|
||||
|
||||
אני לא מספיק מכירה או מנוסה בחינוך דמוקרטי, אבל הרציונל הוא, שלילדים ישנו דחף לימוד טבעי, ושהם יעשו בו שימוש גם ללא התערבות המסגרת החיצונית (ואולי אף הודות לאי-התערבותה). |
|
||||
|
||||
אבל רוסו היה כבר לפני הרבה זמן ומה שקרה לילדים שלו עצמו לא ממש מעורר אמון. ישנם בתי ספר דמוקרטיים מצליחים למדי, אבל נראה לי שה"קביים" שלהם הם האפשרות של 2 הצדדים (התלמידים והמוסד) לבחור זה את זה. כלומר ביה"ס מקפיד לבחור את התלמידים המתאימים לרוחו ולתלמידים יש תמיד אופציות אחרות פתוחות. |
|
||||
|
||||
מה קרה לילדיו של רוסו? האם אתה טוען שחינוך דמוקרטי הוא בהכרח אליטיסטי? כלומר, שאם המערכת כולה תעבור לחינוך דמוקרטי, זה לא יעבוד? |
|
||||
|
||||
הופקרו בבתי יתומים ונעלמו (כנראה מתו). לא בדיוק. אני משער שחינוך דמוקרטי מצליח הוא אליטיסטי או ליתר דיוק סלקטיבי. לבחור באופן אקראי בי''ס כלשהו ולהפוך אותו ל''דמוקרטי'' לדעתי לא יצליח. |
|
||||
|
||||
אליטיסטי מאוד ויקר מאוד-בדיוק כמו בתי הספר הפרטיים.לגבי הסלקציה,רבים מאוד מתלמידי בתי הספר הרגילים יכולים להגיע לאותם הישגים תחת אותו חינוך.אבל הסלקציה מבוססת על שייכותך המעמדית ממילא -הילד מדבר בשפה של הוריו ורואה את העולם דרך עיניהם של הוריו ואלו,כמו גם היכולת הכלכלית של ההורים,אמורים להיות מתאימים בינם לבין עצמם כמו גם להתאים לשפה,למעמד, ולהשקפת העולם של הנהלת הבי''ס. |
|
||||
|
||||
כתבה (אוהדת) ששודרה בערוץ 2 על חינוך ביתי חופשי: |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |