמו סיפולוקס או סודה דטרים), בעוד שהסודה לשתיה היא בעצם אבקה וידוע לכל ילד שאבקה לא שותים.

האם מישהו יכול לשפוך אור על נושא הבעיתי הזה?

תודה.
שוקולית? זיפ (משקה שובב)? 68820
שוקולית? זיפ (משקה שובב)? 68821
הקריירה שלי בתחום המשקאות היא ארוכה ומרתקת.
בתחילת העשור הנוכחי ניסיתי להריץ את עצמי לתפקיד שר המשקים ("תה רותח בשרב לחיכי לא יערב", זוכר?). המצע שלי כלל את השבת השוופס קולה והקריסטל קולה למדפי המרכולים, הענקת פרס ישראל ומועמדות לנשיאות לממציא הזיפ (בייחוד הזיפ לימונד ששתיתי באותו היום) ועוד ועוד אולם כיוון שאף מפלגה לא הסכימה לצרף אותי לשורותיה בחרתי בתוכנית ב' והצעתי את עצמי לתפקיד יועץ מיוחד לבורקס שתייה קלה ונושאים שהשתיקה יפה להם במשרד ראש הממשלה ואכן כיהנתי בתפקיד במשך מספר שבועות.
הרומן שלי עם משרד ראש הממשלה הגיע לקיצו כשהתלוננתי על כך שאינני מקבל שכר תמורת עבודתי הפורייה ודרשתי לקבל אישור כניסה רשמי מאחר שהכניסה למשרד בכל בוקר דרך החלון של השירותים גרמה לי לכאבי גב.

יש לי זיכרונות יפים מהתקופה. למשל היום שבו אריק ביקש ממני לסדר בורקס כבש בישיבה של המטבחון המדיני המצומצם (הבאתי לו קובה והוא היה מאוד מרוצה רק התלונן שהבצק עלים של לא מספיק פריך).
או הפעם ההיא שעומרי ביקש שנסדר לו בורקס גורגנזולה עם איזה גזוז מרלו לפגישה עם ערפאת (גנבתי מהמקרר בלשכה של עוזי לנדאו).

"הזיכרונות כלואים בי כבועות בבקבוק קולה שנשכח בשמש." (י. פופק זכרונות 2002)
שופן? 68436
זה אומר שהימניים לא נרגעים עד שלא שלחו את הצבעתם לפחות עשר פעמים.
קבל ציון אפס בחשבון 68438
להערכתך יש פחות מ 1% שמאלנים במדינה וגם בתפוצות ובכל זאת התקשורת נוקטת קו שמאלני גס מנוכר זול והמוני.

אז מי לעזאזל קונה עיתון גס שבכלל לא מדבר אליו?

כל העיתונים מוכרים איזה 2 מליון עותקים ביום אז כמה מה1,980,000 ימנים שקונים אותו הם מטומטמים שמחפשים רק ספורט ובחורות עם ציצים וחדשות על דודו טופז והורוסקופים ומתכונים ולא מרגישים שמוכרים להם זבל?
הבחירות לכנסת הן שיא התהליך 68043
אתה חושב שבת אל לארסן היא אלכסנדר מאן?
הבחירות לכנסת הן שיא התהליך 68047
די, מספיק. יש בת-אל, היא לא פיקטיבית, והיא אפילו נתנה את הכתובת לאתר שלה:
הבחירות לכנסת הן שיא התהליך 67673
החלטה שלה. אם היא חושבת שהדעות הפוליטיות שלה יותר חשובות מכמה מעריצים שונאי ערבים - זו לגמרי החלטה שלה. כל מה שאת רשאית לעשות בעניין, זה להפסיק להאזין למוזיקה שלה, ולייעץ לחבריך לעשות זאת גם כן.

נפגעת? בעסה לך. הדעות הפוליטיות של אדם צריכות להיות הדבר הכי פחות פרטי שיש לו. אנשים צריכים להסתובב עם שלט אלקטרוני מעל הראש שעליו מפורטות העמדות הפוליטיות שלהם. כי העמדות הללו משפיעות על כל פעולה שלהם - ומוטב שתהיינה בחוץ מאשר להסתכן בהטעייה (מה שאת מכנה דיפלומטיות).
זמרים לא צריכים רק לשיר. חלק מהזמרים, לפחות, מתהדרים בתואר "אמנים - ותפקידם של אמנים הוא להביע את דעותיהם בכל מיני תחומים: פוליטיים, אסתטיים, חברתיים וכד'.

וואי, איזה מזל שאנחנו כן דמוקרטיה. תודה לך, באמת.

אגב, רגע של עברית: "אילולא" היא מילה שמשמעותה "אילו לא" (כמה מפתיע!). לכן, לכתוב "אילולא לא" זו חזרה שמבטלת בעצם את כל הפואנטה. כלומר, יצא לך משפט הפוך ממה שהתכוונת: "אילו היינו דמוקרטים" וגו'...
חובת ההוקרה? 66993
האם מחוייבים אנו להוקיר את מי שאיננו רוצים?
ברגע שאדם התבטא בצורה מסויימת, עליו לשאת בתוצאות. אמן שרואה את תפקידו לעורר ולא לחתור ולנסות להיות במיינסטרים, שלא יצפה שהקהל יחבקו [לא כולם אביב גפן].
וטוב שכך... D: 67039
חנן יובל טעה. 67065
יפה ירקוני היתה צריכה לשלם את המחיר המלא על התבטאותה המקוממת. ערב ההוקרה היה צריך להתנהל כסדרו, אותם אמנים שהיו מסכימים היו מופיעים מול אולם שבו היה קומץ האנשים שהיה מסכים להשתתף בערב כזה, ירקוני היתה מתביישת, המתחסדים היו שוב מקוננים על זה שיש רק קומץ שפויים, ושכל מי שחושב הפוך מהם הוא בלה-בלה-בלה וכו'.

במקום זאת בחר חנן יובל לדחות את הערב הזה, וחבל. שוב הואשם מישהו בסתימת פיות, ולאחר שהסערה תשכך יתקיים הערב כסדרו בצורה מכובדת פחות-או-יותר.
לא מגיע לה.
האמת? 67270
אני אשמח למדיניות של "סתימת פיות" האמנים בכל הנוגע לפוליטיקה, לפחות כשאמור הדבר במתן ראיונות.
האם עצם היותו של אדם זמר, פסל, צייר, במאי, מלחין, משורר, סופר או טייס קרב גורם לאיזו תובנה יתרה בענייני פוליטיקה או מוסר? או צדק? או כל דבר אחר שאינו האמנות עצמה?
בדרך כלל ההיפך הוא הנכון. ואם רוצה אותו אמן לעסוק בעניינים הנ"ל, יואיל בטובו ויעשה זאת במסגרת אמנותו - ישיר או יכתוב שירי מחאה, יצייר עמודי אש ותמרות דם, יסריט את המלחמה ותוצאותיה, יחבר ספרי משל ושנינה או יטוס לתוך מגדלי עזריאלי.
אבל אם אתה שר "כלניות כלניות", מה לך כי תלין בפומבי על המצב הפוליטי? במה שונה דעתך מזו של הסנדלר השכונתי? ואם אתה מביים סיפורי אהבה, למי אכפת בדיוק מה דעתך על הממשלה? ואם אתה זוכה בפרס נובל לספרות, כיצד הופך אותך הדבר למומחה בענייני המזרח התיכון?

אם רוצים האמנים למחות, הרי שהם יכולים לעשות זאת אמנותם או באמנותם, ואת העיתון ישאירו לפוליטיקאים. להם אין שום עיסוק אחר ממילא.
האלטרנטיבה 67297
נחמיה "שלא יעבדו עליכם" שטרסלר מגניב בלי שישימו לב פרסומת ל"טקס אלטרנטיווי לירקוני". אני חושב שבזה הרגע אפשר להשכיב את המילה "אלטרנטיווי" לשלום על משכבה.
עוד בענין יפה ירקוני. 67639
סילבי קשת מתיחסת היום למקרה ומשווה בינו לבין האמירה הגזענית של נעמי שמר כנגד הערבים, שעליה הגיב רק נחום ברנע. אף אחד אחר לא הזדזע ולא עשה סיפור מהענין (כמו שהיה צריך להיות במקרה זה).

ומדבריה:"ההתנפלות הנבזית, האיומים, החרמות והביטולים על כלת פרס ישראל האחרת, יפה ירקוני, בגלל דברים שאמרה בראיון לגל"צ ביום העצמאות, מוכיחים איזו אווירה פנאטית, מטורפת, פראנואידית, צדקנית וציידת מכשפות מתרחשת כאן".

ואכן, גם כאן יש אנשים המזדעזים משימוש בביטוי ערבי, ואחד מהם אף מוצא בזאת הצדקה למק'קארתיזם של גדעון עזרא, אבל ספק אם מדיבורי טרנספר או גזענות היו מזדעזעים ומגיבים כך.
ערבי בעיני סלבי קשת 67713
קצת אחרי מלחמת ששת הימים קשת פרסמה רשימה בשם "מה זה זמן אצל ערבי?" מונולוג אירוני הפוך על הפוך, של תושב הגדה שמאגד את כל הסטראוטיפים והניורוזות הישראליות

"מה זה ירדן? ומה זה ישראל? זה שני חמורים באורווה אמריקאית אחת"

"לכם בוער הזמן. לנו לא. ואנחנו לא נחכה אתכם מאה שנה, כמו עם הצלבנים...ואנחנו לומדים את זה ממכם...ונשתמש בנשק שלכם...אני באופן אישי שונא את הפתח...אבל הם מחזירים לי את הגאווה של ערבי...אבל רק אם הפתח יהיה חזק, אולי יבוא שלום."

"לא הצלחנו שלוש פעמים? מעליש. לנו יש הרבה מליונים. 1948 היה בשבלנו כמו אפיריטיף ו-‏1967 כמו קוקטייל-פארטי. זה לא הסוף. זה רק ההתחלה. ואתם - עם הכיבוש הגדול שלכם - אנחנו מתישים אתכם."
''תהי יפה ותשתקי'' 67748
כותרת ב''סוף הדרך'' של מעריב.
תחי סתימת הפיות. 67764
תחי הרצינות התהומית 67765
יחי עומק הדיון ביניכם 67773
תלמדו מההיסטוריה 68656
"במקום שבו מחרימים את יפה ירקוני, שם גם יחרימו את שושנה דמארי" http://magazine.nana.co.il/thestory.asp?Storyid=2860
יפה < שושנה 68661
מה לעזאזל הקשר ביניהן, חוץ מאשר ששתיהן היו זקנוות עוד לפני קום המדינה? הן לא דומות בצורה, ולא בקול, ולא בכלום. נמאס שכל פעם שמזכירים את יפה, מישהו מוכרח להכניס לעניין את שושנה.
קולה של אמא 68667
סנובים!שמעתם על ברכה צפירה.והבן שלה פוליקלי קורקט.
י.ירקוני<א.זילבר<ש.דמארי<ב.צפירה 68670
איך אני בשבילך?
אל נא תעקור נטוע 68719
לא משהו, לא הזכרת את אמא שלי, והיא תמיד היתה פוליטיקלי קורקט עוד מתקופת האחזות הנח''ל בסיני.
אל נא תעקור נטוע 68724
גם היא קיבלה כתבות צבע בעתוני סוף השבוע וביומן השבוע בטלויזיה בזמנו, או שאצלה זה סתם התבטא בהשתקה? חוץ מזה, לאמא שלך לא היה אז עדיין פרס ישראל, אז היא בכלל לא נחשבת.
אין חופש ביטוי בישראל 68733
זו המסקנה העולה מתוצאות חיפוש מידע בגוגל (באנגלית) על חופש ביטוי בישראל:
כל התוצאות, ללא יוצא מהכלל, טוענות שאין חופש ביטוי בישראל. אני יודעת שהוא לא מושלם, ושהוא נפגע. אבל עד כדי כך?
אין חופש ביטוי בישראל 68741
אני מנחש‏1 שכמו שלא תמצאי בעיתון כותרות בסגנון "פקיד בנק לא ביצע מעילת-ענק", כך גם לא תמצאי ברשת הרבה טענות בסגנון "יש חופש ביטוי במדינה x".

1 עצלן ולא מספיק סקרן הפעם, לכן לא בודק
איום ברצח 69223
ארגון ימין קיצוני בשם ''שלהבת גלעד'' מוסר שיפה תרצח אם תשיר בהפגנת השמאל.הפשיזם חוגג ותודה לאמ''י.
היום ראיון ב7 ימים עם משה איבגי 167137
שעזב את הארץ לאחר קבלת פנים עוינת להצגה ביקורתית שלו.

מתוך הראיון, על ההתיחסות להצגה:
"זה הדהים אותי. אנשים מוכנים לקבל את ההצגות הכי מטומטמות, רק לא לראות את האמת."
"אני מודה, טעיתי, לא ראיתי שהאנשים לא רוצים לראות."

על המצב הכללי:
"נהיינו אגרסיבים, וולגרים, סוג של כיעור. השחיתות וקבלתה, הרס הנורמות המוסריות והערכיות, הכול הידרדר."

על הסיבה ליחס להצגה:
"זה סוג כזה של עיוורון. הצליחו לגרום לאנשים לחשוב שאנחנו הצדיקים, וזו בעייתם של הפלסטינים, ואז כל מילת ביקורת ממני הפכה אותי לבוגד."

על היחס האישי כלפיו בעקבות ההצגה:
"אפילו לאיבגי, כוכב-על ושחקן אהוב, לא פשוט להיות נביא זעם. פעם זו הייתה דיילת באל-על, שאמרה לו שלא יצאה מההצגה רק מפאת כבודו; בפעמים אחרות היו אלה עוברי-אורח שזרקו לעברו את הקללה 'בוגד'. אחד משיאי התוקפנות נגדו נרשם, כשהמתין לרכבת מתל-אביב לזיכרון. איבגי עמד על הפלטפורמה עם שפם, שצימח לרגל תפקידו ב'הדמעות של אמסלם'. "לפתע ניגש אליי צעיר גבוה, בן שלושים פלוס ואמר לי 'מה אתה חושב בגלל שאתה עם שפם ומשקפיים, לא מזהים אותך?", לא עניתי לו, והוא המשיך, 'אין לך מה לעשות? רק לדבר נגד ראש הממשלה? איך אתה לא מתבייש? איך אתה יכול?' לא עניתי לו, ואז הבחור הלך ממני ופתאום חזר ולחש לי בארסיות, 'איך אני שונא אנשים כמוך'. לא עניתי לו ושוב הוא הלך ושוב הסתובב, שם את שתי ידיו על איבר במין שלו בתנועה גסה כלפיי. המשכתי לא לענות לו, ואז הרכבת הגיעה, נכנסתי לקרון אחד, והוא נכנס לקרון השני, ודרך החלון הוא עשה לי תנועת יד המונית וגסה. ואני שואל את עצמי מה היה קורה אם הייתי עונה לו. לפעמים אני מרגיש שייתכן שהצלתי את חיי."
יפה ירקוני חולת אלצהיימר 530373
יפה ירקוני נאבקת כבר שנים במחלת האלצהיימר, לדברי בתה, אורית שוחט: http://www.mako.co.il/music-news/local/Article-13b77...

כמה שנים? בכותרת המשנה 8 שנים, בגוף הכתבה 9 שנים. בכל אופן, המחלה התחילה כנראה עוד לפני ההצהרה האומללה ההיא של ירקוני.

האם ההצהרה ההיא היתה אותנטית וביטאה את מה שהרגישה עוד קודם לכן, או שהמחלה נתנה בה את אותותיה?

כנראה שלא נדע. מבחינתי ההצהרה ההיא אמורה להיות בלתי נסלחת, אבל אם הדובר איבד כבר את כושר השיפוט שלו, לא אמורים להתייחס להצהרה כזו בכלל.
יפה ירקוני חולת אלצהיימר 530376
האם גם אלצהיימר בשלב ההתחלתי הוא כבר גורם שאותו אפשר להאשים בהצהרות אומללות?

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים