בתשובה לעוזי ו., 05/02/06 5:40
לכל אחד בתוכו יש המשאבים הנחוצים להתמודד עם החיים. 366604
.
האם הנך מתכוון לכך שמי שהולך בתלם הופך להיות מפורסם ומצליח ומי שמתעקש להחליט הכול בעצמו נותר באלמוניותו ?

שום דבר אינו מונע מהילדים והם עדיין יכולים להתייעץ עם מי שרצונם בכך ואם רצונם בכך. הרי למידה היא תהליך שאתה עושה, לא תהליך אשר עושים לך. זה נכון לגבי כולם. זה בסיסי.

ואין מה לרחם על הילדים. הכול נובע מהיחס לכולם כאנשים אחראים, הנושאים את משאם הם. אין נוסחת פלא, אין תחבולת ריפוי, אין טכניקת קסמים. לכל אחד בתוכו יש המשאבים הנחוצים להתמודד עם החיים. בבתי הספר הדמוקרטים, הם חופשיים לגלות אותם ולהשתמש בהם.

כעת, לשום איש, ויהא מבריק ככל שיהיה, אין מושג מה העתיד טומן בחובו, או כיצד נגיע לשם.
מה שאני מציע הוא להפסיק לדחוף את הילדים. להניח להם להיות. ילדים נולדים עם כל התכונות אשר כולנו מעריכים ומתגמלים אצל מבוגרים. באופן טראגי, בתי-הספר שלנו מחנכים את הצעירים שלנו לאבד אותן תכונות. בבית-הספר הדמוקרטי לעולם לא מלמדים ילדים כיצד לעבוד קשה, כיצד להיות יצירתיים, כיצד לחשוב בעצמם. מה שעושים זה לא לגזול מהם את מה שהם ידעו כאשר הם היו צעירים מאד. בתי ספר דמוקרטים נותנים להם להיות, והם עושים את היתר מצוין לגמרי בגפם.
נו שוין 366609
אבל הילדים האלה יצטרכו בסוף להתקבל לאוניברסיטה ולשם כך יצטרכו לעשות בגרות, ילדים בבתי ספר רגילים שדוחפים להם השכם וערב את חשיבות הבגרויות לא מבינים לעיתים את חשיבותן בזמן אמת ושנים אחר כך נאלצים להשלימן בקורסים יקרים הגוזלים זמן רב, בבית ספר דמוקרטי לחלוטין האם רוב התלמידים ניגשים לבגרות מלאה?

וכל זה מבלי להביע דעה בנוגע למהות הבגרויות האם הן נחוצות וכד', ההתייחסות אליהן היא כעובדה קיימת שיש להתמודד עימה.
לכל אחד בתוכו יש המשאבים הנחוצים להתמודד עם החיים. 366690
התייחסתי לאמרה של ניוטון על כך שעמד על כתפי ענקים. האם כוונתך לומר שמי שמלמדים אותו הוא "הולך בתלם", והדרך הנכונה היא לשוטט ברחבי הספריה הענקית של הידע האנושי בלי הכוונה?

הנימוק "לשום איש אין מושג מה העתיד טומן בחובו" (ולכן אסור לכפות כלום), הוא בגדר התאכזרות לילדים. נכון שאין לנו כדורי בדולח שבהם אפשר לראות מה יצא מכל ילד בכל שיטה. האם זה יכול להצדיק השתמטות מוחלטת מן החובה לעשות כמיטב יכולתנו כדי להתוות דרך לילדים שלנו? גם עמידה מהצד היא פעולה, וגם התוצאות של ההחלטה הזו נופלות תחת "אין מושג מה העתיד טומן".
לכל אחד בתוכו יש המשאבים הנחוצים להתמודד עם החיים. 366694
הכי טוב שתעזבו אותנו לבד ביער.
"What I cannot create, I do not understand." 366763
טוב, אבל כמה ניוטונים כבר יש בעולמינו?
מצד שני, כמה פיינמנים כבר יש?
לכל אחד בתוכו יש המשאבים הנחוצים להתמודד עם החיים. 367748
.
". . . האם זה יכול להצדיק השתמטות מוחלטת מן החובה לעשות כמיטב יכולתנו כדי להתוות דרך לילדים שלנו?".

אתה ממילא מתווה דרך לילדים שלך על ידי הדוגמה האישית. החוכמה היא לאפשר להם להתוות את דרכם בעצמם ועל ידי כך לפתח את עצמאותם, יכולותיהם ויצירתיותם. הרי, חלק חשוב מהלמידה הוא להתגבר על מכשולים. לא מזיק להשאיר כמה מהם.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים