בתשובה לדובי קננגיסר, 18/10/04 10:52
תורת הנסתר 254303
לא רק שלא פחות שרירותי מאשר לקבוע ש-‏100 קמ"ש זה מותר ו-‏105 לא, אלא אפילו יותר שרירותי.
הרי נסיעה בכביש ירושלים ת"א במהירות 110 קמ"ש נפוצה הרבה יותר מנסיעה באותו כביש במהירות 60 קמ"ש, אבל לא קבעו ש110 מותר ו60 אסור.
תורת הנסתר 254319
אי לך גלילי שוטה‏1! וכי מה טעם לאסור דבר שממילא לא נעשה? הרי ההצדקה לאיסור היא העברינות.

1 בצחוק, נו. ברוסית שוטה זה כמו דין מיתה לקרקס.
שכ"ג? 254323
לא 254329
תורת הנסתר 254320
שרירותיות, אגב, יש גם ביהדות. <דמיין קישור לאיזכור של המרחק שעד אליו גוזל שנפל שייך לבעל השטח שבו נמצא הקן, ולמה קרה למי ששאל "למה דווקא המרחק הזה ולא אחר?">
תורת הנסתר 254321
כן! ולמה יוצאים לפנסיה בגיל 67 ולא 67.5452? ולמה לילדים מותר להצביע מגיל 18 ולא מגיל 17.4535? וכו' וכו' וכו'.
תורת הנסתר 254324
שכחת:
למה כותבים במקום אחת נפטר ובמקום אחר הלכה לעולמה?
תורת הנסתר 254330
"במקום אחת"? התחלת בתהליך של חזרה בתשובה?
תורת הנסתר 254335
הפוך- הפסקתי (חד פעמית) את התהליך של לחזור על התגובה ( לפני שאני שולח אותה).
תורת הנסתר 254326
אתה מקלקל. השאלה של ר' ירמיה היא ''רגלו אחת בתוך חמישים אמה ורגלו אחת חוץ מחמישים אמה''.

(חוץ מזה, הסיבות לניסוח פורמאליסטי בהלכה הן שונות. אני חושב שאי-אפשר לעשות גזירה שווה כאן).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים