![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
"תן לי להבין נכון: האם הדת היהודית היא בעיה כפולה משום שאי אפשר להסיק את הכשל הלוגי? אדרבא נראה שעל פי דבריך, קיום מצוותיה בגלות מחזק את אי רציונליות של הדת" היא בעיה כי הדגימה קטנה מדי. ההתעסקות בדתות קטנות, כתות או מכשפות אינה רלוונטית כשאנו בוחנים את התמונה בכללה. "איך אתה יודע שאלוהים הוא בעל משמעות של משהו שמעבר?" מי אמר שיש אלוהים? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
מי אמר שאין אלוהים? תחליט, אם אין אלוהים אז שאלתי מיותרת. אך אם יש מקום לסבור שיש אז לשאלתי יש בהחלט מקום. כי איך אפשר לדעת שהתייחסותם של מאמינים למושג 'אלהים' תואם את הגדרתך זו? האם האיסלם מסתדר עם התאוריה שלך? האם התאוריה שלך תואמת את המציאות ההיסטורית? (כגון ראשית היווסדה של הנצרות כדת האימפריה הרומית, והמשך הדומיננטיות שלה באירופה המערבית) (אגב, אם היהדות "היא בעיה כי הדגימה קטנה מדי" למה במאמרך זה הזכרת אותה: "לו היו כל היהודים מצייתים לצו 'והגית בה יומם ולילה,' לא היה מי שיזין את ההוגים", אני קיבלתי את הרושם שהינך מדבר על כל הדתות בעלי בסיס המשותף של אמונה שלא עומדת על פי כללי היגיון עם חוסר ציות מסויים לכללי אותה דת) |
![]() |
![]() |
| חזרה לעמוד הראשי |
| מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים |
כתבו למערכת |
אודות האתר |
טרם התעדכנת |
ארכיון |
חיפוש |
עזרה |
תנאי שימוש והצהרת נגישות
|
© כל הזכויות שמורות |