בתשובה ליעקב, 14/10/04 21:03
תורת הנסתר 253437
החוק בישראל מתיר לי לנסוע בכביש ירושלים ת"א במהירות של 100 קמ"ש, ואוסר עלי לנסוע במהירות של 101 קמ"ש, למרות שברור לכל שאין שום הבדל בין השניים. אז הוא לא קוהרנטי?
תורת הנסתר 253442
ההודעה שלך מזכירה לי את תגובה 209325. לא יודע עד כמה זה רלוונטי.
תורת הנסתר 253822
צריך לקבוע גבול באיזשהו מקום.

הטענה שלי היא כאשר החוק מרשה ואוסר דברים ללא קשר לרמת חומרתם אלא לגחמות מקריות.
תורת הנסתר 253829
זו לא גחמה מקרית - פשוט קבעו את הגבול באיזשהו מקום. הוא עובר מיד אחרי ''סיגריות'' ו''אלכוהול''.
תורת הנסתר 253872
היה בזה צדק אם סמים באמת היו הדרגה הבאה אחרי סיגריות ואלכוהול, אבל אני חושב שיש המוני תומכי מריחואנה שיסבירו לך יפה למה זה פחות גרוע מסיגריות ואלכוהול. חייבים להודות שיש הרגשה של שרירותיות כלשהי בעניין הזה.
תורת הנסתר 254274
אה, התחום לא נקבע על פי דרגות חומרה, אלא על בסיס טמפורלי - כשנקבע החוק, השימוש באלכוהול וסיגריות היה נפוץ מאוד, ואילו במריחואנה - הרבה פחות.

לא פחות שרירותי מאשר לקבוע ש-‏100 קמ"ש זה מותר ו-‏105 לא.
תורת הנסתר 254303
לא רק שלא פחות שרירותי מאשר לקבוע ש-‏100 קמ"ש זה מותר ו-‏105 לא, אלא אפילו יותר שרירותי.
הרי נסיעה בכביש ירושלים ת"א במהירות 110 קמ"ש נפוצה הרבה יותר מנסיעה באותו כביש במהירות 60 קמ"ש, אבל לא קבעו ש110 מותר ו60 אסור.
תורת הנסתר 254319
אי לך גלילי שוטה‏1! וכי מה טעם לאסור דבר שממילא לא נעשה? הרי ההצדקה לאיסור היא העברינות.

1 בצחוק, נו. ברוסית שוטה זה כמו דין מיתה לקרקס.
שכ"ג? 254323
לא 254329
תורת הנסתר 254320
שרירותיות, אגב, יש גם ביהדות. <דמיין קישור לאיזכור של המרחק שעד אליו גוזל שנפל שייך לבעל השטח שבו נמצא הקן, ולמה קרה למי ששאל "למה דווקא המרחק הזה ולא אחר?">
תורת הנסתר 254321
כן! ולמה יוצאים לפנסיה בגיל 67 ולא 67.5452? ולמה לילדים מותר להצביע מגיל 18 ולא מגיל 17.4535? וכו' וכו' וכו'.
תורת הנסתר 254324
שכחת:
למה כותבים במקום אחת נפטר ובמקום אחר הלכה לעולמה?
תורת הנסתר 254330
"במקום אחת"? התחלת בתהליך של חזרה בתשובה?
תורת הנסתר 254335
הפוך- הפסקתי (חד פעמית) את התהליך של לחזור על התגובה ( לפני שאני שולח אותה).
תורת הנסתר 254326
אתה מקלקל. השאלה של ר' ירמיה היא ''רגלו אחת בתוך חמישים אמה ורגלו אחת חוץ מחמישים אמה''.

(חוץ מזה, הסיבות לניסוח פורמאליסטי בהלכה הן שונות. אני חושב שאי-אפשר לעשות גזירה שווה כאן).

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים